abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 2 november 2018 @ 14:52:27 #1
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_182899107
Project Veritas is een clubje lieden wat undercover gaat bij politieke organisaties en medewerkers van de media en hebben al eerder oa. medewerkers van CNN op hun ware bedoelingen kunnen betrappen.

Dit keer hebben ze een aantal campagnemedewerkers van de Democratische kandidaat voor het gouverneurschap van Florida Andrew Gillum aan de tand gevoeld, waarbij Omar Smith nogal opmerkelijke uitspraken deed. Hij noemde Florida een 'cracker state'. Cracker is een scheldwoord voor blanken, vergelijkbaar met het scheldwoord 'n*gg*r' voor Afro-Amerikanen.

Behalve deze racistische uitspraken, legde hij ook uit dat de verkiezingsbeloftes van Gillum (oa belastingverhoging voor bedrijven, salarisverhoging voor leraren en Medicare for all) nooit werkelijkheid zouden worden omdat ze niet haalbaar zijn. Gillum zou dus bewust loze beloftes doen aan zijn achterban. Verder verklaarde hij dat inspelen op de 'White guilt' een belangrijk middel is om blanke stemmen voor Gillum te krijgen.


In hoeverre Gillum en de overige campagnemedewerkers hetzelfde denken als Omar Smith, is natuurlijk niet bekend. Feit is wel dat Smith een flinke bom heeft gelegd onder de verkiezing van Gillum. Deze had namelijk best grote kansen in de strijd voor het gouverneurschap maar ik denk dat dit misschien wel de doodssteek is voor Gillum's aspiraties.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_182899358
Racisme... dag soort dingen mag je gewoon zeggen joh.

Ook CNN doet er lekker aan mee.

  vrijdag 2 november 2018 @ 15:13:49 #3
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_182899567
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 15:02 schreef TheJanitor het volgende:
Racisme... dag soort dingen mag je gewoon zeggen joh.

Ook CNN doet er lekker aan mee.

CNN is aan het kelderen in de kijkcijferstatistieken. En ik snap wel waarom. Wat daar zoal verkondigd wordt aan haat en racistische taal. Als Kanye West positief is over Donald Trump, moet hij wel achterlijk zijn.

Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_182900106
mon citoyens vous serez unis.
pi_182900146
Wat een debiel.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_182900489
De zelfbenoemde anti-racisten zijn vele malen racistischer en huidskleur-geobsedeerd dan de mensen die ze zeggen te bestrijden.

Overigens moeten alle berichten die zo kort voor de verkiezingen naar buiten komen, standaard met een korreltje zout worden genomen. Partijen doen er werkelijk alles aan om het andere kamp te beschadigen en om zaken te framen.
pi_182900814
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 15:42 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat een debiel.
Filmpje gezien?

Die man legt daarin vrij normaal uit dat de plannen van die gouverneurs-kandidaat niet gaan lukken, omdat de wetten voornamelijk geschreven worden door zittende republikeinen. En dat er dus niet alleen een democratische gouverneur nodig is, maar ook democraten in beide huizen om voorstellen te laten slagen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_182900835
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 15:57 schreef Elfletterig het volgende:
De zelfbenoemde anti-racisten zijn vele malen racistischer en huidskleur-geobsedeerd dan de mensen die ze zeggen te bestrijden.

Overigens moeten alle berichten die zo kort voor de verkiezingen naar buiten komen, standaard met een korreltje zout worden genomen. Partijen doen er werkelijk alles aan om het andere kamp te beschadigen en om zaken te framen.
Filmpje gezien? Die bron is gewoon goudeerlijk. Gaat ook voornamelijk over politiek. Maar omdat er 2x cracker gezegd wordt is dit opeens een racisme ding?

Was jij niet een van de mensen die vond dat men niet zo snel over racisme moest beginnen? (ik ook hoor)

[ Bericht 11% gewijzigd door probeer op 02-11-2018 16:24:59 ]
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 2 november 2018 @ 16:14:43 #9
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182900883
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 14:52 schreef EdvandeBerg het volgende:
Project Veritas
:')!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_182900887
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:12 schreef probeer het volgende:

[..]

Filmpje gezien? Die bron is gewoon goudeerlijk. Zit weinig racistisch aan.
Als je met termen smijt als "cracker" om blanken aan te duiden, ben je net zo'n racist als een blanke die een zwarte "nigger" noemt.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_182901061
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:14 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als je met termen smijt als "cracker" om blanken aan te duiden, ben je net zo'n racist als een blanke die een zwarte "nigger" noemt.
Je hebt gelijk, het is inderdaad een racistische uitspraak.

Dus wat is het nieuws nu dan? Een medewerker van een gouverneurskandidaat gebruikt racistische termen?
"Pools are perfect for holding water"
pi_182901076
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:11 schreef probeer het volgende:

[..]

Filmpje gezien?

Die man legt daarin vrij normaal uit dat de plannen van die gouverneurs-kandidaat niet gaan lukken, omdat de wetten voornamelijk geschreven worden door zittende republikeinen. En dat er dus niet alleen een democratische gouverneur nodig is, maar ook democraten in beide huizen om voorstellen te laten slagen.
Zijn racistische teksten uiteraard. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_182901083
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:24 schreef probeer het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, het is inderdaad een racistische uitspraak.

Dus wat is het nieuws nu dan? Een medewerker van een gouverneurskandidaat gebruikt racistische termen?
Als die nigger had gezegd als blank persoon was het toch ook nieuws? :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_182901101
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Als die nigger had gezegd als blank persoon was het toch ook nieuws? :P
Waarschijnlijk helaas wel ja.

Maar moet je daar zijn werkgever verantwoordelijk voor houden?
"Pools are perfect for holding water"
pi_182901108
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:26 schreef probeer het volgende:

[..]

Waarschijnlijk helaas wel ja.

Maar moet je daar zijn werkgever verantwoordelijk voor houden?
Nee daarom noemde ik hem een debiel of zo. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_182901115
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Zijn racistische teksten uiteraard. :{
Dat is inderdaad een hele goede reden.

Hij legt echter daarnaast, buiten die 2x cracker, erg realistisch de huidige situatie omtrent die verkiezing (vanuit het perspectief van zijn kandidaat) uit.
"Pools are perfect for holding water"
pi_182901216
Ik ben er wel voor dat alleen blanken elkaar cracker mogen noemen. Anders ga ik die waterduivels ook leuke bijnaampjes geven.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  vrijdag 2 november 2018 @ 16:35:14 #18
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_182901230
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:24 schreef probeer het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, het is inderdaad een racistische uitspraak.

Dus wat is het nieuws nu dan? Een medewerker van een gouverneurskandidaat gebruikt racistische termen?
Als dit een medewerker van Trump was geweest of een andere Republikeinse politicus die het 'n' woord gebruikte, hadden de media er wekenlang bol van gestaan, had de racist in kwestie nergens meer een fatsoenlijke baan kunnen krijgen, werden diens kinderen de school afgepest, kreeg hij stenen door de ruit en doodsbedreigingen, etc etc

Maar google eens of CNN hier over al een item heeft besteed? Ik krijg voorlopig niks als ik de zoek termen 'cnn gillum omar smith' gebruik. De media heeft wel geprobeerd om Gillums tegenstander De Santis een racistisch uitspraak in de schoenen te schuiven.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 2 november 2018 @ 16:36:40 #19
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182901252
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:35 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Als dit een medewerker van Trump was geweest of een andere Republikeinse politicus die het 'n' woord gebruikte, hadden de media er wekenlang bol van gestaan, had de racist in kwestie nergens meer een fatsoenlijke baan kunnen krijgen, werden diens kinderen de school afgepest, kreeg hij stenen door de ruit en doodsbedreigingen, etc etc

Maar google eens of CNN hier over al een item heeft besteed? Ik krijg voorlopig niks als ik de zoek termen 'cnn gillum omar smith' gebruik. De media heeft wel geprobeerd om Gillums tegenstander De Santis een racistisch uitspraak in de schoenen te schuiven.
Oftewel een lekker staaltje slachtoffertje spelen weer.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 2 november 2018 @ 16:39:04 #20
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_182901293
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:27 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een hele goede reden.

Hij legt echter daarnaast, buiten die 2x cracker, erg realistisch de huidige situatie omtrent die verkiezing (vanuit het perspectief van zijn kandidaat) uit.
Hij is inderdaad veel te realistisch; hij zegt dus dat Gillum willens en wetens beloftes doet die hij niet kan waarmaken en dat hij zich daar later toch altijd uit kan draaien en de Republikeinen de schuld kan geven.

En dat is natuurlijk wat het gros van de politici doen. Maar nu is er een campagnemedewerker die dat gewoon toegeeft. Ik denk niet dat je door hebt wat voor een deceptie dit zal zijn voor veel (naieve) Amerikaanse kiezers.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 2 november 2018 @ 16:39:33 #21
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_182901309
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Oftewel een lekker staaltje slachtoffertje spelen weer.
Ik volg je niet.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_182901371
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:35 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Als dit een medewerker van Trump was geweest of een andere Republikeinse politicus die het 'n' woord gebruikte, hadden de media er wekenlang bol van gestaan, had de racist in kwestie nergens meer een fatsoenlijke baan kunnen krijgen, werden diens kinderen de school afgepest, kreeg hij stenen door de ruit en doodsbedreigingen, etc etc
En is dat dan iets wat je nu ook graag bij deze man wilt zien gebeuren? Of gewoon liever helemaal niet dat overdreven gedoe omtrent ras?

Ja, het is altijd erg cru wanneer er voor de ene groep wel zwaar negatieve consequenties aan specifiek gedrag zitten, terwijl dat voor een andere groep bij hetzelfde specifieke gedrag niet of minder lijkt te gelden.

Maar dan is toch hopelijk nog steeds je argument 'X wordt onterecht behandeld', omdat het hopelijk om de onterechte behandeling gaat die dus niet eerlijk zou zijn. Maar niet 'Y wordt niet onterecht behandeld, en dat is niet eerlijk tegenover X!'.

quote:
Maar google eens of CNN hier over al een item heeft besteed? Ik krijg voorlopig niks als ik de zoek termen 'cnn gillum omar smith' gebruik. De media heeft wel geprobeerd om Gillums tegenstander De Santis een racistisch uitspraak in de schoenen te schuiven.
Dus het knelpunt volgens jou is dat sommige media niet eerlijk zijn? Goh.
"Pools are perfect for holding water"
pi_182901424
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:39 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik volg je niet.
Je post geeft de indruk dat je probleem mbt deze zaak niet is dat 'er sprake is van racistische uitspraken en dat is altijd verkeerd', maar dat 'wanneer een blanke iets racistisch zegt hij/zij daar wel voor gestraft wordt, wat andersom niet altijd het geval lijkt'.

Dat je dus een probleem hebt met het selectieve straffen, ipv het racisme an sich.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 2 november 2018 @ 16:50:44 #24
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_182901508
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:43 schreef probeer het volgende:

[..]

En is dat dan iets wat je nu ook graag bij deze man wilt zien gebeuren? Of gewoon liever helemaal niet dat overdreven gedoe omtrent ras?

Ja, het is altijd erg cru wanneer er voor de ene groep wel zwaar negatieve consequenties aan specifiek gedrag zitten, terwijl dat voor een andere groep bij hetzelfde specifieke gedrag niet of minder lijkt te gelden.

Maar dan is toch hopelijk nog steeds je argument 'X wordt onterecht behandeld', omdat het hopelijk om de onterechte behandeling gaat die dus niet eerlijk zou zijn. Maar niet 'Y wordt niet onterecht behandeld, en dat is niet eerlijk tegenover X!'.

[..]

Dus het knelpunt volgens jou is dat sommige media niet eerlijk zijn? Goh.
Werkelijke racisten van welke afkomst dan ook mogen van mij flink door het slijk. Maar het gaat mij te ver dat deze mensen bedreigd of mishandeld worden. Iemand die achteraf gemeende excuses aanbiedt en zijn fouten inziet, hoeft wat mij betreft ook niet levenslange minachting te verdienen.

En ik bedoel de hypocrisie in de media. Een zwarte presentator die openlijk racistische uitlatingen doet (Don Lemon) is een held terwijl een blanke presentatrice die een ietwat onhandige (doch onschuldige) opmerking plaatst (Megyn Kelly), wordt ontslagen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_182901530
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:50 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Werkelijke racisten van welke afkomst dan ook mogen van mij flink door het slijk. Maar het gaat mij te ver dat deze mensen bedreigd of mishandeld worden. Iemand die achteraf gemeende excuses aanbiedt en zijn fouten inziet, hoeft wat mij betreft ook niet levenslange minachting te verdienen.

En ik bedoel de hypocrisie in de media. Een zwarte presentator die openlijk racistische uitlatingen doet (Don Lemon) is een held terwijl een blanke presentatrice die een ietwat onhandige (doch onschuldige) opmerking plaatst (Megyn Kelly), wordt ontslagen.
Hier ben ik het helemaal mee eens.
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')