abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 3 november 2018 @ 04:02:28 #126
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182913631
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:59 schreef oranjevogel1 het volgende:
Het is juist zaak om de lokale burgermaatschappij de ruimte om zich te ontwikkelen te gunnen, zodat ze zelf gezonde idealen ontwikkelen en ook zelf perverse idealen de deur wijzen.
Precies! En dat er, 'for the greater good', enkele duizenden worden gedood, is gewoon pech. Je kunt niet alles hebben, tenslotte.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182913654
Boelerklopjacht.
Kan je niet maken. Het zijn ook gewoon mensen.
  zaterdag 3 november 2018 @ 04:21:48 #128
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_182913657
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 04:20 schreef Mariocash het volgende:
Boelerklopjacht.
Kan je niet maken. Het zijn ook gewoon mensen.
Inderdaad, laat die mensen lekker boelen als ze dat zo graag willen.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_182913660
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 04:21 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

Inderdaad, laat die mensen lekker boelen als ze dat zo graag willen.
Bijkomend voordeel: hoe meer boelers, hoe meer aandacht er gaat naar de overgebleven hetero’s.
pi_182913954
Kut als je een poepstamper bent.
pi_182913962
De regering van Tanzania heeft de Nederlandse topdiplomaat Roeland van de Geer het land uitgezet.

Dat meldt De Telegraaf op basis van het Afrikaanse medium Indian Ocean Newsletter, een krant die als betrouwbaar en onafhankelijk wordt gezien.

Van de Geer is het hoofd van de diplomatieke delegatie van de Europese Unie. Hij staat bekend om zijn "openhartigheid" en "mondigheid". Mogelijk is hij tegen de regering van Tanzania te openlijk kritisch geweest over de mensenrechten in het land.

Plaatselijke media halen een statement van de EU aan, waarin lidstaten werden aangemoedigd om zich uit te spreken tegen de "recente ontwikkelingen" in Tanzania die "democratische rechten ondermijnen". Recentelijk werden in het Afrikaanse land een studente gedood, werd een oppositielid aangevallen en raakten meerdere journalisten vermist.

De officiële reden voor het wegsturen van Van de Geer is nog niet bekendgemaakt. De Rijksvoorlichtingdienst ontkent dat het besluit van Koningin Máxima, die een bezoek aan het land namens de VN moest afzeggen wegens darmklachten, iets met de maatregel heeft te maken.
https://www.nu.nl/buitenl(...)lomaat-land-uit.html
pi_182914636
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:59 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dat stel ik niet. Perverse staat daarom binnen haakjes. Maar een volgend op te dringen ideaal zou daadwerkelijk pervers kunnen zijn. Het is juist zaak om de lokale burgermaatschappij de ruimte om zich te ontwikkelen te gunnen, zodat ze zelf gezonde idealen ontwikkelen en ook zelf perverse idealen de deur wijzen.
Inderdaad en dat daar honderden homo's of andersdenkenden voor moeten sterven boeit jou niet.

Duidelijk dat jij het beste voor de mensen over hebt. :')
Ô mon citoyens vous serez unis.
  zaterdag 3 november 2018 @ 09:47:25 #133
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182915396
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:33 schreef LurkJeRot het volgende:
Man man man, hebben jullie geen grotere problemen om aan te pakken daar?
ze sterven van de honger en de ziektes , maar ze gaan alle,maal op homo jacht
8)7 8)7 8)7 _O_ _O_ _O_
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_182915544
Armoe bestrijden heeft minder prioriteit want dat is er niet. Idioten. Laten we homo's pesten.
  zaterdag 3 november 2018 @ 11:11:03 #135
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_182916646
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 08:45 schreef HSG het volgende:

[..]

Inderdaad en dat daar honderden homo's of andersdenkenden voor moeten sterven boeit jou niet.

Duidelijk dat jij het beste voor de mensen over hebt. :')
Figuren als Etto en Oranjevogel hebben hun keuze allang gemaakt. Ze vinden homo's opjagen en doden wel prima. Waag het vooral niet om dit soort culturen minderwaardig te noemen, want dat is veel erger dan een stelletje doodgeschoten of opgeknoopte ''flikkers''.

Ik ga dit in ieder geval niet vergeten, de volgende keer dat een van hen zijn bek opentrekt over President Trump om te klagen over transgenderbeleid of iets dergelijks.
  Beste debater 2022 zaterdag 3 november 2018 @ 12:38:33 #136
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182917896
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 11:11 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Figuren als Etto en Oranjevogel hebben hun keuze allang gemaakt. Ze vinden homo's opjagen en doden wel prima. Waag het vooral niet om dit soort culturen minderwaardig te noemen, want dat is veel erger dan een stelletje doodgeschoten of opgeknoopte ''flikkers''.

Ik ga dit in ieder geval niet vergeten, de volgende keer dat een van hen zijn bek opentrekt over President Trump om te klagen over transgenderbeleid of iets dergelijks.
Integendeel; ik ben consequent. Ik heb een gruwelijke hekel aan alle vormen van conservatisme, en zeker die van religieuze snit. En dat had je geweten als je ooit mijn posts omtrent immigratie en islam gelezen had. Sterker nog, in klassiek rechtse zin ben ik rechtser dan jij ooit zal worden. Bij mij is het individu namelijk nog altijd belangrijker dan de groep waartoe hij behoort.

Gek genoeg heb ik daarom ook nooit wereldkaartjes met IQ-statistieken, geneuzel over 'primitieve volkeren die in de steentijd leven' en 'beschaving brengen met slavernij als compensatie' argumentatie nodig.

Probeer het eens. Voordat je de boel gaat koloniseren

PS: succes ook met het vinden van posts waarin ik die hele transgenderhype c.q. identiteitspolitiek een warm hart toedraag.

[ Bericht 5% gewijzigd door EttovanBelgie op 03-11-2018 12:44:15 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_182918849
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 12:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Integendeel; ik ben consequent. Ik heb een gruwelijke hekel aan alle vormen van conservatisme, en zeker die van religieuze snit. En dat had je geweten als je ooit mijn posts omtrent immigratie en islam gelezen had. Sterker nog, in klassiek rechtse zin ben ik rechtser dan jij ooit zal worden. Bij mij is het individu namelijk nog altijd belangrijker dan de groep waartoe hij behoort.

Gek genoeg heb ik daarom ook nooit wereldkaartjes met IQ-statistieken, geneuzel over 'primitieve volkeren die in de steentijd leven' en 'beschaving brengen met slavernij als compensatie' argumentatie nodig.

Probeer het eens. Voordat je de boel gaat koloniseren

PS: succes ook met het vinden van posts waarin ik die hele transgenderhype c.q. identiteitspolitiek een warm hart toedraag.
Je bent toch zelf religieus? hoe kun je dan tegen religieus-conservatisme zijn?
pi_182919027
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 22:36 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit gaat om meer dan interne aangelegenheden. Dit gaat om ernstige mensenrechtenschendingen, totaal haaks op de universele rechten van de mens.
Zaak dan om dat via de Verenigde Naties en regionale structuren te coordineren.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182919091
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 23:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom ontwikkelingshulp (of welke vorm van hulp dan ook) onvoorwaardelijk moet zijn. Stel dat jij een drugsverslaafde met dikke schulden bent en ik wil jou financiële hulp bieden, dan is het heel schappelijk dat ik eis dat je het geld niet aan drugs besteedt.
Een totaal onvergelijkbare situatie betreffende een geheel andere entiteit. Eigenlijk zeg je nu -om de analogie even door te trekken- dat het gehele volk van Tanzania ziek is.
quote:
In het woord ontwikkelingshulp zit trouwens de term ontwikkeling opgesloten. We willen dat landen een bepaalde ontwikkeling in de goede richting doormaken.
Precies. Alleen is het discutabel wat die goede richting is en zul je via het eenzijdig opdringen van regels geen omslag in het denkproces kunnen bewerkstelligen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182919152
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 08:45 schreef HSG het volgende:

[..]

Inderdaad en dat daar honderden homo's of andersdenkenden voor moeten sterven boeit jou niet.
Dat boeit mij weldegelijk. Ik betreur dat ten zeerste. Alleen heb ik wel genoeg realiteitsbesef om me te realiseren dat Nederland niet overal ter wereld op microniveau invloed kan uitoefenen (wat tevens ook niet wenselijk zou zijn), wat voor mij de reden is om te concentreren op het macroniveau en de lange termijn belangen.
quote:
Duidelijk dat jij het beste voor de mensen over hebt. :')
Een erg eenvoudige (en enigszins voorspelbare) persoonlijke aanval.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182919212
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 11:11 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Figuren als Etto en Oranjevogel hebben hun keuze allang gemaakt. Ze vinden homo's opjagen en doden wel prima.
Ik kan voor Etto niet spreken. Maar als je het gehele topic had gelezen, dan had je ook mijn volgende post gezien:

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 14:18 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Ik ben tegen de criminalisatie en strafrechtelijke vervolging van homoseksuele plegingen (voor zover het handelingsbekwamen betreft die hun medeplegers niet gedwongen hebben).
Het is absurd om na deze post (maar ook eigenlijk al gewoon in het algemeen) te stellen dat ik
goedkeuring verleen aan het doden van homo's.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182920633
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 14:13 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Zaak dan om dat via de Verenigde Naties en regionale structuren te coordineren.
De Verenigde Naties is toch dat orgaan waar Saoedi-Arabië een hoge functie op het gebied van mensenrechten bekleedt? Geef mijn portie maar aan Fikkie. :{w

In landen als Tanzania kun je volgens mij alleen met grote druk of zelfs geweld beschaving brengen. En dan snap ik best dat sommigen vinden dat wij onze (morele) superioriteit daar niet moeten opdringen, maar het gevolg is wel dat mensen worden vervolgd en vermoord vanwege aangeboren kenmerken.
pi_182920677
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 14:19 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Een totaal onvergelijkbare situatie betreffende een geheel andere entiteit. Eigenlijk zeg je nu -om de analogie even door te trekken- dat het gehele volk van Tanzania ziek is.

[..]

Precies. Alleen is het discutabel wat die goede richting is en zul je via het eenzijdig opdringen van regels geen omslag in het denkproces kunnen bewerkstelligen.
Ik zeg niet dat de hele bevolking ziek is. Ik zeg dat ontwikkelingshulp geoormerkt geld is. Bestemd voor - de naam zegt het al - ontwikkeling. En dus niet voor zelfverrijking, fraude, etc.

Nee hoor, het is niet zo discutabel wat de goede richting is. Mensen afslachten omdat ze albino zijn, is niet de gewenste richting. Mensen vervolgen en opsluiten omdat ze homo zijn ook niet. Mensenrechten respecteren wel.

En het gaat om te veel mensenlevens om doodleuk 100 jaar te gaan zitten wachten tot ze zélf een keer tot het besef komen dat het anders moet. Alle mogelijke druk moet worden uitgeoefend.
pi_182920780
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 16:28 schreef Elfletterig het volgende:
In landen als Tanzania kun je volgens mij alleen met grote druk of zelfs geweld beschaving brengen. En dan snap ik best dat sommigen vinden dat wij onze (morele) superioriteit daar niet moeten opdringen, maar het gevolg is wel dat mensen worden vervolgd en vermoord vanwege aangeboren kenmerken.
Nu spreek je jezelf toch enigszins tegen. In deze discussie over ontwikkelingshulp stel je dat er grote druk (geweld) nodig is om de samenleving te veranderen. Tegelijkertijd stel je dat er mensen worden vermoord omdat er geen grote druk (opdringen van morele superioriteit) op Tanzania wordt uitgevoerd. Ofwel er worden volgens de logica van jouw post nog steeds mensen vervolgd en vermoord als de ontwikkelingshulp wordt gekort.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182920843
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 16:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat de hele bevolking ziek is. Ik zeg dat ontwikkelingshulp geoormerkt geld is. Bestemd voor - de naam zegt het al - ontwikkeling. En dus niet voor zelfverrijking, fraude, etc.
En koloniaal smeergeld valt dan niet onder zelfverrijking of fraude?
quote:
Nee hoor, het is niet zo discutabel wat de goede richting is. Mensen afslachten omdat ze albino zijn, is niet de gewenste richting. Mensen vervolgen en opsluiten omdat ze homo zijn ook niet.
Over die laatste 2 punten is dan ook geen discussie. De discussie gaat over het korten van ontwikkelingshulp welke inmenging in de lokale politiek als doel heeft.
quote:
En het gaat om te veel mensenlevens om doodleuk 100 jaar te gaan zitten wachten tot ze zélf een keer tot het besef komen dat het anders moet.
Over hoeveel mensenlevens gaat het dan? Hoeveel mensenlevens gaan er gemoeid met het achterblijven van de ontwikkeling van de burgermaatschappij met hulp van koloniaal smeergeld?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182920883
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 16:39 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Nu spreek je jezelf toch enigszins tegen. In deze discussie over ontwikkelingshulp stel je dat er grote druk (geweld) nodig is om de samenleving te veranderen. Tegelijkertijd stel je dat er mensen worden vermoord omdat er geen grote druk (opdringen van morele superioriteit) op Tanzania wordt uitgevoerd. Ofwel er worden volgens de logica van jouw post nog steeds mensen vervolgd en vermoord als de ontwikkelingshulp wordt gekort.
Als een samenleving niet uit zichzelf verandert - hint: daar lijkt het niet op - dan is druk van buitenaf nodig. Voor de goede orde: geweld is niet meteen het eerste middel dat wordt ingezet. Je kunt eerst beginnen met het schrappen van ontwikkelingshulp, het instellen van sancties en het vergroten van de politieke / diplomatieke druk. Soms kunnen buurlanden daar ook een rol in spelen.

Als niets van dat alles helpt, dan moet geweld niet worden uitgesloten. Feit is dat daar *nu* mensen worden vermoord en zwaar bestraft; dat is al aan de hand. Erger kan het dus niet worden.
pi_182920937
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 16:43 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

En koloniaal smeergeld valt dan niet onder zelfverrijking of fraude?

[..]

Over die laatste 2 punten is dan ook geen discussie. De discussie gaat over het korten van ontwikkelingshulp welke inmenging in de lokale politiek als doel heeft.

[..]

Over hoeveel mensenlevens gaat het dan? Hoeveel mensenlevens gaan er gemoeid met het achterblijven van de ontwikkeling van de burgermaatschappij met hulp van koloniaal smeergeld?
Ik snap niet waar je heen wilt met koloniaal smeergeld. Feit is dat we vanuit de westerse wereld bakken aan geld naar Afrika sturen onder de noemer ontwikkelingshulp. Dat is geld is bestemd voor ontwikkeling, niet voor zaken die daar rechtstreeks tegenin druisen.

Inmenging in de lokale politiek is helemaal geen doel. Naleving van mensenrechten wel.
pi_182920952
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 16:48 schreef Elfletterig het volgende:
Als een samenleving niet uit zichzelf verandert - hint: daar lijkt het niet op - dan is druk van buitenaf nodig. Voor de goede orde: geweld is niet meteen het eerste middel dat wordt ingezet. Je kunt eerst beginnen met het schrappen van ontwikkelingshulp, het instellen van sancties en het vergroten van de politieke / diplomatieke druk. Soms kunnen buurlanden daar ook een rol in spelen.
Een repressief schrikbewind voeren. De laatste decenia kennen tal van voorbeelden, waar dat succesvol was. :')
quote:
Als niets van dat alles helpt, dan moet geweld niet worden uitgesloten. Feit is dat daar *nu* mensen worden vermoord en zwaar bestraft; dat is al aan de hand. Erger kan het dus niet worden.
Hoezo kan het niet erger worden? Isolatie zal veelal een stimulans vormen om vast te houden aan het gestelde beleid.

Duidelijk weer dat sommige lieden niet zo van de dialoog zijn. :{
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182921000
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 16:52 schreef Elfletterig het volgende:
Feit is dat we vanuit de westerse wereld bakken aan geld naar Afrika sturen onder de noemer ontwikkelingshulp. Dat is geld is bestemd voor ontwikkeling, niet voor zaken die daar rechtstreeks tegenin druisen.
Inmenging in lokale politieke kwesties druist niet in tegen de ontwikkeling van Afrikaanse staten en hun burgermaatschappijen?
quote:
Inmenging in de lokale politiek is helemaal geen doel. Naleving van mensenrechten wel.
Die naleving ga je echt niet afdringen via isolatie. Anders was Noord-Korea onderhand wel een paradijs voor de mensenrechten.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182921033
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 16:54 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Een repressief schrikbewind voeren. De laatste decenia kennen tal van voorbeelden, waar dat succesvol was. :')

[..]

Hoezo kan het niet erger worden? Isolatie zal veelal een stimulans vormen om vast te houden aan het gestelde beleid.

Duidelijk weer dat sommige lieden niet zo van de dialoog zijn. :{
Even voor de goede: repressieve schrikbewinden worden gevoerd in en door dergelijke landen zelf. Er valt van allerlei kritiek op de koloniale periode in Afrika te leveren, maar sommige zijn na het einde daarvan nogal afgeleden. Neem Zimbabwe, dat alle blanke boeren verjaagt en z'n economie compleet in puin stort.

Verder lees je niet goed: ik bepleit duidelijk eerst beïnvloeding via diplomatie en politieke druk.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')