abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 2 november 2018 @ 17:12:04 #26
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_182901935
Stelen van die rijke tata's
pi_182902034
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:38 schreef Spanky78 het volgende:
Je mag de daders natuurlijk met een paar vaders niet een keertje gemaskerd en wel te grazen nemen.

Maar het Gaat nog wel gebeuren. Ik zorg dat ik in een buurt woon waar dit soort Antillianen en Marokkanen geen huis kunnen betalen en dat mijn kinderen er zo veel mogelijk van weg kinnen blijven.

Ik ben er tussen opgegroeid. De daders keihard op hun bek rammen is zo ongeveer het enige dat helpt. De politie doet niets, mag niets, agenten willen op zich wel, scholen doen niets, durven niets, zitten vol met types die de leugens van de daders geloven. De daders komen er mee weg en hun ouders wordt toegestaan hun kinderen deze schade aan te richten.
Femke Halsema had dit kunnen posten, kinderen naar witte school en zelf zogenaamd opkomen voor de kansenparels :r
Benieuwd hoe de burgemeester dit weer weet te downplayen ;(
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  vrijdag 2 november 2018 @ 17:20:00 #28
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_182902064
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:12 schreef Twiitch het volgende:
Stelen van die rijke tata's
Ja, want die wonen zo lekker uitgebreid in Zuidoost :')

Het is allemaal verschrikkelijk natuurlijk, maar dit brengen als nieuws is echt idioot. Dit gebeurt al minimaal 30 jaar in Zuidoost (en in alle mindere buurten in grote steden).
pi_182902096
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:20 schreef Bugno2 het volgende:

[..]

Ja, want die wonen zo lekker uitgebreid in Zuidoost :')

Het is allemaal verschrikkelijk natuurlijk, maar dit brengen als nieuws is echt idioot. Dit gebeurt al minimaal 30 jaar in Zuidoost (en in alle mindere buurten in grote steden).
Ok, laten we het er maar niet meer langer over hebben dan. Aangezien global warming al net zo lang gebeurd hebben we het daar dan ook niet meer over? Ondervoedde Afrikaantjes. Onderdrukte Koreaantjes? Binnen welke termijn kunnen we het er wel over hebben trouwens?
  vrijdag 2 november 2018 @ 17:22:58 #30
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_182902122
Misschien lastig te verkroppen, maar in een achterstandswijk gebeuren wel eens niet zo fijne dingen. Als je denkt dat je dit soort dingen kunt voorkomen of uitbannen vind ik je rijkelijk naïef.
pi_182902138
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:20 schreef Bugno2 het volgende:

[..]

Ja, want die wonen zo lekker uitgebreid in Zuidoost :')

Het is allemaal verschrikkelijk natuurlijk, maar dit brengen als nieuws is echt idioot. Dit gebeurt al minimaal 30 jaar in Zuidoost (en in alle mindere buurten in grote steden).
Idioot? Dus de radio moet z’n mond houden?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  vrijdag 2 november 2018 @ 17:24:52 #32
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_182902156
Oh en als je toch richting oplossingen wil denken: stop polarisatie, stop met het creëren van een tweedeling in de maatschappij, neem ook mensen in een achterstandswijk serieus.

Een hardere lijn gaat alleen maar averechts werken (bron: alle eerdere initiatieven waar een harde lijn is gekozen).
  vrijdag 2 november 2018 @ 17:25:31 #33
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_182902170
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:23 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Idioot? Dus de radio moet z’n mond houden?
Idioot gebruikte ik hier als synoniem voor ridicuul, belachelijk, potsierlijk etc.
pi_182902232
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:22 schreef Bugno2 het volgende:
Misschien lastig te verkroppen, maar in een achterstandswijk gebeuren wel eens niet zo fijne dingen. Als je denkt dat je dit soort dingen kunt voorkomen of uitbannen vind ik je rijkelijk naïef.
Het is op veel plekken met het stijgen van de welvaart een stuk aangenamer wonen geworden een middenklasse ontstaan en de onderklasse zoveel kleiner geworden dat je er niet of nauwelijks nog last van had. Dat zou ook in de stad prima kunnen, ware het niet dat de nieuw geïmporteerde onderlaag daar woont.
  vrijdag 2 november 2018 @ 17:31:30 #35
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_182902261
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:29 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Het is op veel plekken met het stijgen van de welvaart een stuk aangenamer wonen geworden een middenklasse ontstaan en de onderklasse zoveel kleiner geworden dat je er niet of nauwelijks nog last van had. Dat zou ook in de stad prima kunnen, ware het niet dat de nieuw geïmporteerde onderlaag daar woont.
Je bent duidelijk niet zo bekend in Zuidoost.

Sowieso ben ik er door de jaren steeds meer van overtuigd geraakt dat je op sommige gebieden gewoon je verlies moet nemen. Beetje zoals de burgemeester van Londen aangaf. In een grote stad heb je bepaalde criminaliteit en overlast. Deal with it.
pi_182902327
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:31 schreef Bugno2 het volgende:

[..]

Je bent duidelijk niet zo bekend in Zuidoost.

Sowieso ben ik er door de jaren steeds meer van overtuigd geraakt dat je op sommige gebieden gewoon je verlies moet nemen. Beetje zoals de burgemeester van Londen aangaf. In een grote stad heb je bepaalde criminaliteit en overlast. Deal with it.
Dan ben ik dat met je oneens.
  vrijdag 2 november 2018 @ 17:36:21 #37
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_182902339
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:35 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Dan ben ik dat met je oneens.
Jij denkt dat je geweld en incidenten kunt uitbannen in een grote stad? Benieuwd naar je plan van aanpak.
pi_182902363
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:25 schreef Bugno2 het volgende:

[..]

Idioot gebruikte ik hier als synoniem voor ridicuul, belachelijk, potsierlijk etc.
Het is gewoon goed dat de radio hier aandacht aan besteedt, anders woekert het voort. En ik ben graag op de hoogte, jij misschien niet maar ik wel. Ik heb ook nog andere interesses naast de voetbaluitslagen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  vrijdag 2 november 2018 @ 17:41:07 #39
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_182902395
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:37 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Het is gewoon goed dat de radio hier aandacht aan besteedt, anders woekert het voort. En ik ben graag op de hoogte, jij misschien niet maar ik wel. Ik heb ook nog andere interesses naast de voetbaluitslagen.
Ja, want nu is het op de radio geweest en zullen de afpersers het gestolen geld teruggeven :')
pi_182902435
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:41 schreef Bugno2 het volgende:

[..]

Ja, want nu is het op de radio geweest en zullen de afpersers het gestolen geld teruggeven :')
In ieder geval is er bewustwording. En al was het alleen maar omdat IK het wil horen hoe het gaat in Zuid-Oost.
Ik wist dit niet en ik ben geschokt.

Man, als je het niet interesseert, wat doe je dan in dit topic. :(
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  vrijdag 2 november 2018 @ 17:51:48 #41
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_182902576
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:43 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

In ieder geval is er bewustwording. En al was het alleen maar omdat IK het wil horen hoe het gaat in Zuid-Oost.
Ik wist dit niet en ik ben geschokt.

Man, als je het niet interesseert, wat doe je dan in dit topic. :(
Geschokt :')

Het is niet dat er een massagraf is gevonden he? Ja het is serieus, ja er moet gekeken worden nar hoe dit opgelost kan worden, maar denken dat er in een grote stad nooit meer iets soortgelijks gaat gebeuren is echt heel naïef.
  vrijdag 2 november 2018 @ 17:52:45 #42
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182902592
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:21 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ok, laten we het er maar niet meer langer over hebben dan. Aangezien global warming al net zo lang gebeurd hebben we het daar dan ook niet meer over? Ondervoedde Afrikaantjes. Onderdrukte Koreaantjes? Binnen welke termijn kunnen we het er wel over hebben trouwens?
Nee. Je verwacht een artikel met nieuws, bijvoorbeeld dat het erger is dan anders, of een achtergrondartikel dat vertelt dat dit al decennia bezig is.
Nu wordt er net gedaan of het de jeugd van tegenwoordig is. Maar het zijn natuurlijk de kinderen van die afpersers van 20, 30 jaar geleden, mogelijk al kleinkinderen van de eerste bewoners daar. Het is niet alleen de rapcultuur.
  vrijdag 2 november 2018 @ 17:56:29 #43
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_182902680
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:41 schreef Bugno2 het volgende:

[..]

Ja, want nu is het op de radio geweest en zullen de afpersers het gestolen geld teruggeven :')
Nee maar zo wordt er aandacht gecreëerd en kan de politiek in actie komen vanwege de media aandacht. Een groot deel van onze (straf)wetten worden zo gemaakt he.
Incident -> Media aandacht -> Politieke Agenda -> Mogelijke Wet / Aanpassing bestaande Wet en/of Regelgeving -> Handhaving.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_182902941
Hopeloze triestheid.

Gelukkig vervanmnbedshow.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_182904559
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:29 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Het is op veel plekken met het stijgen van de welvaart een stuk aangenamer wonen geworden een middenklasse ontstaan en de onderklasse zoveel kleiner geworden dat je er niet of nauwelijks nog last van had. Dat zou ook in de stad prima kunnen, ware het niet dat de nieuw geïmporteerde onderlaag daar woont.
Dat lijkt ook niet helemaal per ongeluk. Kennelijk moet en zal er een onderklasse zijn om de middenklasse koest te houden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_182905267
Het lunchgeld stelen is geëvolueerd. Erg triest voor die kinderen/jongvolwassenen en hun ouders.
pi_182905937
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:06 schreef rutger05 het volgende:
Erg triest voor deze kinderen. De daders kan je niet hard genoeg aanpakken. Opsluiten in een heropvoedingsinstelling met een streng regime. Ook de posters van foto's van slachtoffers met de mededeling dat deze gestraft moeten worden. Opsporen dat tuig.
Er staat een fout in je reactie. Ik heb 'm even vet gemaakt...
pi_182906281
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 14:06 schreef Restyler het volgende:

[..]

Dacht dat je een grapje maakte:

[..]

:')
Tja, zo werkt dat in de rapcultuur. Gelukkig worden deze rappers als ware "artiesten" op handen gedragen en volstrekt kritiekloos benaderd. Eerder dit jaar zijn er meerdere artikelen verschenen over de banden tussen vooraanstaande rappers en criminelen. Het is één grote poel van verderf.

Waar de gemiddelde "song"-tekst van een rap-"nummer" over gaat, is zelfverrijking, drugs dealen (en gebruiken), drank, crimineel gedrag, bitches neuken, snel geld maken. En dat alles dan overgoten met een sausje van slachtoffergedrag.

Dit soort figuren, evenals het op handen dragen ervan, zijn een product dat wel zelf hebben gecreëerd (en nog steeds) met decennialang faalbeleid. In plaats van de ooraids links te laten liggen en de verheerlijking van deze debielen te stoppen, worden ze serieus genomen en als ware "artiesten" gezien. En politici doen er graag aan mee. Zo roepen ze maar wat graag dat het een "talent" is als jongeren kunnen rappen.

Lees anders dit nog even:
Rappers gebruiken hun strafblad voor hun imago. Maar niemand mag ernaar vragen

En deze: https://www.geenstijl.nl/(...)penis-van-francisco/
quote:
Op een muziekzender van de Publieke Omroep mogen rappers die zijn veroordeeld voor ernstige delicten gewoon optreden. Crimineel geweld wordt er bovendien verheerlijkt. Op kosten van de belastingbetaler.
pi_182906415
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:06 schreef rutger05 het volgende:
Erg triest voor deze kinderen. De daders kan je niet hard genoeg aanpakken. Opsluiten in een heropvoedingsinstelling met een streng regime. Ook de posters van foto's van slachtoffers met de mededeling dat deze gestraft moeten worden. Opsporen dat tuig.
In 1991 in groep 8 moest zo’n jongen apart voorin de klas zitten en tijdens pauze nog wat beperkingen, maar weinig bijzonders herinner ik me.
.
  vrijdag 2 november 2018 @ 20:52:37 #50
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_182906507
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik denk het. Het wordt verheerlijkt in de "songs" die anno 2018 de kliklijsten aanvoeren. Eén topic verderop zitten mensen te lachen om Denemarken, waar ze de straffen in probleemwijken omhoog gaan gooien. Ondertussen hebben wij dit in Nederland.
Je zegt het erg treffend. Maar wat is de oplossing? Een kale kip kun je niet plukken, bij dit soort figuren moet je ook de ouders betrekken in het strafproces. Anders gebeurt er sowieso niets
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')