abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182895771
Hoi allemaal,

Ik zit even ergens mee en geen idee waarom ik dit topic open maar misschien om wat positiever te worden.
Het is namelijk zo dat ik geen idee heb wat ik moet doen met mijn leven. Nooit heb ik enig idee gehad welke richting ik op wil, ik vind werkelijk niks leuk, en dan zeggen mensen dat dat echt wel zo is, maar het is gewoon niet zo. Als ik vacatures kijk op sites vind ik het allemaal niks.

Het is wel zo dat ik 2 diploma's heb, MBO niveau 3 en 4 in de Logistiek. Eigenlijk ook maar gekozen omdat ik wat moest kiezen. Nu werk ik al wel 1 jaar in die richting, onder mijn niveau weliswaar, namelijk Logistiek Medewerker. Je kan wel raden dat ik nooit echt zin heb gehad om naar mijn werk te gaan maar ach, het geld en het contact met collega's hield me nog redelijk op de been.

Nu heb ik echter altijd wel 1 ding gehad dat ik dolgraag wil, namelijk bij de politie. Dat is iets wat ik van jongs af aan al heb en dat gevoel is nooit verdwenen. Voor de duidelijkheid ben ik nu 22 jaar oud.
Nu waren er een paar weken geleden vacatures bij politie, ook nog eens precies in mijn woonregio, dus heb ik gesolliciteerd. Intakegesprek, taaltoets, capiciteitentest, sporttest, allemaal gehaald. Echter ben ik afgewezen op deel B, omdat ik echt maar 1 punt tekort kwam op overwicht. De rest had ik allemaal ruim voldoende gescoord. Ik ben daar echt kapot van geweest en eigenlijk ben ik dat nu nog.
De uitzichtloze gedachte dat ik weer een jaar mezelf voort moet slepen voordat ik het opnieuw kan proberen bij de politie duwt me in serieus in een put. Waar het contact met collega's en dergelijke me eerst nog wel op de been hield, ben ik nu een hopeloos geval. Het kan me werkelijk waar allemaal gestolen worden en heb zin om gewoon te verdwijnen.

En het is niet zo dat ik nu alleen maar eenzaam in een hoekje zit, ik geniet nog wel van dingen, maar als ik ook maar een seconde denk aan de toekomst, zak in weer in de put en vraag ik me echt af wat er van mij terecht moet komen. Als er over een jaar weer vacatures zijn bij politie, zal ik het zeker weer proberen maar lukt het dan ook niet, geen idee wat dan. Ik zal toch iets moeten doen maar ik wil niks.

Dusja, eigenlijk weet ik niet waarom ik dit hier schrijf, misschien heeft iemand tips? Zit echt in een dal op dit moment.
  vrijdag 2 november 2018 @ 12:21:02 #2
395292 oppanganjastyle
Smoke weed every day
pi_182895897
Afvallen en opnieuw proberen, beetje doorzetten!
  vrijdag 2 november 2018 @ 12:23:12 #3
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182895932
Je wilt bij de politie.. dus dat je niets leuk vind is niet waar..
Kijk dan bijvoorbeeld wat daar het dichtst in de buurt komt..

Er zijn ook nog een heleboel dingen die niet als vacature bestaan he?
Je moet vooral uitvinden wat je leuk vind.. En ik weet niet wat je precies trekt bij de politie, maar daar zou ik op voortborduren..
pi_182896021
De politie zoekt vrij veel mensen. Ook kan je vrij lang bij de politie solliciteren geloof ik. Er is niet echt meer een maximum leeftijd. Je nieuwe doel is fit(ter) worden, blijven en opnieuw keuren.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_182896049
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:21 schreef oppanganjastyle het volgende:
Afvallen en opnieuw proberen, beetje doorzetten!
Overwicht, niet overgewicht.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_182896052
Je komt over als een enorme slapjanus. Als ik je verhaal lees beeld ik mee een jongen in die niet veel zelf heeft hoeven doen, daardoor weinig heeft leren waarderen, geen tegenslagen kent en waarschijnlijk ook is verteld dat 'ie bijzonder is om wie 'ie is. Bij de eerste de beste life check weet hij niet meer wat te doen en zit hij in de put. Het gevoel is nog bijna erger dan toen de playstation stuk ging en z'n vader wel 2 dagen wachtte voordat een nieuwe gekocht werd.

Grow up!
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_182896095
Een jaar is zo voorbij. En je hebt een doel: afvallen.
pi_182896099
Ik zie dat mensen overwicht verwarren met overgewicht. Ik ben gezakt op overwicht. Dus het verbaal en non verbaal beïnvloeden van anderen en als autoriteit geaccepteerd worden. Daar had ik 1 punt te weinig voor. De sporttest heb ik wel gehaald.
pi_182896141
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:29 schreef Multatilu het volgende:
Je komt over als een enorme slapjanus. Als ik je verhaal lees beeld ik mee een jongen in die niet veel zelf heeft hoeven doen, daardoor weinig heeft leren waarderen, geen tegenslagen kent en waarschijnlijk ook is verteld dat 'ie bijzonder is om wie 'ie is. Bij de eerste de beste life check weet hij niet meer wat te doen en zit hij in de put. Het gevoel is nog bijna erger dan toen de playstation stuk ging en z'n vader wel 2 dagen wachtte voordat een nieuwe gekocht werd.

Grow up!
Weet je dat je eigenlijk wel gelijk hebt. Ik heb weinig zelf hoeven doen, heb weinig tegenslagen gehad en inderdaad, heb ik moeite met dingen waarderen. Klopt, maar wat kan ik er aan veranderen. Ik weet dat ik een slapjanus ben maar hoe verander ik dat.
pi_182896192
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:34 schreef HakaTaka het volgende:

[..]

Weet je dat je eigenlijk wel gelijk hebt. Ik heb weinig zelf hoeven doen, heb weinig tegenslagen gehad en inderdaad, heb ik moeite met dingen waarderen. Klopt, maar wat kan ik er aan veranderen. Ik weet dat ik een slapjanus ben maar hoe verander ik dat.
Daar gewoon aan gaan werken. De houding 'ik ben slap maar daar kan ik niks aan doen zo ben ik nu eenmaal' is natuurlijk een houding voor slapjanussen.

Een eckte eckte ziet het probleem en gaat dat oplossen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_182896382
Moet wel zeggen dat als ik bijvoorbeeld was gezakt op meerdere punten, dat ik daar vrede mee had gehad want dan was ik gewoon ongeschikt. Dan had ik niet zo in de put gezeten. Dan had ik er weer beste van gemaakt.

Ze kijken naar 11 competenties en op 1 kwam ik 1 punt tekort, en ben ik gewoon mijn soort droombaan misgelopen, want daarna krijg je alleen nog medische keuring en screening. Dat was makkelijk geweest want heb niks en ook niks te verbergen. Ben daar wel kapot van. En heb geen idee of dat gevoel slijt, op dit moment heb ik echt nergens zin in.

Dusja of ik een grote slapjanus ben, ik weet het niet, wel een beetje, maar ik weet gewoon niet goed wat ik nu moet en daar zit ik mee.
Het werk wat ik nu doe vind ik niet leuk, maar zal toch het jaar in moeten vullen.
  vrijdag 2 november 2018 @ 13:05:45 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_182896807
Dat jaar gaat hoe dan ook voorbij, of jij nou in de put blijft zitten of niet.

Bekijk het eens zo: je weet nu precies wat ze van je verwachten. Dus je kan je optimaal gaan voorbereiden op de volgende keer. Ga ervoor!
The love you take is equal to the love you make.
pi_182896949
Wat goed dat je iets gevonden hebt wat je leuk vind!
Overwicht is dus een verbeterpunt, maar waar ligt dat aan? Ben je onzeker? Praat je misschien onduidelijk? Moet je assertiever worden?

Dat zijn dingen waar je komend jaar natuurlijk best aan kan werken. Assertiviteitscursus bijvoorbeeld. Theatersport en improvisatie liggen misschien wat minder voor de hand, maar kunnen je wel echt helpen om een en ander beter te handelen en te presenteren. Speaking of, er zijn natuurlijk ook genoeg workshops en cursussen op het gebied van presenteren. Een logopedist kan je helpen je stem en articulatie beter te gebruiken of misschien zelfs op zangles gaan.

Met dieren werken kan ook verhelderend zijn. Nu zul je bij het asiel zonder al te veel ervaring niet met een hond kunnen trainen denk ik, maar tegenwoordig heb je ook workshops met paarden waar de nodige managers heen worden gestuurd.
Kijk eens bij de vacatures van je lokale vrijwilligersbank. Wie weet zit daar iets tussen waar je ook wat leidinggevende kwaliteiten kan helpen ontwikkelen. Parkeerwacht bij een of ander evenement is nou niet de meest sexy functie, maar kan zeker een mooie oefening daarin zijn.

Kortom, er zijn genoeg opties om mee aan de slag te gaan als je maar 1 puntje tekort komt op dat gebied. Hou je ons een beetje op de hoogte? Succes!
pi_182897394
Ga in de tussentijd een cursusje assertiviteit volgen of toneellessen om dat overwicht wat op te krikken.
Je weet nu waar je aan moet werken, doe dat dan en schop jezelf even onder je achterste.
Dat je je even rot voelt is prima maar blijf er niet in hangen, het was maar 1 punt op heel veel goede punten dus je deed het echt niet slecht.
Maak van dat jaar gebruik om dat punt te verbeteren.
  vrijdag 2 november 2018 @ 14:46:06 #15
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_182898978
Om te beginnen zou je kunnen afvallen. Daar kan je ook voldoening uithalen :)
AZ
ALKMAAR
  vrijdag 2 november 2018 @ 14:50:18 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_182899059
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 14:46 schreef Durmada het volgende:
Om te beginnen zou je kunnen afvallen. Daar kan je ook voldoening uithalen :)
Waarom zou hij moeten afvallen? :?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 2 november 2018 @ 14:53:05 #17
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_182899127
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 14:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom zou hij moeten afvallen? :?
Ik las dat hij te kampen had met overgewicht?
AZ
ALKMAAR
  vrijdag 2 november 2018 @ 15:01:07 #18
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_182899314
Is half FOK! blind tegenwoordig? LE-ZEN
  vrijdag 2 november 2018 @ 16:27:49 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_182901114
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 14:53 schreef Durmada het volgende:

[..]

Ik las dat hij te kampen had met overgewicht?
(Een tekort aan) OVERWICHT.
The love you take is equal to the love you make.
pi_182901808
Veel trollen hier helaas. Zeg er wat van TS. Laat je overwicht zien.
  Moderator zondag 25 november 2018 @ 22:38:14 #22
441859 crew  Lenny77
pi_183371987
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:34 schreef HakaTaka het volgende:

[..]

Weet je dat je eigenlijk wel gelijk hebt. Ik heb weinig zelf hoeven doen, heb weinig tegenslagen gehad en inderdaad, heb ik moeite met dingen waarderen. Klopt, maar wat kan ik er aan veranderen. Ik weet dat ik een slapjanus ben maar hoe verander ik dat.
Ik vind dit een super mooi antwoord! Je steekt de schuld niet op alles en iedereen maar durft gewoon eerlijk naar jezelf te kijken. Nu sta je al verder dan een hoop mensen ;).
Oefenen dit jaar! En wees dankbaar dat je nou ervaring opdoet met tegenslag. Nu de ervaring van niet opgeven en ervoor vechten doorlopen !
Succes ^O^
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')