Eh, ja. Natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 november 2018 12:32 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Dus je wilt zeggen dat die producenten de markt kunnen beinvloeden omdat ze zelf minder marge overhouden...
Ekte hipsters gaan naar de Marqt.quote:Op vrijdag 2 november 2018 11:44 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ze worden helemaal niet verkocht bij ecoplaza
hoe dan? Ze zeggen tegen de veilingmeester dat ze zo zielig zijn en krijgen dan een speciale prijs? En vervolgens worden de cacaoboeren met terugwerkende kracht nog verder afgebeuld?quote:
#VIESDIKquote:Op vrijdag 2 november 2018 12:34 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dat Tony's is al net zo'n verziekt hipster activistenclubje als Ben & Jerry. Flikker op man.
Milka repen. Oreo, M&M vulling.
Nee, maar dat waren ze sowieso toch al niet van plan, omdat dat het USP van Tony is en niet dat van hun.quote:Op vrijdag 2 november 2018 12:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
In ieder geval de leveranciers niet meer betalen
Een reep chocola van een euro. Dan weet je zeker dat het op een louche manier is gemaakt.quote:Op vrijdag 2 november 2018 12:34 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dat Tony's is al net zo'n verziekt hipster activistenclubje als Ben & Jerry. Flikker op man.
Milka repen. Oreo, M&M vulling.
Want met 2 euro kunstmatige winst erbovenop plakken garandeer je dat het eerlijk is jaquote:Op vrijdag 2 november 2018 12:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een reep chocola van een euro. Dan weet je zeker dat het op een louche manier is gemaakt.
Nee. Als de concurrent al zo goedkoop mogelijk produceert en nog verder in prijs moeten zakken kun je op je vingers natellen op welk stadium er nog meer beknibbeld gaat worden en ten koste van wat. Dat is iets wat Tony niet in de hand wil werken.quote:Op vrijdag 2 november 2018 12:35 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
hoe dan? Ze zeggen tegen de veilingmeester dat ze zo zielig zijn en krijgen dan een speciale prijs? En vervolgens worden de cacaoboeren met terugwerkende kracht nog verder afgebeuld?
hoe dan?quote:Op vrijdag 2 november 2018 12:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee. Als de concurrent al zo goedkoop mogelijk produceert en nog verder in prijs moeten zakken kun je op je vingers natellen op welk stadium er nog meer beknibbeld gaat worden en ten koste van wat.
.quote:Op vrijdag 2 november 2018 12:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Tony is niet bezig met het aantal verkochte repen, met winstmarge of iets dergelijks. Zij willen dat alle ingredienten voor een eerlijke 'slaafvrije' prijs ingekocht worden. Niet alleen hun leveranciers, maar de leveranciers van alle chocoladeproducten. Dus ook hun concurrenten.
Als zij nu onbewust ingezet worden als prijsconcurrent, dan weet jij wel wat die concurrenten van Tony gaan doen en wie hier de dupe van wordt.
Hoe gaan ze de kosten beknibbelen en hoe uit zich dat in de arbeidsomstandigheden van de cacaoboeren?quote:
Ehm. Door een minder hoge inkoopprijs van cacao te hanteren. Doet boer X dat niet, dan neemt boer Y die prijs wel voor rekening. Uiteindelijk heeft boer X daar dan ook niet zo heel veel keus in.quote:Op vrijdag 2 november 2018 12:42 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Hoe gaan ze de kosten beknibbelen en hoe uit zich dat in de arbeidsomstandigheden van de cacaoboeren?
MHuuuuuuu, mensen proberen iets te verbeteren. Gauw de kop er af hakken want hij steekt boven het maaiveld.quote:Op vrijdag 2 november 2018 12:34 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dat Tony's is al net zo'n verziekt hipster activistenclubje als Ben & Jerry. Flikker op man.
Milka repen. Oreo, M&M vulling.
Ja, maar de beleving van het product wordt toch anders. Als een malloot opeens bijvoorbeeld Mercedessen tegen dumpprijzen gaat verkopen, gaat het exclusieve er wel een beetje vanaf van dat merk.quote:Op vrijdag 2 november 2018 11:58 schreef Ronaldsen het volgende:
Wat een dom gelul van Tony's Chocolonely. Al geeft Aldi de repen gratis weg, dan nog zou de boer er niks van moeten merken, die krijgt immers nog steeds hetzelfde betaald
Eng hé. Bedrijven die winstmaximalisatie of zoveel mogelijk producten verkopen niet als KPI hebben.quote:
Blijkbaar is er markt voor duurdere eerlijke chocolade. Zonder Tony wisten de concurrenten er niet eens van. Nu krijgen ze misschien fatsoen in hun donder, zonder Tony in ieder geval nietquote:Op vrijdag 2 november 2018 12:36 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Nee, maar dat waren ze sowieso toch al niet van plan, omdat dat het USP van Tony is en niet dat van hun.
Je ziet ook al kopieërgedrag. Allerlei fabrikanten die ineens ook een lekker gek hoesje om de chocolade wikkelen en opvallende smaken presenteren.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Blijkbaar is er markt voor duurdere eerlijke chocolade. Zonder Tony wisten de concurrenten er niet eens van. Nu krijgen ze misschien fatsoen in hun donder, zonder Tony in ieder geval niet
Een hoop van hun smaken halen de 35% cacao inderdaad niet.quote:Op vrijdag 2 november 2018 12:54 schreef Mr.Ping het volgende:
Zijn het geen Koetjesrepen met een andere wikkel eromheen?
¤1,89 bij de Aldi of ¤1,99 in de bonus bij AH, tsjaquote:Op vrijdag 2 november 2018 12:50 schreef skrn het volgende:
[..]
Ja, maar de beleving van het product wordt toch anders. Als een malloot opeens bijvoorbeeld Mercedessen tegen dumpprijzen gaat verkopen, gaat het exclusieve er wel een beetje vanaf van dat merk.
Hetzelfde hier. Je wil als fabrikant niet de indruk wekken dat de prijs van de Aldi de echte prijs is voor het product.
Dat is het ja.quote:Op vrijdag 2 november 2018 11:42 schreef Zith het volgende:
Oei, zo'n hipster reep kan natuurlijk niet in de Aldi gezien worden, stel je voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |