abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182893936

De Turkse lira is dit jaar sterk onder druk komen te staan, maar belandde vorige week in een vrije val. De geruchten over de invoering van kapitaalcontroles hebben vermoedelijk bijgedragen aan de recente onrust, doordat mensen wellicht nog snel geld wegsluizen voordat dit onmogelijk wordt. De druk houdt een besmettingsgevaar in, want de euro is plotseling gedaald tot onder USD 1,15. Ook maakt de ECB zich naar verluidt zorgen over de exposure van sommige Europese banken aan Turkse entiteiten.


Klassiek geval?
Turkije heeft een groot tekort op de lopende rekening van de betalingsbalans (6% à 7% van het BBP) en een omvangrijke kortlopende schuld. De financieringsbehoefte op korte termijn is dan ook aanzienlijk, waardoor het land afhankelijk is van de instroom van kapitaal. De vrije val van de lira wijst erop dat buitenlandse beleggers op dit moment niet bereid zijn om Turkije te financieren. De inflatie is dit jaar opgelopen naar 15% en zal ongetwijfeld verder stijgen gezien de problemen rond de lira. Dit lijkt allemaal op een klassiek geval van een opkomende economie die in betalingsproblemen raakt. Een dergelijke ontwikkeling draait meestal uit op een verzoek om hulp aan het IMF om een faillissement te voorkomen.

Nee, geen klassiek geval
Turkije is echter geen ‘klassiek geval’. De economie groeit sterk. Dit maakt het makkelijk voor de regering om te beweren dat de problemen het gevolg zijn van één of andere buitenlandse samenzwering. Bovendien zijn, anders dan in veel andere opkomende economieën die in deze situatie belanden, de overheidsfinanciën niet de grootste boosdoener. Het Turkse begrotingstekort is niet buitensporig en ook de overheidsschuld is dat niet. In dit geval komt de Turkse behoefte aan dollarfinanciering voor een groot deel voort uit de private sector.

Ook de politiek is anders dan in het ‘klassieke geval’. Turkije is door zijn ligging van groot geopolitiek belang. Rusland en China zouden, ongetwijfeld, niet aarzelen om te proberen een wig te drijven tussen Turkije en de andere NAVO-landen. Daarnaast zorgen de sancties die de VS heeft opgelegd aan Turkije, ervoor dat de Turkse overheid meer openstaat voor toenaderingspogingen van Rusland en China. En tot slot heeft president Erdogan zichzelf veel macht toegeëigend, onder meer met betrekking tot het economische en monetaire beleid. Dit heeft bijgedragen aan de negatieve opstelling van internationale beleggers.

Wij denken nog steeds dat Turkije zelf uit deze precaire situatie kan komen en op eigen kracht de benodigde financiering kan vinden, maar de kans is aanzienlijk dat het land zich toch moet wenden tot het Internationaal Monetair Fonds (IMF). Onderhandelingen met het IMF zullen ongetwijfeld lastig worden. Het IMF zal hoogstwaarschijnlijk vragen om beleidsaanpassingen waar president Erdogan niets voor voelt.

Hulp bieden
De ontwikkelingen rond Turkije beginnen inmiddels ook gevolgen te krijgen voor andere financiële markten. Valuta’s van andere opkomende landen zijn gedaald en ook de euro is zwakker geworden. Voor deze markten is het dus ook belangrijk dat er enige stabiliteit terugkeert in Turkije. En het lijkt me dat het voor westerse landen belangrijk is dat de invloed van Rusland en China beperkt blijft.
Bron

Game on!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2018 10:39:36 ]
pi_182893948
quote:
10s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 20:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]
Open dan het nieuwe deel, a zwoeleblikkenmeneer.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2018 10:39:04 ]
pi_182894048
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:48 schreef Slayage het volgende:

[..]

atm

1 EUR = 6.2806
1 USD = 5.5250
Turkse lira blijft stijgen in waarde...

1 EUR = 6,2421 YTL
1 USD = 5,4571 YTL





Verschil in afgelopen 3 maanden is zowel bij de EUR als USD onder de 10% gezakt. Op hoogtepunt was het richting de 40%...

EUR - TRY


USD - TRY


 
 
 

En afgelopen 6 maanden:

EUR - TRY


USD - TRY


[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2018 10:44:52 ]
pi_182894425
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 10:42 schreef zarGon het volgende:

[..]

Turkse lira blijft stijgen in waarde...

1 EUR = 6,2421 YTL
1 USD = 5,4571 YTL





Verschil in afgelopen 3 maanden is zowel bij de EUR als USD onder de 10% gezakt. Op hoogtepunt was het richting de 40%...

EUR - TRY
[ afbeelding ]

USD - TRY
[ afbeelding ]

 
 
 

En afgelopen 6 maanden:

EUR - TRY
[ afbeelding ]

USD - TRY
[ afbeelding ]
Als ze zelfs verder zakken onder de pre-crisis waarde dan is Erdo1 echt een baas _O_
pi_182894608
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Erdo1
:').
pi_182898360
quote:
16s.gif Op vrijdag 2 november 2018 10:35 schreef zarGon het volgende:

[..]

Open dan het nieuwe deel, a zwoeleblikkenmeneer.

dit topic heeft weinig nut meer. het was voornamelijk een leedvermaak topic dat door anti turken gebruikt werd om de turken uit te lachen. "haha die erdo helpt het land de afgrond in" was het sentiment vooral. er valt momenteel weinig meer te lachen dus wordt er nauwelijks meer gepost :p

muv de usual suspects die nu het topic gebruiken om terug te lachen :*
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182898399
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:05 schreef Triggershot het volgende:

Erdo1
:7
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182898467
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 10:42 schreef zarGon het volgende:

[..]

Turkse lira blijft stijgen in waarde...

1 EUR = 6,2421 YTL
1 USD = 5,4571 YTL
er was wel even een dip in de TL toen albayrak aankondigde dat er een belasting cadeau aankondigde voor het publiek. albayrak moet voorzichtig zijn met de stappen die hij zet. ik hoop niet dat ze met de aankomende verkiezingen in het voorjaar nog meer gaan strooien met belastingvoordelen. broekriem moet aangetrokken worden. laat de turken een tijdje pijn lijden. niks mis mee.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 2 november 2018 @ 14:25:09 #9
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_182898506
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 november 2018 14:18 schreef Slayage het volgende:

[..]

dit topic heeft weinig nut meer. het was voornamelijk een leedvermaak topic dat door anti turken gebruikt werd om de turken uit te lachen. "haha die erdo helpt het land de afgrond in" was het sentiment vooral. er valt momenteel weinig meer te lachen dus wordt er nauwelijks meer gepost :p

muv de usual suspects die nu het topic gebruiken om terug te lachen :*
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit herstel niet verwacht had. We gaan zien hoe het verder ontwikkelt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_182898687
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 14:25 schreef nixxx het volgende:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit herstel niet verwacht had. We gaan zien hoe het verder ontwikkelt.
hoewel er natuurlijk ook structurele problemen ten grondslag liggen is deze crisis vooral veroorzaakt door politieke shit, fittie met de VS fittie met de europeanen. nu die shit achter de rug lijkt herstelt de markt zich weer.

over politieke shit gesproken

ragipsoylu twitterde op vrijdag 02-11-2018 om 14:36:05 BREAKING -- Turkey and U.S. simultaneously remove sanctions that they imposed on each other's ministers during Pastor Brunson crisis reageer retweet


[ Bericht 40% gewijzigd door Slayage op 02-11-2018 14:44:51 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 2 november 2018 @ 17:32:28 #11
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_182902275
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 november 2018 14:31 schreef Slayage het volgende:

[..]

hoewel er natuurlijk ook structurele problemen ten grondslag liggen is deze crisis vooral veroorzaakt door politieke shit, fittie met de VS fittie met de europeanen. nu die shit achter de rug lijkt herstelt de markt zich weer.

over politieke shit gesproken

ragipsoylu twitterde op vrijdag 02-11-2018 om 14:36:05 BREAKING -- Turkey and U.S. simultaneously remove sanctions that they imposed on each other's ministers during Pastor Brunson crisis reageer retweet
Hmm trump een deal gemaakt met Erdo om MBS uit de wind te houden?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_182902320
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 10:42 schreef zarGon het volgende:

[..]

Turkse lira blijft stijgen in waarde...

1 EUR = 6,2421 YTL
1 USD = 5,4571 YTL





Verschil in afgelopen 3 maanden is zowel bij de EUR als USD onder de 10% gezakt. Op hoogtepunt was het richting de 40%...

EUR - TRY
[ afbeelding ]

USD - TRY
[ afbeelding ]





En afgelopen 6 maanden:

EUR - TRY
[ afbeelding ]

USD - TRY
[ afbeelding ]
Goede ontwikkelingen
pi_182902688
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 november 2018 14:18 schreef Slayage het volgende:

[..]

dit topic heeft weinig nut meer. het was voornamelijk een leedvermaak topic dat door anti turken gebruikt werd om de turken uit te lachen. "haha die erdo helpt het land de afgrond in" was het sentiment vooral. er valt momenteel weinig meer te lachen dus wordt er nauwelijks meer gepost :p

muv de usual suspects die nu het topic gebruiken om terug te lachen :*
Laten we nu niet doen alsof dit gedeeltelijke herstel is vanwege geweldig economisch inzicht van Erdo en laten we ook niet doen alsof Turkije ineens een economische wereldmacht is.

Het was Erdogan zelf die met debiele keuzes en uitspraken de economie van Turkije een hoop schade toebedeeld heeft.
1. Een hoop vijandige taal en opstelling naar Amerika en Europa
2. Het vasthouden van de Amerikaanse terroristdominee
3. Het weigeren om de rente te verhogen

Op alles heeft Erdogan uiteindelijk toch toegegeven. De dominee is weer veilig in Amerika, het vijandige taalgebruik en de sancties heeft Erdogan allemaal opgegeven. Hij heeft uiteindelijk toch de diplomatieke weg gekozen die gebruikelijk is in Europa en Amerika ipv voortdurend een vijandbeeld op te werpen. En tenslotte is ook de rente verhoogd. Iets waar Erdogan keer op keer nadrukkelijk op tegen was. Kan hij wel doen alsof hij daar niets over te zeggen heeft, maar iedereen weet wel beter.

Erdogan heeft op alles zijn verlies genomen, maar iedereen doet hier alsof hij de held is die alles opgelost heeft. Ondertussen hebben miljoenen Turken het heel lang zwaar gehad, heeft de Turkse economie harde klappen gehad en staat het nog lang niet op zijn oude niveau. Als je straks een Euro kan krijgen voor 5 lira dan is de situatie weer zoals een half jaar geleden.

En ga alsjeblieft ook niet doen alsof iedereen hier die om de debiele keuzes van Erdogan leedvermaak had anti-Turken zijn. Om zo'n clown is het makkelijk lachen. Zeker als hij eerst het hele Nederlandse volk belachelijk maakt,.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_182904000
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:32 schreef nixxx het volgende:

[..]

Hmm trump een deal gemaakt met Erdo om MBS uit de wind te houden?
Nee dit is eerder nav brunson
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182905441
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 10:42 schreef zarGon het volgende:

[..]

Turkse lira blijft stijgen in waarde...

1 EUR = 6,2421 YTL
6,18 alweer. Zojuist ook het nieuws binnengekomen dat de Turken olie mogen blijven invoeren uit Iran zonder dat ze sanctie problemen krijgen zoals de vorige keer.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 2 november 2018 @ 20:24:01 #16
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_182905666
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Erdogan heeft op alles zijn verlies genomen, maar iedereen doet hier alsof hij de held is die alles opgelost heeft. Ondertussen hebben miljoenen Turken het heel lang zwaar gehad, heeft de Turkse economie harde klappen gehad en staat het nog lang niet op zijn oude niveau. Als je straks een Euro kan krijgen voor 5 lira dan is de situatie weer zoals een half jaar geleden.
Vooral dit. Erdogan moet zijn hersenscheten in bedwang houden, want 1 verkeerde opmerking en het gaat net zo hard weer bergafwaarts.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_182907109
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 14:25 schreef nixxx het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit herstel niet verwacht had. We gaan zien hoe het verder ontwikkelt.
Dit topic heeft veel doemdenkers gehad en je was zeker niet in de minderheid mbt de verwachting dat ze zich zouden kunnen stabiliseren laat staan consistente herstel laten zien idd, maar aan de andere kant. De daling van de lira was ook vooral kunstmatig door de spanningen en sancties, de abrupte daling was niet eens in overeenstemming met de - ironisch gezien hoge - inflatie van het land en al helemaal niet te verklaren door de groei die de economie de afgelopen periode had doormaakt. Dat de lira weer zo snel kon stijgen was dus wel onvermijdelijk naarmate de sancties en spanningen afnamen. Het zou pas echt een prestatie en goede maatregelen zijn als de lira stijgt voorbij de waarde wat het had voor de stijgingen. Het enige goede wat Turkije Erdogan er aan over heeft gehouden is dat hij heel veel decreten en wetten er door heen heeft kunnen drukken met minimaal verzet ---> Het nationaliseren van internationale contracten en de handel met buurlanden zoals Rusland en Iran kunnen voeren met de lokale munten. Twee dingen die over het algemeen niet werden verwelkomd door de ondernemers, maar waar het verzet tegen flink afnam gedurende de crisis.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2018 21:16:19 ]
pi_182907249
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Laten we nu niet doen alsof dit gedeeltelijke herstel is vanwege geweldig economisch inzicht van Erdo en laten we ook niet doen alsof Turkije ineens een economische wereldmacht is.

Het was Erdogan zelf die met debiele keuzes en uitspraken de economie van Turkije een hoop schade toebedeeld heeft.
1. Een hoop vijandige taal en opstelling naar Amerika en Europa
2. Het vasthouden van de Amerikaanse terroristdominee
3. Het weigeren om de rente te verhogen

Op alles heeft Erdogan uiteindelijk toch toegegeven. De dominee is weer veilig in Amerika, het vijandige taalgebruik en de sancties heeft Erdogan allemaal opgegeven. Hij heeft uiteindelijk toch de diplomatieke weg gekozen die gebruikelijk is in Europa en Amerika ipv voortdurend een vijandbeeld op te werpen. En tenslotte is ook de rente verhoogd. Iets waar Erdogan keer op keer nadrukkelijk op tegen was. Kan hij wel doen alsof hij daar niets over te zeggen heeft, maar iedereen weet wel beter.

Erdogan heeft op alles zijn verlies genomen, maar iedereen doet hier alsof hij de held is die alles opgelost heeft. Ondertussen hebben miljoenen Turken het heel lang zwaar gehad, heeft de Turkse economie harde klappen gehad en staat het nog lang niet op zijn oude niveau. Als je straks een Euro kan krijgen voor 5 lira dan is de situatie weer zoals een half jaar geleden.

En ga alsjeblieft ook niet doen alsof iedereen hier die om de debiele keuzes van Erdogan leedvermaak had anti-Turken zijn. Om zo'n clown is het makkelijk lachen. Zeker als hij eerst het hele Nederlandse volk belachelijk maakt,.
We weten niet wat voor deals er in de achterkamertjes zijn gesloten. Turkije heeft de pastoor uitgeleverd, maar of Trump er iets voor terug heeft gegeven is onzeker. We zien wel het volgende gebeuren:

- De megaboete voor de Halkbank (wegens het schenden van het Amerikaanse embargo jegens İran in 2012-2013) is vooralsnog uitgebleven. De Franse bank BNP Paribas had om dezelfde reden een boete van 8.9 miljard dollar gekregen. De boete voor de Halkbank was het voornaamste twistpunt tussen de VS en Turkije m.b.t. de vrijlating van Brunson. Turkije wilde helemaal geen boete betalen, terwijl de VS voorstelde om een relatief lage boete op te leggen. Dat er momenteel geen boete is opgelegd wil niet zeggen dat er een deal is en er nooit een boete opgelegd zal worden. Mijn punt is meer: we kunnen momenteel niet concluderen dat Erdoğan een knieval heeft gemaakt. Die conclusie is voorbarig.
- Op 4 november treedt het verzwaarde Amerikaanse embargo jegens İran in. Turkije is 1 van de 8 landen die van de VS toestemming heeft gekregen om het embargo te negeren.
- Het Syrische Manbij stond onder beheer van de Koerdische YPG en Amerikaanse soldaten. Sinds deze week is de YPG eruit gekickt, en voeren Turken en Amerikanen gezamenlijk de controle over Manbij. Dit was een langgekoesterde Turkse wens. We weten niet of het in verband staat met de Brunson-zaak. Het is in ieder geval een optie die niet uitgesloten kan worden.
- Turkije bombardeert YPG-stellingen ten Oosten van de Eufraat in Syrië en er gaan geruchten dat Turkse grondtroepen binnenkort de grens over zullen gaan. Dit is opmerkelijk, omdat de VS eerder nog 200-300 Russische huursoldaten doodschoot nadat deze de Eufraat overstaken.

- Met betrekking tot Nederland: voor herstel van de banden eiste Turkije excuses. Deze heeft Turkije niet gekregen. Maar andersom eiste Nederland ook excuses, welke Turkije heeft geweigerd. Dit kun je geen eenzijdige knieval van Erdoğan noemen, maar meer een gelijkspel.

- Met betrekking tot de rente: na de drastische renteverhoging ging de waarde van de Turkse koers niet omhoog of omlaag. İk ben geen econoom, maar kennelijk had Erdoğan toch gelijk over de rente. :P

Tot slot wil ik opmerken dat het maken van een knieval geen schande is, zo lang je maar je huid duur verkoopt. Dus niet zoals het Nederlandse leger in Srebrenica. Of hoe Balkenende met trillende knieën en stembanden naast Bush stond. Zulke beelden zou het Turkse volk nooit van zijn leven pikken.
pi_182907356
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 21:20 schreef Bilge het volgende:
- Met betrekking tot de rente: na de drastische renteverhoging ging de waarde van de Turkse koers niet omhoog of omlaag. İk ben geen econoom, maar kennelijk had Erdoğan toch gelijk over de rente.

Dit inderdaad. Hierover worden valse dingen geclaimd. De Turkse lira had haar herstel al flink ingang gezet voor de Turkse Centrale Bank op 13 september de verhoging van de rente had ingevoerd.
pi_182917560
Erdogan *O*

Xenofobische westerlingen _O-
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_182922025
ragipsoylu twitterde op zaterdag 03-11-2018 om 17:12:58 Erdoğan on his call with Trump:• Trump promised to expedite Manbij deal and resolve Halkbank issue• Next day, US Defense and Treasury Secretaries called their Turkish counterparts • Joint patrols began in Manbij• Brunson Sanctions removed together reageer retweet
´Trump promised to resolve Halkbank issue´ :7
pi_182922045
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 18:07 schreef Bilge het volgende:
ragipsoylu twitterde op zaterdag 03-11-2018 om 17:12:58 Erdoğan on his call with Trump:• Trump promised to expedite Manbij deal and resolve Halkbank issue• Next day, US Defense and Treasury Secretaries called their Turkish counterparts • Joint patrols began in Manbij• Brunson Sanctions removed together reageer retweet
´Trump promised to resolve Halkbank issue´ :7
ik zou weinig waarde hechten aan de woorden van trump die lult vaker uit zijn nek :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182923196
Dus Erdogan heeft op werkelijk elk gebied de keutel ingetrokken? Wat een miet.
pi_182930817
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 november 2018 18:08 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik zou weinig waarde hechten aan de woorden van trump die lult vaker uit zijn nek :P
Waarom zou Trump liegen? Net alsof Ankara een geluidsfragment bezit waarin Trumps trouwe bondgenoten een journalist doden, en net alsof er verkiezingen voor de deur staan.

Nee goed punt. :P
pi_182932182
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als je straks een Euro kan krijgen voor 5 lira dan is de situatie weer zoals een half jaar geleden.

Theoretisch gezien zal koers van de lira jaarlijks ongeveer met de rente in turkije afnemen. Als de koers stabiel zou zijn zou iedere spaarder ter wereld in turkije een spaarrekening openen. :D
  maandag 5 november 2018 @ 09:17:43 #26
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182952123
https://www.telegraaf.nl/(...)-boven-de-25-procent

Het is te hopen dat de turken dit gecompenseerd krijgen door hun baas
quote:
Turkse inflatie boven de 25 procent
Door ANP PRODUCTIES

43 min geleden in FINANCIEEL
ANKARA - De inflatie in Turkije is in oktober gestegen naar 25,24 procent op jaarbasis, vooral veroorzaakt door de sterk in waarde gedaalde Turkse lira.
Door de goedkopere lira wordt het veel duurder om bijvoorbeeld energie en levensmiddelen te importeren

De Turkse lira is dit jaar stevig in waarde gedaald, door zorgen over de invloed van president Recep Tayyip Erdogan op het monetair beleid en de lange diplomatieke crisis tussen Turkije en de Verenigde Staten.

De prijzen van voedsel stegen met 29,3 procent. Ook energie, transport, kleding en andere diensten en producten werden fors duurder voor Turkse consumenten. In september verhoogde de Turkse centrale bank juist nog de rente flink om de inflatie te beteugelen.

.


[ Bericht 32% gewijzigd door michaelmoore op 05-11-2018 09:23:39 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_182953034
quote:
tashecon twitterde op maandag 05-11-2018 om 08:07:28 Turkey - CPI increases from 24.5% in Sept to 25.24% in October. Slightly above consensus but could have been much worse after the 6%+ MOM print in Sept. This data will suggest perhaps the worst is over on the infl front given the hard econ landing underway. reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 5 november 2018 @ 12:00:36 #28
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_182954754
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 03:31 schreef Bilge het volgende:

[..]

Waarom zou Trump liegen? Net alsof Ankara een geluidsfragment bezit waarin Trumps trouwe bondgenoten een journalist doden, en net alsof er verkiezingen voor de deur staan.

Nee goed punt. :P
Omdat Trump altijd liegt en zelfs leugentjes optrommelt als er niet eens om gevraagd wordt?
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_182956758
quote:
10s.gif Op maandag 5 november 2018 10:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

tashecon twitterde op maandag 05-11-2018 om 08:07:28 Turkey - CPI increases from 24.5% in Sept to 25.24% in October. Slightly above consensus but could have been much worse after the 6%+ MOM print in Sept. This data will suggest perhaps the worst is over on the infl front given the hard econ landing underway. reageer retweet
Afgelopen 12 maanden:
pi_182961032
1 EUR = 6.1137 TRY
1 USD = 5.3593 TRY

♪ ♪ Zak, zak, zak maar lekker door... ♪ ♪

EUR was 8.1188 op hoogtepunt.
USD was 7.2362 op hoogtepunt.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2018 17:09:06 ]
pi_182963280
quote:
10s.gif Op maandag 5 november 2018 17:07 schreef zarGon het volgende:
Zak, zak, zak maar lekker door..
_O_ _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2018 18:59:54 ]
pi_182963335
quote:
Heeft deze voormalig delinquent nog altijd die dancing in Turkije? Om even ontopic te zijn :7
pi_182963400
quote:
10s.gif Op maandag 5 november 2018 19:02 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Heeft deze voormalig delinquent nog altijd die dancing in Turkije? Om even ontopic te zijn :7
Heeft hij een dancing in Turkije ( gehad ) ?
  maandag 5 november 2018 @ 19:05:53 #34
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_182963423
quote:
Def Rhymz altijd +1.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_182964964
quote:
10s.gif Op maandag 5 november 2018 19:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Heeft hij een dancing in Turkije ( gehad ) ?
Zeker, aan de kust.
En rapt ook als Turk, heul heul heul errug ongemakkelijk.
Hij is ook een moslim evenals veroordeelde crimineel.


pi_182967169
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 12:00 schreef gniffie het volgende:

[..]

Omdat Trump altijd liegt en zelfs leugentjes optrommelt als er niet eens om gevraagd wordt?
Mee eens. Mijn opmerking was ironisch bedoeld.
-----

1 euro = 6.06 O+

Toen 1 euro 7-8 lira waard was, en FOK!kers druk aan het fappen waren, hadden het IMF, de ABN Amro en andere instellingen voorspeld dat een lira dit jaar 6 euro, en volgend jaar zelfs 5.50 euro waard zou zijn. Zelfs oppositiegezindte economen (zoals Atilla Yeşilada) voorspelden dat 1 lira 6.50 euro waard zou worden. Kennelijk is de waarde van een munt wetenschappelijk te voorspellen. Voor mij als niet-econoom is dit bijzonder. Het is alsof een waarzegger na een hoop Abra Cadabra een voorspelling doet die daadwerkelijk uitkomt. :P
pi_182974699
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 21:27 schreef Bilge het volgende:

1 euro = 6.06 O+

Kennelijk is de waarde van een munt wetenschappelijk te voorspellen. Voor mij als niet-econoom is dit bijzonder. Het is alsof een waarzegger na een hoop Abra Cadabra een voorspelling doet die daadwerkelijk uitkomt. :P
gisteren eventjes nog zelfs 6.01 zag ik, gaat de goede kant op iig.

hoewel de economische wetenschappen geen exacte wetenschappen zijn, zit er uiteraard een zekere wetmatigheid in. het wordt zelfs in de bijbel/koran benoemd in het verhaal van jozef / yusuf, "7 vette jaren 7 magere jaren" :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183167636
Trump wil Fethullah Gülen uit de VS kicken: CNBC
pi_183167793
quote:
11s.gif Op donderdag 15 november 2018 18:09 schreef Bilge het volgende:
Trump wil Fethullah Gülen uit de VS kicken: CNBC
Gülen voor (het zo snel mogelijk 'vergeten' van) Khashoggi?
pi_183168667
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 18:19 schreef zarGon het volgende:

[..]

Gülen voor (het zo snel mogelijk 'vergeten' van) Khashoggi?
İk vermoed dat Gülen werd geruild voor Brunson. Volgens de 4 bronnen waar CNBC het nieuwsbericht op baseert, gaf Trump vorige maand het bevel om legale wegen te zoeken voor de uitzetting van Gülen. Dit moment valt ook samen met de terugkeer van de Amerikaanse pastoor (op 12 Oktober).

De bronnen van de CNBC kregen het bevel om de uitzetting van Gülen te onderzoeken. Trump heeft ze vast niet verteld waarom. Dat deel van het nieuwsbericht is m.i. pure speculatie. Sinds vorige maand heeft Turkije geen moment ingehouden om de druk op te voeren jegens MBS. Bovendien stelt het artikel dat de vrijlating van Hakan Atilla ook is besproken. Volgens eerdere berichtgeving verzocht Turkije Atilla´s vrijlating in ruil voor de pastoor.

Wat mij vooral opvalt aan het bericht is dat Amerikaanse ambtenaren zo in de bres springen voor een ´simpele oude Turkse imam´. Ze worden ziedend door Trumps bevel, weigeren om dit uit te voeren, lekken anoniem naar de media en speculeren over een link met de Kashoggi-zaak waardoor uitzetting van Gülen nu moeilijker is geworden.
pi_183168786
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:10 schreef Bilge het volgende:
Wat mij vooral opvalt aan het bericht is dat Amerikaanse ambtenaren zo in de bres springen voor een ´simpele oude Turkse imam´. Ze worden ziedend door Trumps bevel, weigeren om dit uit te voeren, lekken anoniem naar de media en speculeren over een link met de Kashoggi-zaak waardoor uitzetting van Gülen nu moeilijker is geworden.
Wat is opvallend aan die reactie naar Trump toe?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_183170490
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:15 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Wat is opvallend aan die reactie naar Trump toe?
Zelfs een bevel van de Amerikaanse president kan de innige band tussen de Amerikaanse bureaucratie/ diepe staat en ´een doodgewone oude Turkse imam´ niet doorbreken.

- Gülen heeft in 1963 (in het heetst van de strijd tussen het kapitalistische Westen en de communistische Sovjet Unie) - op 22-jarige leeftijd - in de stad Erzurum een filiaal geopend van de ´Vereniging ter bestrijding van het communisme´. Hij nam ook zitting in het bestuur.
- İn maart 1999 vluchtte Gülen naar de VS. Zijn Green Card (verblijfsvergunning) heeft hij mede te danken aan de (aanbevelingsbrief ) van Graham Fuller, een vooraanstaande CİA-agent.
- De onderwijzers aan Gülen-scholen in Centraal-Azië waren deels CİA-agenten, die de scholen sinds de jaren 1990 als dekmantel gebruikten in ex-Sovjetlanden.
- De 136 Gülenscholen in de VS krijgen miljarden dollars aan subsidie.
- Volgens het uitleveringsverdrag tussen de VS en Turkije moet het land dat om uitlevering van een persoon is verzocht deze persoon direct aanhouden en vastzetten, totdat de rechter beslist of de persoon moet worden uitgeleverd. (Artt. 9 & 10) İn het geval van Gülen heeft de VS geen aanhouding verricht, noch de zaak voor de rechter gebracht.
- Oud-generaal Michael Flynn steunde Donald Trump tijdens zijn verkiezingscampagne in 2016, en nadat hij president werd wilde Trump dat Flynn zijn nationaal veiligheidsadviseur werd (misschien wel de hoogste functie na de president). Op verkiezingsdag schreef Flynn een column waarin hij de uitlevering van Gülen bepleitte. 3 maanden later nam hij ontslag, in het kader van zijn rol bij de Russische inmengingszaak. 1 maand later lekte James Woolsey, de oud baas van de CİA, aan de media dat Flynn de ontvoering van Gülen zou hebben besproken met Turkse officials.
pi_183172652
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 november 2018 11:25 schreef Slayage het volgende:

[..]

gisteren eventjes nog zelfs 6.01 zag ik, gaat de goede kant op iig.

hoewel de economische wetenschappen geen exacte wetenschappen zijn, zit er uiteraard een zekere wetmatigheid in. het wordt zelfs in de bijbel/koran benoemd in het verhaal van jozef / yusuf, "7 vette jaren 7 magere jaren" :P
Kanttekening erbij is dat het in de geschriften letterlijk over periodes van goed oogsten en hongersnood gaat en overal wel zo'n beetje als metafoor overheen getrokken wordt tegenwoordig; denk aan persoonlijke depressies en als het economisch even niet rolt. Het CDA houdt er vaak ook wel van om over magere jaren te regeren zodat men de spreekwoordelijke broekriem weer kan aantrekken of na het zoet het zuur kan laten komen, maar dat staat dan weer niet in de bijbel of de koran.
pi_183173939
quote:
11s.gif Op donderdag 15 november 2018 18:09 schreef Bilge het volgende:
Trump wil Fethullah Gülen uit de VS kicken: CNBC
Trump is echt desperate :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183173971
quote:
10s.gif Op donderdag 15 november 2018 22:41 schreef Slayage het volgende:

[..]

Trump is echt desperate :p
Trump geeft geen fuck, Gulen asiel geven was een projectje van State en de CIA en die zijn nou eenmaal veelal pro-dem.
Part of the swamp.
pi_183173981
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:10 schreef Bilge het volgende:

Wat mij vooral opvalt aan het bericht is dat Amerikaanse ambtenaren zo in de bres springen voor een ´simpele oude Turkse imam´. Ze worden ziedend door Trumps bevel, weigeren om dit uit te voeren, lekken anoniem naar de media en speculeren over een link met de Kashoggi-zaak waardoor uitzetting van Gülen nu moeilijker is geworden.
Also gulen geen CIA agent is, dan eet ik mijn hoed op :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183174058
quote:
10s.gif Op donderdag 15 november 2018 22:44 schreef Slayage het volgende:

[..]

Also gulen geen CIA agent is, dan eet ik mijn hoed op :p
Asset, not an agent.
pi_183174102
quote:
10s.gif Op donderdag 15 november 2018 22:47 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Asset, not an agent.
Mogelijk
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183323759
Klein kickje.

quote:
10s.gif Op maandag 5 november 2018 17:07 schreef zarGon het volgende:
1 EUR = 6.1137 TRY
1 USD = 5.3593 TRY

♪ ♪ Zak, zak, zak maar lekker door... ♪ ♪

EUR was 8.1188 op hoogtepunt.
USD was 7.2362 op hoogtepunt.
Het zakken gaat door; euro vs. lira is momenteel net onder de 6!

1 EUR = 5,9987 TRY
1 USD = 5,2852 TRY

Binnenkort ook nieuwe inflatiecijfers, ben benieuwd. Verwachtingen zijn dat die cijfers rond 3 december worden gereleased.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2018 13:43:43 ]
pi_183326955
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 13:43 schreef zarGon het volgende:
Klein kickje.

[..]

Het zakken gaat door; euro vs. lira is momenteel net onder de 6!

1 EUR = 5,9987 TRY
1 USD = 5,2852 TRY

Binnenkort ook nieuwe inflatiecijfers, ben benieuwd. Verwachtingen zijn dat die cijfers rond 3 december worden gereleased.
ALLAHU AKBAR _O_

tashecon twitterde op vrijdag 23-11-2018 om 16:57:12 Oil prices melting - big winner? Turkey - each USD10 a barrel drop typically saves USD4bn from current account and drives inflation lower. reageer retweet


[ Bericht 32% gewijzigd door Slayage op 23-11-2018 17:19:03 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 23 november 2018 @ 22:17:21 #51
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_183333542
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 13:43 schreef zarGon het volgende:
Klein kickje.

[..]

Het zakken gaat door; euro vs. lira is momenteel net onder de 6!

1 EUR = 5,9987 TRY
1 USD = 5,2852 TRY

Binnenkort ook nieuwe inflatiecijfers, ben benieuwd. Verwachtingen zijn dat die cijfers rond 3 december worden gereleased.
Tot zover dit geweldige nieuws vanuit stabiel Nederland! Inwoners van Turkije hebben niets aan dit gegeven als de prijzen harder zijn gestegen dan door de overheid gepresenteerde inflatiecijfers.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_183335689
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 november 2018 22:17 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Tot zover dit geweldige nieuws vanuit stabiel Nederland! Inwoners van Turkije hebben niets aan dit gegeven als de prijzen harder zijn gestegen dan door de overheid gepresenteerde inflatiecijfers.
Staat de euro op 8 TL is het niet goed. Staat de euro op 6 TL is het ook niet goed. Zelfs als de euro op 1 TL zou staan zou het niet goed genoeg zijn voor sommigen. Immers Erdogan is nog steeds aan het stuur ^O^
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 24 november 2018 @ 07:19:11 #53
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183337634
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2018 00:17 schreef Slayage het volgende:

[..]

Staat de euro op 8 TL is het niet goed. Staat de euro op 6 TL is het ook niet goed. Zelfs als de euro op 1 TL zou staan zou het niet goed genoeg zijn voor sommigen. Immers Erdogan is nog steeds aan het stuur ^O^
Dat klopt. En dat zal altijd zo blijven zolang hij aan het roer is.
pi_183338248
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2018 00:17 schreef Slayage het volgende:

[..]

Staat de euro op 8 TL is het niet goed. Staat de euro op 6 TL is het ook niet goed. Zelfs als de euro op 1 TL zou staan zou het niet goed genoeg zijn voor sommigen. Immers Erdogan is nog steeds aan het stuur ^O^
1 op 4 is nog steeds een factor of 3 lager dan een paar jaar geleden. Heb het idee dat 'jullie' hier steeds blij zijn met 2 stappen achteruit en 1 stap vooruit. Het optimisme is te prijzen, dat wel :+
  zaterdag 24 november 2018 @ 18:01:57 #55
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_183344806
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2018 00:17 schreef Slayage het volgende:

[..]

Staat de euro op 8 TL is het niet goed. Staat de euro op 6 TL is het ook niet goed. Zelfs als de euro op 1 TL zou staan zou het niet goed genoeg zijn voor sommigen. Immers Erdogan is nog steeds aan het stuur ^O^
Of je verdiept je in de economie. Met een rente van 25% moet je je ernstige zorgen maken. Uiteraard kun je met het verhogen van de rente de wisselkoersen gunstig beïnvloeden omdat valutahandelaren lira's gaan kopen, maar daar boek je geen economische vooruitgang mee, want de rente moet wel betaald worden, ook door de burger die massaal op de pof leeft. De goedkope lira kun je benutten omdat je goedkoop kan exporteren, maar daarvoor heb je goede relaties met het buitenland nodig. Laat Erdogan een ontzettende aardappel zijn als het gaat om diplomatieke betrekkingen. In plaats van constructief bezig te zijn is de overheid steeds meer bezig de economie te controleren waardoor het steeds meer op een planeconomie begint te lijken.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_183357269
RobinBrooksIIF twitterde op zaterdag 24-11-2018 om 16:18:57 Argentina versus Turkey is a case study in IMF program versus "go-it-alone." The Lira has recovered twice as much as the Peso since September, partly because its "go-it-alone" approach means a harder "sudden stop" to the economy, which is bad for growth but good for the currency. https://t.co/kIN3pssVV2 reageer retweet
RobinBrooksIIF twitterde op zaterdag 24-11-2018 om 16:18:58 You can see this difference in the trade balance of the 2 countries. Turkey has seen its trade deficit shrink by more than 2008/9, a huge adjustment that in turn reflects a sharp slowdown in activity. Argentina's adjustment is slower and thus less obviously positive for the Peso. https://t.co/UBCAznUkyD reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183358927
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183358954
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 09:41 schreef BEFEM het volgende:

1 op 4 is nog steeds een factor of 3 lager dan een paar jaar geleden. Heb het idee dat 'jullie' hier steeds blij zijn met 2 stappen achteruit en 1 stap vooruit. Het optimisme is te prijzen, dat wel :+
je zult gelukkiger zijn als je ervoor kiest om de glas half vol te zien :Y
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183358983
quote:
13s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:01 schreef ACT-F het volgende:

Of je verdiept je in de economie.
nein danke! B:)B
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183359694
Vanwege de enorme ontwikkelingsachterstand die de Turken hebben, lijkt het me inderdaad beter dat ze een dictator hebben.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  zondag 25 november 2018 @ 17:57:20 #61
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_183364956
quote:
10s.gif Op zondag 25 november 2018 12:56 schreef Slayage het volgende:

[..]

nein danke! B:)B
Waarom zou je ook. Je hebt in Nederland toch weinig last van zijn grillen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_183436604
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 13:43 schreef zarGon het volgende:
Klein kickje.

Het zakken gaat door; euro vs. lira is momenteel net onder de 6!

1 EUR = 5,9987 TRY
1 USD = 5,2852 TRY

dit begint voorspelbaar te worden :O

cijfers atm.

quote:
USD/TL 5.1593

EURO/TL 5.8682
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183436627
quote:
10s.gif Op donderdag 29 november 2018 12:14 schreef Slayage het volgende:

[..]

dit begint voorspelbaar te worden :O

cijfers atm.

[..]

Ook bekend waarom het zakt? Buitenlanders investeren weer, iets anders?
pi_183436819
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 12:16 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ook bekend waarom het zakt? Buitenlanders investeren weer, iets anders?
de markten zijn overtuigd door de huidige gang van zaken in het land (GEEN erdoganomics) dat ze weer aandurven om zaken te doen met de turken, daarnaast is de fittie met de VS enigszins geluwd, wat er vervolgens weer voor zorgt dat de emotie / angst voor de toekomst niet zijn grip kan krijgen op het handelen van de markten. en de TL is al veel te lang ondergewaardeerd, het was een kwestie van tijd dat de TL weer op zou krabbelen. maanden terug gaf de ABN een voorspelling/verwachting dat de TL/EURO aan het einde van het jaar mogelijk weer 5.00 zou worden. hoewel dat niet heel waarschijnlijk lijkt, zit de ABN straks er niet gek ver naast.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 29 november 2018 @ 12:47:54 #65
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183437085
quote:
Waarom zou het niet om zijn gedrag gaan? Juist zijn gedrag stoot veel mensen tegen de borst.
pi_183437502
quote:
10s.gif Op donderdag 29 november 2018 12:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

de markten zijn overtuigd door de huidige gang van zaken in het land (GEEN erdoganomics) dat ze weer aandurven om zaken te doen met de turken, daarnaast is de fittie met de VS enigszins geluwd, wat er vervolgens weer voor zorgt dat de emotie / angst voor de toekomst niet zijn grip kan krijgen op het handelen van de markten. en de TL is al veel te lang ondergewaardeerd, het was een kwestie van tijd dat de TL weer op zou krabbelen. maanden terug gaf de ABN een voorspelling/verwachting dat de TL/EURO aan het einde van het jaar mogelijk weer 5.00 zou worden. hoewel dat niet heel waarschijnlijk lijkt, zit de ABN straks er niet gek ver naast.
Elke emerging market munt stijgt de afgelopen weken.
pi_183447705
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 13:10 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Elke emerging market munt stijgt de afgelopen weken.
Welke o.a. en ook zo hard?
  donderdag 29 november 2018 @ 22:11:40 #68
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183448169
De trend is nog steeds omhoog , alleen de paniek is weg na de aaansteling van Erdo schoonzoon tot minister van financien
die 25 % rente is wel aantrekkelijk blijkbaar


[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 30-11-2018 18:38:30 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183448287
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 21:53 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Welke o.a. en ook zo hard?


Lira procentueel gezien niet eens de hardste stijging gehad.

Zoals ik eerder al zei, 2 stappen achteruit, nu 1 vooruit.
pi_183448558
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 22:16 schreef BEFEM het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Lira procentueel gezien niet eens de hardste stijging gehad.

Zoals ik eerder al zei, 2 stappen achteruit, nu 1 vooruit.
Je leest de grafiek verkeerd.
De Argentijnse Peso is het sterkst gezakt sinds 1 januari tov de dollar en de Lira is het sterkst gestegen sinds het zijn laagste punt had bereikt.
pi_183448667
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 22:16 schreef BEFEM het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Lira procentueel gezien niet eens de hardste stijging gehad.

Zoals ik eerder al zei, 2 stappen achteruit, nu 1 vooruit.
Ik begrijp jouw niet, of jij het plaatje niet.

Turkse Lira staat 30% op ‘winst’ t.o.v. 2018-low.
pi_183448857
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 22:16 schreef BEFEM het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Lira procentueel gezien niet eens de hardste stijging gehad.

Zoals ik eerder al zei, 2 stappen achteruit, nu 1 vooruit.
De peso was 48,7 gedaald.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183461864
Rupee van ongeveer -16% naar -10,7% = ongeveer 33% stijging
Rupia van ongeveer -13% naar -7,7%= ongeveer 45% stijging
Rouble van ongeveer -20% naar -12,4%= ongeveer 40% stijging
Rand van ongeveer -23% naar -11,1%= ongeveer 55% stijging
Real van ongeveer -24% naar -12,4%= ongeveer 50% stijging
Peso van ongeveer -62% naar -48,7%= ongeveer 20% stijging
Lira van ongeveer -57% naar -28,6% = ongeveer 50% stijging

Of die staafjes zijn procentuele stijgingen ipv procentpunten maar dat is volgens mij niet zo :+
  zaterdag 1 december 2018 @ 21:52:55 #74
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_183483674
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 12:16 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ook bekend waarom het zakt? Buitenlanders investeren weer, iets anders?
25% rente is wel een gokje waard voor valutahandelaren. De koers zegt niets over de uitstaande schulden of de binnenlandse geldcirculatie. De Turkse bevolking klaagt steen en been dat alles zo duur is geworden terwijl de salarissen minder hard zijn gestegen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 2 december 2018 @ 12:18:50 #75
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183491420
https://www.businessinsid(...)doet-de-turkse-lira/

24% rente is wel mooi
hier krijg je 0,2%

Erdogan was er op tegen maar dit doet de schoonzoon dan weer wel goed

Het iis de vraag wat nu de inflatie gaat doen , daar hangt het verdere koersverloop vanaf

[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 02-12-2018 12:32:52 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183491547
De rente moet weer met kleine stapjes verlaagd worden.
pi_183491976
Door de lage lira heeft Turkije een exportrecord gebroken en is het tekort op de handelsbalans flink geslonken. Dat is ook een van de redenen dat de Lira weer stijgt.
pi_183530715
tashecon twitterde op dinsdag 04-12-2018 om 09:07:02 One former policy making summed it up nicely to me. Turkish economy was like state of the art plane bought on foreign debt. But old experienced pilots had been sacked. New pilots lacked experience - not sure they had read flight manual. So in for bumpy trip. https://t.co/hjZGGe8SOn reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183530748
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 12:18 schreef michaelmoore het volgende:

Het iis de vraag wat nu de inflatie gaat doen , daar hangt het verdere koersverloop vanaf
laurapitel twitterde op maandag 03-12-2018 om 08:48:05 Turkish inflation fell to 21.6 per cent in November -- down from 25.2 per cent the previous month -- as the effects of a big interest rate hike have kicked in and the currency has strengthened. Story via @catrutterpooley https://t.co/0uC8N9Lehq reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183530903
Top. Ook ironisch dat de oplossing dus was om niet naar Erdogan te luisteren :p
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_183551526
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 12:26 schreef polderturk het volgende:
De rente moet weer met kleine stapjes verlaagd worden.
voorlopig niet.

tashecon twitterde op dinsdag 04-12-2018 om 16:14:44 TRY weak - rallying oil not helping. But the improved inflation data 4 Nov has left people fretting that the CBRT will move too early to cut policy rates. CBRT needs to get on the front foot to commit to hold policy tight to anchor TRY. reageer retweet
tashecon twitterde op dinsdag 04-12-2018 om 17:05:41 Guess TRY weakness this week makes it more likely the CBRT will not in fact be able to cut rates at their next MPC meeting on Dec 13. So rates on hold thru year end. https://t.co/SYcwacV6cB reageer retweet
tashecon twitterde op woensdag 05-12-2018 om 09:26:18 Turkey - CBRT signals a willingness to be more proactive in FX policy, saying they won’t remain indifferent to FX moves detached from fundamentals. This comes from monetary and fx policy for 2019 document. And comes amid renewed lira weakness this week. reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183554455
Groot deel van lagere importen en inflatie zal ook wel komen door de sterk gedaalde olieprijs.

Voor zover ze buiten IS nog olie importeren in ieder geval :+
pi_183581209
Eindelijk licht aan de horizon bij dit hoofdpijn dossier voor de Turkse economie?

tashecon twitterde op vrijdag 07-12-2018 om 10:26:45 Turkey - interesting to hear Hakan Fidan, head of MIT in D.C., and SDNY just dropped appeal on Hakan Atilla sentence. Deal brewing to release Hakan Atilla early? Perhaps deals done around various tapes doing rounds. reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183647049
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 december 2018 11:15 schreef Slayage het volgende:
Eindelijk licht aan de horizon bij dit hoofdpijn dossier voor de Turkse economie?

tashecon twitterde op vrijdag 07-12-2018 om 10:26:45 Turkey - interesting to hear Hakan Fidan, head of MIT in D.C., and SDNY just dropped appeal on Hakan Atilla sentence. Deal brewing to release Hakan Atilla early? Perhaps deals done around various tapes doing rounds. reageer retweet
Je bent vergeten dit topic te kicken :+

https://www.nu.nl/economi(...)sterk-afgezwakt.html
pi_183653777
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 19:15 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Je bent vergeten dit topic te kicken :+

https://www.nu.nl/economi(...)sterk-afgezwakt.html
Meh. Weinig schokkend. De economie is aan het balanseren. Nieuws is in de lijn der verwachting.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 13 december 2018 @ 16:26:25 #86
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183705982
https://www.telegraaf.nl/(...)ijft-ongemoeid-op-24
Rente van 24 % helpt de lira
Voor de locale economie is dit funest op de lange duur

quote:
Turkse rente blijft ongemoeid op 24%
Door ANP PRODUCTIES

2 uur geleden in FINANCIEEL


ANKARA - De Turkse centrale bank handhaaft het belangrijkste rentetarief op 24 procent met het oog op de hoge inflatie en de sterk afgezwakte Turkse lira. Er was algemeen verwacht dat de centrale bank de rente ongemoeid zou laten.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183712551
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 16:26 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ijft-ongemoeid-op-24
Rente van 24 % helpt de lira
Voor de locale economie is dit funest op de lange duur

Pijnlijk maar noodzakelijke maatregel.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 13 december 2018 @ 21:09:19 #88
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183712731
quote:
10s.gif Op donderdag 13 december 2018 21:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

Pijnlijk maar noodzakelijke maatregel.
als ik mijn inleg in 4 jaar kan verdubbelen dan neem ik een eventuele 10% waardedaling van de Lira in 4 jaar wel op de koop toe
Goede belegging in Turks waarde papier
Met de euro weet je ook nog niet wat er kan gaan gebeuren met Italie
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 2 januari 2019 @ 08:34:32 #91
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184155451
https://www.oblis.be/nl/n(...)d-turkse-lira-544338

is wel zeer aantrekkelijk zeker met de dalende beurzen in de EU
In 3 jaar tijd heb je de investering terug , ik zeg doen
https://www.finanzen.nl/valuta/euro-turkse-lira-koers
quote:
De obligatie in kwestie is verkrijgbaar in coupures van 1.000 Turkse lira (+/- 144 euro) en er werd met de emissie 350 miljoen lira (+/- 50.435.000 euro) opgehaald.
Ze heeft een looptijd tot 11 september 2020.
De huidige coupon bedraagt 27,50%. Op basis van een koers van 97,09% loopt het rendement op tot 29,50%.

Het astronomisch hoog rendement staat in schril contrast met de rating « Aaa » die Moody's heeft toegekend aan de obligatie van EBRD.
Deze suprantionale emittent heeft bij alle 3 ratingagentschappen de hoogst mogelijke rating.
Het rendement van bijna 30% wil uiteraard zeggen dat er aan de Turkse munt grote risico's verbonden zijn
.

[ Bericht 35% gewijzigd door michaelmoore op 02-01-2019 08:39:58 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 6 januari 2019 @ 01:33:09 #92
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184233622
https://www.telegraaf.nl/(...)ken-vraagt-asiel-aan

Op de vlucht voor Erdolf
quote:
Toenemend aantal Turken vraagt asiel aan
Updated 2 uur geleden
Gisteren, 20:02 in BINNENLAND


AMSTERDAM - Steeds meer Turken vragen asiel aan in Nederland, blijkt uit cijfers die Nieuwsuur heeft opgevraagd bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst IND. In 2016 ging het nog om 235 mensen, en in 2018 betrof het 1180 aanvragen.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184235853
https://www.daskapital.nl(...)-van-de-turkse-lira/

De koersval van de lira tov de dolla gaat gewoon door.
  zondag 6 januari 2019 @ 10:41:29 #94
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184236247
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:12 schreef Basp1 het volgende:
https://www.daskapital.nl(...)-van-de-turkse-lira/

De koersval van de lira tov de dolla gaat gewoon door.
ALS het maar minder dan 20% per jaar is anders moet de rente verder omhoog en dat zou echt het eind van de Turkse economie zijn, die komt dan echt tot stilstand
https://www.finanzen.nl/valuta/euro-turkse-lira-koers
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184236569
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ALS het maar minder dan 20% per jaar is anders moet de rente verder omhoog en dat zou echt het eind van de Turkse economie zijn, die komt dan echt tot stilstand
https://www.finanzen.nl/valuta/euro-turkse-lira-koers
[ afbeelding ]
Als het minder dan 20% zal worden zijn de eerder door jou genoemde obligaties met 27.5% rente leuk, ik durf die gok niet aan met deze valuta.
pi_184236628
quote:
Allemaal leugens weer natuurlijk.
  zondag 6 januari 2019 @ 11:17:04 #97
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184236746
Er is maar een oplossing voor Turkije,

Doe die Sultan weg , hij is een kanker voor Turkije , die voortwoekert
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184282660
Wat gebeurt met de TL?

EURO/TL 6.2905
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184282684
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 17:40 schreef Slayage het volgende:
Wat gebeurt met de TL?

EURO/TL 6.2905
Dat komt uiteraard weer door toedoen van Erdogan:
https://fd.nl/beurs/1284533/lira-onderuit-na-uitspraken-erdogan
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_184282938
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 17:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat komt uiteraard weer door toedoen van Erdogan:
https://fd.nl/beurs/1284533/lira-onderuit-na-uitspraken-erdogan
_O-

Kan het artikel niet lezen door een wall. Kan je copy pasten?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 8 januari 2019 @ 18:02:41 #101
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184282966
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 18:00 schreef Slayage het volgende:

[..]

_O-

Kan het artikel niet lezen door een wall. Kan je copy pasten?
Lira onderuit na uitspraken Erdogan
De Turkse lira heeft het dinsdag lastig. De munt daalt flink ten opzichte van de dollar na uitspraken van de Turkse president Recep Tayyip Erdogan. Hij zegt dat het land klaar is om militair in te grijpen in Syrië en weigert af te spreken met de Amerikaanse nationale veiligheidsadviseur John Bolton.

De Turkse president Erdogan groet leden van zijn regerende AK-partij dinsdag in het Turkse parlement in Ankara.

De lira verliest dinsdag 1,5% ten opzichte van de dollar. Één greenback kan nu worden ingewisseld voor 5,4 lira's. De afgelopen maanden is de lira juist weer wat aan het stijgen, na de valutacrisis van vorig jaar. In september was een dollar nog goed voor 6,5 lira's. Ook de euro wint dinsdag een dikke procent ten opzichte van de Turkse lira.

Volgens Erdogan maakte Bolton een 'serieuze fout' door van Turkije te eisen dat het land de Koerdische strijders van YPG beschermt wanneer de Amerikanen vertrkeken uit Syrië.

Bezoek geweigerd
Bolton was dinsdag in Turkije, meldt The New York Times op basis van berichten in de Turkse krant Daily Sabah. Hij ontmoette de Turkse nationale veiligheidsadviseur Ibrahim Kalin, maar verliet het land nadat Erdogan weigerde hem te ontmoeten.

De Amerikanen zijn van plan zich terug te trekken uit Syrië, maar alleen als Turkije de Koerdische strijders van YPG beschermt. Dat eiste Bolton zondag plots. Als de Turken dat niet kunnen beloven, blijven er Amerikaanse troepen in Syrië gestationeerd.

Koerden
Erdogan weigert nu in te gaan op die eis van Bolton. Hij zei tegen de parlementsleden in Ankara dat Turkije klaar is om militair in te grijpen in het land. 'We zullen snel mobiliseren om de terroristische organisatie in Syrië uit te schakelen', zei hij tegen parlementsleden, weet persbureau Bloomberg. 'Als er andere terroristen zijn die willen proberen onze interventie te onderbreken dan moeten we ze uitschakelen.'

Terroristische organisatie
Turkije ziet de Koerdische strijders van YPG als een Syrisch onderdeel van de Turks-Koerdische arbeidersbeweging PKK. Turkije, de Verenigde Staten en de Europese Unie beschouwen de PKK als een terroristische organisatie die al sinds de jaren tachtig in opstand komt tegen Turkije.

In een ingezonden brief in The New York Times liet Erdogan maandag nog weten dat president Trump 'de juist beslissing' heeft gemaakt met een vertrek uit Syrië. Hij liet echter wel weten dat dat 'voorzichtig' moet gebeuren en samen met de juiste partijen. 'Turkije, dat in grootte het tweede leger van de NAVO heeft, is het enige land met de kracht en bereidheid dat te doen.'

Erdogan wil dat er een stabilisatiemacht komt in Turkije, waarin troepen van verschillende groeperingen zitten. 'Ik wil graag duidelijk maken dat we geen ruzie hebben met de Syrische Koerden', schreef Erdogan.[/quote]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 11 januari 2019 @ 15:06:18 #102
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184339469
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184342254
Dead cat bounce.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_184396669
Trump dreigt Turkije 'economisch te verwoesten' bij aanval op Koerden


Daar gaan we weer.

Tijd voor Turkish softpowerrrrrr
  maandag 14 januari 2019 @ 15:12:14 #105
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184397999
Die Koerden zijn de Joden van Erdolf
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184398144
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 15:12 schreef michaelmoore het volgende:
Die Koerden zijn de Joden van Erdolf
Idioot. :')
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 14 januari 2019 @ 15:34:37 #107
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184398333


Dat wordt nooit meer wat :')
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_184413995
quote:
Turkse economie blijft luchtkasteel, en dit vakantieoord ook

Het moest een vakantieoord worden dat wel wat weg zou hebben van Disneyland. Maar de honderden kasteeltjes bij het Turkse stadje Mudurnu worden misschien nooit afgebouwd. Het gaat zo slecht met de Turkse economie, dat de bouwsector op sommige plekken is stilgevallen.

Het bijzondere bouwproject Burj al Babas kwam een half jaar geleden stil te liggen en is veranderd in een spookdorp. Het dorp ligt ergens tussen Istanboel en Ankara en werd gebouwd voor steenrijke Arabische toeristen. Die komen normaal maar wat graag naar Mudurnu.

Sarot
Ieder een eigen Frans kasteeltje voor 320.000 tot 460.000 euro, had de architect bedacht. Zevenhonderd stuks om precies te zijn, waarvan er bijna zeshonderd zo goed als klaar zijn.

Maar projectontwikkelaar Sarot ging afgelopen zomer failliet. En dus zijn de geplande zwembaden, het winkelcentrum, de moskee en vooral de toeristen ver te zoeken.

Net als veel andere bedrijven in de bouwsector was Sarot niet opgewassen tegen de zware economische crisis in Turkije. Terwijl juist die bouwsector altijd een belangrijke motor was voor de hele Turkse economie.


De arabische kopers zagen uiteindelijk massaal van de koop af. Erdogan blijkt dus niet alleen westerse investeerders kopschuw te maken maar evenzeer die uit de rijke golfstaten.

[ Bericht 8% gewijzigd door Digi2 op 16-01-2019 10:35:25 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_184414041
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 11:56 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De arabische kopers zagen uiteindelijk massaal van de koop af. Erdogan blijkt dus niet alleen westerse investeerders kopschuw te maken maar evenzeer die uit de rijke golfstaten.
De fuck wat een lelijk gebeuren. Het is surrealistisch.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_184414326
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 12:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

De fuck wat een lelijk gebeuren. Het is surrealistisch.
Jammer voor hun dat Michael Jackson al jaren dood is die zou zo deze kasteeltjes allemaal gekocht hebben. :D
pi_184414395
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 12:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

De fuck wat een lelijk gebeuren. Het is surrealistisch.
Derhalve bij uitstek geschikt voor de Arabieren.
pi_184414639
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 17:30 schreef Resistor het volgende:
Dead cat bounce.
Dat zou juist goed nieuws zijn. Maar nee, je verwart TA-termen. Dead cat bounce is alleen van toepassing in een dalende markt. Dat is niet het geval voor USD/TRY.
pi_184415162
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 12:28 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Derhalve bij uitstek geschikt voor de Arabieren.
Ik mis dan de goudaccenten.
Ik had gehoopt dat het een render of fabrieksterrein was waar ze klaar stonden voor transport.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 15 januari 2019 @ 14:47:50 #114
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184416268
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 11:56 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De arabische kopers zagen uiteindelijk massaal van de koop af. Erdogan blijkt dus niet alleen westerse investeerders kopschuw te maken maar evenzeer die uit de rijke golfstaten.
Als je zoiets koopt voor 400.000 euro , dan kun je ook wel wat aan zee met eigen zwembad kopen zeker met die waardaling van de Lira
Domme projectontwikkelaar
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184416976
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 11:56 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De arabische kopers zagen uiteindelijk massaal van de koop af. Erdogan blijkt dus niet alleen westerse investeerders kopschuw te maken maar evenzeer die uit de rijke golfstaten.
Niet alleen dat. Het gaat langzaam slechter met de economie van de rijke golflanden want we hebben steeds minder olie nodig en de waarde daalt.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_184421339
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 15:39 schreef HSG het volgende:

[..]

Niet alleen dat. Het gaat langzaam slechter met de economie van de rijke golflanden want we hebben steeds minder olie nodig en de waarde daalt.
Een aanzienlijk aantal OPEC-landen krijgt hun begroting inderdaad niet meer rond zonder tekorten en dat heeft vooral te maken met de shale-oil boom in de VS welke nu de grootste aardolieproducent ter wereld is geworden. De vraag naar aardolie stijgt nog steeds, vooral vanuit ontwikkelingslanden. De VS kan echter alleen al prima aan deze groei van de vraag voldoen zo blijkt. Dit allles heeft er mede toe geleid dat de economische ontwikkeling van de golfstaten stagneert.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 15 januari 2019 @ 19:50:59 #117
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 19:53:22 #118
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_184422264
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 19:50 schreef Drugshond het volgende:
Dit topic krijgt weer een boost. Turkije laat zien hoe de wereldeconomie in elkaar steekt..
Welk nieuws hebben we gemist?
  dinsdag 15 januari 2019 @ 20:41:06 #120
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_184423088
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 19:41 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Een aanzienlijk aantal OPEC-landen krijgt hun begroting inderdaad niet meer rond zonder tekorten en dat heeft vooral te maken met de shale-oil boom in de VS welke nu de grootste aardolieproducent ter wereld is geworden. De vraag naar aardolie stijgt nog steeds, vooral vanuit ontwikkelingslanden. De VS kan echter alleen al prima aan deze groei van de vraag voldoen zo blijkt. Dit allles heeft er mede toe geleid dat de economische ontwikkeling van de golfstaten stagneert.
Wat is shale-oil?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_184423626
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 20:53 schreef HSG het volgende:

[..]

Wat is shale-oil?
Schalie olie, aardolie gewonnen uit schalie.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Olieschalie

The shale boom has made America the world's top oil producer

[ Bericht 15% gewijzigd door Digi2 op 15-01-2019 21:33:29 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_184432609
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 11:56 schreef Digi2 het volgende:

[..]


De arabische kopers zagen uiteindelijk massaal van de koop af. Erdogan blijkt dus niet alleen westerse investeerders kopschuw te maken maar evenzeer die uit de rijke golfstaten.
vrij bizar dit
pi_184441758
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 11:56 schreef Digi2 het volgende:

[..]


De arabische kopers zagen uiteindelijk massaal van de koop af. Erdogan blijkt dus niet alleen westerse investeerders kopschuw te maken maar evenzeer die uit de rijke golfstaten.
bizar project dit _O-
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184442218
Daar kan men best wat Syriërs huisvesten die nu in Europa wonen, zou voor Europa nog goedkoper zijn op de langere termijn.
pi_184450222
Pas op wat je zegt in dit topic. Voor je het weet word je ongewenst persoon verklaard in Turkije :Y)
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  donderdag 17 januari 2019 @ 09:46:45 #127
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184450364
quote:
4s.gif Op donderdag 17 januari 2019 09:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Pas op wat je zegt in dit topic. Voor je het weet word je ongewenst persoon verklaard in Turkije :Y)
niet voor Fokkers die met de gordijnen dicht thuis zitten hoor

Maar als financieel journaliste bent en je zegt iets over het financieel wanbeleid van de schoonzoon van Erdolf dan ben je de pineut
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184452031
die lelijke dingen zijn weer in de verkoop, voor als je geinteresseerd bent

Grotesque villas in Turkey’s west back on market after official permission
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184452100
knip

[ Bericht 99% gewijzigd door Slayage op 17-01-2019 11:58:01 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184452139
quote:
10s.gif Op woensdag 16 januari 2019 20:11 schreef Slayage het volgende:

[..]

bizar project dit _O-
vooral Dat er piepschuim voor ornamenten gebruikt wordt. Dat zal in nl vanwege brandveiligheid wel niet mogen. :D
pi_184452462
quote:
4s.gif Op donderdag 17 januari 2019 09:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Pas op wat je zegt in dit topic. Voor je het weet word je ongewenst persoon verklaard in Turkije :Y)
MelvynIngleby twitterde op donderdag 17-01-2019 om 11:30:56 !!! #Turkey says they received intelligence (!) from Dutch police that deported journalist Ans Boersma has links to a designated terrorist organisation. Full statement: https://t.co/YdR0A3W2hn reageer retweet
en de reactie van het OM

NOSWaagmeester twitterde op donderdag 17-01-2019 om 11:54:30 Het OM in Nederland zegt tegen de NOS:-wij hebben niet om uitzetting of overlevering gevraagd.-wij kunnen niet bevestigen dat er een strafrechtelijk onderzoek loopt waarbij Boersma is betrokken reageer retweet
NOSWaagmeester twitterde op donderdag 17-01-2019 om 11:56:12 Contacten die een journalist heeft met leden van organisaties op de terreurlijst (in NL en Turkije zijn dat bv. de PKK en IS) valt in Nederland uiteraard onder vrije nieuwsgaring. In Turkije ligt dat anders: zij zien dat soort contacten als 'links met terreur' en strafbaar. reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184456058
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:20 schreef Slayage het volgende:

[..]

MelvynIngleby twitterde op donderdag 17-01-2019 om 11:30:56 !!! #Turkey says they received intelligence (!) from Dutch police that deported journalist Ans Boersma has links to a designated terrorist organisation. Full statement: https://t.co/YdR0A3W2hn reageer retweet
en de reactie van het OM

NOSWaagmeester twitterde op donderdag 17-01-2019 om 11:54:30 Het OM in Nederland zegt tegen de NOS:-wij hebben niet om uitzetting of overlevering gevraagd.-wij kunnen niet bevestigen dat er een strafrechtelijk onderzoek loopt waarbij Boersma is betrokken reageer retweet
NOSWaagmeester twitterde op donderdag 17-01-2019 om 11:56:12 Contacten die een journalist heeft met leden van organisaties op de terreurlijst (in NL en Turkije zijn dat bv. de PKK en IS) valt in Nederland uiteraard onder vrije nieuwsgaring. In Turkije ligt dat anders: zij zien dat soort contacten als 'links met terreur' en strafbaar. reageer retweet
Met de logica van de laatste tweet kun je dus nooit aan hoor en wederhoor doen over dat soort onderwerpen en is vrije journalistiek en kwalitatief goede journalistiek onmogelijk. Ik snap niet dat ze weer terug wil.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_184463347
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:26 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Met de logica van de laatste tweet kun je dus nooit aan hoor en wederhoor doen over dat soort onderwerpen en is vrije journalistiek en kwalitatief goede journalistiek onmogelijk. Ik snap niet dat ze weer terug wil.
Joost Langendijk, die ook het land is uitgezet, wil ook terug naar Istanbul waar zijn vrouw woont. Het is er prettig wonnen zegt ie, ik geloof hem wel :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 27 januari 2019 @ 14:09:37 #134
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184652217
https://www.telegraaf.nl/(...)um-voor-verkiezingen

nog steeds dikke vrienden met Erdogan die Maduro

quote:
Maduro hekelt ultimatum voor verkiezingen
Updated 9 min geleden
16 min geleden in BUITENLAND


ISTANBUL - De Venezolaanse president Nicolás Maduro heeft een ultimatum van Europa verworpen om binnen acht dagen nationale verkiezingen uit te schrijven. Dat zei hij in een interview met de Turkse zender CNN Türk
.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184709211
mashallah

RobinBrooksIIF twitterde op woensdag 30-01-2019 om 09:15:56 Turkey's current account in 2008/9 went from a deficit of $60 bn to almost zero. The current account now is almost surely going into substantial surplus because - unlike 2008/9 -- exports (black) are holding up well, while imports (blue) fall in line with the GFC experience. https://t.co/CKl4UmUyFS reageer retweet


tashecon twitterde op woensdag 30-01-2019 om 10:49:22 Thirty years doing this job and I cannot quite remember such a current account turnaround as in Turkey at the moment. Quite remarkable. https://t.co/0bWNlZLJZR reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184710840
quote:
10s.gif Op woensdag 30 januari 2019 12:27 schreef Slayage het volgende:
mashallah

RobinBrooksIIF twitterde op woensdag 30-01-2019 om 09:15:56 Turkey's current account in 2008/9 went from a deficit of $60 bn to almost zero. The current account now is almost surely going into substantial surplus because - unlike 2008/9 -- exports (black) are holding up well, while imports (blue) fall in line with the GFC experience. https://t.co/CKl4UmUyFS reageer retweet
[ afbeelding ]

tashecon twitterde op woensdag 30-01-2019 om 10:49:22 Thirty years doing this job and I cannot quite remember such a current account turnaround as in Turkey at the moment. Quite remarkable. https://t.co/0bWNlZLJZR reageer retweet
Erdonomics baby *)
pi_184710941
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:01 schreef Slayage het volgende:

[..]

Joost Langendijk, die ook het land is uitgezet, wil ook terug naar Istanbul waar zijn vrouw woont. Het is er prettig wonnen zegt ie, ik geloof hem wel :p
Jij kent zijn vrouw ook? Die is nu eenzaam en alleen..
pi_184713665
quote:
10s.gif Op woensdag 30 januari 2019 14:03 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Jij kent zijn vrouw ook? Die is nu eenzaam en alleen..
Nee, van Lagendijk begrijp ik dat ze documentaires maakt. Das alles wat ik weet over haar.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 30 januari 2019 @ 21:08:00 #139
1234 HiZ
Istanbullu
pi_184719332
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 13:58 schreef Bilge het volgende:

[..]

Erdonomics baby *)
Is toch een beetje een mixed blessing voor de gewone burger. Maar macro een indrukwekkende prestatie.
pi_184721323
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 21:08 schreef HiZ het volgende:

[..]

Is toch een beetje een mixed blessing voor de gewone burger. Maar macro een indrukwekkende prestatie.
Doe toch normaal. Door een dalende lira en torenhoge rente kunnen Turken veel minder kopen, waardoor de import daalt. Tegelijkertijd zijn Turkse producten veel goedkoper geworden in het buitenland door de lagere lira.
  donderdag 31 januari 2019 @ 02:20:50 #141
1234 HiZ
Istanbullu
pi_184724330
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 22:23 schreef polderturk het volgende:

[..]

Doe toch normaal. Door een dalende lira en torenhoge rente kunnen Turken veel minder kopen, waardoor de import daalt. Tegelijkertijd zijn Turkse producten veel goedkoper geworden in het buitenland door de lagere lira.
Hoe is dat wat anders dan ik zeg?
pi_184734783
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 22:23 schreef polderturk het volgende:

[..]

Doe toch normaal. Door een dalende lira en torenhoge rente kunnen Turken veel minder kopen, waardoor de import daalt. Tegelijkertijd zijn Turkse producten veel goedkoper geworden in het buitenland door de lagere lira.
Inderdaad, is niet zo heel bijzonder als je munt net met 40% is geklapt. Als ze dit kunnen volhouden terwijl de munt weer terug gaat naar het niveau van vorig jaar, dan is het knap.
pi_184792126
quote:
Enorm Turks kastelenproject kan toch worden afgebouwd

Het enorme kastelenproject in Turkije, waar een projectontwikkelaar honderden sprookjesachtige kastelen als vakantiehuisjes wilde verkopen, wordt toch afgebouwd. De schuldeisers hebben nu besloten dat het failliete bouwbedrijf de klus toch mag afmaken. Zo denken ze meer kans te maken om hun rekeningen nog betaald te krijgen.

Franse kasteeltjes
Het bouwproject Burj al Babas kwam een half jaar geleden stil te liggen en geeft sindsdien een surrealistisch beeld. Midden in het Turkse achterland tussen Istanbul en Ankara staat nu een spookdorp met 732 afgebouwde en bijna afgebouwde 'Franse kasteeltjes', compleet met torentjes, zo ver het oog reikt.

Arabische toeristen
De chateaus zijn bedoeld voor steenrijke Arabische toeristen, die er ook niet zo'n probleem mee hebben dat de ornamenten van piepschuim zijn en het eeuwenoud ogende tegelwerk van plastic. De kasteeltjes kosten omgerekend in euro's tussen de drie en vijf ton.

Het was de instortende Turkse economie die het project een half jaar geleden de das omdeed. Het bouwbedrijf had te weinig geld om de boel af te bouwen en kopers wilden niet betalen voordat de huizen afgebouwd waren.

Het leidde tot een faillissement van de bouwer, dat vandaag werd opgeschort door de Turkse rechter.


Ben benieuwd of de kopers straks wel met geld over de brug gaan komen. Ik verwacht dat een flink aantal evengoed van de koop zal afzien. Hoe dit verder gaat aflopen vind ik wel interessant om te volgen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_184811966
Tomaat pepers aubergines allemaal ingredienten van karnıyarık 1 Van de favoriete gerechten van de Turken. Dit zal erg pijn doen :'(

tashecon twitterde op maandag 04-02-2019 om 09:58:48 Turkey - food prices due to floods showed big MOM increase in January, with green peppers up +88%, eggplant +81%, cucumber +44% and tomatoes up +39%. Food 23% of CPI basket. Raki up 9.23% - drowning of sorrows, and dentists fees (pulling) up 6.45% MOM! reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184812003
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:39 schreef Digi2 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ben benieuwd of de kopers straks wel met geld over de brug gaan komen. Ik verwacht dat een flink aantal evengoed van de koop zal afzien. Hoe dit verder gaat aflopen vind ik wel interessant om te volgen.
Daar heb ik eens een filmpje over gezien. Die zooi is gewoon van piepschuim gemaakt. _O-
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_184812027
Rond de 15 lira voor een kilo uien, in 2012 was dat nog zo rond de 2.
pi_184812676
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 11:38 schreef Beathoven het volgende:
Rond de 15 lira voor een kilo uien, in 2012 was dat nog zo rond de 2.
Door problemen met de oogst importeren de Turken zelfs uien uit Syrië :D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 4 februari 2019 @ 12:19:29 #148
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_184812849
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:39 schreef Digi2 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ben benieuwd of de kopers straks wel met geld over de brug gaan komen. Ik verwacht dat een flink aantal evengoed van de koop zal afzien. Hoe dit verder gaat aflopen vind ik wel interessant om te volgen.
Jammer, want hoe gaaf zou het zijn geweest als dat hele gebied overwoekert was met planten en bomen :D En dan paintballen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_184812994
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 11:38 schreef Beathoven het volgende:
Rond de 15 lira voor een kilo uien, in 2012 was dat nog zo rond de 2.
omgerekend dus 2.50 euro per kilo, dan kunnen ze beter vanuit Nederland nog wat invoeren. :D
  maandag 4 februari 2019 @ 12:31:44 #150
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_184813068
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:39 schreef Digi2 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ben benieuwd of de kopers straks wel met geld over de brug gaan komen. Ik verwacht dat een flink aantal evengoed van de koop zal afzien. Hoe dit verder gaat aflopen vind ik wel interessant om te volgen.
Vijf ton om hutje mutje in zo'n disneypand te zitten?
pi_184813488
Voor 5 ton kan je prachtige villa's in Zeeland of Groningen krijgen. Voor dat geld zal je vast als een koning kunnen wonen in Turkije. Dus waarom zou je daar dan zo'n spuuglelijk plastic kasteel in Turkije van kopen?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_184813796
quote:
10s.gif Op maandag 4 februari 2019 12:09 schreef Slayage het volgende:

[..]

Door problemen met de oogst importeren de Turken zelfs uien uit Syrië :D
Ook dat nog.. Triest wel
pi_184813861
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 12:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Voor 5 ton kan je prachtige villa's in Zeeland of Groningen krijgen. Voor dat geld zal je vast als een koning kunnen wonen in Turkije. Dus waarom zou je daar dan zo'n spuuglelijk plastic kasteel in Turkije van kopen?
Degene die het project ontwikkeld heeft, heeft alles qua mogelijke onderzoeken waarschijnlijk omgeruild voor zn passie.

Wel een treurige passie.
pi_184813995
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:12 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Degene die het project ontwikkeld heeft, heeft alles qua mogelijke onderzoeken waarschijnlijk omgeruild voor zn passie.

Wel een treurige passie.
Hopelijk heeft hij een dochter die alles van prinsessen en kastelen geweldig vind en dat hij daarom dit als passie heeft. Blijft triest, maar dat is wel wat begrijpelijker.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_184815586
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hopelijk heeft hij een dochter die alles van prinsessen en kastelen geweldig vind en dat hij daarom dit als passie heeft. Blijft triest, maar dat is wel wat begrijpelijker.
Idd

Misschien kunnen we dat paddestoelendorp even plaatsen op de Veluwe als trekpleister voor kleinere rijke Russen die van smurfen houden.

Niche markt, ik weet het.
  maandag 4 februari 2019 @ 20:28:48 #156
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184822811
Gaat wel lekkertjes daarzo in Turkije.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  maandag 4 februari 2019 @ 20:31:43 #157
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184822879
quote:
We have changed our view since our previous outlook (see: Turkey Watch: The crisis – a long time coming) and are now forecasting a prolonged period of contraction, albeit less steep than previously expected.
https://insights.abnamro.(...)-facing-contraction/
quote:
For 2019, we have increased our forecast from -3% to -1.5%
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_184958337
De inflatie is de laatse tijd vooral te merken aan de voedselprijzen die in een maand tijd sterk gestegen zijn. Dat is het soort inflatie waar iedereen in Turkije telkens opnieuw mee geconfronteerd wordt en de populariteit van het bewind stevig kan ondermijnen.
quote:
Groenteboer Erdogan: Turkse overheid verkoopt zelf groente

Om de exorbitant gestegen prijzen van groente te beteugelen, doet de Turkse overheid iets ongewoons: het verkoopt zelf maar groente tegen een lagere prijs.

Aubergine: 81 procent duurder. Komkommers: 53 procent duurder. Tomaten: 39 procent duurder. En dat allemaal in een maand tijd. De inflatie van voedselprijzen in Turkije is sinds 2004 niet meer zo hoog geweest als nu, schrijft Bloomberg.

De Turkse president Erdogan wijst een beschuldigende vinger naar onder meer verschillende voedselgroothandels. Volgens de Turkse leider is er sprake van 'voedselterrorisme' en worden groenten onnodig duur verkocht. En hij voegt de daad bij het woord: bij verschillende groothandels zijn de autoriteiten binnengevallen; er volgen binnenkort boetes.

Zelf groente verkopen
Maar er is ook een andere bijzondere maatregel genomen. De Turkse overheid heeft 'de middle man' ertussenuit gehaald, koopt zelf groente op bij boeren en verkoopt ze vanaf vandaag 'tegen kostprijs' in de twee grootste Turkse steden: Ankara en Istanboel.

Door de schuld neer te leggen bij de groothandels, veegt Erdogan niet geheel terecht zijn eigen straatje schoon. De Turkse economie verkeert onder zijn leiding al een tijdje in zwaar weer. Door de enorme waardedaling van de lira is het importeren van voedsel erg duur geworden.

Verkiezingen
Ook zouden diverse overstromingen de oogst kunnen hebben belemmerd, al stelt de minister van Financiën dat de invloed daarvan minimaal is geweest.

Het tegenoffensief van de Turkse regering komt op een welkom moment: eind maart zijn er gemeenteraadsverkiezingen in Turkije.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_184958605
And so it begins, Chavez begon ook met eigen winkels :7
pi_184958736
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 18:32 schreef WammesWaggel het volgende:
And so it begins, Chavez begon ook met eigen winkels :7
Dit soort berichten is een signaal dat Turkije steeds verder afglijd richting dictatuur. Als de groothandel werkelijk in staat zou zijn woekerprijzen te vragen duidt het op kartelvorming en ook dat is geen visitekaartje want dat heeft dan onder Erdogan's bewind plaatsgevonden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 11 februari 2019 @ 18:51:46 #161
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184958998
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:39 schreef Digi2 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ben benieuwd of de kopers straks wel met geld over de brug gaan komen. Ik verwacht dat een flink aantal evengoed van de koop zal afzien. Hoe dit verder gaat aflopen vind ik wel interessant om te volgen.
Afgezien van de staat van de Turkse economie, waarom zou je uberhaupt op die plek zo'n lelijke hut willen kopen?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184959304
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 18:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Afgezien van de staat van de Turkse economie, waarom zou je uberhaupt op die plek zo'n lelijke hut willen kopen?
Tsja, wij kijken er met een westerse bril naar maar de potentiele kopers zijn/waren voornamelijk arabisch.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 11 februari 2019 @ 19:16:58 #163
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184959394
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 19:10 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Tsja, wij kijken er met een westerse bril naar maar de potentiele kopers zijn/waren voornamelijk arabisch.
Maar waarom zouden Arabische kopers, in the middle of bloody nowhere, zo'n huis kopen? Om te skieen?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184961731
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 18:16 schreef Digi2 het volgende:
De inflatie is de laatse tijd vooral te merken aan de voedselprijzen die in een maand tijd sterk gestegen zijn. Dat is het soort inflatie waar iedereen in Turkije telkens opnieuw mee geconfronteerd wordt en de populariteit van het bewind stevig kan ondermijnen.

[..]

Dit is juist een gigantisch populair move geweest. Waarmee hij weer punten heeft gescoord.
pi_184961996
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 19:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar waarom zouden Arabische kopers, in the middle of bloody nowhere, zo'n huis kopen? Om te skieen?
Toevallig daar laatst nog een rapport over gelezen. De argwaan van de westerse bevolking sinds 11 september schijnt een van de meest voorkomende redenen te zijn. Het 'zat zijn om steeds als terrorist gezien te worden'. Sinds de Arabische lente en de miljoenen vluchtelingen is er een ware markt ontstaan in Turkije voor Arabieren. Turkse series zijn gigantisch populair in de Arabische wereld waardoor er toenemende interesse is voor het land en al met al wordt het moderner, veiliger en vrijer dan eigen land ervaren. Dan heb ik het over de motivatie om in Turkije te investeren en wonen niet perse op coördinaat 209230982309820982908 x 9082098230982098209
pi_184962181
Voor dat geld heb je overigens ook een fijne woning in Izmir, heb je ook een veilige en beschaafde omgeving.
Betwijfel dus wel enigszins of Arabieren zich er thuis zouden voelen.
pi_184962286
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 21:10 schreef WammesWaggel het volgende:
Voor dat geld heb je overigens ook een fijne woning in Izmir, heb je ook een veilige en beschaafde omgeving.
Betwijfel dus wel enigszins of Arabieren zich er thuis zouden voelen.
In Izmir in traditioneel Arabisch kledij, niggah, zelfs in een PVV-clubhuis zijn ze toleranter. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2019 21:15:35 ]
pi_184962373
quote:
10s.gif Op maandag 11 februari 2019 21:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In Izmir in traditioneel Arabisch kledij, niggah, zelfs in de PVV-clubhuis zijn ze toleranter. :')
De helft van de PVV is bezig met een bekering tot de islam zo lijkt het :P
De andere helft is op zijn minst een stuk vreedzamer dan de kemalisten en de malle socialistische luitjes aldaar..
pi_184962420
quote:
10s.gif Op maandag 11 februari 2019 21:17 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

De helft van de PVV is bezig met een bekering tot de islam zo lijkt het :P
De andere helft is op zijn minst een stuk vreedzamer dan de kemalisten en de malle socialistische luitjes aldaar..
Daarom, als de Kemalist met je klaar is zou je nog willen dat je Assad op een badday had.
  maandag 11 februari 2019 @ 21:20:40 #170
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184962497
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 21:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Toevallig daar laatst nog een rapport over gelezen. De argwaan van de westerse bevolking sinds 11 september schijnt een van de meest voorkomende redenen te zijn. Het 'zat zijn om steeds als terrorist gezien te worden'. Sinds de Arabische lente en de miljoenen vluchtelingen is er een ware markt ontstaan in Turkije voor Arabieren. Turkse series zijn gigantisch populair in de Arabische wereld waardoor er toenemende interesse is voor het land en al met al wordt het moderner, veiliger en vrijer dan eigen land ervaren. Dan heb ik het over de motivatie om in Turkije te investeren en wonen niet perse op coördinaat 209230982309820982908 x 9082098230982098209
Je verhaal klinkt aannemelijk. Het is het coordinaat dat vraagtekens oproept. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184962537
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 21:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je verhaal klinkt aannemelijk. Het is het coordinaat dat vraagtekens oproept. :)
Oh dat waren de coördinaten voor the middle of bloody nowhere.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184962661
quote:
2s.gif Op maandag 11 februari 2019 20:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dit is juist een gigantisch populair move geweest. Waarmee hij weer punten heeft gescoord.
De populaire move was mogelijk het onder druk zetten van de centrale bank de rente niet ver boven het inflatieniveau vast te stellen. Het gevolg is echter dat de inflatie daardoor lastig te beteugelen is en de bevolking daar nu de rekening voor gepresenteerd krijgt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 11 februari 2019 @ 21:26:24 #173
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184962677
quote:
11s.gif Op maandag 11 februari 2019 21:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oh dat waren de coördinaten voor the middle of bloody nowhere.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had hem door. :)

Maar me dunkt dat er aantrekkelijkere plaatsen zijn in Turkije om een vakantievilla te bouwen/kopen, dan de plek waar dit spookdorp gebouwd is.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184962765
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 21:25 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De populaire move was mogelijk het onder druk zetten van de centrale bank de rente niet ver boven het inflatieniveau vast te stellen. Het gevolg is echter dat de inflatie daardoor lastig te beteugelen is en de bevolking daar nu de rekening voor gepresenteerd krijgt.
Je denkt toch niet dat Erdogan klaar is met de centrale bank, die gaat alles op alles zetten op zijn invloed daarop te laten toenemen, hoe dan ook. Wat betreft een populaire move, de Erdo-achterban is al te spreken over zijn optreden, zeker met zulke dingen, het gevoel dat er iets aan gedaan wordt.
pi_184962784
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 21:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik had hem door. :)

Maar me dunkt dat er aantrekkelijkere plaatsen zijn in Turkije om een vakantievilla te bouwen/kopen, dan de plek waar dit spookdorp gebouwd is.
Misschien heb je gewoon geld teveel.
  maandag 11 februari 2019 @ 21:32:29 #176
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184962846
quote:
11s.gif Op maandag 11 februari 2019 21:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Misschien heb je gewoon geld teveel.
Ook weer waar. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184963097
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 21:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat Erdogan klaar is met de centrale bank, die gaat alles op alles zetten op zijn invloed daarop te laten toenemen, hoe dan ook. Wat betreft een populaire move, de Erdo-achterban is al te spreken over zijn optreden, zeker met zulke dingen, het gevoel dat er iets aan gedaan wordt.
Op het moment dat de financiele wereld er lucht van krijgt dat hij vrijwel direct de beschikking heeft tot de Lira geldpers zal er al snel hyperinflatie ontstaan. Dictators met geldpersen geven altijd dezelfde uitkomst.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_184963144
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 21:40 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Op het moment dat de financiele wereld er lucht van krijgt dat hij vrijwel direct de beschikking heeft tot de Lira geldpers zal er al snel hyperinflatie ontstaan. Dictators met geldpersen geven altijd dezelfde uitkomst.
Erdogan dweilt met de kraan open en hij komt er nog mee weg ook. Wat wil je als politicus nog meer?
pi_184963310
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 21:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Erdogan dweilt met de kraan open en hij komt er nog mee weg ook. Wat wil je als politicus nog meer?
Hij kan de EU gijzelen omdat hij de deur dichthoud die europa kan overspoelen met kansarme migranten. De EU zal hem gedogen als dictator zoveel is wel duidelijk, de EU zal harde economische sancties achterwege laten.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_184963356
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 21:47 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Hij kan de EU gijzelen omdat hij de deur dichthoud die europa kan overspoelen met kansarme migranten. De EU zal hem gedogen als dictator zoveel is wel duidelijk, de EU zal harde economische sancties achterwege laten.
Wie nou echt wie gijzelt laat ik in het midden, Erdo1 heeft op dat vlak geen goed reputatie, maar de EU wmb evenmin. Beiden gebruiken elkaar voor politiek gewin.
pi_184969228
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 21:47 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Hij kan de EU gijzelen omdat hij de deur dichthoud die europa kan overspoelen met kansarme migranten. De EU zal hem gedogen als dictator zoveel is wel duidelijk, de EU zal harde economische sancties achterwege laten.
Dat betwijfel ik, Frontex is de laatste jaren enorm verbeterd en men zal iedereen gewoon in Griekenland laten stranden ipv doorgang te laten vinden naar Duitsland.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_184969342
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik, Frontex is de laatste jaren enorm verbeterd en men zal iedereen gewoon in Griekenland laten stranden ipv doorgang te laten vinden naar Duitsland.
Nope, de politiek drijft momenteel op emotie en populisme en al snel zal frontex een tandeloze tijger blijken. Dat is mijn inschatting van wat er zou gebeuren. Heimelijk zullen de meeste politici in de EU liever een dictator gedogen dan zelf de kolen uit het vuur te moeten halen. Nog steeds is er geen gemeenschappelijk EU migratiebeleid voor de bootmigranten bijvoorbeeld en doet het nog steeds af met Ad Hoc oplossingen en zie dit als ondersteuning voor mijn opvatting.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_185092918
Frontpage: Erdogan: inflatie schuld van groenteboer

quote:
De inflatie zou verschillende oorzaken hebben, waaronder een sterke waardedaling van de nationale munt de lira. Ugur Emek, hoogleraar economie aan de Baskent Universiteit te Ankara, ziet nog een reden. "Landbouwgronden worden ingenomen door woonblokken en shoppingcentra. De prijs voor benzine is torenhoog. In plaats van structurele maatregelen te nemen voor de landbouw- en retailsector, concurreert de overheid die uit de markt."

Dat leidt volgens Emek onafwendbaar tot faillissementen. Maar dat is niet het enige waar de voedselsector mee te maken heeft. De politie doet ook invallen bij winkels en deelt boetes uit wanneer de prijzen te hoog zijn.

Een andere oorzaak is dat de regering weigert de rente te verhogen om de inflatie in te dammen. Volgens het Internationaal Monetair Fonds is die ingreep echter broodnodig. Het ligt voor de hand dat de hieruit volgende vertrouwensdeuk op de financiële markten op zijn beurt de lira weer onder druk zet. Erdogan heeft evenwel meermaals laten weten dat een tussenkomst van het IMF wat hem betreft is uitgesloten.

In Turkije klinkt de kritiek dat de bevolking na de verkiezingen de rekening voor Erdogans groentestunt zelf krijgt gepresenteerd in de vorm van belastingverhogingen. Ulkün, een vrouw bij een van de staatskraampjes, heeft daar vooralsnog geen boodschap aan. "Onze leider zegt dat na de verkiezingen de prijzen weer zullen zakken. Ondertussen geeft hij ons goedkope groenten en fruit. Ik ben hem zo dankbaar", zegt ze tegen De Tijd.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 19 februari 2019 @ 00:40:55 #184
1234 HiZ
Istanbullu
pi_185096869
De inflatie is op het ogenblik voelbaar in de winkels.
pi_185098506
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 00:40 schreef HiZ het volgende:
De inflatie is op het ogenblik voelbaar in de winkels.
;(

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_185098766
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 00:40 schreef HiZ het volgende:
De inflatie is op het ogenblik voelbaar in de winkels.
Het is de schuld van de groenteboeren!!! :(
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_185099654
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 00:40 schreef HiZ het volgende:
De inflatie is op het ogenblik voelbaar in de winkels.
Nog niet zo erg als in Venezuela waar tijdens de kassa aanslaan alles maal 2 gaat. ;)
pi_185102550
Arme groenteboeren. Misschien kunnen ze zich nog laten omscholen bij een gelddrukkerij, daar is nog wel voldoende werkgelegenheid.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 19 februari 2019 @ 16:32:18 #189
1234 HiZ
Istanbullu
pi_185107292
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 09:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nog niet zo erg als in Venezuela waar tijdens de kassa aanslaan alles maal 2 gaat. ;)
Ik kom niet in supermarkten in Venezuela, wel in Istanbul en daar zal 2 keer wel niet echt kloppen, maar het voelt wel een beetje zo.
pi_185109591
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 00:40 schreef HiZ het volgende:
De inflatie is op het ogenblik voelbaar in de winkels.
Captain obvious.
pi_185110315
Na de verkiezingen zal er totale chaos ontstaan. Erdogan probeert inflatie en rente laag te houden en er is alleen geld om dit nog een maand of zo te doen.

Ook de tijdelijke communistische praktijken met groente en fruit is tijdelijk. De overheid verkoopt voedsel met verlies. En dat kost veel geld. Het is overduidelijk dat de overheid gesubsidieerde voedsel niet lang kan aanbieden.

Na de verkiezingen zullen alle prijzen omhoog schieten. Veel mensen zullen geen eten kunnen veroorloven. Het beste is om alles wat je in Turkije hebt te verkopen. Binnenkort zal het niks meer waard zijn.
pi_185110424
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 19:20 schreef Atak het volgende:
Na de verkiezingen zal er totale chaos ontstaan. Erdogan probeert inflatie en rente laag te houden en er is alleen geld om dit nog een maand of zo te doen.

Ook de tijdelijke communistische praktijken met groente en fruit is tijdelijk. De overheid verkoopt voedsel met verlies. En dat kost veel geld.

Na de verkiezingen zullen alle prijzen omhoog schieten. Veel mensen zullen geen eten kunnen veroorloven. Het beste is om alles wat je in Turkije hebt te verkopen. Binnenkort zal het niks meer waard zijn.
Mwah, genoeg turken die nog geloven in hun grote leider, cognitieve dissonantie en grip op de media doen de rest. Ik ga er vanuit dat Erdo herkozen wordt en voor europa hoop ik dat ook.

quote:
Erdogan: inflatie schuld van groenteboer
Ulkün, een vrouw bij een van de staatskraampjes, heeft daar vooralsnog geen boodschap aan. "Onze leider zegt dat na de verkiezingen de prijzen weer zullen zakken. Ondertussen geeft hij ons goedkope groenten en fruit. Ik ben hem zo dankbaar", zegt ze tegen De Tijd.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 19 februari 2019 @ 20:16:20 #193
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_185112076
quote:
S&P sees Turkish lira falling till 2022, bad loan levels doubling

LONDON, Feb 19 (Reuters) - Credit rating firm S&P Global expects Turkey’s lira to fall steadily for the next three years and the level of bad bank loans to double to 8 percent in the next 12 months.

“We see the currency steadily depreciating all the way to 2022” S&P sovereign analyst, Maxim Rybnikov, said during a webcast question and answer session on Tuesday.

Banking sector analyst Magar Kouyoumdjian added that the level of non-performing loans (NPLs), defined as loans with payments at least 90 days overdue, would top out at around 8 percent around the end of the year although a broader definition of problem loans would reach 15-20 percent.
S&P gaat blijkbaar uit van stijgende inflatie en meer NPLs. Inflatie is prima als je leningen bent aangegaan in Lira maar zijn die in dollar of euro dan werkt de inflatie juist tegen je. De Fed is gestopt met renteverhogingen dus dat maakt de spagaat met de $ wat minder komende tijd.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_185116382
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 19:20 schreef Atak het volgende:
Na de verkiezingen zullen alle prijzen omhoog schieten. Veel mensen zullen geen eten kunnen veroorloven. Het beste is om alles wat je in Turkije hebt te verkopen. Binnenkort zal het niks meer waard zijn.
Ben benieuwd of deze user jouw advies gaat volgen en of hij op tijd gaat zijn.

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:49 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Is het minder erg als ik zeg dat ik anti-erdogan ben maar ook zojuist eigenaar ben geworden van 645 vierkante meter grond in Antalya nabij vluchthaven? 😂

Dat heet handel. De emoties die jij omschrijft is voor de plebs. Schaamte, trots en wat dan ook houdt je alleen maar tegen. In plaats van huilen heb ik tijdens de crisis in Nederland een pand van 3 verdiepingen aan de Rijn gekocht, langzaam opgeknapt en functioneert nu als hotel.

Kortom het interesseert mij niet allemaal wat een blonde president zegt of een islamitische schaap. Ik kijk naar mijzelf én ik wil méér. Waar ook ter wereld.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 19 februari 2019 @ 23:38:46 #197
1234 HiZ
Istanbullu
pi_185116824
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 18:34 schreef polderturk het volgende:

[..]

Captain obvious.
I'm heb day gevoel nog nooit eerder gehad in Turkije.
pi_185117064
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 23:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ben benieuwd of deze user jouw advies gaat volgen en of hij op tijd gaat zijn.

[..]

Ik begrijp zijn logica wel maar de bodem is nog niet bereikt. Hyper-inflatie is nog op komst. Ik ben bang dat hij te vroeg is ingestapt. Wacht maar op de shitshow dat staat the wachten na de verkiezingen wanneer ze de renteverhogingen en inflatie doorvoeren. En daarna gaat het alleen erger worden.
pi_185118724
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 21:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Erdogan dweilt met de kraan open en hij komt er nog mee weg ook. Wat wil je als politicus nog meer?
Een zeppelin
pi_185125499
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 07:29 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Een zeppelin
Heeft hij al
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 20 februari 2019 @ 14:15:58 #201
468509 _--_
In varietate concordia
pi_185125544
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 14:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Heeft hij al
[ afbeelding ]
Is dat gta?
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_185125562
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 14:15 schreef _--_ het volgende:

[..]

Is dat gta?
Ja :@
Hoe zie je dat dan?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 20 februari 2019 @ 14:20:39 #203
468509 _--_
In varietate concordia
pi_185125629
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 14:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja :@
Hoe zie je dat dan?
Weet ik veel, heb het nog nooit gespeeld.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_185134938
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 23:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ben benieuwd of deze user jouw advies gaat volgen en of hij op tijd gaat zijn.

[..]

Op tijd zijn? Op tijd zijn met meer onroerend goed, grond en zaken overkopen zul je bedoelen. Als het slecht gaat met de economie dan moet je klaarstaan zodat je de boel kunt overnemen ;)

Of denk je dat het voor aaaaaltijd slecht gaat met Turkije? :D

[ Bericht 9% gewijzigd door RoW_0 op 20-02-2019 21:42:31 ]
pi_185135839
quote:
7s.gif Op woensdag 20 februari 2019 21:33 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Of denk je dat het voor aaaaaltijd slecht gaat met Turkije? :D
Ik zou daar maar niet op gokken inderdaad want de EU heeft veel baat bij deze halve dictator die de deur voor ongewenste migranten dicht houd. Turkije zullen ze niet geheel door het putje laten gaan schat ik zo in. Dat de Lira zijn status als betaalmiddel in Turkije verliest als het zo doorgaat ligt voor de hand maar er zijn genoeg alternatieven.

Turks Are Dumping Liras and Hoarding Dollars
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 20 februari 2019 @ 22:08:42 #206
468509 _--_
In varietate concordia
pi_185135981
quote:
7s.gif Op woensdag 20 februari 2019 21:33 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Op tijd zijn? Op tijd zijn met meer onroerend goed, grond en zaken overkopen zul je bedoelen. Als het slecht gaat met de economie dan moet je klaarstaan zodat je de boel kunt overnemen ;)

Of denk je dat het voor aaaaaltijd slecht gaat met Turkije? :D
Dit inderdaad. Doen wij ook. ;)
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_185147561
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 22:02 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik zou daar maar niet op gokken inderdaad want de EU heeft veel baat bij deze halve dictator die de deur voor ongewenste migranten dicht houd. Turkije zullen ze niet geheel door het putje laten gaan schat ik zo in. Dat de Lira zijn status als betaalmiddel in Turkije verliest als het zo doorgaat ligt voor de hand maar er zijn genoeg alternatieven.

Turks Are Dumping Liras and Hoarding Dollars
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waar je het over hebt. Ik vat het even samen:

Slechte lira = kassa voor ons
Sterke lira = minder kassa voor ons, meer kassa voor de Turken in Turkije.

Turkije heeft, net als Duitsland, zat crises doorstaan. Het is een handelsland.
pi_185149127
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 14:52 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waar je het over hebt. Ik vat het even samen:

Slechte lira = kassa voor ons
Sterke lira = minder kassa voor ons, meer kassa voor de Turken in Turkije.

Turkije heeft, net als Duitsland, zat crises doorstaan. Het is een handelsland.
tuurlijk gaan de turken het wel overleven, maar het doet de turken wel pijn elke crisis.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_185151771
quote:
10s.gif Op donderdag 21 februari 2019 16:08 schreef Slayage het volgende:

[..]

tuurlijk gaan de turken het wel overleven, maar het doet de turken wel pijn elke crisis.
Wat een belangrijk verschil is, Turken zijn nu natuurlijk veel meer gewend dan toen de crisissen er waren 30/40 jaar geleden. Dat doet extra pijn dan.
pi_185154624
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 18:13 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Wat een belangrijk verschil is, Turken zijn nu natuurlijk veel meer gewend dan toen de crisissen er waren 30/40 jaar geleden. Dat doet extra pijn dan.
Turken van nu zijn ook vaker verwend en hebben schulden en geen kostgrondje.
pi_185164007
quote:
7s.gif Op donderdag 21 februari 2019 17:35 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Afval nieuws? :P Zeg dat wel.
Voor de balans moet je ook de oppositie kranten lezen ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_185164037
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 20:06 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Turken van nu zijn ook vaker verwend en hebben schulden en geen kostgrondje.
Idd. Vooral de jongeren die hebben geen crisis gekend gedurende de akp periode. Ze hebben alleen een periode van welvaart gekend. En nu is opeens karnı yarık onbetaalbaar geworden. Dat hakt er wel in. Er wordt nu zelfs gespeculeerd dat de akp achterban voor het eerst sinds eeuwen Ankara en Istanbul dreigt te verliezen tijdens de gemeenteraad s verkiezingen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_185209329
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 08:02 schreef Slayage het volgende:

[..]

Voor de balans moet je ook de oppositie kranten lezen ;)
"Oppositie kranten" :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door RoW_0 op 24-02-2019 11:37:20 ]
  zondag 24 februari 2019 @ 21:45:32 #216
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_185223793
quote:
7s.gif Op zondag 24 februari 2019 11:18 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

"Oppositie kranten" :'(
Inderdaad. Het moet namelijk aan elkaar geschreven worden: oppositiekranten.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 11 maart 2019 @ 09:24:52 #217
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_185535008
https://www.telegraaf.nl/(...)-vervalt-in-recessie

quote:
Turkije vervalt in recessie
Door ANP PRODUCTIES

41 min geleden in FINANCIEEL
ISTANBUL - Turkije kampt voor het eerst in tien jaar tijd weer met een recessie.
Onder meer de waardedaling van de lira, gekoppeld aan de vele leningen die Turkse bedrijven hebben bij buitenlandse kredietverstrekkers, deed de Turkse economie geen goed.

Ook de diplomatieke rel met de Verenigde Staten over de Amerikaanse predikant Andrew Brunson, die in Turkije in de cel zat, liet zijn sporen na.


De economie van Turkije viel in de afgelopen drie maanden op kwartaalbasis met 2,4 procent terug.
Die neergang kwam bovenop de krimp van 1,1 procent in het derde kwartaal. Ten opzichte van een jaar eerder was sprake van 3 procent krimp.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_185781715
damn

EURO/TL

6.3111
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 22 maart 2019 @ 09:28:37 #219
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_185781768
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 09:24 schreef Slayage het volgende:
damn

EURO/TL

6.3111
+

Gaat hard ja
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_185782714
Merkwaardig de Fed heeft aangekondigd dat de rente niet wordt verhoogd dit jaar en dat QT(Quantitative Tightening) wordt gestopt. De ECB verhoogt de rente niet en van QT is nog geen sprake. Dit zou toch een flinke steun in de rug moeten zijn voor landen die kampen met nogal wat leningen die zijn aangegaan in dollars of euros zoals Turkije.

https://en.wikipedia.org/wiki/Quantitative_tightening

[ Bericht 4% gewijzigd door Digi2 op 22-03-2019 10:36:46 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_185783601
Vlees onbetaalbaar geworden. En nu groente en fruit onbetaalbaar voor de lage klasse (en kleine middenklasse die bijna niet meer bestaat). Ik vraag me af wat mensen dan eten. Meeste dagen brood en water bij wijze van en om de zoveel tijd iets lekkers.
pi_185784261
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:20 schreef Atak het volgende:
Vlees onbetaalbaar geworden. En nu groente en fruit onbetaalbaar voor de lage klasse (en kleine middenklasse die bijna niet meer bestaat). Ik vraag me af wat mensen dan eten. Meeste dagen brood en water bij wijze van en om de zoveel tijd iets lekkers.
En de groentewinkels met vaste lage prijzen van Erdogan dan?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_185784313
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:20 schreef Atak het volgende:
Vlees onbetaalbaar geworden. En nu groente en fruit onbetaalbaar voor de lage klasse (en kleine middenklasse die bijna niet meer bestaat). Ik vraag me af wat mensen dan eten. Meeste dagen brood en water bij wijze van en om de zoveel tijd iets lekkers.
Hebben de slagers zich ook al bekeerd tot het terrorisme? :o :o :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_185784364
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:20 schreef Atak het volgende:
Vlees onbetaalbaar geworden. En nu groente en fruit onbetaalbaar voor de lage klasse (en kleine middenklasse die bijna niet meer bestaat). Ik vraag me af wat mensen dan eten. Meeste dagen brood en water bij wijze van en om de zoveel tijd iets lekkers.
aan het einde van de maand mogen ze erdo rekening overhandigen ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 22 maart 2019 @ 18:01:55 #225
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_185789859
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 09:24 schreef Slayage het volgende:
damn

EURO/TL

6.3111
Hij is ook "gedaald" naar een hoger niveau dan voor de piek. Wat is er nou merkbaar van in Turkije?
pi_185790198
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 18:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Hij is ook "gedaald" naar een hoger niveau dan voor de piek. Wat is er nou merkbaar van in Turkije?
De pepers zijn letterlijk peper duur. De dagelijkse uitgaven zijn explosief gestegen. Met name de dingen die geïmporteerd worden maar ook omdat transport duurder is doordat de Turken 80 procent van hun energie importeren slaat dat natuurlijk door op alles.

Hierdoor wordt er van uit gegaan dat de akp enorm gaat verliezen in de lokale verkiezingen eind van de maand. Het goede nieuws is der na deze verkiezingen er 4 jaar lang geen verkiezingen meer zijn in het land.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 23 maart 2019 @ 07:41:43 #227
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_185799574
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 18:18 schreef Slayage het volgende:

[..]

De pepers zijn letterlijk peper duur. De dagelijkse uitgaven zijn explosief gestegen. Met name de dingen die geïmporteerd worden maar ook omdat transport duurder is doordat de Turken 80 procent van hun energie importeren slaat dat natuurlijk door op alles.

Hierdoor wordt er van uit gegaan dat de akp enorm gaat verliezen in de lokale verkiezingen eind van de maand. Het goede nieuws is der na deze verkiezingen er 4 jaar lang geen verkiezingen meer zijn in het land.
En dit is te wijten aan Erdo zijn weigering om de rente te verhogen door de jaren heen behalve nu? Of zijn er andere oorzaken?
  zaterdag 23 maart 2019 @ 08:25:00 #228
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_185799753
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 07:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En dit is te wijten aan Erdo zijn weigering om de rente te verhogen door de jaren heen behalve nu? Of zijn er andere oorzaken?
Erdo zelf geniet niet echt het vertrouwen van de financiële wereld
bevoordelen van andere bedrijven kan maar goed gebeuren, je weet het niet
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_185801542
EURO/TL 6.5194
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_185801576
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 11:06 schreef Slayage het volgende:
EURO/TL 6.5194
Het gaat weer even snel omhoog wie gaat er dadelijk weer de schuld van deze speculatie krijgen door ome erdo. :D
pi_185801580
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 07:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En dit is te wijten aan Erdo zijn weigering om de rente te verhogen door de jaren heen behalve nu? Of zijn er andere oorzaken?
wat erdo het meest te verwijten is is dat hij de economische tools die een staat tot de schikking heeft hij al te graag inzette voor politieke doeleinden en daar is de rentevoet een belangrijke in natuurlijk en die heeft hij jaren kunstmatig laaggehouden om economische groei aan te sporen waardoor de turken lekker goedkoop konden lenen investeren enz. enz. het was de vraag hoe lang dat goed zou gaan. tot nu dus.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 23 maart 2019 @ 11:34:41 #232
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_185801875
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 11:08 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat erdo het meest te verwijten is is dat hij de economische tools die een staat tot de schikking heeft hij al te graag inzette voor politieke doeleinden en daar is de rentevoet een belangrijke in natuurlijk en die heeft hij jaren kunstmatig laaggehouden om economische groei aan te sporen waardoor de turken lekker goedkoop konden lenen investeren enz. enz. het was de vraag hoe lang dat goed zou gaan. tot nu dus.

Er zijn heel veel rapporten al verschenen waarin werd gesteld dat de economie van Turkije in feite een zeepbel is, de groei aangewakkerd met geleend geld wat is uitgegeven aan bouwprojecten uitgevoerd door ongetwijfeld allerlei bevriende aannemers. Er is weinig geïnvesteerd in fundamentele krachten zoals goed onderwijs et cetera. Maar ik ben benieuwd, waarom stemmen er dan zoveel Turken hier op hem (jij toch ook?). Hoe beroerd is het alternatief wel niet dan?
  zaterdag 23 maart 2019 @ 11:37:47 #233
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_185801916
De gemiddelde Chinees is voor het eerst in de moderne tijd iets rijker dan de gemiddelde Turk en Argentijn. Dat is pas echt sinds 2019. Het gemiddelde jaarinkomen in 2008 in Turkije was iets meer dan $10.000 en in China hetzelfde jaar verdienden de mensen gemiddeld $3,400 per jaar ($230 per maand). Anno 2019 is het gemiddelde jaarinkomen in Turkije $9,400 en China $9,600 ($800 per maand). De twee landen zitten onder het wereldwijde gemiddelde jaarinkomen van $10,500-$11.000.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 12% gewijzigd door Jellereppe op 26-03-2019 15:12:22 ]
pi_185843818
Deze dreiging die de onafhankelijkheid van de centrale bank ondermijnt geeft juist voeding aan het verlies in vertrouwen van de munt.

quote:
Turkse president Erdogan haalt uit naar bankiers na daling lira

De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft uitgehaald naar banken en bankiers. Hij waarschuwde dat bankiers die verantwoordelijk zijn voor het maken van misleidende voorspellingen van de wisselkoers van de lira een "zware prijs" zullen betalen na de verkiezingen.

"Nu heeft de bankentoezichthouder enkele stappen genomen. Maar jullie moeten weten dat jullie een zware prijs zullen betalen na de verkiezingen", verklaarde de Turkse president verwijzend naar lokale verkiezingen op zondag 31 maart.

Zijn opmerkingen komen na een flinke daling van de lira op vrijdag. Dit weekend werd ook al bekend dat de Amerikaanse bank JPMorgan onder het vergrootglas ligt van de toezichthouders.

Analisten van de bank adviseerden de lira te verkopen ten opzichte van de dollar. Ook een andere bank zou onderzocht worden.

Financiële reserves centrale bank
De Turkse munt daalde vrijdag zo'n 5 procent om vervolgens iets te herstellen. Het ging om de grootste daling dit jaar. Vorig jaar maakte de munt een roerige tijd door nadat de inflatie in Turkije steeg.

Uiteindelijk herstelde de lira aan het einde van het jaar, maar dit jaar heeft de munt opnieuw een langzame daling ingezet. Sinds het begin van het jaar is de lira met 8 procent gedaald.

De daling van vrijdag volgde op speculatie dat de financiële reserves van de Turkse centrale bank waren gedaald om de Turkse munt te ondersteunen. De reserves daalden met omgerekend 6,3 miljard dollar (5,6 miljard euro) in twee weken tijd. Volgens de centrale bank zelf is dit niet uitzonderlijk.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 25 maart 2019 @ 17:12:14 #235
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_185844994
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 15:58 schreef Digi2 het volgende:
De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft uitgehaald naar banken en bankiers.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_185856230
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 15:58 schreef Digi2 het volgende:
Deze dreiging die de onafhankelijkheid van de centrale bank ondermijnt geeft juist voeding aan het verlies in vertrouwen van de munt.
[..]

hij is weer lekker bezig zeg maar :{
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_185891743
quote:
Turkish stocks dive and key interest rate hits 1,200%

Turkey’s benchmark stock index, the ISE National 100 index, dropped 5.2 percent and was on track for its worst day since July 18. The slide in Turkey’s equity market came as the government directed the country’s banks to withhold lira liquidity from the offshore swap market in an attempt to keep the lira from falling sharply.
This sent the overnight Turkish swap rate to 1,200 percent, by far the highest ever, according to Reuters.
Erdo's uitspraken zijn hier zeker niet van invloed zijn geweest :')
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_185893156
tashecon twitterde op donderdag 28-03-2019 om 09:18:31 Turkey - big drop in net reserves at the CBRT, down to USD24.7bn as of March 22, from USD34.8bn on March 1. Gold stocks also dropped 10 tons in Feb, but value increased due to gold prices. Good news - the Turks are reporting the data, warts and all. reageer retweet
tashecon twitterde op donderdag 28-03-2019 om 09:38:04 TRY approaching 5.6 again. Let’s hope people have their mobile phones switched off. Post election this weekend Turkey is going to have to come up with a serious anti crisis programme to turn sentiment, or go to the IMF and let them put one together. https://t.co/H5XSHJPmG7 reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_185893202
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 08:33 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Erdo's uitspraken zijn hier zeker niet van invloed zijn geweest :')
tashecon twitterde op donderdag 28-03-2019 om 08:46:36 An IMF programme will probably require a new economy team and big management changes at the central bank primarily as this crisis is not really about money - financing gaps can be filled by the market - but the credibility of economic policy making. https://t.co/GrykQAfCCs reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_185911067
kennelijk is het een sport in TR om de TL te grabbel te gooien ;)

tashecon twitterde op vrijdag 29-03-2019 om 06:22:34 Turkey - underlying the point that foreigners are not responsible for the sell off, CBRT data shows foreigners were net buyers of TURKGBs this year to the tune of USD641m, and USD247m over past week. Issue is domestic dollarisation. reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 29 maart 2019 @ 19:21:16 #241
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_185921359
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 09:01 schreef Slayage het volgende:
kennelijk is het een sport in TR om de TL te grabbel te gooien ;)

tashecon twitterde op vrijdag 29-03-2019 om 06:22:34 Turkey - underlying the point that foreigners are not responsible for the sell off, CBRT data shows foreigners were net buyers of TURKGBs this year to the tune of USD641m, and USD247m over past week. Issue is domestic dollarisation. reageer retweet
Waar zijn al die dappere snorren die hun matras vol Duitse Marken (!) zijn gaan inwisselen voor biljetten met de beeltenis van de seculiere baba van Toerkai? ;(
pi_185922819
Ik kijk uit naar stabiele tijden voor Turkije en het westen. Eenzelfde afbrokkeling die je daar nu ziet heeft als inspiratie voor Trump gedient en lijkt op het wensenlijstje te staan van vele Europese alt-right leiders. Helaas moeten spiralen altijd eerst tot een harde crash komen voor er weer wat constructiefs kan komen.

Erdogan 'was' een bouwer en het had beter kunnen aflopen als hij de tijd had meegehad maar hij is ver over de houdbaarheid heen en heeft helaas nooit zn conclusies getrokken.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 23:52:51 #245
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_185927110
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 20:45 schreef Beathoven het volgende:
Ik kijk uit naar stabiele tijden voor Turkije en het westen. Eenzelfde afbrokkeling die je daar nu ziet heeft als inspiratie voor Trump gedient en lijkt op het wensenlijstje te staan van vele Europese alt-right leiders. Helaas moeten spiralen altijd eerst tot een harde crash komen voor er weer wat constructiefs kan komen.

Erdogan 'was' een bouwer en het had beter kunnen aflopen als hij de tijd had meegehad maar hij is ver over de houdbaarheid heen en heeft helaas nooit zn conclusies getrokken.
Erdogan is islamistische lul die Turkije naar de afgrond bracht. Niks meer en niks minder. Hij heeft Turkije 30 jr terug in de tijd gezet.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 30 maart 2019 @ 00:15:54 #246
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185927597
Hopelijk gaan ze Erdogan wegstemmen.

Al zal hij vast wel de verkiezingen manipuleren.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 30 maart 2019 @ 00:17:14 #247
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_185927632
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 23:52 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Erdogan is islamistische lul die Turkije naar de afgrond bracht. Niks meer en niks minder. Hij heeft Turkije 30 jr terug in de tijd gezet.
ik vind het wel stoer dat hij alle Nieuw-Zeelanders in doodskisten terug wil sturen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_185932358
Wanneer opent nu uiteindelijk die luchthaven eens de financiering in euros en de bijbehorende rentelasten beginnen te kraken.

https://ahvalnews.com/thi(...)ials-abandon-project
  zondag 31 maart 2019 @ 01:09:53 #249
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_185943251
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:53 schreef Basp1 het volgende:
Wanneer opent nu uiteindelijk die luchthaven eens de financiering in euros en de bijbehorende rentelasten beginnen te kraken.

https://ahvalnews.com/thi(...)ials-abandon-project
3x delayed en de ondergrond onbetrouwbaar. Prestige project. Gemaakt met buitenlandse investeerders.
  zondag 31 maart 2019 @ 06:39:29 #250
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_185944032
Moet de TT niet onderhand weer eens aangepast worden?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_185945648
Het verbaast mij dat nieuwsconsumenten tegelijkertijd wijsgemaakt kunnen worden dat Erdogan een dictator is en dat Erdogan vandaag de verkiezingen zal verliezen, zonder dat 1 nieuwsconsument denkt: hey wacht eens ff, hier klopt iets nie.

Of dat Erdogan ruim 4 miljoen vluchtelingen opvangt en tegelijkertijd te boek staat als een nationalistische ultrarechtse fascistische populist die minderheden door de vleesmolen haalt.
  zondag 31 maart 2019 @ 12:24:26 #252
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_185947147
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 10:43 schreef Bilge het volgende:
Het verbaast mij dat nieuwsconsumenten tegelijkertijd wijsgemaakt kunnen worden dat Erdogan een dictator is en dat Erdogan vandaag de verkiezingen zal verliezen, zonder dat 1 nieuwsconsument denkt: hey wacht eens ff, hier klopt iets nie.

Of dat Erdogan ruim 4 miljoen vluchtelingen opvangt en tegelijkertijd te boek staat als een nationalistische ultrarechtse fascistische populist die minderheden door de vleesmolen haalt.
Daar krijgt hij harde valuta voor.
pi_185947419
Wat voor acceptabele alternatieven heeft de Turkse burger vandaag eigenlijk om op te stemmen?
In het nieuws gaat het nooit over een andere kandidaat dan Erdogan en zijn AKP.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator zondag 31 maart 2019 @ 12:57:53 #254
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185947621
ff dicht hoor

bedankt beathoven en knakworst voor jullie geweldige gesprekje ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 31 maart 2019 @ 13:19:10 #255
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185948006
ok go
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_185948476
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 12:24 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Daar krijgt hij harde valuta voor.
Die de totale kosten niet dekt.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_185948587
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 13:52 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Die de totale kosten niet dekt.
Valt mee, ze maken flink gebruik van de vluchtelingen als goedkope arbeiders en voor andere “rollen”, met name die van het vrouwelijk geslacht.
Daar doen zoveel verhalen van te ronde dat het geen verhaaltje meer kan zijn.
pi_185948630
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 13:52 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Die de totale kosten niet dekt.
Dat doet het in geen enkel land. Denk dat het in Turkije nog het meest in de buurt komt van 'kosten dekkend'
pi_185949091
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 10:43 schreef Bilge het volgende:
Het verbaast mij dat nieuwsconsumenten tegelijkertijd wijsgemaakt kunnen worden dat Erdogan een dictator is en dat Erdogan vandaag de verkiezingen zal verliezen, zonder dat 1 nieuwsconsument denkt: hey wacht eens ff, hier klopt iets nie.

Of dat Erdogan ruim 4 miljoen vluchtelingen opvangt en tegelijkertijd te boek staat als een nationalistische ultrarechtse fascistische populist die minderheden door de vleesmolen haalt.
Oh ze vangem vluchtelingen op uit een buurlamd waar hij zelf mee heeft zitten spelen in de onrust. Krijgt er nog geld voor en nu wil je een lintje voor me ofzo?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_185949097
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 13:52 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Die de totale kosten niet dekt.
Ja waar wel?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_185950379
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 12:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wat voor acceptabele alternatieven heeft de Turkse burger vandaag eigenlijk om op te stemmen?
In het nieuws gaat het nooit over een andere kandidaat dan Erdogan en zijn AKP.
Hier ligt de crux en deels de verklaring voor het aanhoudende succes van erdo. De oppositie is niet bij machte om een echte tegenkandidaat tegen partij tegen politiek te komen tov de akp. Zelfs nu het crisis is lijkt het erop dat de akp wederom de grootste zal worden ook al ziet het er naar uit dat de akp wel zwaar zal incasseren en wat grote steden zal kwijtraken.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_185951816
quote:
10s.gif Op zondag 31 maart 2019 15:50 schreef Slayage het volgende:

[..]

Hier ligt de crux en deels de verklaring voor het aanhoudende succes van erdo. De oppositie is niet bij machte om een echte tegenkandidaat tegen partij tegen politiek te komen tov de akp. Zelfs nu het crisis is lijkt het erop dat de akp wederom de grootste zal worden ook al ziet het er naar uit dat de akp wel zwaar zal incasseren en wat grote steden zal kwijtraken.
Ik hoorde zelfs dat de HDP zijn kiezers oproept om deze verkiezing te boycotten en niet te gaan stemmen. Als dat waar is dan word het Erdo wel heel makkelijk gemaakt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_185951994
Hoe komt het dat Turkije steeds van buiten wordt bedreigd?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_185952399
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 16:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik hoorde zelfs dat de HDP zijn kiezers oproept om deze verkiezing te boycotten en niet te gaan stemmen. Als dat waar is dan word het Erdo wel heel makkelijk gemaakt.
Waar hoorde je dat?
pi_185952741
Na de verkiezingen gaat de normale man hard aangepakt worden in zijn en haar portemonnee. Wie wint maakt niet uit.
pi_185952812
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 17:04 schreef Sigaartje het volgende:
Hoe komt het dat Turkije steeds van buiten wordt bedreigd?
Door wie/wat wordt Turkije van buiten bedreigt?
Ik zie eerder de dreiging dat Turkije intern steeds verder verdeeld raakt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 31 maart 2019 @ 17:39:15 #267
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_185952919
quote:
10s.gif Op zondag 31 maart 2019 15:50 schreef Slayage het volgende:

[..]

Hier ligt de crux en deels de verklaring voor het aanhoudende succes van erdo. De oppositie is niet bij machte om een echte tegenkandidaat tegen partij tegen politiek te komen tov de akp. Zelfs nu het crisis is lijkt het erop dat de akp wederom de grootste zal worden ook al ziet het er naar uit dat de akp wel zwaar zal incasseren en wat grote steden zal kwijtraken.
Komt dat ook niet omdat de oppositie minder aandacht krijgt in de media? Turkije is geen gezonde democratie waarin een PvdD evenveel aandacht kan krijgen als een VVD.

Kwaliteitskandidaten worden op die manier gewoon tegengewerkt. Daarnaast, hoe slecht moet je wel niet zijn om slechter te zijn dan Erdo? Hij is zover afgegleden dat hij zo onderhand alleen een goed alternatief vormt op een kandidatenlijst bestaande uit Maduro en Kim Jong Un. Zelfs binnen de AKP moeten betere alternatieven rondlopen.
pi_185952995
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 17:34 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Door wie/wat wordt Turkije van buiten bedreigt?
Ik zie eerder de dreiging dat Turkije intern steeds verder verdeeld raakt.
Maar Erdogan zegt dat.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zondag 31 maart 2019 @ 17:44:26 #269
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_185953010
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 17:43 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Maar Erdogan zegt dat.
Dictators / volksmenners met een slecht binnenlands beleid zeggen dat altijd om het volk te verenigen achter hen.
  zondag 31 maart 2019 @ 18:37:09 #270
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_185954617
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 17:34 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Door wie/wat wordt Turkije van buiten bedreigt?

Door de vijanden van de Islam,, zoals Nieuw Zeeland
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_185955958
Erdogan staat op verlies in Ankara. Yesssss.
pi_185957213
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 19:23 schreef polderturk het volgende:
Erdogan staat op verlies in Ankara. Yesssss.
Erdo´s aanhang komt toch vooral van het platteland? Vanwege de flinke daling van de Lira zouden boeren hogere prijzen krijgen voor hun producten. Import is immers duur in Lira´s.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_185957256
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 17:04 schreef Sigaartje het volgende:
Hoe komt het dat Turkije steeds van buiten wordt bedreigd?
dat is in die regio een typisch ding. laatst sprak ik een servische vrouw die aangaf dat alle serven ervan overtuigd zijn dat de grote buitenwereld altijd bezig is om de serven te ondermijnen. serven turken overigen balkan volk 1 pot nat.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_185957318
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 20:21 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Erdo´s aanhang komt toch vooral van het platteland? Vanwege de flinke daling van de Lira zouden boeren hogere prijzen krijgen voor hun producten. Import is immers duur in Lira´s.
dit is deels waar. de ruggengraat is idd centraal anatolitie. dat zie je nu ook weer terugkomen. gemiddeld genomen is de kust voor de oppositie de rest van akp.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_185957346
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 19:23 schreef polderturk het volgende:
Erdogan staat op verlies in Ankara. Yesssss.
geen verrassing, maar wel een historische nederlaag aldaar. ben benieuwd of ok istanbul valt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_185957378
dit is overigens een goed interactieve map. mhp is overigens "team erdo" en in sommige provincies werken chp/hdp/iyi samen.

https://www.trthaber.com/(...)sonu%C3%A7lar%C4%B1/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_185957522
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 17:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Komt dat ook niet omdat de oppositie minder aandacht krijgt in de media?
nee dat de oppositie een slecht verhaal heeft komt niet doordat erdo veel media heeft geneutraliseerd.

quote:
hoe slecht moet je wel niet zijn om slechter te zijn dan Erdo?
hoewel "het verhaal" van erdo onwijs is verzwakt en mensen minder overtuigend stemmen is hij nog steeds "de kandidaat" van "rechts turkije" die ook nog eens samen werkt tegenwoordig met die andere grote rechtse partij van de mhp, de afsplitsing van de mhp kan weinig uitrichten en weinig stemmen laten verschuiven naar de oppositie.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_185957602
quote:
10s.gif Op zondag 31 maart 2019 20:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

geen verrassing, maar wel een historische nederlaag aldaar. ben benieuwd of ok istanbul valt.
Istanbul is een twijfelgeval.
Dus de kiesraad zal het aan AKP geven.
pi_185957704
quote:
10s.gif Op zondag 31 maart 2019 20:23 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat is in die regio een typisch ding. laatst sprak ik een servische vrouw die aangaf dat alle serven ervan overtuigd zijn dat de grote buitenwereld altijd bezig is om de serven te ondermijnen. serven turken overigen balkan volk 1 pot nat.
Gezien de grote alliantie die bommen op Servië gooide kan ik mij daar wel enigszins een voorstelling bij maken.
pi_185957815
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 20:39 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Gezien de grote alliantie die bommen op Servië gooide kan ik mij daar wel enigszins een voorstelling bij maken.
ik weet niet. die servische vrouw vond het ook maar een gek ding. evenals dat ik het ook een gek ding vind dat de turken altijd doen alsof de hele buitenwereld turkije wil neerhalen. hoewel ik wel begrijp waar het vandaan komt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_185959124
Het verschil in Istanbul is 0,9%
pi_185959357
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 17:20 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Waar hoorde je dat?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)erdogan-test-waarbij
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_185959632
Verschil in Istanbul is nu 0,4%.
pi_185960231
Verschil in Istanbul is 0,2%.
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 maart 2019 @ 22:10:43 #285
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_185960323
0.15% nog maar, gaat echt veel gedoe opleveren daar
pi_185960457
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 22:10 schreef Kyran het volgende:
0.15% nog maar, gaat echt veel gedoe opleveren daar
Nog 100.000 stemmen te tellen en het verschil is 6000 stemmen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 maart 2019 @ 22:19:44 #287
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_185960523
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 22:16 schreef polderturk het volgende:

[..]

Nog 100.000 stemmen te tellen en het verschil is 6000 stemmen.
Wie er ook verliest gaat moeilijk doen verwacht ik. Ziet er naar uit dat CHP het net gaat halen als je kijkt naar welke wijken er nog vooral geteld moeten worden, maar je weet het nooit.

Izmir, Ankara en straks misschien ook Istanbul in handen van CHP is wel een duidelijk signaal.
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 maart 2019 @ 22:26:16 #288
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_185960648
Ik lees op Twitter dat Binali al claimt gewonnen te hebben? 0.06% verschil en nog steeds aardig wat te tellen, toch?
pi_185960653
Verschil is 0,06% en AKP kandidaat Yildirim heeft zich de winnaar verklaard :')

Nog niet alle stemmen zijn geteld.
pi_185960663
AlptekinAkdogan twitterde op zondag 31-03-2019 om 22:23:38 AKP kandidaat Binali Yildirim heeft de overwinning in Istanbul opgeëist. reageer retweet
AlptekinAkdogan twitterde op zondag 31-03-2019 om 22:25:15 Niet alle stemmen zijn geteld, maar Yildirim heeft zich tot winnaar uitgeroepen. reageer retweet
pi_185960668
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 22:26 schreef Kyran het volgende:
Ik lees op Twitter dat Binali al claimt gewonnen te hebben? 0.06% verschil en nog steeds aardig wat te tellen, toch?
Alle stemmen zijn inderdaad nog niet geteld.
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 maart 2019 @ 22:27:47 #292
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_185960675
Wat een volk ook .... tering.
pi_185960714
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 22:27 schreef Houtenbeen het volgende:
AlptekinAkdogan twitterde op zondag 31-03-2019 om 22:23:38 AKP kandidaat Binali Yildirim heeft de overwinning in Istanbul opgeëist. reageer retweet
AlptekinAkdogan twitterde op zondag 31-03-2019 om 22:25:15 Niet alle stemmen zijn geteld, maar Yildirim heeft zich tot winnaar uitgeroepen. reageer retweet
Verschil is 3000 stemmen nu :')
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 maart 2019 @ 22:32:45 #294
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_185960764
Al 12min geen update op meeste sites? Dhr. Erdogan even stokje gestoken?
  zondag 31 maart 2019 @ 22:34:54 #295
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_185960820
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 22:26 schreef polderturk het volgende:
Verschil is 0,06% en AKP kandidaat Yildirim heeft zich de winnaar verklaard :')

Nog niet alle stemmen zijn geteld.
Hoop dat hij de deksel op zn neus krijgt.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 maart 2019 @ 22:35:38 #296
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_185960828
Jullie nog sites met updates? Net iedere minuut nog update maar nu hebben zowel Hurriyet als Sabah opeens geen updates meer sinds 22:20.
  zondag 31 maart 2019 @ 22:37:10 #297
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_185960855
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 22:35 schreef Kyran het volgende:
Jullie nog sites met updates? Net iedere minuut nog update maar nu hebben zowel Hurriyet als Sabah opeens geen updates meer sinds 22:20.
Ik heb ook deze nog steeds....0.06% verschil en 98.78% van de stemmen in Istanbul geteld.

Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 maart 2019 @ 22:38:06 #298
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_185960882
Alleen al dat er opeens geen updates meer zijn en dat Binali overwinning opeist, terwijl kiesraad zegt dat het nog lang niet duidelijk is zegt even weer genoeg _O-
pi_185960909
Verschil is 1500 stemmen met 35000 stemmen te gaan.
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 maart 2019 @ 22:40:17 #300
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_185960927
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 22:39 schreef polderturk het volgende:
Verschil is 1500 stemmen met 35000 stemmen te gaan.
Wat is je bron?
  zondag 31 maart 2019 @ 22:40:22 #301
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_185960930
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 22:38 schreef Kyran het volgende:
Alleen al dat er opeens geen updates meer zijn en dat Binali overwinning opeist, terwijl kiesraad zegt dat het nog lang niet duidelijk is zegt even weer genoeg _O-
AKP kontedraaiers, zijn we gewend van ze.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')