Ik ben Formule 1 liefhebber, als ik zoveel mogelijk makkelijke inhaalacties wil zien kijk ik wel naar rallycross of zo.quote:Op vrijdag 2 november 2018 12:45 schreef roninho het volgende:
[..]
Zandvoort legendarisch mooie baan? Niet als je inhaalraces wilt zien. Assen idem.
Spa is dat ook vooral omdat er zoveel andere karakteristieke circuits van de kalender verdwenen zijn, zoals Zandvoort. Zandvoort is een mooiere baan dan Silverstone en Monza.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:37 schreef Red_85 het volgende:
Spa is een monument. Het vetste circuit van de kalender, voor fans en rijders. Zonder o.a. Spa, Silverstone, Monaco of Monza is de F1 kalender niet meer 'F1'.
Dat weten we inderdaad met je getroll daar.quote:Op vrijdag 2 november 2018 15:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben Formule 1 liefhebber, als ik zoveel mogelijk makkelijke inhaalacties wil zien kijk ik wel naar rallycross of zo.
Huh?quote:[..]
Spa is dat ook vooral omdat er zoveel andere karakteristieke circuits van de kalender verdwenen zijn, zoals Zandvoort. Zandvoort is een mooiere baan dan Silverstone en Monza.
Ik bedoel Zandvoort en Spa.quote:Op vrijdag 2 november 2018 11:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Assen zijn status als valhalla voor de MotoGP gaat laten varen om eens in de twee jaar eens een F1-race te mogen organiseren.
Noem er eens 3.quote:Op vrijdag 2 november 2018 09:58 schreef CrashO het volgende:
[..]
Dat valt ook wel weer mee met de huidige F1. Die dingen doen in een race 1 op 3. Genoeg oudere BMW's en Porsche's die het niet veel beter doen. En die rijden dagelijks, niet een weekendje.
We hebben net een paar mooie races achter mekaar gezien, met weinig en moeilijke inhaalacties, waarbij het spel om de race afstand in de kortstmogelijk tijd af te leggen resulteerde in uiterste boeiende gevechten om secondes naar het einde toe. Maar het schijnt dat al die kakelverse F1-fans met hun hervonden herinneringen aan Senna en bijkomende deskundigheid alleen 'echt racen' willen zien.quote:Op vrijdag 2 november 2018 15:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat weten we inderdaad met je getroll daar.
Met de huidige auto's en lay out is Silverstone niet veel aan, veel te veel volgas waar het verschil niet te maken is. Zandvoort is veel lastiger.quote:Huh?
Silverstone minder? Dude, dat circuit heeft zoveel heerlijke bochten en Monza is speciaal, de temple of speed..
https://nos.nl/artikel/20(...)ities-niet-waar.htmlquote:Peperduur honkbalstadion in Hoofddorp maakt ambities niet waar
04-04-2016, 09:38BINNENLAND, HONKBAL
In Hoofddorp ligt een peperduur nieuw honkbalstadion. Het voldoet aan alle wensen van de Amerikaanse honkbalorganisatie MLB en de gemeente Haarlemmermeer gaf er 12,3 miljoen euro aan uit, in de hoop daarmee de Amerikanen aan te trekken. Maar die blijven weg, schrijft De Volkskrant.
De huidige layout van Silverstone? Die vind ik maar heel erg meh... Vroeger was die vele malen interessanter.quote:Op vrijdag 2 november 2018 15:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Silverstone minder? Dude, dat circuit heeft zoveel heerlijke bochten
Ja, je kunt elk weekend een GP in Nederland organiseren en dan nog heeft dat geen enkele significante negatieve impact op het bereiken van de doelstellingen van Parijs 2015.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:11 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Het hele F1 circus verhuizen, tientallen vluchten van
mens en materiaal naar NL voor een weekend vergeten we maar even?
Zo wat een conclusies op basis van 1 zin.quote:Op vrijdag 2 november 2018 15:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
We hebben net een paar mooie races achter mekaar gezien, met weinig en moeilijke inhaalacties, waarbij het spel om de race afstand in de kortstmogelijk tijd af te leggen resulteerde in uiterste boeiende gevechten om secondes naar het einde toe. Maar het schijnt dat al die kakelverse F1-fans met hun hervonden herinneringen aan Senna en bijkomende deskundigheid alleen 'echt racen' willen zien.
Waarom zou Nederland aan marketing moeten doen? Dit land is al overvol.quote:Op vrijdag 2 november 2018 10:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Natuurlijk is een F1 race op circuit Zandvoor goede marketing voor Nederland en ook hartstikke tof,
Als je beiden je handtekening eronder zet dan is de race gegarandeerd. Wel onder voorwaarde dat je vlak voor de race aan alle vereisten voldoet, maar daar valt de kou niet onder.quote:Op vrijdag 2 november 2018 15:44 schreef sp3c het volgende:
levert dat nu nog wat op eigenlijk?
en is die race gegarandeerd als je nu je handtekening zet of loop je de kans dat ze na die investeringen zeggen dat het te koud is en ze toch maar voor een of andere zandbak hebben gekozen?
zo ja dan zeg ik doen
Zulk soort toeristen en zakelijke gasten zijn in ieder land erg gewild.quote:Op vrijdag 2 november 2018 18:09 schreef vannelle het volgende:
[..]
Waarom zou Nederland aan marketing moeten doen? Dit land is al overvol.
quote:Op vrijdag 2 november 2018 14:31 schreef Fir3fly het volgende:
Lijkt me onzin, de Telegraaf loopt veel te hard van stapel.
hmmmquote:Op vrijdag 2 november 2018 18:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als je beiden je handtekening eronder zet dan is de race gegarandeerd. Wel onder voorwaarde dat je vlak voor de race aan alle vereisten voldoet, maar daar valt de kou niet onder.
Wat het oplevert.....dat is moeilijk te zeggen. De race zelf levert niet direct een hoop op. Maar zo'n circuit dat ineens een stuk beter wordt kan je natuurlijk voor meer dan die ene race per jaar gebruiken. Op circuit Zandvoort wordt al van alles georganiseerd en die zullen zeker blij zijn met zo'n nieuw circuit.
Wat moeilijker in te schatten is, is wat het Zandvoort en Nederland aan marketing en publiciteit oplevert op de langere termijn.
Nee het is andersom, je moet als circuit flink dokken.quote:Op zaterdag 3 november 2018 11:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
hmmm
ik had verwacht dat de F1 de boel voor een weekend afhuurt als het eenmaal gereed is maar die betalen dus helemaal niets voor het gebruik van het circuit?
Je krijgt er natuurlijk ook wel een heleboel voor terug. Het is een ROI-kwestie.quote:Op zaterdag 3 november 2018 12:01 schreef sp3c het volgende:
lol, dat hebben ze prima voor elkaar dan
Leg eens uit.quote:Op zaterdag 3 november 2018 12:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je krijgt er natuurlijk ook wel een heleboel voor terug. Het is een ROI-kwestie.
ja vandaar de vraag he ... levert het nog wat op?quote:Op zaterdag 3 november 2018 12:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je krijgt er natuurlijk ook wel een heleboel voor terug. Het is een ROI-kwestie.
De circuits in Duitsland en Spa maken alleen maar verlies. Gemeenten hebben er ook weinig aan.quote:Op zaterdag 3 november 2018 12:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja vandaar de vraag he ... levert het nog wat op?
een weekend drukte in de regio en dawast?
hoeveel euro is dat waard?
30 miljoen hoop ik dan
ook goedquote:Op zaterdag 3 november 2018 12:08 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
De circuits in Duitsland en Spa maken alleen maar verlies. Gemeenten hebben er ook weinig aan.
https://www.racexpress.nl(...)-met-verlies/n/82950quote:Op zaterdag 3 november 2018 12:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
ook goed
hoeveel verlies en dit en dat?
shit mag best een beetje geld kosten maar geen 30 miljoen euro
Hoorde op radio1 dat het potentieel 80 miljoen oplevert.quote:Op zaterdag 3 november 2018 12:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja vandaar de vraag he ... levert het nog wat op?
een weekend drukte in de regio en dawast?
hoeveel euro is dat waard?
30 miljoen hoop ik dan
Zandvoort in de duinen past natuurlijk ook beter bij het publiek dan fucking Drenthe. Er komt toch een bepaald soort publiek op F1 af en ook sponsors hebben meer baat bij Zandvoort ipv Assenquote:Op zaterdag 3 november 2018 12:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoorde op radio1 dat het potentieel 80 miljoen oplevert.
Maar zoals Van 't Hek in zijn column beweert is er wat flak natuurlijk: met name omdat Zandvoort niet goed ontsloten is voor het publiek dat dit evenement aantrekt, zul je ook moeten investeren in de infrastructuur. Daarnaast zijn de kosten die gemaakt moeten worden om het circuit te updaten hoger dan bijvoorbeeld de kosten die gemaakt moeten worden om circuit Assen te updaten. Assen is ook beter ontsloten. Alleen ja, Assen heeft niets magisch: geen huisjesmelkende Prins Bernhard jr. met een hippe bril die de kar trekt en waarvoor tout le monde buigt als een knipschaar en niet verbonden aan Amsterdam, het centrum van het heelal, en geen Amsterdam beach-lobby, obviously.
Precies. Dit dus.quote:Op zaterdag 3 november 2018 12:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoorde op radio1 dat het potentieel 80 miljoen oplevert.
Maar zoals Van 't Hek in zijn column beweert is er wat flak natuurlijk: met name omdat Zandvoort niet goed ontsloten is voor het publiek dat dit evenement aantrekt, zul je ook moeten investeren in de infrastructuur. Daarnaast zijn de kosten die gemaakt moeten worden om het circuit te updaten hoger dan bijvoorbeeld de kosten die gemaakt moeten worden om circuit Assen te updaten. Assen is ook beter ontsloten. Alleen ja, Assen heeft niets magisch: geen huisjesmelkende Prins Bernhard jr. met een hippe bril die de kar trekt en waarvoor tout le monde buigt als een knipschaar en niet verbonden aan Amsterdam, het centrum van het heelal, en geen Amsterdam beach-lobby, obviously.
Wat Youpie zegt hè prins Berhard gaat daar sws nooit 1 cent zelf aan bijdragen. Oranjes betalen sws nooit iets. Toen Wim-Lex werd opgeleid tot officier bij de marine vroeg hij aan wijlen schoonvader van mijn broer altijd geld voor de koffie-automaat. True story.quote:Op zaterdag 3 november 2018 12:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Precies. Dit dus.
Ik ben groot Formule 1 fan, al jaren (vanaf de jaren 90), maar ook ik zou het waanzin vinden om dit circus naar Zandvoort te halen.
Ook weet ik niet hoe ze bij die 20 miljoen komen, enkele maanden geleden was toch in het nieuws dat het zo'n 160 miljoen zou kosten om Zandvoort klaar te maken voor de Formule 1 en dat ze daar uiteraard deels subsidie voor wilden.
O, ja, is dat zo? Komt daar een apart soort publiek op af? Leg eens uit.quote:Op zaterdag 3 november 2018 12:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zandvoort in de duinen past natuurlijk ook beter bij het publiek dan fucking Drenthe. Er komt toch een bepaald soort publiek op F1 af en ook sponsors hebben meer baat bij Zandvoort ipv Assen
Geen idee, dat is dan de afweging die Zandvoort moet maken. Het circuit zelf zal er geen winst aan overhouden gok ik.quote:Op zaterdag 3 november 2018 12:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja vandaar de vraag he ... levert het nog wat op?
een weekend drukte in de regio en dawast?
hoeveel euro is dat waard?
30 miljoen hoop ik dan
Wat een onzin, gezien vanuit het perspectief van de rest van de wereld ligt alles in Nederland vlak bij Amsterdam .quote:Op zaterdag 3 november 2018 12:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zandvoort in de duinen past natuurlijk ook beter bij het publiek dan fucking Drenthe. Er komt toch een bepaald soort publiek op F1 af en ook sponsors hebben meer baat bij Zandvoort ipv Assen
Het wordt hoe dan ook eens hoog tijd dat de infra daar een upgrade krijgt.quote:Op zaterdag 3 november 2018 12:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoorde op radio1 dat het potentieel 80 miljoen oplevert.
Maar zoals Van 't Hek in zijn column beweert is er wat flak natuurlijk: met name omdat Zandvoort niet goed ontsloten is voor het publiek dat dit evenement aantrekt, zul je ook moeten investeren in de infrastructuur. Daarnaast zijn de kosten die gemaakt moeten worden om het circuit te updaten hoger dan bijvoorbeeld de kosten die gemaakt moeten worden om circuit Assen te updaten. Assen is ook beter ontsloten. Alleen ja, Assen heeft niets magisch: geen huisjesmelkende Prins Bernhard jr. met een hippe bril die de kar trekt en waarvoor tout le monde buigt als een knipschaar en niet verbonden aan Amsterdam, het centrum van het heelal, en geen Amsterdam beach-lobby, obviously. Ach, misschien zouden ze er nog iets als het Amsterdam Paleolithic region van kunnen maken: come and see the hunebeds, the oldest human structures in the world.
Waarom denk je dat Monaco zoveel meer investeert in hun race? Die stad verdient dat dubbel terug aan alle bedrijfsdeals en investeringen die de race oplevert. Wat denk je dat een gemiddeld ticket kost voor een F1-race? En wat zouden de beste plaatsen kosten?quote:Op zaterdag 3 november 2018 12:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, ja, is dat zo? Komt daar een apart soort publiek op af? Leg eens uit.
ik ben wel benieuwdquote:Op zaterdag 3 november 2018 12:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wat denk je dat een gemiddeld ticket kost voor een F1-race? En wat zouden de beste plaatsen kosten?
Ja, maar ook al komt Zandvoort, o, pardon Amsterdam beach, met een update van het circuit en de infrastructuur dan komt dat toch niet eens zelfs ook maar in de buurt van een Monaco? En ik weet niet hoe duur een normaal kaartje voor zo'n race wedstrijd is, maar ik weet wel dat het enthousiasme over die race wedstrijdjes onder alle lagen van de bevolking wordt aangetroffen en zeker tegenwoordig aangezien Wim Verstappen zo succesvol is.quote:Op zaterdag 3 november 2018 12:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat Monaco zoveel meer investeert in hun race? Die stad verdient dat dubbel terug aan alle bedrijfsdeals en investeringen die de race oplevert. Wat denk je dat een gemiddeld ticket kost voor een F1-race? En wat zouden de beste plaatsen kosten?
https://www.monaco-grand-(...)kEAAYASAAEgLUpfD_BwEquote:
Volgens mij alles. Ik geloof niet dat een circuit is van de verkochte tickets af moet staan aan de organisatie.quote:Op zaterdag 3 november 2018 12:45 schreef sp3c het volgende:
en welk percentage daarvan is voor het circuit?
Alles gaat naar de F1-organisatie, dacht ik.quote:Op zaterdag 3 november 2018 12:45 schreef sp3c het volgende:
en welk percentage daarvan is voor het circuit?
Wat een onzin. Als circuit betaal je vooraf een fee aan de organisatie, maar verkochte tickets zijn gewoon voor jezelf.quote:Op zaterdag 3 november 2018 12:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Alles gaat naar de F1-organisatie, dacht ik.
Ja, goed, ik heb eea gisterochtend gehoord op radio1. Daar beweerden ze dat. Waar je aan kunt verdienen is je merchandise en consession stands e.d. Maar goed, misschien zagen zij dat weer verkeerd.quote:Op zaterdag 3 november 2018 12:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als circuit betaal je vooraf een fee aan de organisatie, maar verkochte tickets zijn gewoon voor jezelf.
Een hoop circuits verdienen het meeste met sponsoring.quote:Op zaterdag 3 november 2018 12:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, goed, ik heb eea gisterochtend gehoord op radio1. Daar beweerden ze dat. Waar je aan kunt verdienen is je merchandise en concession stands e.d. Maar goed, misschien zagen zij dat weer verkeerd.
Verder verdient de Horeca natuurlijk goed en kun je voor allerlei diensten behoorlijk wat geld rekenen.
Dat zou ook gebeuren mocht die race naar Assen gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |