abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 2 november 2018 @ 09:11:23 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_182892608
Als ze inderdaad met minderjarigen wilden neuken, dan zijn het kankerflikkers.

quote:
Verbazing over vonnis: uitschelden voor 'kankerflikker' geen homohaat

Verbazing in de homogemeenschap om een vonnis dat de rechtbank in Dordrecht vandaag uitsprak. Dertien mensen die twee homo's hadden uitgelokt via de dating-app Grindr, zijn veroordeeld tot taak- en celstraffen. Maar hoewel ze hun slachtoffers uitscholden voor flikker en kankerhomo, speelde homohaat volgens de rechter geen rol.

De verdachten zijn veroordeeld voor openlijke geweldpleging, maar de rechter vindt dus niet bewezen dat homohaat een rol speelde. De daders, tussen de 14 en de 22 jaar oud, werden gedreven door een 'giftige cocktail van sensatiezucht en groepsdruk', zegt een woordvoerder van de rechtbank in een toelichting.

Lokaccount op Grindr
Via Grindr maakten de verdachten in het paasweekend afzonderlijke afspraken met de twee slachtoffers. Twee verdachten hadden een lokaccount aangemaakt om te zien hoeveel volwassen mannen zouden reageren omdat ze seks wilden met een minderjarige. Toen via Grindr contacten met meerdere mannen waren gelegd, werden de andere verdachten ingeschakeld.

Eén van de mannen is op de afgesproken plek in Dordrecht geschopt en geslagen. De ander wist tijdig te ontkomen.

Onrust onder homo's
De zaak veroorzaakte onrust in de homogemeenschap in Dordrecht en daarbuiten. Dat rekent de rechtbank de groep zwaar aan. Maar belangenorganisatie COC noemt het vonnis evengoed 'schandalig' en verbaast zich erover.

"Als uitschelden voor 'kankerflikker' al geen bewijs meer is voor homofobie, wat dan wel? Welk voorbeeld stelt de rechter hiermee?" De organisatie wil dat het Openbaar Ministerie in beroep gaat.

Dagelijks taalgebruik
Volgens de rechtbank gebruikten de verdachten in hun chats vaak het woord 'pedo', maar ook scheldwoorden voor homoseksuelen. Laakbaar en kwetsend, vindt de rechtbank.

Toch zou het meer zeggen over het dagelijks taalgebruik van de verdachten dan over hun wens homo's in elkaar te willen slaan. Homohaat hebben de verdachten ook uitdrukkelijk ontkend, zegt de rechtbank.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)aat-vonnis-rechtbank
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 2 november 2018 @ 09:13:28 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182892628
Dus je lokt homo's naar een plek om ze af te tuigen, scheldt ze uit voor 'kankerflikker' maar homohaat acht je onbewezen? _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 2 november 2018 @ 09:15:52 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_182892663
Lekker verhaal, puberende homohaters die mensen in elkaar beuken die het met minderjarigen wilden doen. Wat een leuke mensen allemaal.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_182892693
Gelukkig maar dat het geen homohaat was dan.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 2 november 2018 @ 09:23:29 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_182892758
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:13 schreef Dven het volgende:
Dus je lokt homo's naar een plek om ze af te tuigen, scheldt ze uit voor 'kankerflikker' maar homohaat acht je onbewezen? _O-
Tja, je moet het in context plaatsen. Het is hun dagelijkse taalgebruik :') :') _O- _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 2 november 2018 @ 09:31:23 #6
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182892886
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:23 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Tja, je moet het in context plaatsen. Het is hun dagelijkse taalgebruik :') :') _O- _O-
Dat ze vervolgens homo's in elkaar beuken is toeval :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182892898
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:13 schreef Dven het volgende:
Dus je lokt homo's naar een plek om ze af te tuigen, scheldt ze uit voor 'kankerflikker' maar homohaat acht je onbewezen? _O-
volgens het stukje zou je moeten zeggen :
Dus je lokt homo's die sex met minderjarigen willen naar een plek om ze af te tuigen, scheldt ze uit voor 'kankerflikker' maar homohaat acht je onbewezen? _O-
pies on joe toe
  vrijdag 2 november 2018 @ 09:36:09 #8
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182892952
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:32 schreef bonke het volgende:

[..]

volgens het stukje zou je moeten zeggen :
Dus je lokt homo's die sex met minderjarigen willen naar een plek om ze af te tuigen, scheldt ze uit voor 'kankerflikker' maar homohaat acht je onbewezen? _O-
Ik zeg wat ik zelf wil zeggen. Kan evengoed 16 en 20 jaar zijn. In dezen dus niet relevant want die gegevens zijn niet bekend.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182893009
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:36 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik zeg wat ik zelf wil zeggen. Kan evengoed 16 en 20 jaar zijn. In dezen dus niet relevant want die gegevens zijn niet bekend.
bij deze :)
Twee verdachten hadden een lokaccount aangemaakt om te zien hoeveel volwassen mannen zouden reageren omdat ze seks wilden met een minderjarige.
pies on joe toe
  vrijdag 2 november 2018 @ 09:40:47 #10
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182893048
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:38 schreef bonke het volgende:

[..]

bij deze :)
Twee verdachten hadden een lokaccount aangemaakt om te zien hoeveel volwassen mannen zouden reageren omdat ze seks wilden met een minderjarige.
17 is minderjarig. 19 is volwassen. Nogmaals, het is in dezen dus niet relevant.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182893227
Belachelijk

Het zal mogelijk iets heel technisch geweest kunnen zijn in de jeugdrecht waarbij men er vanuit is gegaan dat het meer de groepsdruk is geweest dan haat om niet iemand op -18 al voor de rest van z'n leven te brandmerken.

Veel jongeren doen domme dingen tijdens hun jeugd, iets wat ze niet op een bepaalde manier zo voelen uit eigen motivatie maar waar bewijzingsdrang meespeelt. Het individu is vaak nog niet zo ontwikkeld waardoor de groep het houvast bepaald.

Het met een groepje gaan lopen opruien of uitschelden van iemand om zo zelf geen mietje te worden genoemd en in elkaar geslagen te worden is zo oud als de weg naar Rome. Tieners kun je niet als volwassenen zien die de wereld al beter begrijpen. Het moet allemaal nog vorm krijgen.

[ Bericht 23% gewijzigd door Beathoven op 02-11-2018 10:00:29 ]
  vrijdag 2 november 2018 @ 10:09:35 #12
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_182893554
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:13 schreef Dven het volgende:
Dus je lokt homo's naar een plek om ze af te tuigen, scheldt ze uit voor 'kankerflikker' maar homohaat acht je onbewezen? _O-
Dat ja. Ik kan hier met mijn verstand niet bij. :|W Wat hebben die rechters gerookt?

Via een app ontwikkeld voor homo's om te daten ook nog. Ook puur toeval natuurlijk.
pi_182893591
Ze lokken Pedo Homo's en krijgen klappen? Meer aub.....
pi_182893665
Hoe oud deden ze zich voor dan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_182893805
quote:
9s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:15 schreef heywoodu het volgende:
Lekker verhaal, puberende homohaters die mensen in elkaar beuken die het met minderjarigen wilden doen. Wat een leuke mensen allemaal.
Als de minderjarigen zich identificeerden als 16plussers valt de homos wettelijk gezien niets te verwijten, want dat is legaal. Als de genoemde 14jarige zich ook als 14 had gepresenteerd.. tsja. Dan hadden ze beter over kankerefebo kunnen spreken.

Maar volgens de rechter ging het de jongens dus vooral om mannen die specifiek voor minderjarigen gingen en is niet bewezen dat de jongens iets tegen volwassen mannen die andere volwassen mannen neuken hebben. En vandaar: geen homohaat.
  vrijdag 2 november 2018 @ 10:29:22 #16
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_182893874
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 10:23 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Maar volgens de rechter ging het de jongens dus vooral om mannen die specifiek voor minderjarigen gingen en is niet bewezen dat de jongens iets tegen volwassen mannen die andere volwassen mannen neuken hebben. En vandaar: geen homohaat.

Dit is dus waarom die hele hatecrime-wetgeving voor geen meter deugt. Ze gingen specifiek op zoek naar homoseksuelen om in elkaar te rammen, maar omdat onduidelijk is of het ging om haat tegen homofiele pedoseksuelen of 'gewone' homoseksuelen krijgen ze nu een lagere straf.

Haat is haat. Ook al is pedoseksualiteit verboden, moet de strafmaat lager zijn wanneer je een pedo uitlokt en mishandelt dan wanneer het je om een homo die op volwassenen valt te doen is?
  vrijdag 2 november 2018 @ 10:30:27 #17
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_182893889
quote:
De daders, tussen de 14 en de 22 jaar oud, werden gedreven door een 'giftige cocktail van sensatiezucht en groepsdruk
En dit is wel bewezen?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_182893912
Als het zo duidelijk is dat het wel homohaat is oid, dan zou dat toch makkelijk te bewijzen zijn geweest?

ohw, of tog nie
  vrijdag 2 november 2018 @ 10:33:33 #19
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_182893923
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 10:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Maar oh wee als je iets over die pedo profeet zegt.
Als je echt gek als een deur bent, dan maak je zo'n profiel aan met de naam van de oh zo populaire profeet. Gaat heel veel reacties opleveren. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_182893928
Ik heb vroeger op het schoolplein ook wel eens iemand uitgemaakt voor "homo", misschien zelfs 'kuthomo'

Ik durf er gewoon voor uit te komen. Ik ben een homohater, ik houd van bashing
  vrijdag 2 november 2018 @ 10:36:46 #21
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_182893962
Zeg hetzelfde over een groepering en het is racisme :')
pi_182894643
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 10:29 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dit is dus waarom die hele hatecrime-wetgeving voor geen meter deugt. Ze gingen specifiek op zoek naar homoseksuelen om in elkaar te rammen, maar omdat onduidelijk is of het ging om haat tegen homofiele pedoseksuelen of 'gewone' homoseksuelen krijgen ze nu een lagere straf.

Haat is haat. Ook al is pedoseksualiteit verboden, moet de strafmaat lager zijn wanneer je een pedo uitlokt en mishandelt dan wanneer het je om een homo die op volwassenen valt te doen is?
Ik vermoed dat de strafmaat wel redelijk tot volledig binnen de proporties valt voor hetgeen er zich heeft afgespeeld. Het hele maatschappelijke debat eromheen in getouwtrek om meer of minder straf voor het lokken van pedoseksuelen valt uiteindelijk weer in het redelijke midden van de uitspraak.
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:29:53 #23
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_182894890
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:16 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de strafmaat wel redelijk tot volledig binnen de proporties valt voor hetgeen er zich heeft afgespeeld. Het hele maatschappelijke debat eromheen in getouwtrek om meer of minder straf voor het lokken van pedoseksuelen valt uiteindelijk weer in het redelijke midden van de uitspraak.
Waarom komt de hele tijd dat pedoseksuele naar voren? Die app is 18+ sowieso, dat moet je ook invoeren en aangeven. Dus sowieso dat die jongens daar al over gelogen hebben toen ze die installeerden...
put
your
clothes
on!
pi_182895082
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:29 schreef Jerruh het volgende:

[..]

Waarom komt de hele tijd dat pedoseksuele naar voren?
Dat was een afslag die men hier in ging.

quote:
Die app is 18+ sowieso, dat moet je ook invoeren en aangeven. Dus sowieso dat die jongens daar al over gelogen hebben toen ze die installeerden...
Dat gegeven valt wettelijk vermoedelijk niet te bestraffen, dus kom je uit op wat er wel bestraft kan worden. Volgens mij zou de discussie ook moeten gaan over wat een redelijke straf is, en dat is het volgens mij wel. Ze hebben nu een strafblad, ze krijgen straf, en aangezien je een VOG voor bedrijven nodig hebt is dit ook wel een dingetje.
pi_182895128
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:11 schreef Nikonlover het volgende:
Onrust onder homo's
De zaak veroorzaakte onrust in de homogemeenschap in Dordrecht en daarbuiten. Dat rekent de rechtbank de groep zwaar aan.
Hoezo onrust? Is het in de homogemeenschap doodnormaal dan om met minderjarigen af te spreken voor seks of wat is deze?! 8)7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')