quote:Assen geeft toe: Zandvoort op poleposition
Een opvallende uitspraak van de voorzitter van het TT Circuit in Assen, Arjan Bos. Volgens hem heeft Zandvoort op dit moment de beste papieren om een Formule 1-race te organiseren. Deze signalen lijkt de Formula One Management (FOM) ook steeds meer af te geven, waardoor een race in 2020 steeds realistischer wordt.
"Als Zandvoort het niet lukt, zitten wij op het vinkentouw", aldus Bos tegenover Dagblad van het Noorden. Hiermee verwijst hij voor het eerst naar het feit dat Zandvoort op poleposition staat om een Formule 1-race te organiseren. Volgens hem heeft de historie van het circuit daarin een zeer grote rol gespeeld. "We hebben onderschat dat nostalgie zo zwaar zou wegen."
Ook Jos Vaessen, boegbeeld van The Netherlands Grand Prix Foundation, zet de woorden van Bos kracht bij. "Ik denk nu dat die brief van de FOM er wel is. Zandvoort heeft een voorsprong", laat hij weten. Toch ziet Assen vooralsnog geen reden om de handdoek definitief in de ring te gooien. Sterker nog, eind 2019 wordt de baan in gereedheid gebracht om ook een F1-race te kunnen organiseren, zo maakte Bos bekend. Daarnaast is hij overtuigd van het feit van een Nederlandse Grand Prix in 2020. "Zoveel heb ik wel begrepen van de FOM. Die Oranjetribunes tijdens de Grand Prix van Oostenrijk en in Francorchamps hebben grote indruk gemaakt."
In Zandvoort moet nog het nodige werk verzet worden om onder meer de faciliteiten en de infrastructuur te verbeteren, iets wat in Assen wel goed voor elkaar is. Bos: "We moeten niet in paniek raken. We blijven overleggen met de FOM en de andere instanties voor de Formule 1."
Bos en Vaessen willen daarom de ingeslagen weg verder bewandelen, zodat het circuit klaar is om Zandvoort op te vangen, mocht dat onverhoopt toch niet doorgaan.
Je hebt er wel een heel optimistische kijk op.quote:Op dinsdag 6 november 2018 10:08 schreef Spockjuh_ het volgende:
Belangrijkste voor mij is dat er weer een baan komt waar elke fout gelijk einde race kan betekenen. Dat ik een paar uur in het gras moet zitten en een half uurtje moet staan in een bomvolle trein neem ik op de koop toe
https://www.gpupdate.net/(...)grote-parkeerplaats/quote:Als de Formule 1 daadwerkelijk besluit om een Grand Prix van Nederland aan de kalender toe te voegen, dan hoopt Kevin Magnussen van ganser harte dat de race in Zandvoort wordt gehouden en niet in Assen. De Deen blijkt absoluut geen fan te zijn van het TT Circuit.
"Zandvoort. Zonder twijfel", antwoordt Magnussen in Brazilië, waar dit weekend de voorlaatste race van het seizoen 2018 plaatsvindt, op de vraag van Motorsport.com naar welk circuit zijn voorkeur uitgaat als het gaat om een potentiële Nederlandse Grand Prix."Zandvoort is tenminste een echt racecircuit", vervolgt de coureur van het Haas Formule 1-team, die in de lagere autosportklassen zowel in Zandvoort als in Assen heeft gereden.
"Assen is net een grote parkeerplaats. Nul karakter. De kerbstones zijn er vlak en je hebt overal uitloopmogelijkheden. Zandvoort, daarentegen, heeft historie. Het circuit loopt omhoog en omlaag, de muren staan er dicht langs de baan, overal liggen grindbakken en je hebt dikke kerbstones. Ik zou daar heel graag naartoe gaan. Het is echt een briljant circuit." Magnussen erkent dat het niet gemakkelijk wordt om in te halen op Circuit Zandvoort. "Je zal er een goede kwalificatie nodig hebben", zegt hij daarover. "Maar het zou het absoluut waard zijn."
Nouja, als Magnussen dat vind, dan moet het maar.quote:Op zaterdag 10 november 2018 16:01 schreef potjecreme het volgende:
[..]
https://www.gpupdate.net/(...)grote-parkeerplaats/
Ben het wel met Magnussen eens.quote:Op zaterdag 10 november 2018 16:01 schreef potjecreme het volgende:
[..]
https://www.gpupdate.net/(...)grote-parkeerplaats/
- Hugenholtz bocht wordt verlegd. Dat is al opgenomen in het plan. Gerlach en Hugenholtz komen dan dichter bij elkaar waardoor het lijkt op de Nissanbocht (Audi S).quote:Op dinsdag 6 november 2018 19:41 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wat ik zo snel even kan bedenken uit mijn hoofd.
-Het paddock is niet zo groot. Echter als dat groter moet worden zal de baan verlegd moeten worden.
-Het pit complex is verouderd.
-Er staat slechts 1 vaste oude tribune op s/f, aan de binnenkant van audi S tuigens ze wel eens een tribune op maar verder heb je alleen duinen langs de baan waar je niet zomaar even een tijdelijke tribune op kunt plaatsen.
- uitkomen rechte stuk is 0 uitloop. Ik verwacht dat daar wat aangedaan moet worden. Er staat daar echter een duin/dijk die ook als geluids wand dient. Verder hier en daar wss nog wel wat aanpassingen m.b.t. veiligheid.
- Op het terrein zelf is weinig parkeerplek. Buiten het terrein ook beperkt trouwens.
- de pit entry en exit zijn ook niet heel fijn omdat je op het rechte stuk af moet remmen alvorens je de pit in kan en met een slakkengang weer de baan op komt vlak voor de Tarzan bocht. Weet niet of dat echt aangepast zal moeten worden maar optimaal is het niet.
- Sowieso moeten er faciliteiten als wc huisjes ed komen rondom het circuit.
Ik mag hem wel.quote:Op zaterdag 10 november 2018 16:01 schreef potjecreme het volgende:
[..]
https://www.gpupdate.net/(...)grote-parkeerplaats/
Ik kan me moeilijk voorstellen dat die kleine opgetuigde tribunes plek geven voor 40.000 man. Zou mooi zijn als in ieder geval de hoofd tribune wordt doorgetrokken tot aan de tarzan bocht.quote:Op maandag 12 november 2018 10:38 schreef TagForce het volgende:
[..]
- Hugenholtz bocht wordt verlegd. Dat is al opgenomen in het plan. Gerlach en Hugenholtz komen dan dichter bij elkaar waardoor het lijkt op de Nissanbocht (Audi S).
- Onzin, het pitcomplex voldoet prima, inclusief skyboxen. Is niet heel lang geleden namelijk al naar F1 standaarden gebracht.
- Er worden regelmatig tribunes opgebouwd rondom de Audi S en op het rechte stuk. Niet 1, maar voor ruim 40000 tribuneplaatsen extra. Dat zijn: Buitenkant Audi S langs het rechte stuk. Op Paddock 2 bij het uitkomen van de Audi S. Op de heuvel aan de binnenkant van de Toyota bocht (de bocht de de baan voor de helft afsnijdt). Op het rechte stuk vanaf de tunnel naar de paddock tot aan de hoofdtribune.
- Dat klopt, de uitloop bij de Luijendijkbocht moet vergroot worden. Er liggen al jaren plannen om Paddock 3 te verwijderen (wordt alleen gebruikt voor grote amateur evenementen als 'marktplaats' of voor VIP parking) en de wal daarheen te verplaatsen om daar uitloop te creëren.
- Parkeren hoeft ook niet op het circuit. Dat is voor de F1 niet anders dan voor andere grote evenementen met 100000+ bezoekers.
- Pit entry moet langer afgeschermd worden, maar dat is peanuts. Kwestie van wat vangrails verplaatsen en asfalt neerleggen. Ruimte is daar genoeg voor.
- Pit Exit is prima, racelijn ligt niet in de buurt van waar ze de baan op komen.
+ wat plakken asfalt her en daar ter vervanging van stukken grindbakquote:Op maandag 12 november 2018 10:38 schreef TagForce het volgende:
[..]
- Hugenholtz bocht wordt verlegd. Dat is al opgenomen in het plan. Gerlach en Hugenholtz komen dan dichter bij elkaar waardoor het lijkt op de Nissanbocht (Audi S).
- Onzin, het pitcomplex voldoet prima, inclusief skyboxen. Is niet heel lang geleden namelijk al naar F1 standaarden gebracht.
- Er worden regelmatig tribunes opgebouwd rondom de Audi S en op het rechte stuk. Niet 1, maar voor ruim 40000 tribuneplaatsen extra. Dat zijn: Buitenkant Audi S langs het rechte stuk. Op Paddock 2 bij het uitkomen van de Audi S. Op de heuvel aan de binnenkant van de Toyota bocht (de bocht de de baan voor de helft afsnijdt). Op het rechte stuk vanaf de tunnel naar de paddock tot aan de hoofdtribune.
- Dat klopt, de uitloop bij de Luijendijkbocht moet vergroot worden. Er liggen al jaren plannen om Paddock 3 te verwijderen (wordt alleen gebruikt voor grote amateur evenementen als 'marktplaats' of voor VIP parking) en de wal daarheen te verplaatsen om daar uitloop te creëren.
- Parkeren hoeft ook niet op het circuit. Dat is voor de F1 niet anders dan voor andere grote evenementen met 100000+ bezoekers.
- Pit entry moet langer afgeschermd worden, maar dat is peanuts. Kwestie van wat vangrails verplaatsen en asfalt neerleggen. Ruimte is daar genoeg voor.
- Pit Exit is prima, racelijn ligt niet in de buurt van waar ze de baan op komen.
Moet er ook een nieuwe toegang tot de paddock worden aangelegd? Volgens mij is dat tunneltje niet hoog genoeg voor vrachtwagens.quote:Op maandag 12 november 2018 10:38 schreef TagForce het volgende:
[..]
- Hugenholtz bocht wordt verlegd. Dat is al opgenomen in het plan. Gerlach en Hugenholtz komen dan dichter bij elkaar waardoor het lijkt op de Nissanbocht (Audi S).
- Onzin, het pitcomplex voldoet prima, inclusief skyboxen. Is niet heel lang geleden namelijk al naar F1 standaarden gebracht.
- Er worden regelmatig tribunes opgebouwd rondom de Audi S en op het rechte stuk. Niet 1, maar voor ruim 40000 tribuneplaatsen extra. Dat zijn: Buitenkant Audi S langs het rechte stuk. Op Paddock 2 bij het uitkomen van de Audi S. Op de heuvel aan de binnenkant van de Toyota bocht (de bocht de de baan voor de helft afsnijdt). Op het rechte stuk vanaf de tunnel naar de paddock tot aan de hoofdtribune.
- Dat klopt, de uitloop bij de Luijendijkbocht moet vergroot worden. Er liggen al jaren plannen om Paddock 3 te verwijderen (wordt alleen gebruikt voor grote amateur evenementen als 'marktplaats' of voor VIP parking) en de wal daarheen te verplaatsen om daar uitloop te creëren.
- Parkeren hoeft ook niet op het circuit. Dat is voor de F1 niet anders dan voor andere grote evenementen met 100000+ bezoekers.
- Pit entry moet langer afgeschermd worden, maar dat is peanuts. Kwestie van wat vangrails verplaatsen en asfalt neerleggen. Ruimte is daar genoeg voor.
- Pit Exit is prima, racelijn ligt niet in de buurt van waar ze de baan op komen.
hoe komen vrachtwagens nu dan op het binnenterrein?quote:Op maandag 12 november 2018 13:56 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Moet er ook een nieuwe toegang tot de paddock worden aangelegd? Volgens mij is dat tunneltje niet hoog genoeg voor vrachtwagens.
Volgens mij is die onlangs ook al verdiept maar weet dat niet helemaal zeker.quote:Op maandag 12 november 2018 13:56 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Moet er ook een nieuwe toegang tot de paddock worden aangelegd? Volgens mij is dat tunneltje niet hoog genoeg voor vrachtwagens.
Via dit tunneltje en het rechte stuk: https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656quote:Op maandag 12 november 2018 14:07 schreef rubbereend het volgende:
[..]
hoe komen vrachtwagens nu dan op het binnenterrein?
quote:Op dinsdag 13 november 2018 07:59 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Via dit tunneltje en het rechte stuk: https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656
Maar dat kan dus alleen wanneer er geen race bezig is
EUhm.quote:Op maandag 12 november 2018 14:07 schreef rubbereend het volgende:
[..]
hoe komen vrachtwagens nu dan op het binnenterrein?
Die andere tunnelquote:Op woensdag 14 november 2018 12:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
EUhm.
Volgens de hoogte bepaling op de tunnel zelf, is die maar 3 meter hoog
https://www.google.nl/map(...)3D100!7i13312!8i6656
Of is er een andere manier van aan- en afvoer?
quote:Op woensdag 14 november 2018 12:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
EUhm.
Volgens de hoogte bepaling op de tunnel zelf, is die maar 3 meter hoog
https://www.google.nl/map(...)3D100!7i13312!8i6656
Of is er een andere manier van aan- en afvoer?
quote:Op dinsdag 13 november 2018 07:59 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Via dit tunneltje en het rechte stuk: https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656
Maar dat kan dus alleen wanneer er geen race bezig is
Wie de fuck is Magnussen.quote:Op zaterdag 10 november 2018 16:01 schreef potjecreme het volgende:
[..]
https://www.gpupdate.net/(...)grote-parkeerplaats/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |