abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 6 november 2018 @ 20:34:55 #201
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_182986033
Toch maar weer een stratencircuit dan?
  dinsdag 6 november 2018 @ 20:45:33 #202
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_182986276
Ik zit de plattegrond van Assen nog te bekijken om te zien hoe je hem op een simpele manier interessanter zou kunnen maken voor formule 1 maar dat valt me niet mee. Zoals ie is, is ie van de categorie stratencircuits zoals Melbourne, Montreal of Singapore. En er lijkt geen makkelijke optie te zijn om hem met bijv. een ingevoegde bochtencombinatie "op te leuken". De boel zou echt flink op de schop moeten om er een memorabel circuit van te maken. Dat gaat vast niet gebeuren.

Wat me van Zandvoort tegenvalt is dat niet met concrete plannen komen voor de grondige renovatie van het circuit. Ze lijken te wachten op geld, maar het geld wacht op een verhaal van wat het zou moeten worden. Zo blijf je dus wachten.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 november 2018 @ 22:30:18 #203
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183032594
quote:
Assen geeft toe: Zandvoort op poleposition

Een opvallende uitspraak van de voorzitter van het TT Circuit in Assen, Arjan Bos. Volgens hem heeft Zandvoort op dit moment de beste papieren om een Formule 1-race te organiseren. Deze signalen lijkt de Formula One Management (FOM) ook steeds meer af te geven, waardoor een race in 2020 steeds realistischer wordt.

"Als Zandvoort het niet lukt, zitten wij op het vinkentouw", aldus Bos tegenover Dagblad van het Noorden. Hiermee verwijst hij voor het eerst naar het feit dat Zandvoort op poleposition staat om een Formule 1-race te organiseren. Volgens hem heeft de historie van het circuit daarin een zeer grote rol gespeeld. "We hebben onderschat dat nostalgie zo zwaar zou wegen."

Ook Jos Vaessen, boegbeeld van The Netherlands Grand Prix Foundation, zet de woorden van Bos kracht bij. "Ik denk nu dat die brief van de FOM er wel is. Zandvoort heeft een voorsprong", laat hij weten. Toch ziet Assen vooralsnog geen reden om de handdoek definitief in de ring te gooien. Sterker nog, eind 2019 wordt de baan in gereedheid gebracht om ook een F1-race te kunnen organiseren, zo maakte Bos bekend. Daarnaast is hij overtuigd van het feit van een Nederlandse Grand Prix in 2020. "Zoveel heb ik wel begrepen van de FOM. Die Oranjetribunes tijdens de Grand Prix van Oostenrijk en in Francorchamps hebben grote indruk gemaakt."

In Zandvoort moet nog het nodige werk verzet worden om onder meer de faciliteiten en de infrastructuur te verbeteren, iets wat in Assen wel goed voor elkaar is. Bos: "We moeten niet in paniek raken. We blijven overleggen met de FOM en de andere instanties voor de Formule 1."

Bos en Vaessen willen daarom de ingeslagen weg verder bewandelen, zodat het circuit klaar is om Zandvoort op te vangen, mocht dat onverhoopt toch niet doorgaan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_183057670
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 10:08 schreef Spockjuh_ het volgende:
Belangrijkste voor mij is dat er weer een baan komt waar elke fout gelijk einde race kan betekenen. Dat ik een paar uur in het gras moet zitten en een half uurtje moet staan in een bomvolle trein neem ik op de koop toe ^O^
Je hebt er wel een heel optimistische kijk op.
Als je op een plek wil staan waar je nog een redelijk stukje baan kunt overzien dan moet je echt wel om 9 uur 's morgens op je plek zijn. Anders staan er 20 rijen voor je.
En even een broodje hamburger scoren gaat ook niet want dan ben je je plek kwijt.
Of je moet bedoelen dat je een paar uur in het gras moet zitten wachten voordat je überhaupt richting station kunt lopen.
Wie dit leest is gek
pi_183058913
ik zie nog steeds geen problemen.
Hooray for boobies!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 10 november 2018 @ 11:46:03 #206
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183059097
Klinkt als letterlijk elk andere circuit met staanplaatsen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 10 november 2018 @ 13:13:37 #207
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_183060475
Ik volg de praatprogramma's niet, maar heeft de prins daarin al iets van concrete plannen voor een verbouwing van het circuit en verbetering van de infrastructuur getoond? Online lees ik er niets over.
pi_183063221
quote:
Als de Formule 1 daadwerkelijk besluit om een Grand Prix van Nederland aan de kalender toe te voegen, dan hoopt Kevin Magnussen van ganser harte dat de race in Zandvoort wordt gehouden en niet in Assen. De Deen blijkt absoluut geen fan te zijn van het TT Circuit.

"Zandvoort. Zonder twijfel", antwoordt Magnussen in Brazilië, waar dit weekend de voorlaatste race van het seizoen 2018 plaatsvindt, op de vraag van Motorsport.com naar welk circuit zijn voorkeur uitgaat als het gaat om een potentiële Nederlandse Grand Prix."Zandvoort is tenminste een echt racecircuit", vervolgt de coureur van het Haas Formule 1-team, die in de lagere autosportklassen zowel in Zandvoort als in Assen heeft gereden.

"Assen is net een grote parkeerplaats. Nul karakter. De kerbstones zijn er vlak en je hebt overal uitloopmogelijkheden. Zandvoort, daarentegen, heeft historie. Het circuit loopt omhoog en omlaag, de muren staan er dicht langs de baan, overal liggen grindbakken en je hebt dikke kerbstones. Ik zou daar heel graag naartoe gaan. Het is echt een briljant circuit." Magnussen erkent dat het niet gemakkelijk wordt om in te halen op Circuit Zandvoort. "Je zal er een goede kwalificatie nodig hebben", zegt hij daarover. "Maar het zou het absoluut waard zijn."
https://www.gpupdate.net/(...)grote-parkeerplaats/
pi_183063381
quote:
Nouja, als Magnussen dat vind, dan moet het maar.
pi_183096496
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 19:41 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Wat ik zo snel even kan bedenken uit mijn hoofd.

-Het paddock is niet zo groot. Echter als dat groter moet worden zal de baan verlegd moeten worden.
-Het pit complex is verouderd.
-Er staat slechts 1 vaste oude tribune op s/f, aan de binnenkant van audi S tuigens ze wel eens een tribune op maar verder heb je alleen duinen langs de baan waar je niet zomaar even een tijdelijke tribune op kunt plaatsen.
- uitkomen rechte stuk is 0 uitloop. Ik verwacht dat daar wat aangedaan moet worden. Er staat daar echter een duin/dijk die ook als geluids wand dient. Verder hier en daar wss nog wel wat aanpassingen m.b.t. veiligheid.
- Op het terrein zelf is weinig parkeerplek. Buiten het terrein ook beperkt trouwens.
- de pit entry en exit zijn ook niet heel fijn omdat je op het rechte stuk af moet remmen alvorens je de pit in kan en met een slakkengang weer de baan op komt vlak voor de Tarzan bocht. Weet niet of dat echt aangepast zal moeten worden maar optimaal is het niet.
- Sowieso moeten er faciliteiten als wc huisjes ed komen rondom het circuit.
- Hugenholtz bocht wordt verlegd. Dat is al opgenomen in het plan. Gerlach en Hugenholtz komen dan dichter bij elkaar waardoor het lijkt op de Nissanbocht (Audi S).
- Onzin, het pitcomplex voldoet prima, inclusief skyboxen. Is niet heel lang geleden namelijk al naar F1 standaarden gebracht.
- Er worden regelmatig tribunes opgebouwd rondom de Audi S en op het rechte stuk. Niet 1, maar voor ruim 40000 tribuneplaatsen extra. Dat zijn: Buitenkant Audi S langs het rechte stuk. Op Paddock 2 bij het uitkomen van de Audi S. Op de heuvel aan de binnenkant van de Toyota bocht (de bocht de de baan voor de helft afsnijdt). Op het rechte stuk vanaf de tunnel naar de paddock tot aan de hoofdtribune.
- Dat klopt, de uitloop bij de Luijendijkbocht moet vergroot worden. Er liggen al jaren plannen om Paddock 3 te verwijderen (wordt alleen gebruikt voor grote amateur evenementen als 'marktplaats' of voor VIP parking) en de wal daarheen te verplaatsen om daar uitloop te creëren.
- Parkeren hoeft ook niet op het circuit. Dat is voor de F1 niet anders dan voor andere grote evenementen met 100000+ bezoekers.
- Pit entry moet langer afgeschermd worden, maar dat is peanuts. Kwestie van wat vangrails verplaatsen en asfalt neerleggen. Ruimte is daar genoeg voor.
- Pit Exit is prima, racelijn ligt niet in de buurt van waar ze de baan op komen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 november 2018 @ 10:42:09 #212
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183096545
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_183097919
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 10:38 schreef TagForce het volgende:

[..]

- Hugenholtz bocht wordt verlegd. Dat is al opgenomen in het plan. Gerlach en Hugenholtz komen dan dichter bij elkaar waardoor het lijkt op de Nissanbocht (Audi S).
- Onzin, het pitcomplex voldoet prima, inclusief skyboxen. Is niet heel lang geleden namelijk al naar F1 standaarden gebracht.
- Er worden regelmatig tribunes opgebouwd rondom de Audi S en op het rechte stuk. Niet 1, maar voor ruim 40000 tribuneplaatsen extra. Dat zijn: Buitenkant Audi S langs het rechte stuk. Op Paddock 2 bij het uitkomen van de Audi S. Op de heuvel aan de binnenkant van de Toyota bocht (de bocht de de baan voor de helft afsnijdt). Op het rechte stuk vanaf de tunnel naar de paddock tot aan de hoofdtribune.
- Dat klopt, de uitloop bij de Luijendijkbocht moet vergroot worden. Er liggen al jaren plannen om Paddock 3 te verwijderen (wordt alleen gebruikt voor grote amateur evenementen als 'marktplaats' of voor VIP parking) en de wal daarheen te verplaatsen om daar uitloop te creëren.
- Parkeren hoeft ook niet op het circuit. Dat is voor de F1 niet anders dan voor andere grote evenementen met 100000+ bezoekers.
- Pit entry moet langer afgeschermd worden, maar dat is peanuts. Kwestie van wat vangrails verplaatsen en asfalt neerleggen. Ruimte is daar genoeg voor.
- Pit Exit is prima, racelijn ligt niet in de buurt van waar ze de baan op komen.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat die kleine opgetuigde tribunes plek geven voor 40.000 man. Zou mooi zijn als in ieder geval de hoofd tribune wordt doorgetrokken tot aan de tarzan bocht.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 12 november 2018 @ 13:53:32 #214
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_183100358
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 10:38 schreef TagForce het volgende:

[..]

- Hugenholtz bocht wordt verlegd. Dat is al opgenomen in het plan. Gerlach en Hugenholtz komen dan dichter bij elkaar waardoor het lijkt op de Nissanbocht (Audi S).
- Onzin, het pitcomplex voldoet prima, inclusief skyboxen. Is niet heel lang geleden namelijk al naar F1 standaarden gebracht.
- Er worden regelmatig tribunes opgebouwd rondom de Audi S en op het rechte stuk. Niet 1, maar voor ruim 40000 tribuneplaatsen extra. Dat zijn: Buitenkant Audi S langs het rechte stuk. Op Paddock 2 bij het uitkomen van de Audi S. Op de heuvel aan de binnenkant van de Toyota bocht (de bocht de de baan voor de helft afsnijdt). Op het rechte stuk vanaf de tunnel naar de paddock tot aan de hoofdtribune.
- Dat klopt, de uitloop bij de Luijendijkbocht moet vergroot worden. Er liggen al jaren plannen om Paddock 3 te verwijderen (wordt alleen gebruikt voor grote amateur evenementen als 'marktplaats' of voor VIP parking) en de wal daarheen te verplaatsen om daar uitloop te creëren.
- Parkeren hoeft ook niet op het circuit. Dat is voor de F1 niet anders dan voor andere grote evenementen met 100000+ bezoekers.
- Pit entry moet langer afgeschermd worden, maar dat is peanuts. Kwestie van wat vangrails verplaatsen en asfalt neerleggen. Ruimte is daar genoeg voor.
- Pit Exit is prima, racelijn ligt niet in de buurt van waar ze de baan op komen.
+ wat plakken asfalt her en daar ter vervanging van stukken grindbak
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_183100439
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 10:38 schreef TagForce het volgende:

[..]

- Hugenholtz bocht wordt verlegd. Dat is al opgenomen in het plan. Gerlach en Hugenholtz komen dan dichter bij elkaar waardoor het lijkt op de Nissanbocht (Audi S).
- Onzin, het pitcomplex voldoet prima, inclusief skyboxen. Is niet heel lang geleden namelijk al naar F1 standaarden gebracht.
- Er worden regelmatig tribunes opgebouwd rondom de Audi S en op het rechte stuk. Niet 1, maar voor ruim 40000 tribuneplaatsen extra. Dat zijn: Buitenkant Audi S langs het rechte stuk. Op Paddock 2 bij het uitkomen van de Audi S. Op de heuvel aan de binnenkant van de Toyota bocht (de bocht de de baan voor de helft afsnijdt). Op het rechte stuk vanaf de tunnel naar de paddock tot aan de hoofdtribune.
- Dat klopt, de uitloop bij de Luijendijkbocht moet vergroot worden. Er liggen al jaren plannen om Paddock 3 te verwijderen (wordt alleen gebruikt voor grote amateur evenementen als 'marktplaats' of voor VIP parking) en de wal daarheen te verplaatsen om daar uitloop te creëren.
- Parkeren hoeft ook niet op het circuit. Dat is voor de F1 niet anders dan voor andere grote evenementen met 100000+ bezoekers.
- Pit entry moet langer afgeschermd worden, maar dat is peanuts. Kwestie van wat vangrails verplaatsen en asfalt neerleggen. Ruimte is daar genoeg voor.
- Pit Exit is prima, racelijn ligt niet in de buurt van waar ze de baan op komen.
Moet er ook een nieuwe toegang tot de paddock worden aangelegd? Volgens mij is dat tunneltje niet hoog genoeg voor vrachtwagens.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 12 november 2018 @ 14:07:49 #216
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_183100691
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 13:56 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Moet er ook een nieuwe toegang tot de paddock worden aangelegd? Volgens mij is dat tunneltje niet hoog genoeg voor vrachtwagens.
hoe komen vrachtwagens nu dan op het binnenterrein?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator maandag 12 november 2018 @ 14:25:47 #217
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_183101034
Heb op zandvoort wel leuke rally's gezien die raakten het asfalt amper aan, gewoon door de berm en de duinen knallen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_183101040
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 13:56 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Moet er ook een nieuwe toegang tot de paddock worden aangelegd? Volgens mij is dat tunneltje niet hoog genoeg voor vrachtwagens.
Volgens mij is die onlangs ook al verdiept maar weet dat niet helemaal zeker.
pi_183102639
Dit gaat toch nooit gebeuren joh.
pi_183116078
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 14:07 schreef rubbereend het volgende:

[..]

hoe komen vrachtwagens nu dan op het binnenterrein?
Via dit tunneltje en het rechte stuk: https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656

Maar dat kan dus alleen wanneer er geen race bezig is ;)
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 13 november 2018 @ 14:16:12 #221
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_183122958
quote:
4s.gif Op dinsdag 13 november 2018 07:59 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Via dit tunneltje en het rechte stuk: https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656

Maar dat kan dus alleen wanneer er geen race bezig is ;)
_O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_183140745
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 14:07 schreef rubbereend het volgende:

[..]

hoe komen vrachtwagens nu dan op het binnenterrein?
EUhm.

Volgens de hoogte bepaling op de tunnel zelf, is die maar 3 meter hoog

https://www.google.nl/map(...)3D100!7i13312!8i6656

Of is er een andere manier van aan- en afvoer?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 november 2018 @ 12:27:08 #223
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183140889
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 12:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

EUhm.

Volgens de hoogte bepaling op de tunnel zelf, is die maar 3 meter hoog

https://www.google.nl/map(...)3D100!7i13312!8i6656

Of is er een andere manier van aan- en afvoer?
Die andere tunnel :T
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_183141060
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 12:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

EUhm.

Volgens de hoogte bepaling op de tunnel zelf, is die maar 3 meter hoog

https://www.google.nl/map(...)3D100!7i13312!8i6656

Of is er een andere manier van aan- en afvoer?
quote:
4s.gif Op dinsdag 13 november 2018 07:59 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Via dit tunneltje en het rechte stuk: https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656

Maar dat kan dus alleen wanneer er geen race bezig is ;)
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  dinsdag 27 november 2018 @ 17:58:37 #225
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_183404827
quote:
Wie de fuck is Magnussen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')