Telegraaf is wel heel stellig. Nou is het wel de televaag, maar toch...quote:Op vrijdag 2 november 2018 00:16 schreef heywoodu het volgende:
Even wachten tot het afgerond en officieel en echt zo is enzo
Toch een voorzichtig juichje alvast
https://www.rtlgp.nl/item(...)ort_aanbod_voor_2020quote:Op vrijdag 2 november 2018 00:40 schreef Also-von-Oder het volgende:
Ik hou een slag om de arm (want Telegraaf).
Maar dat zou dan in de voorjaar/ zomerperiode moeten plaatsvinden (want Europa). Nou ja als ik in die tijd voor een vakantie terugkom in Nederland, dan ligt Zandvoort dichtbij Schiphol.
En toch Assen heeft meer kans om financieel succesvol te worden. Veel meer plaats voor tribunes Ook meer parkeerplaatsen. Alleen is het circuit veel recht toe, recht aan.
Maar goed, Assen kan voor de F1 wel een omleiding maken voor wat extra bochten, die alleen voor de F1 gebruikt worden en niet voor de motoren.
quote:Circuit Zandvoort heeft een van Formule 1-eigenaar Formula One Management Limited een concreet aanbod ontvangen om vanaf 2020 de Grand Prix van Nederlander te organiseren. Zo heeft mede-eigenaar Prins Bernhard van Oranje bevestigd.
Snel meer.
Okay... het zal me benieuwen.quote:Op vrijdag 2 november 2018 00:43 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
https://www.rtlgp.nl/item(...)ort_aanbod_voor_2020
[..]
Ik ga lekker op het fietsje, primaquote:Op vrijdag 2 november 2018 05:36 schreef de_boswachter het volgende:
Kun je vanwege filevorming twee weken voor aanvang van de GP vertrekken thuis. Super idee
Op zich zijn er mogelijkheden zat met de bereikbaarheid, zolang alle partijen meewerken.quote:Op vrijdag 2 november 2018 06:13 schreef beantherio het volgende:
Ik vind het nog moeilijk te geloven. Zo'n problematische locatie en zo'n verouderde baan.
Trololololquote:Op vrijdag 2 november 2018 00:33 schreef Pery het volgende:
En wat als de Max hype tegen die tijd over is?
Nee de GP van Zandvoort zal inderdaad alleen in Nederland op tv uitgezonden worden.quote:Op vrijdag 2 november 2018 07:03 schreef Mothzor het volgende:
Eerst zien dan geloven! Ben vooral benieuwd wie de kosten gaan dragen.
Ik zie de overheid niet zo snel instappen, mogelijk wel voor een zeer klein deel (kortingen belastingen etc).
Overal lees je dat Heineken wel even de titelsponsor kan worden. Als ik kijk naar het merk Heineken en hun marketing heeft het absoluut geen nut om IN Nederland als titelsponsor op te komen. Heineken is hier al marktleider en geniet alle bekendheid, die gaat hier niet de exposure krijgen die ze in een Aziatische markt wel krijgen voor hetzelfde aantal miljoenen aan sponsorgelden. Heineken zal eerder voor Vietnam gaan in 2020 ivm de Aziatische markt (zijn ze geen marktleider). Grootste groep kijkers is ook nog eens afkomstig uit een markt waar Heineken al zo groot is.
Ik vermoed dat het nog een hele kluif wordt om de benodigde euro's binnen te halen. Voor Nederlandse multinationals is het niet al te interessant.
Welk deel niet?quote:
Ik bedoel uiteraard dat de grootste groep kijkers uit europa komt.quote:Op vrijdag 2 november 2018 07:26 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee de GP van Zandvoort zal inderdaad alleen in Nederland op tv uitgezonden worden.
Zoals bij wel meer circuits is. Altijd denken in problemen, denk eens in oplossingen.quote:Op vrijdag 2 november 2018 05:36 schreef de_boswachter het volgende:
Kun je vanwege filevorming twee weken voor aanvang van de GP vertrekken thuis. Super idee
Helemaal correct. Als je kijkt naar waar Heineken hun title races heeft, dat zijn allemaal markten aan de frontlinie, daar wil Heineken de markt veroveren. In Nederland voegt een title race niet veel toe, behalve wat prestige. Voor de honderden miljoenen die Heineken aan F1 besteed krijgen ze maar enkele titel races. Als ze moeten kiezen tussen Vietnam en Nederland voor een titelrace, dan zal het zeer waarschijnlijk Vietnam worden.quote:Op vrijdag 2 november 2018 07:03 schreef Mothzor het volgende:
Overal lees je dat Heineken wel even de titelsponsor kan worden. Als ik kijk naar het merk Heineken en hun marketing heeft het absoluut geen nut om IN Nederland als titelsponsor op te komen. Heineken is hier al marktleider en geniet alle bekendheid, die gaat hier niet de exposure krijgen die ze in een Aziatische markt wel krijgen voor hetzelfde aantal miljoenen aan sponsorgelden. Heineken zal eerder voor Vietnam gaan in 2020 ivm de Aziatische markt (zijn ze geen marktleider). Grootste groep kijkers is ook nog eens afkomstig uit een markt waar Heineken al zo groot is.
Shell kan ook nog wel wat “goedmaak-PR” gebruiken na dividendgate...quote:Op vrijdag 2 november 2018 08:12 schreef ETA het volgende:
[..]
Helemaal correct. Als je kijkt naar waar Heineken hun title races heeft, dat zijn allemaal markten aan de frontlinie, daar wil Heineken de markt veroveren. In Nederland voegt een title race niet veel toe, behalve wat prestige. Voor de honderden miljoenen die Heineken aan F1 besteed krijgen ze maar enkele titel races. Als ze moeten kiezen tussen Vietnam en Nederland voor een titelrace, dan zal het zeer waarschijnlijk Vietnam worden.
Neemt niet weg dat Heineken enorm aanwezig zal zijn op en rondom het event.
Mensen die met de auto naar Zandvoort gaan zijn zelf klachtwaardigquote:Op vrijdag 2 november 2018 09:16 schreef ondeugend het volgende:
Ik verheug me nu al op de klagende fokkers die al 5 uur in de file staan.
Lijkt me dat er vanaf een locatie gewoon met pendelbussen wordt gewerkt.quote:Op vrijdag 2 november 2018 09:16 schreef ondeugend het volgende:
Ik verheug me nu al op de klagende fokkers die al 5 uur in de file staan.
Dat zou je mogen verwachten, maar ik ben heel benieuwd of ze dat ook daadwerkelijk zouden gaan doen, mocht dit echt van de grond komen.quote:Op vrijdag 2 november 2018 09:19 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Lijkt me dat er vanaf een locatie gewoon met pendelbussen wordt gewerkt.
Ik ga gewoon de eerste reismogelijkheid vanaf Zwolle pakken, ben ik om half negen ofzo in Zandvoort, even wandelen naar het circuit en dan zijn de eerste klasses al bijna aan het rijden.quote:Op vrijdag 2 november 2018 09:22 schreef heywoodu het volgende:
En inderdaad, gewoon met de trein gaan. Is het ff retedruk in de trein tussen Haarlem en Zandvoort, boeiend.
Niet op een Zondag. De NS leeft buiten de randstad nog in 1885. Of ze moeten de dienstregeling in 2020 eindelijk naar de 21e eeuw brengen.quote:Op vrijdag 2 november 2018 09:40 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik ga gewoon de eerste reismogelijkheid vanaf Zwolle pakken, ben ik om half negen ofzo in Zandvoort,
Auto pakken naar Utrecht CSquote:Op vrijdag 2 november 2018 09:42 schreef CrashO het volgende:
[..]
Niet op een Zondag. De NS leeft buiten de randstad nog in 1885. Of ze moeten de dienstregeling in 2020 eindelijk naar de 21e eeuw brengen.
Zwolle - Zandvoort, aanstaande zondag:
[ afbeelding ]
Goodluckwithdat
Sowieso van de Tarzanbocht afblijven lijkt me jaquote:Op vrijdag 2 november 2018 09:27 schreef CrashO het volgende:
Mja. Ik denk dat ze hem wel een beetje moeten gaan verbouwen om er iets van te maken. Anders krijgen we een 2e Monaco. Maar op zich moet er volgens mij best wel iets mogelijk zijn zonder bakken met geld er in te hoeven stoppen. Zo erg is het ook weer niet.
Uitloop wat verbeteren en wat stukken breder maken en je bent er volgens mij al. Of gewoon overal betonblokken strak eromheen zetten en het Amsterdam Beach City Circuit noemen Kan mooi op de kalender naast Miami en Ho Chi Minh.
[ afbeelding ]
Wel van bocht 1 afblijven. Die gaat op deze manier voor prachtige carnage zorgen
Gewoon met de auto naar een wat grotere stad relatief in de buurt van Zandvoort rijden, daar parkeren en dan met de trein verderquote:Op vrijdag 2 november 2018 09:42 schreef CrashO het volgende:
[..]
Niet op een Zondag. De NS leeft buiten de randstad nog in 1885. Of ze moeten de dienstregeling in 2020 eindelijk naar de 21e eeuw brengen.
Zwolle - Zandvoort, aanstaande zondag:
[ afbeelding ]
En hoewel ze in de regio vast meer treinen gaan laten rijden. Zou het me verbazen als ze dat in het hele land gaan doen. Dus Goodluckwithdat
https://www.dvhn.nl/sport(...)dvoort-23756540.htmlquote:Assen plaatst grote vraagtekens bij Formule 1 in Zandvoort
Het stichtingsbestuur dat de Formule 1 naar Assen wil halen, plaatst grote vraagtekens bij de stelligheid waarmee dagblad De Telegraaf en het Circuit Zandvoort vrijdag naar buiten brengen dat de race in 2020 naar de kustplaats komt.
Oh wauw, kwart voor acht pas.quote:Op vrijdag 2 november 2018 09:42 schreef CrashO het volgende:
[..]
Niet op een Zondag. De NS leeft buiten de randstad nog in 1885. Of ze moeten de dienstregeling in 2020 eindelijk naar de 21e eeuw brengen.
Zwolle - Zandvoort, aanstaande zondag:
[ afbeelding ]
En hoewel ze in de regio vast meer treinen gaan laten rijden. Zou het me verbazen als ze dat in het hele land gaan doen. Dus Goodluckwithdat
Dan blijven de trolletjes weg, verder verandert er nietsquote:Op vrijdag 2 november 2018 00:33 schreef Pery het volgende:
En wat als de Max hype tegen die tijd over is?
https://www.bnr.nl/nieuws(...)j-verbazing-in-assenquote:Volgens Allard Kalff van RTLGP zijn de facilitaire problemen echter lang niet zo groot als vaak wordt beweerd. 'Er wordt al een aantal maanden onderhandeld tussen Zandvoort en de FOM. Dat gebeurt allemaal onder de radar.' Ook vanwege de historische waarde gaat de voorkeur van de FOM uit naar Zandvoort. 'Pitboxen, infrastructuur, het paddock, dat is allemaal geen probleem in Zandvoort. Iedereen begint altijd meteen over parkeren en toevoerwegen, maar als je het plan weet, dan is dat allemaal behapbaar.'
Ja, verloren. Jammer joh, het moet een MotoGP tempel blijven.quote:Op vrijdag 2 november 2018 09:56 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
https://www.dvhn.nl/sport(...)dvoort-23756540.html
Waarschijnlijk hoeft alleen de Hugenholtz bocht verlegt te worden, en willen ze de Mastersbocht een uitrembocht maken (na het scheivlak)quote:Op vrijdag 2 november 2018 09:27 schreef CrashO het volgende:
Mja. Ik denk dat ze hem wel een beetje moeten gaan verbouwen om er iets van te maken. Anders krijgen we een 2e Monaco. Maar op zich moet er volgens mij best wel iets mogelijk zijn zonder bakken met geld er in te hoeven stoppen. Zo erg is het ook weer niet.
Uitloop wat verbeteren en wat stukken breder maken en je bent er volgens mij al. Of gewoon overal betonblokken strak eromheen zetten en het Amsterdam Beach City Circuit noemen Kan mooi op de kalender naast Miami en Ho Chi Minh.
[ afbeelding ]
Wel van bocht 1 afblijven. Die gaat op deze manier voor prachtige carnage zorgen
Makkelijk 130000. Grootste probleem is die mensen er op tijd krijgen, maar dat is met goede planning ook zo geregeld.quote:Op vrijdag 2 november 2018 10:25 schreef Smoofie het volgende:
En hoeveel mensen kunnen er komen in Zandvoort? Geen 100k+ tijdens een race toch?
Het circuit is in de afgelopen 33 jaar meerdere keren verbouwd, dus zo'n naam uit het verleden zegt nu niet zo veel meer.quote:Op vrijdag 2 november 2018 10:50 schreef MakkieR het volgende:
PS. had Zandvoort niet de naam tegen dat het een dodelijk circuit is voor de Formule 1? Als dat zo is, dan zal er heel wat moeten veranderen aan veiligheid.
Dat was elk F1-circuit in de tijd dat de F1 nog in Zandvoort reed.quote:Op vrijdag 2 november 2018 10:50 schreef MakkieR het volgende:
PS. had Zandvoort niet de naam tegen dat het een dodelijk circuit is voor de Formule 1? Als dat zo is, dan zal er heel wat moeten veranderen aan veiligheid.
20 miljoen is alleen het geld voor de FIA, daarnaast heb je nog 20 miljoen exploitatiekosten.quote:Op vrijdag 2 november 2018 08:00 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat het wel te behappen is, 20 miljoen komt neer op 100 euro per bezoeker, en 200K bezoekers is zeker wel te doen, zelfs een half miljoen zouden ze nog wel halen als dat zou passen.
Daarnaast verwacht ik met name dat Heineken wel backing gaat geven. Ik denk wel dat het qua tijd krap word, volgens mij moeten er namelijk behoorlijk wat aanpassingen gedaan worden. Het word wel een enorme operatie voor de NS om al die bezoekers er naar toe te krijgen, wat misschien wel leuk is, om een wandeltocht (voor het goede doel?) vanuit Haarlem te organiseren.
quote:Op vrijdag 2 november 2018 11:16 schreef VarkensHart het volgende:
Weg met die onzin. Milieuvervuilende troep
Elektrisch is de toekomst dus de huidige techniek in de F1 is al 5 jaar geleden achterhaald.quote:Op vrijdag 2 november 2018 11:48 schreef TagForce het volgende:
[..]
F1 is bijna klimaat neutraal, en dankzij de technologie die in de F1 ontwikkeld wordt worden straatauto's schoner en schoner.
Dus per saldo zorgt de F1 voor minder uitstoot.
Drie keer raden welk contract in 2019 afloopt.quote:Op vrijdag 2 november 2018 11:50 schreef nils7 het volgende:
Eerst zien dan geloven.
Dat contract met Spa en de enige GP in de Benelux?
Daarnaast aan het circuit en infrastructuur moet echt veel aan gebeuren....
De F1 bijna klimaatneutraal Ja hoorquote:Op vrijdag 2 november 2018 11:48 schreef TagForce het volgende:
[..]
F1 is bijna klimaat neutraal, en dankzij de technologie die in de F1 ontwikkeld wordt worden straatauto's schoner en schoner.
Dus per saldo zorgt de F1 voor minder uitstoot.
Het is zeker niet de toekomst, het is er nu alquote:Op vrijdag 2 november 2018 11:52 schreef Nattekat het volgende:
En elektrisch rijden is niet de toekomst. Echt niet.
Ja dus? Je zwetst nogal. Zo redenerend heeft het voor Heineken geen enkele zin om in de Formule 1 titel sponsor te zijn. Terwijl ik toch echt vorig weekend in Mexico dood gegooid werd met Heineken. Die paar duizend supporters die in Aziė op het circuit zelf kijken en daar toevallig Heineken zien staan maken echt niet het verschil hoor.quote:Op vrijdag 2 november 2018 07:47 schreef Mothzor het volgende:
[..]
Ik bedoel uiteraard dat de grootste groep kijkers uit europa komt.
Van de boetes die men moet betalen bij de strafpunten, worden bossen aangekocht en geplant.quote:Op vrijdag 2 november 2018 11:54 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
De F1 bijna klimaatneutraal Ja hoor
Alsof wij een reėle inschatting kunnen maken van de feitelijke kosten en financiėle mogelijkheden.quote:Op vrijdag 2 november 2018 11:48 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
20 miljoen is alleen het geld voor de FIA, daarnaast heb je nog 20 miljoen exploitatiekosten.
Komt financieel nooit uit dit.
Klopt.quote:Op vrijdag 2 november 2018 11:52 schreef Nattekat het volgende:
En elektrisch rijden is niet de toekomst. Echt niet.
dat neem ik wel aan, anders moeten 100.000 mensen schuin staanquote:Op vrijdag 2 november 2018 12:17 schreef Smoofie het volgende:
Moeten er niet veel meee tribunes komen?
quote:Prins Bernhard van Oranje wil niet bevestigen dat hij een officieel verzoek heeft gekregen voor het organiseren van een Formule 1 Grand Prix in 2020.
Dat zegt de prins tegen de NOS naar aanleiding van berichtgeving in De Telegraaf. "Ik heb het iets anders verwoord. Een journalist zei dat hij vanuit de Formule 1 organisatie had gehoord over het concrete aanbod. Ik heb gezegd dat we dat niet kunnen ontkennen. Mijn indruk is dat de journalist goed was ingevoerd."
Van die 20 miljoen komt het echt wel goed, je hebt enorme inkomsten aan sponsoring, met name Heineken zal over lijken gaan om dit in te brengen, wat denk je hoe prestigieus het voor hen is als er in Nederland een GP word gehouden? Daarnaast wil iedereen zich associeren met het koninklijk huis, onderschat niet dat dat enorm mee speelt.quote:Op vrijdag 2 november 2018 11:48 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
20 miljoen is alleen het geld voor de FIA, daarnaast heb je nog 20 miljoen exploitatiekosten.
Komt financieel nooit uit dit.
Gwn voor 7 uur sochtends op de boulevard parkeren, nooit geen problemen. (Oke met een GP ben je dan nog te laat denk )quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:05 schreef raptorix het volgende:
Trouwens dat gezeur over die files moet echt eens stoppen, allemaal boertjes uit de provincie die maar denken dat je tot de deurmat moet rijden, ik heb jarenlang op Zandvoort op de camping gestaan, en dan zie je het elke zomer weer, mensen die om 10 uur met de wagen komen en het dan vreemd vinden dat je 3 uur in de file staat en niet kunt parkeren. Terwijl je prima je wagen rond Sloterdijk of Haarlem kunt zetten waarbij het 15 minuten met de trein is, en je letterlijk binnen 200 meter het strand op stapt. Maar nee boertjes blijven boertjes.
Dat neemt niet weg dat er gewoon toch files zullen gaan staan.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:05 schreef raptorix het volgende:
Trouwens dat gezeur over die files moet echt eens stoppen, allemaal boertjes uit de provincie die maar denken dat je tot de deurmat moet rijden, ik heb jarenlang op Zandvoort op de camping gestaan, en dan zie je het elke zomer weer, mensen die om 10 uur met de wagen komen en het dan vreemd vinden dat je 3 uur in de file staat en niet kunt parkeren. Terwijl je prima je wagen rond Sloterdijk of Haarlem kunt zetten waarbij het 15 minuten met de trein is, en je letterlijk binnen 200 meter het strand op stapt. Maar nee boertjes blijven boertjes.
Die mensen verdienen niet anders, sowieso je voort bewegen met een ontplofmotor concept uit de jaren 1890 is klachtwaardig.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:10 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat er gewoon toch files zullen gaan staan.
Ook elk jaar bij de TT van Assen gaat er wat mis, terwijl die infrastructuur beter is dan in Zandvoort.
Voor het gemak dan maar de kakkers uit de randstad schuld geven?
Files zijn tot daar aan toe maar dan moeten er ook parkeerplaatsen zijn. Anders komt het nooit goed. Ik weet dat bij de Open Dagen van de luchtmacht tientallen hectares weiland van veehouders worden gebruikt als parkeerterrein maar of dat in Zandvoort ook beschikbaar is?quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:10 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat er gewoon toch files zullen gaan staan.
Ook elk jaar bij de TT van Assen gaat er wat mis, terwijl die infrastructuur beter is dan in Zandvoort.
Voor het gemak dan maar de kakkers uit de randstad schuld geven?
Wat dat betreft had ik liever gehad dat de Koninklijke Hoogheid er voor gekozen had om van Spa de Heineken Dutch-Belgian Grand Prix te maken.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:09 schreef Sjemmert het volgende:
Ik zou het toejuichen, vooral als het betekent dat er weer eens flink geld in CPZ gepompt gaat worden. Echter hoop ik niet dat het ten kosten gaat van Spa. En ik twijfel of het haalbaar is binnen anderhalf jaar.
En Jumbo zal ook wel een flinke duit in de zak doen gok ik zo maar. Bij Frits klotst het geld tegen de plinten omhoog en hij zou het machtig mooi vinden als "zijn" Max een echte thuis Grand Prix krijgt. Die trekt linksom of rechtsom de beurs wel. Misschien een contract dat zolang Max rijdt elk jaar Jumbo racedagen daar of gewoon een dikke check uitschrijven. Wie zal het zeggenquote:Op vrijdag 2 november 2018 13:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Van die 20 miljoen komt het echt wel goed, je hebt enorme inkomsten aan sponsoring, met name Heineken zal over lijken gaan om dit in te brengen, wat denk je hoe prestigieus het voor hen is als er in Nederland een GP word gehouden? Daarnaast wil iedereen zich associeren met het koninklijk huis, onderschat niet dat dat enorm mee speelt.
Nou nou kut kart baantje is ook overdreven. Vraag je het aan coureurs is het gewoon een top baan hoor. Zandvoort is een echt rijders circuit.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:19 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat dat betreft had ik liever gehad dat de Koninklijke Hoogheid er voor gekozen had om van Spa de Heineken Dutch-Belgian Grand Prix te maken.
En Zandvoort verder te laten verrekken met hun kut-kart-baantje
Gerlach - HugenHoltz gaat fun worden, heel heel veel gestaan, meeste rijders verkijken zich enorm omdat het optisch een fucker is, de baan loop namelijk veel scherper als bocht op het oog lijkt, en als je dan full speed Tarzan uitkomt word het helemaal feest.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:26 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nou nou kut kart baantje is ook overdreven. Vraag je het aan coureurs is het gewoon een top baan hoor. Zandvoort is een echt rijders circuit.
En dit.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:05 schreef raptorix het volgende:
Trouwens dat gezeur over die files moet echt eens stoppen, allemaal boertjes uit de provincie die maar denken dat je tot de deurmat moet rijden, ik heb jarenlang op Zandvoort op de camping gestaan, en dan zie je het elke zomer weer, mensen die om 10 uur met de wagen komen en het dan vreemd vinden dat je 3 uur in de file staat en niet kunt parkeren. Terwijl je prima je wagen rond Sloterdijk of Haarlem kunt zetten waarbij het 15 minuten met de trein is, en je letterlijk binnen 200 meter het strand op stapt. Maar nee boertjes blijven boertjes.
Die zal sowieso wel aangepast worden voor F1 neem ik aan.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gerlach - HugenHoltz gaat fun worden,
Ze hebben de baan indertijd vernieuwd/verkort met als doel om er meer inhaalmogelijkheden te creėren. Met name uitrembochten. Maar al bij de eerste races bleek dat de Clio's en Porshes er volgas doorheen gingen.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:26 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nou nou kut kart baantje is ook overdreven. Vraag je het aan coureurs is het gewoon een top baan hoor. Zandvoort is een echt rijders circuit.
Reken er maar niet op, op de Nederlandse markt is er relatief weinig winst te behalen voor Heineken, in opkomende markten zijn de euro's beter besteed. Uitgesloten is het uiteraard niet, maar ik heb hier nog niks over opgevangen.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Van die 20 miljoen komt het echt wel goed, je hebt enorme inkomsten aan sponsoring, met name Heineken zal over lijken gaan om dit in te brengen, wat denk je hoe prestigieus het voor hen is als er in Nederland een GP word gehouden? Daarnaast wil iedereen zich associeren met het koninklijk huis, onderschat niet dat dat enorm mee speelt.
Het gaat om lokale activaties. Voordat de Mexico GP wordt gehouden is er al een lange campagne bezig in Mexico zelf, hier wordt de echte winst geboekt in de lokale markt.quote:Op vrijdag 2 november 2018 12:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ja dus? Je zwetst nogal. Zo redenerend heeft het voor Heineken geen enkele zin om in de Formule 1 titel sponsor te zijn. Terwijl ik toch echt vorig weekend in Mexico dood gegooid werd met Heineken. Die paar duizend supporters die in Aziė op het circuit zelf kijken en daar toevallig Heineken zien staan maken echt niet het verschil hoor.
Geen file voor mij hoor. Gewoon op twee wielen er naartoe. File is voor mietjes die vier wielen nodig hebben om overeind te blijven.quote:Op vrijdag 2 november 2018 09:16 schreef ondeugend het volgende:
Ik verheug me nu al op de klagende fokkers die al 5 uur in de file staan.
Ah, jij bent er zo een die bijna de spiegels van auto's ramt, om maar vooraan bij de verkeerslichten te komen en aldaar aangekomen je tweewieler voor een auto plempt en vervolgens de boel ophoudt als het licht op groen gaat.quote:Op vrijdag 2 november 2018 15:19 schreef RetepV het volgende:
[..]
Geen file voor mij hoor. Gewoon op twee wielen er naartoe. File is voor mietjes die vier wielen nodig hebben om overeind te blijven.
[ afbeelding ]
Lekker in de regenquote:Op vrijdag 2 november 2018 15:19 schreef RetepV het volgende:
[..]
Geen file voor mij hoor. Gewoon op twee wielen er naartoe. File is voor mietjes die vier wielen nodig hebben om overeind te blijven.
[ afbeelding ]
Nee hoor. Ik ben er zo eentje die naar voren rijdt bij de verkeerslichten en hem aldaar voor een auto plempt. Maar bij groen licht wegspuit nog voordat iemand anders zijn gaspedaal kan indrukken, en de heerlijke lucht van een goed hete en rijk afgestelde motor achterlaat waardoor iedereen met een passie voor motorsport zich meteen een stuk beter voelt.quote:Op vrijdag 2 november 2018 15:29 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Ah, jij bent er zo een die bijna de spiegels van auto's ramt, om maar vooraan bij de verkeerslichten te komen en aldaar aangekomen je tweewieler voor een auto plempt en vervolgens de boel ophoudt als het licht op groen gaat.
Ik zal je geen mietje noemen hoor, dat laat ik over aan gay's met een motor...
Ah, dan heb jij nooit kennis gemaakt met onze Clio RS bij het verkeerslicht . Drie keer raden... een andere motorrijder met een soortgelijke houding als jij, heeft er wél kennis mee gemaakt en voelde zich op dat moment heel wat minder 'man'quote:Op vrijdag 2 november 2018 16:03 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik ben er zo eentje die naar voren rijdt bij de verkeerslichten en hem aldaar voor een auto plempt. Maar bij groen licht wegspuit nog voordat iemand anders zijn gaspedaal kan indrukken, en de heerlijke lucht van een goed hete en rijk afgestelde motor achterlaat waardoor iedereen met een passie voor motorsport zich meteen een stuk beter voelt.
Op sommige dagen doe ik zelfs avgas in mijn motor om de motorsportfanaat nog gelukkiger te maken!
Hmz. Ik heb wel eens moeite gehad om ene Audi RS6 bij te houden. Maar dat was het dan wel zo'n beetje.quote:Op vrijdag 2 november 2018 16:10 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Ah, dan heb jij nooit kennis gemaakt met onze Clio RS bij het verkeerslicht . Drie keer raden... een andere motorrijder met een soortgelijke houding als jij, heeft er wél kennis mee gemaakt en voelde zich op dat moment heel wat minder 'man'
Ontopic: "Ondeugend" begon er mee, door te schrijven: "Ik verheug me nu al op de klagende fokkers die al 5 uur in de file staan."quote:Ontopic: doe gewoon niet alsof je beter bent dan de rest van de verkeersdeelnemers, je reactie is nogal kinderachtig (net zoals het mijne, maar ik probeerde je iets duidelijk te maken ).
Ik heb een vriend op C level van Delta Lloyd, daar gaat het echt niet om een bewuste uitgave van knaken maar om hoe je je zelf neer zet, geloof me 20 miljoen is helemaal niks.quote:Op vrijdag 2 november 2018 14:24 schreef ETA het volgende:
[..]
Reken er maar niet op, op de Nederlandse markt is er relatief weinig winst te behalen voor Heineken, in opkomende markten zijn de euro's beter besteed. Uitgesloten is het uiteraard niet, maar ik heb hier nog niks over opgevangen.
Een titelrace is niet alleen adverteren op het circuit en tijdens de F1 uitzendingen, er wordt ook veel tijd en geld gespendeerd aan lokale activaties. Hier zitten de grootste kosten, voornamelijk in de landen waar de race wordt gehouden.
Ik zit redelijk dicht bij het vuur en heb wel goed inzicht wat er speelt. 20 miljoen op je jaaromzet is inderdaad haast niets, maar 20 miljoen blijft een flink pak geld voor sponsoring. Voor dat geld kan je een kwartaal hoofdsponsor blijven van bijvoorbeeld Champions League, dat is waarschijnlijk effectiever dan het uit te geven aan 1 GP in NL.quote:Op vrijdag 2 november 2018 16:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb een vriend op C level van Delta Lloyd, daar gaat het echt niet om een bewuste uitgave van knaken maar om hoe je je zelf neer zet, geloof me 20 miljoen is helemaal niks.
Met allerlei boetes weer naar huis.quote:Op vrijdag 2 november 2018 15:19 schreef RetepV het volgende:
[..]
Geen file voor mij hoor. Gewoon op twee wielen er naartoe. File is voor mietjes die vier wielen nodig hebben om overeind te blijven.
[ afbeelding ]
Auwquote:Op vrijdag 2 november 2018 17:09 schreef Nieuwschierig het volgende:
Volgens RTL-Z net op tv hebben zowel Heineken als Jumbo aangegeven niet te gaan mee-finaciėren.
Om alleen de 20 miljoen fee +2,5 miljoen personeelskosten elk jaar terug te verdienen zijn er 125.000 toeschouwers nodig. Gemiddelde prijs voor een kaartje een kleine 200 euro.
Aan de verbouwingen vooraf is 10 miljoen nodig maar die is uit de toeschouwers niet terug te verdienen..
Boetes zijn een soort snelheidsbelasting. Als je te hard rijdt, dan betaal je meer belasting.quote:
Waarom doen ze zandvoort dan een aanbod? Of willen ze een ander circuit dumpen?quote:Op vrijdag 2 november 2018 19:06 schreef MakkieR het volgende:
Het grote probleem is denk ik dat er een GP is in Belgie, Duitsland, Engeland en alle landen er om heen. F1 wil het F1 seizoen mondiaal maken, dan is nog een GP in Europa niet zo aantrekkelijk, gezien er zoveel in Europa zijn. Mondiaal is Belgiė en Nederland vrijwel hetzelfde.
Hockenheim en Silverstone gaan er waarschijnlijk mee stoppen. Contract met Spa loopt ook in 2019 af.quote:Op vrijdag 2 november 2018 19:06 schreef MakkieR het volgende:
Het grote probleem is denk ik dat er een GP is in Belgie, Duitsland, Engeland en alle landen er om heen. F1 wil het F1 seizoen mondiaal maken, dan is nog een GP in Europa niet zo aantrekkelijk, gezien er zoveel in Europa zijn. Mondiaal is Belgiė en Nederland vrijwel hetzelfde.
125k moet te doen zijn lijkt me. Snap echter wel dat Heineken en Jumbo niet mee willem financieren. Jumbo heeft geen baat bij internationale exposure en kan voor veel minder geld de Jumbo dagen blijven doen. Heineken kan veel beter buitenlandse markten proberen te bereiken.quote:Op vrijdag 2 november 2018 17:09 schreef Nieuwschierig het volgende:
Volgens RTL-Z net op tv hebben zowel Heineken als Jumbo aangegeven niet te gaan mee-finaciėren.
Om alleen de 20 miljoen fee +2,5 miljoen personeelskosten elk jaar terug te verdienen zijn er 125.000 toeschouwers nodig. Gemiddelde prijs voor een kaartje een kleine 200 euro.
Aan de verbouwingen vooraf is 10 miljoen nodig maar die is uit de toeschouwers niet terug te verdienen..
https://www.dvhn.nl/sport(...)g&utm_source=twitterquote:Nieuws uit Londen: Formule 1 nog niet vergeven (dus Assen heeft nog alle kans)
2-3 minuten
Het TT Circuit heeft nog steeds net zoveel kans om de Formule 1 binnen te halen als het Circuitpark Zandvoort. Dat heeft het Formula One Management (FOM) aan de organisatoren in Assen laten weten.
,,We hebben contact gehad met Londen’’, klinkt het opgelucht uit de mond van voorzitter Jos Vaessen van The Netherlands Grand Prix Foundation, die zich al een tijdje inspant om Max Verstappen in de Drentse hoofdstad aan de start te krijgen.
,,In het mailtje dat teruggekomen is, geeft de FOM aan dat ze wel in gesprek zijn met Zandvoort, maar dat er absoluut geen toezegging is gedaan en dat er ook zeker geen beslissing is genomen. Ze zijn niet blij met de publiciteit, maar dat terzijde. Het heeft er alle schijn van dat er sprake is van een opzetje tussen Circuit Zandvoort en De Telegraaf.’’
Volgens Vaessen komt er, zoals reeds afgesproken was, nog gewoon een delegatie van het Formula One Management naar Assen om de faciliteiten van het Drentse circuit nader onder de loep te nemen. ,,We krijgen alle kansen. Er zal gewoon een vergelijking plaatsvinden, waarin de voors en tegens tegenover elkaar worden gezet. Wij zien dat met vertrouwen tegemoet. Wij zijn overtuigd van de kwaliteit van ons product en de kwaliteit van onze organisatie. Alles ligt nog volledig open en dat is prima.’’ Technisch werd het TT Circuit in een eerder stadium al goed bevonden.
De Telegraaf opende vrijdagochtend de krant met het nieuws dat de Formule 1 voor Zandvoort zou hebben gekozen. In het artikel van het landelijke dagblad rept prins Bernhard van Oranje, de directeur van Circuit Zandvoort, van een harde, schriftelijke toezegging van de Formule 1-top dat het duinencircuit boven Assen verkozen zou zijn en dat hij alleen nog maar ja hoeft te zeggen tegen een aanbieding van de FOM in ruil voor een fee van 20 miljoen euro.
Als dat echt waar is, dan begrijp ik dit verhaal wel. Maar zo lang dit nog niet zeker is, dan lijkt mij een GP in Nederland een heel moeilijk verhaal met al de organisatorische landen om ons heen.quote:Op vrijdag 2 november 2018 19:12 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Hockenheim en Silverstone gaan er waarschijnlijk mee stoppen. Contract met Spa loopt ook in 2019 af.
Is alleen wat anders als 130 duizend mensen met de trein moeten gaan hequote:Op vrijdag 2 november 2018 13:05 schreef raptorix het volgende:
Trouwens dat gezeur over die files moet echt eens stoppen, allemaal boertjes uit de provincie die maar denken dat je tot de deurmat moet rijden, ik heb jarenlang op Zandvoort op de camping gestaan, en dan zie je het elke zomer weer, mensen die om 10 uur met de wagen komen en het dan vreemd vinden dat je 3 uur in de file staat en niet kunt parkeren. Terwijl je prima je wagen rond Sloterdijk of Haarlem kunt zetten waarbij het 15 minuten met de trein is, en je letterlijk binnen 200 meter het strand op stapt. Maar nee boertjes blijven boertjes.
Kortom, de stelligheid van de Telegraaf komt ongelegen want schendt afspraken tussen Zandvoort en FOM, maar in wezen klopt het verhaal dat de bal bij Zandvoort ligt. Als er een sluitende business case is heeft Assen geen schijn van kans.quote:Op vrijdag 2 november 2018 23:11 schreef TAV74 het volgende:
Directeur van circuit bij F1 cafe, waar ze blijkbaar een formele brief onderschept hebben, Bottom line: Zandvoort is een preferred circuit voor 2020 ALS ze de business case rondkrijgen.
Zo werkt het niet bij dit soort events, daar doe je het niet om de zichtbaarheid maar om je vrienden uit te nodigen, tuurlijk zeggen ze dat het voor de naamsbekendheid is, maar het gaat om hun eigen ego. De grote skybox bij Ajax is voor 10 miljoen verkocht (aan Phillips), dacht je dat dat ging om "sponsoring" ?quote:Op vrijdag 2 november 2018 14:24 schreef ETA het volgende:
[..]
Reken er maar niet op, op de Nederlandse markt is er relatief weinig winst te behalen voor Heineken, in opkomende markten zijn de euro's beter besteed. Uitgesloten is het uiteraard niet, maar ik heb hier nog niks over opgevangen.
Een titelrace is niet alleen adverteren op het circuit en tijdens de F1 uitzendingen, er wordt ook veel tijd en geld gespendeerd aan lokale activaties. Hier zitten de grootste kosten, voornamelijk in de landen waar de race wordt gehouden.
Je hebt wel eens over de Zeeweg gereden in de zomer?quote:Op vrijdag 2 november 2018 15:19 schreef RetepV het volgende:
[..]
Geen file voor mij hoor. Gewoon op twee wielen er naartoe. File is voor mietjes die vier wielen nodig hebben om overeind te blijven.
[ afbeelding ]
Volgens mij zijn we het wel redelijk eens dat je het niet alleen doet om naamsbekendheid, dat is wel een erg achterhaalde visie op deze sponsoringscampagne. Alleen vind ik een stelling dat het alleen gedaan om de ego's van de hoge heren te bevredigen wel erg kort door de bocht. Het zal mij niet verbazen dat het in de achterhoofd heeft meegespeeld (is toch erg leuk om mee te mogen op het podium en een beker uit te reiken), maar niet dat dit de doorslaggevende factor is geweest.quote:Op zaterdag 3 november 2018 08:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zo werkt het niet bij dit soort events, daar doe je het niet om de zichtbaarheid maar om je vrienden uit te nodigen, tuurlijk zeggen ze dat het voor de naamsbekendheid is, maar het gaat om hun eigen ego. De grote skybox bij Ajax is voor 10 miljoen verkocht (aan Phillips), dacht je dat dat ging om "sponsoring" ?
Ah, dus Heineken/Jumbo zou niet eens kśnnen sponsorenquote:Op zaterdag 3 november 2018 10:19 schreef Nieuwschierig het volgende:
Voor de de gemeente Zandvoort zelf is het vooral interessant buiten de zomer lees ik hier
http://decisio.nl/wp-cont(...)mule-1-Zandvoort.pdf
Als de race in een weekend met strandweer wordt verreden zullen de F1 bezoekers de 125000 strandgasten verdringen, omdat Zandvoort op een stranddag normaal ook al "vol" is.
Maar buiten het strandseizoen is er wel plaats op de parkeerterreinen, de restaurants en hotels, dus wel extra toeristen-inkomsten
Het circuit krijgt alleen inkomsten uit de kaartverkoop. Alle rechten op horeca, merchandise en reclame-uitingen zijn eigendom van Formula One Group.
Zelfde als bij de Tour de France en Championsleague dus
Dat zou wel kunnen denk ik maar ze mogen dat niet gebruiken om reclame mee te maken.quote:Op zaterdag 3 november 2018 10:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ah, dus Heineken/Jumbo zou niet eens kśnnen sponsoren
Ah, klinkt logisch.quote:Op zaterdag 3 november 2018 10:35 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat zou wel kunnen denk ik maar ze mogen dat niet gebruiken om reclame mee te maken.
Dat mag alleen als ze Formula One Group betalen, maar daar heeft het circuit weer niks aan.
Heineken heeft die rechten al... Mexico niet gezien?quote:Op zaterdag 3 november 2018 10:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ah, dus Heineken/Jumbo zou niet eens kśnnen sponsoren
Dit gaat over Zandvoort.quote:Op zaterdag 3 november 2018 11:03 schreef ETA het volgende:
[..]
Heineken heeft die rechten al... Mexico niet gezien?
Het gaat erom of ze de exploitatie van Zandvoort willen sponsorenquote:Op zaterdag 3 november 2018 11:03 schreef ETA het volgende:
[..]
Heineken heeft die rechten al... Mexico niet gezien?
Wel met korrel zout nemen, intern wordt er natuurlijk positief op gereageerd, alle werknemers zien al paddock kaartjes in het verschietquote:Op zaterdag 3 november 2018 10:36 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Heineken heeft er wel zin in.
https://www.gpblog.com/nl(...)e-in-zandvoort-.html
quote:Op zaterdag 3 november 2018 11:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het gaat erom of ze de exploitatie van Zandvoort willen sponsoren
quote:
ok, ok...quote:
TT Assen trekt ook een enorme massa publiek zonder Nederlandse favoriet. Ook zonder Max is het op zich wel levensvatbaar denk ik. Vraag is dan wel hoe interessant het nog voor dit soort sponsoren is.quote:Op zaterdag 3 november 2018 11:18 schreef Nieuwschierig het volgende:
Jumbo, Hema, Blokker, Philips, BAM, in die vijver moet het circuit vissen.
Maarja, als Max voor die tijd een keer per ongeluk op het gas trapt in plaats van de rem is de hype al over voordat de eerste betonwagen het terrein op draait.
Dan zou f1 allang elektrisch moeten zijn als ze echt schoner willen worden.quote:Op vrijdag 2 november 2018 11:48 schreef TagForce het volgende:
[..]
F1 is bijna klimaat neutraal, en dankzij de technologie die in de F1 ontwikkeld wordt worden straatauto's schoner en schoner.
Dus per saldo zorgt de F1 voor minder uitstoot.
Wat dan wel, en mocht je waterstof zeggen kijk eens hier: https://tweakers.net/revi(...)n-tegenstanders.htmlquote:Op vrijdag 2 november 2018 11:52 schreef Nattekat het volgende:
En elektrisch rijden is niet de toekomst. Echt niet.
Waterstof. Dat het nu nog niet helemaal werkt is wat anders.quote:Op zaterdag 3 november 2018 12:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wat dan wel, en mocht je waterstof zeggen kijk eens hier: https://tweakers.net/revi(...)n-tegenstanders.html
Hoeveel azijn heeft die vent gezopen voor hij die nonsens schreef? .quote:Op zaterdag 3 november 2018 11:27 schreef ondeugend het volgende:
Youp heeft er ook wat van te zeggen.
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/11/03/hup-assen-a2753769
Over de Oranjes en die prins Bernhard heeft hij gewoon dik gelijk. Hij is ook niet tegen de F1 in NL ofzo.quote:Op zaterdag 3 november 2018 13:12 schreef DaMart het volgende:
[..]
Hoeveel azijn heeft die vent gezopen voor hij die nonsens schreef? .
Daarnaast worden de kosten volgens mij wel heel positief voorgespiegeld. Er moet heel veel aan dat circuit gebeuren om het op F1-niveau te brengen (want dat is het nu verre van), de kosten voor de infrastructuur zullen nog aanzienlijk meer zijn dan dat. Dat lijkt me wel wat meer dan enkele tientallen miljoenen te kosten. Het lekken dat het (op de financiėn na) zo goed als rond is lijkt ook positiever te zijn dan dat de werkelijkheid is. In ieder geval komt Bernard jr. nu wel wat positiever in beeld, wat natuurlijk ook mee kan spelen om dit voortijdig naar buiten te brengen.quote:Op zaterdag 3 november 2018 13:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Over de Oranjes en die prins Bernhard heeft hij gewoon dik gelijk. Hij is ook niet tegen de F1 in NL ofzo.
Alsof er ook maar een kip is die daar om geeft lolquote:Op vrijdag 2 november 2018 08:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Shell kan ook nog wel wat “goedmaak-PR” gebruiken na dividendgate...
quote:Op zaterdag 3 november 2018 12:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wat dan wel, en mocht je waterstof zeggen kijk eens hier: https://tweakers.net/revi(...)n-tegenstanders.html
Elektrisch rijden is niet schoon.quote:Op zaterdag 3 november 2018 11:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan zou f1 allang elektrisch moeten zijn als ze echt schoner willen worden.
Alleen de infra valt tegen, wat is er mis met het circuit. Die voldoet grotendeels al aan de eisen, moeten ze niet in Assen juist de hele baan nog breder maken?quote:Op zaterdag 3 november 2018 20:05 schreef bianconeri het volgende:
Tegenstrijdige verhalen.
Bij F1 café leken ze ook vrij stellig te zijn dat het zeker is dat Zandvoort het kan krijgen, als ze het zelf voor elkaar krijgen.
Dan heb je nog de verhalen vanuit Assen die nergens iets van weten en van de FOM horen dat er niets bekend is.
Tja Zandvoort. Verliest op alles van Assen. Heeft alleen het verleden mee.
Slechte infra, slechte/onvoldoende voorzieningen circuit. En ga maar door, financien nog lang niet klaar (Assen zegt van wel).
Leuk idee maar ja.
Alles kan, alleen zal iemand 10 tot 20 miljoen vooraf en daarna elk jaar een miljoentje of 5 moeten dokken terwijl daar vrijwel niets voor terugkomt omdat alle rechten bij Formula One Group lichten.quote:Op zaterdag 3 november 2018 21:14 schreef Blik het volgende:
[..]
Alleen de infra valt tegen, wat is er mis met het circuit. Die voldoet grotendeels al aan de eisen, moeten ze niet in Assen juist de hele baan nog breder maken?
Charlie Whiting en Hermann Tilke - mannen die er verstand van hebben - denken daar volgens mij heel anders over. Of is je post enkel gebaseerd op wat historie?quote:Op zondag 4 november 2018 11:23 schreef Nattekat het volgende:
Als de F1 naar Nederland gaat, is het op Zandvoort. Als Zandvoort het niet wordt moeten we het met Spa doen.
Assen is gewoon geen baan voor de F1.
Of een baan een race kan organiseren is natuurlijk een ander verhaal dan of een baan een goede race kan brengen, nog even los van het om zeep helpen van de Cathedral of Motorsport. Ik heb liever een Nürburgring op de kalender.quote:Op zondag 4 november 2018 11:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Charlie Whiting - de man die er verstand van heeft - denkt daar volgens mij heel anders over. Of is je post enkel gebaseerd op wat historie?
Precies. Assen lijkt mij prima. De Indycars(Champcars) destijds hebben daar met Doornbos ook gereden. Perfect evenement waarbij ik totaal geen enkel probleem met parkeren en toegang heb ondervonden.quote:Op zaterdag 3 november 2018 13:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Over de Oranjes en die prins Bernhard heeft hij gewoon dik gelijk. Hij is ook niet tegen de F1 in NL ofzo.
Volgens de eigenaar van Assen zullen de aanpassingen geen enkele invloed hebben op de TT lay-out. De organisatie (MotoGP ofzo?) heeft het ook al goedgekeurd.quote:Op zondag 4 november 2018 11:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Of een baan een race kan organiseren is natuurlijk een ander verhaal dan of een baan een goede race kan brengen, nog even los van het om zeep helpen van de Cathedral of Motorsport. Ik heb liever een Nürburgring op de kalender.
Wederom: liever Nürburgring, Hockenheim, Spa of Zandvoort, dan zo'n baggerbaantje als Assen. Zonder MotoGP-verpestende maatregelen gaat dat nooit een goede race opleveren.quote:Op zondag 4 november 2018 13:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Volgens de eigenaar van Assen zullen de aanpassingen geen enkele invloed hebben op de TT lay-out. De organisatie (MotoGP ofzo?) heeft het ook al goedgekeurd.
Er is wel een probleem met Zandvoort: de uitgaven die moeten worden gedaan, en de aanpassingen die moeten gedaan worden aan het circuit zijn groot. Bij Assen is alles al zo goed als klaar. En de infrastructuur bij Assen is veel handiger.quote:Op vrijdag 2 november 2018 00:19 schreef Fokker89 het volgende:
Zou wel super mooi zijn, ik zie Zandvoort 10x liever dan Assen, al zou ik naar beide circuits niet gaan als de F1 er is. Vind die Maxgekte echt verschrikkelijk, ook al is het een goede coureur.
Wederom: Assen is geen autoracecircuit. Die baan mag gewoon niet op de kalender komen, zeker als het ten koste gaat van een echte baan. De vergelijking is zinloos, kijk liever naar de positieve zaken van een race op Zandvoort.quote:Op zondag 4 november 2018 20:18 schreef vharox333 het volgende:
[..]
Er is wel een probleem met Zandvoort: de uitgaven die moeten worden gedaan, en de aanpassingen die moeten gedaan worden aan het circuit zijn groot. Bij Assen is alles al zo goed als klaar. En de infrastructuur bij Assen is veel handiger.
Helikopter. 25 minuten.quote:Op zondag 4 november 2018 20:40 schreef Fer het volgende:
Vergeet de geldschieters niet. Die komen niet voor een leuk avondje uit in Amsterdam/Rotterdam/Scheveningen om de volgende ochtend 2,5 uur in de auto naar Drente te rijden.
Dat hebben ze wel.quote:Op zondag 4 november 2018 13:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Volgens de eigenaar van Assen zullen de aanpassingen geen enkele invloed hebben op de TT lay-out. De organisatie (MotoGP ofzo?) heeft het ook al goedgekeurd.
Behalve dan dat het 1 grote optocht was omdat met de hoeveelheid benodigde downforce op die baan vlak achter iemand rijden met al die knikjes onmogelijk was.quote:Op zondag 4 november 2018 12:04 schreef Cherni het volgende:
[..]
Precies. Assen lijkt mij prima. De Indycars(Champcars) destijds hebben daar met Doornbos ook gereden. Perfect evenement waarbij ik totaal geen enkel probleem met parkeren en toegang heb ondervonden.
Ja hoor. Ruimte genoeg tussen de auto's. En in het slechtste geval kan ik nog rechts of links door de berm.quote:Op zaterdag 3 november 2018 08:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je hebt wel eens over de Zeeweg gereden in de zomer?
[ afbeelding ]
Dat is inderdaad waar.quote:Op maandag 5 november 2018 10:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat hebben ze wel.
MotoGP coureurs hebben er last van dat als F1 regelmatig komt op een circuit waar zij ook zijn. Bijvoorbeeld bij de remzone's zitten er van die kleine hobbels. F1 auto's zijn zo krachtig dat het remmen het asfalt stuk maakt waardoor zij weer evenwichtsproblemen hebben.
.
Elk jaar opnieuw asfalteren? Dat is een prijzig grapje.quote:Op maandag 5 november 2018 13:52 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waar.
Ware het niet dat het ook gewoon weer simpel gefiktst kan worden zodat die hobbels er tijdens de MotoGP niet meer zijn.
Volgend jaar nieuwe voorvleugels.quote:Op maandag 5 november 2018 10:42 schreef TagForce het volgende:
[..]
Behalve dan dat het 1 grote optocht was omdat met de hoeveelheid benodigde downforce op die baan vlak achter iemand rijden met al die knikjes onmogelijk was.
Champcars hadden bijna geen vleugels.quote:Op maandag 5 november 2018 14:06 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Volgend jaar nieuwe voorvleugels.
Historic GP op Zandvoort is ook een aanrader wat betreft, alles is open en je kunt overal doorheen lopenquote:Op maandag 5 november 2018 15:07 schreef Spockjuh_ het volgende:
mooi was dat, champcars. Om zeven uur op het circuit de grote poort door, rechte stuk over en letterlijk in alle pitsboxen mee kunnen kijken, praten etc. En dat drie dagen lang, dat deden die Amerikanen wel goed
Op de ovals niet maar wel op de normale circuits.quote:Op maandag 5 november 2018 14:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Champcars hadden bijna geen vleugels.
En denk je dat Zandvoort geen optocht word?quote:Op maandag 5 november 2018 10:42 schreef TagForce het volgende:
[..]
Behalve dan dat het 1 grote optocht was omdat met de hoeveelheid benodigde downforce op die baan vlak achter iemand rijden met al die knikjes onmogelijk was.
In verhouding tot de F1 dan hčquote:Op dinsdag 6 november 2018 00:42 schreef Cherni het volgende:
[..]
Op de ovals niet maar wel op de normale circuits.
Minder, want daar zitten geen high downforce stukken vlak voor uitrem zones.quote:Op dinsdag 6 november 2018 00:45 schreef Cherni het volgende:
[..]
En denk je dat Zandvoort geen optocht word?
Zandvoort heeft ook slechts 2 uitrem zones waarvan 1 na een zeer kort recht stuk. Beide circuits zullen geen hele spannende races leveren. Maarja boeie, als je langs de kant zit is het toch wel genieten.quote:Op dinsdag 6 november 2018 06:26 schreef TagForce het volgende:
[..]
Minder, want daar zitten geen high downforce stukken vlak voor uitrem zones.
Dat klopt. Volgens mij is het plan om de Mastersbocht (na het Scheivlak) te verscherpen om daar ook een uitrembocht van te maken. In hoeverre dat helpt weet ik niet. Scheivlak is high downforce, maar met meerdere lijnen. Of dat voor de F1 ook zo is is afwachten.quote:Op dinsdag 6 november 2018 06:39 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Zandvoort heeft ook slechts 2 uitrem zones waarvan 1 na een zeer kort recht stuk. Beide circuits zullen geen hele spannende races leveren. Maarja boeie, als je langs de kant zit is het toch wel genieten.
ben benieuwd hoeveel plakken asfalt ze moeten gaan aanleggen in Zandvoortquote:Op dinsdag 6 november 2018 10:08 schreef Spockjuh_ het volgende:
Belangrijkste voor mij is dat er weer een baan komt waar elke fout gelijk einde race kan betekenen. Dat ik een paar uur in het gras moet zitten en een half uurtje moet staan in een bomvolle trein neem ik op de koop toe
Wat Assen betreft niet zoveel.quote:Op dinsdag 6 november 2018 19:10 schreef rubbereend het volgende:
Is er een lijst van wat er allemaal aangepast moet worden aan het circuit?
Wat ik zo snel even kan bedenken uit mijn hoofd.quote:Op dinsdag 6 november 2018 19:10 schreef rubbereend het volgende:
Is er een lijst van wat er allemaal aangepast moet worden aan het circuit?
dat is nogal een lijstquote:Op dinsdag 6 november 2018 19:41 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wat ik zo snel even kan bedenken uit mijn hoofd.
-Het paddock is niet zo groot. Echter als dat groter moet worden zal de baan verlegd moeten worden.
-Het pit complex is verouderd.
-Er staat slechts 1 vaste oude tribune op s/f, aan de binnenkant van audi S tuigens ze wel eens een tribune op maar verder heb je alleen duinen langs de baan waar je niet zomaar even een tijdelijke tribune op kunt plaatsen.
- uitkomen rechte stuk is 0 uitloop. Ik verwacht dat daar wat aangedaan moet worden. Er staat daar echter een duin/dijk die ook als geluids wand dient. Verder hier en daar wss nog wel wat aanpassingen m.b.t. veiligheid.
- Op het terrein zelf is weinig parkeerplek. Buiten het terrein ook beperkt trouwens.
- de pit entry en exit zijn ook niet heel fijn omdat je op het rechte stuk af moet remmen alvorens je de pit in kan en met een slakkengang weer de baan op komt vlak voor de Tarzan bocht. Weet niet of dat echt aangepast zal moeten worden maar optimaal is het niet.
- Sowieso moeten er faciliteiten als wc huisjes ed komen rondom het circuit.
Ik zie dat dan ook niet zomaar gebeuren in anderhalf jaar tijd. 2020 op zijn vroegst denk ik zelf. Hoop wel dat het gaat gebeuren want ik kom graag op Circuit Park Zandvoort maar het heeft wel dringend een opknapbeurt nodig.quote:
Wat een dodelijk saai circuit zou dit worden met de huidige krachtverdeling in de F1quote:Op dinsdag 6 november 2018 19:24 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Wat Assen betreft niet zoveel.
In de strubbenbocht een meter breder, zodat er ingehaald kan worden.
En de veenslang zou moeten worden verlengd.
[ afbeelding ]
alleen al de vergunningen gaan meer dan een jaar duren vermoed ikquote:Op dinsdag 6 november 2018 19:55 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik zie dat dan ook niet zomaar gebeuren in anderhalf jaar tijd. 2020 op zijn vroegst denk ik zelf. Hoop wel dat het gaat gebeuren want ik kom graag op Circuit Park Zandvoort maar het heeft wel dringend een opknapbeurt nodig.
quote:Assen geeft toe: Zandvoort op poleposition
Een opvallende uitspraak van de voorzitter van het TT Circuit in Assen, Arjan Bos. Volgens hem heeft Zandvoort op dit moment de beste papieren om een Formule 1-race te organiseren. Deze signalen lijkt de Formula One Management (FOM) ook steeds meer af te geven, waardoor een race in 2020 steeds realistischer wordt.
"Als Zandvoort het niet lukt, zitten wij op het vinkentouw", aldus Bos tegenover Dagblad van het Noorden. Hiermee verwijst hij voor het eerst naar het feit dat Zandvoort op poleposition staat om een Formule 1-race te organiseren. Volgens hem heeft de historie van het circuit daarin een zeer grote rol gespeeld. "We hebben onderschat dat nostalgie zo zwaar zou wegen."
Ook Jos Vaessen, boegbeeld van The Netherlands Grand Prix Foundation, zet de woorden van Bos kracht bij. "Ik denk nu dat die brief van de FOM er wel is. Zandvoort heeft een voorsprong", laat hij weten. Toch ziet Assen vooralsnog geen reden om de handdoek definitief in de ring te gooien. Sterker nog, eind 2019 wordt de baan in gereedheid gebracht om ook een F1-race te kunnen organiseren, zo maakte Bos bekend. Daarnaast is hij overtuigd van het feit van een Nederlandse Grand Prix in 2020. "Zoveel heb ik wel begrepen van de FOM. Die Oranjetribunes tijdens de Grand Prix van Oostenrijk en in Francorchamps hebben grote indruk gemaakt."
In Zandvoort moet nog het nodige werk verzet worden om onder meer de faciliteiten en de infrastructuur te verbeteren, iets wat in Assen wel goed voor elkaar is. Bos: "We moeten niet in paniek raken. We blijven overleggen met de FOM en de andere instanties voor de Formule 1."
Bos en Vaessen willen daarom de ingeslagen weg verder bewandelen, zodat het circuit klaar is om Zandvoort op te vangen, mocht dat onverhoopt toch niet doorgaan.
Je hebt er wel een heel optimistische kijk op.quote:Op dinsdag 6 november 2018 10:08 schreef Spockjuh_ het volgende:
Belangrijkste voor mij is dat er weer een baan komt waar elke fout gelijk einde race kan betekenen. Dat ik een paar uur in het gras moet zitten en een half uurtje moet staan in een bomvolle trein neem ik op de koop toe
https://www.gpupdate.net/(...)grote-parkeerplaats/quote:Als de Formule 1 daadwerkelijk besluit om een Grand Prix van Nederland aan de kalender toe te voegen, dan hoopt Kevin Magnussen van ganser harte dat de race in Zandvoort wordt gehouden en niet in Assen. De Deen blijkt absoluut geen fan te zijn van het TT Circuit.
"Zandvoort. Zonder twijfel", antwoordt Magnussen in Braziliė, waar dit weekend de voorlaatste race van het seizoen 2018 plaatsvindt, op de vraag van Motorsport.com naar welk circuit zijn voorkeur uitgaat als het gaat om een potentiėle Nederlandse Grand Prix."Zandvoort is tenminste een echt racecircuit", vervolgt de coureur van het Haas Formule 1-team, die in de lagere autosportklassen zowel in Zandvoort als in Assen heeft gereden.
"Assen is net een grote parkeerplaats. Nul karakter. De kerbstones zijn er vlak en je hebt overal uitloopmogelijkheden. Zandvoort, daarentegen, heeft historie. Het circuit loopt omhoog en omlaag, de muren staan er dicht langs de baan, overal liggen grindbakken en je hebt dikke kerbstones. Ik zou daar heel graag naartoe gaan. Het is echt een briljant circuit." Magnussen erkent dat het niet gemakkelijk wordt om in te halen op Circuit Zandvoort. "Je zal er een goede kwalificatie nodig hebben", zegt hij daarover. "Maar het zou het absoluut waard zijn."
Nouja, als Magnussen dat vind, dan moet het maar.quote:Op zaterdag 10 november 2018 16:01 schreef potjecreme het volgende:
[..]
https://www.gpupdate.net/(...)grote-parkeerplaats/
Ben het wel met Magnussen eens.quote:Op zaterdag 10 november 2018 16:01 schreef potjecreme het volgende:
[..]
https://www.gpupdate.net/(...)grote-parkeerplaats/
- Hugenholtz bocht wordt verlegd. Dat is al opgenomen in het plan. Gerlach en Hugenholtz komen dan dichter bij elkaar waardoor het lijkt op de Nissanbocht (Audi S).quote:Op dinsdag 6 november 2018 19:41 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wat ik zo snel even kan bedenken uit mijn hoofd.
-Het paddock is niet zo groot. Echter als dat groter moet worden zal de baan verlegd moeten worden.
-Het pit complex is verouderd.
-Er staat slechts 1 vaste oude tribune op s/f, aan de binnenkant van audi S tuigens ze wel eens een tribune op maar verder heb je alleen duinen langs de baan waar je niet zomaar even een tijdelijke tribune op kunt plaatsen.
- uitkomen rechte stuk is 0 uitloop. Ik verwacht dat daar wat aangedaan moet worden. Er staat daar echter een duin/dijk die ook als geluids wand dient. Verder hier en daar wss nog wel wat aanpassingen m.b.t. veiligheid.
- Op het terrein zelf is weinig parkeerplek. Buiten het terrein ook beperkt trouwens.
- de pit entry en exit zijn ook niet heel fijn omdat je op het rechte stuk af moet remmen alvorens je de pit in kan en met een slakkengang weer de baan op komt vlak voor de Tarzan bocht. Weet niet of dat echt aangepast zal moeten worden maar optimaal is het niet.
- Sowieso moeten er faciliteiten als wc huisjes ed komen rondom het circuit.
Ik mag hem wel.quote:Op zaterdag 10 november 2018 16:01 schreef potjecreme het volgende:
[..]
https://www.gpupdate.net/(...)grote-parkeerplaats/
Ik kan me moeilijk voorstellen dat die kleine opgetuigde tribunes plek geven voor 40.000 man. Zou mooi zijn als in ieder geval de hoofd tribune wordt doorgetrokken tot aan de tarzan bocht.quote:Op maandag 12 november 2018 10:38 schreef TagForce het volgende:
[..]
- Hugenholtz bocht wordt verlegd. Dat is al opgenomen in het plan. Gerlach en Hugenholtz komen dan dichter bij elkaar waardoor het lijkt op de Nissanbocht (Audi S).
- Onzin, het pitcomplex voldoet prima, inclusief skyboxen. Is niet heel lang geleden namelijk al naar F1 standaarden gebracht.
- Er worden regelmatig tribunes opgebouwd rondom de Audi S en op het rechte stuk. Niet 1, maar voor ruim 40000 tribuneplaatsen extra. Dat zijn: Buitenkant Audi S langs het rechte stuk. Op Paddock 2 bij het uitkomen van de Audi S. Op de heuvel aan de binnenkant van de Toyota bocht (de bocht de de baan voor de helft afsnijdt). Op het rechte stuk vanaf de tunnel naar de paddock tot aan de hoofdtribune.
- Dat klopt, de uitloop bij de Luijendijkbocht moet vergroot worden. Er liggen al jaren plannen om Paddock 3 te verwijderen (wordt alleen gebruikt voor grote amateur evenementen als 'marktplaats' of voor VIP parking) en de wal daarheen te verplaatsen om daar uitloop te creėren.
- Parkeren hoeft ook niet op het circuit. Dat is voor de F1 niet anders dan voor andere grote evenementen met 100000+ bezoekers.
- Pit entry moet langer afgeschermd worden, maar dat is peanuts. Kwestie van wat vangrails verplaatsen en asfalt neerleggen. Ruimte is daar genoeg voor.
- Pit Exit is prima, racelijn ligt niet in de buurt van waar ze de baan op komen.
+ wat plakken asfalt her en daar ter vervanging van stukken grindbakquote:Op maandag 12 november 2018 10:38 schreef TagForce het volgende:
[..]
- Hugenholtz bocht wordt verlegd. Dat is al opgenomen in het plan. Gerlach en Hugenholtz komen dan dichter bij elkaar waardoor het lijkt op de Nissanbocht (Audi S).
- Onzin, het pitcomplex voldoet prima, inclusief skyboxen. Is niet heel lang geleden namelijk al naar F1 standaarden gebracht.
- Er worden regelmatig tribunes opgebouwd rondom de Audi S en op het rechte stuk. Niet 1, maar voor ruim 40000 tribuneplaatsen extra. Dat zijn: Buitenkant Audi S langs het rechte stuk. Op Paddock 2 bij het uitkomen van de Audi S. Op de heuvel aan de binnenkant van de Toyota bocht (de bocht de de baan voor de helft afsnijdt). Op het rechte stuk vanaf de tunnel naar de paddock tot aan de hoofdtribune.
- Dat klopt, de uitloop bij de Luijendijkbocht moet vergroot worden. Er liggen al jaren plannen om Paddock 3 te verwijderen (wordt alleen gebruikt voor grote amateur evenementen als 'marktplaats' of voor VIP parking) en de wal daarheen te verplaatsen om daar uitloop te creėren.
- Parkeren hoeft ook niet op het circuit. Dat is voor de F1 niet anders dan voor andere grote evenementen met 100000+ bezoekers.
- Pit entry moet langer afgeschermd worden, maar dat is peanuts. Kwestie van wat vangrails verplaatsen en asfalt neerleggen. Ruimte is daar genoeg voor.
- Pit Exit is prima, racelijn ligt niet in de buurt van waar ze de baan op komen.
Moet er ook een nieuwe toegang tot de paddock worden aangelegd? Volgens mij is dat tunneltje niet hoog genoeg voor vrachtwagens.quote:Op maandag 12 november 2018 10:38 schreef TagForce het volgende:
[..]
- Hugenholtz bocht wordt verlegd. Dat is al opgenomen in het plan. Gerlach en Hugenholtz komen dan dichter bij elkaar waardoor het lijkt op de Nissanbocht (Audi S).
- Onzin, het pitcomplex voldoet prima, inclusief skyboxen. Is niet heel lang geleden namelijk al naar F1 standaarden gebracht.
- Er worden regelmatig tribunes opgebouwd rondom de Audi S en op het rechte stuk. Niet 1, maar voor ruim 40000 tribuneplaatsen extra. Dat zijn: Buitenkant Audi S langs het rechte stuk. Op Paddock 2 bij het uitkomen van de Audi S. Op de heuvel aan de binnenkant van de Toyota bocht (de bocht de de baan voor de helft afsnijdt). Op het rechte stuk vanaf de tunnel naar de paddock tot aan de hoofdtribune.
- Dat klopt, de uitloop bij de Luijendijkbocht moet vergroot worden. Er liggen al jaren plannen om Paddock 3 te verwijderen (wordt alleen gebruikt voor grote amateur evenementen als 'marktplaats' of voor VIP parking) en de wal daarheen te verplaatsen om daar uitloop te creėren.
- Parkeren hoeft ook niet op het circuit. Dat is voor de F1 niet anders dan voor andere grote evenementen met 100000+ bezoekers.
- Pit entry moet langer afgeschermd worden, maar dat is peanuts. Kwestie van wat vangrails verplaatsen en asfalt neerleggen. Ruimte is daar genoeg voor.
- Pit Exit is prima, racelijn ligt niet in de buurt van waar ze de baan op komen.
hoe komen vrachtwagens nu dan op het binnenterrein?quote:Op maandag 12 november 2018 13:56 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Moet er ook een nieuwe toegang tot de paddock worden aangelegd? Volgens mij is dat tunneltje niet hoog genoeg voor vrachtwagens.
Volgens mij is die onlangs ook al verdiept maar weet dat niet helemaal zeker.quote:Op maandag 12 november 2018 13:56 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Moet er ook een nieuwe toegang tot de paddock worden aangelegd? Volgens mij is dat tunneltje niet hoog genoeg voor vrachtwagens.
Via dit tunneltje en het rechte stuk: https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656quote:Op maandag 12 november 2018 14:07 schreef rubbereend het volgende:
[..]
hoe komen vrachtwagens nu dan op het binnenterrein?
quote:Op dinsdag 13 november 2018 07:59 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Via dit tunneltje en het rechte stuk: https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656
Maar dat kan dus alleen wanneer er geen race bezig is
EUhm.quote:Op maandag 12 november 2018 14:07 schreef rubbereend het volgende:
[..]
hoe komen vrachtwagens nu dan op het binnenterrein?
Die andere tunnelquote:Op woensdag 14 november 2018 12:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
EUhm.
Volgens de hoogte bepaling op de tunnel zelf, is die maar 3 meter hoog
https://www.google.nl/map(...)3D100!7i13312!8i6656
Of is er een andere manier van aan- en afvoer?
quote:Op woensdag 14 november 2018 12:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
EUhm.
Volgens de hoogte bepaling op de tunnel zelf, is die maar 3 meter hoog
https://www.google.nl/map(...)3D100!7i13312!8i6656
Of is er een andere manier van aan- en afvoer?
quote:Op dinsdag 13 november 2018 07:59 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Via dit tunneltje en het rechte stuk: https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656
Maar dat kan dus alleen wanneer er geen race bezig is
Wie de fuck is Magnussen.quote:Op zaterdag 10 november 2018 16:01 schreef potjecreme het volgende:
[..]
https://www.gpupdate.net/(...)grote-parkeerplaats/
quote:
Dit ja. De mening vragen van een rookie die pas 5 jaar mee doet aan de F1quote:
Die vent is geen coureur maar een stuntpiloot.quote:
Ik vind het een leuke rijder om te zien racen, al was ie in Abu Dhabi nogal een grijze muis.quote:Op dinsdag 27 november 2018 23:01 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Die vent is geen coureur maar een stuntpiloot.
tentje op het strand? kan ook leuk zijnquote:Op woensdag 28 november 2018 12:28 schreef TagForce het volgende:
Hmmm... Kan maar tot januari 2020 reserveren bij Centerparcs Zandvoort.
Nog een paar maandjes wachten dus
In heel die regio geldt een wildkampeer verbod. Op het strand slapen zal er dus niet inzitten.quote:Op woensdag 28 november 2018 12:32 schreef WEST het volgende:
[..]
tentje op het strand? kan ook leuk zijn
Assen staat gewoon compleet back up klaar, vermoed dat het daar het eerste jaar op uit zal draaien. Ik zie Zandvoort niet alles op orde hebben voor een verbouwing over een jaartjequote:Op dinsdag 27 november 2018 22:35 schreef Drekkoning het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)wieso-naar-nederland
In heel Nederland geldt een wildkampeerverbod hoorquote:Op woensdag 28 november 2018 12:33 schreef TagForce het volgende:
[..]
In heel die regio geldt een wildkampeer verbod. Op het strand slapen zal er dus niet inzitten.
Jammer, steek liever hier mijn belastinggeld in dan in die Duitsers.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 19:47 schreef rubbereend het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)-1-in-nederland.html
het kabinet gaat er geen geld in steken, logisch ook
Logisch , maar ook een doodsteek denk ikquote:Op dinsdag 5 februari 2019 19:47 schreef rubbereend het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)-1-in-nederland.html
het kabinet gaat er geen geld in steken, logisch ook
Het standpunt van het kabinet was allang duidelijk. Als Zandvoort hiervan afhankelijk was hebben ze hun eigen glazen ingegooid.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 19:47 schreef rubbereend het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)-1-in-nederland.html
het kabinet gaat er geen geld in steken, logisch ook
Het originele bericht is veel uitgebreider: https://www.rtlnieuws.nl/(...)-formule-1-zandvoortquote:Op dinsdag 5 februari 2019 20:04 schreef jpjedi het volgende:
Assen is afgevallen als optie meldt RTL.
https://www.ad.nl/formule(...)grand-prix~a9ee5761/
Ja zag het, ik plakte de verkeerde link.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 21:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het originele bericht is veel uitgebreider: https://www.rtlnieuws.nl/(...)-formule-1-zandvoort
Nou, dat zie ik dus niet gebeuren. Als ze nog bij de overheid moesten aankloppen voor 5 miljoen dan zie ik ze dat niet in 1,5 maand uit de hoge hoed toveren. Bovendien kan het geld bij elkaar komen om het te mogen organiseren, dan zie ik ze het vergunningtechnisch en qua verbouwing niet voor elkaar krijgen.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 20:04 schreef jpjedi het volgende:
Assen is afgevallen als optie meldt RTL.
https://www.ad.nl/formule(...)grand-prix~a9ee5761/
Het lijkt me ook niet realistisch inderdaad. Zowat alles rond de baan opbouwen vanaf nul en de infratstructuur in de regio aanleggen incl vergunningstraject. Laat staan het gat in de begroting dichten. Dat gaat jaren duren imo.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 21:39 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Nou, dat zie ik dus niet gebeuren. Als ze nog bij de overheid moesten aankloppen voor 5 miljoen dan zie ik ze dat niet in 1,5 maand uit de hoge hoed toveren. Bovendien kan het geld bij elkaar komen om het te mogen organiseren, dan zie ik ze het vergunningtechnisch en qua verbouwing niet voor elkaar krijgen.
En Assen kan zo van start gaan, toch wel jammer dat stuk gaat lopen op historiequote:Op dinsdag 5 februari 2019 22:40 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Het lijkt me ook niet realistisch inderdaad. Zowat alles rond de baan opbouwen vanaf nul en de infratstructuur in de regio aanleggen incl vergunningstraject. Laat staan het gat in de begroting dichten. Dat gaat jaren duren imo.
Nederland moet niet het doel zijn. We hebben twee circuits op steenworp afstand, laat nog een circuit in deze hoek dan ook echt meetellen. Een suf baantje als Assen is dat niet, en dat weet Liberty ook. Die hebben dan liever banen op de meest exotische plekken.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 22:55 schreef rubbereend het volgende:
[..]
En Assen kan zo van start gaan, toch wel jammer dat stuk gaat lopen op historie
Assen een suf baantje noemen Het circuit heeft niet voor niets de bijnaam 'The Cathedral of Speed'.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 23:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nederland moet niet het doel zijn. We hebben twee circuits op steenworp afstand, laat nog een circuit in deze hoek dan ook echt meetellen. Een suf baantje als Assen is dat niet, en dat weet Liberty ook. Die hebben dan liever banen op de meest exotische plekken.
In motorsport, niet in autosport.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 23:53 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Assen een suf baantje noemen Het circuit heeft niet voor niets de bijnaam 'The Cathedral of Speed'.
Dan nog is het dom om van een suf baantje te spreken. Gewoon weer een loze kreet van een Zandvoort-fanboy.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 23:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In motorsport, niet in autosport.
Fanboy? Serieus? Zullen we hier gewoon een normale discussie van maken?quote:Op dinsdag 5 februari 2019 23:59 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dan nog is het dom om van een suf baantje te spreken. Gewoon weer een loze kreet van een Zandvoort-fanboy.
Assen is een suf baantje... Voor autosport. Voor motorsport was het vroeger een stuk beter, maar is het nog steeds een mooie baan met een rijke historie... voor motorsport.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 23:59 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dan nog is het dom om van een suf baantje te spreken. Gewoon weer een loze kreet van een Zandvoort-fanboy.
Bij RTL hebben ze een beetje moeite met begrijpend lezen ofzo...quote:,,Er staat in die brief helemaal niet dat wij niet meer meedoen. Het is bekend dat Zandvoort vanwege zijn geschiedenis de eerste keus is, maar als het daar niet lukt, is Assen het alternatief. Dat is niet veranderd, het management de Formule 1 is daarin open naar ons'', aldus Vaessen.
Prins bril wil toch alleen maar meer geld genereren.. hij is geen filantropische instelling!quote:Op woensdag 6 februari 2019 10:47 schreef Nielsch het volgende:
Als Prins Bril van Oranje een paar van zn pandjes in 020 verkoopt is die financiering toch zo rond?
Als je door de berichten heen was gespit toen het "al lang en breed rond was", kon je er makkelijk uit op maken dat er niks rond was en dat het een schreeuw om investeerders was.quote:Op woensdag 6 februari 2019 09:55 schreef nils7 het volgende:
Zandvoort was toch allang en breed rond?
Ik herinner me de berichten nog.
Prinsje aan tafel bij F1-cafe etc.
Sorry maar dit soort blaaskakerij maakt mij erg cynisch richting het afketsen van de deal voor CPZ.
Hup Assen, de lay out an sich is wat minder dan CPZ maar de rest er omheen is lichtjaren voor op CPZ.
Dat klopt maar ze riepen het wel.quote:Op woensdag 6 februari 2019 12:43 schreef Luppie0110 het volgende:
[..]
Als je door de berichten heen was gespit toen het "al lang en breed rond was", kon je er makkelijk uit op maken dat er niks rond was en dat het een schreeuw om investeerders was.
Misschien heeft hij of een familielid nog een oude tekening of schilderij ergens op zolder liggen, wat 1,5 eeuw geleden gekocht is met belastinggeld en nu voor hunzelf vele miljoenen op kan brengenquote:Op woensdag 6 februari 2019 10:47 schreef Nielsch het volgende:
Als Prins Bril van Oranje een paar van zn pandjes in 020 verkoopt is die financiering toch zo rond?
quote:Op woensdag 6 februari 2019 23:37 schreef rubbereend het volgende:
Lammers: "Minister loog tegen kamer over F1 op Zandvoort"
wat een soap
Lammers zegt dus dat de overheid 5 miljoen moet investeren en dat deze 5 miljoen niet bij een andere partij vandaan mag komen (eis van de FOM)... de overheid zegt dat ze er geen geld in gaan steken... oftewel, het gaat niet door de overheid bij haar principes blijft, aldus Lammers.quote:"Die vijf miljoen is een vereiste van de Formule 1-organisatie. Zij zeggen dat als ze investeren in een race er ook een bijdrage van de overheid moet zijn."
Overheid is nog een redelijk breed begrip. Bedoelen ze daarmee de regering of is een bijdrage van provincie of zelfs van gemeente ook goed genoeg?quote:Op donderdag 7 februari 2019 09:43 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
[..]
Lammers zegt dus dat de overheid 5 miljoen moet investeren en dat deze 5 miljoen niet bij een andere partij vandaan mag komen (eis van de FOM)... de overheid zegt dat ze er geen geld in gaan steken... oftewel, het gaat niet door de overheid bij haar principes blijft, aldus Lammers.
Ok, mogelijk dat dat nog een optie is inderdaad. Maar iig is het nog steeds erg onzeker.quote:Op donderdag 7 februari 2019 10:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Overheid is nog een redelijk breed begrip. Bedoelen ze daarmee de regering of is een bijdrage van provincie of zelfs van gemeente ook goed genoeg?
Jij denkt dat een GroenLinks coalitie geld gaat geven voor F1?quote:Op donderdag 7 februari 2019 11:16 schreef Lionheaad het volgende:
En Amsterdam, de race is immers op Amsterdam Beach
Het Rijk gaat niet bijdragen maar Noord Holland en Zandvoort (of Amsterdam) kunnen dat natuurlijk wel doen.quote:Op donderdag 7 februari 2019 09:43 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
[..]
Lammers zegt dus dat de overheid 5 miljoen moet investeren en dat deze 5 miljoen niet bij een andere partij vandaan mag komen (eis van de FOM)... de overheid zegt dat ze er geen geld in gaan steken... oftewel, het gaat niet door de overheid bij haar principes blijft, aldus Lammers.
Een co2 neutrale race met alleen biobrandstoffen of elektrisch. Geen parkeerplaatsen voor de petrolheads die moeten allemaal verplicht met het ov daar naar toe.quote:Op donderdag 7 februari 2019 11:58 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Jij denkt dat een GroenLinks coalitie geld gaat geven voor F1?
Nee, natuurlijk niet.quote:Op donderdag 7 februari 2019 11:58 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Jij denkt dat een GroenLinks coalitie geld gaat geven voor F1?
Dat was gewoon net iets meer dan een zolder kamer project.quote:Op woensdag 6 februari 2019 10:34 schreef rubbereend het volgende:
Misschien moeten ze in Almere dat plan weer uit de kast trekken
quote:Op vrijdag 8 februari 2019 13:53 schreef Lionheaad het volgende:
De soap goes on....
GPupdate - Assen nog steeds in beeld; kans 90 procent
Assen zegt dat zij het financiėle plaatje al rond hebben.
We wachten op reactie vanuit Zandvoort
Zo iets gok ikquote:De Formule 1 hoort op Zandvoort, Zandvoort heeft historie en Assen niet.
Aldus Jantje
Lijkt me ook de enige manier om verkeerschaos te voorkomen daar.quote:Op woensdag 27 februari 2019 21:49 schreef Lionheaad het volgende:
Volgens meerdere sites heeft de strategisch adviseur van Zandvoort gezegd dat toeschouwers alleen mogen komen zonder auto.
Auto kan alleen dag van te voren met hotelovernachting.
Als er toch amper verkeer op de toegangsroutes rijdt, kunnen er aardig wat pendelbussen worden ingezet vanaf parkeerterreinen in de omgeving natuurlijk.quote:Op woensdag 27 februari 2019 22:58 schreef rubbereend het volgende:
Dat wordt een knappe organisatie om alles met OV binnen te krijgen
Was ook in het NOS journaal van de week.quote:Op woensdag 27 februari 2019 21:49 schreef Lionheaad het volgende:
Volgens meerdere sites heeft de strategisch adviseur van Zandvoort gezegd dat toeschouwers alleen mogen komen zonder auto.
Auto kan alleen dag van te voren met hotelovernachting.
Een van die parkeerterreinen is ongetwijfeld dat bij de Ikea bij Haarlem Spaarnwoude. Vanaf daar kunnen mensen de trein pakken naar Zandvoort, dus ik verwacht niet dat alles met pendelbussen zal gaan.quote:Op donderdag 28 februari 2019 14:34 schreef rubbereend het volgende:
Dit klinkt mooi maar respect voor deze logistieke nachtmerrie. Bussen moeten al snel een lus van 30km rijdenmet in en uitladen ben je daar al snel 45 minuten mee bezig, dat wil dus zeggen dat op de heenweg de bussen maximaal 4 keer kunnen rijden en op de terugweg willen 100.000 mensen tegelijk naar huis..... dat is echt een monsterklus. Maar zou mooi zijn als dat lukt
ga er maar vanuit dat er vanaf één punt pendeltreinen gaan rijden omdat dat het best te organiseren is. Als die trein vanuit Limburg er tussendoor moet en die is iets vertraagd loopt alles vertraging op. En de NS zal maximale capaciteit nodig hebben om via dat lijntje veel mensen te vervoeren.quote:Op donderdag 28 februari 2019 15:02 schreef DaMart het volgende:
[..]
Een van die parkeerterreinen is ongetwijfeld dat bij de Ikea bij Haarlem Spaarnwoude. Vanaf daar kunnen mensen de trein pakken naar Zandvoort, dus ik verwacht niet dat alles met pendelbussen zal gaan.
In het verleden heeft de NS bij grote evenementen overigens ook wel eens treinen vanuit Limburg, die normaal gesproken tot Amsterdam reden, laten doorrijden tot Zandvoort. Door mensen die van verder komen een rechtstreekse treinverbinding te bieden, wordt een deel van de bezoekers misschien al verleid om de auto te laten staan.
Maar het is en blijft een flinke logistieke puzzel inderdaad en respect als ze alle puzzelstukjes op de juiste plaats weten te krijgen .
Ik denk dat je eerder met denken aan Schiphol en Amsterdam. Dat strookje asfalt is veel te klein.quote:Op donderdag 28 februari 2019 15:02 schreef DaMart het volgende:
[..]
Een van die parkeerterreinen is ongetwijfeld dat bij de Ikea bij Haarlem Spaarnwoude. Vanaf daar kunnen mensen de trein pakken naar Zandvoort, dus ik verwacht niet dat alles met pendelbussen zal gaan.
Enige files bij parkeerplaatsen zal je altijd houden.quote:Op donderdag 28 februari 2019 15:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat je eerder met denken aan Schiphol en Amsterdam. Dat strookje asfalt is veel te klein.
Wiewatwaar?quote:Op zondag 3 maart 2019 17:46 schreef Sunri5e het volgende:
ZANDVOORT IS ROND! Eerste race 3 mei 2020. De deal is voor 3 jaar.
Zeer goed ingelichte bronnen. Let maar opquote:
Erik de Vlieger?quote:Op zondag 3 maart 2019 17:48 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Zeer goed ingelichte bronnen. Let maar op
twitter:EWdeVlieger twitterde op zondag 03-03-2019 om 17:38:47 Zandvoort + F1 - Deal voor 3 jaar- 1e race 3 mei 2020- privaat gefinancierd zonder overheidsteun- duurzaamste GP vd kalender: combiticket (entreeticket geeft recht op gratis OV, diverse P&R punten) reageer retweet
Nee, komt van iemand daar die de horeca op de baan doet.quote:Op zondag 3 maart 2019 17:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zag ik op Twitter.
Ik wil dit bericht op de FP knallen
Lees die Tweet eens.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |