Dus dan ben je piloot.. met een enorm moeilijke opleiding..quote:Op donderdag 1 november 2018 23:15 schreef MadJackthePirate het volgende:
Mensen die Ryanair lopen te verdedigen Zeker allemaal van die paupers die anders boos zijn dat ze niet voor 30 euro naar Turkije kunnen voor hun all-inclusive vakantie.
Genoeg verhalen te vinden over hoe schurkachtig Ryanair te werk gaat, maar nee hoor, die zeikerds van een werknemer moeten gewoon hun bek houden. Las laatst nog over een buitenlandse gast die een paar maanden geleden naar Eindhoven verhuist is op eigen kosten vanwege Ryanair en die mag nu weer verkassen dus. Verder is het algemeen bekend dat Ryanair zijn kapiteins van de vliegtuigen onder druk zetten om zo min mogelijk brandstof per vlucht mee te nemen, hoewel die kapiteins dat zelf mogen beslissen. Als je op safe speelt beland je op de zwarte lijst.
Maar goed, vooral blijven juichen dat die 'verwende piloten' nu eindelijk lik op stuk krijgen. Zal ze leren een vak te leren.
Heb jij die opleiding gedaan dan, dat je weet hoe moeilijk hij is? Bovendien kost die opleiding gewoon enorm veel geld wat toch terugverdient moet worden.quote:Op donderdag 1 november 2018 23:17 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dus dan ben je piloot.. met een enorm moeilijke opleiding..
Maar heb je het inzicht van een afgestorven boomwortel en heb je geen idee wie Ryan is..
Ja ja.. Try again..
Klopt.. en daarom doe ik aan werkweigering bij sommige bedrijven.. want je weet dat je er niets mee opschiet..quote:Op donderdag 1 november 2018 23:19 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Heb jij die opleiding gedaan dan, dat je weet hoe moeilijk hij is? Bovendien kost die opleiding gewoon enorm veel geld wat toch terugverdient moet worden.
Jij houdt dus wel van mensen onder druk zetten die verantwoordelijk zijn voor mensenlevens om kosten te sparen? Oke dat kan.quote:Op donderdag 1 november 2018 23:21 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Klopt.. en daarom doe ik aan werkweigering bij sommige bedrijven.. want je weet dat je er niets mee opschiet..
Overigens zou Ryan een prima klant voor me zijn.. Helder en overzichtelijk hou ik wel van..
Klinkklare onzin.. En daarbij trek je je eigen conclusie.. en dat mag.. maar ook daar klopt niets van..quote:Op donderdag 1 november 2018 23:25 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Jij houdt dus wel van mensen onder druk zetten die verantwoordelijk zijn voor mensenlevens om kosten te sparen? Oke dat kan.
Wat klopt er niet aan het punt dat het Ryanair personeel verantwoordelijk is voor mensenlevens?quote:Op donderdag 1 november 2018 23:27 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Klinkklare onzin.. En daarbij trek je je eigen conclusie.. en dat mag.. maar ook daar klopt niets van..
juistquote:Op donderdag 1 november 2018 16:00 schreef Carlos93 het volgende:
Werknemersrechten zijn helemaal doorgeschoten. Groot gelijk dat Ryanair gewoon zijn plan doorzet.
Zou toch even mooi worden als zo'n kut rechter even bepaald waar een bedrijf wel of niet heen gaat.
Eigenaar van het bedrijf zou altijd de baas moeten zijn en blijven, en moet kunnen doen wat hij wil.
Ja en de agent, de brandweerman, de shoarmaboer beslissen niet over jouw lot en krijgen 5 mille per maand?quote:Op donderdag 1 november 2018 23:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat klopt er niet aan het punt dat het Ryanair personeel verantwoordelijk is voor mensenlevens?
Even dramatisch gezegd, maar zodra je in een vliegtuig stapt leg je je lot in handen van de piloot, werktuigkundigen en stewardessen.
en daarbij vindt jij het verantwoord om die mensen tegen een hongerloontje lange dagen te laten werken zonder fatsoenlijke regeling voor pauzes en rust tussendoor en onder enorme werkdruk, voor een paar tientjes voordeel.
Totaal andere situatie.quote:Op donderdag 1 november 2018 23:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
juist
ik erger me ook enorm aan die piloten bij Air France , wat denken die onderknuppels wel
Ik heb het nu over de gerechtelijke uitspraak. Lees die anders even.quote:Op donderdag 1 november 2018 22:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee natuurlijk hoeven ze dat niet. Als die piloten daar willen blijven wonen is dat toch echt hun probleem?
Als ik ga werken voor een bedrijf in het westen dan moet ik er toch voor zorgen dat ik dat rot eind ga rijden naar mijn werk toe? Hoe ik dat doe heeft mij werkgever niets mee te maken.
En als wij bv met 10 man in het Noorden wonen voor een 1 mans klus dan is dat ook niet het probleem van de werkgever, die hoeft niet voor 10 man werk te regelen in het Noorden.
Als de Eindhovense basis dicht moet om wat voor reden dan ook, dan hebben ze maar mee te gaan en anders moet je ontslag nemen. Zo werkt het nou eenmaal als je een baas hebt, of dat nou KLM of Ryanair of wat van de gewone Nederlander is.
Heeft Ryanair niet hard kunnen maken?
Nou heb het niet gevolgd maar lijkt mij best wel hoor, als die basis weg moet en daar hoeft Ryanair niet eens een reden voor te geven, dan moeten ze wel mee willen ze voldoende blijven werken.
quote:De voorzieningenrechter:
5.1.
verbiedt Ryanair de vliegers eenzijdig over te plaatsen en bepaalt dat de vliegers aan een eenzijdige overplaatsing geen gehoor hoeven te geven zolang in rechte, via een door Ryanair aanhangig te maken bodemprocedure, niet is komen vast te staan dat eenzijdige overplaatsing gerechtvaardigd is;
5.2.
gebiedt Ryanair, indien en voor zover zij (één of meer van) de vliegers reeds over overplaatsing heeft bericht, de betreffende kennisgeving en de overplaatsing binnen 24 uur na betekening van het vonnis met onmiddellijke ingang en onvoorwaardelijk schriftelijk te herroepen;
5.3.
verbiedt Ryanair zich te beroepen op de in de arbeidsovereenkomsten opgenomen clausule “Excess Capacity”, en gebiedt Ryanair het loon en emolumenten van de vliegers maandelijks uiterlijk op de 28e van de betreffende maand volledig door te betalen, onder gelijktijdige verstrekking van een deugdelijke bruto/netto specificatie, ook na 4 november 2018 en ook als zij dan geen base in Eindhoven meer hebben, waarbij het gaat om ten minste de volgende bruto bedragen:
[eiser 1] : ¤ 6.443 bruto
[eiser 2] : ¤ 11.380 bruto
[eiser 3] : ¤ 6.207 bruto
[eiser 4] : ¤ 12.259 bruto
[eiser 5] : ¤ 6.254 bruto
[eiser 6] : ¤ 5.695 bruto
[eiser 7] : ¤ 13.611 bruto
[eiser 8] : ¤ 12.504 bruto
[eiser 9] : ¤ 13.601 bruto
[eiser 10] : ¤ 10.686 bruto
[eiser 11] : ¤ 11.254 bruto
[eiser 12] : ¤ 13.467 bruto
[eiser 13] : ¤ 13.321 bruto
[eiser 14] : ¤ 12.367 bruto
[eiser 15] : ¤ 13.957 bruto
[eiser 16] : ¤ 7.866 bruto
5.4.
gebiedt Ryanair de vliegvaardigheden van de vliegers te onderhouden op haar kosten en wel zodanig dat zij te allen tijde volledig bevoegd blijven een Boeing 737 te blijven vliegen;
Dat mogen ze ook. Alleen zitten er in Nederland wel bepaalde gevolgen aan vast.quote:Op donderdag 1 november 2018 16:00 schreef Carlos93 het volgende:
Werknemersrechten zijn helemaal doorgeschoten. Groot gelijk dat Ryanair gewoon zijn plan doorzet.
Zou toch even mooi worden als zo'n kut rechter even bepaald waar een bedrijf wel of niet heen gaat.
Eigenaar van het bedrijf zou altijd de baas moeten zijn en blijven, en moet kunnen doen wat hij wil.
Huil huil, een succesvol persoon verdient meer dan jij doet.quote:Op donderdag 1 november 2018 23:39 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja en de agent, de brandweerman, de shoarmaboer beslissen niet over jouw lot en krijgen 5 mille per maand?
En dan zwijg ik maar even over trein- bus en bootpersoneel, theater riggers, feesttentbouwers, en de plaatselijke kroegbaas.. en zelfs die verstopte hoer vanuit haar achterkamertje..
Je begrijpt dat daar veel meer ongelukken en incidenten gebeuren dan met toestellen van Ryan he?
En dat op alles wat met vliegen te maken heeft enorm strenge controles zijn?
Maar nee.. Piloten worden afgeperst en tewerkgesteld
Die afgunst zie je in Nederland richting ongeveer iedereen die (flink) meer dan gemiddeld verdiend. Slechte karaktertrek inderdaadquote:Op vrijdag 2 november 2018 07:25 schreef Copycat het volgende:
Wat een bizarre afgunst richting piloten komt in dit topic naar boven.
Piloten zijn dan ook rockstars.quote:Op vrijdag 2 november 2018 07:25 schreef Copycat het volgende:
Wat een bizarre afgunst richting piloten komt in dit topic naar boven.
Als ik de salarissen zo zie vind ik ze wel hoog voor het werk wat ze doen. Tegen de Balkenende norm aan voor wat vliegen..quote:Op vrijdag 2 november 2018 07:25 schreef Copycat het volgende:
Wat een bizarre afgunst richting piloten komt in dit topic naar boven.
De vraag is natuurlijk of je er last van hebt in het dagelijks leven.quote:Op vrijdag 2 november 2018 08:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als ik de salarissen zo zie vind ik ze wel hoog voor het werk wat ze doen. Tegen de Balkenende norm aan voor wat vliegen..
Nee, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen vinden dat ze onterecht staken omdat ze toch forse salarissen hebben.quote:Op vrijdag 2 november 2018 08:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk of je er last van hebt in het dagelijks leven.
Ze staakten alleen niet vanwege de salarissenquote:Op vrijdag 2 november 2018 08:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen vinden dat ze onterecht staken omdat ze toch forse salarissen hebben.
Want als je een beetje leuk salaris verdient, heb je nooit meer reden tot klagen, laat staan staken?quote:Op vrijdag 2 november 2018 08:41 schreef LXIV het volgende:
Nee, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen vinden dat ze onterecht staken omdat ze toch forse salarissen hebben.
Jan Modaal verdient 3000 keer zoveel als een slaaf in China.quote:Op vrijdag 2 november 2018 08:12 schreef habitue het volgende:
Die kneuzen hier die zo afgeven op Ryanair, en mensen die er mee vliegen, maar dan wel hun hele huis vol hebben liggen met made in China rommel.
Die piloten bij Ryanair verdienen 10000 keer zoveel als slaven in China.
idd bij een flink salaris is het toch normaal dat je een echte slaaf bent geworden. Alleen met een minimumloon mag je nog wat met arbeidsrecht doen.quote:Op vrijdag 2 november 2018 08:43 schreef Copycat het volgende:
[..]
Want als je een beetje leuk salaris verdient, heb je nooit meer reden tot klagen, laat staan staken?
Zo'n drogreden altijd dit.quote:Op vrijdag 2 november 2018 08:12 schreef habitue het volgende:
Die kneuzen hier die zo afgeven op Ryanair, en mensen die er mee vliegen, maar dan wel hun hele huis vol hebben liggen met made in China rommel.
Die piloten bij Ryanair verdienen 10000 keer zoveel als slaven in China.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |