abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 1 november 2018 @ 20:27:13 #51
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182885330
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:23 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Die tijd is de de luchtvaart alles behalve voorbij, aangezien alles (van promotie naar een hogere rang tot vakantie- en vrijetijdsbiedingen) op basis van senioriteit gaat. Dat is bij ongeveer elke grote carrier zo.

Nu hebben lowcost clubs als Ryanair wel een veel grote doorloop inderdaad. Maar dat betekent niet dat daarom de rechten die de werknemers hebben overboord mogen.
Daar zijn dan ook rechters voor.. En je weet dat je zo'n houding kunt verwachten bij Ryan..
Dat het op het scherpst van de snede moet is bekend van te voren..
Dat het bij de overheid jegens burgers er net zo aan toe gaat is veel verwerpelijker...
  donderdag 1 november 2018 @ 20:28:39 #52
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182885357
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:27 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Daar zijn dan ook rechters voor.. En je weet dat je zo'n houding kunt verwachten bij Ryan..
Dat het op het scherpst van de snede moet is bekend van te voren..
Dat het bij de overheid jegens burgers net zo gaat is veel verwerpelijker...
Mee eens. Het is een spelletje wat dat betreft, en O’Leary speelt het goed.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182885387
Natuurlijk hebben de werknemers rechten, maar het is toch belachelijk dat Ryanair de basis in Eindhoven niet zou mogen sluiten?
Slaat ook nergens op dat dit per se vanwege een staking zou moeten zijn, lijkt mij ook een zeer overtrokken situatie en daar kan een rechter ook helemaal niets over zeggen.

Als het financieel nodig is, of zelfs als het niet nodig is, Ryanair mag de basis in Eindhoven weg doen simpel zat.
Ik zou overigens als Ryanair medewerker maar al te graag uit Eindhoven weg willen. Je komt 99% zeker in een betere plek terecht. Als je mazzel hebt in Dublin bv.

Gewoon prima maatschappij verder Ryanair (ik kan inhoudelijk niets zeggen want ik ben geen werknemer). Vlieg er wel geregeld mee.
  donderdag 1 november 2018 @ 20:31:44 #54
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182885411
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:20 schreef Zolderkamer het volgende:
Want Ryanair koopt niet even 100 boeing 737 toestellen in 1 order en garandeert geen werk voor ik weet niet hoeveel mensen

Huil huil huil... er moeten een paar mensen een ander kutbaantje zoeken..

Over een paar jaar vliegt Ryanair je voor nop rond.. Beter kan niet..

Slechter kan niet. Want dat wordt dus betaalt door tweederangs vliegvelden die graag willen groeien. Die betalen desnoods ervoor. Ken de gemiddelde Nederlander. Ik ken mensen die enkel naar Spanje vliegen omdat het goedkoop is. Verder hebben ze er niks te zoeken. Als het gratis wordt dan doen ze helemaal niks anders meer. Van die goedkope babyboomers die met vroegpensioen de hele dag zich laten vervoeren in vliegtuigen. Maximale fijnstof-uitstoot, rond ieder vliegveld 24/7 geluidsoverlast, alle interessante steden permanent overspoeld.
En waarom? Om per passagier een paar dubbeltjes netto over te houden en om babyboomers 20x per jaar naar Torremolinos te brengen. Waanzin.
Pak liever een vliegtax van 100 euro per vlucht.

quote:
He added: “I think it will happen. It just won’t happen at Heathrow or those big hub airports. But most of the other airports who are looking for big traffic growth, that process is already starting to happen, lowering airport fees and some of the charges.”

O’Leary said: “If [air passenger duty] is gone: at many airports I’m paying more than £20 already with APD and fees, if I start getting that back, why not? I’m doing seat sales this week at £4 and I’m paying the £13 APD – I’m paying you to fly with me.
https://www.theguardian.c(...)hael-oleary-airports
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 1 november 2018 @ 20:32:29 #55
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_182885425
Als Ryanair in Nederland vluchten wil aanbieden, heeft het zich aan de Nederlandse wet te houden en ook aan uitspraken van een Nederlandse rechter.
Daar kun je het niet mee eens zijn, maar zo is het wel.
  donderdag 1 november 2018 @ 20:35:47 #56
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182885472
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Slechter kan niet. Want dat wordt dus betaalt door tweederangs vliegvelden die graag willen groeien. Die betalen desnoods ervoor. Ken de gemiddelde Nederlander. Ik ken mensen die enkel naar Spanje vliegen omdat het goedkoop is. Verder hebben ze er niks te zoeken. Als het gratis wordt dan doen ze helemaal niks anders meer. Van die goedkope babyboomers die met vroegpensioen de hele dag zich laten vervoeren in vliegtuigen. Maximale fijnstof-uitstoot, rond ieder vliegveld 24/7 geluidsoverlast, alle interessante steden permanent overspoeld.
En waarom? Om per passagier een paar dubbeltjes netto over te houden en om babyboomers 20x per jaar naar Torremolinos te brengen. Waanzin.
Pak liever een vliegtax van 100 euro per vlucht.

[..]

https://www.theguardian.c(...)hael-oleary-airports
Mooi verhaal.. maar er moet er eentje de goedkoopste zijn..
Er staan genoeg in de rij.. zowel opvolgers als klanten..

Net zoals de goedkoopste auto.. Alles gaat wel ten koste van iets..
Wat was het bestaansrecht anders geweest van die vliegvelden?
  donderdag 1 november 2018 @ 20:37:15 #57
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182885498
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:35 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Mooi verhaal.. maar er moet er eentje de goedkoopste zijn..
Er staan genoeg in de rij.. zowel opvolgers als klanten..

Net zoals de goedkoopste auto.. Alles gaat wel ten koste van iets..
Wat was het bestaansrecht anders geweest van die vliegvelden?
Natuurlijk. Maar dat neemt niet weg dat ook de goedkoopste zich aan bepaalde normen als werkgever, milieuvervuiler etc dient te houden.

RyanAir is gewoon heel handig in het afwentelen van kosten op de maatschappij. Als dat allemaal echt doorberekend werd, dan waren ze helemaal net zo goedkoop meer.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 1 november 2018 @ 20:39:21 #58
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182885533
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:30 schreef bianconeri het volgende:
Natuurlijk hebben de werknemers rechten, maar het is toch belachelijk dat Ryanair de basis in Eindhoven niet zou mogen sluiten?
Slaat ook nergens op dat dit per se vanwege een staking zou moeten zijn, lijkt mij ook een zeer overtrokken situatie en daar kan een rechter ook helemaal niets over zeggen.

Als het financieel nodig is, of zelfs als het niet nodig is, Ryanair mag de basis in Eindhoven weg doen simpel zat.
Ik zou overigens als Ryanair medewerker maar al te graag uit Eindhoven weg willen. Je komt 99% zeker in een betere plek terecht. Als je mazzel hebt in Dublin bv.

Gewoon prima maatschappij verder Ryanair (ik kan inhoudelijk niets zeggen want ik ben geen werknemer). Vlieg er wel geregeld mee.
Ze mogen de basis ook wel sluiten, maar ze moeten wel die piloten daar gebaseerd houden, hun loon betalen en zorgen dat ze voldoende vlieguren kunnen maken.

Dat heeft ansich niks met de staking te maken, maar wel met het feit dat Ryanair niet hard heeft kunnen maken dat ze zwaarwegende bedrijfsbelangen heeft om die piloten te herplaatsen in het buitenland.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 1 november 2018 @ 20:39:55 #59
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182885544
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maar dat neemt niet weg dat ook de goedkoopste zich aan bepaalde normen als werkgever, milieuvervuiler etc dient te houden.

RyanAir is gewoon heel handig in het afwentelen van kosten op de maatschappij. Als dat allemaal echt doorberekend werd, dan waren ze helemaal net zo goedkoop meer.
Ze zijn legaal bezig he?
Ik ga ook geen fooien geven aan mn verzekering.. ik zoek de goedkoopste..
pi_182885623
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maar dat neemt niet weg dat ook de goedkoopste zich aan bepaalde normen als werkgever, milieuvervuiler etc dient te houden.

RyanAir is gewoon heel handig in het afwentelen van kosten op de maatschappij. Als dat allemaal echt doorberekend werd, dan waren ze helemaal net zo goedkoop meer.
ach ze zijn gewoon een kankergezwel van de samenleving. Net zoals airbnb en uber.
Ze paratiseren op de samenleving, wentelen alle risico's op de werknemers en plukken de winsten zonder risico te lopen.....
Groot gelijk dat de rechter heeft gezegd dat de thuisbasis van de piloten gewoon nog in eindhoven blijft....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 1 november 2018 @ 20:44:32 #61
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_182885636
Tijd om subsidiëring voor vliegen sowieso af te schaffen. Het is een enorm vervuilende industrie en veel te goedkoop vergeleken o.a. de milieuimpact.

Het is totaal gek dat met de trein reizen een veelvoud kost bijvoorbeeld. Mensen moeten af van het idee dat je voor een schijntje de wereld moet kunnen over kunnen vliegen.

Dan sterven paupermaatschappijen zoals Ryanair wel uit. Hun doelpubliek kan het dan toch niet meer betalen.

Verder is Ryanair een vies bedrijf en zie ik ze graag over kop gaan. Maar als ze zich aan de wet houden moet iedereen zich daar bij neerleggen. Ook die piloten in Eindhoven. Het zal vast niet onmogelijk om werk te vinden bij een maatschappij met meer respect voor haar werknemers, zeker als piloot.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_182886677
quote:
7s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus een werkgever moet wat jou betreft in staat kunnen zijn om van de ene op de andere dag tegen je te zeggen: "luister pik, we gaan verhuizen naar Ierland dus als je je baan wil behouden verhuis je maar mee, zo niet ben je 'm kwijt"? En dan zonder enig recht op een vergoeding of iets?
Oh ja je kunt zeker een vergoeding krijgen hoor daarvoor.
pi_182886743
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ach ze zijn gewoon een kankergezwel van de samenleving. Net zoals airbnb en uber.
Ze paratiseren op de samenleving, wentelen alle risico's op de werknemers en plukken de winsten zonder risico te lopen.....
Groot gelijk dat de rechter heeft gezegd dat de thuisbasis van de piloten gewoon nog in eindhoven blijft....
:Y
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 1 november 2018 @ 21:29:40 #64
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_182886788
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:39 schreef Zolderkamer het volgende:
Ze zijn legaal bezig he?
Tijd om de wet aan te passen. Jaag de hyena van je erf af.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 1 november 2018 @ 21:35:18 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182886932
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:44 schreef Lothiriel het volgende:
Tijd om subsidiëring voor vliegen sowieso af te schaffen. Het is een enorm vervuilende industrie en veel te goedkoop vergeleken o.a. de milieuimpact.

Het is totaal gek dat met de trein reizen een veelvoud kost bijvoorbeeld. Mensen moeten af van het idee dat je voor een schijntje de wereld moet kunnen over kunnen vliegen.

Dan sterven paupermaatschappijen zoals Ryanair wel uit. Hun doelpubliek kan het dan toch niet meer betalen.

Verder is Ryanair een vies bedrijf en zie ik ze graag over kop gaan. Maar als ze zich aan de wet houden moet iedereen zich daar bij neerleggen. Ook die piloten in Eindhoven. Het zal vast niet onmogelijk om werk te vinden bij een maatschappij met meer respect voor haar werknemers, zeker als piloot.
Ik denk dat het een illusie is om de trein goedkoper te laten zijn dan het vliegtuig. Maar de bus, dat moet lukken. Een buschauffeur doet het in zijn eentje en verdient maar modaal. Met 150 liter brandstof zit je al in Spanje. Daar stijg je met een vliegtuig nog niet mee op. Maar een bus wordt wel op allerlei manieren belast en een vliegtuig niet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182886966
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:39 schreef Zolderkamer het volgende:
Ze zijn legaal bezig he?
Er is soms "voortschrijdend inzicht". Dat is misschien wel het mooiste ding waar de mensheid over beschikt. Legaal maar eigenlijk ongewenst. Dan gaan we nadenken over hoe het eigenlijk werkt, zien in dat dat ongewenst is wegens teveel nadelen voor de maatschappij en doen daar iets aan. Prima.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_182887028
Eerst nog eens wat vluchten geboekt.

Ryanair. *O*
pi_182887065
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 21:24 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Oh ja je kunt zeker een vergoeding krijgen hoor daarvoor.
Aha. Dus men is te ver doorgeschoten maar je vindt het wel terecht dat de rechter een ontslagvergoeding e.d. eist?
pi_182887091
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:44 schreef Lothiriel het volgende:
Het is totaal gek dat met de trein reizen een veelvoud kost bijvoorbeeld.
Als je de trein pakt naar een aantal stations verderop betaal je net zoveel als met een budgetmaatschappij naar de andere kant van Europa...

En ook de treinen worden zwaar gesubsidieerd binnen de EU.
pi_182887265
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 21:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Aha. Dus men is te ver doorgeschoten maar je vindt het wel terecht dat de rechter een ontslagvergoeding e.d. eist?
... Je snapt het duidelijk niet.
pi_182887407
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 21:51 schreef vigen98 het volgende:

[..]

... Je snapt het duidelijk niet.
Klopt. Leg eens uit.
pi_182888138
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:39 schreef Drekkoning het volgende:

Ze mogen de basis ook wel sluiten, maar ze moeten wel die piloten daar gebaseerd houden, hun loon betalen en zorgen dat ze voldoende vlieguren kunnen maken.

Dat heeft ansich niks met de staking te maken, maar wel met het feit dat Ryanair niet hard heeft kunnen maken dat ze zwaarwegende bedrijfsbelangen heeft om die piloten te herplaatsen in het buitenland.
Nee natuurlijk hoeven ze dat niet. Als die piloten daar willen blijven wonen is dat toch echt hun probleem?

Als ik ga werken voor een bedrijf in het westen dan moet ik er toch voor zorgen dat ik dat rot eind ga rijden naar mijn werk toe? Hoe ik dat doe heeft mij werkgever niets mee te maken.
En als wij bv met 10 man in het Noorden wonen voor een 1 mans klus dan is dat ook niet het probleem van de werkgever, die hoeft niet voor 10 man werk te regelen in het Noorden.

Als de Eindhovense basis dicht moet om wat voor reden dan ook, dan hebben ze maar mee te gaan en anders moet je ontslag nemen. Zo werkt het nou eenmaal als je een baas hebt, of dat nou KLM of Ryanair of wat van de gewone Nederlander is.

Heeft Ryanair niet hard kunnen maken?
Nou heb het niet gevolgd maar lijkt mij best wel hoor, als die basis weg moet en daar hoeft Ryanair niet eens een reden voor te geven, dan moeten ze wel mee willen ze voldoende blijven werken.
pi_182888192
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

ach ze zijn gewoon een kankergezwel van de samenleving. Net zoals airbnb en uber.
Ze paratiseren op de samenleving, wentelen alle risico's op de werknemers en plukken de winsten zonder risico te lopen.....
Groot gelijk dat de rechter heeft gezegd dat de thuisbasis van de piloten gewoon nog in eindhoven blijft....
Onzin.
Over die andere bedrijven zeg ik niets, maar Ryanair verder niets mis mee wat ze hier doen.
Ze zoeken gewoon goedkope oplossingen, omdat het anders te duur wordt.
De basis in Eindhoven kan niet meer uit, simpel zat dan moet die weg.

Wil je in een re-organisatie niet mee? Dan kun je weg.
Zo werkt het in elk bedrijf.
Ryanair kan niet al die piloten dood leuk in Eindhoven gaan laten blijven. Zo werkt dat niet.
Ook niet bij grote luxe bedrijven.
pi_182888305
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:20 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Klopt, en daar gaat het dus al te ver. Werknemers hebben veel te veel rechten. Geef Ryanair groot gelijk dat ze zeggen bekijk 't maar.
Welk belang weegt zwaarder? Het belang van de duizenden klanten die vanaf Eindhoven vliegen, of het belang van de 16 zeikerds met een salaris van 128k per jaar?
Zonder "zeikerts" in een bedrijf is er helemaal geen bedrijf. Maar dat vergeten heel veel werkgevers.



En wie bestuurt anders zo'n vliegtuig? Jij?
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 1 november 2018 @ 23:06:50 #75
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182888707
Ik vind het echt grappig.. Ryan is eerlijk en open over hun bedrijfsstructuur.. delen praktisch alles..open en bloot.. En krijgen de hele wereld over zich heen..
Niet dat ze dat erg vinden.. zolang het maar over ze gaat zijn ze blij met de reclame
Maar al die andere bedrijven die dat niet doen, en veel schimmiger zijn, daar hoor je niemand over..

Ga lekker zeiken over criminele speculanten ofzo.. Die zitten elke dag mensen dwars en kosten ons bakken met geld, staan door hun vermogen onder en boven de wet en leveren geen enkele bijdrage.. Doen alleen aan afbreuk..
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')