abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 1 november 2018 @ 15:42:21 #1
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_182879237
https://www.nu.nl/onderne(...)ch-gaan-sluiten.html

quote:
Ryanair zegt basis luchthaven Eindhoven toch te gaan sluiten
01-11-18 13:40
Update: 43 minuten geleden

Ryanair zegt de basis op vliegveld Eindhoven toch te gaan sluiten, hoewel de rechtbank donderdag oordeelde dat het concern zestien piloten die vanaf Eindhoven vliegen niet mag verplaatsen.

In een verklaring zegt de budgetmaatschappij dat de uitspraak geen gevolgen heeft voor het eerder genomen besluit.

De prijsvechter zei direct na de uitspraak in beroep te gaan, maar kwam daar later op terug. "Wij verwelkomen de uitspraak van de rechter die het mogelijk maakt de sluiting op 5 november zoals gepland voort te zetten", zo meldt het bedrijf later in een iets langere verklaring.

Ryanair zegt al het betrokken personeel in een eerder stadium de mogelijkheid te hebben geboden om te verhuizen naar een basis in een ander land, waarbij hun staat van dienst en beloning gerespecteerd zullen worden. "Als crewleden liever kiezen voor een ontslagregeling dan zullen we die keuze respecteren." Ryanair zal in dat laatste geval een ontslagvergoeding volgens Nederlands recht moeten betalen.

Ryanair krijgt nul op het rekest bij rechter
De rechtbank oordeelde donderdag dat Ryanair geen goede bedrijfseconomische redenen heeft om de basis te sluiten.

Daarom oordeelde de rechter dat Ryanair de zestien piloten die het kort geding hadden gestart niet kan verplichten om naar een andere luchthaven over te stappen. Het bedrijf moet volgens de rechter ook de lonen doorbetalen. In totaal zijn er zo'n vijftig Ryanair-piloten die vanaf Eindhoven vliegen.

Omdat er geen goede economische redenen voor de sluiting lijken te zijn, heeft het er volgens de rechter alle schijn van dat het besluit van Ryanair een straf is voor de Nederlandse piloten vanwege eerdere stakingen.
Goh, wie had dat verwacht? :').
Rock bottom in alle opzichten.
Hoe ver zullen deze struikrovers willen gaan en hoe ver laten we ze komen?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_182879376
Het is absurd dat een rechter kan beslissen of een bedrijf wel of niet mag verplaatsten :') Neem gewoon ontslag als je het een kut bedrijf vindt of accepteer die ontslagregeling.
  donderdag 1 november 2018 @ 15:58:30 #3
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_182879637
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:47 schreef vigen98 het volgende:
Het is absurd dat een rechter kan beslissen of een bedrijf wel of niet mag verplaatsten :') Neem gewoon ontslag als je het een kut bedrijf vindt of accepteer die ontslagregeling.
Inderdaad, mensen moeten eens wat dankbaarheid tonen dat ze voor hun broodheer mógen werken!
Werknemersrechten, daar doen we toch al lang niet meer aan.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_182879678
Werknemersrechten zijn helemaal doorgeschoten. Groot gelijk dat Ryanair gewoon zijn plan doorzet.
Zou toch even mooi worden als zo'n kut rechter even bepaald waar een bedrijf wel of niet heen gaat.

Eigenaar van het bedrijf zou altijd de baas moeten zijn en blijven, en moet kunnen doen wat hij wil.
pi_182879754
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:00 schreef Carlos93 het volgende:
Werknemersrechten zijn helemaal doorgeschoten. Groot gelijk dat Ryanair gewoon zijn plan doorzet.
Zou toch even mooi worden als zo'n kut rechter even bepaald waar een bedrijf wel of niet heen gaat.

Eigenaar van het bedrijf zou altijd de baas moeten zijn en blijven, en moet kunnen doen wat hij wil.
Zolang jij maar lekker voor een paar euro's naar Barcelona kan vliegen mag de rest er allemaal in stikken he?
pi_182879970
quote:
10s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:03 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Zolang jij maar lekker voor een paar euro's naar Barcelona kan vliegen mag de rest er allemaal in stikken he?
£9.99 retourtje vanaf London Stansted naar zo'n beetje alle vliegvelden op max 2.5 uur vliegen, niks mis mee toch?
De 16 piloten in kwestie hebben een gemiddeld salaris van ¤128.154 en toch durven ze nog te zeiken. Wie denken ze wel niet dat ze zijn?
pi_182880177
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:10 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

£9.99 retourtje vanaf London Stansted naar zo'n beetje alle vliegvelden op max 2.5 uur vliegen, niks mis mee toch?
De 16 piloten in kwestie hebben een gemiddeld salaris van ¤128.154 en toch durven ze nog te zeiken. Wie denken ze wel niet dat ze zijn?
Werknemers met een aantal rechten. Zoals bijvoorbeeld bescherming tegen het eenzijdig wijzigen van contracten (mag enkel als daar een goede bedrijfseconomische reden is). Of bescherming tegen wraakacties vanwege stakingen, dat is een andere reden die de rechter aanvoert tegen deze verhuizing.
pi_182880225
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:18 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Werknemers met een aantal rechten. Zoals bijvoorbeeld bescherming tegen het eenzijdig wijzigen van contracten (mag enkel als daar een goede bedrijfseconomische reden is). Of bescherming tegen wraakacties vanwege stakingen, dat is een andere reden die de rechter aanvoert tegen deze verhuizing.
Klopt, en daar gaat het dus al te ver. Werknemers hebben veel te veel rechten. Geef Ryanair groot gelijk dat ze zeggen bekijk 't maar.
Welk belang weegt zwaarder? Het belang van de duizenden klanten die vanaf Eindhoven vliegen, of het belang van de 16 zeikerds met een salaris van 128k per jaar?
pi_182880331
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:00 schreef Carlos93 het volgende:
Werknemersrechten zijn helemaal doorgeschoten.
:')
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182880342
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:20 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Klopt, en daar gaat het dus al te ver. Werknemers hebben veel te veel rechten. Geef Ryanair groot gelijk dat ze zeggen bekijk 't maar.
Welk belang weegt zwaarder? Het belang van de duizenden klanten die vanaf Eindhoven vliegen, of het belang van de 16 zeikerds met een salaris van 128k per jaar?
De gevolgen van dit soort uitspraken strekken zich uit tot alle werknemers in Nederland, niet alleen die 16 piloten. Als Ryanair het zou mogen dan kan elke andere werkgever, onder het mom van rechtsgelijkheid, zich ook beroepen daarop. Het is makkelijk om het nu allemaal weg te redeneren onder het motto "ach, het zijn maar een paar rijke verwende piloten" maar het komt later nog eens als een enorme boomrang terug in je gezicht als je zelf een conflict met je werkgever hebt en hij dit soort pesterijtjes inzet om je leven te vergallen.
pi_182880454
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:10 schreef Carlos93 het volgende:
De 16 piloten in kwestie hebben een gemiddeld salaris van ¤128.154 en toch durven ze nog te zeiken.
Gelukkig maar dat je door het aanvaarden van een bovenmodaal salaris geen rechten afstaat en dat werkgevers op geenerlei wijze de minimale arbeidsvoorwaarden, zoals door de wetgever bepaalt, opzij kunnen schuiven.
quote:
Wie denken ze wel niet dat ze zijn?
Proffesionals, die een grote verantwoordelijkheid (aansprakelijkheid) dragen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182880529
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:20 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Klopt, en daar gaat het dus al te ver. Werknemers hebben veel te veel rechten. Geef Ryanair groot gelijk dat ze zeggen bekijk 't maar.
Welk belang weegt zwaarder? Het belang van de duizenden klanten die vanaf Eindhoven vliegen, of het belang van de 16 zeikerds met een salaris van 128k per jaar?
Die paupers die met Ryanair de lucht vergiftigen om voor een appel en een ei een leuke selfie-achtergrond te vinden ergens ver weg moeten helemaal hun armoedige bek houden. Eet je ook uit vuilnisbakken omdat het zo lekker goedkoop is?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_182880532
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:20 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Welk belang weegt zwaarder? Het belang van de duizenden klanten die vanaf Eindhoven vliegen, of het belang van de 16 zeikerds met een salaris van 128k per jaar?
Lijkt me inderdaad een heel strak plan om willekeur in te voeren, zodat wat mensen goedkoper kunnen vliegen. Misschien kunnen de minimale vereisten inzake de luchtvaardigheid van luchtvaartschepen ook wat bijgesteld worden. Ik bedoel met wat minder vaak onderdelen vervangen wordt vliegen nog goedkoper!
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182882140
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:58 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Inderdaad, mensen moeten eens wat dankbaarheid tonen dat ze voor hun broodheer mógen werken!
Werknemersrechten, daar doen we toch al lang niet meer aan.
:') Leuk hoor maar je weet heel goed wat ik bedoel.

Natuurlijk moeten er basis arbeidersrechten zijn maar dit is te ver doorgeschoten en zal alleen maar zorgen dat meer bedrijven hier uit Nederland zullen terugtrekken. En ja hoor jij zou best dankbaar moeten zijn als piloot want jij krijgt mooi 1 ton per jaar uitgekeerd exclusief mooie bonussen of gratis geld die je meekrijgt tijdens een vlucht. Als ze het een kut baan vinden neem maar ontslag, zat andere piloten die het wel willen overnemen. Niemand dwingt je om daar te blijven werken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2018 17:58:00 ]
  donderdag 1 november 2018 @ 17:59:06 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182882170
Prima. Wat mij betreft helemaal Dicht met dat kutvliegveld waar 1 miljoen mensen last van hebben en dat nauwelijks iets oplevert.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182882173
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:34 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Lijkt me inderdaad een heel strak plan om willekeur in te voeren, zodat wat mensen goedkoper kunnen vliegen. Misschien kunnen de minimale vereisten inzake de luchtvaardigheid van luchtvaartschepen ook wat bijgesteld worden. Ik bedoel met wat minder vaak onderdelen vervangen wordt vliegen nog goedkoper!
Zodat "wat mensen" ? Wat mensen? Weet je wel hoeveel mensen gebruik maken van het vliegen? Hun belang gaat naar mijn mening voor de 16 piloten.
pi_182882184
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 17:59 schreef LXIV het volgende:
Prima. Wat mij betreft helemaal Dicht met dat kutvliegveld waar 1 miljoen mensen last van hebben en dat nauwelijks iets oplevert.
Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat daar een vliegveld was kort geleden :P
  donderdag 1 november 2018 @ 18:01:46 #18
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182882216
Het is vooralsnog maar de vraag of Ryanair zomaar van het personeel af kan en wat dat ze gaat kosten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 1 november 2018 @ 18:03:01 #19
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182882233
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 17:59 schreef LXIV het volgende:
Prima. Wat mij betreft helemaal Dicht met dat kutvliegveld waar 1 miljoen mensen last van hebben en dat nauwelijks iets oplevert.
Ryanair blijft er gewoon op vliegen hoor, alleen niet als basis.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182882279
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 17:57 schreef vigen98 het volgende:

[..]

:') Leuk hoor maar je weet heel goed wat ik bedoel.

Natuurlijk moeten er basis arbeidersrechten zijn maar dit is te ver doorgeschoten en zal alleen maar zorgen dat meer bedrijven hier uit Nederland zullen terugtrekken. En ja hoor jij zou best dankbaar moeten zijn als piloot want jij krijgt mooi 1 ton per jaar uitgekeerd exclusief mooie bonussen of gratis geld die je meekrijgt tijdens een vlucht. Als ze het een kut baan vinden neem maar ontslag, zat andere piloten die het wel willen overnemen. Niemand dwingt je om daar te blijven werken.
Dus een werkgever moet wat jou betreft in staat kunnen zijn om van de ene op de andere dag tegen je te zeggen: "luister pik, we gaan verhuizen naar Ierland dus als je je baan wil behouden verhuis je maar mee, zo niet ben je 'm kwijt"? En dan zonder enig recht op een vergoeding of iets?
pi_182882318
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:47 schreef vigen98 het volgende:
Het is absurd dat een rechter kan beslissen of een bedrijf wel of niet mag verplaatsten :') Neem gewoon ontslag als je het een kut bedrijf vindt of accepteer die ontslagregeling.
Kom dan niet je diensten aanbieden als je het niet eens bent met de wetten van dat land.
pi_182882324
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 17:59 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Zodat "wat mensen" ? Wat mensen? Weet je wel hoeveel mensen gebruik maken van het vliegen? Hun belang gaat naar mijn mening voor de 16 piloten.
Die mensen willen blijven vliegen. Vanaf Eindhoven en niet vanaf Dublin want dat is veel te ver weg.

Net zoals die kutpiloten. Ze willen hetzelfde oeps. Wat nu?


En weet je, die duizenden mensen willen dat Ryan Air blijft vliegen op Eindhoven, dus Ryan Air dwingen om te blijven?
pi_182882337
Ryanair mag echt zo snel mogelijk afsterven.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2018 18:09:26 ]
  donderdag 1 november 2018 @ 18:08:53 #24
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_182882338
quote:
7s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:05 schreef Xa1pt het volgende:
Dus een werkgever moet wat jou betreft in staat kunnen zijn om van de ene op de andere dag tegen je te zeggen: "luister pik, we gaan verhuizen naar Ierland dus als je je baan wil behouden verhuis je maar mee, zo niet ben je 'm kwijt"? En dan zonder enig recht op een vergoeding of iets?
Dit dus.

Plus de wetenschap dat het Ierse arbeidsrecht heel wat slechter is.

Het wordt in zo'n topic als dit wel pijnlijk duidelijk wie de billenmaatjes van de VVD en VNO-NCW zijn.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  donderdag 1 november 2018 @ 18:14:41 #25
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_182882456
quote:
7s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:05 schreef Xa1pt het volgende:
Dus een werkgever moet wat jou betreft in staat kunnen zijn om van de ene op de andere dag tegen je te zeggen: "luister pik, we gaan verhuizen naar Ierland dus als je je baan wil behouden verhuis je maar mee, zo niet ben je 'm kwijt"? En dan zonder enig recht op een vergoeding of iets?
Marktfundamentalisten, het is godzijdank een mensensoort op retour, maar je komt die teringlijers nog vaak genoeg tegen om je er elke keer weer over op te winden.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 1 november 2018 @ 18:16:47 #26
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_182882499
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:08 schreef zarGon het volgende:
Ryanair mag echt zo snel mogelijk afsterven.
Er is maar één effectieve methode.
Niet meer mee vliegen.
Spread the word.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_182882553
Dit topic :') :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_182882581
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Die mensen willen blijven vliegen. Vanaf Eindhoven en niet vanaf Dublin want dat is veel te ver weg.

Net zoals die kutpiloten. Ze willen hetzelfde oeps. Wat nu?

En weet je, die duizenden mensen willen dat Ryan Air blijft vliegen op Eindhoven, dus Ryan Air dwingen om te blijven?
Ryanair blijft dan ook gewoon vliegen op Eindhoven, met dezelfde hoeveelheid vluchten, op betere tijden zelfs, alleen vanaf een andere basis.
pi_182882591
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 17:59 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat daar een vliegveld was kort geleden :P
Een vliegveld is verder ook niks interessants, een zwaar gesubsidieerd winkelcentrum met een hele ingewikkeld parkeerplaats.
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:14 schreef Ringo het volgende:

[..]

Marktfundamentalisten, het is godzijdank een mensensoort op retour, maar je komt die teringlijers nog vaak genoeg tegen om je er elke keer weer over op te winden.
Het zijn doorgaans van die kruipertjes die zich daarom graag idientificeren met grootverdieners, terwijl ze te dom zijn om zich te realiseren dat ze zonder sociale wetgeving vanaf hun twaalfde aan de lopende band hadden gestaan zonder vakantie, laat staan vliegvakantie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_182882599
Heel simpel als Nederland alle landings en overvliegrechten van Ryanair intrekken. Kijken of ze daar blij van worden.
pi_182882752
Ach, ik kan dit soort ongegeneerd gedrag wel waarderen. Lekker duidelijk. "Wij verwelkomen de uitspraak van de rechter die het mogelijk maakt de sluiting op 5 november zoals gepland voort te zetten"; je ziet de vent die het opschrijft glimlachen. Je bent ook wel bijzonder mentaal uitgedaagd als je als werknemer voor zo'n club gaat werken.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 1 november 2018 @ 18:31:06 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182882796
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:03 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ryanair blijft er gewoon op vliegen hoor, alleen niet als basis.
Helaas wel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 1 november 2018 @ 18:33:05 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182882860
quote:
7s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:16 schreef Ringo het volgende:

[..]

Er is maar één effectieve methode.
Niet meer mee vliegen.
Spread the word.
Dat zal in Nederland nooit lukken zolang RyanAir goedkoper blijft.
Net zoals in de oorlog. Iedereen was tegen de Duitsers en voor de Joden. Maar het aangeven van een Jood leverde toch al snel 7 gulden 50 schoon op. Als jij het niet doet, dan doet een ander het wel en ben je een dief van je eigen portomonee. En het was allemaal al duur genoeg in oorlogstijd.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182882990
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:21 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Ryanair blijft dan ook gewoon vliegen op Eindhoven, met dezelfde hoeveelheid vluchten, op betere tijden zelfs, alleen vanaf een andere basis.
De persoon waar ik op reageer is van mening dat de meeste stemmen gelden en dit voor het individueel belang gaat. Daar reageer ik op.

Maar wat jij post, thanks, wist ik niet.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 1 november 2018 @ 18:41:12 #35
408813 crew  trein2000
pi_182883103
Heeft er ook maar iemand de uitspraak gelezen? Ik zie opzich wel ruimte voor Ryanair om de basis te sluiten, ze mogen alleen de rechtspositie van de piloten niet aantasten.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 1 november 2018 @ 18:42:20 #36
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_182883129
quote:
7s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus een werkgever moet wat jou betreft in staat kunnen zijn om van de ene op de andere dag tegen je te zeggen: "luister pik, we gaan verhuizen naar Ierland dus als je je baan wil behouden verhuis je maar mee, zo niet ben je 'm kwijt"? En dan zonder enig recht op een vergoeding of iets?
Dit dus. En was het maar Ierland. Ryanair gaf piloten alleen keus tussen standplaatsen die zo ver mogelijk van Eindhoven vandaan lagen. Marokko, Zuid-Italië, de Azoren of Roemenië. Misschien leuk als je single bent, met een gezin is dat waarschijnlijk iets minder.
pi_182883754
Dat er nog mensen met ryanair vliegen. :')
  donderdag 1 november 2018 @ 19:26:07 #38
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182884090
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:41 schreef trein2000 het volgende:
Heeft er ook maar iemand de uitspraak gelezen? Ik zie opzich wel ruimte voor Ryanair om de basis te sluiten, ze mogen alleen de rechtspositie van de piloten niet aantasten.
Dit is inderdaad de uitspraak.

Ryanair kan de basis gewoon sluiten. Daar is geen uitspraak over gedaan. Meeste media snappen dat alleen niet helemaal ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 1 november 2018 @ 19:28:04 #39
408813 crew  trein2000
pi_182884125
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 19:26 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dit is inderdaad de uitspraak.

Ryanair kan de basis gewoon sluiten. Daar is geen uitspraak over gedaan. Meeste media snappen dat alleen niet helemaal ;)
Klopt helemaal, blunder van de advocaat van die vliegers trouwens...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_182884457
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:47 schreef vigen98 het volgende:
Het is absurd dat een rechter kan beslissen of een bedrijf wel of niet mag verplaatsten :') Neem gewoon ontslag als je het een kut bedrijf vindt of accepteer die ontslagregeling.
Ik ben zelf een linkse rakker, maar ik vind (zonder verder inhoudelijk iets van de zaak af te weten) dit ook niet onredelijk. Tenzij Ryanair hier contractuele verplichtingen schendt waarmee ze zelf hebben ingestemd.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_182884557
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:41 schreef trein2000 het volgende:
Heeft er ook maar iemand de uitspraak gelezen? Ik zie opzich wel ruimte voor Ryanair om de basis te sluiten, ze mogen alleen de rechtspositie van de piloten niet aantasten.
Die rechtspositie niet aantasten betekent in dit geval dat ze (volgens de rechter: https://www.omroepbrabant(...)is-Eindhoven-Airport) hun werkzaamheden vanaf Eindhoven moeten kunnen blijven uitvoeren. Dus dan kun je ze wel elke ochtend en avond (betaald, want werktijd) op en neer taxiën naar Marokko, de Azoren of Roemenië maar of dat nou een beter optie is dan toch een basis aanhouden in Eindhoven..
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 1 november 2018 @ 19:47:09 #42
408813 crew  trein2000
pi_182884603
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 19:45 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Die rechtspositie niet aantasten betekent in dit geval dat ze (volgens de rechter: https://www.omroepbrabant(...)is-Eindhoven-Airport) hun werkzaamheden vanaf Eindhoven moeten kunnen blijven uitvoeren. Dus dan kun je ze wel elke ochtend en avond (betaald, want werktijd) op en neer taxiën naar Marokko, de Azoren of Roemenië maar of dat nou een beter optie is dan toch een basis aanhouden in Eindhoven..
Nee dat staat er niet, ze moeten doorbetaald worden en genoeg vlieguren maken vanaf Eindhoven. Kun je detacheren of bijvoorbeeld af ne toe zo’n geval huren voor een trainingvlucht
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_182884612
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 19:41 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Ik ben zelf een linkse rakker, maar ik vind (zonder verder inhoudelijk iets van de zaak af te weten) dit ook niet onredelijk. Tenzij Ryanair hier contractuele verplichtingen schendt waarmee ze zelf hebben ingestemd.
Dat doen ze ook. Wat zij probeerden was om eenzijdig het contract dat ze met de werknemers hebben te wijzigen. Dat is mogelijk volgens het Nederlands recht maar alleen als daar een goede bedrijfseconomische reden voor is. En die was er hier niet volgens de rechter.
pi_182884642
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 19:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee dat staat er niet, ze moeten doorbetaald worden en genoeg vlieguren maken vanaf Eindhoven. Kun je detacheren of bijvoorbeeld af ne toe zo’n geval huren voor een trainingvlucht
En dat kost Ryanair niet een hoop (onnodig) geld?
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 1 november 2018 @ 19:54:26 #45
408813 crew  trein2000
pi_182884781
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 19:48 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

En dat kost Ryanair niet een hoop (onnodig) geld?
Jawel, maar dat gaat het ze (aangenomen dat deze uitspraak overeind blijft) sowieso doen
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 1 november 2018 @ 20:07:12 #46
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182885019
Als Ryan Air dit allemaal is, waarom vliegen jullie er dan allemaal mee?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 1 november 2018 @ 20:08:00 #47
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_182885026
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Als Ryan Air dit allemaal is, waarom vliegen jullie er dan allemaal mee?
Hoezo “jullie allemaal”?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 1 november 2018 @ 20:20:40 #48
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182885221
Want Ryanair koopt niet even 100 boeing 737 toestellen in 1 order en garandeert geen werk voor ik weet niet hoeveel mensen

Huil huil huil... er moeten een paar mensen een ander kutbaantje zoeken..

Over een paar jaar vliegt Ryanair je voor nop rond.. Beter kan niet..

De tijd dat je je leven lang voor 1 bedrijf werkt is voorbij.. En als je dan ook nog aan de top van de banenmarkt staat dan moet je niet zo zeuren..
  donderdag 1 november 2018 @ 20:23:40 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182885266
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Als Ryan Air dit allemaal is, waarom vliegen jullie er dan allemaal mee?
Dat heb je altijd. Mensen kiezen individueel toch voor de voor hen voordeligste optie. De overheid moet afdwingen dat een bedrijf zich aan regelgeving houdt en ook ethisch juist handelt. Met internationalisering, internet, etc. is dit lastiger dan vroeger. Want is RyanAir nu echt een Iers bedrijf? En Facebook? En als dan een Pool in Nederland woont en voor RyanAir werkt en van Spanje naar Zweden vliegt, welke arbeidswetgeving is dan van toepassing?

Ik vind in ieder geval dat Nederland al veel te veel meedoet aan de 'race to the bottom', met het massaal importeren van goedkope arbeidskrachten, het welhaast gratis weggeven van grond, het voortdurend verlagen van belastingen voor bedrijven etc etc. Niet ten voordele van het Nederlandse volk, in wiens belang de regering geacht wordt te handelen. :')
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 1 november 2018 @ 20:23:51 #50
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182885270
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:20 schreef Zolderkamer het volgende:
Want Ryanair koopt niet even 100 boeing 737 toestellen in 1 order en garandeert geen werk voor ik weet niet hoeveel mensen

Huil huil huil... er moeten een paar mensen een ander kutbaantje zoeken..

Over een paar jaar vliegt Ryanair je voor nop rond.. Beter kan niet..

De tijd dat je je leven lang voor 1 bedrijf werkt is voorbij.. En als je dan ook nog aan de top van de banenmarkt staat dan moet je niet zo zeuren..

Die tijd is de de luchtvaart alles behalve voorbij, aangezien alles (van promotie naar een hogere rang tot vakantie- en vrijetijdsbiedingen) op basis van senioriteit gaat. Dat is bij ongeveer elke grote carrier zo.

Nu hebben lowcost clubs als Ryanair wel een veel grote doorloop inderdaad. Maar dat betekent niet dat daarom de rechten die de werknemers hebben overboord mogen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 1 november 2018 @ 20:27:13 #51
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182885330
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:23 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Die tijd is de de luchtvaart alles behalve voorbij, aangezien alles (van promotie naar een hogere rang tot vakantie- en vrijetijdsbiedingen) op basis van senioriteit gaat. Dat is bij ongeveer elke grote carrier zo.

Nu hebben lowcost clubs als Ryanair wel een veel grote doorloop inderdaad. Maar dat betekent niet dat daarom de rechten die de werknemers hebben overboord mogen.
Daar zijn dan ook rechters voor.. En je weet dat je zo'n houding kunt verwachten bij Ryan..
Dat het op het scherpst van de snede moet is bekend van te voren..
Dat het bij de overheid jegens burgers er net zo aan toe gaat is veel verwerpelijker...
  donderdag 1 november 2018 @ 20:28:39 #52
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182885357
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:27 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Daar zijn dan ook rechters voor.. En je weet dat je zo'n houding kunt verwachten bij Ryan..
Dat het op het scherpst van de snede moet is bekend van te voren..
Dat het bij de overheid jegens burgers net zo gaat is veel verwerpelijker...
Mee eens. Het is een spelletje wat dat betreft, en O’Leary speelt het goed.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182885387
Natuurlijk hebben de werknemers rechten, maar het is toch belachelijk dat Ryanair de basis in Eindhoven niet zou mogen sluiten?
Slaat ook nergens op dat dit per se vanwege een staking zou moeten zijn, lijkt mij ook een zeer overtrokken situatie en daar kan een rechter ook helemaal niets over zeggen.

Als het financieel nodig is, of zelfs als het niet nodig is, Ryanair mag de basis in Eindhoven weg doen simpel zat.
Ik zou overigens als Ryanair medewerker maar al te graag uit Eindhoven weg willen. Je komt 99% zeker in een betere plek terecht. Als je mazzel hebt in Dublin bv.

Gewoon prima maatschappij verder Ryanair (ik kan inhoudelijk niets zeggen want ik ben geen werknemer). Vlieg er wel geregeld mee.
  donderdag 1 november 2018 @ 20:31:44 #54
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182885411
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:20 schreef Zolderkamer het volgende:
Want Ryanair koopt niet even 100 boeing 737 toestellen in 1 order en garandeert geen werk voor ik weet niet hoeveel mensen

Huil huil huil... er moeten een paar mensen een ander kutbaantje zoeken..

Over een paar jaar vliegt Ryanair je voor nop rond.. Beter kan niet..

Slechter kan niet. Want dat wordt dus betaalt door tweederangs vliegvelden die graag willen groeien. Die betalen desnoods ervoor. Ken de gemiddelde Nederlander. Ik ken mensen die enkel naar Spanje vliegen omdat het goedkoop is. Verder hebben ze er niks te zoeken. Als het gratis wordt dan doen ze helemaal niks anders meer. Van die goedkope babyboomers die met vroegpensioen de hele dag zich laten vervoeren in vliegtuigen. Maximale fijnstof-uitstoot, rond ieder vliegveld 24/7 geluidsoverlast, alle interessante steden permanent overspoeld.
En waarom? Om per passagier een paar dubbeltjes netto over te houden en om babyboomers 20x per jaar naar Torremolinos te brengen. Waanzin.
Pak liever een vliegtax van 100 euro per vlucht.

quote:
He added: “I think it will happen. It just won’t happen at Heathrow or those big hub airports. But most of the other airports who are looking for big traffic growth, that process is already starting to happen, lowering airport fees and some of the charges.”

O’Leary said: “If [air passenger duty] is gone: at many airports I’m paying more than £20 already with APD and fees, if I start getting that back, why not? I’m doing seat sales this week at £4 and I’m paying the £13 APD – I’m paying you to fly with me.
https://www.theguardian.c(...)hael-oleary-airports
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 1 november 2018 @ 20:32:29 #55
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_182885425
Als Ryanair in Nederland vluchten wil aanbieden, heeft het zich aan de Nederlandse wet te houden en ook aan uitspraken van een Nederlandse rechter.
Daar kun je het niet mee eens zijn, maar zo is het wel.
  donderdag 1 november 2018 @ 20:35:47 #56
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182885472
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Slechter kan niet. Want dat wordt dus betaalt door tweederangs vliegvelden die graag willen groeien. Die betalen desnoods ervoor. Ken de gemiddelde Nederlander. Ik ken mensen die enkel naar Spanje vliegen omdat het goedkoop is. Verder hebben ze er niks te zoeken. Als het gratis wordt dan doen ze helemaal niks anders meer. Van die goedkope babyboomers die met vroegpensioen de hele dag zich laten vervoeren in vliegtuigen. Maximale fijnstof-uitstoot, rond ieder vliegveld 24/7 geluidsoverlast, alle interessante steden permanent overspoeld.
En waarom? Om per passagier een paar dubbeltjes netto over te houden en om babyboomers 20x per jaar naar Torremolinos te brengen. Waanzin.
Pak liever een vliegtax van 100 euro per vlucht.

[..]

https://www.theguardian.c(...)hael-oleary-airports
Mooi verhaal.. maar er moet er eentje de goedkoopste zijn..
Er staan genoeg in de rij.. zowel opvolgers als klanten..

Net zoals de goedkoopste auto.. Alles gaat wel ten koste van iets..
Wat was het bestaansrecht anders geweest van die vliegvelden?
  donderdag 1 november 2018 @ 20:37:15 #57
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182885498
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:35 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Mooi verhaal.. maar er moet er eentje de goedkoopste zijn..
Er staan genoeg in de rij.. zowel opvolgers als klanten..

Net zoals de goedkoopste auto.. Alles gaat wel ten koste van iets..
Wat was het bestaansrecht anders geweest van die vliegvelden?
Natuurlijk. Maar dat neemt niet weg dat ook de goedkoopste zich aan bepaalde normen als werkgever, milieuvervuiler etc dient te houden.

RyanAir is gewoon heel handig in het afwentelen van kosten op de maatschappij. Als dat allemaal echt doorberekend werd, dan waren ze helemaal net zo goedkoop meer.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 1 november 2018 @ 20:39:21 #58
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182885533
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:30 schreef bianconeri het volgende:
Natuurlijk hebben de werknemers rechten, maar het is toch belachelijk dat Ryanair de basis in Eindhoven niet zou mogen sluiten?
Slaat ook nergens op dat dit per se vanwege een staking zou moeten zijn, lijkt mij ook een zeer overtrokken situatie en daar kan een rechter ook helemaal niets over zeggen.

Als het financieel nodig is, of zelfs als het niet nodig is, Ryanair mag de basis in Eindhoven weg doen simpel zat.
Ik zou overigens als Ryanair medewerker maar al te graag uit Eindhoven weg willen. Je komt 99% zeker in een betere plek terecht. Als je mazzel hebt in Dublin bv.

Gewoon prima maatschappij verder Ryanair (ik kan inhoudelijk niets zeggen want ik ben geen werknemer). Vlieg er wel geregeld mee.
Ze mogen de basis ook wel sluiten, maar ze moeten wel die piloten daar gebaseerd houden, hun loon betalen en zorgen dat ze voldoende vlieguren kunnen maken.

Dat heeft ansich niks met de staking te maken, maar wel met het feit dat Ryanair niet hard heeft kunnen maken dat ze zwaarwegende bedrijfsbelangen heeft om die piloten te herplaatsen in het buitenland.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 1 november 2018 @ 20:39:55 #59
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182885544
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maar dat neemt niet weg dat ook de goedkoopste zich aan bepaalde normen als werkgever, milieuvervuiler etc dient te houden.

RyanAir is gewoon heel handig in het afwentelen van kosten op de maatschappij. Als dat allemaal echt doorberekend werd, dan waren ze helemaal net zo goedkoop meer.
Ze zijn legaal bezig he?
Ik ga ook geen fooien geven aan mn verzekering.. ik zoek de goedkoopste..
pi_182885623
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maar dat neemt niet weg dat ook de goedkoopste zich aan bepaalde normen als werkgever, milieuvervuiler etc dient te houden.

RyanAir is gewoon heel handig in het afwentelen van kosten op de maatschappij. Als dat allemaal echt doorberekend werd, dan waren ze helemaal net zo goedkoop meer.
ach ze zijn gewoon een kankergezwel van de samenleving. Net zoals airbnb en uber.
Ze paratiseren op de samenleving, wentelen alle risico's op de werknemers en plukken de winsten zonder risico te lopen.....
Groot gelijk dat de rechter heeft gezegd dat de thuisbasis van de piloten gewoon nog in eindhoven blijft....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 1 november 2018 @ 20:44:32 #61
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_182885636
Tijd om subsidiëring voor vliegen sowieso af te schaffen. Het is een enorm vervuilende industrie en veel te goedkoop vergeleken o.a. de milieuimpact.

Het is totaal gek dat met de trein reizen een veelvoud kost bijvoorbeeld. Mensen moeten af van het idee dat je voor een schijntje de wereld moet kunnen over kunnen vliegen.

Dan sterven paupermaatschappijen zoals Ryanair wel uit. Hun doelpubliek kan het dan toch niet meer betalen.

Verder is Ryanair een vies bedrijf en zie ik ze graag over kop gaan. Maar als ze zich aan de wet houden moet iedereen zich daar bij neerleggen. Ook die piloten in Eindhoven. Het zal vast niet onmogelijk om werk te vinden bij een maatschappij met meer respect voor haar werknemers, zeker als piloot.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_182886677
quote:
7s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus een werkgever moet wat jou betreft in staat kunnen zijn om van de ene op de andere dag tegen je te zeggen: "luister pik, we gaan verhuizen naar Ierland dus als je je baan wil behouden verhuis je maar mee, zo niet ben je 'm kwijt"? En dan zonder enig recht op een vergoeding of iets?
Oh ja je kunt zeker een vergoeding krijgen hoor daarvoor.
pi_182886743
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ach ze zijn gewoon een kankergezwel van de samenleving. Net zoals airbnb en uber.
Ze paratiseren op de samenleving, wentelen alle risico's op de werknemers en plukken de winsten zonder risico te lopen.....
Groot gelijk dat de rechter heeft gezegd dat de thuisbasis van de piloten gewoon nog in eindhoven blijft....
:Y
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 1 november 2018 @ 21:29:40 #64
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_182886788
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:39 schreef Zolderkamer het volgende:
Ze zijn legaal bezig he?
Tijd om de wet aan te passen. Jaag de hyena van je erf af.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 1 november 2018 @ 21:35:18 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182886932
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:44 schreef Lothiriel het volgende:
Tijd om subsidiëring voor vliegen sowieso af te schaffen. Het is een enorm vervuilende industrie en veel te goedkoop vergeleken o.a. de milieuimpact.

Het is totaal gek dat met de trein reizen een veelvoud kost bijvoorbeeld. Mensen moeten af van het idee dat je voor een schijntje de wereld moet kunnen over kunnen vliegen.

Dan sterven paupermaatschappijen zoals Ryanair wel uit. Hun doelpubliek kan het dan toch niet meer betalen.

Verder is Ryanair een vies bedrijf en zie ik ze graag over kop gaan. Maar als ze zich aan de wet houden moet iedereen zich daar bij neerleggen. Ook die piloten in Eindhoven. Het zal vast niet onmogelijk om werk te vinden bij een maatschappij met meer respect voor haar werknemers, zeker als piloot.
Ik denk dat het een illusie is om de trein goedkoper te laten zijn dan het vliegtuig. Maar de bus, dat moet lukken. Een buschauffeur doet het in zijn eentje en verdient maar modaal. Met 150 liter brandstof zit je al in Spanje. Daar stijg je met een vliegtuig nog niet mee op. Maar een bus wordt wel op allerlei manieren belast en een vliegtuig niet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182886966
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:39 schreef Zolderkamer het volgende:
Ze zijn legaal bezig he?
Er is soms "voortschrijdend inzicht". Dat is misschien wel het mooiste ding waar de mensheid over beschikt. Legaal maar eigenlijk ongewenst. Dan gaan we nadenken over hoe het eigenlijk werkt, zien in dat dat ongewenst is wegens teveel nadelen voor de maatschappij en doen daar iets aan. Prima.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_182887028
Eerst nog eens wat vluchten geboekt.

Ryanair. *O*
pi_182887065
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 21:24 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Oh ja je kunt zeker een vergoeding krijgen hoor daarvoor.
Aha. Dus men is te ver doorgeschoten maar je vindt het wel terecht dat de rechter een ontslagvergoeding e.d. eist?
pi_182887091
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:44 schreef Lothiriel het volgende:
Het is totaal gek dat met de trein reizen een veelvoud kost bijvoorbeeld.
Als je de trein pakt naar een aantal stations verderop betaal je net zoveel als met een budgetmaatschappij naar de andere kant van Europa...

En ook de treinen worden zwaar gesubsidieerd binnen de EU.
pi_182887265
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 21:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Aha. Dus men is te ver doorgeschoten maar je vindt het wel terecht dat de rechter een ontslagvergoeding e.d. eist?
... Je snapt het duidelijk niet.
pi_182887407
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 21:51 schreef vigen98 het volgende:

[..]

... Je snapt het duidelijk niet.
Klopt. Leg eens uit.
pi_182888138
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:39 schreef Drekkoning het volgende:

Ze mogen de basis ook wel sluiten, maar ze moeten wel die piloten daar gebaseerd houden, hun loon betalen en zorgen dat ze voldoende vlieguren kunnen maken.

Dat heeft ansich niks met de staking te maken, maar wel met het feit dat Ryanair niet hard heeft kunnen maken dat ze zwaarwegende bedrijfsbelangen heeft om die piloten te herplaatsen in het buitenland.
Nee natuurlijk hoeven ze dat niet. Als die piloten daar willen blijven wonen is dat toch echt hun probleem?

Als ik ga werken voor een bedrijf in het westen dan moet ik er toch voor zorgen dat ik dat rot eind ga rijden naar mijn werk toe? Hoe ik dat doe heeft mij werkgever niets mee te maken.
En als wij bv met 10 man in het Noorden wonen voor een 1 mans klus dan is dat ook niet het probleem van de werkgever, die hoeft niet voor 10 man werk te regelen in het Noorden.

Als de Eindhovense basis dicht moet om wat voor reden dan ook, dan hebben ze maar mee te gaan en anders moet je ontslag nemen. Zo werkt het nou eenmaal als je een baas hebt, of dat nou KLM of Ryanair of wat van de gewone Nederlander is.

Heeft Ryanair niet hard kunnen maken?
Nou heb het niet gevolgd maar lijkt mij best wel hoor, als die basis weg moet en daar hoeft Ryanair niet eens een reden voor te geven, dan moeten ze wel mee willen ze voldoende blijven werken.
pi_182888192
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

ach ze zijn gewoon een kankergezwel van de samenleving. Net zoals airbnb en uber.
Ze paratiseren op de samenleving, wentelen alle risico's op de werknemers en plukken de winsten zonder risico te lopen.....
Groot gelijk dat de rechter heeft gezegd dat de thuisbasis van de piloten gewoon nog in eindhoven blijft....
Onzin.
Over die andere bedrijven zeg ik niets, maar Ryanair verder niets mis mee wat ze hier doen.
Ze zoeken gewoon goedkope oplossingen, omdat het anders te duur wordt.
De basis in Eindhoven kan niet meer uit, simpel zat dan moet die weg.

Wil je in een re-organisatie niet mee? Dan kun je weg.
Zo werkt het in elk bedrijf.
Ryanair kan niet al die piloten dood leuk in Eindhoven gaan laten blijven. Zo werkt dat niet.
Ook niet bij grote luxe bedrijven.
pi_182888305
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:20 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Klopt, en daar gaat het dus al te ver. Werknemers hebben veel te veel rechten. Geef Ryanair groot gelijk dat ze zeggen bekijk 't maar.
Welk belang weegt zwaarder? Het belang van de duizenden klanten die vanaf Eindhoven vliegen, of het belang van de 16 zeikerds met een salaris van 128k per jaar?
Zonder "zeikerts" in een bedrijf is er helemaal geen bedrijf. Maar dat vergeten heel veel werkgevers.



En wie bestuurt anders zo'n vliegtuig? Jij?
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 1 november 2018 @ 23:06:50 #75
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182888707
Ik vind het echt grappig.. Ryan is eerlijk en open over hun bedrijfsstructuur.. delen praktisch alles..open en bloot.. En krijgen de hele wereld over zich heen..
Niet dat ze dat erg vinden.. zolang het maar over ze gaat zijn ze blij met de reclame
Maar al die andere bedrijven die dat niet doen, en veel schimmiger zijn, daar hoor je niemand over..

Ga lekker zeiken over criminele speculanten ofzo.. Die zitten elke dag mensen dwars en kosten ons bakken met geld, staan door hun vermogen onder en boven de wet en leveren geen enkele bijdrage.. Doen alleen aan afbreuk..
pi_182888840
Mensen die Ryanair lopen te verdedigen :') Zeker allemaal van die paupers die anders boos zijn dat ze niet voor 30 euro naar Turkije kunnen voor hun all-inclusive vakantie.

Genoeg verhalen te vinden over hoe schurkachtig Ryanair te werk gaat, maar nee hoor, die zeikerds van een werknemer moeten gewoon hun bek houden. Las laatst nog over een buitenlandse gast die een paar maanden geleden naar Eindhoven verhuist is op eigen kosten vanwege Ryanair en die mag nu weer verkassen dus. Verder is het algemeen bekend dat Ryanair zijn kapiteins van de vliegtuigen onder druk zet om zo min mogelijk brandstof per vlucht mee te nemen, hoewel die kapiteins dat zelf mogen beslissen. Als je op safe speelt beland je op de zwarte lijst.

Maar goed, vooral blijven juichen dat die 'verwende piloten' nu eindelijk lik op stuk krijgen. Zal ze leren een vak te leren.
  donderdag 1 november 2018 @ 23:17:25 #77
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182888883
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 23:15 schreef MadJackthePirate het volgende:
Mensen die Ryanair lopen te verdedigen :') Zeker allemaal van die paupers die anders boos zijn dat ze niet voor 30 euro naar Turkije kunnen voor hun all-inclusive vakantie.

Genoeg verhalen te vinden over hoe schurkachtig Ryanair te werk gaat, maar nee hoor, die zeikerds van een werknemer moeten gewoon hun bek houden. Las laatst nog over een buitenlandse gast die een paar maanden geleden naar Eindhoven verhuist is op eigen kosten vanwege Ryanair en die mag nu weer verkassen dus. Verder is het algemeen bekend dat Ryanair zijn kapiteins van de vliegtuigen onder druk zetten om zo min mogelijk brandstof per vlucht mee te nemen, hoewel die kapiteins dat zelf mogen beslissen. Als je op safe speelt beland je op de zwarte lijst.

Maar goed, vooral blijven juichen dat die 'verwende piloten' nu eindelijk lik op stuk krijgen. Zal ze leren een vak te leren.
Dus dan ben je piloot.. met een enorm moeilijke opleiding..
Maar heb je het inzicht van een afgestorven boomwortel en heb je geen idee wie Ryan is..

Ja ja.. Try again.. :Y)
pi_182888911
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 23:17 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dus dan ben je piloot.. met een enorm moeilijke opleiding..
Maar heb je het inzicht van een afgestorven boomwortel en heb je geen idee wie Ryan is..

Ja ja.. Try again.. :Y)
Heb jij die opleiding gedaan dan, dat je weet hoe moeilijk hij is? Bovendien kost die opleiding gewoon enorm veel geld wat toch terugverdient moet worden.
  donderdag 1 november 2018 @ 23:21:32 #79
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182888962
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 23:19 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Heb jij die opleiding gedaan dan, dat je weet hoe moeilijk hij is? Bovendien kost die opleiding gewoon enorm veel geld wat toch terugverdient moet worden.
Klopt.. en daarom doe ik aan werkweigering bij sommige bedrijven.. want je weet dat je er niets mee opschiet..
Overigens zou Ryan een prima klant voor me zijn.. Helder en overzichtelijk hou ik wel van..
Oh en nee.. mij krijg je niet in een vliegtuig.. hooguit met een parachute, maar dan durft niemand anders meer en breekt er paniek uit enzo..
pi_182889046
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 23:21 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Klopt.. en daarom doe ik aan werkweigering bij sommige bedrijven.. want je weet dat je er niets mee opschiet..
Overigens zou Ryan een prima klant voor me zijn.. Helder en overzichtelijk hou ik wel van..
Jij houdt dus wel van mensen onder druk zetten die verantwoordelijk zijn voor mensenlevens om kosten te sparen? Oke dat kan.
  donderdag 1 november 2018 @ 23:27:14 #81
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182889074
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 23:25 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Jij houdt dus wel van mensen onder druk zetten die verantwoordelijk zijn voor mensenlevens om kosten te sparen? Oke dat kan.
Klinkklare onzin.. En daarbij trek je je eigen conclusie.. en dat mag.. maar ook daar klopt niets van..

Iedereen die werkt, werkt gedwongen toch? Is het niet door gebrek aan geld dan wel door de maatschappij..
pi_182889190
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 23:27 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Klinkklare onzin.. En daarbij trek je je eigen conclusie.. en dat mag.. maar ook daar klopt niets van..
Wat klopt er niet aan het punt dat het Ryanair personeel verantwoordelijk is voor mensenlevens?

Even dramatisch gezegd, maar zodra je in een vliegtuig stapt leg je je lot in handen van de piloot, werktuigkundigen en stewardessen.

en daarbij vindt jij het verantwoord om die mensen tegen een hongerloontje lange dagen te laten werken zonder fatsoenlijke regeling voor pauzes en rust tussendoor en onder enorme werkdruk, voor een paar tientjes voordeel. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 1 november 2018 @ 23:38:44 #83
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182889258
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:00 schreef Carlos93 het volgende:
Werknemersrechten zijn helemaal doorgeschoten. Groot gelijk dat Ryanair gewoon zijn plan doorzet.
Zou toch even mooi worden als zo'n kut rechter even bepaald waar een bedrijf wel of niet heen gaat.

Eigenaar van het bedrijf zou altijd de baas moeten zijn en blijven, en moet kunnen doen wat hij wil.
juist

ik erger me ook enorm aan die piloten bij Air France , wat denken die onderknuppels wel
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 1 november 2018 @ 23:39:21 #84
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182889268
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 23:33 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wat klopt er niet aan het punt dat het Ryanair personeel verantwoordelijk is voor mensenlevens?

Even dramatisch gezegd, maar zodra je in een vliegtuig stapt leg je je lot in handen van de piloot, werktuigkundigen en stewardessen.

en daarbij vindt jij het verantwoord om die mensen tegen een hongerloontje lange dagen te laten werken zonder fatsoenlijke regeling voor pauzes en rust tussendoor en onder enorme werkdruk, voor een paar tientjes voordeel. :')
Ja en de agent, de brandweerman, de shoarmaboer beslissen niet over jouw lot en krijgen 5 mille per maand? :')
En dan zwijg ik maar even over trein- bus en bootpersoneel, theater riggers, feesttentbouwers, en de plaatselijke kroegbaas.. en zelfs die verstopte hoer vanuit haar achterkamertje..

Je begrijpt dat daar veel meer ongelukken en incidenten gebeuren dan met toestellen van Ryan he?
En dat op alles wat met vliegen te maken heeft enorm strenge controles zijn?
Maar nee.. Piloten worden afgeperst en tewerkgesteld
pi_182889695
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 23:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

juist

ik erger me ook enorm aan die piloten bij Air France , wat denken die onderknuppels wel
Totaal andere situatie.

Niet doen ajb
  vrijdag 2 november 2018 @ 06:17:08 #86
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182891260
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 22:33 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nee natuurlijk hoeven ze dat niet. Als die piloten daar willen blijven wonen is dat toch echt hun probleem?

Als ik ga werken voor een bedrijf in het westen dan moet ik er toch voor zorgen dat ik dat rot eind ga rijden naar mijn werk toe? Hoe ik dat doe heeft mij werkgever niets mee te maken.
En als wij bv met 10 man in het Noorden wonen voor een 1 mans klus dan is dat ook niet het probleem van de werkgever, die hoeft niet voor 10 man werk te regelen in het Noorden.

Als de Eindhovense basis dicht moet om wat voor reden dan ook, dan hebben ze maar mee te gaan en anders moet je ontslag nemen. Zo werkt het nou eenmaal als je een baas hebt, of dat nou KLM of Ryanair of wat van de gewone Nederlander is.

Heeft Ryanair niet hard kunnen maken?
Nou heb het niet gevolgd maar lijkt mij best wel hoor, als die basis weg moet en daar hoeft Ryanair niet eens een reden voor te geven, dan moeten ze wel mee willen ze voldoende blijven werken.
Ik heb het nu over de gerechtelijke uitspraak. Lees die anders even.

https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBOBR:2018:5330

quote:
De voorzieningenrechter:

5.1.

verbiedt Ryanair de vliegers eenzijdig over te plaatsen en bepaalt dat de vliegers aan een eenzijdige overplaatsing geen gehoor hoeven te geven zolang in rechte, via een door Ryanair aanhangig te maken bodemprocedure, niet is komen vast te staan dat eenzijdige overplaatsing gerechtvaardigd is;

5.2.

gebiedt Ryanair, indien en voor zover zij (één of meer van) de vliegers reeds over overplaatsing heeft bericht, de betreffende kennisgeving en de overplaatsing binnen 24 uur na betekening van het vonnis met onmiddellijke ingang en onvoorwaardelijk schriftelijk te herroepen;

5.3.

verbiedt Ryanair zich te beroepen op de in de arbeidsovereenkomsten opgenomen clausule “Excess Capacity”, en gebiedt Ryanair het loon en emolumenten van de vliegers maandelijks uiterlijk op de 28e van de betreffende maand volledig door te betalen, onder gelijktijdige verstrekking van een deugdelijke bruto/netto specificatie, ook na 4 november 2018 en ook als zij dan geen base in Eindhoven meer hebben, waarbij het gaat om ten minste de volgende bruto bedragen:

[eiser 1] : ¤ 6.443 bruto

[eiser 2] : ¤ 11.380 bruto

[eiser 3] : ¤ 6.207 bruto

[eiser 4] : ¤ 12.259 bruto

[eiser 5] : ¤ 6.254 bruto

[eiser 6] : ¤ 5.695 bruto

[eiser 7] : ¤ 13.611 bruto

[eiser 8] : ¤ 12.504 bruto

[eiser 9] : ¤ 13.601 bruto

[eiser 10] : ¤ 10.686 bruto

[eiser 11] : ¤ 11.254 bruto

[eiser 12] : ¤ 13.467 bruto

[eiser 13] : ¤ 13.321 bruto

[eiser 14] : ¤ 12.367 bruto

[eiser 15] : ¤ 13.957 bruto

[eiser 16] : ¤ 7.866 bruto

5.4.

gebiedt Ryanair de vliegvaardigheden van de vliegers te onderhouden op haar kosten en wel zodanig dat zij te allen tijde volledig bevoegd blijven een Boeing 737 te blijven vliegen;



[ Bericht 9% gewijzigd door Drekkoning op 02-11-2018 06:25:45 ]
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182891369
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:00 schreef Carlos93 het volgende:
Werknemersrechten zijn helemaal doorgeschoten. Groot gelijk dat Ryanair gewoon zijn plan doorzet.
Zou toch even mooi worden als zo'n kut rechter even bepaald waar een bedrijf wel of niet heen gaat.

Eigenaar van het bedrijf zou altijd de baas moeten zijn en blijven, en moet kunnen doen wat hij wil.
Dat mogen ze ook. Alleen zitten er in Nederland wel bepaalde gevolgen aan vast.
  vrijdag 2 november 2018 @ 07:11:00 #88
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_182891635
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 23:39 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja en de agent, de brandweerman, de shoarmaboer beslissen niet over jouw lot en krijgen 5 mille per maand? :')
En dan zwijg ik maar even over trein- bus en bootpersoneel, theater riggers, feesttentbouwers, en de plaatselijke kroegbaas.. en zelfs die verstopte hoer vanuit haar achterkamertje..

Je begrijpt dat daar veel meer ongelukken en incidenten gebeuren dan met toestellen van Ryan he?
En dat op alles wat met vliegen te maken heeft enorm strenge controles zijn?
Maar nee.. Piloten worden afgeperst en tewerkgesteld
Huil huil, een succesvol persoon verdient meer dan jij doet. :'( :'( :'(

Wat is het leven toch oneerlijk.

Maar als Ryanair de salarissen wil doorbetalen zonder die piloten in te zetten dan is dat hun keuze.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 2 november 2018 @ 07:25:17 #89
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182891731
Wat een bizarre afgunst richting piloten komt in dit topic naar boven.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 2 november 2018 @ 07:27:07 #90
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182891757
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 november 2018 07:25 schreef Copycat het volgende:
Wat een bizarre afgunst richting piloten komt in dit topic naar boven.
Die afgunst zie je in Nederland richting ongeveer iedereen die (flink) meer dan gemiddeld verdiend. Slechte karaktertrek inderdaad :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182891844
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 november 2018 07:25 schreef Copycat het volgende:
Wat een bizarre afgunst richting piloten komt in dit topic naar boven.
Piloten zijn dan ook rockstars.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_182892103
Die kneuzen hier die zo afgeven op Ryanair, en mensen die er mee vliegen, maar dan wel hun hele huis vol hebben liggen met made in China rommel. :')

Die piloten bij Ryanair verdienen 10000 keer zoveel als slaven in China.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 2 november 2018 @ 08:38:12 #93
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182892272
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 november 2018 07:25 schreef Copycat het volgende:
Wat een bizarre afgunst richting piloten komt in dit topic naar boven.
Als ik de salarissen zo zie vind ik ze wel hoog voor het werk wat ze doen. Tegen de Balkenende norm aan voor wat vliegen..
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 2 november 2018 @ 08:40:47 #94
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182892296
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 08:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als ik de salarissen zo zie vind ik ze wel hoog voor het werk wat ze doen. Tegen de Balkenende norm aan voor wat vliegen..
De vraag is natuurlijk of je er last van hebt in het dagelijks leven.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 2 november 2018 @ 08:41:34 #95
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182892306
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 08:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

De vraag is natuurlijk of je er last van hebt in het dagelijks leven.
Nee, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen vinden dat ze onterecht staken omdat ze toch forse salarissen hebben.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 2 november 2018 @ 08:42:27 #96
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182892312
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 08:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen vinden dat ze onterecht staken omdat ze toch forse salarissen hebben.
Ze staakten alleen niet vanwege de salarissen ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 2 november 2018 @ 08:43:33 #97
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182892320
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 08:41 schreef LXIV het volgende:

Nee, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen vinden dat ze onterecht staken omdat ze toch forse salarissen hebben.
Want als je een beetje leuk salaris verdient, heb je nooit meer reden tot klagen, laat staan staken?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 2 november 2018 @ 08:45:26 #98
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_182892338
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 08:12 schreef habitue het volgende:
Die kneuzen hier die zo afgeven op Ryanair, en mensen die er mee vliegen, maar dan wel hun hele huis vol hebben liggen met made in China rommel. :')

Die piloten bij Ryanair verdienen 10000 keer zoveel als slaven in China.
Jan Modaal verdient 3000 keer zoveel als een slaaf in China.
Welk punt wil je precies maken?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_182892375
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 november 2018 08:43 schreef Copycat het volgende:

[..]

Want als je een beetje leuk salaris verdient, heb je nooit meer reden tot klagen, laat staan staken?
idd bij een flink salaris is het toch normaal dat je een echte slaaf bent geworden. Alleen met een minimumloon mag je nog wat met arbeidsrecht doen.
pi_182892424
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 08:12 schreef habitue het volgende:
Die kneuzen hier die zo afgeven op Ryanair, en mensen die er mee vliegen, maar dan wel hun hele huis vol hebben liggen met made in China rommel. :')

Die piloten bij Ryanair verdienen 10000 keer zoveel als slaven in China.
Zo'n drogreden altijd dit.
  vrijdag 2 november 2018 @ 09:15:23 #101
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_182892656
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 november 2018 08:43 schreef Copycat het volgende:
Want als je een beetje leuk salaris verdient, heb je nooit meer reden tot klagen, laat staan staken?
Logisch toch?
Iedereen weet toch wel dat geld verdienen not done is, wat je er ook voor doet en hoeveel verantwoordelijkheid je draagt, en dat veel geld verdienen betekent dat je automatisch al je rechten hebt verspeeld?

Dat jíj dat nou niet weet, Copycat! Valt me vies van je tegen!
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_182892691
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:25 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

De gevolgen van dit soort uitspraken strekken zich uit tot alle werknemers in Nederland, niet alleen die 16 piloten. Als Ryanair het zou mogen dan kan elke andere werkgever, onder het mom van rechtsgelijkheid, zich ook beroepen daarop. Het is makkelijk om het nu allemaal weg te redeneren onder het motto "ach, het zijn maar een paar rijke verwende piloten" maar het komt later nog eens als een enorme boomrang terug in je gezicht als je zelf een conflict met je werkgever hebt en hij dit soort pesterijtjes inzet om je leven te vergallen.
Dit dus ^O^
pi_182892843
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 november 2018 08:45 schreef Ringo het volgende:

[..]

Jan Modaal verdient 3000 keer zoveel als een slaaf in China.
Welk punt wil je precies maken?
Dat als je gaat zeiken op mensen die met Ryanair vliegen vanwege slechte arbeidsomstandigheden, ik hoop dat je niks in je kledingkast hebt hangen met made in China.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_182892858
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 november 2018 08:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zo'n drogreden altijd dit.
Nee hoor. Het bevalt je gewoon niet.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_182892927
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:29 schreef habitue het volgende:

[..]

Nee hoor. Het bevalt je gewoon niet.
Jawel hoor. Er zijn altijd wel ergere zaken en dingen te bedenken waarbij je kunt roepen "ja maar in land X is het helemaal erg maar daar wind je je niet over op dus je bent hypocriet, hurdur!".
  vrijdag 2 november 2018 @ 09:37:55 #106
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182892995
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 november 2018 08:43 schreef Copycat het volgende:

[..]

Want als je een beetje leuk salaris verdient, heb je nooit meer reden tot klagen, laat staan staken?
Nee, als je 120K op jaarbasis vangt om een grote bus rond te vliegen moet je gewoon niet janken. En als het zulke goede en unieke talenten zijn dan kunnen ze vast zó bij een andere maatschappij terecht.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 2 november 2018 @ 09:40:45 #107
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182893047
Om een grote bus rond te vliegen. De kift zit blijkbaar diep bij je. Afgewezen vanwege een te nauwe blik?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_182893070
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, als je 120K op jaarbasis vangt om een grote bus rond te vliegen moet je gewoon niet janken. En als het zulke goede en unieke talenten zijn dan kunnen ze vast zó bij een andere maatschappij terecht.
Jezus wat een afgunst hier. Typisch Nederlandse kneuterigheid.
pi_182893243
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jawel hoor. Er zijn altijd wel ergere zaken en dingen te bedenken waarbij je kunt roepen "ja maar in land X is het helemaal erg maar daar wind je je niet over op dus je bent hypocriet, hurdur!".
Ik wijs hypocriete mensen graag op hun hypocrisie. Dat heeft verder niet zoveel met drogredenen te maken.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 2 november 2018 @ 09:54:04 #110
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182893283
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:51 schreef habitue het volgende:

Ik wijs hypocriete mensen graag op hun hypocrisie. Dat heeft verder niet zoveel met drogredenen te maken.
Daar zul je wel een dagtaak aan hebben, iedereen is in meer of mindere mate hypocriet.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 2 november 2018 @ 09:55:46 #111
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182893315
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, als je 120K op jaarbasis vangt om een grote bus rond te vliegen moet je gewoon niet janken. En als het zulke goede en unieke talenten zijn dan kunnen ze vast zó bij een andere maatschappij terecht.
Als het allemaal zo makkelijk is als een bus besturen, vraag ik me af waarom buschauffeurs dan niet gewoon piloot worden? Verdient een stuk beter!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182893642
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:54 schreef Copycat het volgende:

[..]

Daar zul je wel een dagtaak aan hebben, iedereen is in meer of mindere mate hypocriet.
Alleen op FOK natuurlijk.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 2 november 2018 @ 10:14:25 #113
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182893656
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 november 2018 10:13 schreef habitue het volgende:

Alleen op FOK natuurlijk.
Wat hypocriet.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_182893731
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:51 schreef habitue het volgende:

[..]

Ik wijs hypocriete mensen graag op hun hypocrisie. Dat heeft verder niet zoveel met drogredenen te maken.
Dat je je niet X op zou mogen winden omdat elders Y gebeurt en veel erger is is wel een drogreden.
pi_182893773
quote:
8s.gif Op vrijdag 2 november 2018 10:14 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wat hypocriet.
ja hij moet als echte don quichotte dan wel eerst een pareto analyse maken en tot de conclusie komen dat hij deze tijd dan veel beter aan hypocriete faceboekers kan besteden daar is het bereik stukken meer. :D
pi_182893906
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:25 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

De gevolgen van dit soort uitspraken strekken zich uit tot alle werknemers in Nederland, niet alleen die 16 piloten. Als Ryanair het zou mogen dan kan elke andere werkgever, onder het mom van rechtsgelijkheid, zich ook beroepen daarop. Het is makkelijk om het nu allemaal weg te redeneren onder het motto "ach, het zijn maar een paar rijke verwende piloten" maar het komt later nog eens als een enorme boomrang terug in je gezicht als je zelf een conflict met je werkgever hebt en hij dit soort pesterijtjes inzet om je leven te vergallen.
Inderdaad. Onze arbeidsrechten worden in een rap tempo afgebroken op die manier. Nu is het die pauper maatschappij Ryanair straks is het wel weer een andere werkgever. Ongeacht welk werk ook arbeidsrechten zijn zeer belangrijk op elk niveau.
pi_182894032
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 17:59 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Zodat "wat mensen" ? Wat mensen? Weet je wel hoeveel mensen gebruik maken van het vliegen? Hun belang gaat naar mijn mening voor de 16 piloten.
Oh... Dus het gaat niet meer om rechtvaardigheid, maar om aantallen (de massa)... Pas je dat standpunt ook consequent toe in andere discussies? In de discussie over de Armeense kwestie, bijvoorbeeld? Ik bedoel er zijn meer Turken dan Armeniers... Of ben je in die discussie ineens wel voor rechtvaardigheid.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182894066
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 23:17 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dus dan ben je piloot.. met een enorm moeilijke opleiding..
Maar heb je het inzicht van een afgestorven boomwortel en heb je geen idee wie Ryan is..

Ja ja.. Try again.. :Y)
Dat idee zullen ze heus wel hebben maar er zal toch brood op de plank moeten komen en je zult toch je vlieguren moeten maken.

In mijn sector speelt dat ook wel. Een machinist zal uiteindelijk bij Arriva gaan rijden als er bij NS geen mogelijkheid is. Maar zodra de kans er is zal hij gelijk overstappen naar NS vanwege de veel betere arbeidsrechten.
pi_182894117
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 november 2018 10:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat je je niet X op zou mogen winden omdat elders Y gebeurt en veel erger is is wel een drogreden.
Dat is helemaal niet wat ik zeg, dus je slaat onzin uit.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 2 november 2018 @ 10:50:06 #120
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182894147
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 10:44 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat idee zullen ze heus wel hebben maar er zal toch brood op de plank moeten komen en je zult toch je vlieguren moeten maken.

In mijn sector speelt dat ook wel. Een machinist zal uiteindelijk bij Arriva gaan rijden als er bij NS geen mogelijkheid is. Maar zodra de kans er is zal hij gelijk overstappen naar NS vanwege de veel betere arbeidsrechten.
Tja overal moet je onderaan beginnen.. is ook niet zoveel mis mee lijkt me..
  vrijdag 2 november 2018 @ 10:56:18 #121
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182894269
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2018 10:50 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Tja overal moet je onderaan beginnen.. is ook niet zoveel mis mee lijkt me..
Neehoor, maar de werkgevers moeten wel de rechten van de werknemers respecteren.

Het 'je kiest er zelf voor'-argument is nogal kortzichtig, dan kan je net zo goed elk recht dat een werkgever of consument heeft afschaffen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 2 november 2018 @ 10:57:22 #122
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_182894284
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:37 schreef LXIV het volgende:
Nee, als je 120K op jaarbasis vangt om een grote bus rond te vliegen moet je gewoon niet janken.
Oh wauw.
Ik had je al laag zitten, maar nu heb je jezelf overtroffen ondertroffen.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:03:12 #123
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182894369
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 10:56 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Neehoor, maar de werkgevers moeten wel de rechten van de werknemers respecteren.

Het 'je kiest er zelf voor'-argument is nogal kortzichtig, dan kan je net zo goed elk recht dat een werkgever of consument heeft afschaffen.
Doen ze toch ook?
Er zijn enorm veel bedrijven die tegen het randje aanzitten.. Die randjes zijn vastgesteld..
Of moet iedereen een ruime marge van de rand afblijven?
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:08:51 #124
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182894479
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:03 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Doen ze toch ook?
Er zijn enorm veel bedrijven die tegen het randje aanzitten.. Die randjes zijn vastgesteld..
Of moet iedereen een ruime marge van de rand afblijven?
Aangezien de rechter de piloten in het gelijk stelt hebben ze de rechten van hun werknemers dus niet gerespecteerd, en dat moet nu met dwangsommen afgedwongen worden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182894501
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 10:47 schreef habitue het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet wat ik zeg, dus je slaat onzin uit.
Je zegt dat mensen niet moeten klagen over de werkwijze van Ryanair want in China worden mensen nog veel meer uitgebuit en die producten kopen we nog volop.
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:09:32 #126
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182894502
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:08 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Aangezien de rechter de piloten in het gelijk stelt hebben ze de rechten van hun werknemers dus niet gerespecteerd, en dat moet nu met dwangsommen afgedwongen worden.
En dus blijven ze binnen de randen..

Zoals gezegd.. de overheid werkt net zo.. en dat is veel verwerpelijker omdat je daar geen keuze hebt..
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:10:40 #127
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_182894523
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:09 schreef Zolderkamer het volgende:
En dus blijven ze binnen de randen..
Niet uit eigen beweging.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:11:34 #128
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182894538
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:10 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Niet uit eigen beweging.
Moet dat dan? Ik rij ook geen 40 waar ik 50 mag.. en als ik iets te snel rijd dan word ik vanzelf teruggefloten
pi_182894574
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:11 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik rij ook geen 40 waar ik 50 mag.. en als ik iets te snel rijd dan word ik vanzelf teruggefloten
Als er pak sneeuw ligt ook.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2018 11:14:31 ]
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:13:46 #130
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_182894577
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:11 schreef Zolderkamer het volgende:
Moet dat dan?
Lijkt me wel ja.
Als je denkt dat je mag doen wat je wilt en pas pas op de plaats maakt als je medewerkers je voor de rechter slepen om hun geschonden rechten af te dwingen, ben je een waardeloze werkgever.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:13 schreef john2406 het volgende:
Als er pak sneeuw ligt ook.
Over rijdt snelweg als je met je de ook fits.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:14:14 #131
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182894589
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:11 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Moet dat dan? Ik rij ook geen 40 waar ik 50 mag.. en als ik iets te snel rijd dan word ik vanzelf teruggefloten
Maar dan heb je wel te snel gereden, toch?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:15:16 #132
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182894604
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:13 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Lijkt me wel ja.
Als je denkt dat je mag doen wat je wilt en pas pas op de plaats maakt als je medewerkers je voor de rechter slepen om hun geschonden rechten af te dwingen, ben je een waardeloze werkgever.
Maar dat is bekend toch? Net zo als er een heleboel andere waardeloze werkgevers zijn.. (waar toch steeds mensen voor willen werken)
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:16:20 #133
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182894635
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:14 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar dan heb je wel te snel gereden, toch?
Ja.. En als je heel veel geld hebt dan maakt je dat niets uit..
Zo werkt het systeem nou eenmaal..
pi_182894636
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:14 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar dan heb je wel te snel gereden, toch?
Kan, kan ook binnen de correctie liggen.

Echter vergeet niet dat men het een draai kan geven, aanpassen naar de wegomstandigheden.
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:16:52 #135
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_182894644
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:15 schreef Zolderkamer het volgende:
Maar dat is bekend toch? Net zo als er een heleboel andere waardeloze werkgevers zijn.. (waar toch steeds mensen voor willen werken)
Wat is nou je punt?
Andere bedrijven zijn ook slecht dus het is oneerlijk dat Ryanair aangepakt wordt?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_182894660
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:15 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Maar dat is bekend toch? Net zo als er een heleboel andere waardeloze werkgevers zijn.. (waar toch steeds mensen voor willen werken)
Totdat ze iets beters vinden, er zijn er die zien liever dat men beweegt op commando, wanneer men schijten mag bijvoorbeeld.
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:18:11 #137
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182894674
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:16 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Wat is nou je punt?
Andere bedrijven zijn ook slecht dus het is oneerlijk dat Ryanair aangepakt wordt?
Mijn punt is dat je weet wat je kunt verwachten.. er is geen bedrijf wat zo open en transparant is als Ryan..
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:19:51 #138
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_182894704
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:18 schreef Zolderkamer het volgende:
er is geen bedrijf wat zo open en transparant is als Ryan..
Aperte onzin.
En dan nog, "open en transparant" houdt niet in "ethisch acceptabel".
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:19:57 #139
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182894707
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:18 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Mijn punt is dat je weet wat je kunt verwachten.. er is geen bedrijf wat zo open en transparant is als Ryan..
Wat kan je verwachten dan?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:20:27 #140
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182894718
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:19 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Aperte onzin.
En dan nog, "open en transparant" houdt niet in "ethisch acceptabel".
Blijkbaar wel he? Anders bestonden ze niet..
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:21:01 #141
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182894731
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:19 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wat kan je verwachten dan?
Gezeik als puntje bij paaltje komt...
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:21:01 #142
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182894732
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:16 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja.. En als je heel veel geld hebt dan maakt je dat niets uit..
Zo werkt het systeem nou eenmaal..
Dat klopt. Maar daarom rijdt je nog wel te hard. En heeft Ryanair rechten van werknemers geschonden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:21:49 #143
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182894746
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar daarom rijdt je nog wel te hard. En heeft Ryanair rechten van werknemers geschonden.
Zeker dat ontkennen ze toch ook niet? Ze respecteren de rechtsspraak.. (oftewel de regeltjes)
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:23:25 #144
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182894776
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:18 schreef Zolderkamer het volgende:
r is geen bedrijf wat zo open en transparant is als Ryan..
Waar baseer je dat op?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:24:12 #145
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182894788
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:21 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Zeker dat ontkennen ze toch ook niet? Ze respecteren de rechtsspraak..
Ik zeg ook niet dat ze het ontkennen. Ik zeg dat ze rechten van werknemers schenden.

Blijkbaar zijn er hier mensen die vinden dat dat mag als je je werknemers bovenmodaal betaald. Ik niet. De rechter inderdaad ook niet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:24:45 #146
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182894807
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:23 schreef Copycat het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?
Ik heb niets met vliegen.. Heb nog nooit gevlogen.. Maar weet dat Ryan niet de beste werkgever is..
Ik mag toch hopen dat piloten iets meer weten dan mij..
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:25:19 #147
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182894817
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:24 schreef Zolderkamer het volgende:

Ik heb niets met vliegen.. Heb nog nooit gevlogen.. Maar weet dat Ryan niet de beste werkgever is..
Ik mag toch hopen dat piloten iets meer weten dan mij..
Nergens op dus.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_182894819
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:24 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dan moeten ze dwangsommen betalen.
Dus wat willen ze anders als respecteren, ook al is het voor de schijn?
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:25:43 #149
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182894827
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:25 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dus wat willen ze anders als respecteren, ook al is het voor de schijn?
Ja
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:25:55 #150
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182894829
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:24 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat ze het ontkennen. Ik zeg dat ze rechten van werknemers schenden.

Blijkbaar zijn er hier mensen die vinden dat dat mag als je je werknemers bovenmodaal betaald. Ik niet. De rechter inderdaad ook niet.
Maar ook dat is binnen de randjes van het systeem..
Je mag de rechten van werknemers schenden.. dat heeft natuurlijk een prijs.. etc etc..
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:26:38 #151
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182894842
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:25 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nergens op dus.
Ja joh..
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:27:30 #152
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_182894852
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:24 schreef Zolderkamer het volgende:
Maar weet dat Ryan niet de beste werkgever is..
Een paar posts terug beweerde je nog dat er geen bedrijf was dat zo open en transparant was als Ryanair en insinueerde je dat het daarmee per definitie ook ethisch handelt.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:27:34 #153
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182894854
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:26 schreef Zolderkamer het volgende:

Ja joh..
Ja. Dat maakte die 'ik lul nog maar drie slagen in de rondte'-post van je pijnlijk duidelijk.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_182894856
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja
Als de werkomstandigheden er daar al zo zijn, zou ik niet graag met deze maatschappij willen vliegen, maar goed dat ben ik.
Vermoed dat er dan veel onrust kan zitten binnen dat bedrijf?
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:28:02 #155
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182894859
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:25 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Maar ook dat is binnen de randjes van het systeem..
Je mag de rechten van werknemers schenden.. dat heeft natuurlijk een prijs.. etc etc..
Wij hebben een andere kijk op de definitie van mogen icm de wet, maar die discussie is een beetje offtopic.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:28:10 #156
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182894866
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:27 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Een paar posts terug beweerde je nog dat er geen bedrijf was dat zo open en transparant was als Ryanair en insinueerde je dat het daarmee per definitie ook ethisch handelt.
Nee.. dat is jouw eigen getrokken conclusie..
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:28:27 #157
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182894871
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:27 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja. Dat maakte die 'ik lul nog maar drie slagen in de rondte'-post van je pijnlijk duidelijk.
Wat wil je me precies vertellen?
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:30:50 #158
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_182894921
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:28 schreef Zolderkamer het volgende:
Nee.. dat is jouw eigen getrokken conclusie..
Ik zal je terug quoten.

quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:18 schreef Zolderkamer het volgende:
er is geen bedrijf wat zo open en transparant is als Ryan..
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:19 schreef Worteltjestaart het volgende:
"open en transparant" houdt niet in "ethisch acceptabel".
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:20 schreef Zolderkamer het volgende:
Blijkbaar wel he? Anders bestonden ze niet..
Je bent een mooi glad slangetje kerel, maar dit is toch echt wat je zei.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:31:51 #159
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182894945
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:28 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wij hebben een andere kijk op de definitie van mogen icm de wet, maar die discussie is een beetje offtopic.
De overheid doet ook vanalles wat niet mag.. Vervolgens moeten burgers (die geen keuze hebben) naar de rechter om hun recht af te dwingen..

En dan doet een vliegmaatschappij hetzelfde (met het verschil dat het personeel gewoon de keuze heeft en de burgers niet) En nu is de wereld te klein omdat het Ryan is?
pi_182894956
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 17:59 schreef LXIV het volgende:
Prima. Wat mij betreft helemaal Dicht met dat kutvliegveld waar 1 miljoen mensen last van hebben en dat nauwelijks iets oplevert.
1 miljoen zeikers op techniek maar wel verwachten voor een duppie naar hun zonvakantie te kunnen :') :')
pi_182895000
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:32 schreef mschol het volgende:

[..]

1 miljoen zeikers op techniek maar wel verwachten voor een duppie naar hun zonvakantie te kunnen :') :')
als het aangeboden wordt, sla jij het af en betaal je het duizendvoudige.
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:34:09 #162
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182895003
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:30 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Ik zal je terug quoten.

[..]

[..]

[..]

Je bent een mooi glad slangetje kerel, maar dit is toch echt wat je zei.
Als het bedrijf niet acceptabel is, dan zouden ze niet bestaan..
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:34:18 #163
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182895007
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:31 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

De overheid doet ook vanalles wat niet mag.. Vervolgens moeten burgers (die geen keuze hebben) naar de rechter om hun recht af te dwingen..

En dan doet een vliegmaatschappij hetzelfde (met het verschil dat het personeel gewoon de keuze heeft en de burgers niet) En nu is de wereld te klein omdat het Ryan is?
Als de overheid de wet overtreed is dat ook niet goed.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:34:49 #164
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182895016
Ja maar de roverheid, jongens!!!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:35:02 #165
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182895020
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:34 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als de overheid de wet overtreed is dat ook niet goed.
Dat is enorm veel erger... Er is niet even een andere overheid waar je voor kan kiezen namelijk..
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:36:15 #166
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182895056
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jezus wat een afgunst hier. Typisch Nederlandse kneuterigheid.
Die standaard-jij-bak 'afgunst' die gebruikt wordt. Ik heb geen afgunst. Ik zeg enkel dat ze niet moeten janken en als het werkelijk zo'n talenten zijn, ze ergens anders ook voor dat geld aan de bak komen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182895057
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:35 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dat is enorm veel erger... Er is niet even een andere overheid waar je voor kan kiezen namelijk..
Revolution?
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:36:30 #168
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182895064
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:35 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dat is enorm veel erger... Er is niet even een andere overheid waar je voor kan kiezen namelijk..
Mee eens. Maar dit topic gaat over Ryanair.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:37:25 #169
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182895083
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:34 schreef Copycat het volgende:
Ja maar de roverheid, jongens!!!
Er lopen hier vier rechtszaken.. en nog een stuk of 6000 hier uit de omgeving
(die de boel gebundeld hebben tot 1 zaak)

Je mag alles in NL tot er een rechter zegt dat het niet mag... Dat is hoe het werkt blijkbaar..
En ook Ryan maakt op die manier gebruik van het systeem..
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:38:03 #170
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182895098
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die standaard-jij-bak 'afgunst' die gebruikt wordt. Ik heb geen afgunst. Ik zeg enkel dat ze niet moeten janken en als het werkelijk zo'n talenten zijn, ze ergens anders ook voor dat geld aan de bak komen.
En ik zeg dat ook mensen die veel verdienen dezelfde rechten hebben als mensen die modaal of minder verdienen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182895129
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:38 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En ik zeg dat ook mensen die veel verdienen dezelfde rechten hebben als mensen die modaal of minder verdienen.
Ik zie het liever andersom modaal heeft het zelfde recht als rijk!
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:40:13 #172
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182895135
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:37 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Er lopen hier vier rechtszaken.. en nog een stuk of 6000 hier uit de omgeving
(die de boel gebundeld hebben tot 1 zaak)

Je mag alles in NL tot er een rechter zegt dat het niet mag... Dat is hoe het werkt blijkbaar..
En ook Ryan maakt op die manier gebruik van het systeem..
Het mag niet volgens de wet, en daarom doet de rechter deze uitspraak.

Of mag je volgens jou ook vrouwen verkrachten tot de rechter je celstraf geeft?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:41:33 #173
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182895163
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het mag niet volgens de wet, en daarom doet de rechter deze uitspraak.

Of mag je volgens jou ook vrouwen verkrachten tot de rechter je celstraf geeft?
If you can't do the time, don't do the crime.. Oftewel.. daar hebben we een maat voor bepaald.. en als dat aanvaardbaar is...
pi_182895191
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die standaard-jij-bak 'afgunst' die gebruikt wordt. Ik heb geen afgunst.
Piloten veredelde buschauffeurs noemen is geen afgunst. Uhu.

quote:
Ik zeg enkel dat ze niet moeten janken en als het werkelijk zo'n talenten zijn, ze ergens anders ook voor dat geld aan de bak komen.
Alleen als je talent hebt mag je aanspraak maken op bepaalde rechten?
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:43:03 #175
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_182895202
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:41 schreef Zolderkamer het volgende:
If you can't do the time, don't do the crime.. Oftewel.. daar hebben we een maat voor bepaald..
Dus iedereen mag gewoon doen wat-ie wil.
Fuck sociale conventies, ethisch handelen, nadenken over gevolgen... eerst handelen, en als je daarna terug gefloten wordt zien we dat dan wel weer.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:43:23 #176
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182895210
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:41 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

If you can't do the time, don't do the crime.. Oftewel.. daar hebben we een maat voor bepaald.. en als dat aanvaardbaar is...
Dat een straf acceptabel is voor je betekent niet dat de gedraging toegestaan is
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:43:54 #177
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182895225
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:43 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Dus iedereen mag gewoon doen wat-ie wil.
Fuck sociale conventies, ethisch handelen, nadenken over gevolgen... eerst handelen, en als je daarna terug gefloten wordt zien we dat dan wel weer.
Exact...

En bega nou niet de fout om de conclusie te trekken dat ik het daar mee eens ben...
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:43:59 #178
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182895229
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:38 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En ik zeg dat ook mensen die veel verdienen dezelfde rechten hebben als mensen die modaal of minder verdienen.
Natuurlijk.
Maar 'jaloezie' als argument opvoeren is zo op de man spelen. Helemaal geen argument eigenlijk, maar een drogreden. Op de eerste plaats ken je me niet dus weet je helemaal niet of ik jaloers ben of niet. Op de tweede plaats, al zou ik dat zijn, en op grond daarvan een argument tegen hun staken hebben, moet je nog altijd dat argument bestrijden.
Ik ga ook niet jouw posts voortdurend beantwoorden met argumenten als 'jij snapt het niet', 'jij bent jaloers', 'jij hebt hier voordeel bij', etc, terwijl ik dat allemaal verzin.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:45:31 #179
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182895262
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:43 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat een straf acceptabel is voor je betekent niet dat de gedraging toegestaan is
Klopt maar als straffen je niet in de weg staan... Dat is het systeem hoe we het bedacht hebben..
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:46:29 #180
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_182895284
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:43 schreef Zolderkamer het volgende:
En bega nou niet de fout om de conclusie te trekken dat ik het daar mee eens ben...
Als je het er niet mee eens bent doe je welopvallend veel moeite om dat standpunt als De Enige Echte Waarheid te beargumenteren.

Misschien doorzie ik je sarcasme dan niet... in dat geval excuses...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:46:34 #181
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182895285
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Natuurlijk.
Maar 'jaloezie' als argument opvoeren is zo op de man spelen. Helemaal geen argument eigenlijk, maar een drogreden. Op de eerste plaats ken je me niet dus weet je helemaal niet of ik jaloers ben of niet. Op de tweede plaats, al zou ik dat zijn, en op grond daarvan een argument tegen hun staken hebben, moet je nog altijd dat argument bestrijden.
Ik ga ook niet jouw posts voortdurend beantwoorden met argumenten als 'jij snapt het niet', 'jij bent jaloers', 'jij hebt hier voordeel bij', etc, terwijl ik dat allemaal verzin.
Daar heb je gelijk in
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:47:35 #182
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182895312
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:46 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Als je het er niet mee eens bent doe je welopvallend veel moeite om dat standpunt als De Enige Echte Waarheid te beargumenteren.

Misschien doorzie ik je sarcasme dan niet... in dat geval excuses...
Het is de waarheid.. ik heb dat FEIT niet verzonnen..
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:47:46 #183
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_182895315
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:43 schreef LXIV het volgende:
Maar 'jaloezie' als argument opvoeren is zo op de man spelen.
Als je het salaris van iemand moet noemen als argument waarom ze hun bek moeten houden, is het niet heel erg raar dat dat als jaloezie wordt geïnterpreteerd.

Dat is het namelijk ook gewoon.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_182895375
Heel de economie draait op jaloezie, en afgunst, en nu mag het niet, ik kan nog wel een zakcentje gebruiken hoor. Al is het maar voor de HEP!
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:50:38 #185
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182895376
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:47 schreef Worteltjestaart het volgende:

Als je het salaris van iemand moet noemen als argument waarom ze hun bek moeten houden, is het niet heel erg raar dat dat als jaloezie wordt geïnterpreteerd.

Dat is het namelijk ook gewoon.
Plus dan nog eens dat denigrerende vliegende bussen. Nee, dan is het een far stretch om daar de kift in te lezen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:50:44 #186
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182895379
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:47 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Als je het salaris van iemand moet noemen als argument waarom ze hun bek moeten houden, is het niet heel erg raar dat dat als jaloezie wordt geïnterpreteerd.

Dat is het namelijk ook gewoon.
Nee.
Ik geef 2 argumenten: Hun salaris is prima en als ze het bij RyanAir zo slecht hebben en zelf zulke talenten zijn, moeten ze maar bij een andere maatschappij kijken.

Dat zijn argumenten. Zeggen dat het jaloezie is, is op de man spelen. Ik kan mij daar nooit op verdedigen, behalve door te zeggen "Nee, het is niet zo". En dan is het welles-nietes.
Dat is ook de reden dat de ad hominem (dus op de man spelen), uit den boze is in discussies.

Ik ga jouw post heir ook niet verdedigen door te zeggen dat jij het allemaal niet begrijjpt omdat je stom bent. Op de eerste plaats omdat ik je niet ken en helemaal niet weet of je dom bent, op de tweede plaats omdat het dus geen argument is en jij er dan ook niks tegenin kan brengen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:51:27 #187
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182895389
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:50 schreef john2406 het volgende:
Heel de economie draait op jaloezie, en afgunst, en nu mag het niet, ik kan nog wel een zakcentje gebruiken hoor. Al is het maar voor de HEP!
Ja!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:51:38 #188
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182895394
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:50 schreef Copycat het volgende:

[..]

Plus dan nog eens dat denigrerende vliegende bussen. Nee, dan is het een far stretch om daar de kift in te lezen.
Zie hierboven waarom roepen 'jaloezie' een waardeloos discussie-argument is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:53:41 #189
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182895433
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:51 schreef LXIV het volgende:

Zie hierboven waarom roepen 'jaloezie' een waardeloos discussie-argument is.
Gelezen. Ik blijf erbij dat jouw posts een enorme afgunst uitstralen. Je sig versterkt dat beeld trouwens driedubbel.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_182895455
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee.
Ik geef 2 argumenten: Hun salaris is prima en als ze het bij RyanAir zo slecht hebben en zelf zulke talenten zijn, moeten ze maar bij een andere maatschappij kijken.

Dat zijn argumenten. Zeggen dat het jaloezie is, is op de man spelen. Ik kan mij daar nooit op verdedigen, behalve door te zeggen "Nee, het is niet zo". En dan is het welles-nietes.
Dat is ook de reden dat de ad hominem (dus op de man spelen), uit den boze is in discussies.

Ik ga jouw post heir ook niet verdedigen door te zeggen dat jij het allemaal niet begrijjpt omdat je stom bent. Op de eerste plaats omdat ik je niet ken en helemaal niet weet of je dom bent, op de tweede plaats omdat het dus geen argument is en jij er dan ook niks tegenin kan brengen.
Er moet dan wel ruimte zijn bij een andere maatschappij. Niet alles is een keuze als je in dit geval toch je vlieguren moet maken en een gezin hebt te onderhouden. En of je nu piloot of schoonmaker bent, het arbeidsrecht moeten we ons niet laten ontnemen.
pi_182895470
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee.
Ik geef 2 argumenten: Hun salaris is prima en als ze het bij RyanAir zo slecht hebben en zelf zulke talenten zijn, moeten ze maar bij een andere maatschappij kijken.
Dat is geen argument, dat is een drogreden.
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:56:07 #192
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182895490
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:54 schreef Cherni het volgende:

[..]

Er moet dan wel ruimte zijn bij een andere maatschappij. Niet alles is een keuze als je in dit geval toch je vlieguren moet maken en een gezin hebt te onderhouden.
Sorry.. kijk als je hamburgers draait bij de mac heb je een punt..
Als piloot sta je zo ongeveer aan de top van de arbeidsmarkt... keuze genoeg om je gezin te onderhouden..
pi_182895516
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:56 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Sorry.. kijk als je hamburgers draait bij de mac heb je een punt..
Als piloot sta je zo ongeveer aan de top van de arbeidsmarkt... keuze genoeg om je gezin te onderhouden..
Dat gold in 1990 wellicht. Nu niet meer.
pi_182895523
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:56 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Sorry.. kijk als je hamburgers draait bij de mac heb je een punt..
Als piloot sta je zo ongeveer aan de top van de arbeidsmarkt... keuze genoeg om je gezin te onderhouden..
Je leeft vaak na je inkomen. Of denk je dat een Chirurg op drie hoog achter woont.
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:58:11 #195
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182895531
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat gold in 1990 wellicht. Nu niet meer.
Want ex piloten wil niemand hebben?
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:59:27 #196
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182895551
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:57 schreef Cherni het volgende:

[..]

Je leeft vaak na je inkomen. Of denk je dat een Chirurg op drie hoog achter woont.
Ja ik ken veel mensen die na hun inkomen leven.. meestal zijn ze dan wel oud ziek en seniel..

Maar waar precies is dat geen keuze? Het is niet dat ze opeens een enorme val maken..
  vrijdag 2 november 2018 @ 12:00:04 #197
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182895560
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:54 schreef Cherni het volgende:

[..]

Er moet dan wel ruimte zijn bij een andere maatschappij. Niet alles is een keuze als je in dit geval toch je vlieguren moet maken en een gezin hebt te onderhouden. En of je nu piloot of schoonmaker bent, het arbeidsrecht moeten we ons niet laten ontnemen.
Er is volgens mij ruimte genoeg overal nu. Nota bene, ik ben helemaal niet pro Ryan Air, maar ik kan weinig medelijden voelen voor die piloten. Het kabinepersoneel zit in een veel meer precaire situatie.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 2 november 2018 @ 12:02:08 #198
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182895587
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:53 schreef Copycat het volgende:

[..]

Gelezen. Ik blijf erbij dat jouw posts een enorme afgunst uitstralen. Je sig versterkt dat beeld trouwens driedubbel.
Weer speel je op de man! Laat nu eens zien dat je met een argument kunt komen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 2 november 2018 @ 12:03:46 #199
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182895620
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er is volgens mij ruimte genoeg overal nu. Nota bene, ik ben helemaal niet pro Ryan Air, maar ik kan weinig medelijden voelen voor die piloten. Het kabinepersoneel zit in een veel meer precaire situatie.
Prima, en een 737 rating biedt absoluut mogelijkheden bij andere clubs, maar ben je dan ook van mening dat hun rechten mogen worden geschonden?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 2 november 2018 @ 12:06:56 #200
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182895660
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:02 schreef LXIV het volgende:

Weer speel je op de man! Laat nu eens zien dat je met een argument kunt komen.
Als het nog niet duidelijk was, vind ik het enorm kortzichtig als je vindt dat een bepaalde beroepsgroep niet mag klagen omdat ze toch al veel verdienen en volgens jou eenvoudig elders aan de bak kunnen.
Die kortzichtigheid kan gebaseerd zijn op domheid, of op afgunst. Ik koos voor de tweede verklaring.

Alsof goed werkgeverschap ophoudt als je boven een bepaald maandbedrag verdient.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 2 november 2018 @ 12:07:23 #201
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182895668
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:03 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Prima, en een 737 rating biedt absoluut mogelijkheden bij andere clubs, maar ben je dan ook van mening dat hun rechten mogen worden geschonden?
Nee. Dat heb ik toch al gezegd?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 2 november 2018 @ 12:08:17 #202
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182895683
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:06 schreef Copycat het volgende:

[..]

Als het nog niet duidelijk was, vind ik het enorm kortzichtig als je vindt dat een bepaalde beroepsgroep niet mag klagen omdat ze toch al veel verdienen en volgens jou eenvoudig elders aan de bak kunnen.
Die kortzichtigheid kan gebaseerd zijn op domheid, of op afgunst. Ik koos voor de tweede verklaring.

Alsof goed werkgeverschap ophoudt als je boven een bepaald maandbedrag verdient.
Dat schuingedrukte is een argument.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182895691
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:58 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Want ex piloten wil niemand hebben?
Aan of in het grondverzet heeft men er niet veel aan denk ik?
  vrijdag 2 november 2018 @ 12:09:13 #204
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182895704
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:08 schreef LXIV het volgende:

Dat schuingedrukte is een argument.
En had ik al eerder gebruikt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_182895718
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:57 schreef Cherni het volgende:

[..]

Je leeft vaak na je inkomen. Of denk je dat een Chirurg op drie hoog achter woont.
Een starter zou evt kunnen al huurt die scheef dan toch?
Spekken voor het huisje!
pi_182895730
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:58 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Want ex piloten wil niemand hebben?
Niet meer zo graag, nee. Het is voor piloten ook moeilijker om aan een baan te komen en uren te halen.
pi_182895744
Men zal maar chirurg zijn (geweest) in het Slotervaart ziekenhuis!

Als men hoog vliegt kan men diep vallen.

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2018 12:13:58 ]
pi_182895876
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, als je 120K op jaarbasis vangt om een grote bus rond te vliegen moet je gewoon niet janken. En als het zulke goede en unieke talenten zijn dan kunnen ze vast zó bij een andere maatschappij terecht.
Waarom word jij dan niet gewoon zelf piloot?
  vrijdag 2 november 2018 @ 12:23:29 #209
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182895936
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Waarom word jij dan niet gewoon zelf piloot?
Het lijkt me niet erg interessant, ik denk dat ik er niet geschikt voor ben (ook niet voor buschauffeur) en financieel is het voor mij ook niet super-aantrekkelijk.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182895950
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er is volgens mij ruimte genoeg overal nu. Nota bene, ik ben helemaal niet pro Ryan Air, maar ik kan weinig medelijden voelen voor die piloten. Het kabinepersoneel zit in een veel meer precaire situatie.
Of het nu piloten zijn of Poolse chauffeurs. Het gaat om het arbeidsrecht en stakingsrecht waarbij nota bene een rechter het personeel gelijk gaf.
pi_182895963
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat schuingedrukte is een argument.
Een vreemde opvatting bedoel je.
  vrijdag 2 november 2018 @ 12:26:05 #212
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182895981
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee. Dat heb ik toch al gezegd?
Okee, dus ze hebben wel rechten, maar als die worden geschonden mogen ze daar niet over janken?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182896026
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:26 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Okee, dus ze hebben wel rechten, maar als die worden geschonden mogen ze daar niet over janken?
Het is toch wel een trieste ontwikkeling maatschappelijk gezien. Het is toch bizar dat ik niet kan wachten totdat ik met pensioen kan gaan ondanks dat ik graag werk. Maar al die shit om dat werk heen begint mij aardig de strot uit te hangen.
pi_182901960
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:28 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het is toch wel een trieste ontwikkeling maatschappelijk gezien. Het is toch bizar dat ik niet kan wachten totdat ik met pensioen kan gaan ondanks dat ik graag werk. Maar al die shit om dat werk heen begint mij aardig de strot uit te hangen.
Je hoeft niet te stoppen met werken ook al ben je met pensioen, ik kan het weten hoor!

Fiscaal ook veel leuker dan.
  zaterdag 3 november 2018 @ 03:56:23 #215
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182913617
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:20 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Klopt, en daar gaat het dus al te ver. Werknemers hebben veel te veel rechten. Geef Ryanair groot gelijk dat ze zeggen bekijk 't maar.
Welk belang weegt zwaarder? Het belang van de duizenden klanten die vanaf Eindhoven vliegen, of het belang van de 16 zeikerds met een salaris van 128k per jaar?
Je hebt helemaal gelijk! De klanten gaan voor!

https://www.ad.nl/buitenl(...)h-lion-air~a962494f/
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 3 november 2018 @ 03:59:17 #216
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182913625
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:37 schreef LXIV het volgende:

Nee, als je 120K op jaarbasis vangt om een grote bus rond te vliegen moet je gewoon niet janken.
:O
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182914418
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je zegt dat mensen niet moeten klagen over de werkwijze van Ryanair want in China worden mensen nog veel meer uitgebuit en die producten kopen we nog volop.
Neehee. Ik zeg dat mensen hypocriet zijn die klagen over mensen die met ryanair vliegen vanwege slechte arbeidsomstandigheden maar dan wel zelf made in China producten kopen.

Ik zeg verder niks of het klagen over Ryanair terecht is of niet.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  zaterdag 3 november 2018 @ 08:49:59 #218
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182914672


De volgende rechtszaak zit er aan te komen..
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182914720
Vrijwillig....
  zaterdag 3 november 2018 @ 08:56:21 #220
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182914725
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 08:55 schreef HPoi het volgende:
Vrijwillig....
"Vrijwillig", of we gaan je proberen te ontslaan
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 3 november 2018 @ 09:03:28 #221
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182914810
De arrogantie.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 3 november 2018 @ 09:09:41 #222
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_182914869
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 3 november 2018 @ 09:14:57 #223
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_182914937
En dan zijn er dus echt mensen die vinden dat Ryanair zo'n topbedrijf is.

Gerechtelijke uitspraak?
Ze vegen hun smerige reet er mee af.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  zaterdag 3 november 2018 @ 09:45:10 #224
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182915357
Onzin.. ze doen precies wat de rechtbank zegt:
Niet zomaar verhuizen..
Bij ontslag Nederlands ontslagrecht toepassen..

En je mag altijd op vrijwillige basis meekomen..

So whats the point? :?
Soms veranderd een bedrijf van locatie..
  zaterdag 3 november 2018 @ 09:48:05 #225
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_182915412
Uiteindelijk betekent de uitspraak niet dat ze de 'basis' niet kunnen sluiten. Maar dat ze de piloten voldoende uren moeten bieden vanaf Eindhoven. De eerste uitgaande en laatste inkomende vluchten zullen verdwijnen. Verder zal het wel loslopen. Er staan wel flinke dwangsommen op per piloot wanneer Ryanair onvoldoende vlieguren biedt.
  zaterdag 3 november 2018 @ 09:54:05 #226
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182915532
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 november 2018 09:45 schreef Zolderkamer het volgende:
Onzin.. ze doen precies wat de rechtbank zegt:
Niet zomaar verhuizen..
Bij ontslag Nederlands ontslagrecht toepassen..

En je mag altijd op vrijwillige basis meekomen..

So whats the point? :?
Soms veranderd een bedrijf van locatie..

Behalve dat bij ontslag net als bij verhuizing van je personeel een bedrijfseconomische grond moet zijn aangetoond.

Dus dit ontslag gaat waarschijnlijk net zo hard falen als de gedwongen verhuizing.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 3 november 2018 @ 09:54:30 #227
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182915540
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 09:48 schreef PLAE@ het volgende:
Uiteindelijk betekent de uitspraak niet dat ze de 'basis' niet kunnen sluiten. Maar dat ze de piloten voldoende uren moeten bieden vanaf Eindhoven. De eerste uitgaande en laatste inkomende vluchten zullen verdwijnen. Verder zal het wel loslopen. Er staan wel flinke dwangsommen op per piloot wanneer Ryanair onvoldoende vlieguren biedt.
Jep.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 3 november 2018 @ 09:56:05 #228
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182915568
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 09:54 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Behalve dat bij ontslag net als bij verhuizing van je personeel een bedrijfseconomische grond moet zijn aangetoond.

Dus dit ontslag gaat waarschijnlijk net zo hard falen als de gedwongen verhuizing.
Ik denk het niet.. ze bieden toch de mogelijkheid?
Maar goed ik ben geen jurist en heb ook de zaak niet gevolgd/de uitspraak niet gelezen..
  zaterdag 3 november 2018 @ 09:58:31 #229
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182915604
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 november 2018 09:56 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik denk het niet.. ze bieden toch de mogelijkheid?
Maar goed ik ben geen jurist en heb ook de zaak niet gevolgd/de uitspraak niet gelezen..
Dat blijkt ;).

Verhuizen hoeven de piloten niet, dat blijkt uit de uitspraak. Er is namelijk geen bedrijfseconomische reden aangetoond door Ryanair om de basis te sluiten.

Ontslag zullen ze op de a-grond gaan proberen. Maar daar moet je ook een bedrijfseconomisch belang in aantonen. Je kan niet zomaar mensen ontslaan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 3 november 2018 @ 09:59:29 #230
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182915623
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 09:58 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat blijkt ;).

Verhuizen hoeven de piloten niet, dat blijkt uit de uitspraak. Er is namelijk geen bedrijfseconomische reden aangetoond door Ryanair om de basis te sluiten.

Ontslag zullen ze op de a-grond gaan proberen. Maar daar moet je ook een bedrijfseconomisch belang in aantonen. Je kan niet zomaar mensen ontslaan.
Nee maar dat belang is vrij simpel aan te tonen natuurlijk.. En anders heel simpel te maken..
Om dat juridische lijntje is wel heen te fietsen..
  zaterdag 3 november 2018 @ 10:01:37 #231
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_182915651
Ze zullen er alles aan doen om binnen de kaders van deze rechterlijke uitspraak hun zin door te drijven of anders door een maas in de wet te kruipen. Reputatieschade interesseert hen geen reet, ze willen gewoon de goedkoopste zijn, TrashAir, en daarvoor gaan ze over lijken. Van zo’n hyenamentaliteit wordt een samenleving sowieso niet beter. Die piloten hebben momentum, het wordt zaak om door te zetten en niet te gauw te buigen voor de intimidatiepraktijken van Ryanair. Dit bedrijf verdient een plek in de strafhoek.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 3 november 2018 @ 10:04:28 #232
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182915699
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 november 2018 09:59 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Nee maar dat belang is vrij simpel aan te tonen natuurlijk.. En anders heel simpel te maken..
Om dat juridische lijntje is wel heen te fietsen..
Dat is ze anders helemaal niet gelukt:

quote:
4.14.

Vooropgesteld wordt dat Ryanair, zowel bij brief van 14 september 2018 als bij brief van 25 september 2018, zelf aan de vliegers heeft meegedeeld dat de base in Eindhoven zal worden gesloten indien (“if”) de (voorgenomen) stakingsacties doorgang zouden vinden. De voorzieningenrechter neemt deze berichtgeving, mede gelet op de verstrekkende gevolgen die uit de daarin aangekondigde sluiting voortvloeien, buitengewoon serieus. Dit geldt zeker nu Ryanair op 1 oktober 2018, na de staking van de vliegers op 28 september 2018, daadwerkelijk heeft besloten de base te sluiten. Oftewel, Ryanair heeft niet alleen gedreigd met sluiting van de base, maar - anders dan mr. De Graaf ter zitting heeft verklaard - hieraan ook gevolg gegeven.

In dit verband kan voorshands worden aangenomen dat het besluit tot sluiting is genomen vanwege de stakingen, en niet vanwege bedrijfseconomische redenen zoals Ryanair thans doet voorkomen. Ryanair heeft onvoldoende onderbouwd dat bedrijfseconomische redenen werkelijk de aanleiding zijn geweest voor het besluit tot sluiting. In haar brieven wordt hierover in ieder geval met geen woord gerept. Er wordt enkel en direct verwezen naar de stakingen, terwijl dit de uitoefening van een fundamenteel sociaal recht betreft (zie Rechtbank Noord-Holland 9 augustus 2018, ECLI:NL:RBNHO:2018:7026 en HR 30 mei 1986, NJ 1986/688). Een enkel, geanonimiseerd document, opgesteld door een medewerker, (mede) gebaseerd op verwachtingen voor de toekomst, overtuigt de voorzieningenrechter in ieder geval niet. Nergens uit blijkt vooralsnog dat de base in Eindhoven hoe dan ook, ongeacht de stakingsacties, zou zijn gesloten. Dit strookt ook niet met het aanbod van Ryanair om op 2 of 3 oktober 2018 verder te onderhandelen.

De voorzieningenrechter komt zodoende tot de conclusie dat Ryanair het besluit tot sluiting van de base in Eindhoven niet had mogen nemen.

En met deze uitspraak kan je dus ook weer schermen in een eventuele ontslagprocedure. Geen rechter die in het licht van dit oordeel gaat vonnissen dat een ontslag wél terecht is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 3 november 2018 @ 10:06:54 #233
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182915749
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 10:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat is ze anders helemaal niet gelukt:

[..]

En met deze uitspraak kan je dus ook weer schermen in een eventuele ontslagprocedure. Geen rechter die in het licht van dit oordeel gaat vonnissen dat een ontslag wél terecht is.
Maar dat is waarschijnlijk omdat ze in de rechtbank niet hebben ingezet op bedrijfseconomische gronden, maar op de stakingen..
Verkeerde (niet de juiste) keuze geweest van de advocaten..
  zaterdag 3 november 2018 @ 10:08:09 #234
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182915769
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 november 2018 10:06 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Maar dat is waarschijnlijk omdat ze in de rechtbank niet hebben ingezet op bedrijfseconomische gronden, maar op de stakingen..
Verkeerde (niet de juiste) keuze geweest van de advocaten..
Klopt, en nu ligt dat dus in een uitspraak vast. Daar gaat een rechter in een ontslagzaak rekening mee houden.

We zullen het zien.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 3 november 2018 @ 10:11:07 #235
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182915814
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 10:08 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Klopt, en nu ligt dat dus in een uitspraak vast. Daar gaat een rechter in een ontslagzaak rekening mee houden.

We zullen het zien.
Klopt maar ook met het feit dat ze verkeerd ingezet hebben..
Inderdaad.. het is even afwachten..
  zaterdag 3 november 2018 @ 10:13:58 #236
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182915861
Het zijn hoe je er ook in staat interessante rechtszaken met een bedrijf dat in zo een grijs gebied werkt :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182915918
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 november 2018 10:06 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Maar dat is waarschijnlijk omdat ze in de rechtbank niet hebben ingezet op bedrijfseconomische gronden, maar op de stakingen..
Verkeerde (niet de juiste) keuze geweest van de advocaten..
bedrijfseconomische gronden bij een bedrijf dat 1.4 miljard winst maakte moet je wel met een heel vreemde businesscase aan komen zetten. :D
  zaterdag 3 november 2018 @ 10:18:08 #238
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182915938
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 10:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

bedrijfseconomische gronden bij een bedrijf dat 1.4 miljard winst maakte moet je wel met een heel vreemde businesscase aan komen zetten. :D
Ryan IS een vreemde businesscase :Y
  zaterdag 3 november 2018 @ 10:18:41 #239
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182915950
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 10:13 schreef Drekkoning het volgende:
Het zijn hoe je er ook in staat interessante rechtszaken met een bedrijf dat in zo een grijs gebied werkt :)
Absoluut..
  zondag 4 november 2018 @ 11:31:46 #240
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182934286
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:29 schreef habitue het volgende:

[..]

Dat als je gaat zeiken op mensen die met Ryanair vliegen vanwege slechte arbeidsomstandigheden, ik hoop dat je niks in je kledingkast hebt hangen met made in China.
Ah dus omdat Ringo iets uit China in zn kledingkast zou hebben mogen Ryan Air piloten als stront behandeld worden.

Waarom moeten er steeds rookgordijnen opgetrokken worden om dit charlatan uit Ierland te verdedigen. En waarom zijn andermans werknemersrechten kennelijk onbelangrijk?

Dan moet je gewoon een moreel gehandicapt karakter hebben.
pi_182936803
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 11:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ah dus omdat Ringo iets uit China in zn kledingkast zou hebben mogen Ryan Air piloten als stront behandeld worden.

Waarom moeten er steeds rookgordijnen opgetrokken worden om dit charlatan uit Ierland te verdedigen. En waarom zijn andermans werknemersrechten kennelijk onbelangrijk?

Dan moet je gewoon een moreel gehandicapt karakter hebben.
Hmm, weer iemand die niet kan lezen. Moeilijk hoor.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_182936967
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:20 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Klopt, en daar gaat het dus al te ver. Werknemers hebben veel te veel rechten. Geef Ryanair groot gelijk dat ze zeggen bekijk 't maar.
Welk belang weegt zwaarder? Het belang van de duizenden klanten die vanaf Eindhoven vliegen, of het belang van de 16 zeikerds met een salaris van 128k per jaar?
juist door die 16 zeikerds die hun baan willen behouden, kun je vliegen vanaf eindhoven. Ik mis je punt een beetje.
pi_182937075
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 08:49 schreef Drekkoning het volgende:
[ afbeelding ]

De volgende rechtszaak zit er aan te komen..
slim gespeeld van ryanair
  zondag 4 november 2018 @ 14:31:41 #244
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182937275
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 14:19 schreef Yreal het volgende:

[..]

slim gespeeld van ryanair
Als ze ontslagen kunnen worden, dan heeft Ryanair het inderdaad 'goed' voor elkaar.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182937308
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 14:31 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als ze ontslagen kunnen worden, dan heeft Ryanair het inderdaad 'goed' voor elkaar.
de ellende met piloten is dat ze moeten blijven vliegen, dus met iedere maand hun salaris innen en niet vliegen komen ze ook niet ver.

En iets zegt me dat de piloten eerder buigen dan Ryanair.
  zondag 4 november 2018 @ 14:36:25 #246
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182937340
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 14:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

de ellende met piloten is dat ze moeten blijven vliegen, dus met iedere maand hun salaris innen en niet vliegen komen ze ook niet ver.

En iets zegt me dat de piloten eerder buigen dan Ryanair.
Zie uitspraak, de piloten moeten hun salaris blijven ontvangen en Ryanair moet ze voldoende vlieguren bieden om current te blijven, op straffe van dwangsommen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182937935
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 14:36 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zie uitspraak, de piloten moeten hun salaris blijven ontvangen en Ryanair moet ze voldoende vlieguren bieden om current te blijven, op straffe van dwangsommen.
en als ze dat niet doen en dwangsommen aftikken? Wat dan?
  zondag 4 november 2018 @ 15:22:57 #248
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182938095
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 15:11 schreef Yreal het volgende:

[..]

en als ze dat niet doen en dwangsommen aftikken? Wat dan?
Dan gaan de piloten lekker thuis op de bank hun geld tellen, aangezien ze dan 50.000 euro per maand gaan verdienen. Bovenop hun salaris.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182938108
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 11:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ah dus omdat Ringo iets uit China in zn kledingkast zou hebben mogen Ryan Air piloten als stront behandeld worden.

Waarom moeten er steeds rookgordijnen opgetrokken worden om dit charlatan uit Ierland te verdedigen. En waarom zijn andermans werknemersrechten kennelijk onbelangrijk?

Dan moet je gewoon een moreel gehandicapt karakter hebben.
Gaat D66 zijn handtekening zetten onder een nieuw/ander werknemers beleid in Nederland welk het kabinet/(Mark) voornemens is 2020 in te laten gaan?
Snellere ontslagprocedure?
Zouden onterecht ontslagene mensen nog geld toe krijgen? Anders geschreven een ontslagvergoeding.

Goed voorbeeld doet goed volgen?

Niet dat ik er belang bij heb hoor, voor mij is het toch over, echter voor de jeugd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2018 15:24:57 ]
  zondag 4 november 2018 @ 15:36:01 #250
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182938274
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 15:23 schreef john2406 het volgende:

[..]

Gaat D66 zijn handtekening zetten onder een nieuw/ander werknemers beleid in Nederland welk het kabinet/(Mark) voornemens is 2020 in te laten gaan?
Snellere ontslagprocedure?
Zouden onterecht ontslagene mensen nog geld toe krijgen? Anders geschreven een ontslagvergoeding.

Goed voorbeeld doet goed volgen?

Niet dat ik er belang bij heb hoor, voor mij is het toch over, echter voor de jeugd.
Waar gaat dit gebrabbel nou weer over? En hou eens op met dat stomme gestalk
  zondag 4 november 2018 @ 15:42:51 #251
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_182938385
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 15:23 schreef john2406 het volgende:
Gaat D66 zijn handtekening zetten onder een nieuw/ander werknemers beleid in Nederland welk het kabinet/(Mark) voornemens is 2020 in te laten gaan?
Snellere ontslagprocedure?
Zouden onterecht ontslagene mensen nog geld toe krijgen? Anders geschreven een ontslagvergoeding.

Goed voorbeeld doet goed volgen?

Niet dat ik er belang bij heb hoor, voor mij is het toch over, echter voor de jeugd.
Context volledig dit me relevantie ontgaat van deze in de van post topic.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_182938644
quote:
10s.gif Op zondag 4 november 2018 14:12 schreef Yreal het volgende:

[..]

juist door die 16 zeikerds die hun baan willen behouden, kun je vliegen vanaf eindhoven. Ik mis je punt een beetje.
Nee hoor, Ryanair zou nog steeds blijven vliegen naar Eindhoven. Ook nog steeds met hetzelfde aantal vluchten. Alleen zijn ze dan inkomend, in plaats van uitgaand.
Tegelijkertijd betekend het dat Ryanair betere slots zal krijgen, ten opzichte van de slots die ze nu hebben.

Eigenlijk heeft het voor de reiziger alleen maar voordelen als de basis gesloten wordt in Eindhoven.
  Redactie Frontpage zondag 4 november 2018 @ 16:04:23 #253
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_182938768
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:10 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

£9.99 retourtje vanaf London Stansted naar zo'n beetje alle vliegvelden op max 2.5 uur vliegen, niks mis mee toch?
De 16 piloten in kwestie hebben een gemiddeld salaris van ¤128.154 en toch durven ze nog te zeiken. Wie denken ze wel niet dat ze zijn?
:')

Zoiets afmeten naar salaris... Dus wanneer je 128k verdient moet je je muil maar houden over je recht? En 128k is trouwens een schijntje in pilotenland.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_182942020
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 15:56 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Nee hoor, Ryanair zou nog steeds blijven vliegen naar Eindhoven. Ook nog steeds met hetzelfde aantal vluchten. Alleen zijn ze dan inkomend, in plaats van uitgaand.
Tegelijkertijd betekend het dat Ryanair betere slots zal krijgen, ten opzichte van de slots die ze nu hebben.

Eigenlijk heeft het voor de reiziger alleen maar voordelen als de basis gesloten wordt in Eindhoven.
ja, je heenreis is chiller.

De terugreis kutter...
  zondag 4 november 2018 @ 21:53:03 #255
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182946910
https://www.volkskrant.nl(...)-escaleert~bf586252/

Zoals verwacht hebben de piloten de vrijwillige verhuizing niet geaccepteerd. The story continues.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 5 november 2018 @ 14:18:21 #256
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182957396
Die Ierse charlatans schamen zich nergens voor
https://www.nu.nl/onderne(...)ndhoven-airport.html

Ik hoop dat de rechter ze wegens machtsmisbruik en negeren van rechterlijke uitspraken eens flink pijn kan doen.
pi_182957761
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 14:18 schreef Hexagon het volgende:
Die Ierse charlatans schamen zich nergens voor
https://www.nu.nl/onderne(...)ndhoven-airport.html

Ik hoop dat de rechter ze wegens machtsmisbruik en negeren van rechterlijke uitspraken eens flink pijn kan doen.
Precies. Als werkgevers zomaar het recht kunnen ondermijnen is het einde zoek. Veel werkgevers zullen dit wel nauwlettend in de gaten houden.
pi_182960955
Uit het nu.nl artikel:
quote:
Ryanair heeft een zesde van de cabinemedewerkers ontslagen die als standplaats Eindhoven hadden. Nog eens een zesde heeft zelf al de biezen gepakt. Deze groep medewerkers zat nog in de proeftijd.
Wat nu.nl dan weer niet vermeldt, is dat volgens de Ierse wet een proeftijd EEN JAAR duurt. Zie https://nos.nl/artikel/22(...)hoven-ontslagen.html

Als ik me niet vergis ligt Eindhoven toch nog steeds in Nederland? Of heb ik een Ierse invasie gemist?
pi_182962182
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 17:04 schreef Farenji het volgende:
Uit het nu.nl artikel:

[..]

Wat nu.nl dan weer niet vermeldt, is dat volgens de Ierse wet een proeftijd EEN JAAR duurt. Zie https://nos.nl/artikel/22(...)hoven-ontslagen.html

Als ik me niet vergis ligt Eindhoven toch nog steeds in Nederland? Of heb ik een Ierse invasie gemist?
Als je een Nederlands contract aanbiedt is het meestal ook een jaar contract, wat door de werkgever niet op te zeggen is maar bij goed functioneren vaak in een vast contract omgezet wordt. ;) Dit kun je net zo goed als proeftijd zien.
pi_182962866
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 18:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als je een Nederlands contract aanbiedt is het meestal ook een jaar contract, wat door de werkgever niet op te zeggen is maar bij goed functioneren vaak in een vast contract omgezet wordt. ;) Dit kun je net zo goed als proeftijd zien.
Dat is toch volledig en volstrekt een ander beest? Ik begrijp dat je iets gunstig's wilt zeggen hier maar dit slaat nergens op.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 5 november 2018 @ 18:57:40 #261
408813 crew  trein2000
pi_182963242
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 17:04 schreef Farenji het volgende:
Uit het nu.nl artikel:

[..]

Wat nu.nl dan weer niet vermeldt, is dat volgens de Ierse wet een proeftijd EEN JAAR duurt. Zie https://nos.nl/artikel/22(...)hoven-ontslagen.html

Als ik me niet vergis ligt Eindhoven toch nog steeds in Nederland? Of heb ik een Ierse invasie gemist?
Als je de lijn van de vorige uitspraak doortrekt gaat de rechter daar ook niet in mee.
Maar ik snap RyanAir wel, er staat nogal wat op het spel voor die lui
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 5 november 2018 @ 19:20:23 #262
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182963763
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 18:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als je de lijn van de vorige uitspraak doortrekt gaat de rechter daar ook niet in mee.
Maar ik snap RyanAir wel, er staat nogal wat op het spel voor die lui
Het gaat Ryanair niet eens om winnen of verliezen, ze willen vooral uitdragen dat als je ze 'dwars probeert te zitten', ze je op elke mogelijke manier proberen te naaien, desnoods door hele bases te sluiten, en ook rechtszaken niet schuwen.
Zodat in de toekomst mensen 3x nadenken voordat ze hun mond opentrekken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 5 november 2018 @ 19:27:21 #263
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182963979
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 18:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als je de lijn van de vorige uitspraak doortrekt gaat de rechter daar ook niet in mee.
Maar ik snap RyanAir wel, er staat nogal wat op het spel voor die lui
Dit klopt. In de uitspraak bij de vliegers heeft de rechter gezegd: Ja, je mag afspreken een contract onder Iers recht af te sluiten. Echter, dit mag niet in strijd zijn met Nederlands dwingend arbeidsrecht in het nadeel van de werknemer.
De vliegers hadden een clausule in hun contract dat ze verplicht verplaatst kunnen worden, maar die is dus in strijd met Nederlands recht en dus ongeldig.

Proeftijd van een jaar is dat ook, dus wie weet gaan ook de cabineleden dit aanvechten. Weet niet hoe hun vakbond erin staat, de vliegers hebben de VNV met erg veel professionaliteit, kennis en vooral centen die hiervoor ingezet worden.
Kan me voorstellen dat de cabineleden niet op eigen houtje gaan procederen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 5 november 2018 @ 19:29:51 #264
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_182964053
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 19:20 schreef Drekkoning het volgende:
Het gaat Ryanair niet eens om winnen of verliezen, ze willen vooral uitdragen dat als je ze 'dwars probeert te zitten', ze je op elke mogelijke manier proberen te naaien, desnoods door hele bases te sluiten, en ook rechtszaken niet schuwen.
Zodat in de toekomst mensen 3x nadenken voordat ze hun mond opentrekken.
Maffiakapitalisme. Na jaren van amoreel marktfetisjisme wordt het echt tijd dat overheden weer snappen waartoe ze op aarde zijn en hier hard tegen optreden.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 5 november 2018 @ 19:48:39 #265
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182964506
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2018 19:29 schreef Ringo het volgende:

[..]

Maffiakapitalisme. Na jaren van amoreel marktfetisjisme wordt het echt tijd dat overheden weer snappen waartoe ze op aarde zijn en hier hard tegen optreden.
Het is nog blaffen maar toch al wel een goede ontwikkeling dat regeringen zich ermee beginnen te bemoeien
https://www.nu.nl/onderne(...)eren.html?redirect=1

Ik hoop ook dat de media Ryanair eens flink aanpakt en degenen die er nog mee vliegen eens flink wegzet als asociale paupers.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 5 november 2018 @ 19:49:50 #266
408813 crew  trein2000
pi_182964529
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 19:20 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het gaat Ryanair niet eens om winnen of verliezen, ze willen vooral uitdragen dat als je ze 'dwars probeert te zitten', ze je op elke mogelijke manier proberen te naaien, desnoods door hele bases te sluiten, en ook rechtszaken niet schuwen.
Zodat in de toekomst mensen 3x nadenken voordat ze hun mond opentrekken.
Ik ben bang dat Ryanair vooral het “mag niet ingaan tegen dwingend recht van woonland” stuk erg vervelende jurisprudentie vindt. Vooral ook omdat dit oordeel mogelijk overgenomen gaat worden door buitenlandse rechters.
Dan is het het begin van het einde.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 5 november 2018 @ 19:53:06 #267
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182964587
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 19:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is nog blaffen maar toch al wel een goede ontwikkeling dat regeringen zich ermee beginnen te bemoeien
https://www.nu.nl/onderne(...)eren.html?redirect=1

Ik hoop ook dat de media Ryanair eens flink aanpakt en degenen die er nog mee vliegen eens flink wegzet als asociale paupers.
De politiek moet niet zo aan korte termijndenken doen..
De 2e kamer doet dat ook altijd.. scoren op de korte termijn.. (tbs doet het ook altijd goed daarin)

Het is nog onder de rechter.. of er is een uitspraak.. En dan denkt de politiek daar nog een sausje overheen te moeten leggen.. (sterker, ze buitelen over elkaar heen om er iets van te vinden..)
Altijd hetzelfde liedje..

Los van wat je er van vind is dat een super slechte ontwikkeling
  maandag 5 november 2018 @ 19:54:13 #268
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182964610
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 19:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik ben bang dat Ryanair vooral het “mag niet ingaan tegen dwingend recht van woonland” stuk erg vervelende jurisprudentie vindt. Vooral ook omdat dit oordeel mogelijk overgenomen gaat worden door buitenlandse rechters.
Dan is het het begin van het einde.
Jazeker, en dat is zeker vervelend in een land als Nederland, waar de werknemersrechten erg goed zijn.

Het wordt dus interessant wat Ryanair gaat doen als ze de vliegers niet kunnen ontslaan. Base heropenen? Afkopen?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182964619
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2018 19:29 schreef Ringo het volgende:

[..]

Maffiakapitalisme. Na jaren van amoreel marktfetisjisme wordt het echt tijd dat overheden weer snappen waartoe ze op aarde zijn en hier hard tegen optreden.
Kapitalisme en vrijemarktwerking zoals het moet zijn. Niet van die schijnkapitalisme zoals we door heel de EU zien.
  maandag 5 november 2018 @ 19:54:41 #270
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182964624
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 19:54 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Jazeker, en dat is zeker vervelend in een land als Nederland, waar de werknemersrechten erg goed zijn.

Het wordt dus interessant wat Ryanair gaat doen als ze de vliegers niet kunnen ontslaan. Base heropenen? Afkopen?
Schikking waarschijnlijk ja
  maandag 5 november 2018 @ 19:54:58 #271
286575 Roces18
Chef de party
pi_182964634
Vrij makkelijk op te lossen. Men creeert een dochtermaatschappij. Laat de dochtermaatschappij Ryan Air eindhoven opkopen. Draag het volledige bezit aan de dochtermaatschappij over. Zelfstandig bedrijf, laat het klappen, doei piloot.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 5 november 2018 @ 19:56:57 #272
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182964687
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 19:54 schreef Roces18 het volgende:
Vrij makkelijk op te lossen. Men creeert een dochtermaatschappij. Laat de dochtermaatschappij Ryan Air eindhoven opkopen. Draag het volledige bezit aan de dochtermaatschappij over. Zelfstandig bedrijf, laat het klappen, doei piloot.
Rechters zijn ook niet achterlijk
  maandag 5 november 2018 @ 19:57:53 #273
286575 Roces18
Chef de party
pi_182964715
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 19:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Rechters zijn ook niet achterlijk
O, neen?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 5 november 2018 @ 19:58:35 #274
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182964734
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2018 19:53 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

De politiek moet niet zo aan korte termijndenken doen..
De 2e kamer doet dat ook altijd.. scoren op de korte termijn..

Het is nog onder de rechter.. of er is een uitspraak.. En dan denkt de politiek daar nog een sausje overheen te moeten leggen.. (sterker, ze buitelen over elkaar heen om er iets van te vinden..)
Altijd hetzelfde liedje..

Los van wat je er van vind is dat een super slechte ontwikkeling
Mwah, niet mee eens. Ik ben sowieso geen voorstander van pure marktwerking, maar dat is over het algemeen gelukkig goed geregeld in Nederland.

Wel vind ik dat overheden best mogen ingrijpen bij onethisch gedrag. En uiteindelijk zal dat ook via wetgeving gaan uiteraard.

Anders gezegd, als de politiek niks van de wet mag vinden of die aan mag passen aan (nieuwe) ethische normen en waarden, dan kan je ze net zo goed afschaffen ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 5 november 2018 @ 19:59:47 #275
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182964766
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 19:57 schreef Roces18 het volgende:

[..]

O, neen?
Het is eerder dat de politiek de uitspraak van de rechter niet gaat accepteren..
Rechters worden wel vaker aan de kant gepleurd op die manier.. En daarmee dus het recht aangetast..
  maandag 5 november 2018 @ 20:00:21 #276
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182964785
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 19:58 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Mwah, niet mee eens. Ik ben sowieso geen voorstander van pure marktwerking, maar dat is over het algemeen gelukkig goed geregeld in Nederland.

Wel vind ik dat overheden best mogen ingrijpen bij onethisch gedrag. En uiteindelijk zal dat ook via wetgeving gaan uiteraard.

Anders gezegd, als de politiek niks van de wet mag vinden of die aan mag passen aan (nieuwe) ethische normen en waarden, dan kan je ze net zo goed afschaffen ;)
Zie hierboven ;)

Het is ontzettend gevaarlijk om zo in te grijpen..
(Daar is juist het wetboek voor uitgevonden; namelijk om ingrijpen van allerlei zgn "er toe doende figuren" aan banden te leggen)
  maandag 5 november 2018 @ 20:00:25 #277
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182964787
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 19:54 schreef Roces18 het volgende:
Vrij makkelijk op te lossen. Men creeert een dochtermaatschappij. Laat de dochtermaatschappij Ryan Air eindhoven opkopen. Draag het volledige bezit aan de dochtermaatschappij over. Zelfstandig bedrijf, laat het klappen, doei piloot.
Voor zover ik weet is Ryanair Eindhoven geen apart bedrijf ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 5 november 2018 @ 20:02:18 #278
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182964835
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2018 19:59 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Het is eerder dat de politiek de uitspraak van de rechter niet gaat accepteren..
Rechters worden wel vaker aan de kant gepleurd op die manier.. En daarmee dus het recht aangetast..
Het hele idee is dat politiek wetten aan kan passen, of nieuwe wetten in kan voeren, als de tijd daarom vraagt.

We kunnen niet voor altijd dezelfde wetten houden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 5 november 2018 @ 20:04:55 #279
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182964910
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 20:02 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het hele idee is dat politiek wetten aan kan passen, of nieuwe wetten in kan voeren, als de tijd daarom vraagt.

We kunnen niet voor altijd dezelfde wetten houden.
Zeker.. maar je moet je als politiek niet met een uitspraak of een rechtszaak bemoeien..
Reden zie ninjaedit #276
Waar hebben we dan een wetboek voor?
  maandag 5 november 2018 @ 20:06:09 #280
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182964940
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2018 20:04 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Zeker.. maar je moet je als politiek niet met een uitspraak of een rechtszaak bemoeien..
Reden zie ninjaedit #276
Waar hebben we dan een wetboek voor?
Dat doen ze ook niet. Ze zeggen alleen dat Ryanair zich aan de wet moet houden. Dat zou eigenlijk gewoon normaal moeten zijn.
  maandag 5 november 2018 @ 20:06:18 #281
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182964948
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2018 20:04 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Zeker.. maar je moet je als politiek niet met een uitspraak of een rechtszaak bemoeien.. Waar hebben we dan een wetboek voor?
Reden zie ninjaedit #276
Je kan niet een gerechtelijke uitspraak terugdraaien uiteraard.


Maar je kan wel wat vinden van de onderliggende wetten waarop de uitspraak is gebaseerd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 5 november 2018 @ 20:07:41 #282
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182964983
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 20:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat doen ze ook niet. Ze zeggen alleen dat Ryanair zich aan de wet moet houden. Dat zou eigenlijk gewoon normaal moeten zijn.
Daar hebben we toch rechters voor? Als ze iets vinden kunnen ze een rechtszaak beginnen en anders moet men zich afzijdig houden.. ze hebben ook geen mening over de walgelijke tegeltjes in mijn badkamer toch?
  maandag 5 november 2018 @ 20:09:22 #283
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182965028
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 20:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je kan niet een gerechtelijke uitspraak terugdraaien uiteraard.

Maar je kan wel wat vinden van de onderliggende wetten waarop de uitspraak is gebaseerd.
Zeker.. maar je moet niet de rechters ondermijnen.. Die zijn heilig.. en heel belangrijk
  maandag 5 november 2018 @ 20:11:04 #284
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182965076
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2018 20:09 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Zeker.. maar je moet niet de rechters ondermijnen.. Die zijn heilig.. en heel belangrijk
Ik zie niet helemaal hoe ze de rechters ondermijnen eigenlijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 5 november 2018 @ 20:14:12 #285
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182965195
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 20:11 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik zie niet helemaal hoe ze de rechters ondermijnen eigenlijk.
Als je achter (of voor) elke uitspraak een wetsverandering doorvoert.. dan ben je het wetboek aan het verbranden.. en daarmee de functie van rechters en advocaten..

Dat gebeurde dus voordat we een wetboek hadden ook.. Het wetboek is ter bescherming van het ingrijpen door "invloedrijken" ingevoerd..
  maandag 5 november 2018 @ 20:19:06 #286
286575 Roces18
Chef de party
pi_182965298
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 20:00 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is Ryanair Eindhoven geen apart bedrijf ;)
Met een uurtje boekhouden is het een apart bedrijf geworden.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 5 november 2018 @ 20:23:55 #287
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182965407
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 20:19 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Met een uurtje boekhouden is het een apart bedrijf geworden.
Doen ze niet.. Investeerders moeten dan eerst allemaal hun neus dezelfde kant op zetten.. en dat lukt vrijwel nooit..
Bij een bedrijf zonder dat soort poespas is het veel simpeler inderdaad..

Maar dit kopen ze gewoon af met een schikking.. is zonder risico's
  maandag 5 november 2018 @ 20:31:30 #288
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_182965587
Lekker slim van Ryan air. Nog nooit mee gevlogen maar hun naam is nu al zo besmeurd als asociaal bedrijf dat ik never nooit niet met deze club ga vliegen. En Ik vermoed met mij velen andere. Lekker slim gespeelt.
  maandag 5 november 2018 @ 20:33:47 #289
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182965659
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2018 20:14 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Als je achter (of voor) elke uitspraak een wetsverandering doorvoert.. dan ben je het wetboek aan het verbranden.. en daarmee de functie van rechters en advocaten..

Dat gebeurde dus voordat we een wetboek hadden ook.. Het wetboek is ter bescherming van het ingrijpen door "invloedrijken" ingevoerd..
Zomaar een wetswijziging doorvoeren kan natuurlijk niet. Daar hebben we een democratisch systeem voor.

Politici zijn er om bepaalde waardes te verdedigen en daarbij mogen ze prima een mening hebben over wetten, uitspraken, gebeurtenissen, bedrijven, etc.
Dat is het hele idee achter het systeem.

Maargoed, deze discussie gaat een beetje offtopic ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 5 november 2018 @ 20:34:42 #290
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182965683
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 20:19 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Met een uurtje boekhouden is het een apart bedrijf geworden.
Ah okee, geen idee hoe dat precies werkt. Als het kan zie ik ze het doen, Ryanair schuwt niets wat dat betreft.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 5 november 2018 @ 20:36:55 #291
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182965752
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 20:31 schreef damsco het volgende:
Lekker slim van Ryan air. Nog nooit mee gevlogen maar hun naam is nu al zo besmeurd als asociaal bedrijf dat ik never nooit niet met deze club ga vliegen. En Ik vermoed met mij velen andere. Lekker slim gespeelt.
En dan vliegen met een maatschappij die niets loslaat maar in werkelijkheid misschien nog wel erger is? (geheimhoudingsclausules en boetes enz)
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 20:33 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zomaar een wetswijziging doorvoeren kan natuurlijk niet. Daar hebben we een democratisch systeem voor.

Politici zijn er om bepaalde waardes te verdedigen en daarbij mogen ze prima een mening hebben over wetten, uitspraken, gebeurtenissen, bedrijven, etc.
Dat is het hele idee achter het systeem.

Maargoed, deze discussie gaat een beetje offtopic ;)
Klopt meer iets voor POL( :r ) ofzo :7
  maandag 5 november 2018 @ 21:13:01 #292
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182966806
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2018 20:36 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

En dan vliegen met een maatschappij die niets loslaat maar in werkelijkheid misschien nog wel erger is? (geheimhoudingsclausules en boetes enz)

Gaan we weer een ander rookgordijn verzinnen om deze smeerlap te verdedigen?
  maandag 5 november 2018 @ 22:48:57 #293
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182968990
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 21:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Gaan we weer een ander rookgordijn verzinnen om deze smeerlap te verdedigen?
_O-
Ik vind het mooi hoe het publiek en de politiek altijd van alles vind van rechtszaken..
Hoogste bom dit dat.. Smeerlap.. tot het iemand uit je omgeving betreft die tegenover een rechter staat..
Dan is het weer net andersom..

Oh en waag het niet een andere kijk te hebben dan de massa.. dan sta je namelijk per definitie aan de andere kant.. (welke dat ook moge zijn)
  maandag 5 november 2018 @ 22:55:32 #294
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182969123
Ryanair-piloot klapt uit de school: ‘De boodschap was: teken bij het kruisje, anders word je ontslagen’ https://www.volkskrant.nl/a-bbabbb55
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 5 november 2018 @ 23:08:01 #295
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182969381
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2018 22:48 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

_O-
Ik vind het mooi hoe het publiek en de politiek altijd van alles vind van rechtszaken..
Hoogste bom dit dat.. Smeerlap.. tot het iemand uit je omgeving betreft die tegenover een rechter staat..
Dan is het weer net andersom..

Oh en waag het niet een andere kijk te hebben dan de massa.. dan sta je namelijk per definitie aan de andere kant.. (welke dat ook moge zijn)
Tja je blijft hier maar allerlei rookgordijnen optrekken.

Ik vind die O'Leary gewoon een abjecte smeerlap zoals hij met zn personeel omgaat. Los van wat een rechter zegt

En ik begrijp ook niet hoe je zijn praktijken kunt goedpraten.
pi_182969435
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 22:55 schreef Drekkoning het volgende:
Ryanair-piloot klapt uit de school: ‘De boodschap was: teken bij het kruisje, anders word je ontslagen’ https://www.volkskrant.nl/a-bbabbb55
En dat deed die nadat die piloot was bij die firma, stond in zijn arbeidscontract dat die volgende contracten moest tekenen?
Als ja okay als nee wat een flap, die zag mij voor de rechter en mocht het ontbinden het contract.
  maandag 5 november 2018 @ 23:14:30 #297
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182969520
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 23:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja je blijft hier maar allerlei rookgordijnen optrekken.

Ik vind die O'Leary gewoon een abjecte smeerlap zoals hij met zn personeel omgaat. Los van wat een rechter zegt

En ik begrijp ook niet hoe je zijn praktijken kunt goedpraten.
Joh wat boeit mij die hele gast nou..
Het had ook Appie van de hoek kunnen zijn..

Het is gewoon leuk om te zien.. hier ook weer uit het linkje van Drek:
quote:
Onlangs zei Europees Commissaris Marianne Thyssen ook: het is hier geen jungle, jullie behoren je te houden aan lokale wetten.’
Is de lokale burgemeester al gevraagd? En die vrouw met rode sporttas uit een winkelstraat? Heeft die al een mening gegeven?
Waarom zij niet.. en een Europees commissaris wel?
  maandag 5 november 2018 @ 23:18:47 #298
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182969590
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2018 23:14 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Joh wat boeit mij die hele gast nou..
Het had ook Appie van de hoek kunnen zijn..

Oftewel, de rechten en het welzijn van anderen boeien je geen zak. Zolang jij maar ten koste van hen goedkoop kan vliegen.

quote:
Is de lokale burgemeester al gevraagd? En die vrouw met rode sporttas uit een winkelstraat? Heeft die al een mening gegeven?
Waarom zij niet.. en een Europees commissaris wel?
Omdat die Europese commisaris verantwoordelijk is voor handhaving van werknemersrechten?

Maar kennelijk mag niemand een vinger wijzen naar de heilige O'Leary.
  maandag 5 november 2018 @ 23:20:36 #299
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182969628
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 23:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Oftewel, de rechten en het welzijn van anderen boeien je geen zak. Zolang jij maar ten koste van hen goedkoop kan vliegen.

[..]

Omdat die Europese commisaris verantwoordelijk is voor handhaving van werknemersrechten?

Maar kennelijk mag niemand een vinger wijzen naar de heilige O'Leary.
quote:
Hij kijk wel voorzichtig rond naar andere banen. Maar het liefst blijft hij voorlopig gewoon bij Ryanair, dat een keer ‘een fatsoenlijke werkgever’ moet worden.
pi_182969635
Is ook niet netjes met een naakte vinger wijzen, echter met die vingen een idioot teken maken zou ik wel klaar krijgen als deze fout zou zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2018 23:21:35 ]
  maandag 5 november 2018 @ 23:26:11 #301
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182969750
Oh enne.. ik durf helemaal niet te vliegen..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')