Daar ben ik het zeker mee eens. Ik ben gewoon niet bepaald overtuigd. En ik heb me ingelezen over de partijen die het college in Amsterdam vormen, dus ik kom niet totaal uit de lucht vallen, ofzo.quote:Op donderdag 1 november 2018 20:39 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zeker. We moeten niet vergeten dat de prijs verhogen vaak het enige "wapen" is. Verbieden kun je haast niets (want vrij land) zodat je haast niets anders kunt als je de stad wat leefbaarder wilt maken voor jouw burgers. Dus ja. wat moet je dan. Het moet ook niet onleefbaar worden zoals bepaalde steden in India waar elke dag 24 uur lang verkeerscongestie is met alle nadelen van dien.
Het is m.i. een nobel doel (en een verplichting) om je stad voor de burgers die je vertegenwoordigd een beetje leefbaar te houden.
Nee hoor, maar om dan geld te gaan betalen om jou te laten winkelen gaat ook wat ver.quote:Op donderdag 1 november 2018 18:41 schreef zarGon het volgende:
[..]
Heb je zo'n bijzonder krappe buidel?
Ik oordeel verder nier hoor.
Dat komt in principe op hetzelfde neer. De machinatie is hetzelfde: het heel duur maken om met eigen vervoer de stad in te rijden. De schijn is niet echt anders vind ik. Waarom is dit heel anders? Onder de streep zal het gewoon op hetzelfde neerkomen qua kosten voor de particulier en de achterliggende gedachte is mensen laten betalen voor ongewenst gedrag. Als die inkomsten dan nog besteed worden aan mooie alternatieven is helemaal mooi.quote:Op donderdag 1 november 2018 20:41 schreef Lothiriel het volgende:
Edit: kleine aanvulling. Ik zie bijvoorbeeld meer in een taks zoals in Frankrijk bestaat. Daar betaal je voor het binnenrijden van de stad omdat een auto vervuilt. Niet voor het parkeren. Parkeren is daar heel goedkoop en gratis buiten het centrum. Zo kan het ook & heeft minder de schijn van geld willen scheppen. Het is maar een voorbeeld.
Bijvoorbeeld in Lyon bedraagt deze taks 5 euro per dag. Dus een dagje shoppen daar kost je 5 euro aan milieutaks. Vind ik een eerlijkere prijs dan hier bam 7,5 euro om een uurtje te parkeren. Parkeren is buiten het absolute centrum (waarom zou je daar met je auto inwillen überhaupt?!) goedkoop met prijzen die schommelen rond de 2-3 euro per 2 uur. Bron is eigen ervaring.quote:Op donderdag 1 november 2018 20:50 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat komt in principe op hetzelfde neer. De machinatie is hetzelfde: het heel duur maken om met eigen vervoer de stad in te rijden. De schijn is niet echt anders vind ik. Waarom is dit heel anders? Onder de streep zal het gewoon op hetzelfde neerkomen qua kosten voor de particulier en de achterliggende gedachte is mensen laten betalen voor ongewenst gedrag. Als die inkomsten dan nog besteed worden aan mooie alternatieven is helemaal mooi.
Yep.. dat doe ik ook; parkeerkosten of de tijd van/voor het bereiken doorberekenen al of niet in tarief.quote:Op donderdag 1 november 2018 15:33 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Uhuh, totdat ze 500 euro voorrijkosten bij ieder klusje mogen betalen. . .
Als ik een aannemer over de vloer krijg, probeer ik meestal een parkeerplek die ochtend te claimen, dan wel met mijn auto en die te ruilen met hun busje, of gewoon het vak af te zetten met een stoel en een briefje.quote:Op donderdag 1 november 2018 21:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep.. dat doe ik ook; parkeerkosten of de tijd van/voor het bereiken doorberekenen al of niet in tarief.
Bij bedrijven krijg je altijd een rare blik en ook wel's contracten daardoor misgelopen. Had je maar op een bereikbare plaats moeten wonen.
Een zwager, renovatie-aannemer, rekent de kosten (en tijd) ook altijd door. De meeste stedelingen lijken niet echt echt wakker van de paar tientjes (per dag) extra. Het meest irritante is natuurlijk wanneer de busjes niet voor de deur kunnen staan wat tijd (=geld) kost.
Ik weet niet wat een amsterdammer betaalt maar ik betaal iets meer dan een tientje per maand voor mijn parkeervergunning. En als ik eens een aannemer of bezoek over de vloer heb betaal ik met mijn bezoekers pas en dat kost 1 zoveel per 5 uur. Dus een paar tientjes per dag kost het mij bij lange na niet. In Amsterdam zal het wel duurder zijn maar het zal een Amsterdammer toch ook geen paar tientjes per dag kosten?quote:Op donderdag 1 november 2018 21:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep.. dat doe ik ook; parkeerkosten of de tijd van/voor het bereiken doorberekenen al of niet in tarief.
Bij bedrijven krijg je altijd een rare blik en ook wel's contracten daardoor misgelopen. Had je maar
op een bereikbare plaats moeten wonen.
Enne OV is leuk wanneer je niets meezeult.
Een zwager, renovatie-aannemer, rekent de kosten (en tijd) ook altijd door. De meeste stedelingen lijken niet echt echt wakker van de paar tientjes (per dag) extra. Het meest irritante is natuurlijk wanneer de busjes niet voor de deur kunnen staan wat tijd (=geld) kost.
Niet iedere Amsterdammer, laat staan die een verbouwing laten doen, is een pauper, heeft een parkeervergunning of is breid zijn "doen en laten" te delen met de gemeente.quote:Op vrijdag 2 november 2018 06:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik weet niet wat een amsterdammer betaalt maar ik betaal iets meer dan een tientje per maand voor mijn parkeervergunning. En als ik eens een aannemer of bezoek over de vloer heb betaal ik met mijn bezoekers pas en dat kost 1 zoveel per 5 uur. Dus een paar tientjes per dag kost het mij bij lange na niet. In Amsterdam zal het wel duurder zijn maar het zal een Amsterdammer toch ook geen paar tientjes per dag kosten?
En hoe is het in Chengdu geregeld?quote:Op vrijdag 2 november 2018 17:17 schreef cempexo het volgende:
Denemarken kent geen parkeermeters. 95% van de Deense steden is parkeren gratis.
bewoners betalen geen parkeerkosten per uur natuurlijk. Alleen het bezoek/werklui wat er langskomt. Maar vooralsnog zijn de klussen/contracten veel te lukratief om als leverancier nee te zeggen. Mijn werkgever is meestal 100-150¤ kwijt aan parkeerkosten voor mijn auto iedere maand, dat nemen ze voor lief.quote:Op donderdag 1 november 2018 20:33 schreef bianconeri het volgende:
Gewoon niet in Amsterdam wonen? Wat moet je daar nog?
Lelijke stad, ongezellig en alles is er schandalig duur. Enige goede daar (vlakbij) is Schiphol.
Gewoon OV gebruiken, al is dat helaas in NL ook vrij duur.
Ze kunnen in NL nog veel leren van andere steden, waar je voor bv 1 euro een rit kunt maken overal heen.
Kan best kloppen, ik herinner me dat ergens in 2010 of 11 een paar straatjes van Oud-West naar Centrum zijn gegaan kwa tarief. Dat is dus 4¤ ipv 2,75¤quote:Op donderdag 1 november 2018 21:15 schreef Karina het volgende:
Wat mij nog het meest verbaasde is dat ik net bij RTL-Z hoorde dat dit de eerste verhoging was in 10 jaar, voor mijn gevoel was het elk jaar al duurder geworden.
Ryanair maakt het mogelijk.quote:Op donderdag 1 november 2018 15:39 schreef CrashO het volgende:
[..]
Amsterdam wil minder feestvierende toeristen. Die komen haast allemaal met (goedkope) vluchten. Niet met de auto.
Dat is nou net de bedoeling.quote:Op vrijdag 2 november 2018 18:12 schreef DevFreak het volgende:
Ik zet geen stap meer in die klotestad.
Nee. De burgers van Amsterdam boeit het niets. Die hebben een ontheffing of hebben niet eens een auto. Het gaat om het ontmoedigen van dagjesmensen van buiten de stad (b.v. uit Spijkenisse) om met de auto te gaan. Daar is m.i. niets mis mee.quote:Op vrijdag 2 november 2018 18:12 schreef DevFreak het volgende:
De niet-kapitaalkrachtige burgers van Amsterdam zitten nu met de gebakken peren en worden verplicht om tussen de Tokkies en cultuurverrijkers plaats te nemen.
Ja uhhhh duh. Ik begrijp echt wel dat we niet met ons honderdduizenden naar het centrum van Amsterdam toe kunnen met de auto, want dan krijg je shithole-country achtige praktijken, zoals in India en China. Maar waarom geen gratis/goedkope parkeerfaciliteiten buiten de stad met fikse korting op het openbaar vervoer?quote:Op vrijdag 2 november 2018 18:32 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nee. De burgers van Amsterdam boeit het niets. Die hebben een ontheffing of hebben niet eens een auto. Het gaat om het ontmoedigen van dagjesmensen van buiten de stad (b.v. uit Spijkenisse) om met de auto te gaan. Daar is m.i. niets mis mee.
Maar zo ranten op iets wat je helemaal niet begrepen hebt en/of een rood waas voor de ogen te krijgen als je de term "links" leest. Zo komt het nooit goed met de mensheid.
Dat hadden ze vroegah. Maar is inmiddels ter ziele gegaan.quote:Op vrijdag 2 november 2018 19:02 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Ja uhhhh duh. Ik begrijp echt wel dat we niet met ons honderdduizenden naar het centrum van Amsterdam toe kunnen met de auto, want dan krijg je shithole-country achtige praktijken, zoals in India en China. Maar waarom geen gratis/goedkope parkeerfaciliteiten buiten de stad met fikse korting op het openbaar vervoer?
Dat is er. Alleen lees ik berichten dat die faciliteiten vol staan met buitenlandse auto's. Dus gebruik wordt er wel van gemaakt. Ik denk dat we hier te maken hebben met een onoplosbaar probleem. Men wil perse en massaal per automobiel naar Amsterdam. Dat is niet te doen. Het enige wapen om het te ontmoedigen is een prijsverhoging bij gebrek aan een echte oplossing. Mogelijk gewoon niet oplosbaar dus, de stad een beetje leefbaar houden afgezet tegen het overmatige aanbod van mensen die perse met de auto naar een stad willen. Je zou je kunnen afvragen of dat iets is wat de stad van dienst zou moeten "oplossen". Het is gewoon teveel.quote:Op vrijdag 2 november 2018 19:02 schreef DevFreak het volgende:
Maar waarom geen gratis/goedkope parkeerfaciliteiten buiten de stad met fikse korting op het openbaar vervoer?
Ja dat is wellicht zo. Maar dan kies je dan dus voor. Ik kan er ook voor kiezen om geen vergunning te nemen, dan betaal ik dus ook een paar tientjes per dag. Maar als je zelf kiest voor de dure oplossing kun je dat natuurlijk niet de gemeente aanwrijven.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Niet iedere Amsterdammer, laat staan die een verbouwing laten doen, is een pauper, heeft een parkeervergunning of is breid zijn "doen en laten" te delen met de gemeente.
Spijkenisse is natuurlijk totaal onvergelijkbaar. Daar kom je niet voor je plezier of bezienswaardigheden. Daar wil je doorgaans zo snel mogelijk weer weg. Plus dat je zo in de metro stapt en binnen een half uur op de Coolsingel staat dus waarom zou iemand betalen om daar te gaan winkelen?quote:Op vrijdag 2 november 2018 18:12 schreef DevFreak het volgende:
Het allerergste vind ik dat die smerige, hypocriete GroenLinks-hippies toch tamelijk veel zetels hebben in de landelijke politiek. Wat is het volgende dat ze kapot gaan maken?
Ik word er echt pissig van wanneer ik dit soort dingen lees, maar kennelijk is de gemeenteraad van mening dat ze dit zichzelf wel kunnen veroorloven. De niet-kapitaalkrachtige burgers van Amsterdam zitten nu met de gebakken peren en worden verplicht om tussen de Tokkies en cultuurverrijkers plaats te nemen.
In Spijkenisse dachten ze ook weg te kunnen komen met betaald parkeren in een centrum dat allesbehalve groot en imposant is. De helft staat leeg en iedereen winkelt nu in Hellevoetsluis.
Ik zet geen stap meer in die klotestad.
Ik reageerde sarcastisch met pauper als behoeftige wat voor mij de "mensen" zijn die afhankelijk zijn (gemaakt) van de overheidsregels om bv. een parkeervergunning te verkrijgen. Anderen kopen er gewoon één of laten - al knipogend - een parkeerkelder (ver)bouwen.quote:Op zaterdag 3 november 2018 10:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja dat is wellicht zo. Maar dan kies je dan dus voor. Ik kan er ook voor kiezen om geen vergunning te nemen, dan betaal ik dus ook een paar tientjes per dag. Maar als je zelf kiest voor de dure oplossing kun je dat natuurlijk niet de gemeente aanwrijven.
Ik begrijp trouwens niet goed wat het hebben van een parkeervergunning of bezoekerspas met paupers van doen heeft. Echte paupers hebben natuurlijk geen auto en al helemaal geen bezoekerspas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |