abonnement Unibet Coolblue
pi_182861016
Probleemwijken
Nieuwe wet Denemarken: overtredingen in gettowijk dubbel zo zwaar gestraft
Denemarken is begonnen aan een strenge aanpak van de probleemwijken in het land. De regering heeft een lijst samengesteld met zogenoemde gettowijken. Wie daar een misdaad begaat kan dubbel gestraft worden en ouders van kinderen die geen Deens spreken kunnen op de uitkering gekort worden.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-gettowijk-dubbel-zo
(video)

Toch nog een Scandinavisch land die het begint te begrijpen. ^O^
Eens kijken
pi_182861057
Dat zal ze leren!
Definitely not CIA
  woensdag 31 oktober 2018 @ 18:17:52 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_182861111
Dan wordt het dus nog een grotere getto?
Slim hoor
pi_182861152
Discriminatie optima forma.

Ik neem aan dat de EU hier wel snel in zal grijpen.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 18:20:08 #5
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_182861167
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:13 schreef Maharski het volgende:
en ouders van kinderen die geen Deens spreken kunnen op de uitkering gekort worden.
Ah discrimineren op basis van taal. Geweldige oplossing. _O_
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_182861229
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:19 schreef Hamzoef het volgende:
Discriminatie optima forma.

Ik neem aan dat de EU hier wel snel in zal grijpen.
Discriminatie vind je pas echt goed in de koran. Als aanhanger daarvan heb je weinig recht daar iets over te zeggen.
Eens kijken
pi_182861231
Dus als je uit de betreffende getto komt en dan wat gaat lopen kloten in een betere buurt, krijg je geen hogere straf? Alleen als je loopt te rotzooien in je eigen woonongeving? Dom idee. Overigens meen ik dat er recent ook een Nederlandse politicus was die dit wel een snugger en werkzaam plan leek...
pi_182861258
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:20 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ah discrimineren op basis van taal. Geweldige oplossing. _O_
Inderdaad. Moet jij eens opletten hoeveel er opeens wel Deens spreken als de uitkering wordt gekort.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 31 oktober 2018 @ 18:23:42 #9
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_182861270
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:22 schreef Maharski het volgende:

[..]

Discriminatie vind je pas echt goed in de koran. Als aanhanger daarvan heb je weinig recht daar iets over te zeggen.
Ah goed van de Deense overheid om dat over te nemen uit de Koran dan. _O_
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 18:24:34 #10
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_182861287
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Inderdaad. Moet jij eens opletten hoeveel er opeens wel Deens spreken als de uitkering wordt gekort.
Geen idee, jij wel?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_182861308
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:23 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Ah goed van de Deense overheid om dat over te nemen uit de Koran dan.
Waarom niet? Je moet je een beetje aan elkaar aanpassen soms toch? O-)
Eens kijken
pi_182861316
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Inderdaad. Moet jij eens opletten hoeveel er opeens wel Deens spreken als de uitkering wordt gekort.
Eens kijken
pi_182861327
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:24 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Geen idee, jij wel?
Niet exact maar ik durf er wel een kratje bier op te zetten dat aanzienlijke aantallen opeens wel Deens blijken te spreken en dat het bij aanzienlijke aantallen zal werken als stevige aansporing om het te gaan leren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_182861343
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dus als je uit de betreffende getto komt en dan wat gaat lopen kloten in een betere buurt, krijg je geen hogere straf? Alleen als je loopt te rotzooien in je eigen woonongeving? Dom idee. Overigens meen ik dat er recent ook een Nederlandse politicus was die dit wel een snugger en werkzaam plan leek...
Nee, zo werkt het niet. Wanneer ze zien dat je in zo'n buurt woont, als je wordt gepakt, heb je dubbele pech.
Eens kijken
pi_182861369
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:20 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ah discrimineren op basis van taal. Geweldige oplossing. _O_
Je kind naar een gratis (het land heeft nog altijd een verzorgingsstaat naar Scandinavisch model) crèche sturen is geen bijzonder zwaar offer voor je uitkering..
pi_182861382
Kijk, de wereld zit wel zo vol van moralisten die zo'n beetje bij ieder wissewasje 'discriminatie!' roepen, maar zolang de wereld naar jullie pijpen danst, blijft alles bij het oude, verandert er nooit wat, en is er geen greintje daadkracht. Leuk al die moraal, maar we schieten er geen steek mee op.
Eens kijken
  woensdag 31 oktober 2018 @ 18:30:59 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182861408
Ah, die tweedeling zal zoden aan de dijk zetten.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 31 oktober 2018 @ 18:31:03 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182861411
Klassenjustitie _O_ juichen _O_

Straks ook voor de middenstand. En dan staan we hier vooraan om op te roepen tot een online volksopstand want dat pikken we godverdomme niet :r
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182861429
Benieuwd of het werkt. Lijkt me van niet 🤣
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 31 oktober 2018 @ 18:33:51 #21
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_182861470
quote:
10s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:28 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Je kind naar een gratis (het land heeft nog altijd een verzorgingsstaat naar Scandinavisch model) crèche sturen is geen bijzonder zwaar offer voor je uitkering..
Het gaat me meer om het juridische precedent wat ze hiermee proberen te scheppen. Naast dat ze waarschijnlijk een grondwetsartikel of iets dergelijks hebben waarin staat dat iedereen gelijk is voor de wet. Daar zal geen uitzondering in op zijn genomen op basis van taal.

quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Niet exact maar ik durf er wel een kratje bier op te zetten dat aanzienlijke aantallen opeens wel Deens blijken te spreken en dat het bij aanzienlijke aantallen zal werken als stevige aansporing om het te gaan leren.
Een nutteloze aanname van je dus.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_182861474
De onderklasse omhoog proberen te krijgen door jezelf te verlagen ^O^
  woensdag 31 oktober 2018 @ 18:35:08 #23
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182861494
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:27 schreef Maharski het volgende:

[..]

Nee, zo werkt het niet. Wanneer ze zien dat je in zo'n buurt woont, als je wordt gepakt, heb je dubbele pech.
Uit dat filmpje dat je zelf post blijkt wel degelijk anders.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182861497
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Het gaat me meer om het juridische precedent wat ze hiermee proberen te scheppen. Naast dat ze waarschijnlijk een grondwetsartikel of iets dergelijks hebben waarin staat dat iedereen gelijk is voor de wet. Daar zal geen uitzondering in op zijn genomen op basis van taal.

[..]

Een nutteloze aanname van je dus.
Iedereen blijft toch gelijk voor de wet? Als de premier in een van de gettowijken een misdaad pleegt krijgt hij ook de dubbele straf toch?
pi_182861505
Je zou trouwens maar naast zo'n wijk wonen nadat deze regel is ingegaan. _O_
  woensdag 31 oktober 2018 @ 18:35:44 #26
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_182861507
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:31 schreef Dven het volgende:
Klassenjustitie _O_ juichen _O_

Straks ook voor de middenstand. En dan staan we hier vooraan om op te roepen tot een online volksopstand want dat pikken we godverdomme niet :r
Straks iedereen die niet in de omheinde elitebuurt van de rijken woont, zwaarder straffen. _O_
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_182861531
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:35 schreef Dven het volgende:
Uit dat filmpje dat je zelf post blijkt wel degelijk anders.
Kijk zo het rtl-nieuws, daar komt het straks aan bod.
Eens kijken
  woensdag 31 oktober 2018 @ 18:37:05 #28
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_182861534
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:35 schreef Glazenmaker het volgende:
Iedereen blijft toch gelijk voor de wet?
Behalve als je het Deens niet goed beheerst kennelijk.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_182861552
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:31 schreef bijdehand het volgende:
Benieuwd of het werkt. Lijkt me van niet 🤣
Dat zal de toekomst moeten uit wijzen. Zelf ook benieuwd naar.
Eens kijken
pi_182861604
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Het gaat me meer om het juridische precedent wat ze hiermee proberen te scheppen. Naast dat ze waarschijnlijk een grondwetsartikel of iets dergelijks hebben waarin staat dat iedereen gelijk is voor de wet. Daar zal geen uitzondering in op zijn genomen op basis van taal.
Taalbeheersing is niet een van de gronden die in anti-discriminatiewetten voorkomt.
pi_182861670
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Het gaat me meer om het juridische precedent wat ze hiermee proberen te scheppen. Naast dat ze waarschijnlijk een grondwetsartikel of iets dergelijks hebben waarin staat dat iedereen gelijk is voor de wet. Daar zal geen uitzondering in op zijn genomen op basis van taal.

[..]

Een nutteloze aanname van je dus.
Net als jouw nutteloze aanname dat het een "geweldige oplossing" (wat uiteraard sarcastisch bedoeld is) is inderdaad.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_182861676
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:37 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Behalve als je het Deens niet goed beheerst kennelijk.
Je kind de lokale taal leren lijkt mij toch wel een van de basisdingetjes van goed ouderschap. Als ik mijn kind geen Nederlands zou leren zouden er ook wat vervelende gesprekken volgen met jeugdzorg. In het westen hebben we echter grote gedoogzones gemaakt waarin het wel kon. Al word ik wel een beetje kriegel dat dit soort regels op basis van je wijk gaan. Als het een goed idee is om ieder kind dezelfde kans te geven dan ook de kinderen die 10 meter aan de andere kant van een denkbeeldige grens wonen.
pi_182861699
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:35 schreef Dven het volgende:

[..]

Uit dat filmpje dat je zelf post blijkt wel degelijk anders.
Die indruk heb ik ook. Men heeft het specifiek over misdaden "in de getto", en niet over alle misdaden waar dan ook gepleegd door mensen "uit de getto". Maar in beide gevallen een beroerd idee, natuurlijk.
pi_182861706
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:37 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Behalve als je het Deens niet goed beheerst kennelijk.
Hoezo? Die wet geldt toch voor iedereen met een uitkering? Het is nou niet iets waar je niks aan kunt doen zoals rood haar hebben.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_182861716
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:34 schreef Glazenmaker het volgende:
De onderklasse omhoog proberen te krijgen door jezelf te verlagen ^O^
Werkt al jaren voor ons onderwijs.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 18:48:15 #36
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_182861738
We kunnen er van alles van vinden en er hele topics over volmekkeren. Maar in Denemarken proberen ze tenminste nog wat.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_182861777
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:40 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Taalbeheersing is niet een van de gronden die in anti-discriminatiewetten voorkomt.
Toen ik 4 was heb ik een jaar in een ander land gewoond. Binnen een paar maanden kon ik meekomen met mijn leeftijdsgenoten daar. De ouders waar het hier over gaat wonen permanent in een ander land en worden blijkbaar zwaar gediscrimineerd als ze voorzichtig worden bewogen om te doen wat mijn ouders in minder tijd en tijdelijk konden doen. Fuck al die racisten die zulke lage verwachtingen van hun gekleurde medemens hebben.
pi_182861892
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:20 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ah discrimineren op basis van taal. Geweldige oplossing. _O_
Dit lijkt me het enige redelijke punt. Ook zonder criminaliteit is zorgen dat de bevolking de taal spreekt natuurlijk stap 1 om ghettovorming te voorkomen. Met taalkennis sneller een baan, met een baan meer mogelijkheden, met mogelijkheden geen ghettos.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 19:08:39 #39
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_182862194
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Overigens meen ik dat er recent ook een Nederlandse politicus was die dit wel een snugger en werkzaam plan leek...
Die dan ook meteen terecht neergezet werd als een randdebiel.
Wat voor idioten lopen er dan rond in het Deense parlement vraag ik me dan af?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_182862237
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:24 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Geen idee, jij wel?
99 % ongeveer.
pi_182863285
Ik zag net het nieuws op RTL4 waar een bezorgde en verongelijkte blanke Deense mama met kinderen voor de camera vertelde dat ze het echt niet eerlijk vond deze maatregelen.

Zij woonde immers dicht bij het getto en wilde niet dat de arme mensen in dat probleemgebied daar anders dan zij zouden worden aangepakt.

Of er ook schietpartijen bij haar waren?

Ja dat wel. Maar toch.

Tering.

De debiliteit.

(Oeps, die uitzending stond bij topic zie ik nu)
pi_182863325
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:20 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ah discrimineren op basis van taal. Geweldige oplossing. _O_
Het verhaal ligt een stuk genuanceerder dan het zinsnedetje dat RTL er weer van maakt.

In leerjaar 0 (zeg maar op de kleuterschool) vindt er een gerichte taaltest plaats bij kinderen die op scholen zitten waar meer dan 30% een taalachterstand heeft. Kinderen die negatief scoren krijgen extra taalles. Kinderen die positief scoren worden met rust gelaten. In februari vindt voor de eerste groep een tweede taaltest plaats om de vorderingen te meten. Eventueel wordt de training dan nog bijgestuurd of geïntensiveerd. Voor de zomervakantie vindt de laatste test plaats. Als ook die negatief is, moet het kind op zomerschool. Werken de ouders daar niet aan mee, dan mag het kind niet naar de basisschool, of mogen ouders worden gekort op de uitkering.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_182863602
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:20 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ah discrimineren op basis van taal. Geweldige oplossing. _O_
Dit vind ik dan wel weer een goede maatregel. Taal is onder andere heel belangrijk voor de banenmarkt in een land en ook op sociaal vlak. Dat discrimineren op locatie is dan wel weer :')
pi_182864460
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
We kunnen er van alles van vinden en er hele topics over volmekkeren. Maar in Denemarken proberen ze tenminste nog wat.
:Y ^O^
Eens kijken
pi_182864856
Wel een handige manier om je inbraken een beetje te spreiden naar welgesteldere wijken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182865522
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Toen ik 4 was heb ik een jaar in een ander land gewoond. Binnen een paar maanden kon ik meekomen met mijn leeftijdsgenoten daar. De ouders waar het hier over gaat wonen permanent in een ander land en worden blijkbaar zwaar gediscrimineerd als ze voorzichtig worden bewogen om te doen wat mijn ouders in minder tijd en tijdelijk konden doen. Fuck al die racisten die zulke lage verwachtingen van hun gekleurde medemens hebben.
Op die leeftijd is een vreemde taal leren dan ook makkelijk omdat je hersenen daarvoor open staan. Na je 15e lukt dat niet meer
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_182865574
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:13 schreef Maharski het volgende:
Probleemwijken
Nieuwe wet Denemarken: overtredingen in gettowijk dubbel zo zwaar gestraft
Denemarken is begonnen aan een strenge aanpak van de probleemwijken in het land. De regering heeft een lijst samengesteld met zogenoemde gettowijken. Wie daar een misdaad begaat kan dubbel gestraft worden en ouders van kinderen die geen Deens spreken kunnen op de uitkering gekort worden.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-gettowijk-dubbel-zo
(video)

Toch nog een Scandinavisch land die het begint te begrijpen. ^O^

Hebben ze geen GW dan die Denen, waarbij gelijkheid voor de wet een uitgangspunt is?

Afgeschoten plannetje van die Bredase jofele carnavalsvierder van de VVD wiens naam eindigt met twee 'f's is daarom in NL al in de vergetelheid geraakt.

Overigens waarom eindigt een naam met twee f's. In UK ben je chique als je naam begint met twee f's.
I´m back.
pi_182865921
Whats Next?
Mensen met een hoger inkomen krijgen minder straf.
Blonde mensen krijgen een lager bedrag als verkeersboete.
Definitely not CIA
  woensdag 31 oktober 2018 @ 21:49:17 #49
286575 Roces18
Chef de party
pi_182866002
Denemarken is wat betreft Scandinavisch landen wel een vreemde eend in de bijt. Zijn een stuk meer anti-immigratie dan bijvoorbeeld Zweden waar iedereen en zijn moeder verkracht wordt
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_182866095
Dit wisten we al, toch?

Of is het inmiddels doorgezet?

Topic uit maart: NWS / Denemarken pakt criminelen in 'getto's' harder aan
pi_182866115
Wut? Heeft Denemarken gettowijken?
pi_182866124
quote:
11s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 21:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hebben ze geen GW dan die Denen, waarbij gelijkheid voor de wet een uitgangspunt is?

Afgeschoten plannetje van die Bredase jofele carnavalsvierder van de VVD wiens naam eindigt met twee 'f's is daarom in NL al in de vergetelheid geraakt.

Overigens waarom eindigt een naam met twee f's. In UK ben je chique als je naam begint met twee f's.
Dijkhoff had het idee dan ook uit Denemarken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182866600
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 21:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dijkhoff had het idee dan ook uit Denemarken.
Ja, klopt, maar ik vraag me dus af hoe de Denen dit rond willen breien. Ik bedoel Dijkhoffs scheetje is inmiddels al weer vergeten, krijg ik het idee.
I´m back.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 22:24:32 #54
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182866687
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:19 schreef Hamzoef het volgende:
Discriminatie optima forma.

Ik neem aan dat de EU hier wel snel in zal grijpen.
Ze zullen daar ook vast wel zwaar gesubsidieerde anti-racisme bureau'tjes hebben die nu al moord en brand schreeuwen.

Desondanks geweldig wat Denemarken doet. Moet Nederland ook gaan doen voor nieuwkomers die zich niet kunnen gedragen.
pi_182867275
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 21:49 schreef Roces18 het volgende:
Denemarken is wat betreft Scandinavisch landen wel een vreemde eend in de bijt. Zijn een stuk meer anti-immigratie dan bijvoorbeeld Zweden waar iedereen en zijn moeder verkracht wordt
...en het maakt ook niet uit of het binnen of buiten een ghettowijk gebeurt.

Alle verkrachters zijn gelijkwaardig.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_182867385
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 22:55 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

...en het maakt ook niet uit of het binnen of buiten een ghettowijk gebeurt.

Alle verkrachters zijn gelijkwaardig.
Dat lijkt me wel een dingetje voor het slachtoffer ja.
5 meter naast een bepaalde postcode verkracht worden, en je dader krijgt een lagere straf.
Definitely not CIA
pi_182867447
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 21:45 schreef capricia het volgende:
Whats Next?
Mensen met een hoger inkomen krijgen minder straf.
Blonde mensen krijgen een lager bedrag als verkeersboete.
Het idee altijd dat ene keuze automatisch tot de andere zal leiden, en dat overal een glijdende schaal in zit :')
Eens kijken
pi_182869384
Ik vind dat we dat hier ook moeten doen. Die Friezen, Brabo's en Limburgers zijn onverstaanbaar met hun non-Hollandse accentjes.
1 + 1 = blauw
pi_182870074
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 05:48 schreef Kamina het volgende:
Ik vind dat we dat hier ook moeten doen. Die Friezen, Brabo's en Limburgers zijn onverstaanbaar met hun non-Hollandse accentjes.
Want de Friezen, Brabo's en Limburgers hebben zo ook hun eigen Frieze, Brabandse en Limburgse ghetto's waar voornamelijk Friezen, Branbanders en Limburgers de dienst uit maken, ja.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_182870135
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 05:48 schreef Kamina het volgende:
Ik vind dat we dat hier ook moeten doen. Die Friezen, Brabo's en Limburgers zijn onverstaanbaar met hun non-Hollandse accentjes.
Het Goois accent dan ook beboeten :7 Vooral die Gooise r :r

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2018 08:06:22 ]
pi_182870266
quote:
15s.gif Op donderdag 1 november 2018 07:57 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Want de Friezen, Brabo's en Limburgers hebben zo ook hun eigen Frieze, Brabandse en Limburgse ghetto's waar voornamelijk Friezen, Branbanders en Limburgers de dienst uit maken, ja.
Inderdaad. Zij noemen dat dorpen. Brrr! ;(
1 + 1 = blauw
  donderdag 1 november 2018 @ 08:31:34 #62
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_182870385
quote:
7s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 19:56 schreef nostra het volgende:

[..]

Het verhaal ligt een stuk genuanceerder dan het zinsnedetje dat RTL er weer van maakt.

In leerjaar 0 (zeg maar op de kleuterschool) vindt er een gerichte taaltest plaats bij kinderen die op scholen zitten waar meer dan 30% een taalachterstand heeft. Kinderen die negatief scoren krijgen extra taalles. Kinderen die positief scoren worden met rust gelaten. In februari vindt voor de eerste groep een tweede taaltest plaats om de vorderingen te meten. Eventueel wordt de training dan nog bijgestuurd of geïntensiveerd. Voor de zomervakantie vindt de laatste test plaats. Als ook die negatief is, moet het kind op zomerschool. Werken de ouders daar niet aan mee, dan mag het kind niet naar de basisschool, of mogen ouders worden gekort op de uitkering.
Dat klinkt al een stuk beter inderdaad.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  donderdag 1 november 2018 @ 08:34:32 #63
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_182870416
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 19:10 schreef Mariocash het volgende:

[..]

99 % ongeveer.
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Net als jouw nutteloze aanname dat het een "geweldige oplossing" (wat uiteraard sarcastisch bedoeld is) is inderdaad.
Tja, als je het toejuicht dat ze zomaar regels gaan bedenken en dan maar aannemen dat het werkt, mogen anderen daar best cynisch over zijn.

quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Hoezo? Die wet geldt toch voor iedereen met een uitkering? Het is nou niet iets waar je niks aan kunt doen zoals rood haar hebben.
Ook maar gaan discrimineren op basis van religie. Daar kan je immers gewoon wat aan doen. _O_
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_182870431
quote:
11s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 21:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hebben ze geen GW dan die Denen, waarbij gelijkheid voor de wet een uitgangspunt is?

Vast wel, maar ik vraag me of in hoeverre dat van belang is bij deze wet. Er zijn veel verschillende factoren die meewegen in de strafmaat. Waarom de de plaats waar het strafbare feit is gepleegd daar geen onderdeel van kunnen zijn?

Het enige wat daar misschien niet mee strookt is het zwaarder bestraffen van mensen die zelf in die gebieden wonen (en dus niet op basis van waar het strafbare feit is gepleegd). Beide waren destijds onderdeel van het voorstel maar ik weet niet of ze dat allebei nog steeds zijn.
  donderdag 1 november 2018 @ 08:40:36 #65
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_182870464
Ik snap de gedachte en de aantrekkingskracht, maar volgens mij werkt dit niet. Het enige wat je doet is die mensen nog verder naar beneden trappen. Nog minder kansen.

Ben wel benieuwd naar de houdbaarheid en het resultaat van zo'n maatregel.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_182870518
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 22:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, klopt, maar ik vraag me dus af hoe de Denen dit rond willen breien. Ik bedoel Dijkhoffs scheetje is inmiddels al weer vergeten, krijg ik het idee.
Uiteraard, die man ruft namelijk aan een stuk door omdat ze het bij de VVD een eer vinden om de natte winden van het politieke wonderkind te mogen ruiken. Maar inmiddels begint het elders door te dringen dat de gezellige Brabantse borreltafelfilosoof vooral van alles wat vrijblijvends vindt en het maken van plannen niet zijn sterke punt is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 1 november 2018 @ 09:02:02 #67
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182870714
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:13 schreef Maharski het volgende:
Probleemwijken
Nieuwe wet Denemarken: overtredingen in gettowijk dubbel zo zwaar gestraft
Denemarken is begonnen aan een strenge aanpak van de probleemwijken in het land. De regering heeft een lijst samengesteld met zogenoemde gettowijken. Wie daar een misdaad begaat kan dubbel gestraft worden en ouders van kinderen die geen Deens spreken kunnen op de uitkering gekort worden.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-gettowijk-dubbel-zo
(video)

Toch nog een Scandinavisch land die het begint te begrijpen. ^O^

'DAT het begint te begrijpen'. Je hebt zojuist gezorgd voor een korting op de uitkering van je ouders.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 1 november 2018 @ 09:08:26 #68
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_182870806
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 08:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Uiteraard, die man ruft namelijk aan een stuk door omdat ze het bij de VVD een eer vinden om de natte winden van het politieke wonderkind te mogen ruiken. Maar inmiddels begint het elders door te dringen dat de gezellige Brabantse borreltafelfilosoof vooral van alles wat vrijblijvends vindt en het maken van plannen niet zijn sterke punt is.
Hij zal desondanks wel als opvolger van Rutte naar voren geschoven worden, ben ik bang.
pi_182872528
quote:
15s.gif Op donderdag 1 november 2018 07:57 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Want de Friezen, Brabo's en Limburgers hebben zo ook hun eigen Frieze, Brabandse en Limburgse ghetto's waar voornamelijk Friezen, Branbanders en Limburgers de dienst uit maken, ja.
Eigenlijk ook nog nooit problemen gehad met Friezen, Brabo's en Limburgers verstaan. Richting mij praten ze gewoon ABN. 15 kilometer verderop hier loopt echter een hoop volk waar ik geen fatsoenlijk gesprek mee aan kan omdat ze nooit fatsoenlijk geïntegreerd zijn. Vooral op de sociale werkplek van die gasten regelmatig meegemaakt dat ze pissig/geïrriteerd worden als je ze dan toch dwingt om Nederlands te praten of in ieder geval niet in het Turks.
  donderdag 1 november 2018 @ 10:56:24 #70
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182872715
quote:
99s.gif Op donderdag 1 november 2018 08:04 schreef CrashO het volgende:

[..]

Het Goois accent dan ook beboeten :7 Vooral die Gooise r :r
Is prima te verstaan als je zelf accentloos ABN spreekt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 1 november 2018 @ 10:57:39 #71
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182872732
quote:
3s.gif Op donderdag 1 november 2018 08:40 schreef SicSicSics het volgende:
Ik snap de gedachte en de aantrekkingskracht, maar volgens mij werkt dit niet. Het enige wat je doet is die mensen nog verder naar beneden trappen.
Dan ga je er dus van uit dat ze geen keuze hebben bij het begaan van misdrijven? Volgens mij kunnen ze er voor kiezen om het gewoon niet te doen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 1 november 2018 @ 11:01:33 #72
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_182872813
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 10:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Dan ga je er dus van uit dat ze geen keuze hebben bij het begaan van misdrijven? Volgens mij kunnen ze er voor kiezen om het gewoon niet te doen.
Volgens mij is dat een hele simpele redenering. :)

In essentie heb je absoluut gelijk hoor. Die keus van het 'gewoon' wel/ niet doen is alleen niet in elke situatie gelijk of even gemakkelijk te maken. Zonder de persoonlijke verantwoordelijkheid weg te wuiven, dat is niet mijn bedoeling, zijn er zeker omgevingsfactoren die de keus moeilijker of makkelijker maken.

Meer contact met justitie, zwaardere boetes en/ of straffen, zijn geen omgevingsfactor die een situatie scheppen waarin het makkelijker wordt om de goede keus te maken. Eerder andersom. Als je namelijk al een keer een verkeerde keus maakt, ben je nog harder de lul, waardoor het nog moeilijker wordt om later de goede keus te maken.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_182875530
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 09:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hij zal desondanks wel als opvolger van Rutte naar voren geschoven worden, ben ik bang.
Hoezo dat dan, is ie een vrouw en zwart?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182876776
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 08:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]


[..]

Tja, als je het toejuicht dat ze zomaar regels gaan bedenken en dan maar aannemen dat het werkt, mogen anderen daar best cynisch over zijn.

tja, en jij neemt zomaar aan dat het niet werkt. Daar mag ik dan weer cynisch over Zijn.
quote:
Ook maar gaan discrimineren op basis van religie. Daar kan je immers gewoon wat aan doen. _O_
Dat is volgens mij je beste idee ooit.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_182877111
Prima plan. Dat zouden wij hier ook moeten doen. Klaas Dijkhoff oogstte onlangs hoongelach toen hij een soortgelijk voorstel deed in de Tweede Kamer, maar het is wél de kant die we op moeten. Waar het om gaat, is dat overeind staat voor de openbare orde en veiligheid en dat de overheid de baas op straat is, niet de straatcriminelen, de "talentvolle" rappers of ander tuig dat er rondloopt.
  donderdag 1 november 2018 @ 14:32:44 #76
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_182877527
Hard(er) aanpakken: ja!

Rechtsongelijkheid: laten we dat maar niet doen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 1 november 2018 @ 14:59:04 #77
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_182878152
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 13:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

tja, en jij neemt zomaar aan dat het niet werkt. Daar mag ik dan weer cynisch over Zijn.

Gewoon maar random wetten en maatregelen invoeren en dan achteraf maar eens kijken wat de impact en het effect ervan is. Geweldig idee. _O_
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  donderdag 1 november 2018 @ 15:09:06 #78
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_182878397
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 14:12 schreef Elfletterig het volgende:
Prima plan. Dat zouden wij hier ook moeten doen. Klaas Dijkhoff oogstte onlangs hoongelach toen hij een soortgelijk voorstel deed in de Tweede Kamer, maar het is wél de kant die we op moeten. Waar het om gaat, is dat overeind staat voor de openbare orde en veiligheid en dat de overheid de baas op straat is, niet de straatcriminelen, de "talentvolle" rappers of ander tuig dat er rondloopt.
Daar heb je prima gelijk in, maar daar gaat deze maatregel geen k*t aan veranderen :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_182879864
quote:
6s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:09 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Daar heb je prima gelijk in, maar daar gaat deze maatregel geen k*t aan veranderen :D
Knap dat je dat vooraf al weet. Ik zie dat soort "argumentatie" te vaak voorbijkomen op dit forum en elders. Feitelijk is het nog nooit geprobeerd en weten we dus ook niet wat de resultaten zijn. Dat Denemarken nu wél dit beleid invoert, biedt een mooie kans om te zien of het resultaat oplevert.
  donderdag 1 november 2018 @ 16:13:05 #80
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_182880039
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:06 schreef Elfletterig het volgende:
Knap dat je dat vooraf al weet. Ik zie dat soort "argumentatie" te vaak voorbijkomen op dit forum en elders. Feitelijk is het nog nooit geprobeerd en weten we dus ook niet wat de resultaten zijn. Dat Denemarken nu wél dit beleid invoert, biedt een mooie kans om te zien of het resultaat oplevert.
In Amerika wordt dit beleid al decennia gevoerd. :) Ze hebben het daar alleen niet in de wet zo genoemd, maar alleen in de praktijk geimplementeerd. Het enige wat het daar doet is kanslozen nog kanslozer maken. Maar, ik ben benieuwd hoe het in Denemarken uit gaat pakken.

De "baas op straat" word je overigens niet van regelgeving, maar van aanwezigheid en handhaving.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_182880548
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 14:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Gewoon maar random wetten en maatregelen invoeren en dan achteraf maar eens kijken wat de impact en het effect ervan is. Geweldig idee. _O_
Altijd nog beter dan niks doen en de zaken op hun beloop laten. Als je iets nieuws gaat proberen, weet je nooit van tevoren wat het effect precies is.
pi_182880656
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:13 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

In Amerika wordt dit beleid al decennia gevoerd. :) Ze hebben het daar alleen niet in de wet zo genoemd, maar alleen in de praktijk geimplementeerd. Het enige wat het daar doet is kanslozen nog kanslozer maken. Maar, ik ben benieuwd hoe het in Denemarken uit gaat pakken.

De "baas op straat" word je overigens niet van regelgeving, maar van aanwezigheid en handhaving.
De vergelijking met de VS wordt me veel te vaak gemaakt. De VS is een compleet andere samenleving dan de onze, met een totaal andere bevolkingssamenstelling, geschiedenis, inkomensverdeling en set van sociale voorzieningen (vangnet).

Overigens heeft de voormalig burgemeester van Baltimore Martin O'Malley (tevens Democratisch presidentskandidaat in 2016) goede resultaten geboekt met een hardere aanpak en het terugdringen van het hoge aantal moorden in die stad.
  donderdag 1 november 2018 @ 16:43:49 #83
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_182880747
Wat een onzin. Voor ieder in vergelijkbare omstandigheden zouden dezelfde straffen moeten geleden, daar zou achtergrond of locatie niks mee te maken moeten hebben. Bovendien zou dat ervoor zorgen dat gettotuig buiten de grenzen van de eigen wijk hun rottigheid uit halen. Dat is dus slechts verplaatsen van het probleem.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 1 november 2018 @ 16:49:37 #84
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_182880870
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Altijd nog beter dan niks doen en de zaken op hun beloop laten. Als je iets nieuws gaat proberen, weet je nooit van tevoren wat het effect precies is.
Vals dilemma. :O
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_182881000
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 14:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Gewoon maar random wetten en maatregelen invoeren en dan achteraf maar eens kijken wat de impact en het effect ervan is. Geweldig idee. _O_
Het is natuurlijk niet zomaar random,maar dat begrijp je kennelijk niet. Het alternatief is wegkijken en hopen dat het zich vanzelf oplost. Nou, dat hebben we 30 jaar gedaan, dat werkt niet. De eerste suggestie van een mogelijke oplossing moet jij nog formuleren, maar ondertussen vanuit je luie leunstoel werkelijk iedere poging om de status quo te doorbreken direct afzagen en bekritiseren. Gelukkig zijn we niet allemaal zo passief en defaitistisch.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 1 november 2018 @ 16:58:57 #86
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_182881094
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het alternatief is wegkijken
Nee, dat is het niet. Met je valse dilemma's. :') Dit idee is alleen debiel.

quote:
maar ondertussen vanuit je luie leunstoel werkelijk iedere poging om de status quo te doorbreken direct afzagen en bekritiseren.
Dit voorstel, maar lekker overdrijven. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_182881181
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:58 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet. Met je valse dilemma's. :') Dit idee is alleen debiel.

Maar het is niet random. Dat was het punt. Of jij het debiel vindt is niet de vraag.
quote:
Dit voorstel, maar lekker overdrijven. :')
Ieder voorstel. En ondertussen met een wapperend vingertje anderen aanspreken maar eigen input of ideeën? 0,00.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_182881225
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 17:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar het is niet random. Dat was het punt. Of jij het debiel vindt is niet de vraag.

[..]

Ieder voorstel. En ondertussen met een wapperend vingertje anderen aanspreken maar eigen input of ideeën? 0,00.
Als je het probleem niet erkent hoef je het ook niet op te lossen.
  donderdag 1 november 2018 @ 17:15:34 #89
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_182881363
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 17:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar het is niet random. Dat was het punt. Of jij het debiel vindt is niet de vraag.

[..]

Ieder voorstel. En ondertussen met een wapperend vingertje anderen aanspreken maar eigen input of ideeën? 0,00.
Nee klopt niet random, dat maakt het alleen nog maar erger. Iemand heeft er serieus over nagedacht en is toen tot de conclusie gekomen dat het een goed idee is. _O-

En ik ben dan ook geen beleidsmaker. Maar met deze redenatie houd je ook op met kritiek leveren op de EU of Merkel?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_182881419
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 17:15 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Nee klopt niet random, dat maakt het alleen nog maar erger. Iemand heeft er serieus over nagedacht en is toen tot de conclusie gekomen dat het een goed idee is. _O-

En ik ben dan ook geen beleidsmaker. Maar met deze redenatie houd je ook op met kritiek leveren op de EU of Merkel?
Lijkt me niet per se hoeven als hij wel over dingen nadenkt en oplossingen heeft.
pi_182881565
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 17:15 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Nee klopt niet random, dat maakt het alleen nog maar erger. Iemand heeft er serieus over nagedacht en is toen tot de conclusie gekomen dat het een goed idee is. _O-
Er heeft dus iemand nagedacht en die heeft een idee gekregen. Dat is al meer dan jij hebt bijgedragen aan een oplossing.

quote:
En ik ben dan ook geen beleidsmaker. Maar met deze redenatie houd je ook op met kritiek leveren op de EU of Merkel?
Waarom zou ik daar geen kritiek op mogen leveren? Met deze redenatie zou juist ik kritiek mogen leveren omdat ik mijn kritiek op beleid vrijwel altijd aanvul met wat er volgens mij beter kan. Precies wat jij altijd achterwege laat eigenlijk. Bij jou is het altijd
- het is debiel
- het werkt niet
- het kan niet
- het mag niet
- etc

Gevolgd door de oorverdovende stilte omdat je niet in staat bent suggesties hoe het beter kan te leveren.

Je demonstreert het op dagelijkse basis. In dit topic zelfs nog dus wat probeer je nou te betogen? Dat jij vol zit met constructieve ideeën en suggesties om problemen op te lossen? **proest
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_182881575
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:49 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Vals dilemma. :O
Nee, gewoon een feit.
  donderdag 1 november 2018 @ 17:30:31 #93
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_182881608
Mja het idee is dat die mensen met lage inkomens dan uit de getto's gaan verhuizen zodat er geen getto's meer zijn. Zoiets hebben ze 'hier' toch ook al soort van geprobeerd? Niet met zwaardere straffen en zo maar door ze verspreid door de stad te plaatsen i.p.v. ze te concentreren in een of een paar wijken? En dat dan met het idee dat de rest hen omhoog zou trekken. Het Flodder-idee, zeg maar. Volgens mij kwam dat er uiteindelijk ook op neer dat zij juist de rest omlaag haalden.

Ik vind het op zich wel een goed idee om criminaliteit in zulke wijken zwaarder te bestraffen. Niet vanuit het oogpunt dat gettobewoners minder zijn en dus zwaarder bestraft moeten worden, maar omdat ook gettobewoners recht hebben op een veilige woonomgeving. Dus ter bescherming van de rest van de buurt. Da's wel een maatregel die zulke buurten 'omhoog' kan helpen. In werkelijkheid verplaatst de criminaliteit zich waarschijnlijk vooral naar buurten die daar voorheen minder mee te maken hadden, maar dat is dan wel 'eerlijker' verdeeld.

Gekort worden op je uitkering als je het verdomt om zelf de taal niet te leren lijkt me ook gewoon oké. Volgens mij is dat hier ook gewoon zo alleen wordt er niet zo op gehandhaafd. Gekort worden omdat je je kinderen niet naar de crèche stuurt, vind ik wat minder logisch klinken maar ik heb geen kinderen dus ik weet ook niet echt wat ze daar opsteken dat ze niet thuis zouden kunnen leren. Zou wmb wel moeten gelden voor ouders die zelf de taal van dat land niet spreken.
  donderdag 1 november 2018 @ 22:04:25 #94
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_182887550
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 17:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, gewoon een feit.
Ja precies, het is het 1 of het ander. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  donderdag 1 november 2018 @ 22:12:45 #95
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_182887731
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 17:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Er heeft dus iemand nagedacht en die heeft een idee gekregen. Dat is al meer dan jij hebt bijgedragen aan een oplossing.

[..]

Waarom zou ik daar geen kritiek op mogen leveren? Met deze redenatie zou juist ik kritiek mogen leveren omdat ik mijn kritiek op beleid vrijwel altijd aanvul met wat er volgens mij beter kan. Precies wat jij altijd achterwege laat eigenlijk. Bij jou is het altijd
- het is debiel
- het werkt niet
- het kan niet
- het mag niet
- etc

Gevolgd door de oorverdovende stilte omdat je niet in staat bent suggesties hoe het beter kan te leveren.

Je demonstreert het op dagelijkse basis. In dit topic zelfs nog dus wat probeer je nou te betogen? Dat jij vol zit met constructieve ideeën en suggesties om problemen op te lossen? **proest
Het is symptoombestrijding. Zo gaat het altijd met die brulboeien die dingen "harder willen aanpakken". :') Waarom komen ze niet met constructieve ideeën om de oorzaak van het probleem aan te pakken, namelijk de uitzichtloosheid en armoede. Hoe gaat het op de lange termijn ooit werken als je ervoor zorgt dat een hele wijk uit draaideurcriminelen bestaat omdat je ze allemaal een extra trap geeft?

Ik probeer verder niks te betogen. Ik geef alleen aan waarom dit idee zo ongelooflijk slecht is. Dat dat tegen jouw zere been is kan ik ook niet helpen. Kennelijk zie je heel veel heil in mensen langer opsluiten. Dan klimmen ze vanzelf op de sociale ladder.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_182888064
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 17:30 schreef hugecooll het volgende:
Mja het idee is dat die mensen met lage inkomens dan uit de getto's gaan verhuizen zodat er geen getto's meer zijn. Zoiets hebben ze 'hier' toch ook al soort van geprobeerd? Niet met zwaardere straffen en zo maar door ze verspreid door de stad te plaatsen i.p.v. ze te concentreren in een of een paar wijken? En dat dan met het idee dat de rest hen omhoog zou trekken. Het Flodder-idee, zeg maar. Volgens mij kwam dat er uiteindelijk ook op neer dat zij juist de rest omlaag haalden.

Ik vind het op zich wel een goed idee om criminaliteit in zulke wijken zwaarder te bestraffen. Niet vanuit het oogpunt dat gettobewoners minder zijn en dus zwaarder bestraft moeten worden, maar omdat ook gettobewoners recht hebben op een veilige woonomgeving. Dus ter bescherming van de rest van de buurt. Da's wel een maatregel die zulke buurten 'omhoog' kan helpen. In werkelijkheid verplaatst de criminaliteit zich waarschijnlijk vooral naar buurten die daar voorheen minder mee te maken hadden, maar dat is dan wel 'eerlijker' verdeeld.

Gekort worden op je uitkering als je het verdomt om zelf de taal niet te leren lijkt me ook gewoon oké. Volgens mij is dat hier ook gewoon zo alleen wordt er niet zo op gehandhaafd. Gekort worden omdat je je kinderen niet naar de crèche stuurt, vind ik wat minder logisch klinken maar ik heb geen kinderen dus ik weet ook niet echt wat ze daar opsteken dat ze niet thuis zouden kunnen leren. Zou wmb wel moeten gelden voor ouders die zelf de taal van dat land niet spreken.
Bepaalde vormen van criminaliteit zwaarder bestraffen lijkt me beter dan criminaliteit van bepaalde districten zwaarder bestraffen, al is het maar omdat je daarmee slechts het probleem verplaatst en dus weer het beleid moet aanpassen.

Als bepaalde vormen van criminaliteit vaker voorkomen in bepaalde districten, en het doel is in die districten de criminaliteit te verlagen, dan wil je juist die specifieke vormen van criminaliteit verlagen. Alleen zo ontstaat de mogelijkheid die vormen uit te bannen, in plaats van die te verplaatsen.
1 + 1 = blauw
pi_182889461
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 22:04 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja precies, het is het 1 of het ander. :')
Precies. Je doet niks en kijkt of het probleem zich vanzelf oplost. Of je voert een maatregel in en bekijkt wat daarvan het effect is. Als je maatregel A invoert en maatregel B niet, weet je niet wat het effect zou zijn geweest als je B had ingevoerd.'

Waar het mij om gaat, is dat ze er in Denemarken niet voor schuwen om eens een onconventionele maatregel in te zetten. We gaan zien of het werkt en wat eventuele neveneffecten zijn. Het is mij veel te kort door de bocht om het op voorhand al af te schieten of belachelijk te maken.
pi_182890068
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 21:25 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Op die leeftijd is een vreemde taal leren dan ook makkelijk omdat je hersenen daarvoor open staan. Na je 15e lukt dat niet meer
Het gaat om peuters die geen Deens kunnen.
  vrijdag 2 november 2018 @ 08:26:57 #99
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_182892176
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:39 schreef Elfletterig het volgende:
De vergelijking met de VS wordt me veel te vaak gemaakt.
Ja dat snap, het is ook geen fijne boodschap! :D
quote:
De VS is een compleet andere samenleving dan de onze, met een totaal andere bevolkingssamenstelling, geschiedenis, inkomensverdeling en set van sociale voorzieningen (vangnet).
Maar verder zijn het net mensen. ;)
quote:
Overigens heeft de voormalig burgemeester van Baltimore Martin O'Malley (tevens Democratisch presidentskandidaat in 2016) goede resultaten geboekt met een hardere aanpak en het terugdringen van het hoge aantal moorden in die stad.
De vergelijking met de VS wordt me veel te vaak gemaakt. :{w
Oddly specific though, ik zal er eens in duiken. :D

Toevoeging:
Het (resultaat van het) beleid van O'Malley in Baltimore is op zijn zachts gezegd omstreden en krijgt exact hetzelfde commentaar wat ik al gaf bij mijn post naar Kapitein_Jan_Mus hierboven. Met daarbij nog een zooitje lawsuits, police killings en schadevergoedingen in de mix. :N

[ Bericht 6% gewijzigd door SicSicSics op 02-11-2018 08:56:19 ]
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 2 november 2018 @ 09:03:38 #100
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_182892523
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 23:53 schreef Elfletterig het volgende:
Precies. Je doet niks en kijkt of het probleem zich vanzelf oplost.
Je insinueerde dat het of niks doen is, of die maatregel. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_182896013
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 14:12 schreef Elfletterig het volgende:
Prima plan. Dat zouden wij hier ook moeten doen. Klaas Dijkhoff oogstte onlangs hoongelach toen hij een soortgelijk voorstel deed in de Tweede Kamer, maar het is wél de kant die we op moeten. Waar het om gaat, is dat overeind staat voor de openbare orde en veiligheid en dat de overheid de baas op straat is, niet de straatcriminelen, de "talentvolle" rappers of ander tuig dat er rondloopt.
Dijkhoff werd terecht weggehoond omdat het de naam plan niet eens verdiende. Dijkhoff kan zich beter beperken tot zeggen wat 'we in Nederland gewoon niet doen' want van een aanpak verzinnen heeft hij niet veel kaas gegeten.

De VVD heeft de laatste tien jaar onder het motto 'hard aanpakken' het ministerie van justitie tot VVD-partijkantoor gemaakt waar veiligheid aan is toegevoegd, met als gevolg dat Nederland een narcostaat is geworden met een sterk vergroeide onderweld, het bij de nationale politie een organisatorische puinhoop is, de corruptie doorlekt naar wetenschappelijke onderzoeken en de ondernemingsraad van de poliltie en aangiften systematisch niet worden opgenomen en niet worden onderzocht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 2 november 2018 @ 12:31:48 #102
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_182896084
quote:
3s.gif Op donderdag 1 november 2018 08:40 schreef SicSicSics het volgende:
Ik snap de gedachte en de aantrekkingskracht, maar volgens mij werkt dit niet. Het enige wat je doet is die mensen nog verder naar beneden trappen. Nog minder kansen.

Ben wel benieuwd naar de houdbaarheid en het resultaat van zo'n maatregel.
Het lijkt me dat zo'n wijk wat langer van de crimineel verlost is waardoor veiligheid en woongenot verbetert. Ik zie dat eerder als mensen helpen dan ze naar beneden trappen :')
  vrijdag 2 november 2018 @ 12:56:48 #103
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_182896615
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:31 schreef the-eye het volgende:
Het lijkt me dat zo'n wijk wat langer van de crimineel verlost is waardoor veiligheid en woongenot verbetert. Ik zie dat eerder als mensen helpen dan ze naar beneden trappen :')
Op korte termijn heb je zeker gelijk. Jammer alleen dat mensen (meestal) langer dan een paar maanden ergens wonen. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 2 november 2018 @ 13:13:00 #104
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_182896926
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:56 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Op korte termijn heb je zeker gelijk. Jammer alleen dat mensen (meestal) langer dan een paar maanden ergens wonen. ;)
Als een wijk telkens opnieuw voor langere tijd van een veelpleger verlost wordt heeft het een blijvend effect. Bijkomend voordeel is ook dat politie dan meer tijd voor de nog rondlopende criminelen heeft.
pi_182898630
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:03 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Je insinueerde dat het of niks doen is, of die maatregel. :')
Het bestaande beleid - we zien dat hier in Nederland ook - voldoet al decennialang niet. In Denemarken gooien ze het nu radicaal over een andere boeg. Gelijk hebben ze. Niet geschoten is altijd mis.
pi_182899007
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dijkhoff werd terecht weggehoond omdat het de naam plan niet eens verdiende. Dijkhoff kan zich beter beperken tot zeggen wat 'we in Nederland gewoon niet doen' want van een aanpak verzinnen heeft hij niet veel kaas gegeten.

De VVD heeft de laatste tien jaar onder het motto 'hard aanpakken' het ministerie van justitie tot VVD-partijkantoor gemaakt waar veiligheid aan is toegevoegd, met als gevolg dat Nederland een narcostaat is geworden met een sterk vergroeide onderweld, het bij de nationale politie een organisatorische puinhoop is, de corruptie doorlekt naar wetenschappelijke onderzoeken en de ondernemingsraad van de poliltie en aangiften systematisch niet worden opgenomen en niet worden onderzocht.
Denemarken is een nabijgelegen land, dat in veel opzichten lijkt op Nederland en dat ook met identieke problematiek kampt. Dat uitgerekend dat land nu dit beleid invoert, is een opsteker voor Dijkhoff. Dat zijn voorstel werd weggehoond, komt ineens in een heel ander daglicht te staan nu het concreet beleid wordt in een naburig land.

Overigens is Denemarken op politiek gebied nogal eens een trendsetter. Zo kende het een regering met deelname van een rechts-populistische partij, nog voordat de PVV hier gedoogsteun aan een kabinet gaf. En vorig jaar heeft de Deense PvdA z'n koers stevig gewijzigd en is men een stuk strenger geworden op onderwerpen als integratie en immigratie.

Je opmerkingen over VVD op justitie neem ik voor kennisgeving aan.
pi_182899060
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 14:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Denemarken is een nabijgelegen land, dat in veel opzichten lijkt op Nederland en dat ook met identieke problematiek kampt. Dat uitgerekend dat land nu dit beleid invoert, is een opsteker voor Dijkhoff. Dat zijn voorstel werd weggehoond, komt ineens in een heel ander daglicht te staan nu het concreet beleid wordt in een naburig land.

Overigens is Denemarken op politiek gebied nogal eens een trendsetter. Zo kende het een regering met deelname van een rechts-populistische partij, nog voordat de PVV hier gedoogsteun aan een kabinet gaf. En vorig jaar heeft de Deense PvdA z'n koers stevig gewijzigd en is men een stuk strenger geworden op onderwerpen als integratie en immigratie.

Je opmerkingen over VVD op justitie neem ik voor kennisgeving aan.
Waarom zou het een opsteker voor Dijkhoff zijn? Hij had zijn idee hier vandaan. Het is niet alsof de Denen plots gaan doen wat hij bedacht heeft, maar juist omgekeerd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182899078
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 14:50 schreef Monolith het volgende:

[..]

Waarom zou het een opsteker voor Dijkhoff zijn? Hij had zijn idee hier vandaan. Het is niet alsof de Denen plots gaan doen wat hij bedacht heeft, maar juist omgekeerd.
De opsteker zit 'm erin dat het nu echt concreet beleid is, geen plan of voornemen.

In Denemarken doen ze iets. In Nederland komen we niet verder dan navelstaren en naar de VS wijzen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2018 14:55:13 ]
pi_182899481
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 14:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De opsteker zit 'm erin dat het nu echt concreet beleid is, geen plan of voornemen.

In Denemarken doen ze iets. In Nederland komen we niet verder dan navelstaren en naar de VS wijzen.
Het was ook al geen plan of voornemen, het was gewoon ingezet beleid en is nu definitief ingegaan. Dat is verder geen opsteker voor Dijkhoff, dat was gewoon de planning.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182899690
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 14:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De opsteker zit 'm erin dat het nu echt concreet beleid is, geen plan of voornemen.

In Denemarken doen ze iets. In Nederland komen we niet verder dan navelstaren en naar de VS wijzen.
In Denemarken doen ze niet zomaar iets, dat is één onderdeel van een integrale aanpak. Dijkhoff roept zomaar iets, terwijl er dankzij het spoor van vernieling dat de VVD door justitie en veiligheid heeft getrokken er niet eens de infrastructuur is voor een integrale aanpak laat staan een gewone aanpak met de bestaande wetgeving.

Zwaarder straffen heeft niet zoveel zin met zo'n lage pakkans. Voor een hoge pakkans heb je een goede politie-organisatie nodig en heb je niks aan popuistisch gelul als 'meer blauw op straat'. Blauw op straat is geen opsporing, dat gebeurt in hemdsmouwen achter het bureau.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_182901056
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 15:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In Denemarken doen ze niet zomaar iets, dat is één onderdeel van een integrale aanpak. Dijkhoff roept zomaar iets, terwijl er dankzij het spoor van vernieling dat de VVD door justitie en veiligheid heeft getrokken er niet eens de infrastructuur is voor een integrale aanpak laat staan een gewone aanpak met de bestaande wetgeving.

Zwaarder straffen heeft niet zoveel zin met zo'n lage pakkans. Voor een hoge pakkans heb je een goede politie-organisatie nodig en heb je niks aan popuistisch gelul als 'meer blauw op straat'. Blauw op straat is geen opsporing, dat gebeurt in hemdsmouwen achter het bureau.
Dit topic gaat over het bestraffen van daders die reeds zijn opgespoord. Dat er in Nederland van alles mis is de opsporing van criminelen en de oplospercentages van misdrijven hoef je me niet uit te leggen. Vergeet trouwens de rechterlijke macht niet. Wil de politiek strenger straffen en wordt zoiets langs democratische weg besloten, dan zijn er altijd nog de rechters die hun reet daarmee afvegen.

Een "prachtig" voorbeeld is dit: Rechters komen met weerwoord op taakstraffen
De politiek wil dat bepaalde ernstige misdrijven niet langer met alleen een taakstraf worden bestraft. Wat doen rechters? Doodleuk taakstraffen opleggen met voor de vorm één dag cel (die vaak ook nog niet eens wordt uitgezeten).

In Nederland hebben we ook draaideurcriminelen. De politie slaagt er dus in om dit tuig aan te houden, maar de rechter legt flutstrafjes op en binnen no-time staan de jonge criminelen weer op straat en kunnen ze ongestoord verder gaan. Al in 2011 voerden we discussies over dit soort tuig: NWS / Diamantbuurt: 59 jongeren 263 keer aangehouden
Sterker nog, in 2008 lazen we dit al: NWS / Politie agenten met de dood bedreigd door jeugdbende

Al jaren waarschuwen politiechefs dat de jonge straatcriminelen ongestoord uitgroeien tot volleerde beroepscriminelen. Inmiddels is het 2018, hebben we de mocro mafia, inclusief vergismoorden en alles wat erbij komt kijken. Het tuig is de baas op straat.

Ja, ook in Nederland moet het roer radicaal om. Des te meer reden om niet zo lacherig te doen over Denemarken, waar ze met een onconventionele maatregel komen. Ik denk dat we er juist lering uit kunnen trekken.
pi_182901199
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit topic gaat over het bestraffen van daders die reeds zijn opgespoord. Dat er in Nederland van alles mis is de opsporing van criminelen en de oplospercentages van misdrijven hoef je me niet uit te leggen. Vergeet trouwens de rechterlijke macht niet. Wil de politiek strenger straffen en wordt zoiets langs democratische weg besloten, dan zijn er altijd nog de rechters die hun reet daarmee afvegen.

Een "prachtig" voorbeeld is dit: Rechters komen met weerwoord op taakstraffen
De politiek wil dat bepaalde ernstige misdrijven niet langer met alleen een taakstraf worden bestraft. Wat doen rechters? Doodleuk taakstraffen opleggen met voor de vorm één dag cel (die vaak ook nog niet eens wordt uitgezeten).

In Nederland hebben we ook draaideurcriminelen. De politie slaagt er dus in om dit tuig aan te houden, maar de rechter legt flutstrafjes op en binnen no-time staan de jonge criminelen weer op straat en kunnen ze ongestoord verder gaan. Al in 2011 voerden we discussies over dit soort tuig: NWS / Diamantbuurt: 59 jongeren 263 keer aangehouden
Sterker nog, in 2008 lazen we dit al: NWS / Politie agenten met de dood bedreigd door jeugdbende

Al jaren waarschuwen politiechefs dat de jonge straatcriminelen ongestoord uitgroeien tot volleerde beroepscriminelen. Inmiddels is het 2018, hebben we de mocro mafia, inclusief vergismoorden en alles wat erbij komt kijken. Het tuig is de baas op straat.

Ja, ook in Nederland moet het roer radicaal om. Des te meer reden om niet zo lacherig te doen over Denemarken, waar ze met een onconventionele maatregel komen. Ik denk dat we er juist lering uit kunnen trekken.
Die mocromaffia bestaat al wat langer, er is nu wat meer aandacht voor dan voorheen. En dat je straattuig op 1 hoop gooit met daadwerkelijke criminelen is ook veelzeggend over je kennis van dit onderwerp. Dat zijn toch echt 2 heel verschillende categorieën die weinig met elkaar van doen hebben.

Overigens is 'strenger straffen' wel heel leuk als een soort aantrekkelijke, populistische krachtterm maar het is met betrekking tot dit onderwerp ook wel zo handig om het over effectiviteit van bepaalde maatregelen en beleid te hebben.
  vrijdag 2 november 2018 @ 16:33:47 #113
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_182901207
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 14:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het bestaande beleid - we zien dat hier in Nederland ook - voldoet al decennialang niet. In Denemarken gooien ze het nu radicaal over een andere boeg. Gelijk hebben ze. Niet geschoten is altijd mis.
Er is ook een middenweg. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_182901235
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Er is ook een middenweg. :')
Fijn. In Denemarken kiezen ze voor een andere weg. We kunnen het met belangstelling volgen.
pi_182901398
Aan de ene kant ben ik voor omdat dit wel zeker effect kan hebben want vaak komt er juist misdaden voor in zulke wijken en als je ze harder aanpakt zullen ze minder snel weer de fout ingaan maar ik ben ook voor dat de wet gelijk moet zijn voor iedereen ongeacht of iemand rijk of arm is. Je zou beter de straffen verhogen in het algemeen en niet specifiek voor een groep.
pi_182901938
Inmiddels is de les geleerd:

Asielzoekers aanbod Denemarken. Incl familiehereniging, dat na 2 jaar wachten. En andere voorwaarden. De Deense grenzen zijn gesloten.

2016:
totaal 7494

2017:
totaal 2748

2018:
jan 174
feb 110
mrt 106
apr 56
mei 129
jun 172
jul 132
aug 155
sep 123

sub totaal: 1157

Idem zelfde verklaring doelgroep Nederland:

2015: 58.880
2016: 31.642
2017: 41.300 is 3441 per maand

NB afgewezen asielzoekers blijven in NL.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')