abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 2 november 2018 @ 14:56:05 #51
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_182899181
quote:
De ADM-krakers hebben van de gemeente Amsterdam het aanbod gekregen om twee jaar op een ander terrein in Amsterdam Noord te gaan wonen. Wethouder Udo Kock trekt honderdduizenden euro’s uit om dat gebied gereed te maken voor de krakers, maar die weigeren daar naartoe te gaan, zo vertelden zij enkele weken geleden in een vergadering. Na die twee jaar in Noord is een locatie in Almere beschikbaar.
Dit :')
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 2 november 2018 @ 15:13:28 #52
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182915854
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  zaterdag 3 november 2018 @ 10:32:23 #54
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182916112
quote:
11s.gif Op zaterdag 3 november 2018 10:13 schreef NgInE het volgende:

[..]

Ik wil ook 1000 croissants!
Theater en kunst op zn best..
pi_182916549
quote:
Is dat niet op een begeven moment het risico van kraker zijn, dat je lot volledig in handen van de gemeente ligt ? Je kunt wel voorstellen het terrein op te kopen, maar waarschijnlijk gaat de gemeente daar financieel niet zoveel van profiteren. In die twintig jaar hadden de krakers een normale huurwoning kunnen zoeken. Ze claimen immers zelf een betaalde baan te hebben, maar dat willen ze niet want dat past niet bij hun levensstijl. Ik snap dat twee jaar wonen op een nieuw terrein veel te kort is voor het permanent verhuizen van je inboedel, maar als ik kijk naar de krakers in mijn stad, leven deze groepen meestal ook maar een paar jaar op een locatie en dan is het schluss. Is de gemeente het hen verschuldigd er echt alles aan te doen zodat ze deze levensstijl kunnen voortzetten ?
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_182916932
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 11:04 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Is dat niet op een begeven moment het risico van kraker zijn, dat je lot volledig in handen van de gemeente ligt ? Je kunt wel voorstellen het terrein op te kopen, maar waarschijnlijk gaat de gemeente daar financieel niet zoveel van profiteren. In die twintig jaar hadden de krakers een normale huurwoning kunnen zoeken. Ze claimen immers zelf een betaalde baan te hebben, maar dat willen ze niet want dat past niet bij hun levensstijl. Ik snap dat twee jaar wonen op een nieuw terrein veel te kort is voor het permanent verhuizen van je inboedel, maar als ik kijk naar de krakers in mijn stad, leven deze groepen meestal ook maar een paar jaar op een locatie en dan is het schluss. Is de gemeente het hen verschuldigd er echt alles aan te doen zodat ze deze levensstijl kunnen voortzetten ?
Kraken is beter dan op straat wonen.

Er staan heel veel gebouwen leeg. Terwijl er een gigantisch tekort is aan betaalbare woningen, vooral in de randstad. Investeerders laten dit liever zo omdat ze er meer aan verdienen, maar het dient de gewone burger niet.

Je zou kunnen proberen om ze in de daklozenopvang te krijgen, maar ik heb zo een vermoeden dat ze liever kraken. Het is waarschijnlijk goedkoper om ze tot op een zekere hoogte tegemoet te komen op de lange termijn. Of misschien toch cultuursubsidies er tegenaan gooien, aangezien ze blijkbaar toch wat voor de stad Amsterdam kunnen betekenen op dat gebied. Ik vond de krakersmeneer met de pleister leuker om te zien dan die ene wethouder ofzo met zijn saaie prietpraat.

1000 croissants, moet je voorstellen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  zaterdag 3 november 2018 @ 11:41:20 #57
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182917029
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 11:04 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Is dat niet op een begeven moment het risico van kraker zijn, dat je lot volledig in handen van de gemeente ligt ? Je kunt wel voorstellen het terrein op te kopen, maar waarschijnlijk gaat de gemeente daar financieel niet zoveel van profiteren. In die twintig jaar hadden de krakers een normale huurwoning kunnen zoeken. Ze claimen immers zelf een betaalde baan te hebben, maar dat willen ze niet want dat past niet bij hun levensstijl. Ik snap dat twee jaar wonen op een nieuw terrein veel te kort is voor het permanent verhuizen van je inboedel, maar als ik kijk naar de krakers in mijn stad, leven deze groepen meestal ook maar een paar jaar op een locatie en dan is het schluss. Is de gemeente het hen verschuldigd er echt alles aan te doen zodat ze deze levensstijl kunnen voortzetten ?
Nee want er is simpelweg geen mogelijkheid voor een huurwoning..
Het is een groep.. Ze hebben ook de ruimte nodig..
Zie het als bedrijf, waar personeel woont.. etc..

Dit is niet zomaar een groep krakers he? Dit is een levensstijl/theatergroep/culturele VRIJplaats.. (daar passen geen vergunningen bij) Het is vloeibaar..
En het klopt gewoon niet dat de gemeente in strijd met het bestemmingsplan handelt..

De gemeente is dus al enorm veel geld kwijt geweest aan het opkopen van de vastgoedportefeuille in de binnenstad van de criminele eigenaar.. zonder enig succes.. miljoenen over de balk..

Die eigenaar is vervolgens doodgeschoten.. en nu staan de erven met dat op dubieuze wijze verkregen vermogen, dus weer op de stoep om hetzelfde kunstje nog eens te doen

Het zijn dus niet de krakers die hier geld kosten.. (en dat zou een vrij klein bedrag zijn)
Maar de grote vastgoedfraudeboys die hier de boel leegtrekken op kosten van de samenleving

Zie ook post #30
  zaterdag 3 november 2018 @ 11:52:47 #58
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182917184




Dit past niet in een huurwoning.. en niemand heeft er last van waar ze nu zitten..
Ook kom je ze tegen in de binnenstad:

Wie kent Dirk niet:(geboren op de ADM)
(Dirk word op afstand bestuurd, en iedereen is dan ook verdwaasd en verward als Dirk aan komt lopen..
Niemand die het snapt..De reacties zijn echt priceless..)


Het is niet dat ze geen hol uitvoeren en stinken.. (Nouja Dirk wel misschien)

[ Bericht 2% gewijzigd door Zolderkamer op 03-11-2018 12:04:01 ]
  zaterdag 3 november 2018 @ 22:53:19 #59
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_182927004
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:07 schreef FlippingCoin het volgende:
Waarom trekken ze überhaupt zo veel geld uit voor dat tuig.
VVDers? Tja...
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_182931523
Gelukkig is het pand doordeweeks niet bewoond...de krakers zij dan allemaal hard aan het werken bij hun werkgever. Geld verdienen voor de maatschappij.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_182933141
Kan dit niet als ieder kraakpand behandeld worden? Hebben ze concrete plannen in de directe toekomst, moeten de krakers eruit. Hebben ze vage plannen voor in de nabije/verre toekomst, dan mogen ze wel even blijven.
.
  zondag 4 november 2018 @ 10:21:33 #62
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182933272
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 10:09 schreef Fer het volgende:
Kan dit niet als ieder kraakpand behandeld worden? Hebben ze concrete plannen in de directe toekomst, moeten de krakers eruit. Hebben ze vage plannen voor in de nabije/verre toekomst, dan mogen ze wel even blijven.
Er zijn concrete plannen.. maar die voldoen niet aan het bestemmingsplan..
Toch wil de gemeente koste wat het kost doordrukken..
https://adm.amsterdam/article/adm-update-october-14th-2018-dutch

1 ADM SITUATIE in het kort

Onlangs, op 3 oktober was er weer een overleg van de Commissie Financiën & Economische Zaken van de gemeenteraad van Amsterdam, waar de ADM op de agenda stond. (Kijk onze inspraken en het debat hier terug). Het werd duidelijk dat veel raadsleden snappen dat er geen scheepswerf gaat komen, de enige bedrijvigheid die is toegestaan op het ADM terrein (42 ha) en de enige activiteit die een ontruiming van de huidige gebruikers formeel zou rechtvaardigen. Ondanks de onenigheid en tegenstrijdige expertise beweerde wethouder Kock dat hij geen keus heeft, omdat hij de wet en de uitspraken in een aantal rechszaken moet handhaven. (Kijk de antwoorden van wethouder Kock hier terug). Sommige mensen veronderstellen dat het van meer respect voor de rechtspraak zou getuigen als de uitkomst wordt afgewacht van de procedure waarin wordt geëist dat de vergunning die verleend is aan een asbestsaneringsbedrijf om zich te vestigen op het terrein wordt ingetrokken. Het is niet duidelijk wanneer deze zaak behandeld wordt, maar ontruiming heeft volgens B&W hogere prioriteit.

Om de pijn te verzachten biedt de gemeente individuele contracten aan aan ADMers om 2 ha slibveld langs de ringweg Noord te betrekken voor de duur van slechts twee jaar. Er zitten allerlei beperkingen aan het gebruik van de slibvelden als werkplek of voor culturele evenementen. Er is niet eens genoeg plek voor de helft van de ADMers, en waar moeten de schepen heen? Waar laten we de ADM monumentale installaties? Dan hebben we het nog niet eens over het ADM bos, habitat voor wilde flora en fauna - waaronder beschermde soorten - waar geen vervanging voor is. De ADM wordt geacht om alles dat in de afgelopen 21 jaar tot stand is gekomen in een paar weken in te pakken of achter te laten.

ADMers hebben andere mogelijke lokaties onderzocht en aangedragen, maar er is nog niets concreets uit gekomen en waarschijnlijk niet te realiseren zijn voor 25 december, de datum dat de ADMers vrijwillig moeten zijn vertrokken. Waarom ontruimen voor een plan dat niet eens in het bestemmingsplan past, dat enkel dient om de ADM gemeenschap van het terrein af te krijgen? De werkelijke reden voor ontruiming is een simpele rekensom: zonder de bestemming als scheepswerf, of met een gemeente die er niet op toe ziet dat de bestemming wordt gehandhaafd, is het terrein ineens veel meer waard. De enige mensen die daar hun voordeel mee doen is Chidda (de Lüske erfgenamen), die deze kans om hun vermogen te vervijfvoudigen niet laten schieten. Hun vermogen is in feite is gefinancierd met publieke middelen, omdat de gemeente ooit miljoenen heeft betaald om het vastgoed van de familie in de stad over te nemen, in een poging witwassen, geweld en intimidatie in de vastgoedsector uit de binnenstad te verwijderen. Zodoende heeft de familie destijds het ADM terrein voor een absurd lage prijs kunnen kopen (van de gemeente).

Een aantal ADMers hebben enorm veel tijd en energie gestoken om passende vervanging van het ADM terrein te zoeken, door alle opties open te houden terwijl ze op allerlei manieren de gemeente probeerde duidelijk te maken wat de grote en werkelijke waarde is van de ADM, waarden die prima passen in de uitgangspunten van het coalitie-akkoord. Tot dusver verloren moeite.

Het is nu aan ons allemaal, aan Amsterdam en aan de wereldwijde gemeenschap die verbonden is aan de ADM, om deze waanzin te stoppen en een betere toekomst voor de ADM en de rest van de stad zeker te stellen.
pi_182933818
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 november 2018 11:41 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Nee want er is simpelweg geen mogelijkheid voor een huurwoning..
Het is een groep.. Ze hebben ook de ruimte nodig..
Zie het als bedrijf, waar personeel woont.. etc..

Dit is niet zomaar een groep krakers he? Dit is een levensstijl/theatergroep/culturele VRIJplaats.. (daar passen geen vergunningen bij) Het is vloeibaar..
En het klopt gewoon niet dat de gemeente in strijd met het bestemmingsplan handelt..

De gemeente is dus al enorm veel geld kwijt geweest aan het opkopen van de vastgoedportefeuille in de binnenstad van de criminele eigenaar.. zonder enig succes.. miljoenen over de balk..

Die eigenaar is vervolgens doodgeschoten.. en nu staan de erven met dat op dubieuze wijze verkregen vermogen, dus weer op de stoep om hetzelfde kunstje nog eens te doen

Het zijn dus niet de krakers die hier geld kosten.. (en dat zou een vrij klein bedrag zijn)
Maar de grote vastgoedfraudeboys die hier de boel leegtrekken op kosten van de samenleving

Zie ook post #30
Stel je nou serieus dat deze mensen alleen als een groep te plaatsen zijn?

Moeten lopen/reizen naar je 'werk' (in dit geval dan die culturele activiteiten) is uitgesloten?
"Pools are perfect for holding water"
pi_182933885
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 00:35 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Inderdaad:

Vastgoedbedrijf Chidda (de Lüske erfgenamen), die deze kans om hun vermogen te vervijfvoudigen niet laten schieten. Hun vermogen is in feite is gefinancierd met publieke middelen, omdat de gemeente ooit miljoenen heeft betaald om het vastgoed van de familie in de stad over te nemen, in een poging witwassen, geweld en intimidatie in de vastgoedsector uit de binnenstad te verwijderen.

En dat stel topcriminelen krijgt ruim baan... met een plan dat helemaal niet uitgevoerd kan worden..
In plaats van een te gek stel mensen die de beste culturele ideeën van Nederland hebben..
Goh. Dan lopen alle partijen betrokken bij dat stuk grond dus te parasiteren op publieke middelen.

Beetje raar dat een stel krakers een ander verwijt dat hij iets cadeau krijgt van de gemeente.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 4 november 2018 @ 11:15:13 #65
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182933992
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 11:04 schreef probeer het volgende:

[..]

Stel je nou serieus dat deze mensen alleen als een groep te plaatsen zijn?

Moeten lopen/reizen naar je 'werk' (in dit geval dan die culturele activiteiten) is uitgesloten?
Absoluut.. je snapt blijkbaar totaal niet waar je het over hebt..
Lees je eens in zou ik zeggen.. Ga eens kijken hoe het werkt..
  zondag 4 november 2018 @ 11:16:35 #66
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182934025
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 11:07 schreef probeer het volgende:

[..]

Goh. Dan lopen alle partijen betrokken bij dat stuk grond dus te parasiteren op publieke middelen.

Beetje raar dat een stel krakers een ander verwijt dat hij iets cadeau krijgt van de gemeente.
Als je alleen maar over "een stel krakers" kan praten dan ga ik niet eens met je in discussie.. _O-
Fijne zondag!
pi_182934030
quote:
14s.gif Op zondag 4 november 2018 11:15 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Absoluut.. je snapt blijkbaar totaal niet waar je het over hebt..
Lees je eens in zou ik zeggen.. Ga eens kijken hoe het werkt..
Ben er meerdere keren geweest. Leuke feestjes.

Dat ze huisvesting willen, snap ik.

Dat ze blijkbaar als een soort commune willen leven.. tsja, dan zie ik opeens toch veel minder reden waarom de gemeente dat zou moeten faciliteren op zodanige manier dat ze ook kunnen wonen waar ze 'werken'.
"Pools are perfect for holding water"
pi_182934056
quote:
14s.gif Op zondag 4 november 2018 11:16 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Als je alleen maar over "een stel krakers" kan praten dan ga ik niet eens met je in discussie.. _O-
Fijne zondag!
Is de echte terminologie te kwetsend voor je? Hoe wil je dat ik ze dan noem?
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 4 november 2018 @ 11:20:52 #69
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182934097
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 11:17 schreef probeer het volgende:

[..]

Ben er meerdere keren geweest. Leuke feestjes.

Dat ze huisvesting willen, snap ik.

Dat ze blijkbaar als een soort commune willen leven.. tsja, dan zie ik opeens toch veel minder reden waarom de gemeente dat zou moeten faciliteren op zodanige manier dat ze ook kunnen wonen waar ze 'werken'.
Je was te dronken.. of je bent er niet geweest.. want dan zou je deze vraag niet stellen.. :W
pi_182934131
quote:
14s.gif Op zondag 4 november 2018 11:20 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Je was te dronken.. of je bent er niet geweest.. want dan zou je deze vraag niet stellen.. :W
Vergeet gedrogeerd niet (door eigen hand, geen zorgen).

Leg het me maar uit dan. Of gebruik ik daarvoor ook niet 'de juiste woorden' om jou blij te maken?

Ik snap inderdaad echt niet waarom hun bedden zouden moeten staan op dezelfde locatie als waar ze hun dagactiviteiten ontplooien.

Een stukje moeten fietsen na je ontbijt is uitgesloten?

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 04-11-2018 11:29:56 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_182934211
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 20:17 schreef Elfletterig het volgende:
Wetteloosheid
Dat was/is juist de charme van Amsterdam.
  zondag 4 november 2018 @ 11:37:47 #72
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182934394
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 11:22 schreef probeer het volgende:

[..]

Vergeet gedrogeerd niet (door eigen hand, geen zorgen).

Leg het me maar uit dan. Of gebruik ik daarvoor ook niet 'de juiste woorden' om jou blij te maken?

Ik snap inderdaad echt niet waarom hun bedden zouden moeten staan op dezelfde locatie als waar ze hun dagactiviteiten ontplooien.

Een stukje moeten fietsen na je ontbijt is uitgesloten?
Waarom snap je dat niet?
Leg me dat maar uit want je toontje is niet zo uitnodigend om veel tijd aan te besteden
pi_182934449
quote:
14s.gif Op zondag 4 november 2018 11:37 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Waarom snap je dat niet?
Leg me dat maar uit want je toontje is niet zo uitnodigend om veel tijd aan te besteden
Miljoenen mensen werken niet waar ze wonen, en dat lijkt toch prima te gaan. Daarom zie ik de noodzaak niet zo.

Mijn toontje? Het enige wat je aan reacties op mij hebt geplaatst is denigrerend 'je snapt het niet / weet niet waar je het over hebt' gedoe.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 4 november 2018 @ 11:42:42 #74
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182934462
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 11:41 schreef probeer het volgende:

[..]

Miljoenen mensen werken niet waar ze wonen, en dat lijkt toch prima te gaan. Daarom zie ik de noodzaak niet zo.
Dan bevat je het concept "vrijplaats" niet..
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 11:41 schreef probeer het volgende:
Mijn toontje?
Ja inderdaad..
pi_182934477
quote:
14s.gif Op zondag 4 november 2018 11:42 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dan bevat je het concept "vrijplaats" niet..
Jawel. Maar niet waarom dat noodzakelijk is voor de gemeente om te faciliteren.

Leg mij dan eens uit waarom ze dat voor deze groep mensen wel moeten doen, maar voor de rest van de gemeente niet.
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')