abonnement Unibet Coolblue
pi_182854303
quote:
Chauffeur Jasmin M. herinnert zich weinig van fataal ongeluk

Jasmin M. (22), de taxichauffeur die Mare Welkers vorig jaar maart doodreed op de Molukkenstraat, kan zich weinig herinneren van de momenten voor het ongeluk.

Dat verklaarde hij woensdagochtend in de rechtbank. "Het eerste wat ik merkte was de klap. Het gebeurde in een flits. Ik herinner me het gevoel van hulpeloosheid. Toen ik uitstapte, zag ik de ernst van de situatie. Toen heb ik meteen 112 gebeld," vertelde M. huilend.

Volgens politieonderzoek had M., die als Uberchauffeur werkte, voor de aanrijding over een doorgetrokken streep een stilstaande bus ingehaald en bleef hij vervolgens op de verkeerde weghelft rijden. Vlak na de kruising met het Javaplein reed hij de 22-jarige Welkers aan, die vanaf haar huis in de Balistraat de Molukkenstraat in fietste. Welkers was op dat moment onderweg naar haar werk op basisschool de Kleine Kapitein.

Ik heb de situatie zo vaak geprobeerd terug te halen, maar ik weet het gewoon niet

M. bevestigt die lezing. "Ik bleef eerst stilstaan achter de bus. Toen heb ik iets besloten wat ik nooit had moeten doen: de bus inhalen." M. kan zich niet herinneren dat hij heeft geremd. "Ik heb de situatie zo vaak geprobeerd terug te halen, maar ik weet het gewoon niet."

Geen passagiers
M. vertelde dat hij op het moment van het ongeluk in afwachting van een nieuwe Uberrit rondjes reed. Hij had geen passagiers in zijn auto en was ook nog niet onderweg naar een nieuwe klant. "Dat deed ik wel vaker. Soms stond ik stil, soms ging ik rondrijden. Uber heeft een systeem waarmee je kan zien waar op dat moment meer vraag is naar ritten. Het kan zijn dat ik om die reden naar die buurt ben gereden."

Uber liet eerder in een verklaring weten dat M. op het moment van het ongeluk niet online was in de app, in tegenstelling tot zijn eigen verklaring. Daarom heeft het bedrijf geen actie ondernomen na het ongeluk. Uber benadrukte bovendien dat chauffeurs op zelfstandige basis rijden en zelf verantwoordelijk zijn voor hun rijgedrag.
https://www.parool.nl/ams(...)al-ongeluk~a4606910/

Ik vind dat Uber hier gemakkelijk wegkomt met de verklaring dat de chauffeur niet online was. Als een chauffeur van een taxicentrale iemand doodrijdt zal de taxicentrale aansprakelijk gesteld worden wanneer er bij de chauffeur niks te halen valt. En heeft Uber wel een chauffeursexamen oid bij deze chauffeur afgenomen? Of onderzoek gedaan naar zijn antecedenten?
Op deze manier plukt Uber wel de vruchten (inkomsten), maar niet de lasten. Ook wanneer de chauffeur ziek is heeft Über hier natuurlijk niks mee te maken. Dit zie je overal opduiken bij de nieuwe economie. Bedrijven die heel behendig wel de winsten kunnen pakken maar de eventuele lasten ontduiken.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 12:24:10 #2
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_182854418
Uber :r :r sowieso.
En die chauffeur zelf lijkt me ook geen helder licht, ;(.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_182854471
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 12:18 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

https://www.parool.nl/ams(...)al-ongeluk~a4606910/

Ik vind dat Uber hier gemakkelijk wegkomt met de verklaring dat de chauffeur niet online was. Als een chauffeur van een taxicentrale iemand doodrijdt zal de taxicentrale aansprakelijk gesteld worden wanneer er bij de chauffeur niks te halen valt. En heeft Uber wel een chauffeursexamen oid bij deze chauffeur afgenomen? Of onderzoek gedaan naar zijn antecedenten?
Op deze manier plukt Uber wel de vruchten (inkomsten), maar niet de lasten. Ook wanneer de chauffeur ziek is heeft Über hier natuurlijk niks mee te maken. Dit zie je overal opduiken bij de nieuwe economie. Bedrijven die heel behendig wel de winsten kunnen pakken maar de eventuele lasten ontduiken.
Daarom kunnen de ritjes goedkoper worden gedaan dan een echte taxi.
pi_182854524
Een vent die Jasmin heet?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_182854528
Jasmin is een hij?


:'( :D :'(
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182854581
Het zou Uber sieren als ze een veiligheidstraining ontwikkelen en hun “partners” of “subcontractors” verplichting deze training te halen voor ze de weg mogen.

Het hoeft niet eens geld te kosten, laat de chauffeurs maar “investeren” zoals dat heet in de platform economie.
.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 12:40:44 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182854655
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 12:27 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Daarom kunnen de ritjes goedkoper worden gedaan dan een echte taxi.
je ziet wat er van komt. Ryanair ook zo’n verhaal
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182855591
Bijna nooit Nederlandse namen valt me op. Apart.
U MAD?
pi_182855644
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 13:29 schreef de_boswachter het volgende:
Bijna nooit Nederlandse namen valt me op. Apart.
Taxichauffeur is echt een Marokkanenbaantje tegenwoordig.
blablablabla
pi_182855661
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 12:31 schreef Jordy-B het volgende:
Jasmin is een hij?

:'( :D :'(
Jasmin kan allebei, Jasmine is een meisjesnaam. Net als Yasmin.
blablablabla
  woensdag 31 oktober 2018 @ 13:33:32 #11
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_182855671
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 13:29 schreef de_boswachter het volgende:
Bijna nooit Nederlandse namen valt me op. Apart.
Ja, hier op FOK! wordt wel erg selectief berichten geplaatst.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_182856013
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 13:32 schreef Elan het volgende:

[..]

Jasmin kan allebei, Jasmine is een meisjesnaam. Net als Yasmin.
_O-
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182856327
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 12:18 schreef Ellen_1984 het volgende:
Ik vind dat Uber hier gemakkelijk wegkomt met de verklaring dat de chauffeur niet online was.
Uber komt helemaal nergens "mee weg", dit is de strafzaak tegen Jasmin M. en Uber is hier geen partij in.

Op zich is het uiteindelijk natuurlijk wel een interessante vraag of, en zo ja wanneer, de aansprakelijkheid van Uber ontstaat respectievelijk ophoudt.

quote:
En heeft Uber wel een chauffeursexamen oid bij deze chauffeur afgenomen?
Nee, dat doet Uber niet, net zoals een taxibedrijf dat niet doet. Maar elke Uber-chauffeur heeft zijn chauffeurspas.

quote:
Of onderzoek gedaan naar zijn antecedenten?
Idem als hierboven, maar dan met een VOG.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_182856760
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 13:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja, hier op FOK! wordt wel erg selectief berichten geplaatst.
:')
U MAD?
pi_182857285
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 12:30 schreef Hathor het volgende:
Een vent die Jasmin heet?
Dat is heel normaal, in Bosnië is het zelfs een redelijk frequent voorkomende naam.

quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 12:31 schreef Jordy-B het volgende:
Jasmin is een hij?

:'( :D :'(
Uh, wat is daar vreemd aan? :?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2018 15:06:34 ]
pi_182857809
Er staat niet bij dat het heel vroeg gebeurde, ik dacht iets van 7.30 uur 's morgens. Dan wordt er hier in de stad door taxi's nogal eens levensgevaarlijk gereden. Ze denken dat er toch niets op de weg is. Ik weet dat want ik rijd ook regelmatig op dat tijdstip in die buurt op de fiets.

[ Bericht 8% gewijzigd door Loekie1 op 31-10-2018 15:48:42 ]
  woensdag 31 oktober 2018 @ 15:49:48 #17
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_182857911
Helaas heeft Amsterdam in tegenstelling tot veel andere grote steden geen redelijk alternatief, de taxiwereld is daar al verziekt tot op het bot. Met dank aan de overheid die geen overheid wil zijn.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_182857941
Ik vraag me af hoe hard hij reed.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 15:51:47 #19
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_182857945
Wel handig dat hij zich niks meer kan herinneren. :)
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_182858083
Zo ononverzichtelijk is het daar niet, zeker niet op dat tijdstip. Die bushalte is een eind terug. Dus ik denk dat hij behoorlijk hard reed en dat zij dat gewoon niet verwachtte.
https://www.at5.nl/artike(...)rwondingen-overleden
pi_182858177
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 15:59 schreef Loekie1 het volgende:
Zo ononverzichtelijk is het daar niet, zeker niet op dat tijdstip. Die bushalte is een eind terug. Dus ik denk dat hij behoorlijk hard reed en dat zij dat gewoon niet verwachtte.
https://www.at5.nl/artike(...)rwondingen-overleden
Tussen 40-60 is niet hard
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_182858891
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 16:05 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Tussen 40-60 is niet hard
Als je bezig bent met het inhalen van een bus, is dat wel hard.

Jasmin M. was niet bezig met zijn telefoon, had niet gedronken, geen drugs gebruikt, was naar eigen zeggen uitgerust en reed niet te hard: vermoedelijk 52 kilometer per uur waar 50 was toegestaan. Hoewel hij volgens de officier van justitie vanwege de verkeersovertreding die hij beging zijn snelheid nog verder had moeten matigen. Bovendien onttrok een Ford Transit op de hoek Mare Welkers aan zijn zicht.
https://www.telegraaf.nl/(...)ts-op-mijn-auto-viel
pi_182859025
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 13:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja, hier op FOK! wordt wel erg selectief berichten geplaatst.
Het is allemaal de schuld van de gevestigde media.
pi_182859190
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 16:39 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Als je bezig bent met het inhalen van een bus, is dat wel hard.


Nee hoor.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_182860037
Taxi's moeten ophouden met denken dat ze om 7 uur 's ochtends de enige op de weg zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')