Hoezo grote risico's? Ze zijn toch veilig?quote:Op woensdag 31 oktober 2018 12:49 schreef Elfletterig het volgende:
Bizar. Ze dachten: onze treinen zijn zo veilig, laten we daarom de medewerkers maar aan grote risico's blootstellen om het een beetje spannend te maken...
Wat ik begrepen heb van mensen die in Japan zijn geweest dat dat nogal afhankelijk is van de treinmaatschappij.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 12:49 schreef Elfletterig het volgende:
Overigens denk ik dat we in algemene zin nog veel van de Japanners kunnen leren wat punctueel vervoer betreft.
Zoals dat wanneer machinisten meer dan 3x te laat zijn geweest ze een week naar een opvoedingskamp moetenquote:Op woensdag 31 oktober 2018 12:49 schreef Elfletterig het volgende:
Bizar. Ze dachten: onze treinen zijn zo veilig, laten we daarom de medewerkers maar aan grote risico's blootstellen om het een beetje spannend te maken...
Overigens denk ik dat we in algemene zin nog veel van de Japanners kunnen leren wat punctueel vervoer betreft.
Ik heb jaren mogen treinen met JR, maar ook met Tobu en wat kleinere spoorlijnen. Ik kan me niet herinneren dat er in al die tijd eens een trein te laat is geweest.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 23:08 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb van mensen die in Japan zijn geweest dat dat nogal afhankelijk is van de treinmaatschappij.
Laat dat veel leren maar achterwege. Een cultuur die het moet hebben van verkapte kinderporno en een abnormale toeweiding richting werkgevers is te bizar voor woorden. En het strafkamp element zie je daar niet alleen bij het spoor terug.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 12:49 schreef Elfletterig het volgende:
Bizar. Ze dachten: onze treinen zijn zo veilig, laten we daarom de medewerkers maar aan grote risico's blootstellen om het een beetje spannend te maken...
Overigens denk ik dat we in algemene zin nog veel van de Japanners kunnen leren wat punctueel vervoer betreft.
Klopt. Japanners zijn erg volgzaam, en zijn dus niet gewend om met macht om te gaan. Als ze eenmaal macht hebben, dan kunnen ze daar vaak niet mee omgaan.quote:Op donderdag 1 november 2018 13:43 schreef Cherni het volgende:
[..]
En het strafkamp element zie je daar niet alleen bij het spoor terug.
quote:Op donderdag 1 november 2018 13:48 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Klopt. Japanners zijn erg volgzaam, en zijn dus niet gewend om met macht om te gaan. Als ze eenmaal macht hebben, dan kunnen ze daar vaak niet mee omgaan.
Studenten slaan? Ja, dat gebeurt nog steeds in Japan.
Als ie te laat is krijg je een briefje mee waar de reden op staat.. Ik geloof dat het om minder dan een halve minuut ging..quote:Op donderdag 1 november 2018 13:34 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb jaren mogen treinen met JR, maar ook met Tobu en wat kleinere spoorlijnen. Ik kan me niet herinneren dat er in al die tijd eens een trein te laat is geweest.
Opvallend eigenlijk, als je weet hoe vaak er treinen uitvallen als er weer eens iemand is voorgesprongen.
Tot zo ver mijn anekdotische ervaring
Is dat inclusief uitgevallen treinen?quote:Op donderdag 1 november 2018 14:13 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Als ie te laat is krijg je een briefje mee waar de reden op staat.. Ik geloof dat het om minder dan een halve minuut ging..
En dan zijn de poppen aan het dansen als het een menselijke oorzaak heeft..
Japanse grundlichkeit.. oh eehm wacht..
Edit:
De gemiddelde vertraging van alle 160000 ritten die treinen van de Centrale Japanse Spoorwegen maakten, was 12 seconden.
Ik geloof niet dat ze dat woord kennen..quote:Op donderdag 1 november 2018 17:08 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Is dat inclusief uitgevallen treinen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |