abonnement Unibet Coolblue
pi_183329247
De 35 jaar oude mysterie is helaas niet opgelost.

Wel hoop ik dat er meer info komt, want er zouden resten zijn gevonden van twee verschillende mensen?
pi_183329272
Fout
pi_187718818
Vaticaan opent graven in zaak verdwenen tiener
2 Juli 2019

De officier van justitie bij het wereldlijke tribunaal van de Vaticaanse stadstaat heeft de opening bevolen van twee graven op de oude en kleine begraafplaats ‘der Teutonen en Vlamingen’ naast de Sint-Pietersbasiliek. Het moet donderdag 11 juli gebeuren op verzoek van familie van een tiener, Emanuela Orlandi, die 15 jaar oud in 1983 is verdwenen.
...

De belangstelling van de familie voor een graf op de Campo Santo Teutonico komt mede door een anonieme brief die de advocaat van de familie afgelopen zomer kreeg. Daarin staat: “zoek waar de engel naartoe wijst”. Naar een van de te openen graven wijst op een muur een afbeelding van een engel.

Op de bewuste begraafplaats liggen ook de resten van Nederlanders. De bekendste is de katholieke staatsman Herman Schaepman.
https://www.kro-ncrv.nl/k(...)aak-verdwenen-tiener
pi_187718880
Misschien de medewerker himself ?
Of zeg ik nu iets heel geks ?
pi_187720236
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 11:12 schreef KennyPowers het volgende:
Dan Brown kom er maar in
:D
pi_187720545
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 18:54 schreef RapaNui het volgende:
Vaticaan opent graven in zaak verdwenen tiener
2 Juli 2019

De officier van justitie bij het wereldlijke tribunaal van de Vaticaanse stadstaat heeft de opening bevolen van twee graven op de oude en kleine begraafplaats ‘der Teutonen en Vlamingen’ naast de Sint-Pietersbasiliek. Het moet donderdag 11 juli gebeuren op verzoek van familie van een tiener, Emanuela Orlandi, die 15 jaar oud in 1983 is verdwenen.
...

De belangstelling van de familie voor een graf op de Campo Santo Teutonico komt mede door een anonieme brief die de advocaat van de familie afgelopen zomer kreeg. Daarin staat: “zoek waar de engel naartoe wijst”. Naar een van de te openen graven wijst op een muur een afbeelding van een engel.

Op de bewuste begraafplaats liggen ook de resten van Nederlanders. De bekendste is de katholieke staatsman Herman Schaepman.
https://www.kro-ncrv.nl/k(...)aak-verdwenen-tiener
Wat een raar verhaal dat iemand zomaar met zo'n briefje komt.
ROBODEMONS..................|:(
pi_187732931
De twee graven (begraafplaats der Teutonen) die zullen worden geopend:



pi_187864117
https://www.ad.nl/buitenl(...)-spoorloos~a40666c6/

Verbazing in Vaticaan na openen graven: verdwenen Emanuela (15) nog altijd spoorloos

In de zoektocht naar overblijfselen van twee tieners die sinds 1983 spoorloos zijn, zijn in het Vaticaan twee graven geopend op de oude en kleine Teutoonse begraafplaats naast de Sint-Pieterskerk. De graafwerkzaamheden hebben het mysterie enkel groter gemaakt. Niet alleen is er niets van de tienermeisjes aangetroffen, er was ook niets terug te vinden van de twee Duitse vrouwen van adel die in de graven hadden moeten liggen. Dat zorgde voor grote verbazing.

Buitenlandredactie 11-07-19, 14:08 Laatste update: 14:18

Het Vaticaan heeft bekendgemaakt dat er helemaal niets ligt. De nakomelingen van de familie van hertogin Charlotte zu Mecklenburg, gestorven in 1840 en Sophie van Hohenlohe, vier jaar eerder overleden, zijn ingelicht. De graven werden geopend op aandringen van familie van Emanuela Orlandi die verdween toen ze 15 was.

De familie zoekt haar al meer dan 36 jaar en is met de theorie gekomen dat ze mogelijk op de begraafplaats ligt. Orlandi was een kind van ouders die destijds in het Vaticaan werkten en woonden. De moeder leeft nog en woont er nog steeds.

Theorieën
Emanuela verdween in de avond van 22 juni 1983 in Rome en is spoorloos. Er zijn allerlei theorieën verspreid over een ontvoering door geestelijken of diplomaten voor seksorgieën. Daar zou ook een ander 15-jarig meisje, Mirella Gregori, het slachtoffer van zijn. Zij verdween op 7 mei 1983 in Rome en is ook nog steeds spoorloos.

Ook is gespeculeerd over een link met de aanslag op paus Johannes Paulus II in 1981 of een link met de georganiseerde misdaad en de ondergang in 1982 van de Banco Ambrosiano, waarvan het Vaticaan aandeelhouder was. In de onderzoeken naar de verdwijning van Orlandi komt de inmiddels niet meer bestaande Banda della Magliana vaak voor. Deze duistere bende was een soort Romeinse maffia.

Het mysterie gaat door
  donderdag 11 juli 2019 @ 15:13:46 #34
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_187864390
Haha wel bizar ja, dat er niet alleen geen botten zijn van dat meisje, maar helemaal geen botten :D Waar zouden die lichamen die er horen te liggen dan zijn?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 11 juli 2019 @ 15:23:57 #35
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_187864586
Waren kisten leeg? Grond beweegt. In Winterswijk waren er wegwerkzaamheden ongeveer 50 meter naast een oud kerkhof. Bij de wegwerkzaamheden werden allemaal botten gevonden.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_187864658
Wel interessant hoe twee verschillende media het formuleren:

NOS:
Verwacht werd dat het onderzoek enkele weken zou duren, maar het Vaticaan kon aan het begin van de middag al duidelijkheid geven: de graven waren beide leeg. Botten van de prinsessen waren al vergaan, ook het meisje werd niet aangetroffen.

AD:
Niet alleen is er niets van de tienermeisjes aangetroffen, er was ook niets terug te vinden van de twee Duitse vrouwen van adel die in de graven hadden moeten liggen. Dat zorgde voor grote verbazing.
pi_187864749
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 15:26 schreef Pendora het volgende:
Wel interessant hoe twee verschillende media het formuleren:

NOS:
Verwacht werd dat het onderzoek enkele weken zou duren, maar het Vaticaan kon aan het begin van de middag al duidelijkheid geven: de graven waren beide leeg. Botten van de prinsessen waren al vergaan, ook het meisje werd niet aangetroffen.

AD:
Niet alleen is er niets van de tienermeisjes aangetroffen, er was ook niets terug te vinden van de twee Duitse vrouwen van adel die in de graven hadden moeten liggen. Dat zorgde voor grote verbazing.
Dat dacht ik dus ook :D

Gaat het trouwens om graven in de grond of een graftombe? Hoe waarschijnlijk is het dan dat alles (inclusief kleding en kist) helemaal zijn vergaan? In de grond is dit volgens mij vrij normaal (afhankelijk van het type grond e.d., vaak is er na een paar decennia wanneer graven worden geruimd vrijwel niets meer over), maar is dat ook zo in een graftombe?
pi_187864853
Of een katholieke pedo uit het vaticaan heeft haar misbruikt, vermoord en begraven. Just sayin'.
pi_187865020
quote:
2s.gif Op donderdag 11 juli 2019 15:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Haha wel bizar ja, dat er niet alleen geen botten zijn van dat meisje, maar helemaal geen botten :D Waar zouden die lichamen die er horen te liggen dan zijn?
Wellicht dat de overblijfselen van de meisjes er wel gelegen hebben, maar dat de graven later door de "dader(s)" geruimd zijn. Om geen sporen achter te laten kan het best zo zijn dat ze alle botten meegenomen hebben.
pi_187865217
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 15:31 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook :D

Gaat het trouwens om graven in de grond of een graftombe? Hoe waarschijnlijk is het dan dat alles (inclusief kleding en kist) helemaal zijn vergaan? In de grond is dit volgens mij vrij normaal (afhankelijk van het type grond e.d., vaak is er na een paar decennia wanneer graven worden geruimd vrijwel niets meer over), maar is dat ook zo in een graftombe?
Een tombe
pi_187867773
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 15:26 schreef Pendora het volgende:
Wel interessant hoe twee verschillende media het formuleren:

NOS:
Verwacht werd dat het onderzoek enkele weken zou duren, maar het Vaticaan kon aan het begin van de middag al duidelijkheid geven: de graven waren beide leeg. Botten van de prinsessen waren al vergaan, ook het meisje werd niet aangetroffen.

AD:
Niet alleen is er niets van de tienermeisjes aangetroffen, er was ook niets terug te vinden van de twee Duitse vrouwen van adel die in de graven hadden moeten liggen. Dat zorgde voor grote verbazing.
De NOS zit er mooi naast....
De tombe was leeg. Er lag geen urn, geen kist, niets. Alle aanwezigen waren stomverbaasd.
De ruimte onder de grond is 3,70m x 4m. De wand/wanden zijn zichtbaar in recente tijden gebouwd. Zeker niet uit 1840.

Een geestelijke van het Vaticaan beweert dat de botten van de 2 princessen jaren geleden door de familie zijn meegenomen.

https://www.ilmessaggero.(...)notizie-4612227.html

Broer van Emanuela claimt dat hij weet wie de tipgever is geweest binnen het Vaticaan. Die persoon zal uitleg moeten geven.

Ik vraag me af: zit er iets achter die moderne muur? Moeten ze niet daar verder zoeken?
pi_187869062
Mmz bizarre ontwikkeling :{
Alius aliud dicit
pi_187869768
quote:
2s.gif Op donderdag 11 juli 2019 15:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Haha wel bizar ja, dat er niet alleen geen botten zijn van dat meisje, maar helemaal geen botten :D Waar zouden die lichamen die er horen te liggen dan zijn?
Opgevaren ten hemel en binnengelaten door Petrus misschien.
pi_187904426
quote:
Ja! Ze hebben doorgezocht en/of doorgegraven en onder een 'geheime' luik zijn twee 'ossari' tevoorschijn gekomen. Twee urnen met daarin botresten. Men heeft ze verzegeld en afgegeven voor (DNA) onderzoek. 20 juli hoopt men uitslagen te hebben.

https://www.iltempo.it/ro(...)ola-segreta-1188119/
https://www.ilmessaggero.(...)io_2019-4616522.html
pi_187905628
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 19:49 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ja! Ze hebben doorgezocht en/of doorgegraven en onder een 'geheime' luik zijn twee 'ossari' tevoorschijn gekomen. Twee urnen met daarin botresten. Men heeft ze verzegeld en afgegeven voor (DNA) onderzoek. 20 juli hoopt men uitslagen te hebben.

https://www.iltempo.it/ro(...)ola-segreta-1188119/
https://www.ilmessaggero.(...)io_2019-4616522.html
Goede aanvulling!
pi_187911566
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 21:01 schreef gynaika het volgende:

[..]

Goede aanvulling!
Die twee 'ossari' (urnen/kistjes/kisten) zijn onder de vloer en onder een luik gevonden binnen het gebouw waar de Teutonische begraafplaats aan grenst. Aanstaande zaterdag dus zullen de botten worden onderzocht in het bijzijn van meerdere partijen.

I due ossari ritrovati erano collocati sotto la pavimentazione di un'aerea all'interno del Pontificio Collegio Teutonico, chiusi da una botola. .......
https://www.ilmessaggero.(...)art=0&orderby=rating

In verschillende berichten gaat men ervan uit dat de twee ossari de botresten bevatten van de twee princessen van wie de twee lege tombes zijn aangetroffen.
pi_187912836
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 09:28 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Die twee 'ossari' (urnen/kistjes/kisten) zijn onder de vloer en onder een luik gevonden binnen het gebouw waar de Teutonische begraafplaats aan grenst. Aanstaande zaterdag dus zullen de botten worden onderzocht in het bijzijn van meerdere partijen.

I due ossari ritrovati erano collocati sotto la pavimentazione di un'aerea all'interno del Pontificio Collegio Teutonico, chiusi da una botola. .......
https://www.ilmessaggero.(...)art=0&orderby=rating

In verschillende berichten gaat men ervan uit dat de twee ossari de botresten bevatten van de twee princessen van wie de twee lege tombes zijn aangetroffen.
Die mogelijkheid is inderdaad heel groot.
pi_187913733
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 19:49 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ja! Ze hebben doorgezocht en/of doorgegraven en onder een 'geheime' luik zijn twee 'ossari' tevoorschijn gekomen. Twee urnen met daarin botresten. Men heeft ze verzegeld en afgegeven voor (DNA) onderzoek. 20 juli hoopt men uitslagen te hebben.

https://www.iltempo.it/ro(...)ola-segreta-1188119/
https://www.ilmessaggero.(...)io_2019-4616522.html
Spannend.
pi_188009709
Morgen worden de twee ossari onderzocht, in het bijzijn van o.a. de broer van Emanuela -Pietro- en zijn advocate.

Pietro zegt:
- we zullen nooit stoppen om de waarheid boven water te krijgen
- de twee lege graven tonen aan dat er iemand binnen het Vaticaan de verdwijning van mijn zus levend wil houden en iemand anders hiermee onder druk wil zetten
- een van die twee lege graven lijkt nota bene meer op een crypte dan op een gewoon graf. Het graf was afgewerkt met moderne materialen, zeker niet met materiaal uit 1840
- enerzijds hoop ik in de ossari iets van Emanuela terug te vinden, anderzijds hoop ik toch van niet, want ik hoop nog altijd dat ze in leven is.
- wat betreft de vondst van de twee lege graven, ben ik van mening dat het Vaticaan voor de hele wereld voor schut is gezet
- alles wijst erop dat er binnen het Vaticaan twee kampen tegenover elkaar staan: het ene kamp wil de waarheid achterhalen en het andere kamp wil iemand onder druk zetten/'chanteren' en wil het Vaticaan zwart maken
- ik hoop dat het bestaan van deze twee kampen uiteindelijk zal leiden tot de waarheid, want ik weet dat er veel mensen binnen het Vaticaan zijn die weten wat er met mijn zus is gebeurd
https://www.corrierenazio(...)a-di-altri-2-ossari/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')