als ze net zoveel races winnen als dit jaar vind ik het al heel wat, alles meer dan dat is super maar zie het toch meer als een tussenjaar om dan misschien in 2020 echt mee te doenquote:Op woensdag 31 oktober 2018 10:05 schreef CrashO het volgende:
Kan niet wachten tot 2019. Het wordt of een geweldig jaar voor Red Bull. Of een clusterfuck van epische properties
Ze mogen dat nu al. VT1 in Brazilië om precies te zijn.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 11:24 schreef Nia het volgende:
Wanneer is het moment waarop de combinatie van Red-Bull auto met de Honda motor voor de allereerste keer op een circuit rondjes mag rijden? En dan bedoel ik NIET de tests vlak voor de aanvang van seizoen 2019 waarbij ook andere teams betrokken zijn. Ergens moet nu toch al een prototype Red-Bull met Honda motor in een fabriek staan, waaraan gewerkt wordt?
Ja. Technisch mag dat ja. Maar je snapt zelf ook wel dat dat niet de vraag is.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 11:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze mogen dat nu al. VT1 in Brazilië om precies te zijn.
twitter:karunchandhok twitterde op woensdag 31-10-2018 om 12:12:59 Some music for this morning!! #V10 Power.... Mega @HillF1 @WilliamsRacing #WilliamsHeritage https://t.co/XJiNFqW8zZ reageer retweet
twitter:karunchandhok twitterde op woensdag 31-10-2018 om 16:28:00 Time for the FW15C... Finally driven one of my top 5 cars of all time! Active suspension, traction control, ABS, launch control, blown diffuser - 25 years ago! #WilliamsHeritage #BucketList #V10 https://t.co/8SQcdciffG reageer retweet
Maakt meer herrie dan dat het vooruit gaat..quote:Op woensdag 31 oktober 2018 16:37 schreef Tarado het volgende:twitter:karunchandhok twitterde op woensdag 31-10-2018 om 12:12:59 Some music for this morning!! #V10 Power.... Mega @HillF1 @WilliamsRacing #WilliamsHeritage https://t.co/XJiNFqW8zZ reageer retweettwitter:karunchandhok twitterde op woensdag 31-10-2018 om 16:28:00 Time for the FW15C... Finally driven one of my top 5 cars of all time! Active suspension, traction control, ABS, launch control, blown diffuser - 25 years ago! #WilliamsHeritage #BucketList #V10 https://t.co/8SQcdciffG reageer retweet
Of het wordt gewoon compleet matig, wat het meest waarschijnlijke is.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 10:05 schreef CrashO het volgende:
Kan niet wachten tot 2019. Het wordt of een geweldig jaar voor Red Bull. Of een clusterfuck van epische properties
De toekomst hierin laat zich moeilijk voorspellen maar als we van het normale van ieder seizoen uitgaan wordt het weer een hoop geschaak onder de constructeurs. En Verstappen zou daar met een snellere wagen uiteraard best van kunnen profiteren. Maar het moet allemaal nog.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 18:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Of het wordt gewoon compleet matig, wat het meest waarschijnlijke is.
Wauw. Dat wordt spannend dan in brazilie. Ik verwacht honda's vooraanquote:Op donderdag 1 november 2018 00:00 schreef Gehrman het volgende:
"Honda nog maar 10 kW achter Mercedes en Ferrari", zegt Marko
Zullen wel een gridstraf hebbenquote:Op donderdag 1 november 2018 06:42 schreef manny het volgende:
[..]
Wauw. Dat wordt spannend dan in brazilie. Ik verwacht honda's vooraan
Voor 10 seconden in een Q1 rondje misschien. Maar denk wel dat ze op niveau zitten met Renault.quote:Op donderdag 1 november 2018 00:00 schreef Gehrman het volgende:
"Honda nog maar 10 kW achter Mercedes en Ferrari", zegt Marko
Waarom zien we dat niet in de races / qualificatie dan. Of zie ik iets over het hoofd ?quote:Op donderdag 1 november 2018 07:00 schreef Fer het volgende:
[..]
Voor 10 seconden in een Q1 rondje misschien. Maar denk wel dat ze op niveau zitten met Renault.
Red Bull is ook een stuk sneller dan Renault en McLaren met dezelfde motor, moeilijk in te schatten op welk niveau het chassis van Toro Rosso zitquote:Op donderdag 1 november 2018 10:57 schreef manny het volgende:
[..]
Waarom zien we dat niet in de races / qualificatie dan. Of zie ik iets over het hoofd ?
Met het chassis zit het wel goed, ze deden het prima op banen als Monaco, Hongarije en Singapore.quote:Op donderdag 1 november 2018 11:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Red Bull is ook een stuk sneller dan Renault en McLaren met dezelfde motor, moeilijk in te schatten op welk niveau het chassis van Toro Rosso zit
Dat dus. Als alleen de motor bepalend was zaten de teams een stuk dichter bij elkaar en stond er geen Renault team boven Ferrari of Mercedes aangedreven teams.quote:Op donderdag 1 november 2018 11:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Red Bull is ook een stuk sneller dan Renault en McLaren met dezelfde motor, moeilijk in te schatten op welk niveau het chassis van Toro Rosso zit
ze leggen er wel veel druk optwitter:NobleF1 twitterde op donderdag 01-11-2018 om 11:12:48 Helmut Marko says Red Bull now 'has to go' for the world title in 2019 on the back of recent Honda progress https://t.co/E5SLKPeaj9 reageer retweet
ok. chassis en coureur bepaalt ook nog wel wat inderdaad.quote:Op donderdag 1 november 2018 11:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Red Bull is ook een stuk sneller dan Renault en McLaren met dezelfde motor, moeilijk in te schatten op welk niveau het chassis van Toro Rosso zit
Dus? Zegt nog steeds niks over de prestaties van de motor.quote:Op donderdag 1 november 2018 11:17 schreef Fir3fly het volgende:
Blijft toch geweldig, 'recent Honda progress'? Ze zijn inmiddels ingehaald door Sauber in het kampioenschap en staan alleen nog voor Williams .
ze zeggen wel Honda en niet STR maar wel met je eens dat wij er nog weinig van zienquote:Op donderdag 1 november 2018 11:17 schreef Fir3fly het volgende:
Blijft toch geweldig, 'recent Honda progress'? Ze zijn inmiddels ingehaald door Sauber in het kampioenschap en staan alleen nog voor Williams .
Helemaal niks nee...quote:Op donderdag 1 november 2018 11:20 schreef CrashO het volgende:
[..]
Dus? Zegt nog steeds niks over de prestaties van de motor.
Denk dat dat precies de bedoeling is. de boodschap geven aan Honda: trek nog maar een extra blik engineers open daar in de fabriek: wij verwachten een competitieve motor vanaf dag 1.quote:Op donderdag 1 november 2018 11:14 schreef Tarado het volgende:ze leggen er wel veel druk optwitter:NobleF1 twitterde op donderdag 01-11-2018 om 11:12:48 Helmut Marko says Red Bull now 'has to go' for the world title in 2019 on the back of recent Honda progress https://t.co/E5SLKPeaj9 reageer retweet
Of je laat het relevante deel staan en reageert daar op.quote:
Dat zou best kunnen, ze hebben er nogal wat onderdelen tegenaan gegooid die niet blijken te werken.quote:Op donderdag 1 november 2018 11:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Klopt, de Honda krachtbron is slechter geworden
Ik reageer alleen op het relevante deel inderdaad. Natuurlijk zegt de motor wat over de prestaties, net als het chassis. Dat de Williams enorme bagger is is geen verrassing en ook niet relevant.quote:Op donderdag 1 november 2018 11:26 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Of je laat het relevante deel staan en reageert daar op.
zou best kunnen?quote:Op donderdag 1 november 2018 11:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen, ze hebben er nogal wat onderdelen tegenaan gegooid die niet blijken te werken.
Verschil tussen start en finish gridposities van STR:quote:Op donderdag 1 november 2018 12:55 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Alleen kijken naar de resultaten van STR, en niet naar de gridstraffen
Jawel, maar de post van ondeugend laat alleen het front van het stuur zie. DRS paddles (geen knop bij Red Bull) zitten achterop het stuur:quote:Op donderdag 1 november 2018 12:49 schreef YourCaptor het volgende:
DRS zit blijkbaar niet op het stuur (?)
Ik meen dat Max een hendel achter het stuur heeft daarvoor.quote:Op donderdag 1 november 2018 12:49 schreef YourCaptor het volgende:
DRS zit blijkbaar niet op het stuur (?)
Japan p6 met wat mazzel. Andere races hebben ze strafplekken gepakt en niet verder gereden in Q2 terwijl de ze in Q1 wel een top 10 tijd reden.quote:Op donderdag 1 november 2018 10:57 schreef manny het volgende:
[..]
Waarom zien we dat niet in de races / qualificatie dan. Of zie ik iets over het hoofd ?
En Miami waarschijnlijk. Ik vraag me af welke races er verdwijnen, want anders wordt de kalender wel heel erg volquote:Op donderdag 1 november 2018 15:10 schreef Yngwie het volgende:
Nou, waarschijnlijk een GP Vietnam in 2020... ben benieuwd....
https://www.thenational.a(...)als-confirm-1.786961
Geen uitloopzones is altijd een pré.quote:
Gewoon standaard iedere week een race van maart tot novemberquote:Op donderdag 1 november 2018 15:14 schreef Rossdale het volgende:
[..]
En Miami waarschijnlijk. Ik vraag me af welke races er verdwijnen, want anders wordt de kalender wel heel erg vol
De gridstraffen zijn er natuurlijk niet zomaar !quote:Op donderdag 1 november 2018 12:55 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Alleen kijken naar de resultaten van STR, en niet naar de gridstraffen
Vrees sowieso voor de GP van GB, aangezien Silverstone na 2019 geen F1 meer wil, en er is nog geen alternatief in GB. Hockenheim draait ook al jaren slecht qua financiën dus zou zomaar kunnen dat die in 2020 ook niet meer gehouden wordt.quote:Op donderdag 1 november 2018 15:14 schreef Rossdale het volgende:
[..]
En Miami waarschijnlijk. Ik vraag me af welke races er verdwijnen, want anders wordt de kalender wel heel erg vol
Klopt maar daardoor heb je op basis van uitslagen natuurlijk geen goed beeld.quote:Op donderdag 1 november 2018 15:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De gridstraffen zijn er natuurlijk niet zomaar !
Dat hebben ze daarna weer ontkend. Bovendien is dat natuurlijk gewoon PR-gebabbel.quote:Op donderdag 1 november 2018 15:35 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Klopt maar daardoor heb je op basis van uitslagen natuurlijk geen goed beeld.
Ze hadden toch ook al aangegeven van te voren dat TR dit seizoen extra gridstraffen zou gaan pakken om zo de ontwikkeling van de Honda motor te bespoedigen?
Ik denk het ook.quote:Op donderdag 1 november 2018 15:33 schreef Fir3fly het volgende:
Ik gok dat geen van beide GPs (Miami en Vietnam) op de kalender komen.
Hebben we dit niet vaker gehoord,quote:‘Verstappen in 2019 jongste wereldkampioen ooit maken’
Helmut Marko, baas van Red Bull Racing, wil van Max Verstappen de jongste Formule 1-wereldkampioen ooit maken. Marko stelt dat er volgend jaar al naar dat doel gestreefd kan worden.
Sportredactie 01-11-18, 1
Marko ziet de vorm in Mexico, waar Max Verstappen de overwinning pakte, als een teken hoe sterk de RB14 chassis is. Hij gaat er van uit dat de Honda-motor, die volgend jaar de Renault-motor vervangt, het verschil gaat maken.
Marko is er van overtuigd dat Verstappen de wereldtitel kan winnen. ,,Hij is ongelofelijk. Hij praat over de boardradio alsof hij thuis met een kop thee zit. We zijn hoopvol dat Honda, met de progressie die ze boeken, ons in de situatie brengt dat we nog nadrukkelijker mee kunnen strijden om het wereldkampioenschap.
Sebastian Vettel is momenteel de jongste wereldkampioen in de Formule 1. Hij deed dat tevens in dienst van Red Bull in 2010, toen hij 23 jaar en 134 dagen oud was. Verstappen is momenteel 21 jaar oud. ,,We kijken echt uit naar volgend seizoen”, vertelt Marko aan Motorsport.com. ,,We hadden met Vettel al de jongste wereldkampioen in de Formule 1, maar dat willen we met Max weer. Er zijn volgend seizoen geen excuses meer.”
Aha, leuk om te weten.quote:Op donderdag 1 november 2018 13:34 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Jawel, maar de post van ondeugend laat alleen het front van het stuur zie. DRS paddles (geen knop bij Red Bull) zitten achterop het stuur:
http://f1i.com/magazine/m(...)ax-verstappen.html/2
Nee, omdat ze nog vol aan het ontwikkelen zijn. Dat zegt dus geen reet over hoe goed die motoren zijn.quote:Op donderdag 1 november 2018 15:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De gridstraffen zijn er natuurlijk niet zomaar !
En nu weer bevestigd. .quote:Op donderdag 1 november 2018 15:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat hebben ze daarna weer ontkend. Bovendien is dat natuurlijk gewoon PR-gebabbel.
bron van ontkenning...quote:Op donderdag 1 november 2018 15:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat hebben ze daarna weer ontkend. Bovendien is dat natuurlijk gewoon PR-gebabbel.
Nee, geen reet . Dat het constant kapot gaat zegt ook niets natuurlijk.quote:Op donderdag 1 november 2018 16:20 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Nee, omdat ze nog vol aan het ontwikkelen zijn. Dat zegt dus geen reet over hoe goed die motoren zijn.
Handig om te zeggen natuurlijk nu het bagger loopt. Er zou in de USA ook weer een enorme upgrade komen. Nooit weer wat van gehoord.quote:Op donderdag 1 november 2018 16:23 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
En nu weer bevestigd. .
https://www.f1today.net/n(...)e-drinken-in-de-auto
"Daarnaast geeft Marko toe dat het seizoen van Toro Rosso dit jaar wordt opgeofferd. "Dat is tactisch gezien het beste voor volgend jaar. Toro Rosso offert hun seizoen op voor 2019. Dat is onderdeel van het concept dat we hebben met Honda. De cijfers zeggen dat ze al voor lopen op Renault. Maar zelfs wanneer we één of twee keer achteraan moeten starten, is er met Verstappen altijd opwinding."
Maar dat gaat het niet...quote:Op donderdag 1 november 2018 16:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, geen reet . Dat het constant kapot gaat zegt ook niets natuurlijk.
Jawel, dat is de reden dat er gewisseld moet worden en dus de gridstraffen komen.quote:
ze wisselen meer uit voorzorg.quote:Op donderdag 1 november 2018 16:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jawel, dat is de reden dat er gewisseld moet worden en dus de gridstraffen komen.
Allicht zeggen ze bij RBR dat het straks met Honda beter wordt. Ik hecht alleen geen waarde aan die uitspraken. Misschien klopt het, misschien niet. We zien het volgend jaar wel.quote:Op donderdag 1 november 2018 16:23 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
En nu weer bevestigd. .
https://www.f1today.net/n(...)e-drinken-in-de-auto
"Daarnaast geeft Marko toe dat het seizoen van Toro Rosso dit jaar wordt opgeofferd. "Dat is tactisch gezien het beste voor volgend jaar. Toro Rosso offert hun seizoen op voor 2019. Dat is onderdeel van het concept dat we hebben met Honda. De cijfers zeggen dat ze al voor lopen op Renault. Maar zelfs wanneer we één of twee keer achteraan moeten starten, is er met Verstappen altijd opwinding."
Natuurlijk worden ze beter, maar Ferrari en Merc gaan niet stilstaan deze winter.quote:Op donderdag 1 november 2018 16:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Allicht zeggen ze bij RBR dat het straks met Honda beter wordt. Ik hecht alleen geen waarde aan die uitspraken. Misschien klopt het, misschien niet. We zien het volgend jaar wel.
Voorlopig lijken de resultaten bij TR er nog niet op te wijzen dat Honda echt structureel beter is. Er lijkt soms vooruitgang te zijn, maar dat hebben we de afgelopen jaren ook al vaker gezien. Het is er nog niet echt uitgekomen.
Dat RBR zegt dat het beter wordt en dat hun cijfers dat zeggen, da's nogal logisch. Maar dat is wmb betreft pure PR-praat, die je altijd hoort. Betekent niet dat het waar is.
Ze wisselen vanwege verbeteringen. Volg jij deze sport wel?quote:Op donderdag 1 november 2018 16:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, geen reet . Dat het constant kapot gaat zegt ook niets natuurlijk.
Ik heb niet de indruk dat TR echt bezig is met competitief proberen te zijn (en Marko bevestigd dat ook weer opnieuw) dus hoe zouden we dat sowieso moeten meten? Er zijn geen betrouwbare criteria om daar van onze kant iets over te zeggen dunkt me.quote:Op donderdag 1 november 2018 16:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Allicht zeggen ze bij RBR dat het straks met Honda beter wordt. Ik hecht alleen geen waarde aan die uitspraken. Misschien klopt het, misschien niet. We zien het volgend jaar wel.
Voorlopig lijken de resultaten bij TR er nog niet op te wijzen dat Honda echt structureel beter is. Er lijkt soms vooruitgang te zijn, maar dat hebben we de afgelopen jaren ook al vaker gezien. Het is er nog niet echt uitgekomen.
Wie zouden we dan moeten geloven en wat? Ik hecht zelf wat meer waarde aan de woorden van de direct betrokkenen (zoals Marko) dan aan anonieme forum-users hier. Marko wordt er op afgerekend en wij niet.quote:Dat RBR zegt dat het beter wordt en dat hun cijfers dat zeggen, da's nogal logisch. Maar dat is wmb betreft pure PR-praat, die je altijd hoort. Betekent niet dat het waar is.
Pure PR praat geloof ik niet in. Zal wellicht wat opgepoetst worden, maar je zou in de positie van Marko wel een ontzettende idioot zijn als je nu gaat roepen dat Honda 0.6 sec sneller is als ze feitelijk nog hopeloos achter lopen.quote:Op donderdag 1 november 2018 16:40 schreef Wombcat het volgende:
[..].
Dat RBR zegt dat het beter wordt en dat hun cijfers dat zeggen, da's nogal logisch. Maar dat is wmb betreft pure PR-praat, die je altijd hoort. Betekent niet dat het waar is.
Niemand, we zien het volgend jaar wel.quote:Op donderdag 1 november 2018 20:06 schreef beantherio het volgende:
Wie zouden we dan moeten geloven en wat?
Vrijwel elk team roept regelmatig dat ze enorm gaan verbeteren. 9 van de 10 keer valt het enorm tegen.quote:Ik hecht zelf wat meer waarde aan de woorden van de direct betrokkenen (zoals Marko) dan aan anonieme forum-users hier. Marko wordt er op afgerekend en wij niet.
quote:Op donderdag 1 november 2018 16:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jawel, dat is de reden dat er gewisseld moet worden en dus de gridstraffen komen.
Einde tijdperk RBR voordat het begonnen was, zoals Fir3fly altijd al gezegd heeft!quote:Op donderdag 1 november 2018 21:46 schreef potjecreme het volgende:
Volgend jaar wordt het helemaal niks met RBR.
Nouja als ze allemaal enorm verbeteren dan schieten ze er de facto natuurlijk geen fluit mee op, maar dat wil dan natuurlijk niet zeggen dat ze niet enorm verbeterd zijn toch?quote:Op donderdag 1 november 2018 20:22 schreef Wombcat het volgende:
Vrijwel elk team roept regelmatig dat ze enorm gaan verbeteren. 9 van de 10 keer valt het enorm tegen.
Je snapt dat dit niet best klinkt neem ik aan. En de updates hebben dus ook geen reet gedaan.quote:Op donderdag 1 november 2018 21:44 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
De meeste wissels zijn gedaan omdat ze toch hopeloos achteraan stonden en net zo goed nieuwe motoren met updates konden inzetten en de oude motoren terug konden sturen voor analyse.
quote:Op donderdag 1 november 2018 21:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je snapt dat dit niet best klinkt neem ik aan. En de updates hebben dus ook geen reet gedaan.
Tja, realiteit is lastig he.quote:
Net als oogkleppen zo dik als een bunkerwand.quote:
quote:Formule 1 kiest voor Zandvoort
LONDEN - Formula One Management Limited, eigenaar van de Formule 1, heeft het Circuit van Zandvoort een concreet aanbod gedaan om reeds in 2020 een Grand Prix te organiseren. Daarmee zou de Grote Prijs van Nederland voor het eerst sinds 1985 weer in ons land worden gehouden.
Prins Bernhard van Oranje, eigenaar van het Zandvoortse circuit, bevestigt de actie van de Formule 1-top: „Als wij nu tekenen, dan heeft Nederland in 2020 weer een Grand Prix. Met Max Verstappen. Iedereen is er bij ons terdege van bewust dat dit een unieke kans is.”
Het Circuit van Zandvoort is goed uit alle onderzoeken gekomen die door de betrokken partijen zijn gedaan. De fee die Zandvoort voor de rechten van de Grote Prijs moet betalen is circa 20 miljoen euro. De totale kosten voor de organisatie worden tussen de 30 en 40 miljoen euro geschat.
Naast Zandvoort was ook het TT Circuit in Assen in de race om de Formule 1 naar Nederland te halen. Ook deze accommodatie kwam goed uit de rapportages, maar uiteindelijk zat het verschil in de historische waarde die Zandvoort voor de koningsklasse van de autosport heeft gehad.
Nou ja, sowieso tof dat hij terugkomt in NL. Assen was voor mij makkelijker geweest, maar ach, Zandvoort is ook nog wel te bereiken. Ik hoop wel dat ze iets regelen voor de verkeersdrukte en niet zeggen: ach in België en Frankrijk doen ze het ook kut.quote:
Ik snap echt niet waar die onzin vandaan komt. Alleen die Renault ezel en McLaren schreeuwen continue dat ze mega stappen aan het maken zijn en dat het niet eerlijk is dat de rest nog grotere stappen maakt.quote:Op donderdag 1 november 2018 20:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Niemand, we zien het volgend jaar wel.
[..]
Vrijwel elk team roept regelmatig dat ze enorm gaan verbeteren. 9 van de 10 keer valt het enorm tegen.
Jij bent gewoon zuur dat je crashtopic al een tijdje geen updates heeft. .quote:Op donderdag 1 november 2018 21:46 schreef potjecreme het volgende:
Volgend jaar wordt het helemaal niks met RBR.
Dat.quote:
twitter:VanGamerenF1 twitterde op vrijdag 02-11-2018 om 00:04:42 Het mysterie is opgelost! Dit is de gozer die de katgeluiden maakte tijdens de GP van Amerika. Hij zat naast de microfoon op de befaamde toren van het circuit... 😂 #F1 https://t.co/JkwSE5e77t reageer retweet
En er zijn aanwijzigingen genoeg dat Honda grote stappen maakt: opmerkingen van coureurs die op de rechte stukken achter een TR hebben gereden, GPS data. Niet voor niets dat in de paddock, niet alleen bij RBR maar ok bij andere tams en het journaille inmiddels hoge vereachting tav 2019 leven.quote:Op vrijdag 2 november 2018 07:56 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ik snap echt niet waar die onzin vandaan komt. Alleen die Renault ezel en McLaren schreeuwen continue dat ze mega stappen aan het maken zijn en dat het niet eerlijk is dat de rest nog grotere stappen maakt.
Red Bull heeft dit hele jaar gezegd onder de indruk te zijn van de progressie van Honda, maar vooral ook de toewijding. Dit is voor het eers dat ze met getallen strooien. Ferrari en Mercedes zijn al helemaal terughoudend met uitspraken over hun updates.
Red Bull heeft alles te verliezen met bluf. Uit alles lijkt het er heel sterk op dat Torro Rosso compleet opgeofferd wordt om te testen.
Als die Honda net zo snel is als de Renault, maar minder uitvalt, is het al een gigantische verbetering.quote:Op vrijdag 2 november 2018 08:57 schreef aesop het volgende:
[..]
En er zijn aanwijzigingen genoeg dat Honda grote stappen maakt: opmerkingen van coureurs die op de rechte stukken achter een TR hebben gereden, GPS data. Niet voor niets dat in de paddock, niet alleen bij RBR maar ok bij andere tams en het journaille inmiddels hoge vereachting tav 2019 leven.
Of het genoeg is om echt concurrerend te zijn blijft een vraag tot we de RB15 Honda in levende lijve zien, maar voorlopig is er best reden tot voorzichtig optimisme.
twitter:SportmphMark twitterde op vrijdag 02-11-2018 om 11:08:07 Haas remains disqualified from Monza results after appeal fails. reageer retweet
Meen dat de Ocon niet voorbij Gasly kwam op het rechte stuk in Spa, zelfs niet met DRS. Dat zegt al genoeg over het acceleratie vermogen van de Honda. (en dat was nog spec 2)quote:Op vrijdag 2 november 2018 08:57 schreef aesop het volgende:
[..]
En er zijn aanwijzigingen genoeg dat Honda grote stappen maakt: opmerkingen van coureurs die op de rechte stukken achter een TR hebben gereden, GPS data. Niet voor niets dat in de paddock, niet alleen bij RBR maar ok bij andere tams en het journaille inmiddels hoge vereachting tav 2019 leven.
Of het genoeg is om echt concurrerend te zijn blijft een vraag tot we de RB15 Honda in levende lijve zien, maar voorlopig is er best reden tot voorzichtig optimisme.
Wonderlijke race was datquote:Op vrijdag 2 november 2018 16:57 schreef CrashO het volgende:
Beetje laat Maar voor wie hem nog wilt meepakken. Het officiele F1 kanaal is Brazilië 2008 aan het streamen. Momenteel bij lap 29
Ericsson verbaasde zich er op Spa ook al over dat die Toro Rosso op het rechte stuk zo snel wasquote:Op vrijdag 2 november 2018 15:26 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Meen dat de Ocon niet voorbij Gasly kwam op het rechte stuk in Spa, zelfs niet met DRS. Dat zegt al genoeg over het acceleratie vermogen van de Honda. (en dat was nog spec 2)
Als ze even sterk zijn, maar Honda beter samenwerkt en integreert met RedBull, is dat een verbetering. Die engine-braking en schakelklachten van Verstappen, zijn toch aanwijzingen, dat het nu helemaal verkeerd gaat een Renault en RB.quote:Op vrijdag 2 november 2018 09:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als die Honda net zo snel is als de Renault, maar minder uitvalt, is het al een gigantische verbetering.
Renault komt er noot bij in de buurt omdat het budget te laag is. Honda heeft de centen wel en daardoor een kans om aan te sluiten. Mensen die beweren dat de stap naar Honda een slechte keuze is snappen er niks van.quote:Op vrijdag 2 november 2018 20:39 schreef Fer het volgende:
[..]
Als ze even sterk zijn, maar Honda beter samenwerkt en integreert met RedBull, is dat een verbetering. Die engine-braking en schakelklachten van Verstappen, zijn toch aanwijzingen, dat het nu helemaal verkeerd gaat een Renault en RB.
Die mensen gaan straks na de eerste race met een Honda in de RB helemaal full mental als Max dan uitvalt. Niet snappende dat het een keuze voor de middellange termijn is.quote:Op vrijdag 2 november 2018 20:42 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Renault komt er noot bij in de buurt omdat het budget te laag is. Honda heeft de centen wel en daardoor een kans om aan te sluiten. Mensen die beweren dat de stap naar Honda een slechte keuze is snappen er niks van.
Was net nog op CNNquote:Op vrijdag 2 november 2018 23:20 schreef JohnB52 het volgende:
Ben nu F1 café op Ziggo aan t kijken, had van Gameren een filmpje met Trump die n boekje opendeed over Zandvoort...
Iemand n linkje waar ik dat filmpje kan vinden?
En Renault heeft nu al 5 jaar achter elkaar aangetoond, dat ze Mercedes en Ferrari niet kunnen bijbenen. Niet echt aannemelijk dat ze dat volgend jaar ineens wel kunnen.quote:Op vrijdag 2 november 2018 20:42 schreef M.Melandri het volgende:
Renault komt er noot bij in de buurt omdat het budget te laag is. Honda heeft de centen wel en daardoor een kans om aan te sluiten. Mensen die beweren dat de stap naar Honda een slechte keuze is snappen er niks van.
Editquote:
ik denk ook dat het de juiste keuze is alleen verwacht ik er volgend jaar nog niet zoveel vanquote:Op vrijdag 2 november 2018 20:42 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Renault komt er noot bij in de buurt omdat het budget te laag is. Honda heeft de centen wel en daardoor een kans om aan te sluiten. Mensen die beweren dat de stap naar Honda een slechte keuze is snappen er niks van.
Ik denk dat het de juiste keuze voor de lange termijn is gezien de relatie met Renault, het feit dat die een fabrieksteam hebben en ga zo maar door, maar het kan op de korte termijn inderdaad nog wel eens een stapje terug zijn.quote:Op zaterdag 3 november 2018 13:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk ook dat het de juiste keuze is alleen verwacht ik er volgend jaar nog niet zoveel van
Het is ook lastig de regels te snappen als ze zo vaak verschillend geïnterpreteerd en toegepast worden.quote:Op zondag 4 november 2018 00:43 schreef Fir3fly het volgende:
Zowel Hamilton als Verstappen snappen de regels dus al niet . Handig.
Vettel wordt weer eens beschermd door de FIAquote:Op zondag 4 november 2018 00:43 schreef Fir3fly het volgende:
Zowel Hamilton als Verstappen snappen de regels dus al niet . Handig.
De regels zijn helder. Ze zijn het hier niet eens met de interpretatie van wat er gebeurde.quote:Op zondag 4 november 2018 00:43 schreef Fir3fly het volgende:
Zowel Hamilton als Verstappen snappen de regels dus al niet . Handig.
De regels zouden helder moeten zijn (en ze zijn het in de meeste gevallen ook), de straffen die uitgedeeld worden zijn echter geenszins helder, ze worden lukraak uitgedeeld, al naar gelang hoe de wind staat, zou je bijna denken (lees: bij een Ferrari waait de wind meestal de andere kant op ). De fans, de kijkers en steeds meer coureurs worden dit inmiddels een beetje zat.quote:Op zondag 4 november 2018 11:50 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
De regels zijn helder. Ze zijn het hier niet eens met de interpretatie van wat er gebeurde.
Ik kan me goed voorstellen dat ze gewoon duidelijkheid willen hebben.
Elke GP Garry Connelly erbij, JAY!quote:Op zondag 4 november 2018 15:17 schreef sasquatsch het volgende:
Nadeel van het gebruik van verschillende stewards bij elke race.
Het wordt imho tijd voor vaste stewards bij elke race, zodat er in ieder geval op dezelfde manier naar incidenten wordt gekeken.
Dat valt op zich best mee. Men snapt alleen het verschil tussen 'richting' en 'beweging' niet. Vettel veranderde nooit van richting en er was meer dan genoeg ruimte voor Hamilton aan de andere kant van de baan. Hij moet dus niet zeuren, zeker niet omdat dankzij die actie Vettel een slechte exit had uit de eerste bocht waardoor Hamilton met de superieure grip van de Mercedes makkelijk buitenom kon.quote:Op zondag 4 november 2018 07:57 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Het is ook lastig de regels te snappen als ze zo vaak verschillend geïnterpreteerd en toegepast worden.
Met de techniek van tegenwoordig kan dat makkelijk vanuit een kantoor in London.quote:Op zondag 4 november 2018 16:36 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Elke GP Garry Connelly erbij, JAY!
Serieus: ik ben het met je eens, dit zou de beste oplossing zijn, maar is onhaalbaar imo. Een vaste groep stewards zou dan bijna het hele seizoen van huis zijn, dat gaat geen enkele steward met gezin willen.
Denk niet dat Max helemaal naar Londen gaat, als hij weer eens op het matje geroepen wordtquote:Op zondag 4 november 2018 16:38 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Met de techniek van tegenwoordig kan dat makkelijk vanuit een kantoor in London.
videoverbindingquote:Op zondag 4 november 2018 17:13 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Denk niet dat Max helemaal naar Londen gaat, als hij weer eens op het matje geroepen wordt
Ik wist dat iemand dit zou roepenquote:
True. De stewards zijn er niet alleen voor de Formule 1, maar ook voor de supportklasses, dus dan is aanwezigheid op het circuit wel handig.quote:Op zondag 4 november 2018 17:21 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Ik wist dat iemand dit zou roepen
Maar serieus, is dit wenselijk? De stewards horen imo gewoon ter plekke aanwezig te zijn.
Bij voetbal zijn er ook nog steeds een scheidsrechter en grensrechters, bij F1 zou dit niet anders moeten zijn, vind ik (lees: puur mijn mening ).
Bij voetbal is het ook echt noodzakelijk iemand op het veld te hebben en een direct ingrijpen te hebben.quote:Op zondag 4 november 2018 17:21 schreef KillerBee4ever het volgende:
Ik wist dat iemand dit zou roepen
Maar serieus, is dit wenselijk? De stewards horen imo gewoon ter plekke aanwezig te zijn.
Bij voetbal zijn er ook nog steeds een scheidsrechter en grensrechters, bij F1 zou dit niet anders moeten zijn, vind ik (lees: puur mijn mening ).
twitter:f1enigma twitterde op maandag 05-11-2018 om 11:04:00 Williams can confirm that Rob Smedley will leave the team at the end of the 2018 FIA Formula One World Championship season. reageer retweet
Change of direction. Wat is een direction?quote:Op zondag 4 november 2018 16:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat valt op zich best mee. Men snapt alleen het verschil tussen 'richting' en 'beweging' niet. Vettel veranderde nooit van richting en er was meer dan genoeg ruimte voor Hamilton aan de andere kant van de baan. Hij moet dus niet zeuren, zeker niet omdat dankzij die actie Vettel een slechte exit had uit de eerste bocht waardoor Hamilton met de superieure grip van de Mercedes makkelijk buitenom kon.
quote:Op maandag 5 november 2018 11:22 schreef TagForce het volgende:
[..]
Change of direction. Wat is een direction?
1. Naar Links of Rechts van de middellijn van de baan? Of 2. 275 graden/270 graden?
Cruciale info voor de interpretatie, want iets terugsturen maar nog steeds naar rechts komen is onder 1 geen change of direction, maar onder 2 wel.
Daarnaast staat er ook nog een clausule in:
However, manoeuvres liable to hinder other drivers, such as
deliberate crowding of a car beyond the edge of the track or
any other abnormal change of direction, are strictly prohibited.
Vooral "any other abnormal change of direction" is nogal open voor interpretatie.
Geen interpretatie mogelijk. Hij gaat naar de rechterkant van de baan, onder welke hoek dat is is niet relevant. Met 'abnormal' wordt bedoeld het reageren op de actie van iemand anders.quote:direction
/dɪˈrɛkʃ(ə)n,dʌɪˈrɛkʃ(ə)n/
noun
noun: direction; plural noun: directions
1.
a course along which someone or something moves.
Een course is een bepaalde richting. Één richting. Afwijken van die richting, door iets minder te sturen bijvoorbeeld, is dus niet toegestaan.quote:Op maandag 5 november 2018 11:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Geen interpretatie mogelijk. Hij gaat naar de rechterkant van de baan, onder welke hoek dat is is niet relevant. Met 'abnormal' wordt bedoeld het reageren op de actie van iemand anders.
Dit is niet correct.quote:Op maandag 5 november 2018 11:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
Een course is een bepaalde richting. Één richting. Afwijken van die richting, door iets minder te sturen bijvoorbeeld, is dus niet toegestaan.
Dat is jouw interpretatie, dat de hoek waaronder dat gebeurt niet relevant is (dat staat nergens in de regels gedefinieerd):quote:Op maandag 5 november 2018 11:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
[..]
Geen interpretatie mogelijk. Hij gaat naar de rechterkant van de baan, onder welke hoek dat is is niet relevant. Met 'abnormal' wordt bedoeld het reageren op de actie van iemand anders.
The line...quote:noun
the line along which anything lies, faces, moves, etc., with reference to the point or region toward which it is directed:
Dat is wel correct, want anders is van links naar rechts over de baan zwalken ook 'een course'. Een course is een bepaalde route, en die route is een rechte lijn van punt a naar b.quote:
Precies. Elke andere interpretatie verzin je dus zelf.quote:Op maandag 5 november 2018 11:44 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat is jouw interpretatie, dat de hoek waaronder dat gebeurt niet relevant is (dat staat nergens in de regels gedefinieerd):
Dat is precies wat een 'interpretatie' is, is het niet? Een uitleg bedenken die past bij wat er gezegd wordt. En dat is ook precies het probleem met de regels: Ze zijn voor interpretatie vatbaar, want jij legt het bijvoorbeeld anders uit dan de rest hier. En dat maakt, per definitie, jouw uitleg net zo zeer een interpretatie als de uitleg die ik geef.quote:Op maandag 5 november 2018 11:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Precies. Elke andere interpretatie verzin je dus zelf.
Verder is het ook niet zo moeilijk om in de praktijk te laten zien waarom dat niet zou werken. Bij jouw voorstel zou Vettel na de eerste stuurbeweging onder geen enkele omstandigheid zijn stuur weer mogen bewegen. Dus zal hij de muur in rijden. Dat is natuurlijk onzin.
Je maakt dezelfde soort fout als Hamilton en Verstappen. Zij hebben het over 'moves', maar daar wordt in de regels ook niet over gerept.
Het gaat mij niet om die specifieke actie. Dat vind ik ook muggeziften. Het gaat mij om jouw (weigering te accepteren dat het gaat om een) interpretatie van de regels, die helemaal niet zo duidelijk zijn als jij doet voorkomen.quote:[quote] Op maandag 5 november 2018 11:54 schreef Fir3fly het volgende:
Hier kun je trouwens prima zien dat Vettel's auto zich constant in een vrijwel rechte lijn richting naar de rechterkant beweegt. Dat het voor sommige mensen lijkt alsof Vettel meerdere bewegingen maakt komt door een optische illusie, het is Hamilton's auto die heen en weer beweegt en niet Vettel.
https://streamable.com/6u9o9
Nee hoor, in dit geval zijn de regels vrij duidelijk. Dat jij het niet snapt kan ik niet zoveel aan doen. Je verzint er zelf dingen bij, dat is geen kwestie van interpretatie maar het moedwillig niet snappen.quote:Op maandag 5 november 2018 11:57 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat is precies wat een 'interpretatie' is, is het niet? Een uitleg bedenken die past bij wat er gezegd wordt. En dat is ook precies het probleem met de regels: Ze zijn voor interpretatie vatbaar, want jij legt het bijvoorbeeld anders uit dan de rest hier.
Nee, het is geen muggenziften. Het is een overduidelijk voorbeeld van het niet snappen van de regels. Nergens wordt er iets gezegd over wat een rijder met stuurbewegingen doet, dus kan dat ook niet gebruikt worden bij welke interpretatie dan ook. Volgens jouw interpretatie had Vettel wel degelijk een straf moeten krijgen.quote:Op maandag 5 november 2018 11:57 schreef TagForce het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om die specifieke actie. Dat vind ik ook muggeziften.
Ik verzin er niks bij, ik vertaal direction als richting, en neem daarbij de standaard definitie van het woord direction: Die van een lijn waarlangs iets kijkt, of beweegt van punt a naar punt b. Als je die lijn of punt b wijzigt is dat dus een verandering van richting.quote:Op maandag 5 november 2018 12:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee hoor, in dit geval zijn de regels vrij duidelijk. Dat jij het niet snapt kan ik niet zoveel aan doen. Je verzint er zelf dingen bij, dat is geen kwestie van interpretatie maar het moedwillig niet snappen.
Jij claimt dat meerdere stuurbewegingen gelijk zijn aan 'changes of direction' maar dat staat nergens en volgt ook nergens uit. Nogmaals, dat verzin je dus helemaal zelf.
En dus is het niet relevant. Dat is de consistente fout die je maakt.quote:Op maandag 5 november 2018 12:43 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ik verzin er niks bij, ik vertaal direction als richting, en neem daarbij de standaard definitie van het woord direction: Die van een lijn waarlangs iets kijkt, of beweegt van punt a naar punt b. Als je die lijn of punt b wijzigt is dat dus een verandering van richting.
Jij verzint er bij dat het een beweging ten opzichte van de middellijn moet zijn, en dat het niet uitmaakt of dat een rechte lijn of een golvende lijn is. Dat staat nergens.
Jouw interpretatie is dat het een beweging ten opzicht van de middellijn is, staat ook nergens. Dus je doet het zelf ook.quote:Op maandag 5 november 2018 12:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dus is het niet relevant. Dat is de consistente fout die je maakt.
Het is geen interpretatie, het is gewoon letterlijk lezen wat er staat. Het gaat al mis bij jouw eerste zin. Dat er onduidelijke regels zijn die ook nog eens vaag geïnterpreteerd kunnen worden klopt. Maar dat is in dit geval simpelweg niet aan de orde. Dat jouw interpretatie logisch en praktisch niet klopt staat daar nog eens los van.
Ik kan daar echt niet naar kijken.quote:Op maandag 5 november 2018 13:06 schreef potjecreme het volgende:
Wat erg!!!! Ik dacht hetzelfde als de tandarts.
Dat zeg ik dan ook niet.quote:Op maandag 5 november 2018 13:05 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Jouw interpretatie is dat het een beweging ten opzicht van de middellijn is, staat ook nergens.
Bij een cafe hoort joligheid. Hier trek ik het.quote:Op maandag 5 november 2018 13:08 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik kan daar echt niet naar kijken.
Lijkt mij uitermate relevant welke definitie van 'richting' er gebruikt dient te worden. Aangezien de betekenis van de regel compleet veranderd aan de hand van de gekozen definitie.quote:Op maandag 5 november 2018 12:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dus is het niet relevant. Dat is de consistente fout die je maakt.
Het is geen interpretatie, het is gewoon letterlijk lezen wat er staat. Het gaat al mis bij jouw eerste zin. Dat er onduidelijke regels zijn die ook nog eens vaag geïnterpreteerd kunnen worden klopt. Maar dat is in dit geval simpelweg niet aan de orde. Dat jouw interpretatie logisch en praktisch niet klopt staat daar nog eens los van.
Dat is niet wat je letterlijk zegt, maar dat is wel degelijk hoe jouw interpretatie werkt. Als je naar rechts mag sturen, daarna iets minder naar rechts, en daarna weer meer naar rechts, dan is de 'direction' wel degelijk direct gelinkt aan de middellijn van het circuit (naar rechts t.o.v. de middellijn is de direction).quote:
Het probleem zit hem niet in de regels maar bij jou. Je leest gewoon verkeerd, en daarom moet je er allerlei dingen bij verzinnen. Waarom is dat zo moeilijk om toe te geven?quote:Op maandag 5 november 2018 13:14 schreef TagForce het volgende:
[..]
Lijkt mij uitermate relevant welke definitie van 'richting' er gebruikt dient te worden. Aangezien de betekenis van de regel compleet veranderd aan de hand van de gekozen definitie.
En DAT is het probleem met dit soort onduidelijke regels: Als IK letterlijk lees wat er staat
Fout. Naar rechts ten opzichte van de richting die je daarvoor inging. Het gaat om een defensieve actie waar je van je lijn afwijkt. Dat is de 'change of direction'. Vandaar ook dus dat er staat 'abnormal' in die clausule.quote:Op maandag 5 november 2018 13:14 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat is niet wat je letterlijk zegt, maar dat is wel degelijk hoe jouw interpretatie werkt. Als je naar rechts mag sturen, daarna iets minder naar rechts, en daarna weer meer naar rechts, dan is de 'direction' wel degelijk direct gelinkt aan de middellijn van het circuit
Jezus. Eigenwijs.quote:Op maandag 5 november 2018 13:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het probleem zit hem niet in de regels maar bij jou. Je leest gewoon verkeerd, en daarom moet je er allerlei dingen bij verzinnen. Waarom is dat zo moeilijk om toe te geven?
Mijn interpretatie is hetzelfde als de stewards: zo letterlijk mogelijk.
Ik zou zeggen: doe je best om de stewards er van te overtuigen dat Vettel een straf verdient.quote:
Nee, want Vettel deed niets fout. Hij deed niets met zijn stuur om weer terug te sturen nadat hij naar rechts kwam. In beide interpretaties deed hij niets fout.quote:Op maandag 5 november 2018 13:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: doe je best om de stewards er van te overtuigen dat Vettel een straf verdient.
Dit zijn jouw woorden:quote:Op maandag 5 november 2018 13:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Fout. Naar rechts ten opzichte van de richting die je daarvoor inging. Het gaat om een defensieve actie waar je van je lijn afwijkt. Dat is de 'change of direction'. Vandaar ook dus dat er staat 'abnormal' in die clausule.
Je interpreteert niet alleen de regels verkeerd maar verzint ook nog eens een stropop richting mij. Tja.
Dus: De richting naar de kant van de baan t.o.v. de middellijn van de baan. Of hij dat in 1 rechte lijn doet, of dat hij dat golvend doet maakt volgens jouw interpretatie geen verschil.quote:Op maandag 5 november 2018 11:26 schreef Fir3fly het volgende:
Geen interpretatie mogelijk. Hij gaat naar de rechterkant van de baan, onder welke hoek dat is is niet relevant. Met 'abnormal' wordt bedoeld het reageren op de actie van iemand anders.
Nee, ten opzichte van zijn vorige lijn. In dit geval is dat de rechterkant. Dat zeg ik toch net ook al? Je leest gewoon echt niet wat er staat, zowel niet wat ik zeg als wat de regels zeggen.quote:Op maandag 5 november 2018 13:26 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dus: De richting naar de kant van de baan t.o.v. de middellijn van de baan.
Vettel stuurde naar rechts, verminderde zijn stuurbeweging en stuurde daarnaar weer verder naar rechts. Volgens jou is dat dus een straf. Dus ook je eigen interpretatie spreek je alweer tegen.quote:Op maandag 5 november 2018 13:26 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nee, want Vettel deed niets fout. Hij deed niets met zijn stuur om weer terug te sturen nadat hij naar rechts kwam. In beide interpretaties deed hij niets fout.
In mijn interpretatie mag je 1 keer een beweging naar rechts maken, en mag je de hoek waaronder je dat doet niet verminderen om later weer te verhogen.
Welk deel van "van de baan" heb ik niet gelezen dan?quote:Op maandag 5 november 2018 13:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, ten opzichte van zijn vorige lijn. In dit geval is dat de rechterkant. Dat zeg ik toch net ook al? Je leest gewoon echt niet wat er staat, zowel niet wat ik zeg als wat de regels zeggen.
Hij verminderde helemaal niet zijn stuurbeweging. Als dat wel zo is, dan is dat inderdaad strafwaardig, maar ik zag dat niet. Dus terecht geen straf.quote:Op maandag 5 november 2018 13:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Vettel stuurde naar rechts, verminderde zijn stuurbeweging en stuurde daarnaar weer verder naar rechts. Volgens jou is dat dus een straf. Dus ook je eigen interpretatie spreek je alweer tegen.
Het wordt nu wel een beetje beschamend hoor .
Vettel gaat naar de rechterkant van de baan. In dat voorbeeld. Dat is afwijkend van zijn vorige lijn. Je maakt het veel moeilijker dan het is. Gewoon simpel houden. 'Change of direction'. Letterlijk lezen, er staat change. Er is dus een richting die hij aanhoudt (rechtdoor in dit voorbeeld) en die verandert hij (naar rechtsaf in dit voorbeeld) als verdediging. En dat mag dus, hij mag ook daarna weer terug naar de originele richting én lijn, met de kanttekening dat hij dus een auto breed ruimte laat voor de andere rijder. Het begrip 'middenlijn van de baan' komt hier simpelweg nergens in voor.quote:Op maandag 5 november 2018 13:53 schreef TagForce het volgende:
[..]
Welk deel van "van de baan" heb ik niet gelezen dan?
Wederom fout. Hij ging naar rechts en bleef naar rechts gaan. Geen afwijking. Het komt maar niet binnen, zo lijkt het.quote:Daarbij... Als je 'ten opzichte van zijn vorige lijn' bedoeld, dan is de vorige lijn bij de 2e keer sturen de lijn die hij aanhoudt NADAT voor de eerste keer van zijn lijn is afgeweken. En evengoed een straf.
quote:Op maandag 5 november 2018 15:23 schreef potjecreme het volgende:
Wat is de weersverwachting bij de gp dit weekend?
Rechterkant van de baan t.o.v. wat?quote:Op maandag 5 november 2018 13:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Vettel gaat naar de rechterkant van de baan.
Er staat 'change of DIRECTION' een verandering van RICHTING.quote:In dat voorbeeld. Dat is afwijkend van zijn vorige lijn. Je maakt het veel moeilijker dan het is. Gewoon simpel houden. 'Change of direction'. Letterlijk lezen, er staat change.
Er is NIEMAND hier die het tegenovergestelde beweerd. Dus wat is je punt?quote:Er is dus een richting die hij aanhoudt (rechtdoor in dit voorbeeld) en die verandert hij (naar rechtsaf in dit voorbeeld) als verdediging. En dat mag dus
Is een compleet andere regel, en is dus totaal irrelevant in dit verhaal.quote:, hij mag ook daarna weer terug naar de originele richting én lijn, met de kanttekening dat hij dus een auto breed ruimte laat voor de andere rijder.
Zeker wel. Je hebt een "rechterkant van de baan", en een "linkerkant van de baan"... Precies tussen die 2 in heb je iets wat we noemen "middellijn van de baan"... Als je zegt "Vettel gaat naar de rechterkant van de baan" dan bedoel je dat in relatie tot die middellijn, en de tegenovergestelde kant van de "linkerkant van de baan"... Anders zeg je wel "naar rechts", zoals je verderop ook doet.quote:Het begrip 'middenlijn van de baan' komt hier simpelweg nergens in voor.
Het komt bij jou maar niet binnen dat ik het NIET OVER DEZE ACTIE HEB MAAR DE REGEL IN HET ALGEMEEN.quote:Wederom fout. Hij ging naar rechts en bleef naar rechts gaan. Geen afwijking. Het komt maar niet binnen, zo lijkt het.
Volgens Whiting ook.quote:Op maandag 5 november 2018 13:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Vettel stuurde naar rechts, verminderde zijn stuurbeweging en stuurde daarnaar weer verder naar rechts. Volgens jou is dat dus een straf. Dus ook je eigen interpretatie spreek je alweer tegen.
Het wordt nu wel een beetje beschamend hoor .
quote:But Whiting is clear now that if a driver makes a second move in the same direction, with a pause in the middle, then that will be treated as a breach of the rules.
Maar niet volgens de regels.quote:Op maandag 5 november 2018 16:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens Whiting ook.
https://www.autosport.com(...)tel-clarified-by-fia
[..]
Dus Whiting lult zoals zo vaak maar weer wat. Hij verandert de regels on the fly weer eens en verzint er dingen bij. Dat mag, maar dan moet je de regels in het reglement ook aanpassen.quote:F1 race director Charlie Whiting has maintained that Vettel's actions could not be viewed as two separate moves because they were in the same direction.
The rule about two moves is traditionally about making a move one way and then making a second move the other way.
"Everyone felt that that was what was generally understood by the rule"
Minder zandbakraces/Tilkecircuits graag!quote:Op donderdag 1 november 2018 15:14 schreef Rossdale het volgende:
[..]
En Miami waarschijnlijk. Ik vraag me af welke races er verdwijnen, want anders wordt de kalender wel heel erg vol
Ten opzichte van de lijn die hij daarvoor reed. Volgens mij is dit al de derde keer dat ik dat zeg.quote:Op maandag 5 november 2018 15:42 schreef TagForce het volgende:
[..]
Rechterkant van de baan t.o.v. wat?
Dat mag volgens de regels wel. Dat is wat Vettel deed, en de stewards hebben de regel correct toegepast.quote:Wat hij NIET mag, is de mate waarin hij naar rechts komt verminderen, en vervolgens weer vermeerderen. Dat is waar het om gaat.
Nee, dan bedoel ik ten opzichte van de lijn die hij daarvoor reed. Maak het jezelf toch niet zo moeilijk en lees eens wat beter.quote:Zeker wel. Je hebt een "rechterkant van de baan", en een "linkerkant van de baan"... Precies tussen die 2 in heb je iets wat we noemen "middellijn van de baan"... Als je zegt "Vettel gaat naar de rechterkant van de baan" dan bedoel je dat in relatie tot die middellijn
Dit mag nooit inderdaad, laat dat duidelijk zijn.quote:
Wel eens van scheepvaart gehoord?quote:
Max geeft daar niet om.Net als de pole in Mexico.quote:Op maandag 5 november 2018 20:42 schreef CrashO het volgende:
Raceweek
Ben benieuwd of Max dit weekend nog/al voorbij Bottas kan komen in de score. Moet op zich mogelijk zijn. Die rijdt echt al tijden als een dweil en ze schelen nog maar 11 punten. Dus een P4 en Bottas die een Williams eraf sjoelt ofzo en we zijn er al.
En toch boos zijn als het niet luktquote:Op maandag 5 november 2018 20:44 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Max geeft daar niet om.Net als de pole in Mexico.
*duimduim*quote:Op maandag 5 november 2018 20:42 schreef CrashO het volgende:
Raceweek
Ben benieuwd of Max dit weekend nog/al voorbij Bottas kan komen in de score. Moet op zich mogelijk zijn. Die rijdt echt al tijden als een dweil en ze schelen nog maar 11 punten. Dus een P4 en Bottas die een Williams eraf sjoelt ofzo en we zijn er al.
Die save was zo krankzinnig geweldigquote:
Dat was zo vetquote:
Nanananananananaaaaaaaaaquote:
Batman!!!quote:
En Max zei doodleuk na afloop van de race dat hij wist dat ze op dat punt tijdens dat weekend de muur iets naar achteren hadden gezetquote:Op dinsdag 6 november 2018 11:50 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Die save was zo krankzinnig geweldig
FUCKING NIET MEER NORMAAL
Legendarische race was datquote:
Save Genotquote:
Bij Mercedes loopt vast het kwijl al uit de mondhoekenquote:Op woensdag 7 november 2018 09:07 schreef BroesWillems het volgende:
Vietnam in 2020 bevestigd. https://www.formula1.com/en/latest/article.vietnam-to-host-formula-1-grand-prix-from-2020.5GwYlGbr56A0GCycMuUM0G.html
Altijd leuk, een GP in een stad waar je bent geweest. Maar het circuit lijkt me op het oog zeer matig. Kunt nergens inhalen behalve op de rechte stukken zelf, dus Mercedes/Ferrari zullen blij zijnquote:Op woensdag 7 november 2018 09:07 schreef BroesWillems het volgende:
Vietnam in 2020 bevestigd. https://www.formula1.com/en/latest/article.vietnam-to-host-formula-1-grand-prix-from-2020.5GwYlGbr56A0GCycMuUM0G.html
quote:
Jezus Christus, ach de Honda-motor wordt straks beter dan die van Ferrari en Mercedesquote:Op woensdag 7 november 2018 09:26 schreef CrashO het volgende:
[..]
Bij Mercedes loopt vast het kwijl al uit de mondhoeken
[ afbeelding ]
ze hebben nog 1,5 jaar de tijd.quote:Op woensdag 7 november 2018 09:36 schreef DKUp het volgende:
[..]
Jezus Christus, ach de Honda-motor wordt straks beter dan die van Ferrari en Mercedes
Misschien rijdt Max wel voor Mercedes in 2020quote:Op woensdag 7 november 2018 09:49 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
ze hebben nog 1,5 jaar de tijd.
Zijn contract loopt nog tot eind 2020quote:Op woensdag 7 november 2018 09:52 schreef DKUp het volgende:
[..]
Misschien rijdt Max wel voor Mercedes in 2020
dat lijkt me ook een redelijke termijn om het te proberen met Red Bull Honda, als het dan niet lukt kan hij beter voor een ander stoeltje gaan indien beschikbaar.quote:Op woensdag 7 november 2018 09:56 schreef CrashO het volgende:
[..]
Zijn contract loopt nog tot eind 2020
Aaah, dan probeert hij het twee jaar en dan slaat hij zijn vleugels uitquote:Op woensdag 7 november 2018 09:56 schreef CrashO het volgende:
[..]
Zijn contract loopt nog tot eind 2020
God wat een feest wordt dat....quote:Op woensdag 7 november 2018 09:26 schreef CrashO het volgende:
[..]
Bij Mercedes loopt vast het kwijl al uit de mondhoeken
[ afbeelding ]
idd, zo ben ik dit jaar nog in Spielberg geweest.quote:Op woensdag 7 november 2018 09:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Altijd leuk, een GP in een stad waar je bent geweest.
En ervoor. Gewoon een hele dag.quote:Op woensdag 7 november 2018 10:20 schreef DKUp het volgende:
Tien over zes is wel een lekkere tijd om te kijken
Dan kan je daarna nog andere dingen nog doen.
Precies, ik vind races overdag altijd een beetje zonde van mijn dagquote:Op woensdag 7 november 2018 10:20 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
En ervoor. Gewoon een hele dag.
Al is het hier natuurlijk 5.10, maargoed, da's nog gewoon de hele dag om dingen te doen
Ja, echt een spannende race aldaar!quote:Op woensdag 7 november 2018 10:26 schreef MaJo het volgende:
Misschien toch maar eens serieus Vietnam als vakantie bestemming overwegen en dan combineren met formule 1
Well done Vietnam.quote:Op woensdag 7 november 2018 09:26 schreef CrashO het volgende:
[..]
Bij Mercedes loopt vast het kwijl al uit de mondhoeken
[ afbeelding ]
https://www.renaultsport.com/travel-blog-brazil-gp.html?r=331quote:A party atmosphere is one similarity between Mexico and Brazil, with another being the sheer volume of people living in the two host cities. With a combined population of 20 million, which may or may not be equivalent to the number of times Max Verstappen has moaned about something this season, these two back-to-backs are physically HUGE.
Dat geeft de onkunde van het bedrijf wel aan. Professioneel zijn ze iig niet.quote:Op woensdag 7 november 2018 11:17 schreef CrashO het volgende:
Renault !
[..]
https://www.renaultsport.com/travel-blog-brazil-gp.html?r=331
Lijkt wel de Hungaroring na WeightWatchers.quote:Op woensdag 7 november 2018 09:26 schreef CrashO het volgende:
[..]
Bij Mercedes loopt vast het kwijl al uit de mondhoeken
[ afbeelding ]
Verrassend, zie dat jij gereageerd hebt en uiteraard is het een disquote:Op woensdag 7 november 2018 10:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, echt een spannende race aldaar!
Interessant genoeg waren er ook 20 miljoen problemen met Renault dit seizoen. Toeval?quote:Op woensdag 7 november 2018 11:17 schreef CrashO het volgende:
Renault !
[..]
https://www.renaultsport.com/travel-blog-brazil-gp.html?r=331
Had mij wel leuk geleken als ze de start/finish halverwege het lange rechte stuk hadden gelegd. Had je naar de finish toe misschien nog eens een inhaalactie kunnen zien.quote:Op woensdag 7 november 2018 09:26 schreef CrashO het volgende:
[..]
Bij Mercedes loopt vast het kwijl al uit de mondhoeken
[ afbeelding ]
Nog 2 racejes volhouden. Wat een kneuzenquote:Op woensdag 7 november 2018 11:17 schreef CrashO het volgende:
Renault !
[..]
https://www.renaultsport.com/travel-blog-brazil-gp.html?r=331
Pho of loempia's wat gaat het worden?quote:Op woensdag 7 november 2018 10:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
God wat een feest wordt dat....
Banh xeoquote:Op woensdag 7 november 2018 12:29 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Pho of loempia's wat gaat het worden?
quote:Op woensdag 7 november 2018 09:26 schreef CrashO het volgende:
[..]
Bij Mercedes loopt vast het kwijl al uit de mondhoeken
[ afbeelding ]
Man man manquote:Op woensdag 7 november 2018 11:17 schreef CrashO het volgende:
Renault !
[..]
https://www.renaultsport.com/travel-blog-brazil-gp.html?r=331
Maar wél meeliften op het succes van 1 coureur: Max (en dit ook elke keer breeduit laten weten in de media).quote:Op woensdag 7 november 2018 11:17 schreef CrashO het volgende:
Renault !
[..]
https://www.renaultsport.com/travel-blog-brazil-gp.html?r=331
Als ik Max was zou ik gewoon even glimlachen om een redelijk grapje, niks meer, niks minder. Tjongejonge zeg.quote:Op woensdag 7 november 2018 13:09 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Maar wél meeliften op het succes van 1 coureur: Max (en dit ook elke keer breeduit laten weten in de media).
En de 20 miljoen problemen dit- en afgelopen seizoen, vergeten we ook maar even voor het gemak
Het is niets meer of minder dan een stel onprofessionele, onvolwassen idioten.
Als ik Max was, zou ik hier ook geen woord vuil aan maken.
Als het als grapje bedoeld was, dan is het nog steeds erg kinderachtig, maar zo is het niet bedoeld.quote:Op woensdag 7 november 2018 13:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als ik Max was zou ik gewoon even glimlachen om een redelijk grapje, niks meer, niks minder. Tjongejonge zeg.
Opzicht heb je eigenlijk wel gelijk. Maar met de geschiedenis van afgelopen jaren in het achterhoofd zou ik het gepaster vinden van Renault om zich even stil te houden.quote:Op woensdag 7 november 2018 13:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als ik Max was zou ik gewoon even glimlachen om een redelijk grapje, niks meer, niks minder. Tjongejonge zeg.
En gewoon Rosberg afhouden van z'n plek richting de Senna S's.quote:
Als ze dan toch op zoek zijn naar rechte stukken.quote:Op woensdag 7 november 2018 09:26 schreef CrashO het volgende:
[..]
Bij Mercedes loopt vast het kwijl al uit de mondhoeken
[ afbeelding ]
Of inwisselen voor de Automobil-Verkehrs- und Übungs-Straße: https://en.wikipedia.org/wiki/AVUSquote:Op woensdag 7 november 2018 14:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als ze dan toch op zoek zijn naar rechte stukken.
Paul Ricard en deze direct inwisselen voor het oude Hockenheim.
twitter:MercedesAMGF1 twitterde op woensdag 07-11-2018 om 15:32:02 Rain usually makes an appearance at some point over the #BrazilGP 🇧🇷 weekend and that could well be the case this year, too! 👀#F1 https://t.co/WVeUSkI7Jg reageer retweet
Showballet met Bottasquote:Op woensdag 7 november 2018 15:44 schreef Tarado het volgende:twitter:MercedesAMGF1 twitterde op woensdag 07-11-2018 om 15:32:02 Rain usually makes an appearance at some point over the #BrazilGP 🇧🇷 weekend and that could well be the case this year, too! 👀#F1 https://t.co/WVeUSkI7Jg reageer retweet
Is dit serieus? Wauw wat laag zegquote:Op woensdag 7 november 2018 11:17 schreef CrashO het volgende:
Renault !
[..]
https://www.renaultsport.com/travel-blog-brazil-gp.html?r=331
Onleesbaar stuk onzin als je het mij vraagtquote:Op woensdag 7 november 2018 18:13 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Is dit serieus? Wauw wat laag zeg
Rosberg had die race geen bruine onderbroek, zijn hele pak was van binnen bruinquote:Op woensdag 7 november 2018 14:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En gewoon Rosberg afhouden van z'n plek richting de Senna S's.
Ja.. Legendarisch.
Jezus ja, die moeite had ik me nog niet eens genomen.quote:Op woensdag 7 november 2018 18:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Onleesbaar stuk onzin als je het mij vraagt
Het zit Renault diep hoor.quote:Op woensdag 7 november 2018 18:44 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Jezus ja, die moeite had ik me nog niet eens genomen.
Maareuh, als je jezelf een beetje serieus neemt als team publiceer je dit toch niet? In ieder geval niet met zo'n openlijke sneer naar een specifieke coureur lijkt me.
20 miljoen, is dat ook niet het bedrag dat Renault volgend jaar niet meer ontvangt voor de ontwikkeling van de motor?quote:
Het gaat al een tijdje over en weer dus ach ja. Beide partijen nemen het niet meer zo heel serieus lijkt het.quote:Op woensdag 7 november 2018 18:13 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Is dit serieus? Wauw wat laag zeg
En de pegels die Ricciardo jaarlijks bijgeschreven krijgt.quote:Op woensdag 7 november 2018 19:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
20 miljoen, is dat ook niet het bedrag dat Renault volgend jaar niet meer ontvangt voor de ontwikkeling van de motor?
Tja met de motor is dit seizoen toch 4 eerste plaatsen behaald en al met al een behoorlijk aantal tweede en derde plekken.quote:
En dat had veel meer kunnen zijn als hij niet zo veel uitgevallen wasquote:Op woensdag 7 november 2018 19:32 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Tja met de motor is dit seizoen toch 4 eerste plaatsen behaald en al met al een behoorlijk aantal tweede en derde plekken.
zoals ik laatst al zei:quote:Op woensdag 7 november 2018 18:45 schreef Peterselieman het volgende:
Verstappen is in hun hoofd gaan zitten. Doet dat joch toch goed
weer van toepassing....quote:Op maandag 15 oktober 2018 21:51 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Renault, in de vorm van Bell deze keer dus, doet ook een slechte poging om RBR en/of Verstappen op het paardje te krijgen zoals zij Abiteboul regelmatig op z'n paardje krijgen
Blijft kinderachtig van een multi-miljoen bedrijf om zo te reageren naar hun klanten
Toppertje.quote:Op donderdag 1 november 2018 11:47 schreef ondeugend het volgende:
http://f1i.com/magazine/m(...)-max-verstappen.html
[ afbeelding ]
1 – DIFF: adjusts the differential
2 – N (“Neutral”): puts the gearbox in neutral
3 – –10 / +1: ups or lowers, from 1 to 10, the value of one of the parameters actioned by turning knob number 8
4 – RADIO: Verstappen and Ricciardo push this button to talk to their engineer
5 – BBAL (“Brake Balance”): changes the brake balance, also adjustable by the buttons BB– and BB+ (7)
6 – DRINK: activates the pump, which allows the drive to drink
8 – TYRE: adjusts the car’s settings to the current state of the tyres (following steps indicating the “tyre phase”)
9 – CHARGE: defines the amount of energy recuperated or released by the ERS: the driver turns the wheel to the left (“fill”) or the right (“drain”) according to the strategy
10 – FUEL: changes the air/fuel mixture
11 – DISP (for “Display”) : allows the various parameters to be shown on the display: “FORM”, “FUEL”, “TYRES”, “BRAKES”, “TYRES”, “SAFE”, “IN LAP”
12 – MODE: changes the mapping of the engine
13 – REV: probably used to release a temporary boost
14 – MID: adjusts the differential mid-corner
15 – FAIL: puts all the systems in a safety mode (“fail safe”)
16 – PIT: pitlane speed limiter
17 – PC (“Pit Confirm”): confirms the message from the pits is well received without having to talk
18 – TORQ: adjusts the torque
Welke ontwikkeling...?quote:Op woensdag 7 november 2018 19:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
20 miljoen, is dat ook niet het bedrag dat Renault volgend jaar niet meer ontvangt voor de ontwikkeling van de motor?
Wat volledig op het conto van het chassis en de fantastische coureurs van Red Bull te schrijven is.quote:Op woensdag 7 november 2018 19:32 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Tja met de motor is dit seizoen toch 4 eerste plaatsen behaald en al met al een behoorlijk aantal tweede en derde plekken.
Adrian Newey ontwerpt wel wat voor AM, verder niks volgens mij.quote:Op woensdag 7 november 2018 21:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Toppertje.
Maar ff iets he, hoe 'Aston Martin' is die auto nu eigenlijk? Is er een werkelijke operationele rol tussen AM en RBR?
Nou, 1 van de coureurs was behoorlijk aan het Vettelen begin van het seizoen.quote:Op woensdag 7 november 2018 21:25 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Wat volledig op het conto van het chassis en de fantastische coureurs van Red Bull te schrijven is.
Kan je nagaan wat Renault te danken zou hebben gehad aan RBR als Max toen al zo volwassen had gereden als nu!quote:Op woensdag 7 november 2018 21:59 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nou, 1 van de coureurs was behoorlijk aan het Vettelen begin van het seizoen.
Ik gooi hem er ook maar eens in dan, stelling: als Verstappen in het begin van het seizoen even 'volwassen' zou hebben gereden als in de tweede seizoenshelft had Verstappen 4 overwinningen gehad en Ricciardo 0.quote:Op woensdag 7 november 2018 21:59 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nou, 1 van de coureurs was behoorlijk aan het Vettelen begin van het seizoen.
Sowieso Monaco en die ene andere race (weet niet meer welke stom genoeg).quote:Op woensdag 7 november 2018 22:12 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ik gooi hem er ook maar eens in dan, stelling: als Verstappen in het begin van het seizoen even 'volwassen' zou hebben gereden als in de tweede seizoenshelft had Verstappen 4 overwinningen gehad en Ricciardo 0.
Chinaquote:Op woensdag 7 november 2018 22:13 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Sowieso Monaco en die ene andere race (weet niet meer welke stom genoeg).
China sowieso. Monaco zou van de kwalificatie afgehangen hebben.quote:Op woensdag 7 november 2018 22:12 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ik gooi hem er ook maar eens in dan, stelling: als Verstappen in het begin van het seizoen even 'volwassen' zou hebben gereden als in de tweede seizoenshelft had Verstappen 4 overwinningen gehad en Ricciardo 0.
Dat hebben we hier al besproken...quote:Op woensdag 7 november 2018 22:12 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ik gooi hem er ook maar eens in dan, stelling: als Verstappen in het begin van het seizoen even 'volwassen' zou hebben gereden als in de tweede seizoenshelft had Verstappen 4 overwinningen gehad en Ricciardo 0.
Ik kan niet alles lezen.quote:Op woensdag 7 november 2018 22:20 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat hebben we hier al besproken...
En dit was ook al besproken, zowel hier als in FBquote:Op woensdag 7 november 2018 22:20 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat hebben we hier al besproken...
Ook als Max 2de had gestaan, had Ric geen kans gehad voor St Devote of in Loews.quote:Op woensdag 7 november 2018 22:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
China sowieso. Monaco zou van de kwalificatie afgehangen hebben.
Hij EN Ricc. Riccardio lag ook vaak op goede plekken met kans en plof.quote:Op woensdag 7 november 2018 19:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
En dat had veel meer kunnen zijn als hij niet zo veel uitgevallen was
Had wel ergens gelezen dat Max veel meer op P1,2 en 3 heeft gereden dan Daniel.quote:Op donderdag 8 november 2018 08:08 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Hij EN Ricc. Riccardio lag ook vaak op goede plekken met kans en plof.
Als Max uitviel, lag hij wel voor Ric ja. Maar ook Ric is regelmatig in de top 5 uitgevallen. En Monace gewonnen met een defect aan de motorquote:Op donderdag 8 november 2018 08:17 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Had wel ergens gelezen dat Max veel meer op P1,2 en 3 heeft gereden dan Daniel.
https://www.racefans.net/(...)s/2018-f1-race-data/
Is alleen nog niet helemaal bijgewerkt want Max zit nu op 148 laps op P1 gereden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 8 november 2018 15:35 schreef BroesWillems het volgende:
https://www.nu.nl/formule(...)este-ooit-in-f1.html
Zo jammer dat Rosberg niet de ballen had om het die over het paard getilde mafketel nog een paar jaar flink lastig te makenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
grappig wel hoe Max al die oud coureurs uit de bijstand heeft getrokkenquote:Op donderdag 8 november 2018 16:08 schreef VEM2012 het volgende:
Ik lees net dat Jantje Lammers vindt dat Max de wereldkampioen is dit jaar, alleen heeft Ham de meeste punten.
Zelfs Sjaak Swart vindt nu dat Jan wat te overdreven partijdig is.
Ook had Max nog nooit een zwakke dag gehad in de F1. Altijd top. Wie heeft Jan verteld dat hij nog idioter uit de hoek moet komen dan Sinéad O’Conner deze week?
quote:Op donderdag 8 november 2018 16:08 schreef VEM2012 het volgende:
Wie heeft Jan verteld dat hij nog idioter uit de hoek moet komen dan Sinéad O’Conner deze week?
Zat te googelen, maar waar zie je hem dit zeggen dan?quote:Op donderdag 8 november 2018 16:08 schreef VEM2012 het volgende:
Ik lees net dat Jantje Lammers vindt dat Max de wereldkampioen is dit jaar, alleen heeft Ham de meeste punten.
Zelfs Sjaak Swart vindt nu dat Jan wat te overdreven partijdig is.
Ook had Max nog nooit een zwakke dag gehad in de F1. Altijd top. Wie heeft Jan verteld dat hij nog idioter uit de hoek moet komen dan Sinéad O’Conner deze week?
quote:Op donderdag 8 november 2018 15:35 schreef BroesWillems het volgende:
https://www.nu.nl/formule(...)este-ooit-in-f1.html
Tot Bottas besluit niet meer het lachertje van Mercedes te zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Oh kun je na je 20ste nog een ruggengraat laten groeien dan?quote:Op donderdag 8 november 2018 19:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tot Bottas besluit niet meer het lachertje van Mercedes te zijn
Bottas weet dat hij dan gedag kan zeggen tegen zijn tijd in de F1 want niemand heeft een stoeltje voor hem. Dus denk niet dat hij dat gaat doen. Of hij moet een Rosbergje uithalen. Maar daar mist hij de skills voor.quote:Op donderdag 8 november 2018 19:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tot Bottas besluit niet meer het lachertje van Mercedes te zijn
Zal niet van hem komen, die zit als middelmatig coureur voor een riant salaris in een topauto. Ik bleef ook lekker zitten in zijn geval.quote:Op donderdag 8 november 2018 19:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tot Bottas besluit niet meer het lachertje van Mercedes te zijn
Neequote:Op donderdag 8 november 2018 22:29 schreef Fir3fly het volgende:
Iedereen alweer vergeten dat de Red Bull voor geen meter loopt in de regen dit jaar?
Hadden ze intussen alweer gefixedquote:Op donderdag 8 november 2018 22:29 schreef Fir3fly het volgende:
Iedereen alweer vergeten dat de Red Bull voor geen meter loopt in de regen dit jaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |