Wat voor subsidie bedoel je?quote:Op donderdag 1 november 2018 11:35 schreef Blik het volgende:
[..]
Meen je dit serieus? Er gaan bakken subsidie die kant op, misschien niet direct aan de pomp maar wel richting de industrie zelf waardoor ze benzine en diesel goedkoper kunnen maken.
O ik begrijp het ook en maar al te goed begrijp ik het, zo vriendelijk gaat het er niet aan toe in het openbaar vervoer.quote:Op donderdag 1 november 2018 09:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Moet je dan maar iedere 2 jaar verhuizen in deze flexeconomie?
Mensen moeten kunnen reizen. En als die snelwegindustrie eerder ov technisch ruk omsloten zijn, maar wel top bereikbaar zijn met de auto en het ov alsnog duur is, snap ik best dat mensen de auto pakken.
Zoek maar eens op subsidie fossiele brandstoffen. 7.6 miljard blijkbaar.quote:
En reistijd is toch wel een dingetje, met de bus naar het station, dan op de trein, en dan nog met een bus of tram van station naar je werk....Den Haag / Rotterdam kost je zo al een uur en een kwartier....en het is niet ELKE dag file, duzzzquote:Op donderdag 1 november 2018 11:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
O ik begrijp het ook en maar al te goed begrijp ik het, zo vriendelijk gaat het er niet aan toe in het openbaar vervoer.
Ja.quote:
Jammer dat ze geen onderbouwing geven van de getallen. Nu is het niet meer dan een opiniestuk.quote:Op donderdag 1 november 2018 11:52 schreef Blik het volgende:
Zoek maar eens op subsidie fossiele brandstoffen. 7.6 miljard blijkbaar.
http://www.energieoverhei(...)25749206542968750000
Dat is wel jouw ding he, als er bronnen gegeven worden gaan lopen zeuren dat de precieze cijfers niet in het artikel staan, om zo twijfel te zaaien of het klopt. Wil je graag alle afschriften zien? Er wordt genoeg verwezen naar de onderzoeken waaruit de getallen komen, ga lekker grasduinen zou ik zeggenquote:Op donderdag 1 november 2018 13:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jammer dat ze geen onderbouwing geven van de getallen. Nu is het niet meer dan een opiniestuk.
Het is overigens wel heel merkwaardig om het gegeven dat scheepvaart en luchtvaart geen accijns betalen over brandstof, subsidie te noemen. Dat slaat natuurlijk echt helemaal nergens op. Over realiteit verdraaien gesproken.
Subsidie voor scheepsvaart en luchtvaart, niet voor de brandstofindustrie.quote:Op donderdag 1 november 2018 15:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat is wel jouw ding he, als er bronnen gegeven worden gaan lopen zeuren dat de precieze cijfers niet in het artikel staan, om zo twijfel te zaaien of het klopt. Wil je graag alle afschriften zien? Er wordt genoeg verwezen naar de onderzoeken waaruit de getallen komen, ga lekker grasduinen zou ik zeggen
En hoe wil je het anders noemen als de rest het allemaal wel moet betalen? De rest betaald accijns en een gedeelte niet, gewoon een verkapte manier van subsidie geven.
Het hangt ervanaf wie het zegt en wie het onderzoek betaald.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 09:04 schreef BasEnAad het volgende:
Dure benzine zorgt niet voor minder files, dus waarom goedkoper elektrisch rijden wel voor meer files?
Zoals met een warmte pomp?quote:Op donderdag 1 november 2018 20:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het hangt ervanaf wie het zegt en wie het onderzoek betaald.
Inderdaadquote:
Dit snap ik nietquote:Het is wat mij betreft wachten op dit schandaal, of het volgende het nieuwe wiel wordt voorlopig niet uitgevonden, als dan was het er al jaren geleden geweest.
dit snap ik ook nietquote:Bouw een elctrowagen en een motor erin voor als de accu s leeg zijn, die motor aangedreven op lpg zoveel pk s hoeft die immers niet te leveren.
De vraag is,is de belastingdienst het ermee eens?
En ik maar denken dat dat spul allemaal van olie gemaakt wordt...quote:Op donderdag 1 november 2018 15:43 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Subsidie voor scheepsvaart en luchtvaart, niet voor de brandstofindustrie.
Gaat vanaf 2019 veranderen, max bedrag is 50kquote:Op donderdag 1 november 2018 22:48 schreef HSG het volgende:
Jan Modaal moet toch al dokken voor rijke Piet met zijn elektrische tesla van ¤100.000,- aangezien hij geen accijns en weinig wegenbelasting betaald.
Uiteraard. Als je elk opiniestuk gelooft, dat op internet staat....quote:Op donderdag 1 november 2018 15:29 schreef Blik het volgende:
Dat is wel jouw ding he, als er bronnen gegeven worden gaan lopen zeuren dat de precieze cijfers niet in het artikel staan, om zo twijfel te zaaien of het klopt.
Nee, hoor.quote:....gewoon een verkapte manier van subsidie geven.
quote:Op woensdag 31 oktober 2018 08:51 schreef MaGNeT het volgende:
Het "fileverhaal" is er alleen bijgehaald omdat de "terrorisme" en "kinderporno" kaarten niet inzetbaar waren.
Europese onderzoeksbureaus is geen opiniestuk. Klaarquote:Op zaterdag 3 november 2018 01:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Uiteraard. Als je elk opiniestuk gelooft, dat op internet staat....
Straks gaan we facebook en google nog geloven...
Anyway, geen onderbouwing, geen verhaal.
[..]
Nee, hoor.
Het is trouwens 'De rest betaalt', niet 'betaald'.
Ik ga altijd van half 5 tot half 6 rijden. Dan is het lekker druk, vind ik leuk. Van half 6 tot 6 staat het echt vast dus ga ik ergens een broodje halen. En dan van 6 tot 10 nog een beetje cruisen.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 09:33 schreef zarGon het volgende:
Er zijn verder vast wel mensen die voor hun plezier rijden, maar dat groepje is zo klein dat het echt geen merkbaar verschil gaat maken.
Grootste drukte komt door woon-werkverkeer. We moeten af van die 9-tot-5-mentaliteit; dat gaat veel meer helpen dan vastklampen aan fossiele brandstoffen omdat die zogenaamd de files beperkt houden...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |