abonnement Unibet Coolblue
pi_182845919
Hallo,
Ik wil gaan beginnen met elektrische gitaar spelen. Ik heb het een tijdje geprobeerd op iemand anders zijn gitaar en dit beviel erg goed en nu wil ik dus graag een eigen gitaar kopen.
Ik zou graag een tweedehandse willen kopen van een wat bekender merk ipv een nieuwe van mindere kwaliteit en een onbekend merk. Ik heb zelf weinig tot geen verstand van wat nou goed is dus zou ik willen vragen of mensen hier er meer verstand van hebben?
Mijn budget is 300/400 euro voor de gitaar, versterker heb ik al. Ik zou graag wat merken horen zodat ik daarnaar kan gaan zoeken.
Als ik iets vergeten ben ik hoor ik het graag.

Alvast bedankt!
pi_182846171
Je zult er toch eerst op moeten spelen of het voor je bestemd is.
Wij kunnen wel honderdduizend merken opnoemen maar als het voor jou niet lekker speelt dan schiet het ook niet op.
pi_182846229
Vintage V100

https://g.co/kgs/8GYC9M

Deze heb ik, erg fijne gitaar voor het geld!

Edit: euh..ze zijn wat in prijs gestegen zie ik. Zijn ze naar mijn mening nog steeds wel waard :)
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_182846310
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 21:37 schreef Antaris het volgende:
Je zult er toch eerst op moeten spelen of het voor je bestemd is.
Wij kunnen wel honderdduizend merken opnoemen maar als het voor jou niet lekker speelt dan schiet het ook niet op.
Ja dat klopt maar ik zou gewoon graag wat merken willen horen die qua kwaliteit over het algemeen gewoon goed zijn. Omdat ik geen ervaring heb denk ik dat ik aan elke gitaar wel zal wennen.
pi_182846324
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 21:40 schreef Cid het volgende:
Vintage V100

https://g.co/kgs/8GYC9M

Deze heb ik, erg fijne gitaar voor het geld!

Edit: euh..ze zijn wat in prijs gestegen zie ik. Zijn ze naar mijn mening nog steeds wel waard :)
Dankje, ik zal er eens naar kijken.
pi_182846787
Waarom ga je niet naar zo'n gitarenwinkel waar ze ook 2e-handsjes hebben?
Dan kun je verschillende gitaren uitproberen, en een beetje advies inwinnen. De ene gitaar voelt heel anders dan de ander, klinkt anders, speelt anders, mijn advies is: probeer veel!
Ik ben zelf basgitarist, met inmiddels 4 mooie basjes, en dat is bij mijn eerste gitaren echt het recept voor succes geweest. Je hebt er geen verstand van dus probeert maar wat, en kiest de gitaar die het best bevalt :P
pi_182847636
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 21:44 schreef scooternl99 het volgende:

[..]

Ja dat klopt maar ik zou gewoon graag wat merken willen horen die qua kwaliteit over het algemeen gewoon goed zijn. Omdat ik geen ervaring heb denk ik dat ik aan elke gitaar wel zal wennen.
Veel mensen vinden hun eigen gitaar natuurlijk het beste (ik ook uiteraard :))
Maar ik heb dan ook geen elektrisch gitaar meer.
pi_182847712
Yamaha heeft altijd een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Don't let my username fool you...
pi_182847784
De Aldi had laatst echt een goeie
  woensdag 31 oktober 2018 @ 00:53:42 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_182849064
Wat voor soort muziek vindt je leuk?

Pop, blues, rock, metal, funk, soul?

Dit is wel belangrijk. Als je bijvoorbeeld niet van metal houdt dan kun je dus beter niet een Ibanez of Jackson kopen. :P

Populaire allround beginnersgitaren zijn Squier, Yamaha, en Epiphone.

Als je na veel oefenen en blaren op de vingers het nog steeds leuk vindt om gitaar te spelen, dan kun je eens naar de duurdere modellen kijken, zoals een Fender strat, Gibson, of PRS.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator woensdag 31 oktober 2018 @ 11:33:15 #11
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182853440
Dat van die blaren heb ik nooit zo begrepen speel nu een aantal jaren gitaar (vrijwel dagelijks, gaat steeds beter) maar blaren heb ik nog niet gehad... doe ik iets verkeerd?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 31 oktober 2018 @ 11:37:43 #12
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_182853523
quote:
2s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 11:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat van die blaren heb ik nooit zo begrepen speel nu een aantal jaren gitaar (vrijwel dagelijks, gaat steeds beter) maar blaren heb ik nog niet gehad... doe ik iets verkeerd?
Je hebt vergeten snaren op je gitaar te zetten? :')
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator woensdag 31 oktober 2018 @ 12:01:17 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182853967
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 11:37 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Je hebt vergeten snaren op je gitaar te zetten? :')
Nee maar toch ben ik nooit verder gekomen dan een klein beetje zere vingers...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_182859475
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 00:53 schreef Harvest89 het volgende:
Wat voor soort muziek vindt je leuk?

Pop, blues, rock, metal, funk, soul?

Dit is wel belangrijk. Als je bijvoorbeeld niet van metal houdt dan kun je dus beter niet een Ibanez of Jackson kopen. :P

Populaire allround beginnersgitaren zijn Squier, Yamaha, en Epiphone.

Als je na veel oefenen en blaren op de vingers het nog steeds leuk vindt om gitaar te spelen, dan kun je eens naar de duurdere modellen kijken, zoals een Fender strat, Gibson, of PRS.
Bedankt voor je reactie. Ik houd vooral van rock zoals Red hot chili peppers of AC/DC etc.
Ik zal deze week eens bij een gitaarwinkel gaan kijken wat die hebben staan.
pi_182976823
https://www.marktplaats.n(...)eviousPage=mympBuyer

Zou dit een goede gitaar zijn voor deze prijs?
  zondag 18 november 2018 @ 12:47:52 #16
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_183220859
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 13:24 schreef scooternl99 het volgende:
https://www.marktplaats.n(...)eviousPage=mympBuyer

Zou dit een goede gitaar zijn voor deze prijs?
Hi! Heb je al iets gekocht?

Misschien, maar het is een echt beginners setje. Als je al zeker weet dat je gitaar wilt spelen zou ik een klasse hoger gaan. Dan kan je kijken naar Ibanez, die maken ook dure gitaren maar zijn daarnaast bekend van hun betaalbare stratocasters. Het grote merk Fender heeft een eigen B-merk, Squier. Het grote merk Gibson heeft een eigen B-lijn, Epiphone. Dat kunnen hele redelijke gitaren zijn voor een hele redelijke prijs.

Ik raad je wel aan een aantal gitaren uit te proberen als je al een klein beetje kan spelen. Er zit vrij veel verschil in hoe verschillende modellen aanvoelen en je moet iets vinden wat lekker in je handen ligt.

Als je serieus gaat spelen/oefenen kan je vrienden maken in dit topic:

MUZ / Gitaristentopic #614 Gitaar hier gitaar daar *O*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')