Volgens mij blijft de boel eerst nog gewoon in dienst, en dan nog een tijdje als warme reserve. SNG heeft zich immers nog niet betrouwbaar bewezen in de reizigersdienst.quote:Op woensdag 7 november 2018 09:19 schreef Bitlord het volgende:
Zit nu in stelletje 2111, volgens mij de oudste Sprinter uit 1975. Nog een maandje voordat deze afgevoerd worden?
[ afbeelding ]
Utrecht - Den Bosch via Breda als omreisroute ben je ook wel even zoet mee natuurlijkquote:Op woensdag 7 november 2018 11:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
Utrecht-Den Bosch via Rotterdam en Breda is anders best een grote omweg. Bij een verstoring ben je een kleine 2 uur onderweg voor wat normaal een half uurtje duurt.
't Is maar wat je robuust noemt natuurlijk...
En toch blijf ik het een gemiste kans vinden dat een spoorlijn Breda-Utrecht niet is gekoppeld aan de HSL.quote:Op dinsdag 6 november 2018 23:25 schreef JDude het volgende:
[..]
IC-direct rondrit Amsterdam-Schiphol-Rotterdam-Breda-Utrecht-Amsterdam.
Dat heeft weinig met de infra te maken, meer met het aanschaffen van uit elkaar vallende V250's.quote:Op woensdag 7 november 2018 14:33 schreef Eix het volgende:
[..]
Dat was toch veel beter dan met 160km/u boemelen op een state-of-the-art hsl?
Maar achteraf is mooi wonen, I guess.
quote:Op woensdag 7 november 2018 14:39 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat heeft weinig met de infra te maken, meer met het aanschaffen van uit elkaar vallende V250's.
Heb je al een reis naar Italië geboekt?quote:
Wat is bodemplaat in het Italiaans?quote:Op woensdag 7 november 2018 15:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Heb je al een reis naar Italië geboekt?
crosta di pizzaquote:Op woensdag 7 november 2018 17:12 schreef JDude het volgende:
[..]
Wat is bodemplaat in het Italiaans?
Oh dát is het. Ze hebben de afbaktemperatuur verward met de snelheid die het hok moest kunnen halen.quote:
Vergeet de ombouw van knooppunt Joure niet, daar zit ook een deel van dat geld in.quote:Op dinsdag 6 november 2018 11:58 schreef Goverman het volgende:
[..]
Wel even volledig zijn heh... Ja, de Zuiderzeelijn is afgeschoten. Kostte veel en leverde niet heel veel op t.o.v. bestaande lijnen (inclusief Hanzelijn die toen nog in aanleg was). Het gereserveerde budget (¤ 2,73 mld) is toen in een "Regiospecifiek Pakket Zuiderzeelijn" gestopt waar de regio (provincies Groningen, Fryslan en Drenthe) zelf beschikking over hadden. En daar zijn heel veel grotere en kleinere projecten voor bedacht. Variërend van een qua verkeersveiligheid sterk verbeterde N33 tot aan een nieuw opstelterrein bij Zwolle (i.h.k.v. Zwolle-Herfte), maar ook Groningen Spoorzone, Extra Sneltrein Groningen-Leeuwarden, boogverruiming Hoogeveen (jaja...) en nog veel meer. Er is ook een deel naar de zuidelijke ring van Groningen gegaan, dat klopt.
Nadat de regio beschikking had over dit budget hebben zij (de regio) ze nog een analyse gedaan naar de Zuiderzeelijn in tranches (al noemden ze het anders): Groningen - Heerenveen zou ¤ 600 mln. moeten kosten o.b.v. eerste kostenindicaties. Die bleken niet te kloppen en de baten bleken heel erg gering. Dus ook dat plan is dus snel afgeschoten.
Zuiderzeelijn? Ik denk het niet. Helemaal niet wanneer die IC zonder stops in Assen/Lelystad e.d. er ook nog eens komt. De verschillen met bestaande infra wordt hierdoor immers alleen maar kleiner.
ja, een promille of... een kwartquote:Op woensdag 7 november 2018 20:44 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Vergeet de ombouw van knooppunt Joure niet, daar zit ook een deel van dat geld in.
in 1 rotonde?quote:
Het opheffen van een rotondequote:Op woensdag 7 november 2018 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
in 1 rotonde?
Dan nog, nog geen 4 % van de 2 miljard die er was.
Oh daarvoor is een klaverblad aangelegd of zo? Dan tikt het aardig aan jaquote:
Trompet- en haarlemmermeeraansluitingquote:Op woensdag 7 november 2018 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh daarvoor is een klaverblad aangelegd of zo? Dan tikt het aardig aan ja
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |