Nee.quote:Op dinsdag 6 november 2018 20:55 schreef derLudolf het volgende:
Zou het overigens idioot vinden als Assen wordt overgeslagen. Nu al is Zwolle Assen het langste IC traject.
D'r is meer in het Noorden dan Grunn'n
Het lastige is dat veel van de te verwachten baten lastig te kwantificeren zijn. Het valt te verwachten dat er een nieuwe woonwijk zal ontstaan rondom een station (kijk maar naar Tilburg Reeshof), maar over wat voor termijn gaat het? En gaan de mensen die daar wonen ook in groten getale met de trein, of komen ze daar wonen omdat er kavels/woningen zijn en stappen ze vervolgens alsnog in de auto?quote:Op dinsdag 6 november 2018 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Okee, het hangt dus van werkelijk honderden schattingen, ramingen en ander nat vingerwerk aan elkaar.
"Vroeger" werd er waarschijnlijk wat makkelijker een besluit genomen, tegenwoordig moet het veel beter onderbouwd worden omdat er heel veel andere projecten zijn die ook een goed idee lijken... maar dat niet altijd zijn.quote:Als we meteen die lijn aangelegd hadden in de jaren '70 dan waren we minder geld kwijt geweest dan wat al dit soort lijvige kutonzinrapporten inmiddel gekost heeft aan dure consultants en topambtenaren. Waardeloos.
IC-direct rondrit Amsterdam-Schiphol-Rotterdam-Breda-Utrecht-Amsterdam.quote:Op dinsdag 6 november 2018 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
En een IC die nergens stopt en het in onder de 40 minuten doet. Hoppatee.
Huuuu rondje rond de kerk. Of eigenlijk, rond een hoop kerken.quote:Op dinsdag 6 november 2018 23:25 schreef JDude het volgende:
[..]
IC-direct rondrit Amsterdam-Schiphol-Rotterdam-Breda-Utrecht-Amsterdam.
Moet je nagaan, als zelfs toen niet is besloten om die lijn aan te leggen en wel Dordrecht - Tiel hoe kansloos die lijn Utrecht - Breda isquote:Op dinsdag 6 november 2018 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat negatief gezien zeg. Was er ooit een reden om een verbinding als Dordrecht - Tiel aan te leggen? Nee natuurlijk niet. Maar toen de trein er eenmaal was, ging het lopen en ontwikkelde het gebied zich. Met een spoorlijn Breda - Utrecht kun je ook Oosterhout, Raamsdonksveer, Vianen en Nieuwegein aansluiten op de vaart der volkeren. Gorinchem zou een heus knooppunt worden.
Het is gewoon onwil.
Je zou het kunnen overwegen als de treinen op Den Bosch - Utrecht verder gaan uitpuilen. Zelfde idee als de BetuweRoute, of verbreden in de grote steden langs de Brabantroute of een nieuwe spoorlijn aanleggen. Of de Hanzelijn, anders waren er ook grootschalige spoorprojecten nodig langs weeps - Amersfoort en Amersfoort - Zwolle.quote:Op woensdag 7 november 2018 10:04 schreef Goverman het volgende:
Utrecht-Breda... Dat is dezelfde categorie als de A3, Zuiderzeelijn en Markerwaard. Maar het is ook dezelfde categorie als "zwarte piet of niet", de uitgelekte miljoenennota en de deelname van Nederland aan het songfestival. Elk infradebat komt de lijn terug, net als de brug bij Ravenstein... En elke keer met dezelfde argumenten voor en tegen.
Simpelgezegd: voor een extra lijn op de kaart en in gebruik betaal je een paar miljard euro (ik heb bedragen gehoord tussen de 2 en de 6). Die lijn trekt bijna geen nieuwe reizigers, maar 'kannibaliseert' de andere lijnen (wat op zich niet verkeerd hoeft te zijn). Uit het staatje komt naar voren dat de reistijdwinst vijf minuten is tussen Utrecht en Breda. Voor andere bestemmingen voor/na Utrecht/Breda is het nog veel diffuser. Tja, dan gebeurt het dus gewoon niet...
Afvoeren? Terwijl de opvolger nog in dienst moet komen?quote:Op woensdag 7 november 2018 09:19 schreef Bitlord het volgende:
Zit nu in stelletje 2111, volgens mij de oudste Sprinter uit 1975. Nog een maandje voordat deze afgevoerd worden?
Allemaal leuk en aardig... Maar om een paar duizend (zeer, zeer optimistisch geschat) van de weg te halen dan maar een nieuwe spoorlijn aan te leggen voor een paar miljard? Ik denk het niet.quote:Op woensdag 7 november 2018 11:16 schreef desbarts het volgende:
De lijn Utrecht - Breda aanleggen is ook een manier om de A27 te ontlasten. Je zult hier wel degelijk reizigers winnen die de files zat zijn. Daarnaast maak je het bestaande spoornetwerk robuuster door een alternatieve route te bieden bij werkzaamheden of verstoringen. Hetzelfde geld voor de zuiderzeelijn. Mocht er een storing zijn tussen meppel en zwolle dan is meteen heel noord Nederland onbereikbaar per spoor. Als je meer reizigers wil trekken is betrouwbaarheid belangrijk. En die kun je bieden als er 2 spoorlijnen via 2 verschillende trajecten naar de randstad gaan.
En daarnaast zie ik Lelystad graag uitgroeien als knooppunt
Kon ook prima toen die brug opeens op instorten stond.quote:Op woensdag 7 november 2018 11:19 schreef James1988 het volgende:
De A27 ontlasten kun je ook doen met een totaalverbod op vrachtvervoer tijdens de brede spitsen.
Utrecht-Den Bosch via Rotterdam en Breda is anders best een grote omweg. Bij een verstoring ben je een kleine 2 uur onderweg voor wat normaal een half uurtje duurt.quote:Op woensdag 7 november 2018 11:33 schreef Goverman het volgende:
[..]
En verder: het spoor netwerk richting het zuiden is prima robuust: via Rotterdam/Breda en via Utrecht/Den Bosch heb je twee routes...
Daarom is inzetten op versterking van bestaande verbindingen (zowel qua onderhoud als qua uitbreiding van capaciteit) volgens mij ook veel slimmer.quote:Op woensdag 7 november 2018 11:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
Utrecht-Den Bosch via Rotterdam en Breda is anders best een grote omweg. Bij een verstoring ben je een kleine 2 uur onderweg voor wat normaal een half uurtje duurt.
't Is maar wat je robuust noemt natuurlijk...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |