abonnement Unibet Coolblue
pi_182837764
Goede middag ,

Ben zelf 25 jaar.. En mijn moeder is na mijn geboorte altijd vrijgezel gebleven.
Toen ik klein was, ging ik naar de na schoolse opvang, omdat moeders werkte, en op de woensdag ging ik altijd naar een familielid, geen officiële familie maar ik noemde hem altijd ''oompje''

Hij had een vrijstaand huis, en mocht daar altijd vissen, hij maakte als lunch altijd unox knakworstjes met kinder cola.. Mocht altijd alles van hem hebben, elektrische steps, later kocht hij een rubber bootje met een 6 pk motortje , en we gingen altijd leuke dingen zoals zoals Efteling in de zomer vakantie etc. :)

Na een lange tijd heb ik hem niet meer gesproken, en sinds kort heeft die oom een vrouw ontmoet en wonen ze samen in een nieuwe vrijstaande woning 40 km van Zwolle vandaan .

Die oom is inmiddels op leeftijd (66 jaar) en heeft zich verkeken op de tuin.. De tuin is enorm...
En nu heeft hij gevraagd of ik hem kan helpen met tuinieren.

Ik heb gelijk ja gezegd... Hij heeft immers veel voor mij gedaan en ik kon er wat geld mee verdienen.

Die nieuwe vrouw vind ik persoonlijk niet zo leuk... Klaagt alleen maar over vluchtelingen, overbevolking, pijn klachten, en is echt enorm negatief en leeft echt nog in het verleden, ''ja vroeger had je de kaasboer, de melkboer en de SRV wagen die nog langs kwam ''
Een beetje dat soort praat dus! :P

Afgelopen januari begonnen met tuinwerk. En na een tijdje werd het een gewoonte om op mijn vrije dag (vrijdag) langs te komen.
Werkte van 12 tot 16:30 . en krijg er 20 euro voor gemiddeld (Soms minder soms een briefje van 20 en 1 of 2 losse euro's )

Echter moet ik ook naar dat huis rijden met de auto (2x 40 kilometer is 80 km) wat mij ongeveer 9 euro aan benzine kost, dus hou ik eigenlijk maar 11 euro over.

Maar goed, deed het in het begin ook omdat mijn oom alles vroeger voor mij gedaan had.

Maar nu kwam ik dus 1 dag niet opdagen, omdat het slecht weer was, en ik een beetje grieperig was, en die week erop, haalde zijn nieuwe vrouw mij helemaal naar beneden..

'Waarom was je er niet? '' ''Je leuk en aardig dat je nu bestaat, maar eigenlijk kon je moeder het niet aan en werd je altijd bij je oom gedumpt die voor jouw zorg moest opdraaien''

En ''denk maar niet dat je iets van de erfenis krijgt, het gaat of naar mij, en anders naar natuurmonumenten..... '' Die vrouw waar ik het over heb, heeft nog nooit kinderen gehad trouwens.

Wat het dus is, omdat ik dus meerdere keren achter elkaar op de vrijdag ben gekomen, zien ze het dus nu als een soort verplichting / gewoonte.

Ook als ik in het weekend wat doen, laatst een trapbootje gehuurd op een meertje, krijg ik te horen ''is dat niet zonde van je geld? ''
Dus ik zeg ''een trapboot huren in Nordhorn kost 3,50 per uur. ''
Zegt ze '' Ja dat is toch 3,50 en je benzine, vind het niet fijn dat je dit van ons geld doet ''

En dan denk ik mens :'( Je geeft met aftrek benzine 11 euro.... Die leuke uitjes doe ik gewoon van mijn normale salaris, die 20 euro gebruik ik puur voor tanken.....

Ook moet ik vaak zwaar werk doen..
Zoals een hekwerk plaatsen, palen in de grond slaan, stenen tillen, al het blad uit de tuin verwijderen, eigenlijk alles wat mijn oom niet meer kan door zijn ouderdom.

Mijn moeder zegt dat ik niet meer mag komen, omdat ze zogenaamd misbruik van mij maken. Ik heb autisme (PDD Nos) en ze zegt dat die vrouw van m'n oom misbruikt van me maakt.

Ook omdat ze steeds zegt, dat als mijn oom overlijd, ik daar moet gaan wonen en haar mantelzorger moet worden......

Wat vinden jullie, geven ze te weinig ? 20 euro per keer....
Of omdat mijn oom vroeger zoveel voor mij heeft gedaan , moet ik het zien als een soort fooi, en moet ik het uit familie liefde doen?

Zouden jullie dit doen in mijn situatie? (ik vind tuin werk niet zo leuk, doe het echt voor me oom)
pi_182837936
Ik mis in het hele verhaal je oom; wat zegt hij er van, dat zijn vrouw zo reageert?
pi_182837982
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 15:53 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik mis in het hele verhaal je oom; wat zegt hij er van, dat zijn vrouw zo reageert?
Mijn oom zegt op zo'n moment niets als ze zo praat...
Hij heeft ook een redelijke alcohol verslaving. (zo ver dat het er toe doet)

Zij beheerd ook het geld helaas..
pi_182838011
In jouw situatie zou ik eens een goed gesprek met je oom aangaan...

Vertel hem wat er op je hart ligt... Geef aan dat je heel erg waardeert wat hij voor je heeft gedaan, dat je hem graag helpt, maar dat je het gedrag van zijn vrouw als naar ervaart. En dat jij er geen plezier meer hebt op deze manier.

Spreek vanuit jezelf, dus niet zeggen dat zijn vrouw dit en dat is, maar focus je op haar tegenover jou.

En dat je graag dus een oplossing ziet, want anders is het voor jou niet meer te doen om langs te komen. Het moet ook leuk voor jou zijn/blijven.
pi_182838078
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 15:55 schreef ZwolseVlag11 het volgende:

[..]

Mijn oom zegt op zo'n moment niets als ze zo praat...
Hij heeft ook een redelijke alcohol verslaving. (zo ver dat het er toe doet)

Zij beheerd ook het geld helaas..
Wellicht kort door de bocht door mij, maar als je oom niet voor jou opkomt, moet jij voor jezelf opkomen.

En dat houdt dan waarschijnlijk in dat je stopt met helpen en dat jullie contact minder wordt.

Je bent geen verplichtingen tegenover je oom of tegen zijn vrouw. Wat jouw oom heeft gedaan voor jou toen je klein was, heeft hij zelf voor gekozen en is het niet zo eerlijk tegenover jou om daar *automatisch* wat voor terug te verwachten/krijgen, vooral als contact met je oom en z'n vrouw onplezierig voor je is.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2018 15:58:29 ]
pi_182838451
Ik vind het wel raar dat die vrouw zich op die manier bemoeit met wat jij met je geld doet. Als ik je verhaal lees krijg ik het idee dat het geld ook een belangrijke storende factor is in het hele verhaal. Het gaat om vrij weinig geld (nog geen 4,5 euro per uur), maar tegelijkertijd wordt dat een soort kapstok waar allerlei gedoe aan gehangen wordt.

Ga voor jezelf na waarom je daar iedere vrijdag in de tuin helpt. Doe je het voor je oom? Doe je het voor het geld? Als jij het fijn vindt om op die manier je oom te helpen en dat voor hem over hebt, dan kun je het natuurlijk gewoon blijven doen. Volg dan wel het advies van zarGon op om een goed gesprek met hem te hebben, zodat je wellicht iets aan de situatie met die vrouw kunt veranderen.

Maar vergeet jezelf alsjeblieft niet in dit hele verhaal. Het kan heel fijn zijn om je oom op deze manier te bedanken door hem in de tuin uit de brand te helpen, maar als je er zelf eigenlijk alleen maar gedoe aan overhoudt is het echt niet raar om ermee te stoppen. Je kunt er ook voor je oom zijn door regelmatig gewoon langs te gaan en samen een gezellige tijd te hebben.
pi_182838744
Je hebt geen verplichtingen en je moeder heeft gelijk dat zij misbruik maakt van je diensten, terwijl je daar voor hem bent.

Jij komt daar voor je 'oom' en hebt met haar niets te schaften, laat staan dat je het hoeft te accepteren dat ze dergelijke kutopmerkingen maakt. (en dan hoef je niet uit je slof te schieten, maar je kan wel assertief zijn en gewoon zeggen dat je niet van zulke opmerkingen gediend bent).

Je bent volwassen en je doet een vriendendienst waar zij eigenlijk alleen de reiskosten voor betalen. Je hebt het over 9 euro benzine, maar je moet onderhoud en afschrijving ook meerekenen. De belasting houdt een zéér krappe 19ct de kilometer aan (waarvan men het er wel over eens is dat dat niet toereikend is). Dat is dan dus ¤15,20 aan reiskosten en hou je ¤4,80 aan beloning over, voor de vier en een half uur werk die je daar verricht. En dat gaat ook op aan de auto, al besef je dat niet.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182838975
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 15:48 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
Zouden jullie dit doen in mijn situatie?
Zeggen dat je niet meer komt omdat zijn vrouw zo achterlijk doet.
  Spellchecker dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:48:34 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_182839348
Ik vind het geen stijl dat de vrouw van je oom je zo behandelt. Je kan met je oom erover gaan praten en uitleggen waarom je niet meer in de tuin komt werken. Kun je nog wel bij hem op de koffie (als zij een paar uurtjes weg is)?
pi_182839383
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 16:23 schreef Jordy-B het volgende:
Je hebt geen verplichtingen en je moeder heeft gelijk dat zij misbruik maakt van je diensten, terwijl je daar voor hem bent.

Jij komt daar voor je 'oom' en hebt met haar niets te schaften, laat staan dat je het hoeft te accepteren dat ze dergelijke kutopmerkingen maakt. (en dan hoef je niet uit je slof te schieten, maar je kan wel assertief zijn en gewoon zeggen dat je niet van zulke opmerkingen gediend bent).

Je bent volwassen en je doet een vriendendienst waar zij eigenlijk alleen de reiskosten voor betalen. Je hebt het over 9 euro benzine, maar je moet onderhoud en afschrijving ook meerekenen. De belasting houdt een zéér krappe 19ct de kilometer aan (waarvan men het er wel over eens is dat dat niet toereikend is). Dat is dan dus ¤15,20 aan reiskosten en hou je ¤4,80 aan beloning over, voor de vier en een half uur werk die je daar verricht. En dat gaat ook op aan de auto, al besef je dat niet.
Je hebt helemaal gelijk.

Als ze die opmerkingen maakt, zwijg ik altijd toe, omdat ze redelijk dominant is, en geen nare sfeer wilt creëren.
Maar inderdaad moet ik ook leren m'n grenzen aan te geven.

Ik geef immers haar ook op geen enkel vlak commentaar, al ben ik het vaak niet eens met wat ze zegt, ben eigenlijk best wel een mee prater.
pi_182839469
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 16:48 schreef maily het volgende:
Ik vind het geen stijl dat de vrouw van je oom je zo behandelt. Je kan met je oom erover gaan praten en uitleggen waarom je niet meer in de tuin komt werken. Kun je nog wel bij hem op de koffie (als zij een paar uurtjes weg is)?
Ze is er altijd.. En als ik in de tuin werk, staat ze vaak uit het raam te kijken naar mij.
Een keer belde ik in de tuin met mijn moeder, en toen kwam ze gelijk naar buiten.. En vroeg ze met zo'n rare lach of het werk al af was.

Dit heb ik toen gelijk thuis verteld, en toen zei m'n moeder, je bent daar niet in dienst.. En als ze verwachten dat je non stop werkt, dan moeten ze je ook gewoon een eerlijk tarief betalen..

Of je gaat daar op visite of ze betalen een normaal tarief is het advies van mijn moeder.
Ze eist ook al de aandacht op als ik even met mijn oom wilt praten , dan begint ze gelijk over zichzelf en vervolgens zitten we weer naar haar verhaal te luisteren....
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:55:07 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_182839479
Ja, grenzen aangeven hoe lastig het ook is als je niet comfortabel bent met het aangaan van de confrontatie. Wel tof dat je dus eigenlijk iets terugdoet voor die oom/niet oom :). En als dat mens helemaal uit haar plaat gaat en het niet meer werkbaar is dan moet je het ook maar stoppen denk ik.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_182839491
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 16:54 schreef ZwolseVlag11 het volgende:

[..]

Ze is er altijd.. En als ik in de tuin werk, staat ze vaak uit het raam te kijken naar mij.
Een keer belde ik in de tuin met mijn moeder, en toen kwam ze gelijk naar buiten.. En vroeg ze met zo'n rare lach of het werk al af was.

Dit heb ik toen gelijk thuis verteld, en toen zei m'n moeder, je bent daar niet in dienst.. En als ze verwachten dat je non stop werkt, dan moeten ze je ook gewoon een eerlijk tarief betalen..

Of je gaat daar op visite of ze betalen een normaal tarief is het advies van mijn moeder.
Ze eist ook al de aandacht op als ik even met mijn oom wilt praten , dan begint ze gelijk over zichzelf en vervolgens zitten we weer naar haar verhaal te luisteren....
Spreek met je oom ergens anders af dan zodat je met hem kan praten. Desnoods bij jou thuis.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:57:44 #14
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_182839539
Je moet alles op tafel leggen tegen zowel je oom als stieftante. Je werkt daar immers daar voor een hongerloon. Zegt dat je graag wil helpen maar dat je wel wat meer respect verdiend. Zeg maar dat ze bij een professioneel bedrijf veel meer geld kwijt zijn.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_182839760
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 16:57 schreef Zihuatanejo het volgende:
Je werkt daar immers daar voor een hongerloon.
Gratis met reiskostenvergoeding.

Ik denk dat dat het probleem ook een beetje is. Blijkbaar denkt mevrouw dat de TS daar in dienst is, maar dat is niet zo. Het is gewoon vrijwilligerswerk waar de TS reiskosten voor vergoed krijgt. En vrijwilligerswerk is ook werk, maar mevrouw hoeft de TS niet achter de kont aan te zitten om hem aan het werk te houden, opmerkingen over geld te maken, of zich überhaupt met de voorgeschiedenis van TS en 'oom' te bemoeien.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182839864
Je bent heel erg lief. En heel erg gek dat je dit doet. Zeker door dat gezeik van die vrouw. Ik snap dat je het voor die oom wilt doen, maar zo is het voor jou gewoon een heel nare situatie en ik ben het er ook mee eens dat ze misbruik van je maken. Het ergste is denk ik nog dat ik denk dat die relatie met die oom hier nu aan kapot zal gaan. Of je nu stopt of doorgaat (onbeperkt doorgaan hou je niet vol...).

Ga een gesprek aan. Schrijf desnoods een brief met de hierboven genoemde punten als je moeite hebt met een gesprek. Maar hou er ook mee op om het als gewoonte te doen. Helpen is prima, maar niet op deze manier.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:29:22 #17
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_182840233
Laat die tuin lekker en ga wat leuks met je "oom" doen.
So we just called him Fred
  Spellchecker dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:32:49 #18
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_182840301
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 17:29 schreef FredvZ het volgende:
Laat die tuin lekker en ga wat leuks met je "oom" doen.
^O^
  woensdag 31 oktober 2018 @ 00:07:34 #19
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_182848663
Godver wat een naar wijf heeft die oom van jou zich opgeschaard :r

Wellicht dat je door je autisme passief overkomt maar je kunt er zeker wat van zeggen. Die gierige heks is sowieso uit op de erfenis van je oom. Stel daarom eens voor om met je oom iets leuks te doen zonder haar.

En dat tuinwerk zou ik maar mee kappen, of in ieder geval 10 euro per uur vragen want dit is puur profiteren (van haar kant).
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  Moderator woensdag 31 oktober 2018 @ 10:36:04 #20
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182852518
Wacht, wat? Dus jij verdient daar een grijpstuiver, en vervolgens huur je van dat verdiende geld een bootje en dan denkt zij te moeten zeggen dat dat niet goed is dat je dat van 'hun' geld doet? Volgens mij is dat JOUW geld op het moment dat ze het aan je gegeven hebben. Wat een kansloos mens.

En dat is dan even 1 dingetje uit de waslijst van verknipte dingen die dat mens doet. "Ja leuk en aardig dat je nu bestaat maar eigenlijk kon je moeder het niet aan". Nou, zelfs als dat zo is, waar haalt zij het gore lef vandaan zich daarmee te bemoeien?

Ik snap en bewonder je committment naar je oom toe, maar dit moet je echt niet willen. Er wordt misbruik van je gemaakt en ook door je oom, want die weet dit heus wel, maar staat het toe, dus, ja, hoewel ik je loyaliteit bewonder is dit niet een situatie waar jij beter van wordt TS, en dus kun je daar beter mee stoppen.

Maar goed, dat kunnen wij wel zeggen, jij hebt toch een emotionele binding met die man, dus voor jou is dat wat lastiger.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_182863210
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 17:29 schreef FredvZ het volgende:
Laat die tuin lekker en ga wat leuks met je "oom" doen.
Precies dit. Zonder tante erbij.
Alius aliud dicit
pi_182863746
Zet haar uit je leven. Je hebt niets met haar, je wil niets met haar. Klaar. Dat je oom een te grote tuin heeft gekocht geeft niet dat jij verplicht die tuin moet onderhouden.

Ga leuke dingen doen met je oom, zonder die vrouw. Lukt dat niet? Geef je oom aan dat je bij hem langs wil komen als zij er niet is, en anders niet.
pi_182863851
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 16:55 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Spreek met je oom ergens anders af dan zodat je met hem kan praten. Desnoods bij jou thuis.
Gewoon met oom in de auto zogenaamd naar het tuincentrum. Dan hoeft zijn vrouw geen argwaan te krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2018 20:14:09 ]
  woensdag 31 oktober 2018 @ 20:17:26 #24
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_182863951
quote:
6s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 20:13 schreef Chai het volgende:

[..]

Gewoon met oom in de auto zogenaamd naar het tuincentrum. Dan hoeft zijn vrouw geen argwaan te krijgen.
Hoge boom kopen en een stuk touw
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_182863977
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 20:17 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Hoge boom kopen en een stuk touw
Voor oom om zich van die kenau te bevrijden?
pi_182864155
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 20:09 schreef Jardis het volgende:
Zet haar uit je leven. Je hebt niets met haar, je wil niets met haar. Klaar. Dat je oom een te grote tuin heeft gekocht geeft niet dat jij verplicht die tuin moet onderhouden.

Ga leuke dingen doen met je oom, zonder die vrouw. Lukt dat niet? Geef je oom aan dat je bij hem langs wil komen als zij er niet is, en anders niet.
Dit. Kans is groot dat je het contact met je oom zal verliezen maar mensen als die vrouw van hem zijn onverbeterlijk, die zal zich nooit, maar dan ook nooit normaal gaan gedragen tegenover jou.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 1 november 2018 @ 10:33:16 #27
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_182872344
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 15:48 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
Goede middag ,

Ben zelf 25 jaar.. En mijn moeder is na mijn geboorte altijd vrijgezel gebleven.
Toen ik klein was, ging ik naar de na schoolse opvang, omdat moeders werkte, en op de woensdag ging ik altijd naar een familielid, geen officiële familie maar ik noemde hem altijd ''oompje''

Bij het programma "DNA onbekend" bleek "Oompje" vaak de vader.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')