abonnement Unibet Coolblue
pi_182836618
quote:
AMERONGEN - De gemeente Utrechtse Heuvelrug wil als een van de eerste gemeenten in de provincie Utrecht het oplaten van ballonnen in de ban doen. Dat staat in de nieuwe Algemene Plaatselijke Verordening die nu ter inzage ligt.

Herdenkingsballonnen, vuurballonnen, sfeerballonnen, Thaise wensballonnen. Het mag, als het aan het college van burgemeester en wethouders van Utrechtse Heuvelrug ligt, straks niet meer. De ballonnen komen in het milieu terecht en kunnen daar flinke schade aanrichten. Vogels, vissen en zoogdieren zijn uiteindelijk de dupe van de ballonnen, doordat ze ze onbedoeld opeten en of verstrikt raken in de touwen of sierlinten die aan de ballonnen zitten.

Natuurbranden
Ballonresten en sierlinten kunnen volgens de gemeente bovendien watergangen verstoppen en ballonnen met open vuur (de zogenoemde wensballonnen) kunnen natuurbranden veroorzaken.

De Tweede Kamer riep gemeenten in 2014 al op om het oplaten van ballonnen actief tegen te gaan. De gemeente Wijk bij Duurstede roept mensen die ballonnen willen oplaten bij bijvoorbeeld een feestje of een herdenking op om na te denken over een alternatief.

De gemeente Utrechtse Heuvelrug kan nog wel afwijken van het verbod.

Bron
pi_182836660
en hoe willen ze dat gaan handhaven dan?
pi_182836708
Moet meteen hier aan denken :')

pi_182836716
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 15:04 schreef wietparkiet het volgende:
en hoe willen ze dat gaan handhaven dan?
ik denk dat dit een proefballonnetje is. 8-)
  Moderator dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:08:04 #5
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_182836749
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 15:06 schreef Handleiding het volgende:

[..]

ik denk dat dit een proefballonnetje is. 8-)
HAAAAAAA! _O-
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_182836954
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 15:06 schreef LurkJeRot het volgende:
Moet meteen hier aan denken :')

De tering. Dan stellen die paar ballonnetjes op de Utrechtse heuvelrug ook niets voor.
pi_182837049
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 15:04 schreef wietparkiet het volgende:
en hoe willen ze dat gaan handhaven dan?
anti luchtballonnen afweergeschut :7
pi_182837723
Als het om plastic gaat, kunnen de maatregelen niet radicaal genoeg imo.
Eens kijken
pi_182839258
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 15:46 schreef Maharski het volgende:
Als het om plastic gaat, kunnen de maatregelen niet radicaal genoeg imo.
Idd.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_182839484
Dat zouden ze overal wel mogen doen. Ballonnen oplaten is niets meer dan afval op straat gooien met een omweg en ongecontroleerd vuurtjes laten wegvliegen is ook gewoon dom.
pi_182840007
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 15:04 schreef wietparkiet het volgende:
en hoe willen ze dat gaan handhaven dan?
Met F16's })
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:52:05 #12
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_182840629
Ballonnen zijn zinloze en schadelijke dingen. Maar ik vraag me af of de impact nou zo groot is dat dit echt wat merkbaars gaat opleveren.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_182841197
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 17:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ballonnen zijn zinloze en schadelijke dingen. Maar ik vraag me af of de impact nou zo groot is dat dit echt wat merkbaars gaat opleveren.
https://nos.nl/artikel/21(...)voor-het-milieu.html
pi_182846220
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 17:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ballonnen zijn zinloze en schadelijke dingen. Maar ik vraag me af of de impact nou zo groot is dat dit echt wat merkbaars gaat opleveren.
Maar rietjes mogen ook niet meer huh, dat gaat schelen.....

En bedenk dan dat een nederlandse firma, de vervuilde grond uit de parijse metro haalt en dat hier vrolijk dumpt in onze meren en rivieren!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:41:11 #15
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_182846233
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 17:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ballonnen zijn zinloze en schadelijke dingen. Maar ik vraag me af of de impact nou zo groot is dat dit echt wat merkbaars gaat opleveren.
Rubber vergaat nauwelijks en dieren vreten die zooi op.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_182846520
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 21:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Rubber vergaat nauwelijks en dieren vreten die zooi op.
Met alle gevolgen van dien...... Plastic is wel een van de meest vervelende uitvindingen ooit. Snap ook niet dat men in het begin niet had kunnen voorzien, problemen met onafbreekbaar materiaal.
Eens kijken
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:25:38 #17
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_182847150
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 21:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Rubber vergaat nauwelijks en dieren vreten die zooi op.
Klopt, maar ik was eigenlijk in de veronderstelling dat het oplaten van ballonnen niet echt meer een ding is tegenwoordig. Maar die link van Handleiding zegt wat anders.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_182847246
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 21:53 schreef Maharski het volgende:

[..]

Met alle gevolgen van dien...... Plastic is wel een van de meest vervelende uitvindingen ooit. Snap ook niet dat men in het begin niet had kunnen voorzien, problemen met onafbreekbaar materiaal.
Er zijn minstens net zoveel positieve toepassingen van plastic te noemen, waarbij de mate waarin het niet reageert op bepaalde stoffen juist bijgedragen heeft aan het doel ervan. Als ik denk aan vervelende uitvindingen denk ik aan de atoombom of aan autotune.
pi_182847688
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 22:29 schreef MadJackthePirate het volgende:
Er zijn minstens net zoveel positieve toepassingen van plastic te noemen, waarbij de mate waarin het niet reageert op bepaalde stoffen juist bijgedragen heeft aan het doel ervan. Als ik denk aan vervelende uitvindingen denk ik aan de atoombom of aan autotune.
Kun je daarvan concrete voorbeelden geven?

Maar laten we iig beginnen met wegwerp-plastic. Dat is in ieder geval het meest rampzalige gebruik ervan.
Eens kijken
pi_182847795
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 22:50 schreef Maharski het volgende:

[..]

Kun je daarvan concrete voorbeelden geven?

Maar laten we iig beginnen met wegwerp-plastic. Dat is in ieder geval het meest rampzalige gebruik ervan.
Wegwerp plastic is sowieso troep ja. Maar zolang het gerecycled wordt is plastic op zich geen probleem. Qua voorbeelden zijn er zoveel dat ik niet eens weet waar te beginnen. Vooral als lichtgewicht vervanger van metalen zijn polymeren van belang geweest, thermoplasten, thermoharders...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')