abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:38:28 #1
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_182833764
Hoi,

Ik ben langzaam mezelf andriod aan het leren met die apps enzo. Ik heb een vraagje over kalenders. Ik wil graag zodra ik mijn telefoon unlock, zien welke akties er openstaan vandaag of komende week. In de onderstaande link stonden wat kalenderopties en nou heb ik een vraagje over Cal Kalender Widget. Is deze wedget gekoppeld aan google kalender. Dat zou dan inhouden dat het widget gewoon de google kalender weergeeft wat voor mij goed genoeg is. Of is het zo dat dit een andere kalender app is? Indien dit zo is, moet ik dan die kalenderdata overzetten of hoe gaat dat dan?

https://twitgoo.com/best-calendar-apps-android/

Mijn doel is dat ik goed overzicht heb van de dag of de week of de maand en wat er allemaal nog moet gebeuren. Welke app/setup gebruiken jullie dan voor goed overzicht van de kalender?
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:40:50 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_182833825
Google levert standaard al een widget mee voor de kalender
So we just called him Fred
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:20:56 #3
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_182835879
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 12:40 schreef FredvZ het volgende:
Google levert standaard al een widget mee voor de kalender
Waar kan ik dan instellen dat als mijn unlocked, ik automatisch een 7 dagen kalender zie?
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_182835994
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 14:20 schreef govie het volgende:

[..]

Waar kan ik dan instellen dat als mijn unlocked, ik automatisch een 7 dagen kalender zie?
Bij de eigenschappen van die widget.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:32:06 #5
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_182836056
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 14:28 schreef SinkholeTheMayo het volgende:

[..]

Bij de eigenschappen van die widget.
Welke widget. Zoals je ziet snap ik er geen snars van, all die apps en widgets is een beetje nieuw voor me. Moet ik nou eerst een widget installeren naast de kalander die er standaard opzat? Zo ja, welke uit de playstore of moet ik dat anders instellen?
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_182837055
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:20:57 #7
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_182840028
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 14:32 schreef govie het volgende:

[..]

Welke widget. Zoals je ziet snap ik er geen snars van, all die apps en widgets is een beetje nieuw voor me. Moet ik nou eerst een widget installeren naast de kalander die er standaard opzat? Zo ja, welke uit de playstore of moet ik dat anders instellen?
Houd je duim op een lege plek van het eerste scherm dat je ziet als je je telefoon unlocked.

Druk dan op widgets en beweeg je vinger naar rechts tot je de kalendar widget ziet. Druk daar op.

Nu heb je je kalender op het eerste scherm dat je ziet na het unlocken
So we just called him Fred
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:32:13 #8
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_182841618
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 17:20 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Houd je duim op een lege plek van het eerste scherm dat je ziet als je je telefoon unlocked.

Druk dan op widgets en beweeg je vinger naar rechts tot je de kalendar widget ziet. Druk daar op.

Nu heb je je kalender op het eerste scherm dat je ziet na het unlocken
jij bent een held! O+ Zo zie je maar hoe ouderwets ik ben. Ik heb nog veel te leren.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:33:34 #9
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_182847324
Nogmaals bedankt. Ik heb voorlopig de google calendar widget en de buienradar widget erop gezet. Voor accu heb ik niet nodig 5000mah en de rest is minder belangrijk qua vlugheid om te checken. Misschien dat ik nog wat andere widgets uittest want ik heb meerdere bureaubladen dus why not.

Nogmaals bedankt, precies wat ik wilde. _O_
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  woensdag 31 oktober 2018 @ 00:10:35 #10
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_182848694
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 18:32 schreef govie het volgende:

[..]

jij bent een held! O+ Zo zie je maar hoe ouderwets ik ben. Ik heb nog veel te leren.
You're welcome
So we just called him Fred
  woensdag 31 oktober 2018 @ 15:32:03 #11
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_182857675
Hopelijk mag ik nog een aantal dingen vragen. Ik heb een aantal sites doorgelopen en heb standaard apps geinstalleerd, ook al denk ik niet dat ik ze veel zal gebruiken. Amaze, phonograph,snapseed, nova launcher en nog meer van dat soort dingen. Maar ik zat ook te denken aan veiligheid.

1. Is find my device een belangrijke optie op in te stellen? Dat lijkt me wel verstandig toch?
2. Hoe zien jullie antivirus, is dit nodig op een smartphone? Op linux vroeger had je geen antivirus nodig en volgens mij nog steeds niet echt (en andriod is linux dacht ik). Hoe lees wel over malwarebytes app, maar vraag me af of het eigenlijk wel nodig is een antivirus mallware tjoeptjoep. Als het nodig welke opzet is dan het beste met de makkelijkste interface?
3. Gebruiken jullie vaak google assistent?
4. Ik wordt een beetje beu van al die paswoorden op het internet, wat is nou de makkelijkste en veiligste manier om al je paswoorden, hetzij van de computer danwel de telefoon te beheren op zo'n manier dat als ik de telefoon kwijtraak ik nog steeds bij mijn paswoorden kan?

thx.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_182892174
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 15:32 schreef govie het volgende:

1. Is find my device een belangrijke optie op in te stellen? Dat lijkt me wel verstandig toch?
Ik heb hem wel ingesteld, vind ik wel prettig, nog nooit gebruikt overigens. Is een kleine moeite
2. Hoe zien jullie antivirus, is dit nodig op een smartphone? Op linux vroeger had je geen antivirus nodig en volgens mij nog steeds niet echt (en andriod is linux dacht ik). Hoe lees wel over malwarebytes app, maar vraag me af of het eigenlijk wel nodig is een antivirus mallware tjoeptjoep. Als het nodig welke opzet is dan het beste met de makkelijkste interface?
Goede vraag wel, persoonlijk gebruik ik geen antivirus omdat ik niet echt van plan was om gekke sites te bezoeken/vreemde apps te downloaden. Wel maak ik veel gebruik van vpn naar mijn eigen netwerk toe als ik buiten huis ben en daar zit een pi achter die behoorlijk wat verkeer afvangt, alhowel dat vooral voor advertenties/trackers is. Het hangt dus, denk ik, vooral af wat je van plan bent te gaan doen. Als je gewoon met wat standaard apps wil werken en een beetje FOK! wil browsen, zou ik de moeite niet nemen.
3. Gebruiken jullie vaak google assistent?
Nope.
4. Ik wordt een beetje beu van al die paswoorden op het internet, wat is nou de makkelijkste en veiligste manier om al je paswoorden, hetzij van de computer danwel de telefoon te beheren op zo'n manier dat als ik de telefoon kwijtraak ik nog steeds bij mijn paswoorden kan?
Verschillende mogelijkheden: Ik gebruik Keepass, heb m'n database daarvan op dropbox gezet en heb er 2factor van gemaakt door een keyfile te genereren die ik op ieder device heb weggezet. Voordeel is dat het open source is en, vind ik, behoorlijk eenvoudig in gebruik. Nadeel is dat het niet zoiets als LastPass (dacht ik) heeft en met browser plugins werkt. Stukje gebruikersgemak zit er niet in en het vereist even wat moeite om het in te stellen. Van Keepass zijn overigens ook een aantal (onofficiële) mobile apps geschreven, ik gebruik Keepass2Android.

thx.
  vrijdag 2 november 2018 @ 19:57:45 #13
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_182905045
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 november 2018 08:26 schreef bagpiper001 het volgende:
LastPass
Thx. Ik zal eens op zoek gaan naar een password manager die bij me past. Ik heb een artikel gevonden over gratis passwordmanagers. NU is het even nagaan dit weekend of ik Lastpass, 1U Password Manager of voor de Myki Password manager ga.

https://www.pcmag.com/article2/0,2817,2475964,00.asp

[ Bericht 9% gewijzigd door govie op 02-11-2018 20:48:23 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  zaterdag 3 november 2018 @ 20:21:28 #14
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_182924132
1. Ik doe de 3 belangrijkste emailadressen op een papiertje schrijven en bij mijn documentatie.
2. Lastpass voor alle andere websites eerst eventjes testen in firefox alvorens ik deze op de mobiel zet.
3. DigiD heb sms verificatie dus die is ook geen probleem.

Thx again
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_183030750
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 19:57 schreef govie het volgende:

[..]

Thx. Ik zal eens op zoek gaan naar een password manager die bij me past. Ik heb een artikel gevonden over gratis passwordmanagers. NU is het even nagaan dit weekend of ik Lastpass, 1U Password Manager of voor de Myki Password manager ga.

https://www.pcmag.com/article2/0,2817,2475964,00.asp
Lastpass kost wel geld terwijl Keepass ook uitstekend werkt en is geheel gratis. Bovendien zijn er ook veel bedrijven die gebruik maken van Keepass.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 8 november 2018 @ 23:41:08 #16
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_183034136
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 21:30 schreef HSG het volgende:

[..]

Lastpass kost wel geld terwijl Keepass ook uitstekend werkt en is geheel gratis. Bovendien zijn er ook veel bedrijven die gebruik maken van Keepass.
Thanks! Ik had het een beetje uitgezocht, en lastpass is volgens mij gratis (ook volgens het artikel). Ik heb het nu zo geregeld dat :

a. 3 emailwachtwoorden opgegeschreven op een a4tje voor in mijn map (alledrie anders). Deze zijn altijd digitaal veilig;
b. Ik heb voor digiD en steam sms verificatie+een app;
c. Ik heb lastpass (gratis versie) voor alle websites en winkels. Ik wil graag ook op de pc wachtwoorden beheersen en dan schijnt lastpass prima te werken (ik ervaar het tzt wel);
d. Geen een wachtwoord is meer hetzelfde, maar ik weet het ook niet meer uit het hoofd (ook niet van de emailaccounts).

Met de bovenstaande opzet ga ik voorlopig even door. Als het niet bevalt kan ik altijd switchen.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')