abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182832915
Ik heb alweer een jaar mijn huis maar met de verlichting blijf ik moeilijk doen.
Heb een lessenaarsdak wat inhoud dat het plafond in de slaapkamers schuin loopt en een knik heeft maar niet echt heel schuin is (zeg 10 graden).
Dit idee:


Dit maakt wel dat verlichting uitzoeken ervoor lastig is want een gewone plafondiere ziet er raar uit op een schuinvlak, inbouwspotjes is niet meer mogelijk want er zit al een nieuw plafond in en bij opbouw ziet het er ook raar uit. Een hanglamp ben ik geen groot fan van want ik ben bang dat die er binnen de kortste keren afligt of ik mijn hoofd stoot.

Nu zag ik net deze oplossing voor een afzuigkap:


In een kleinere vorm zou dit denk ik een mooie oplossing zijn. De lamp hangt recht en ook stevig. Maar hoe maak je zoiets?

Ook sta ik open voor andere (liefst kant en klare oplossingen). Er is nog wel een uitdaging: het moet met Phillips Hue werken dus er moet een gu10 of e27 fitting inzitten en geen geïntegreerde led.

Een andere oplossing is een industriële spotrail maar daar heb ik ook mijn bedenkingen bij hoe dat oogt op een schuin vlak.

[ Bericht 1% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 30-10-2018 12:05:24 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_182848733
Als je een lamp met 1 of 2 ophangpunten (draad of kabel) hebt en je hangt hem op in de breedte, dan maakt het toch niet uit? Als je iets in de lengte op wil hangen kom je inderdaad uit op een constructie als op de foto.
Heb je wel stroompunten in je plafond?
Feel the fuzz!
pi_182864942
Opbouwspots kunnen prima op een schuin plafond.

Hanglampen met een snoerpendel die je ver genoeg inkort kan ook, net zoals hierboven beschreven een langwerpige hanglamp die aan twee snoeren/staalkabels hangt.
pi_182871854
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 20:58 schreef Ivo1985 het volgende:
Opbouwspots kunnen prima op een schuin plafond.

Hanglampen met een snoerpendel die je ver genoeg inkort kan ook, net zoals hierboven beschreven een langwerpige hanglamp die aan twee snoeren/staalkabels hangt.


Dit idee krijg je dan. Maar mijn plafond is ook weer niet zo hoog.

Andere optie is deze:
https://www.westwingnow.n(...)DEQ18NOV78372-119398
Door de aparte hoeken valt de schuinte minder op.

Lamp komt trouwens recht boven het bed te hangen. Ik kan ook staande lampen nemen maar eigenlijk is een plafond lamp wel noodzakelijk om de gehele ruimte te verlichten.

Of zo'n spot constructie maar dat zijn er wel erg veel.
https://www.westwingnow.nl/plafondlamp-roma-85064.html

Ik zoek iets met een modern uiterlijk zoals:
https://www.fonq.nl/product/lucide-otona-hanglamp/261312/
Deze heb ik 2 boven de eetkamer hangen.

Dit zou een goede optie zijn.
https://www.fonq.nl/product/lucide-xirax-spot/261366/

[ Bericht 5% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 01-11-2018 10:20:37 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_182873679
Ik zag in een ander topic dat IKEA plafondpanelen heeft, geen idee van de specs maar dat is vast makkelijk op te zoeken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_182873761
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik zag in een ander topic dat IKEA plafondpanelen heeft, geen idee van de specs maar dat is vast makkelijk op te zoeken.
Ken ik maar daar komt niet heel erg sfeervol licht vanaf.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_182878673
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 10:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit idee krijg je dan. Maar mijn plafond is ook weer niet zo hoog.

En als je dat ding een kwartslag draait?
pi_182879143
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:20 schreef kingjotte het volgende:

[..]

En als je dat ding een kwartslag draait?
Ik laat hem met de schuinte meelopen dan.
Overigens zag ik nu ook dit:
https://www.fonq.nl/product/lucide-xirax-spot/261366/

Dat zou ook moeten kunnen werken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')