abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182832388
quote:
Trump wil burgerschap bij geboorte afschaffen
Donald Trump, de president van de Verenigde Staten, is van plan om het recht op burgerschap bij geboorte af te schaffen. Dit zegt hij in een dinsdag gepubliceerd interview met nieuwswebsite Axios.

Hij noemt het "belachelijk" dat een persoon de VS binnen kan komen, een kind kan krijgen, en dat dit kind dan zijn leven kan profiteren van de "Amerikaanse voordelen".

Volgens de president heeft hij zijn plannen al besproken en zal hij binnenkort een decreet tekenen om de burgerschap bij geboorte af te schaffen. Nu is het nog zo dat elke baby die geboren wordt in de VS de Amerikaanse nationaliteit krijgt.

Volgens Axios valt het nog te betwijfelen of Trump zijn zin krijgt, omdat in het veertiende amendement het geboorterecht staat omschreven. Het amendement, waarin ook staat dat burgers als gelijken moeten worden behandeld, werd na de Amerikaanse burgeroorlog ingevoerd mede om racisme tegen te gaan.
Bron: nu.nl
Is een baby dan staatloos? Hoe moet ik dit zien _O- Dit kan toch niet 8)7
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:27:02 #2
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_182832395
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:26 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Is een baby dan staatloos? Hoe moet ik dit zien _O- Dit kan toch niet 8)7
Nationaliteit van de ouders.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:27:17 #3
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_182832401
Gewoon de nationaliteit die de ouders ook hebben he met je rare vragen
pi_182832411
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:27 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Nationaliteit van de ouders.
Wat als die ouders zelf in Amerika geboren zijn? Voor hun baby is dit ook van toepassing, zoals ik het lees.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:28:48 #5
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_182832434
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:27 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Wat als die ouders zelf in Amerika geboren zijn? Voor hun baby is dit ook van toepassing, zoals ik het lees.
Gewoon zoals het hier ook werkt
pi_182832460
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:27 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Wat als die ouders zelf in Amerika geboren zijn? Voor hun baby is dit ook van toepassing, zoals ik het lees.
Nee, dit gaat alleen gelden voor mensen die zelf geen staatsburger zijn van Amerika.

Maar goed, dan moet er dus wel wat aan de grondwet gesleuteld gaan worden, want dit staat er momenteel nog in:

quote:
All persons born or naturalized in the United States, and subject to the jurisdiction thereof, are citizens of the United States and of the State wherein they reside.
En iedereen weet dat de grondwet praktisch heilig is, al verwacht ik dat de Republikeinen daar minder aan hechten op het moment dat het buitenlanders betreft in plaats van wapens.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_182832467
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:28 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Gewoon zoals het hier ook werkt
Hoe werkt dat dan? Stel dat beide ouders geboren en getogen zijn in Amerika, en Trump zegt nu dat die baby de nationaliteit niet kan krijgen,. Dat is toch bizar.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:31:26 #8
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_182832473
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:30 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Hoe werkt dat dan? Stel dat beide ouders geboren en getogen zijn in Amerika, en Trump zegt nu dat die baby de nationaliteit niet kan krijgen,. Dat is toch bizar.
Die baby is dan toch gewoon Amerikaans omdat zijn ouders dat ook zijn? :T
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:31:31 #9
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_182832478
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:27 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Wat als die ouders zelf in Amerika geboren zijn? Voor hun baby is dit ook van toepassing, zoals ik het lees.
Als die ouders in Amerika geboren zijn, maar niet de Amerikaanse nationaliteit, is het toch vreemd dat ze die nooit gekregen hebben
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_182832506
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:30 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, dit gaat alleen gelden voor mensen die zelf geen staatsburger zijn van Amerika.

Maar goed, dan moet er dus wel wat aan de grondwet gesleuteld gaan worden, want dit staat er momenteel nog in:

[..]

En iedereen weet dat de grondwet praktisch heilig is, al verwacht ik dat de Republikeinen daar minder aan hechten op het moment dat het buitenlanders betreft in plaats van wapens.
Werkt dat geen illegaliteit in de hand? Dat er dan kinderen zijn die niet geregistreerd staan, waar je als overheid dus 0.0 invloed op hebt omdat ze niet bestaan?
pi_182832531
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:31 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Die baby is dan toch gewoon Amerikaans omdat zijn ouders dat ook zijn? :T
Dat is het meest logisch ja.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:34:12 #12
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_182832535
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:33 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Werkt dat geen illegaliteit in de hand? Dat er dan kinderen zijn die niet geregistreerd staan, waar je als overheid dus 0.0 invloed op hebt omdat ze niet bestaan?
Neuh, bloedrecht is zo'n beetje overal behalve in wat Amerikaanse landen de norm
pi_182832556
oH. jeetje. en hoe dan met de gemengde huwelijken?
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:35:35 #14
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_182832566
Gewoon logisch. Ik zou het ook raar vinden als iemand een Nederlands paspoort zou krijgen als zijn/haar ouders hier illegaal zijn.
pi_182832569
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:34 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Neuh, bloedrecht is zo'n beetje overal behalve in wat Amerikaanse landen de norm
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedrecht zit je te trollen hugo? _O-
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:36:16 #17
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_182832576
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:35 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedrecht zit je te trollen hugo? _O-
naja recht van het bloed
:P
pi_182832597
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:33 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Werkt dat geen illegaliteit in de hand? Dat er dan kinderen zijn die niet geregistreerd staan, waar je als overheid dus 0.0 invloed op hebt omdat ze niet bestaan?
Er zullen inderdaad meer illegalen komen als je niet meer direct legaal bent als je geboren wordt op Amerikaans grondgebied. Dat lijkt me een vrij voor de hand liggende conclusie.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_182832605
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:35 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedrecht zit je te trollen hugo? _O-
Gewoon "ius sanguinis" vertaald in het Nederlands.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:38:33 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182832609
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:26 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Is een baby dan staatloos? Hoe moet ik dit zien _O- Dit kan toch niet 8)7
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:26 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Is een baby dan staatloos? Hoe moet ik dit zien _O- Dit kan toch niet 8)7
Nee, nationaliteit van de ouders. Net als in NL
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182832690
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

[..]

Nee, nationaliteit van de ouders. Net als in NL
Ook daar valt wat voor te zeggen, alleen dat haalde ik niet uit het artikel. Dus mijn eerste gedachte was dat Trump baby's staatloos wilde maken _O-
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:42:30 #22
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_182832700
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:41 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Ook daar valt wat voor te zeggen, alleen dat haalde ik niet uit het artikel. Dus mijn eerste gedachte was dat Trump baby's staatloos wilde maken _O-
Dat haalde je ook niet uit voorgaande reacties?
pi_182832738
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:42 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Dat haalde je ook niet uit voorgaande reacties?
Tuurlijk wel, maar ik ga niet op iedereen individueel reageren.
pi_182832827
Even los of het terecht of onterecht is, wat voor 'winst' haal je hier in godsnaam uit...

Dit zijn echt van die 'cosmetische' ingrepen die helemaal niet zichtbaar zijn als je naar het totaalplaatje kijkt.
  † In Memoriam † dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:50:39 #25
230491 Zith
pls tip
pi_182832861
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:26 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Is een baby dan staatloos? Hoe moet ik dit zien _O- Dit kan toch niet 8)7
Gewoon zoals in het vreselijke Nederland.

Nu is het zo dat als je op vakantie in de USA bevalt, dat je kind staatsburger kan worden.

Edit: had niet door dat er meer reacties in het topic waren :')
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_182832886
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:50 schreef Zith het volgende:

[..]

Gewoon zoals in het vreselijke Nederland.

Nu is het zo dat als je op vakantie in de USA bevalt, dat je kind staatsburger kan worden.
Heeft dat nadelen?
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:53:51 #27
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_182832920
Migranten die hun kinderen gebruiken als een voet tussen de deur. :') Vind het een prima voorstel.
  † In Memoriam † dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:55:05 #28
230491 Zith
pls tip
pi_182832953
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:51 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Heeft dat nadelen?
Als je niet wil dat Jan en alleman staatsburger kan worden wel.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:56:59 #29
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_182832998
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:30 schreef Ludachrist het volgende:

Maar goed, dan moet er dus wel wat aan de grondwet gesleuteld gaan worden, want dit staat er momenteel nog in:

[..]

En iedereen weet dat de grondwet praktisch heilig is, al verwacht ik dat de Republikeinen daar minder aan hechten op het moment dat het buitenlanders betreft in plaats van wapens.
'Wel wat aan de grondwet sleutelen' is een understatement in de VS. Het lijkt me dat dit alleen gewijzigd kan worden door de grondwet te amenderen. De procedure daarvoor:
- Een twee derde meerderheid voor het amendement in zowel Huis van Afgevaardigden als de Senaat
- Vervolgens moet drie vierde van de staten dit amendement ratificeren, binnen een opgegeven aantal jaar (meestal 7 jaar).
pi_182833020
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:56 schreef freako het volgende:

[..]

'Wel wat aan de grondwet sleutelen' is een understatement in de VS. Het lijkt me dat dit alleen gewijzigd kan worden door de grondwet te amenderen. De procedure daarvoor:
- Een twee derde meerderheid voor het amendement in zowel Huis van Afgevaardigden als de Senaat
- Vervolgens moet drie vierde van de staten dit amendement ratificeren, binnen een opgegeven aantal jaar (meestal 7 jaar).
Makkelijkere optie is de SC in dit geval, die moet gaan uitleggen dat dit amendement niet slaat op iedereen, maar alleen op iedereen die de Amerikaanse nationaliteit al heeft.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_182833071
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:26 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Is een baby dan staatloos? Hoe moet ik dit zien _O- Dit kan toch niet 8)7
Technisch lijkt het me niet zo haalbaar en aangezien het ook bij rijkere families kan gebeuren die Trump een warm hart toedraagt zal het uiteindelijk wel niets worden.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:00:35 #32
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182833074
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:26 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Is een baby dan staatloos? Hoe moet ik dit zien _O- Dit kan toch niet 8)7
Is ook helemaal niet zo vreemd wat Trump zegt (voor het eerst). In Nederland krijgt het kind de nationaliteit van de ouders en niet de Nederlandse.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182834395
Trump beweert dat hij het met een Executive Order kan afschaffen. Het 14de amendement zegt dat het geldt voor personen "subject to the jurisdiction thereof". Kan me moeilijk voorstellen dat het SC zou besluiten dat illegal aliens daar niet onder vallen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_182834858
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Er zullen inderdaad meer illegalen komen als je niet meer direct legaal bent als je geboren wordt op Amerikaans grondgebied. Dat lijkt me een vrij voor de hand liggende conclusie.
Als illegaal zou je nergens recht op moeten hebben, helaas is dat bij ons niet het geval.
pi_182834878
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 13:35 schreef JannekeC5 het volgende:

[..]

Als illegaal zou je nergens recht op moeten hebben, helaas is dat bij ons niet het geval.
Goed verhaal, lekker kort.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:40:58 #36
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_182834957
Haha mensen die meteen op hun paard springen _O-

In dit vreselijke land is dit ook de gewoonte. Het is maar gek dat je zomaar de nationaliteit krijgt omdat je illegaal binnengedrongen bent. Zo gek als in de USA zijn we zelfs hier niet. Lijkt me volledig logisch dat je de nationaliteit van je ouders krijgt. En als deze ook Amerikaans mogen worden omdat ze een verblijfsvergunning krijgen of legaal emigreren de kleine natuurlijk ook.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_182835042
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 13:40 schreef Lothiriel het volgende:
Het is maar gek dat je zomaar de nationaliteit krijgt omdat je illegaal binnengedrongen bent.
Dat krijgen ze niet. De kinderen krijgen de nationaliteit omdat ze daar geboren worden. Iemand die illegaal is binnengedrongen krijgt de Amerikaanse nationaliteit niet, en al helemaal niet ómdat hij illegaal binnengedrongen is.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:46:08 #38
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_182835095
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 13:44 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat krijgen ze niet. De kinderen krijgen de nationaliteit omdat ze daar geboren worden. Iemand die illegaal is binnengedrongen krijgt de Amerikaanse nationaliteit niet, en al helemaal niet ómdat hij illegaal binnengedrongen is.
Als je in NL illegaal binnenkomt en een kind baart - lekker convenient - dan is dat geen Nederlands kind. Waarom zou dat in de USA wel moeten zijn? Ik moet meestal lachen (al dan niet met kiespijn) als ik sommige maatregelen hoor die Trump graag zou willen invoeren maar dit vind ik volstrekt normaal eigenlijk.

Het geven van de nationaliteit aan een kind dat geboren wordt in de USA opent eigenlijk gewoon de deur naar misbruik. Hup zwanger en dan de grens oversneaken, heb je ineens een Amerikaans kind en kan je ook de ouders niet meer wegsturen. Slaat natuurlijk nergens op.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_182835122
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:53 schreef Gary_Oak het volgende:
Migranten die hun kinderen gebruiken als een voet tussen de deur. :') Vind het een prima voorstel.
Er is een bestaand probleem zoals door jou treffend omschreven. Trump lost het op. Natiestaat-haters gaan janken.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_182835371
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 13:46 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Als je in NL illegaal binnenkomt en een kind baart - lekker convenient - dan is dat geen Nederlands kind. Waarom zou dat in de USA wel moeten zijn? Ik moet meestal lachen (al dan niet met kiespijn) als ik sommige maatregelen hoor die Trump graag zou willen invoeren maar dit vind ik volstrekt normaal eigenlijk.
Dat is wat anders dan je net zegt. Jij zegt dat mensen de nationaliteit krijgen omdat ze illegaal binnengedrongen zijn. Dat zou betekenen dat een Mexicaan bij het succesvol illegaal oversteken van de grens de nationaliteit krijgt als beloning, wat logischerwijs niet zo is.

Wat je bedoelt te zeggen is dat kinderen van mensen die illegaal de grens zijn overgestoken de nationaliteit krijgen als ze in Amerika geboren worden. Dat is heel wat anders, die kinderen steken de grens immers zelf helemaal niet over, die worden gewoon geboren.

Of ze dan de nationaliteit moeten krijgen kan je over discussiëren.

quote:
Het geven van de nationaliteit aan een kind dat geboren wordt in de USA opent eigenlijk gewoon de deur naar misbruik. Hup zwanger en dan de grens oversneaken, heb je ineens een Amerikaans kind en kan je ook de ouders niet meer wegsturen. Slaat natuurlijk nergens op.
Dat kan inderdaad een van de gevolgen zijn. Daarom heb je in Amerika ook wetten die bepalen dat ouders en het kind op dat moment gewoon uitgezet kunnen worden. Als het kind dan 18 is mag het terugkomen, en als hij dan kan aantonen dat hij zichzelf en zijn ouders kan onderhouden mogen ook de ouders komen. Dat hele 'anchor baby' gebeuren is al een tijd achterhaald.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:04:54 #41
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_182835561
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 13:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat is wat anders dan je net zegt. Jij zegt dat mensen de nationaliteit krijgen omdat ze illegaal binnengedrongen zijn. Dat zou betekenen dat een Mexicaan bij het succesvol illegaal oversteken van de grens de nationaliteit krijgt als beloning, wat logischerwijs niet zo is.

Wat je bedoelt te zeggen is dat kinderen van mensen die illegaal de grens zijn overgestoken de nationaliteit krijgen als ze in Amerika geboren worden. Dat is heel wat anders, die kinderen steken de grens immers zelf helemaal niet over, die worden gewoon geboren.

Of ze dan de nationaliteit moeten krijgen kan je over discussiëren.

[..]

Dat kan inderdaad een van de gevolgen zijn. Daarom heb je in Amerika ook wetten die bepalen dat ouders en het kind op dat moment gewoon uitgezet kunnen worden. Als het kind dan 18 is mag het terugkomen, en als hij dan kan aantonen dat hij zichzelf en zijn ouders kan onderhouden mogen ook de ouders komen. Dat hele 'anchor baby' gebeuren is al een tijd achterhaald.
Ja dat was slecht verwoord van me, my bad. Ik bedoelde inderdaad bovenstaande.

Ik vind de discussie gewoon vreemd. Waarom is dit geen punt in Nederland of eender welk Europees land maar wel in de US? Niemand vindt het vreemd dat als je in Nederland geboren bent je niet zomaar aanspraak kunt maken op de Nederlandse nationaliteit.

Ik ben bijvoorbeeld geboren in een Nederlands ziekenhuis, omdat m'n ouders daar op vakantie waren & ik te vroeg ter wereld kwam. toch heb ik geen Nederlandse nationaliteit. Over een paar jaar hopelijk wel want ik ga me laten naturaliseren na m'n verhuizing maar toch :P
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_182835649
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 14:04 schreef Lothiriel het volgende:

Ik vind de discussie gewoon vreemd. Waarom is dit geen punt in Nederland of eender welk Europees land maar wel in de US?
Omdat het in de US al een jaar of 150 in de grondwet staat dat het zo werkt. Dat maakt het niet direct een goed systeem, al zullen er genoeg voorstanders zijn, maar de grondwet is daar natuurlijk wel bijzonder belangrijk. Dat Trump denkt dat hij met een executive order kan ingrijpen op dat punt lijkt mij meer het punt van discussie.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_182835749
Symboolpolitiek van Trump. Volgende week zijn de midweeks. Trump wil graag overkomen als de man die streng op immigratie is. Zie ook de soapserie rondom "the caravan".
pi_182835766
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 14:14 schreef Elfletterig het volgende:
Symboolpolitiek van Trump. Volgende week zijn de midweeks. Trump wil graag overkomen als de man die streng op immigratie is. Zie ook de soapserie rondom "the caravan".
Net een vakantie aan het boeken toevallig, dat je met midweek in je hoofd zit?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_182835794
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 14:09 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Omdat het in de US al een jaar of 150 in de grondwet staat dat het zo werkt. Dat maakt het niet direct een goed systeem, al zullen er genoeg voorstanders zijn, maar de grondwet is daar natuurlijk wel bijzonder belangrijk. Dat Trump denkt dat hij met een executive order kan ingrijpen op dat punt lijkt mij meer het punt van discussie.
De amerikaanse grondwet heeft natuurlijk ook een wat andere achtergrond dan de onze.. Zestig jaar terug was de usa nog min of meer een immigratie land waar je van harte welkom was.
pi_182835798
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 14:15 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Net een vakantie aan het boeken toevallig, dat je met midweek in je hoofd zit?
Oeps :@ Midterms bedoelde ik uiteraard :T
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:17:16 #47
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_182835806
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 14:09 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Omdat het in de US al een jaar of 150 in de grondwet staat dat het zo werkt. Dat maakt het niet direct een goed systeem, al zullen er genoeg voorstanders zijn, maar de grondwet is daar natuurlijk wel bijzonder belangrijk. Dat Trump denkt dat hij met een executive order kan ingrijpen op dat punt lijkt mij meer het punt van discussie.
Dat is inderdaad wat anders. Maar dat maakt het voornemen nog niet verkeerd om dit te willen veranderen. Ik heb wat zitten opzoeken over het amendement en de bedoeling ervan was racisme voorkomen, met name jegens zwarten die ook gewoon recht op de Amerikaanse nationaliteit hadden. Als ik het goed begrijp is het amendement nooit bedoeld geweest waarvoor het nu gebruikt wordt.

Het zou allicht wel helpen als Trump zich niet als een halve zool gedroeg, misschien dat ie dan genoeg congresleden mee zou krijgen om dit amendement aan te passen. Maar gezien het gepolariseerde klimaat in de VS zie ik dat niet meteen gebeuren eigenlijk _O-
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_182835826
Dit is natuurlijk heel raar voor sommigen, want Trump wilt het. Eigenlijk is het heel logisch dat zoiets afgeschaft wordt. Het is sowieso al raar dat het überhaupt bestaat.
pi_182835838
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 14:17 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wat anders. Maar dat maakt het voornemen nog niet verkeerd om dit te willen veranderen. Ik heb wat zitten opzoeken over het amendement en de bedoeling ervan was racisme voorkomen, met name jegens zwarten die ook gewoon recht op de Amerikaanse nationaliteit hadden. Als ik het goed begrijp is het amendement nooit bedoeld geweest waarvoor het nu gebruikt wordt.

Het zou allicht wel helpen als Trump zich niet als een halve zool gedroeg, misschien dat ie dan genoeg congresleden mee zou krijgen om dit amendement aan te passen. Maar gezien het gepolariseerde klimaat in de VS zie ik dat niet meteen gebeuren eigenlijk _O-
Er is wel wat meer nodig dan het Congres om de grondwet aan te passen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_182835895
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:27 schreef hugecooll het volgende:
Gewoon de nationaliteit die de ouders ook hebben he met je rare vragen
En als die landen daar niet aan meewerken? Krijgen geëmigreerde amerikanen die kinderen krijgen ook gelijk de Amerikaanse nationaliteit eigenlijk?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:22:30 #51
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182835900
Kern is wederom geschiedenis..... in de grote periode dat Amerika werd overgenomen door gespuis was en mocht iedereen zich, sws daar geboren, geboren Amerikaan noemen.
Die wet veranderen zal Trump zelf niet meemaken, vermoed ik zo en je zult behoorlijk wat obstakels daarvoor moeten wijzigen, zoals ook weergegeven in de reacties.

In andere landen bepaald de nationaliteit van de ouders, normaliter de nationaliteit van het kind. Daar wordt met de ouder uit een ander land, trouwens ook weer flink mee gerommeld waardoor je op twee paarden kunt rijden.

Zelf zou ik zeggen dat het geboren kind, altijd de nationaliteit van de moeder moet krijgen. Waar het kind geboren en door wie het kind is verwerkt, is leuk voor papier of eventueel opvoeden met/bij wie samenwoont maar mag niet de nationaliteit bepalen. Met het baren is vrij lastig dat er in te rommelen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:22:42 #52
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_182835903
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 14:18 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Er is wel wat meer nodig dan het Congres om de grondwet aan te passen.
Voor zover ik weet een 2/3de meerderheid in de Senaat en het huis van afgevaardigden (= het congres) en vervolgens 3/4de van de Staten (minstens 38 van de 50 dus). Of zijn er nog andere instanties die hun fiat moeten geven dan
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_182836304
Ieder land bepaald zelf wie er de nationaliteit van dat land krijgt. Als je kan aantonen dat er in je voorouders iemand uit Marokko tussen zit dan kan je de Marokkaanse nationaliteit (erbij) krijgen. eens de Marokkaanse nationaliteit dan kom je er zelf en je nageslacht nooit meer af.

In nl is/was het zo dat als je een andere nationaliteit aannam dat je de nl-se kwijt raakt. Kreeg je ze bij geboorte of kwam de nl later dan mocht je de andere wel houden.

quote:
14s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 14:22 schreef Vallon het volgende:
Zelf zou ik zeggen dat het geboren kind, altijd de nationaliteit van de moeder moet krijgen. Waar het kind geboren en door wie het kind is verwerkt, is leuk voor papier of eventueel opvoeden met/bij wie samenwoont maar mag niet de nationaliteit bepalen. Met het baren is vrij lastig dat er in te rommelen.
Niet erg reëel. Buiten dat elk land zelf de regels bepaald laat dan minstens de ouders zelf kiezen welke nationaliteit gekozen wordt. Dubbele nationaliteiten kan je ook niet verbieden, elk land bepaald de eigen regels.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:17:39 #54
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182836947
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 14:46 schreef nanuk het volgende:
Ieder land bepaald zelf wie er de nationaliteit van dat land krijgt. Als je kan aantonen dat er in je voorouders iemand uit Marokko tussen zit dan kan je de Marokkaanse nationaliteit (erbij) krijgen. eens de Marokkaanse nationaliteit dan kom je er zelf en je nageslacht nooit meer af.

In nl is/was het zo dat als je een andere nationaliteit aannam dat je de nl-se kwijt raakt. Kreeg je ze bij geboorte of kwam de nl later dan mocht je de andere wel houden.

[..]

Niet erg reëel. Buiten dat elk land zelf de regels bepaald laat dan minstens de ouders zelf kiezen welke nationaliteit gekozen wordt. Dubbele nationaliteiten kan je ook niet verbieden, elk land bepaald de eigen regels.
Je tekent precies het probleem. Nationaliteit wordt dus bepaald door de regels van land's (on)wijs en (on)eer.

In beginsel lijkt mij het best reëel en praktisch dat een kind simpelweg de nationaliteit heeft van de moeder, die immers per definitie onomstotelijk vaststaat.
Prima om daarna te gaat soebatten over wijzigingen, zij zo des lands wijs en eer.
Dat je ergens "toevallig" op locatie "geboren" of door een langskomende vader erkent bent, moet niet betekenen dat je daarmee dan ook de(zelfde burger)rechten van een volwassen ingezetene krijgt.

Wanneer je vervolgens "volwassen" bent, kan je zelf een verzoek doen voor je definitieve nationaliteit en mijn part je gender, zoals het land waar je leeft of mijn part dat dat van je (voor)ouders.
Kern is dat één nationaliteit hebt, niet te verwarren dat je best ergens anders geboren mag zijn.
Als Rotterdammer kan je best wonen in Amsterdam maar je hebt dan geen Rotterdamse burgerrechten en omgekeerd.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_182838250
Maar omdat elk land eigen en andere regels heeft is deze discussie niet erg zinvol.
pi_182838396
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:27 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Wat als die ouders zelf in Amerika geboren zijn? Voor hun baby is dit ook van toepassing, zoals ik het lees.
Waar staat dat? De wetswijziging is er nog lang niet, dus nu zouden de (in de VS geboren) ouders automatisch al de Amerikaanse nationalitiet hebben.
Prima wetswijziging, het origineel slaat natuurlijk nergens op; het is net zoiets als; 1 dag voor je 67e even de grens over naar Nederland en de rest van je leven een WAO.
Racist
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:08:02 #57
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_182838397
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 14:14 schreef Elfletterig het volgende:
Symboolpolitiek van Trump. Volgende week zijn de midweeks. Trump wil graag overkomen als de man die streng op immigratie is. Zie ook de soapserie rondom "the caravan".
Het komt inderdaad opgeklopt over. Trump profiteert van alle ophef.
pi_182838423
Waarom is elke scheet die Trump laat tegenwoordig 'nieuws'.

Een idioot maakt idiote besluiten, stop de persen!
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_182838448
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 16:08 schreef Toga het volgende:

[..]

Waar staat dat? De wetswijziging is er nog lang niet, dus nu zouden de (in de VS geboren) ouders automatisch al de Amerikaanse nationalitiet hebben.
Prima wetswijziging, het origineel slaat natuurlijk nergens op; het is net zoiets als; 1 dag voor je 67e even de grens over naar Nederland en de rest van je leven een WAO.
De WAO houdt op na je pensioen. Dat zou niet erg veel toevoegen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_182839447
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 14:14 schreef Elfletterig het volgende:
Symboolpolitiek van Trump. Volgende week zijn de midweeks. Trump wil graag overkomen als de man die streng op immigratie is. Zie ook de soapserie rondom "the caravan".
Inderdaad. Bommen, slachtpartij in een synagoge, beurscorrectie, ze hebben iets nodig om de aandacht af te leiden.

Graham volgt meteen.
LindseyGrahamSC twitterde op dinsdag 30-10-2018 om 16:01:00 In addition, I plan to introduce legislation along the same lines as the proposed executive order from President @realDonaldTrump. reageer retweet
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_182840688
Goede idee van Trump.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:01:44 #62
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_182840833
Ius loci lijkt me inderdaad niet echt meer bij deze tijd passen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_182840915
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 18:01 schreef BlaZ het volgende:
Ius loci lijkt me inderdaad niet echt meer bij deze tijd passen.
Ach je hoeft sws niet veel meer te doen om een nationaliteit of staatsburgerschap te krijgen..
pi_182841211
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:27 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Nationaliteit van de ouders.
Met terug werkende kracht voor de afgelopen 400 jaar.
pi_182854145
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 16:53 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Inderdaad. Bommen, slachtpartij in een synagoge, beurscorrectie, ze hebben iets nodig om de aandacht af te leiden.

Graham volgt meteen.
LindseyGrahamSC twitterde op dinsdag 30-10-2018 om 16:01:00 In addition, I plan to introduce legislation along the same lines as the proposed executive order from President @realDonaldTrump. reageer retweet
Niets is de Republikeinen te min; genoeg kiezers die erin trappen. Ondanks de bommen, de terreuraanslag op de synagoge en al het wangedrag van Trump ben ik totaal nog niet overtuigd van een blue wave, volgende week. De senaat lijkt sowieso een onmogelijke missie, maar ik moet ook eerst nog zien wat de balans wordt in het Huis van Afgevaardigden en hoe de diverse gouverneursraces uitpakken.
pi_182854185
Trump is gestoord

Trump doet er van alles aan om niet gekozen te worden voor een 2e termijn.

Hij heeft geen zin meer in het presidentschap
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_182854539
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 12:12 schreef klaasweetalles het volgende:
Trump is gestoord

Trump doet er van alles aan om niet gekozen te worden voor een 2e termijn.

Hij heeft geen zin meer in het presidentschap
Trump doet er juist van alles aan om wél herkozen te worden. Hij was nog maar amper president of begon al met z'n rally's voor 2020. Hij is aan de lopende band op campagne. Regelmatig zijn het bizarre beelden om te zien. De man waant zich een soort komiek.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 17:57:39 #68
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182860527
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 12:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Trump doet er juist van alles aan om wél herkozen te worden. Hij was nog maar amper president of begon al met z'n rally's voor 2020. Hij is aan de lopende band op campagne. Regelmatig zijn het bizarre beelden om te zien. De man waant zich een soort komiek.
Die rally's zijn er ook omdat Trump zo gemotiveerd wil blijven en kan worden. Eén voordeel, de man doet het niet voor het geld.... hij wil letterlijk aanbeden worden.

Wat is er nu beter voor je gevoel.. een journaille dat je afbrandt of een stadion waar 50.000 mede-waanzinnigen je aanmoedigen en je jezelf kunt zijn. ?

Het gebeuren is zeer interessant om te aanschouwen... the greatest show on earth...... in evolutietermen gesproken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_182861640
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:57 schreef Vallon het volgende:

[..]

Die rally's zijn er ook omdat Trump zo gemotiveerd wil blijven en kan worden. Eén voordeel, de man doet het niet voor het geld.... hij wil letterlijk aanbeden worden.

Wat is er nu beter voor je gevoel.. een journaille dat je afbrandt of een stadion waar 50.000 mede-waanzinnigen je aanmoedigen en je jezelf kunt zijn. ?

Het gebeuren is zeer interessant om te aanschouwen... the greatest show on earth...... in evolutietermen gesproken.
Het is vooral bizar om te zien. De man stapelt leugen op leugen en gedraagt zich op een volstrekt bizarre manier. Een kleuter van in de 70, dat is nog de beste omschrijving.

Zaterdag stond hij uit te leggen waarom hij een rally toch liet doorgaan op de dag van de terreuraanslag in Pittsburgh. "De beurs van New York was één dag na de aanslagen van 11 september ook weer open", was de reden die Trump opvoerde.

Feit: de beurs ging pas op 17 september weer open.
  Beste debater 2022 woensdag 31 oktober 2018 @ 19:43:39 #70
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182863000
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:42 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is vooral bizar om te zien. De man stapelt leugen op leugen en gedraagt zich op een volstrekt bizarre manier. Een kleuter van in de 70, dat is nog de beste omschrijving.

Zaterdag stond hij uit te leggen waarom hij een rally toch liet doorgaan op de dag van de terreuraanslag in Pittsburgh. "De beurs van New York was één dag na de aanslagen van 11 september ook weer open", was de reden die Trump opvoerde.

Feit: de beurs ging pas op 17 september weer open.
Het alternatief is Mike Pence... en dat wil je écht niet... laat Trump in vredesnaam lekker zitten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_182863108
Dus een illegaal zet met zijn zwangere vrouw voet op Amerikaanse bodem, en na de bevalling mag hij zijn kind officieel US-citizen noemen.

Dat is gewoon de deur open zetten voor niet te controleren immigratie, nogal logisch dat Trump daar vanaf wil. Ik vind het eerder vreemd dat andere presidenten daar geen punt van gemaakt hebben.
pi_182863308
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 19:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het alternatief is Mike Pence... en dat wil je écht niet... laat Trump in vredesnaam lekker zitten.
Wat is er mis met Pence ?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Beste debater 2022 woensdag 31 oktober 2018 @ 19:57:51 #73
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182863352
quote:
11s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 19:56 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Wat is er mis met Pence ?
Voor een sgp'er als jij, niks.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_182863390
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 19:48 schreef luxerobots het volgende:
Dus een illegaal zet met zijn zwangere vrouw voet op Amerikaanse bodem, en na de bevalling mag hij zijn kind officieel US-citizen noemen.

Dat is gewoon de deur open zetten voor niet te controleren immigratie, nogal logisch dat Trump daar vanaf wil. Ik vind het eerder vreemd dat andere presidenten daar geen punt van gemaakt hebben.
Tsja. de grondwet is vrij heilig in de VS. Behalve voor Trump.
Maar Republikeinen gaan niet heel blij zijn met dit idee. Over een aantal jaren zit er waarschijnlijk weer een keer een Democraat - die zou dan ook de senaat kunnen passeren en bijv. het recht op het dragen van wapens kunnen schrappen. Etc.
pi_182863453
quote:
11s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 19:56 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Wat is er mis met Pence ?
Hij weigert alleen met een vrouw in een kamer te zijn. Dat is niet zo handig voor een politicus.
pi_182863479
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 19:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Voor een sgp'er als jij, niks.
Daar kan ik niks mee Etto

Nogmaals wat staat je niet aan bij Pence ? Zelf heb ik voldoende kritiek op de man maar snap niet waarom mensen als de dood zijn voor hem
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Beste debater 2022 woensdag 31 oktober 2018 @ 20:02:29 #77
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182863506
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 20:01 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Daar kan ik niks mee Etto

Nogmaals wat staat je niet aan bij Pence ? Zelf heb ik voldoende kritiek op de man maar snap niet waarom mensen als de dood zijn voor hem
Jij hebt kritiek op Pence?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_182863541
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 20:00 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Hij weigert alleen met een vrouw in een kamer te zijn. Dat is niet zo handig voor een politicus.
Voor je het weet word je beschuldigd van onzedelijk gedrag , zo raar is dat niet
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_182863622
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 20:03 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Voor je het weet word je beschuldigd van onzedelijk gedrag , zo raar is dat niet
Dat kan ook als je alleen met een man in een afgesloten kamer verblijft.
Als politicus zal je dat echter toch regelmatig moeten doen.
pi_182863634
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 20:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Jij hebt kritiek op Pence?
Uiteraard :D

Waarschijnlijk op andere punten dan iemand als jezelf maar is genoeg aan te merken op de man
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 21:18:05 #81
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182865352
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 19:48 schreef luxerobots het volgende:
Dus een illegaal zet met zijn zwangere vrouw voet op Amerikaanse bodem, en na de bevalling mag hij zijn kind officieel US-citizen noemen.

Dat is gewoon de deur open zetten voor niet te controleren immigratie, nogal logisch dat Trump daar vanaf wil. Ik vind het eerder vreemd dat andere presidenten daar geen punt van gemaakt hebben.
Dat vind ik ook het vreemde van elke immigratiewet. Dat je op grond van een aangegane verbintenis, geboortelocatie of (toevallige) verwekking, ineens gelijke burgerrechten krijgt of opbouwt. In USA is er overigens een verschil tussen nationaliteit en staatsburgerschap.
Ook de wet daarvoor wijzigen gaat niet in één presidentstermijn, laat staan per decreet; zoals Trump voor ogen heeft.

Ik vermoed zomaar dat miljoenen Amerikaanse "bastaards" met toegestane wapens in de hand gaan protesteren wanneer dit basisgegeven als "recht", Amerikaans geborene, zal veranderen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_182868518
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 19:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het alternatief is Mike Pence... en dat wil je écht niet... laat Trump in vredesnaam lekker zitten.
Jawel hoor, ik neem de conservatieve opvattingen van de man op de koop toe. Zet die Pence maar neer; in elk geval iemand die het ambt waardig is.

https://www.vox.com/polic(...)et-clinton-obama-cnn
pi_182875927
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 19:48 schreef luxerobots het volgende:
Dus een illegaal zet met zijn zwangere vrouw voet op Amerikaanse bodem, en na de bevalling mag hij zijn kind officieel US-citizen noemen.

Dat is gewoon de deur open zetten voor niet te controleren immigratie, nogal logisch dat Trump daar vanaf wil. Ik vind het eerder vreemd dat andere presidenten daar geen punt van gemaakt hebben.
Obama vond het ook niks:

https://www.bing.com/vide(...)C9646194FA&FORM=VIRE
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')