abonnement Unibet Coolblue
pi_182831261
Mijn acer Aspire 17 laptop geeft bij het opstarten de volgende melding "No bootable device -- insert boot disk and press any key"
Vervolgens doet ie helemaal niets.

Ik ben via f2 in bios gekomen en bij boot heb ik de volgende informatie:
Boot mode: legacy (die had ik al aangepast van UEF1)
1. HDD0: Kingstone SV300S37A480G
2. HHD1:
3: ATAPI: CDRom : Matshitadvd-ram UJ8E2Q
4 USB: FDD
5: Network boot: Realtek PXE B04 D00
6 USB HDD
7 USB CD ROM

Ik heb dus geen cd rom

Bij main menu
quiet boot: enabled
network boot: enabled
F12 boot menu enabled
D2D recovery enabled
wake on lan: disabled

Met deze informatie, heeft iemand tips of ik dit probleem zelf kan oplossen of moet ik hem wegbrengen, zie op internet dat het waarschijnlijk aan de harddrive ligt, maar die detecteert ie dus nog wel.
Iemand inschatting als ik het niet zelf kan oplossen wat het gaat kosten om dit te laten maken (is het nog wel de moeite waard om dat te doen)
  Moderator dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:29:58 #2
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_182831317
Staat je OS ook op die kingstone HDD?
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_182831507
Waarom aangepast van UEFI naar Legacy?

Kun je even vertellen wat er allemaal is gebeurd voordat je die melding kreeg? Bijzondere dingen? Iets geinstalleerd voordat dit gebeurde?

En, toevallig geen USB-stick die ingeplugd is tijdens het opstarten eh?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2018 10:40:46 ]
pi_182832270
Het is een computer die mijn dochter met name gebruikt om minecraft online met vriendjes te spelen.
Toen zij wilde opstarten gaf hij opeens deze foutmelding (eerst werd ie steeds trager met opstarten).
pi_182832273
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 10:29 schreef Plompzakker het volgende:
Staat je OS ook op die kingstone HDD?
Ik kom in bios geen OS tegen, wat bedoel je daarmee plompzakker?
  Moderator dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:27:19 #6
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_182832402
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:18 schreef utrecht1970 het volgende:

[..]

Ik kom in bios geen OS tegen, wat bedoel je daarmee plompzakker?
Ik bedoel dat hij wel een harde schijf ziet.
Mijn vraag is of je Windows op die harde schijf staat of dat je die op bijvoorbeeld een SSD hebt staat die de bios niet herkent?
Ik heb ervaring met SSD's die niet altijd herkend worden bij booten
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_182832632
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:18 schreef utrecht1970 het volgende:
Het is een computer die mijn dochter met name gebruikt om minecraft online met vriendjes te spelen.
Toen zij wilde opstarten gaf hij opeens deze foutmelding (eerst werd ie steeds trager met opstarten).
Okay.

Maar waarom verander je de boot mode van Legacy naar UEFI?

En hoeveel harde schijven zitten er in de computer? 1 of meerdere?




Er stond waarschijnlijk Windows op de computer. Bij het opstarten kijkt je computer naar je harde schijf en je harde schijf zegt 'hallo, Windows staat op die locatie, succes met Windows'.

En nu zegt je harde schijf 'ik weet niet waar ik moet kijken, ik kan niets vinden, ik weet niet wat Windows is'.

Dat kan onder andere komen als je bijvoorbeeld opstart vanaf een verkeerde harde schijf. Of, als je harde schijf dus zo gewijzigd of zelfs kapot is, dat je informatie mist...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2018 11:39:41 ]
pi_182833035
OK, ik had op youtube een filmpje gevonden waar verteld werd dat de boot mode op legacy moest staan.

Waarschijnlijk dus de harde schijf kapot of beschadigd.
pi_182833126
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:59 schreef utrecht1970 het volgende:
OK, ik had op youtube een filmpje gevonden waar verteld werd dat de boot mode op legacy moest staan.

Waarschijnlijk dus de harde schijf kapot of beschadigd.
Ik wil het niet te technisch maken, maar slechts een deel van de harde schijf wordt gebruikt om Windows te kunnen opstarten. Dus de rest van je harde schijf (je persoonlijke gegevens) hoeft op zich verder niets mks mee te zijn.

Niet te snel conclusies trekken. Dit probleem is op zich best simpel op te lossen, je hebt alleen iemand nodig die verstand van zaken heeft...
pi_182836529
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:59 schreef utrecht1970 het volgende:
OK, ik had op youtube een filmpje gevonden waar verteld werd dat de boot mode op legacy moest staan.

Waarschijnlijk dus de harde schijf kapot of beschadigd.
Na de installatie van Windows kan je niet zomaar wisselen tussen uefi en lecacy boot je systeem zal dan niet meer opstarten.
pi_182837828
Blijft natuurlijk de vraag of TS 1 of 2 schijven in zijn/ haar computer heeft.
Zoals het nu lijkt waarschijnlijk 2 waarvan windows op schijf 2 staat die door welke reden dan ook niet meer gezien wordt door de bios.

Beste advies is het apparaat naar een lokale computer boer te brengen en die er even naar te laten kijken :)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_182847862
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 15:50 schreef sjoemie1985 het volgende:
Blijft natuurlijk de vraag of TS 1 of 2 schijven in zijn/ haar computer heeft.
Zoals het nu lijkt waarschijnlijk 2 waarvan windows op schijf 2 staat die door welke reden dan ook niet meer gezien wordt door de bios.
TS heeft, zeer waarschijnlijk, maar 1 disk:
1. HDD0: Kingstone SV300S37A480G

Dit is een 480GB SSD aangesloten op de eerste sata port en zeer waarschijnlijk is die (deels) kaduuk (naast het feit dat UEFI/Legacy aangepast is waardoor die zeker niet opstart)
quote:
Beste advies is het apparaat naar een lokale computer boer te brengen en die er even naar te laten kijken :)
dit :Y
pi_182855237
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 10:26 schreef utrecht1970 het volgende:

1. HDD0: Kingstone SV300S37A480G
Dat is je harddisk

quote:
3: ATAPI: CDRom : Matshitadvd-ram UJ8E2Q
Dat is je cd/dvd speler.

quote:
5: Network boot: Realtek PXE B04 D00
Dat is je netwerkkaart.

quote:
Boot mode: legacy (die had ik al aangepast van UEFI)
Dat had je niet moeten doen. Zet maar weer terug naar UEFI, haal alle los aangesloten usb apapratuur er af en probeer nog een keer op te starten.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')