abonnement Unibet Coolblue
pi_182834868
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 13:32 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Zo'n konijn ruikt vrij sterk als je hem aan het villen bent, zou dat liever niet in een flatje doen eerlijk gezegd _O-
Nee, op het balkon natuurlijk. :P
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_182834900
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 13:36 schreef Zalmslaatje het volgende:

[..]

Nee, op het balkon natuurlijk. :P
Tussen de andere levende konijnen... Geef mij maar een klein tuintje op de begane grond dan aub :P
pi_182834944
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 13:38 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Tussen de andere levende konijnen... Geef mij maar een klein tuintje op de begane grond dan aub :P
Helaas die is al vergeven aan een gelukszoeker. :{
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:54:32 #79
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182835308
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 10:20 schreef MadJackthePirate het volgende:

Als ik lekker elke avond een zak chips in m'n strot wil duwen hoef ik daar geen commentaar op te hebben van nota bene de overheid die letterlijk niets met mij als persoon te doen hebben.
Het is de samenleving die uiteindelijk opdraait voor jouw vetzucht en overdaad, niet de overheid.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182835393
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 13:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het is de samenleving die uiteindelijk opdraait voor jouw vetzucht en overdaad, niet de overheid.
Als mensen niet willen opdraaien voor andermans gezondheidsproblemen kunnen we de verzorgingsstaat maar beter meteen afschaffen. Dan kan je bij minimaal de helft van de mensen wel een bepaalde ongezonde eigenschap ontdekken waar je technisch gezien iemand op zou kunnen aanspreken. Bovendien kunnen mensen die 'gezond' oud worden en nog meer dan tien jaar wegkwijnen in een verzorgingstehuis net zoveel geld kosten als de verstokte roker die op z'n 70e dood gaat.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:00:39 #81
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182835475
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 13:57 schreef MadJackthePirate het volgende:

Als mensen niet willen opdraaien voor andermans gezondheidsproblemen kunnen we de verzorgingsstaat maar beter meteen afschaffen.
Als mensen geen rekening willen houden met de samenleving waar ze onderdeel van uitmaken, moeten ze misschien lekker optiefen. :)

quote:
Dan kan je bij minimaal de helft van de mensen wel een bepaalde ongezonde eigenschap ontdekken waar je technisch gezien iemand op zou kunnen aanspreken.
Inderdaad. Een beetje bewustwording kan dus ook geen kwaad.

quote:
Bovendien kunnen mensen die 'gezond' oud worden en nog meer dan tien jaar wegkwijnen in een verzorgingstehuis net zoveel geld kosten als de verstokte roker die op z'n 70e dood gaat.
Maar de verstokte roker gaat pas op zijn 85ste dood, na 25 jaar medische ondersteuning. Zo goed is onze zorg namelijk.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:06:25 #82
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182835595
Vast (en zeker) aan het voorsorteren om de volgende prijsverhoging(en) er doorheen te jassen en mensen zich schuldig laten voelen dat ze (ook) moeten eten.

Het is ondenkbaar dat we de bevolking op biologische geteelde wijze zullen kunnen gaan voeden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_182835691
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 10:33 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik begrijp best dat nootjes iets duurder moeten zijn omdat ze van ver komen etc. Maar de laatste tijd zijn ze bizar duur en ik zie ook niemand meer nootjes in zijn mandje gooien.
Let jij erop wat anderen in hun mandje pleuren?
pi_182835737
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 10:53 schreef Mr.Ping het volgende:
Tijd voor bloemkool, kippen en een eigen varkentje in de achtertuin.
Zoals Jette al voorstelde, je eigen moestuin op drie hoog achter.:)
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:00:04 #85
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:20:38 #86
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_182841276
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 09:53 schreef Loekie1 het volgende:
Het is nu al zo dat mensen de gezonde nootjes links laten liggen omdat die absurd duur geworden zijn en een zak chips in hun mandje leggen. Althans ik merk bij mezelf die neiging dus zullen anderen het ook hebben.
Pindakaas nemen, krijg je de meeste waar voor je geld
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:26:54 #87
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_182841445
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 08:47 schreef Loekie1 het volgende:
Ik hoorde op de radio dat in onze mayonaise eieren uit Oekraine zitten. Waar de kippen in erbarmelijke huisvesting zitten die hier al een tijd verboden is.
Het wordt tijd dat we lokale producten meer gaan promoten en een eerste stap zou zijn op verpakkingen zetten waar de ingredienten vandaan komen.
Dit lijkt me een prima idee. Bovendien zou import van eieren uit Ukraine - als Ukraine niet aan dezelfde richtlijnen voldoet - gewoon verboden moeten worden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_182843732
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 08:37 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Krijg ik dan ook meer geld of word ik weer eens genaaid door de overheid? Een paar cent per product wil ik best meer betalen, maar als ik straks bijna een tientje kwijt ben voor een simpele tweepersoons maaltijd ben ik wel snel klaar met die milieuvriendelijkheid.
Ga je dan weer in reuzel frituren?
pi_182843753
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 20:02 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ga je dan weer in reuzel frituren?
Al moet ik er benzine in doen, de frituur blijft draaien.
pi_182843913
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 20:02 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Al moet ik er benzine in doen, de frituur blijft draaien.
ik ga een frituurtaks voorstellen.
pi_182845258
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 14:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Maar de verstokte roker gaat pas op zijn 85ste dood, na 25 jaar medische ondersteuning. Zo goed is onze zorg namelijk.
Welnee. Ze krijgen slokdarmkanker en/of longkanker. De allersterksten houden dat 2 jaar vol en de meesten minder. Rokers leveren veel op en kosten weinig. Werkt ook door in de pensioenen. Ze hebben wel betaald en ontvangen niet of nauwelijks.

De frame is tegenwoordig, en dat is vrij belachelijk m.i. dat rokers schade veroorzaken juist OMDAT ze vroeg doodgaan. Dat doet men tegenwoordig door door te berekenen dat ze gedurende de 20 jaar die ze anders extra geleefd hadden geen belasting en accijns meer betalen juist doordat ze o.a. geen sigaretten meer kopen als ze dood zijn... Dat is toch te zo voor woorden? :) Dat zijn m.i. ongehoord cynische modellen om ons te overtuigen dat ze duur zijn. Pure misleiding.

Vooral cynisch vind ik dat het individu blijkbaar enkel nog een economische entiteit is die vals speelt als ie voortijdig uit het leven stapt. Dat levert "schade" op aan de maatschappij omdat je geen belasting meer betaalt dan. Terwijl men gerekend had op dat je dat nog een hele tijd zou doen. :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Bart2002 op 30-10-2018 21:13:54 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:15:13 #92
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182845620
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 21:00 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Welnee. Ze krijgen slokdarmkanker en/of longkanker. De allersterksten houden dat 2 jaar vol en de meesten minder. Rokers leveren veel op en kosten weinig. Werkt ook door in de pensioenen. Ze hebben wel betaald en ontvangen niet of nauwelijks.

De frame is tegenwoordig, en dat is vrij belachelijk m.i. dat rokers schade veroorzaken juist OMDAT ze vroeg doodgaan. Dat doet men tegenwoordig door door te berekenen dat ze gedurende de 20 jaar die ze anders extra geleefd hadden geen belasting en accijns meer betalen juist doordat ze o.a. geen sigaretten meer kopen als ze dood zijn... Dat is toch te zo voor woorden? :) Dat zijn m.i. ongehoord cynische modellen om ons te overtuigen dat ze duur zijn. Pure misleiding.

Vooral cynisch vind ik dat het individu blijkbaar enkel nog een economische entiteit is die vals speelt als ie voortijdig uit het leven stapt. Dat levert "schade" op aan de maatschappij omdat je geen belasting meer betaalt dan. Terwijl men gerekend had op dat je dat nog een hele tijd zou doen. :P
Klopt helemaal Bart. En toch is het veel beter gewoon te stoppen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182845752
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 21:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Klopt helemaal Bart. En toch is het veel beter gewoon te stoppen.
Voor het individu zeker. Maar voor de maatschappij niet. Als wij allemaal 90 worden wordt het sociale stelsel echt onbetaalbaar.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:23:00 #94
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182845804
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 21:20 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Voor het individu zeker. Maar voor de maatschappij niet. Als wij allemaal 90 worden wordt het sociale stelsel echt onbetaalbaar.
laten ze ons gewooon langer werken. Of minder pensioen of zo
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:29:37 #95
22565 asco
Los in deze tent
pi_182845962
Wij eten hier heel gezond. Een stel zonder kinderen.
Ik heb pas eens voor de grap lopen tellen voor hoeveel euro we boodschappen deden in een maand. Dat was dus 900 euro. :')
pi_182846006
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 21:29 schreef asco het volgende:
Wij eten hier heel gezond. Een stel zonder kinderen.
Ik heb pas eens voor de grap lopen tellen voor hoeveel euro we boodschappen deden in een maand. Dat was dus 900 euro. :')
Dan koop je wel extreem veel onnodige rommel _O- Gewoon een simpele gezonde maaltijd kan je voor 50 euro per week makkelijk regelen met z'n 2'en.
pi_182846148
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 21:30 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dan koop je wel extreem veel onnodige rommel _O- Gewoon een simpele gezonde maaltijd kan je voor 50 euro per week makkelijk regelen met z'n 2'en.
Dat weet je niet van die "onnodige rommel". Stom vooroordeel weer wat je veel en vaak doet merk ik op. En dan kom je met een willekeurig bedrag waar het ook voor moet kunnen volgens jou... Wat hebben we hier aan en waar beleef jij precies je plezier aan met die nietszeggende berichten?

Met alles in de frituur zoals jij schijnt te doen zal je dat wel redden. 10 kilo diepvriespatat van de diepvriespatatgigant voor weinig en wat frikandellen en kroketten. Dan zal een simpele gezonde maaltijd wel lukken. Je komt i.i.g niet over als een autoriteit op het gebied van de gezonde maaltijd. Publiceer anders maar een een weekmenu voor 3,50 euro de man per dag. dan hebben we er nog wat aan.

[ Bericht 9% gewijzigd door Bart2002 op 30-10-2018 21:42:25 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_182846247
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 21:36 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat weet je niet van die "onnodige rommel". Stom vooroordeel weer wat je veel en vaak doet merk ik op. En dan kom je met een willekeurig bedrag waar het ook voor moet kunnen volgens jou... Wat hebben we hier aan en waar beleef jij precies je plezier aan met die nietszeggende berichten?
Nonsens, ik reageer meestal uiterst serieus en onderbouwd. Dat ik ook wel eens wat minder onderbouwd mijn mening geef heb je maar mee te moeten leven op een openbaar forum.

En hoezo vraag je aan mij wat je aan mijn posts hebt als ze ten eerste niet eens aan jou gericht waren? En waar haal je nu weer die veronderstelling vandaan dat ik hier plezier aan beleef? Matige trollpoging weer.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:42:19 #99
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_182846257
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 21:36 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat weet je niet van die "onnodige rommel". Stom vooroordeel weer wat je veel en vaak doet merk ik op. En dan kom je met een willekeurig bedrag waar het ook voor moet kunnen volgens jou... Wat hebben we hier aan en waar beleef jij precies je plezier aan met die nietszeggende berichten?

Met alles in de frituur zoals jij schijnt te doen zal je dat wel redden. 10 kilo diepvriespatat van de diepvriespatatgigant voor weinig en wat frikandellen en kroketten. Dan zal een simpele gezonde maaltijd wel lukken.
Onzin. 50 euro voor 2 man de week vind ik wel karig maar in principe moet je voor 5 euro per dag pp gezond en gevarieerd kunnen eten. Zeker als je een vriezer hebt en je een beetje de koopjes afgaat.

En dan eet je echt niet alleen maar patat en frikandellen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:42:48 #100
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_182846268
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 09:56 schreef Dven het volgende:

[..]

Omdat je die heel gemakkelijk onderuit kan halen. Je wijst naar Afrika en Azië terwijl de VS, Europa en Japan nog niet instaan voor 15% van de wereldbevolking maar wel meer dan 80% van alle natuurlijke grondstoffen opeisen in hun consumptiegedrag. Er is een voedselproductie die meer dan 10 miljard monden probleemloos kan voeden. 50% van de wereldbevolking zorgt voor nog geen 10% van de emissie. Terwijl de top 10% van rijkste inwoners zorgen voor de helft van alle emissies.

Overbevolking is het probleem niet. Overconsumptie is het probleem. En daar kan je meer dan voldoende statistieken, studies, artikelen en infogrammen over vinden.

[ afbeelding ]
Klopt. Probleem/gevaar is natuurlijk wel de bevolkingsgroei in de 3e wereld in combinatie met toenemende levensstandaard.

Maar de suggestie die velen hier op FOK! tijdens discussies vaak wekken, dat het allemaal ligt aan die stomme negertjes en aziaatjes... dat is niet terecht.
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')