abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 29 oktober 2018 @ 22:31:52 #1
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_182825402
Maar ik ga binnenkort op een studentenkamer wonen. Het liefst zou ik een husky of een border collie willen omdat die beesten gewoon baasjes zijn, maar helaas. Ik ben sowieso veel thuis omdat ik weinig contacturen op school heb. Hij zou dus wel voldoende aandacht, liefde en uitlaatrondes krijgen. Maar wel weinig ruimte dus. Zijn er uberhaupt honden die hier geen moeite mee hebben?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_182825470
Nee
  Spellchecker maandag 29 oktober 2018 @ 22:37:30 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_182825476
Huisbazen ook niet gok ik
pi_182825482
Nee is gewoon zielig. Wacht nog een paar jaar en dan kun je een hond geven wat hij/zij nodig heeft.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 29 oktober 2018 @ 22:38:33 #6
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_182825497
Neem een vriendin.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_182825500
een husky heeft echt intens veel energie die heeft sowieso de ruimte nodig en banjert door je hele huis. dat is mijn ervaring met één husky maar ik heb het even doorgetrokken naar het hele ras.
pi_182825706
Een grote hond als een husky of border collie kan zn energie niet kwijt in zo'n studentenhuis. En dan gaan ze uit verveling dingen slopen en vervelend doen.
Leuk als je hond één van de studieboeken van je huisgenoten te grazen neemt. Ik heb hier boeken liggen van 180 euro :')
Ik weet wel dat er studentenhuizen zijn met een "huis-hond", maar die wonen dan ook wel in van die oude vervallen studentenhuizen, waar de huisbaas het eigenlijk ook allemaal niks meer uitmaakt.

Een hond moet ook uit als je een kater hebt he.
  maandag 29 oktober 2018 @ 22:55:28 #9
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182825741
Een hond in een studentijd.. Echt niet doen!
pi_182825769
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 22:53 schreef Broccolitaartje het volgende:
Een grote hond als een husky of border collie kan zn energie niet kwijt in zo'n studentenhuis. En dan gaan ze uit verveling dingen slopen en vervelend doen.
Leuk als je hond één van de studieboeken van je huisgenoten te grazen neemt. Ik heb hier boeken liggen van 180 euro :')
Ik weet wel dat er studentenhuizen zijn met een "huis-hond", maar die wonen dan ook wel in van die oude vervallen studentenhuizen, waar de huisbaas het eigenlijk ook allemaal niks meer uitmaakt.

Een hond moet ook uit als je een kater hebt he.
ik vind je laatste zin wel erg generaliserend, voor de rest maak je best een goed statement. ze hebben tyfusveel energie en hebben daarvoor ruimte nodig.
pi_182825829
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 22:31 schreef Quotidien het volgende:
Maar ik ga binnenkort op een studentenkamer wonen. Het liefst zou ik een husky of een border collie willen omdat die beesten gewoon baasjes zijn, maar helaas. Ik ben sowieso veel thuis omdat ik weinig contacturen op school heb. Hij zou dus wel voldoende aandacht, liefde en uitlaatrondes krijgen. Maar wel weinig ruimte dus. Zijn er uberhaupt honden die hier geen moeite mee hebben?
Doe maar niet.

Sowieso gaat het studentenleven niet direct goed samen met een hond; je kan dus nooit meer zomaar even een dag ergens heen, ongepland langer op een feestje blijven hangen, onverwacht met anderen op stap gaan, een weekendje weg... Daarnaast kan een hond behoorlijk wat overlast veroorzaken waar je huisgenoten en verhuurder misschien (waarschijnlijk) niet op zitten te wachten. Denk aan bv afgeknaagde deurposten, plasjes op de vloer, geblaf/gejank als je er niet bent, etc.

Dan heb je ook nog het financiële aspect; goede kwaliteit voer, een goede training/cursus, voldoende medische zorg, dat is allemaal best duur. En stel dat er iets gebeurd dan kan een dierenartsrekening flink oplopen, ook als je een verzekering hebt afgesloten (veel zaken worden niet of deels vergoed, een hond kan bv chronisch medicatie nodig gaan hebben, je hebt ook bij dierenverzekeringen eigen risico voor zowat elke ingreep en elk consult).

En dan is het ook nog zo dat je nu misschien wel vrij weinig contacturen en veel tijd hebt, maar als je een bijbaantje neemt, of als je verder in je studie komt, als je misschien een stage gaat doen of moet afstuderen, en daarna als je gaat werken, dan zit je ook nog met je hond. Zo'n beestje gaat gemiddeld toch wel 10-15 jaar mee is de bedoeling. En je kunt ze niet over 4 of 5 jaar ineens 40u p/w alleen thuis laten.

Over je raskeuze (border collie of husky) zal ik maar beter helemaal niet beginnen :X Maar je had volgens mij niet makkelijk een slechter passend type hond kunnen bedenken :P

Er zijn trouwens wel studentenhuizen met een huishond, dan wordt de verantwoordelijkheid gedeeld met een man of 10, misschien kun je daar naar zoeken? Of een huis met een huiskat (die zijn er wat meer), dan heb je toch nog wat te knuffelen. Of ga vrijwilligerswerk doen voor een asiel of zo, zodat je toch met honden kan werken in je vrije tijd.

Er zijn vast studenten die toch een hond nemen en waarbij het wel goed (lijkt te) gaa(n/t), maar dan heb je meer nodig dan alleen een studentenkamer en 'ik wil een hond'. Ik had ook een hond tijdens mijn studententijd, maar ik had vooraf al veel ervaring met honden, zeer bewust een specifiek ras uitgezocht dat goed zou passen in onze situatie, een lange relatie, woonde samen met mijn vriend in een vrij ruime flat, het was(is nog steeds) een klein hondje, we hadden een vaste achtervang in de vorm van mijn ouders waar altijd iets geregeld kon worden en die vrij dichtbij woonden, en een behoorlijk zeker beeld van hoe onze toekomst er uit ging zien. Als je het dan samen wilt, er heel weloverwogen en bewust voor kiest, en je bent niet het type dat graag uit gaat/onverwacht weekendjes weg gaat/op feestjes blijft hangen/etc dan kan het werken.

Maar serieus, voor de meeste doorsnee studenten is het gewoon geen goed idee. Wacht gewoon tot je uitgestudeerd bent, je zaken op de rit hebt, en zo zeker mogelijk weet dat je de komende 10-15 jaar tijd, geld en ruimte hebt voor een hond. Dan kun je het tegen die tijd ook gewoon goed aanpakken :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 29 oktober 2018 @ 23:12:46 #12
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_182826101
Ik zeg juist dat het bewust niet een husky of een border collie wordt.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_182826213
Een hond op een studentenkamer. Tjonge jonge jonge, denk eens na man.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  maandag 29 oktober 2018 @ 23:20:34 #14
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_182826270
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 23:17 schreef Sigaartje het volgende:
Een hond op een studentenkamer. Tjonge jonge jonge, denk eens na man.
Nee klopt, een mopshond heeft na 5x per dag uitlaten een hectare aan ruimte nodig.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_182826284
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 23:20 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Nee klopt, een mopshond heeft na 5x per dag uitlaten een hectare aan ruimte nodig.
Joh, je denkt alleen aan jezelf. Denk nou eens aan die hond, denk je nou echt datie gelukkig wordt op een kamer? Dat doe je zo'n dier toch niet aan?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  maandag 29 oktober 2018 @ 23:23:03 #16
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_182826296
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 23:21 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Joh, je denkt alleen aan jezelf. Denk nou eens aan die hond, denk je nou echt datie gelukkig wordt op een kamer? Dat doe je zo'n dier toch niet aan?
Ik kom alleen informeren of er rassen zijn die met weinig ruimte tevreden zijn, meer niet.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_182826324
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 23:23 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Ik kom alleen informeren of er rassen zijn die met weinig ruimte tevreden zijn, meer niet.
Je zou eerst eens moeten denken aan het welzijn van het dier. Voordat je zoiets gaat vragen.
Ik vraag me af of je dat al wel gedaan hebt. Veel "dierenliefhebbers" zijn zogenaamd dierenliefhebber, die denken alleen aan zichzelf.
Mijn advies is: niet doen. Voor jou is het leuk, voor zo'n hond lijkt het me vreselijk.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  maandag 29 oktober 2018 @ 23:25:47 #18
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_182826326
Als ik alleen een krappe kamer heb zou ik het sowieso nooit doen. Maar in een studio'tje met meer ruimte en vaak uitlaten vind ik het een ander verhaal.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  maandag 29 oktober 2018 @ 23:27:07 #19
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_182826346
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 23:25 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Je zou eerst eens moeten denken aan het welzijn van het dier. Voordat je zoiets gaat vragen.
Ik vraag me af of je dat al wel gedaan hebt. Veel "dierenliefhebbers" zijn zogenaamd dierenliefhebber, die denken alleen aan zichzelf.
Mijn advies is: niet doen. Voor jou is het leuk, voor zo'n hond lijkt het me vreselijk.
Wat doe je nou populair joh. Als ik niet aan het welzijn van zo'n dier dacht had ik al jarenlang een hond gehad. Wie weet zijn er hier mensen die in eenzelfde situatie zitten en een succesverhaal hebben. Daarom informeer ik toch.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  maandag 29 oktober 2018 @ 23:42:19 #20
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_182826596
Een reptiel is meer iets voor jou.
Koop een coole slang of baardagame. En laat honden met rust totdat je er voldoende aandacht aan kan besteden. Honden zijn roedeldieren, die willen niet alleen zijn.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 29 oktober 2018 @ 23:50:17 #21
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_182826736
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 23:27 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Wat doe je nou populair joh. Als ik niet aan het welzijn van zo'n dier dacht had ik al jarenlang een hond gehad. Wie weet zijn er hier mensen die in eenzelfde situatie zitten en een succesverhaal hebben. Daarom informeer ik toch.
Gelijk heb je, vragen kan altijd. :Y

Ik hoop serieus dat jij dat ene succesverhaal tegenkomt!

Maar ik ben ook pessimistisch. Sorry, maar wel eerlijk.
Maar als je echt een hond zoekt (daarover heb je vast en zeker genoeg over nagedacht, anders had je het wel over "een huisdier" gehad), dan zeker geen al te jonge hond.
Dan zou ik echt voor een oudere hond gaan, uit het asiel... die prima een paar uurtjes alleen kan zijn (zonder te janken of jouw meubels aan gort te bijten).
En vergeet niet... een hond neem je voor het (zijn of haar) leven.
Een hond is geen ouwe stoel die je bij het vuilnis gooit als het niet meer in het interieur past.

Ik hoop dat je een hond vindt die zowel bij jou past tijdens het studentenleven... maar die je ook wilt behouden als je samen gaat wonen. In jouw fase van het leven volgen de diverse perioden elkaar snel op. Hou daar in elk geval rekening mee. Want een goed mens, stuurt zijn of haar hond niet terug naar het asiel als hun partner niets met honden heeft.
  maandag 29 oktober 2018 @ 23:56:53 #22
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_182826824
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 23:50 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Gelijk heb je, vragen kan altijd. :Y

Ik hoop serieus dat jij dat ene succesverhaal tegenkomt!

Maar ik ben ook pessimistisch. Sorry, maar wel eerlijk.
Maar als je echt een hond zoekt (daarover heb je vast en zeker genoeg over nagedacht, anders had je het wel over "een huisdier" gehad), dan zeker geen al te jonge hond.
Dan zou ik echt voor een oudere hond gaan, uit het asiel... die prima een paar uurtjes alleen kan zijn (zonder te janken of jouw meubels aan gort te bijten).
En vergeet niet... een hond neem je voor het (zijn of haar) leven.
Een hond is geen ouwe stoel die je bij het vuilnis gooit als het niet meer in het interieur past.

Ik hoop dat je een hond vindt die zowel bij jou past tijdens het studentenleven... maar die je ook wilt behouden als je samen gaat wonen. In jouw fase van het leven volgen de diverse perioden elkaar snel op. Hou daar in elk geval rekening mee. Want een goed mens, stuurt zijn of haar hond niet terug naar het asiel als hun partner niets met honden heeft.
Ik heb een paar dingen die ik heel graag wil doen in het leven en een hond opvoeden is daar één van. Ben dus best wel bereid concessies voor zo'n dier te doen. Ik zou never nooit een hond wegdoen omdat ik in een andere levensfase kom of omdat een partner het niet wilt.

Het enige bezwaar is de ruimte die ik kan bieden aan een hond, de rest is allemaal prima een mouw aan te passen.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 00:22:41 #23
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_182827029
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 23:56 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Ik heb een paar dingen die ik heel graag wil doen in het leven en een hond opvoeden is daar één van. Ben dus best wel bereid concessies voor zo'n dier te doen. Ik zou never nooit een hond wegdoen omdat ik in een andere levensfase kom of omdat een partner het niet wilt.

Het enige bezwaar is de ruimte die ik kan bieden aan een hond, de rest is allemaal prima een mouw aan te passen.
Zo hoor ik het graag. O+
Maar je weet, des te kleiner de ruimte, des te kleiner de hond.
Was je een kattenmens (zoals ik toevallig... ) dan was het al makkelijker. Ik zou dan in elk geval kiezen voor een zo'n klein mogelijke oudere hond, die goed op zichzelf kan zijn.
Maar ik hou het gevoel dat je het liefst een middelgrote hond wilt. Dat gaat doorgaans niet lukken, ik weet niet of je dat zou willen proberen? Mocht je op een benedenverdieping wonen met een tuin... ja dan kun je het er op wagen... met een hondenluik.

Maar ik zou je adviseren om zoveel mogelijk van het studentenleven te genieten, en de aanschaf van een hond nog even uit te stellen. Want hey, jij overleeft die studententijd ook wel... en daarna kom je in een grotere woning. Krijg je misschien een leuke baan... en dan kun je nog eens opnieuw overdenken welke hond dan nog goed bij jou past.

En ja, ik geloof je als je zegt dat je een hond veel te bieden hebt en dat je er alles aan wilt doen om jouw hond een zo goed mogelijk thuis wilt bieden.

Zelf heb ik in mijn studententijd bewust geen huisdier genomen, hoe zeer ik zelf ook een huisdier miste.
Pas een jaartje of 9 later kwam een jong katertje aangelopen... en dat was liefde op het eerste gezicht. Toen bleek ik er klaar voor te zijn. Nog eens 8 jaar later heb ik 4 katertjes.

Ik zou die studiejaren geen huisdier nemen, maar ik ben jou niet en andersom geldt hetzelfde.
Maar het huisdier nemen tijdens de studie, ontneemt jou stages in het buitenland en nog veel meer. Een wereldreis aan het eind van jouw studie zit er dan ook niet meer in.

Neem alle zaken in ogenschouw... ik heb bewust gekozen om mijn wereldreizen te dumpen... ik heb nu meerdere katers en hun welzijn is belangrijker dan de mijne.
Als jij dat ook kunt... dan moet je zelf een besluit nemen, maar ik heb vertrouwen in jou! :Y
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 07:10:20 #24
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182828865
Wat is jouw idee van je studietijd?
Enkel lessen volgen of ook af en toe wat gaan drinken met de mensen?
Stappen tot vroeg, misschien wel eens een stadsbezoek (vanuit de studie)
Of als je een partner krijgt in ene andere stad.

Heb je dan bv je ouders als standaard uitvalsbasis?

Ja die dingen gebeuren ook als je studieaf bent, maar toch een stuk minder.
pi_182829376
quote:
10s.gif Op maandag 29 oktober 2018 22:57 schreef racerdkb het volgende:

[..]

ik vind je laatste zin wel erg generaliserend, voor de rest maak je best een goed statement. ze hebben tyfusveel energie en hebben daarvoor ruimte nodig.
Generaliserend, tsja, ik projecteer gewoon. Ik ben zelf ook student, en écht niet zo'n eentje die elke week gaat stappen, maar ook ik heb zo mn ochtenden dat ik er écht niet aan moet denken om 8 uur eruit te moeten voor een hond. En ik hou van honden O+
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')