abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 29 oktober 2018 @ 19:46:50 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_182821584
Wow!! Heftige shit! 5 doden :{ :{ :{ Gelukkig zijn ze wel wat gewend daar en hebben ze maatregelen kunnen nemen :'( :'( :'(

Livestream van RT:

quote:
75% of Venice under water after unusually high tide strikes famed city (WATCH LIVE)

Three-quarters of the Italian city of Venice is currently under water after a storm system brought strong winds and rose water levels more than five feet.

https://www.rt.com/news/442567-venice-under-water-live/
quote:
Venetië ernstig bedreigd door noodweer: zwaarste overstromingen sinds 1979



Zware onweders hebben bijna heel Italië in hun greep en richten aanzienlijke schade aan. Verschillende mensen zijn al omgekomen. De Brennersnelweg werd door modderstromen getroffen. De belangrijkste verbindingsweg tussen Oostenrijk en Italië moest ook tijdelijk gesloten worden. De lagunestad Venetië zet zich schrap voor de zwaarste overstromingen sinds 1979.

Het San Marco-plein is afgesloten. De politie bracht toeristen in veiligheid. In Rome knapten felle rukwinden bomen als luciferhoutjes en vlogen dakpannen en antennes in het rond. In heel Italië is code rood van het weeralarm van kracht.

In de provincie Frosinone ten zuiden van Rome kwamen vandaag twee mensen om het leven toen een boom op hun auto viel, meldde het persbureau Ansa. In Napels werd een jongeman op straat door een boom geveld, aldus de autoriteiten. Zondag waren al minstens vijf mensen door het noodweer omgekomen.

Het lagedrukgebied met veel regen en rukwinden verlamde praktisch het hele land van noord tot zuid. Scholen en kinderdagverblijven bleven in vele regio’s als Venetië, Ligurië, heel Rome en delen van Toscane gesloten. Ook in Zuid-Tirol geldt de hoogste waarschuwingsfase, wat betekent dat rampen mogelijk zijn. “De bodem kan nog maar weinig water slikken”, verklaarde de brandweer. Daarmee stijgt het gevaar op nieuwe grondverschuivingen. Ook de rivieren blijven aanzwellen.



In Venetië blijft de situatie gespannen. De bewoners van de lagunestad zijn overstromingen gewend, maar het was lang geleden dat de situatie zo kritiek was. Burgemeester Luigi Brugnaro toonde zich in een filmpje op het San Marco-plein met op de achtergond het wassende water. Het plein werd ontruimd en de politie moest kinderen wegdragen. In de namiddag werd een waterpeil van 156 centimeter boven de zeespiegel gemeten, zo hoog was de waterstand in tien jaar niet meer. Dat betekent dat zeventig procent van het historische centrum overstroomd is. En het water in het Unesco-Werelderfgoed blijft stijgen. Brugnaro riep alle bewoners op binnen te blijven. In het hinterland, in het bekende skioord Cortina d’Ampezzo, moesten tientallen mensen hun huizen ontruimen.

In Ligurië sprak de civiele bescherming van een stormvloed met golven die tot zeven meter kunnen bereiken, aldus Ansa. In het dorpje Monterosso in het toeristisch gebied Cinque Terre moesten de mensen hun appartementen op de begane grond verlaten.



In het centrum van Rome knapten bomen af waardoor auto’s werden vernield en straten versperd. Het Colosseum, de Palatijn en de keizerlijke fora waren voor bezoekers gesloten. Verder naar het zuiden bleven de schepen in de havens. Zo werd ook de veerbootdienst tussen Napels en het eiland Ischia opgeschort. In Alghero op Sardinië spraken de media van hagelstenen zo groot als pingpongballetjes.

Morgen zou het weer iets verbeteren, maar de weerdienst 3B Meteo kondigde nieuwe onweders aan in het noordwesten.



Niet alleen Italië, ook Kroatië werd getroffen. De snelwegen rond de noordelijke havenstad Rijeka werden wegens de hevige regen voor alle verkeer gesloten. Wegens stormen met orkaankracht werden de veerdiensten van het vasteland naar de eilanden tussen Dubrovnik en Rijeka stopgezet. De nationale weerdiensten kondigden maandagmorgen code rood af voor het hele Kroatische kustgebied.

In Zwitserland werden verschillende Alpenpassen door overvloedige sneeuw versperd. Daaronder ook de Gotthardpass, die tien jaar geleden voor het laatste eind oktober niet meer toegankelijk was. In Oostenrijk blijven dinsdag vanwege het hoge water en aanhoudende regen de scholen in delen van Karinthië en Oost-Tirol gesloten, aldus de autoriteiten. De mensen in de regio van Klagenfurt worden aangeraden binnen te blijven wegens een nakende storm.





https://www.hln.be/reizen(...)sinds-1979~a59b2bdb/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  User die overal opduikt 2022 maandag 29 oktober 2018 @ 19:47:33 #2
186611 Haags
pi_182821594
Wanneer gaan ze dat eens aanpakken daar?
Zonder wrijving geen glans
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 29 oktober 2018 @ 19:48:20 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_182821611
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 19:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wanneer gaan ze dat eens aanpakken daar?
Dat kan niet toch? De stad verzakt dacht ik?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 29 oktober 2018 @ 19:51:54 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182821695
Ik denk dat de Venetianen het heerlijk vinden, geen toeristen!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 29 oktober 2018 @ 19:53:23 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_182821728
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 19:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik denk dat de Venetianen het heerlijk vinden, geen toeristen!
Hoera, doden en gewonden!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 29 oktober 2018 @ 19:54:12 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_182821751
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 19:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik denk dat de Venetianen het heerlijk vinden, geen toeristen!
Ik denk dat ze inderdaad blij zijn dat in hun winkels een flinke laag water staat.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 29 oktober 2018 @ 19:54:45 #7
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182821762
Waarom lopen als je de gondel kan nemen? Iedereen heeft daar een boot. Je hebt er zelfs waterscooternozems.
pi_182821763
Ze zijn al decennia bezig met plannen om een muur te bouwen die het water tegen gaat houden, maar ik geloof niet dat er ook maar één schop de grond in is gegaan.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 29 oktober 2018 @ 19:55:25 #9
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182821779
quote:
9s.gif Op maandag 29 oktober 2018 19:53 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Hoera, doden en gewonden!
Dat was niet in Venetië volgens het artikel.
pi_182821780
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 19:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik denk dat de Venetianen het heerlijk vinden, geen toeristen!
90% van de Venetianen leeft van het toerisme...
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 29 oktober 2018 @ 19:57:49 #11
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182821831
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 19:55 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

90% van de Venetianen leeft van het toerisme...
Welnee. Er woont bijna geen Venetiaan meer in die stad. Allemaal Chinezen daar die de toeristen bedienen.
pi_182821845
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 19:57 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Welnee. Er woont bijna geen Venetiaan meer in die stad. Allemaal Chinezen daar die de toeristen bedienen.
Ja, dat zijn dus de (huidige) Venetianen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')