abonnement Unibet Coolblue
pi_182819352
quote:
Saoedi-Arabië is het gevaarlijkst voor ongelovigen
Saoedi-Arabië is het meest onveilige land voor niet-gelovigen. Dit blijkt uit het vandaag verschenen Freedom of Thought-rapport 2018 van de internationale humanistische koepel (IHEU). Nederland behoort wat betreft wetgeving samen met België tot de twee meest veilige landen. Maar ook in ons land zijn problemen.

Saoedi-Arabië is in het jaarlijke rapport gerankt als het meest onveilige land voor niet-gelovigen. In dit land is sinds 2014 een wet van kracht die atheïsme gelijkstelt aan terrorisme. Afgelopen jaar legde het land Ahmad Al-Sharmi de doodstraf op vanwege zijn atheïstische overtuigingen. Sindsdien is er niets meer van hem vernomen. Andere slecht scorende landen zijn Iran, Afghanistan, de Malediven en Pakistan. Op de Malediven zijn afgelopen jaar vrijdenkers ontvoerd en seculiere activisten verdwenen of vermoord.

Boris van der Ham, voorzitter van het Humanistisch Verbond en tevens lid van het bestuur van de Internationale Humanisten in Londen: “Steeds meer wereldburgers maken zich los van de officiële religies. Zij vormen inmiddels de derde grootste levensbeschouwelijke groep in de wereld. Niet-gelovigen hebben in dit soort landen niet dezelfde rechten en worden als tweederangsburgers behandeld. Dit verdient felle afkeuring.”

Zorgen over Nederland
Het Freedom of Thought Report stelt dat Nederland wat betreft wetgeving tot de top van de wereld behoort, als het gaat om gelijke rechten tussen religieuze en niet-godsdienstige levensbeschouwingen. Tegelijk blijkt uit het rapport dat het sociaal soms nog erg moeilijk is voor mensen om een religie te verlaten, bijvoorbeeld bij strenggelovige moslims en Jehova’s Getuigen. Het Humanistisch Verbond deelt die zorgen. De vrijheid om je eigen keuze te maken wat betreft levensovertuiging komt niet alleen vanuit wetgeving, maar moet ook sociaal de norm zijn.
Bron en meer: https://humanistischverbo(...)kst-voor-ongelovigen

Eind vorig jaar was er ook al dit nieuws:
quote:
Vrijdenkers, atheïsten en agnosten worden steeds feller gediscrimineerd en vervolgd. Ze kunnen bijvoorbeeld geen baan krijgen, mogen niet trouwen of worden uit de ouderlijke macht gezet. In sommige, vaak islamitische, landen komen ze zelfs in de gevangenis, worden ze gestenigd of krijgen ze stokslagen.

Dat staat in het rapport Freedom of Thought 2017 van de Internationale Humanistische en Ethische Unie. In 85 van de 196 erkende staten in de wereld worden de rechten van ongelovigen geschonden, soms ernstig. Godslastering is strafbaar in 59 landen, waarvan 36 ook daadwerkelijk straffen geven. En in dertien, vooral streng-islamitische, landen staat de doodstraf op afvalligheid.
Bron en meer: https://nos.nl/artikel/22(...)-niet-gelovigen.html

Dit soort berichten geeft te denken.

Inmiddels is 51 procent van de Nederlanders niet-gelovig: Meer dan de helft Nederlanders gelooft niet
Toch onderhoudt ons land vriendschappelijke banden met schurkenstaat Saoedi-Arabië; een land dat journalisten afslacht en alles op alles zet om het oerconservatieve wahabisme verder te verspreiden in Europa.

Feitelijk is het land onze grootste vijand. Meer dan de helft van de Nederlanders zou bij bezoek aan dat land als "terrorist" te boek staan. Ondertussen lezen we dit nieuwsbericht: NWS / Profeet Mohammed pedofiel noemen terecht bestraft En dat gebeurt dan in een EU-lidstaat; een nabijgelegen land dat onze bondgenoot is.

Zoals ik in dat topic ook al schreef: de rechten van niet-gelovigen worden keer op keer ondergeschikt gemaakt aan die van gelovigen; die mogen immers niet "gekwetst" worden. Geen enkele groep heeft echter meer met discriminatie en vervolging te maken dan niet-gelovigen.
pi_182819385
Saudi’s zijn idd geen lieverdjes als het komt op ongelovige en homo’s.
pi_182819404
Het lijkt inderdaad wel of ze veel geld/olie hebben daar.
pi_182819546
Voor mijn werk al paar keer in die landen geweest. Iran en Saoedi, niet echt iets van gemerkt, maar het is ook niet dat ik daar verkondig dat ik atheïstisch ben, en met dat volk in discussie ga over geloof oid.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_182819708
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 18:16 schreef spierbal het volgende:
Voor mijn werk al paar keer in die landen geweest. Iran en Saoedi, niet echt iets van gemerkt, maar het is ook niet dat ik daar verkondig dat ik atheïstisch ben, en met dat volk in discussie ga over geloof oid.
Het is dan ook de lokale bevolking die daar last van heeft.
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 29 oktober 2018 @ 18:25:48 #6
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_182819734
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 18:16 schreef spierbal het volgende:
Voor mijn werk al paar keer in die landen geweest. Iran en Saoedi, niet echt iets van gemerkt, maar het is ook niet dat ik daar verkondig dat ik atheïstisch ben, en met dat volk in discussie ga over geloof oid.
Bij westerse buitenlanders wordt dan ook wel een oogje dichtgeknepen. Ook wat betreft alcohol enzo. Ik zou me pas zorgen maken als je een afvallige moslim bent daar.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_182819793
quote:
15s.gif Op maandag 29 oktober 2018 18:24 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Het is dan ook de lokale bevolking die daar last van heeft.
oow. Nou dan ga ik binnenkort maar eens de discussie wel aan.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_182819839
quote:
15s.gif Op maandag 29 oktober 2018 18:07 schreef Elfletterig het volgende:

Feitelijk is het land onze grootste vijand.
Het zijn zo'n beetje de beste vrienden van het Nederlandse koningshuis. Dat geeft te denken.
pi_182819840
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 18:28 schreef spierbal het volgende:

[..]

oow. Nou dan ga ik binnenkort maar eens de discussie wel aan.
Gewoon even verkondigen hoe jij denkt over islam met een biertje in je hand. Dan kan je lachen.
pi_182819872
Bolsonaro schijnt hard te hebben gelachen toen hij de OP had vertaald en gelezen.
  maandag 29 oktober 2018 @ 18:35:41 #11
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_182819953
In Nederland is (net als in vele Westerse landen) het geloof in geld de enige ware staatsreligie. Tja, dan blijf je gewoon bevriend met zo'n staat als Saoedi Arabië.
pi_182820268
Saoudi-Arabië, daar zou de hele wereld zich eens eensgezind tegen moeten verenigen. Vies land.
Eens kijken
  Moderator maandag 29 oktober 2018 @ 18:55:24 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182820360
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 18:30 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het zijn zo'n beetje de beste vrienden van het Nederlandse koningshuis. Dat geeft te denken.
hoe kom je daar nou weer bij?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_182820466
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 18:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

hoe kom je daar nou weer bij?
Omdat ze naast allerlei staatsbezoeken met handelsmissies ook voor privé aangelegenheden elkaar bezoeken. En as er een lid van het Saudisch koningshuis geridderd word tot officier in de orde van Oranje-Nassau voor wat ze gedaan hebben voor de onderlinge relaties zegt dat ook wel iets.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2018 19:02:25 ]
  Moderator maandag 29 oktober 2018 @ 19:09:48 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182820635
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 19:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Omdat ze naast allerlei staatsbezoeken met handelsmissies ook voor privé aangelegenheden elkaar bezoeken. En as er een lid van het Saudisch koningshuis geridderd word tot officier in de orde van Oranje-Nassau voor wat ze gedaan hebben voor de onderlinge relaties zegt dat ook wel iets.
dat gaat natuurlijk niet alleen op voor Saoudi Arabie

zit gewoon in het takenpakket van die figuren lijkt me, zolang daar nog olie in de grond zit blijf je dit soort zaken zien natuurlijk .
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_182820640
Ene kant logisch, achterlijk volk als ongelovigen wil je niet als burger hebben.
Je weet dat mensen die ongelovig zijn een hele grote achterstand hebben in hun denken, niets weten van de wetenschap en archeologie en geen eigen denkwijze hebben om goed te kunnen onderzoeken wat de bewijzen zeggen.

Maar om ze daarvoor nou in de gevangenis te zetten of zelfs te doden.....
Dat gaat wel erg ver.
Ik zou zeggen geef ze eens een wetenschappelijke cursus in de achtergrond van de Bijbel (zou goed zijn voor iedereen in Islamitische landen) en dit voor een half jaar grondig.
Dan kennen ze direct de feiten en niet de leugens die ze kennen over bv evolutie.
pi_182820687
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 19:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat gaat natuurlijk niet alleen op voor Saoudi Arabie

zit gewoon in het takenpakket van die figuren lijkt me, zolang daar nog olie in de grond zit blijf je dit soort zaken zien natuurlijk .
Jij zegt, ik weet het niet.
Welke leden van vreemde koningshuizen zijn er nog meer geridderd tot officier in de order van Oranje Nassau?
pi_182820728
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 19:09 schreef bianconeri het volgende:
Ene kant logisch, achterlijk volk als ongelovigen wil je niet als burger hebben.
Je weet dat mensen die ongelovig zijn een hele grote achterstand hebben in hun denken,[...]

Maar om ze daarvoor nou in de gevangenis te zetten of zelfs te doden.....
Dat gaat wel erg ver.

Tolerant en sympathiek van je :Y
-
pi_182820779
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 19:09 schreef bianconeri het volgende:
Ene kant logisch, achterlijk volk als ongelovigen wil je niet als burger hebben.
Je weet dat mensen die ongelovig zijn een hele grote achterstand hebben in hun denken, niets weten van de wetenschap en archeologie en geen eigen denkwijze hebben om goed te kunnen onderzoeken wat de bewijzen zeggen.

Maar om ze daarvoor nou in de gevangenis te zetten of zelfs te doden.....
Dat gaat wel erg ver.
Ik zou zeggen geef ze eens een wetenschappelijke cursus in de achtergrond van de Bijbel (zou goed zijn voor iedereen in Islamitische landen) en dit voor een half jaar grondig.
Dan kennen ze direct de feiten en niet de leugens die ze kennen over bv evolutie.
Heb je inmiddels al bewijzen voor je god gevonden? Dus iets meer dan alleen "het RNA/DNA proces" waar je ooit mee kwam?
pi_182820875
Dit is toch totaal geen nieuws?
  Moderator maandag 29 oktober 2018 @ 19:20:29 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182820913
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 19:11 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Jij zegt, ik weet het niet.
Welke leden van vreemde koningshuizen zijn er nog meer geridderd tot officier in de order van Oranje Nassau?
Felipe van Spanje, Charles van Wales, Filip van Belgie, die Luxemburgse dude, noem het maar op zijn allemaal geridderd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 29 oktober 2018 @ 19:20:42 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182820921
quote:
5s.gif Op maandag 29 oktober 2018 19:18 schreef Triggershot het volgende:
Dit is toch totaal geen nieuws?
dat lijkt me ook niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_182820932
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 19:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat lijkt me ook niet
Niet nieuw, wel relevant.
  maandag 29 oktober 2018 @ 19:21:14 #24
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182820938
Je hebt in zo'n land ook niks te zoeken als ongelovige hond. Tenzij we er een keertje wat olie gaan halen. Kunnen wij toch veel beter gebruiken dan hunnie.
Man of Steal.
  maandag 29 oktober 2018 @ 19:21:49 #25
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182820958
Sowieso moslimlanden :') Allemaal landen waar continue mensenrechten geschonden worden. Maar is cultuur en geloof en zo, moet je respect voor hebben. :')
Man of Steal.
pi_182820971
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 19:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat lijkt me ook niet
Nieuwswaardig ongetwijfeld, maar er zal geen user op FOK! zijn die dit leest en denkt van 'ooohhhh, het Saoedische koninkrijk dus!"
pi_182820979
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 19:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

Felipe van Spanje, Charles van Wales, Filip van Belgie, die Luxemburgse dude, noem het maar op zijn allemaal geridderd
Allemaal bevriende regimes. Denk dat Nederand in de jaren 80/90 soortgelijk banden onderhield met laten we zeggen Zuid-Afrika?

Zo nee, waarom niet?
  Moderator maandag 29 oktober 2018 @ 19:23:10 #28
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182820991
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 19:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Niet nieuw, wel relevant.
als je wil emigreren lijkt het me relevant maar verder ...

beetje gras is groen verhaal voor mij hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 29 oktober 2018 @ 19:25:43 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182821057
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 19:22 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Allemaal bevriende regimes.
Saoudi Arabie is ook een bevriend regime

je originele stelling was wat ... stelliger
quote:
Denk dat Nederand in de jaren 80/90 soortgelijk banden onderhield met laten we zeggen Zuid-Afrika?

Zo nee, waarom niet?
nee, we waren geen fan van apartheid
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 29 oktober 2018 @ 19:32:34 #30
455560 Logic91
Always stay rational
pi_182821241
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 19:09 schreef bianconeri het volgende:
Ene kant logisch, achterlijk volk als ongelovigen wil je niet als burger hebben.
Je weet dat mensen die ongelovig zijn een hele grote achterstand hebben in hun denken, niets weten van de wetenschap en archeologie en geen eigen denkwijze hebben om goed te kunnen onderzoeken wat de bewijzen zeggen.


Maar om ze daarvoor nou in de gevangenis te zetten of zelfs te doden.....
Dat gaat wel erg ver.
Ik zou zeggen geef ze eens een wetenschappelijke cursus in de achtergrond van de Bijbel (zou goed zijn voor iedereen in Islamitische landen) en dit voor een half jaar grondig.
Dan kennen ze direct de feiten en niet de leugens die ze kennen over bv evolutie.
LOL :')
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_182821245
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 18:30 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het zijn zo'n beetje de beste vrienden van het Nederlandse koningshuis. Dat geeft te denken.
Ja, die hebben dan ook rare vrienden.
I´m back.
pi_182821297
Geen geloofsvrijheid in Islamitische landen, ik ben verontwaardigd en geschokt.
pi_182821319
Wollah meh het koningshuis van Saudi-Arabië leeft meer met de shaytaan dan met Allah (swt).

Zelf lekker alles doen wat God verboden heeft, terwijl hun bevolking loopt te verpieteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2018 19:36:34 ]
  maandag 29 oktober 2018 @ 19:48:52 #34
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_182821623
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 19:09 schreef bianconeri het volgende:
Ene kant logisch, achterlijk volk als ongelovigen wil je niet als burger hebben.
Je weet dat mensen die ongelovig zijn een hele grote achterstand hebben in hun denken, niets weten van de wetenschap en archeologie en geen eigen denkwijze hebben om goed te kunnen onderzoeken wat de bewijzen zeggen.

Maar om ze daarvoor nou in de gevangenis te zetten of zelfs te doden.....
Dat gaat wel erg ver.
Ik zou zeggen geef ze eens een wetenschappelijke cursus in de achtergrond van de Bijbel (zou goed zijn voor iedereen in Islamitische landen) en dit voor een half jaar grondig.
Dan kennen ze direct de feiten en niet de leugens die ze kennen over bv evolutie.
ik hoop toch zo dat je een troll bent :{
Same shit, different day
SC hopper present
  maandag 29 oktober 2018 @ 19:50:03 #35
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_182821654
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 19:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

Saoudi Arabie is ook een bevriend regime

je originele stelling was wat ... stelliger

[..]

nee, we waren geen fan van apartheid
Lijkt mij dat de situatie van ongelovigen en vooral afvalligen in SA niet beter is dan deze van de zwarten en gekleurden tijdens de apartheid in ZA

lekker hypocriet dus weer
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_182821734
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 19:48 schreef Koen66 het volgende:

[..]

ik hoop toch zo dat je een troll bent :{
Dat heeft ie een paar jaar terug al toegegeven. Maar het was te leuk om te stoppen.
  Moderator maandag 29 oktober 2018 @ 19:53:58 #37
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182821745
quote:
9s.gif Op maandag 29 oktober 2018 19:50 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Lijkt mij dat de situatie van ongelovigen en vooral afvalligen in SA niet beter is dan deze van de zwarten en gekleurden tijdens de apartheid in ZA

lekker hypocriet dus weer
meningen veranderen met de tijd bovendien zijn we een koninklijke familie en tig regeringen verder

niet dat ik vind dat we met de Saoudi's aan moeten pappen hoor integendeel maar hypocrisie zie ik er niet in
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 29 oktober 2018 @ 19:57:15 #38
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_182821814
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 19:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

meningen veranderen met de tijd bovendien zijn we een koninklijke familie en tig regeringen verder

niet dat ik vind dat we met de Saoudi's aan moeten pappen hoor integendeel maar hypocrisie zie ik er niet in
Denk niet dat de opvattingen over wat kan en niet kan erg veranderd zijn sinds de jaren 80 en 90, zeker niet op dat vlak. Of zou een gelijkaardig systeem als de apartheid (wat overigens ook enigszins subtieler bestaat in SA, als niet-moslim heb je geen rechten, ook niet als expat overigens) in ZA nu wel aanvaard worden. Ik zie daar erg veel hypocrisie in eigenlijk.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over vrouwen in die samenleving. ZA boycotten ten tijde van het apartheidsregime was een juiste keuze, SA eveneens boycotten wegens de apartheid die er heerst tussen vrouwen en mannen en niet-moslims en moslims is eigenlijk ook aan de orde.

Maar voor geld danst de beer :) Dat jij er geen hypocrisie in ziet verbaast me though
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  maandag 29 oktober 2018 @ 19:57:56 #39
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_182821836
Maar ja.... Saoedi Arabië, inderdaad een onderschat gevaar. Puur en alleen omdat de Amerikanen vriendjes met ze zijn. En Israël ze kennelijk minder gevaarlijk acht dan gevaar nr 1 Iran. Wat in feite een veel milder land is dan SA.
Same shit, different day
SC hopper present
pi_182821940
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 19:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Omdat ze naast allerlei staatsbezoeken met handelsmissies ook voor privé aangelegenheden elkaar bezoeken. En as er een lid van het Saudisch koningshuis geridderd word tot officier in de orde van Oranje-Nassau voor wat ze gedaan hebben voor de onderlinge relaties zegt dat ook wel iets.
Zouden ze ook meegaan naar plaatselijke onthoofdingen. Gewoon als privé-uitje.
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 29 oktober 2018 @ 20:03:47 #41
286575 Roces18
Chef de party
pi_182821981
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 18:16 schreef spierbal het volgende:
Voor mijn werk al paar keer in die landen geweest. Iran en Saoedi, niet echt iets van gemerkt, maar het is ook niet dat ik daar verkondig dat ik atheïstisch ben, en met dat volk in discussie ga over geloof oid.
expat en toeristen is andere koek dan daar natuurlijk permanent wonen en werken
en dan gaat het over het algemeen nog over mensen die niet blank zijn en christelijk zijn of atheist etc.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 29 oktober 2018 @ 20:03:47 #42
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_182821982
quote:
11s.gif Op maandag 29 oktober 2018 20:02 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Zouden ze ook meegaan naar plaatselijke onthoofdingen. Gewoon als privé-uitje.
tuurlijk, respect voor de lokale gebruiken he :P
Same shit, different day
SC hopper present
  Moderator maandag 29 oktober 2018 @ 20:03:55 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182821989
quote:
14s.gif Op maandag 29 oktober 2018 19:57 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Denk niet dat de opvattingen over wat kan en niet kan erg veranderd zijn sinds de jaren 80 en 90, zeker niet op dat vlak. Of zou een gelijkaardig systeem als de apartheid (wat overigens ook enigszins subtieler bestaat in SA, als niet-moslim heb je geen rechten, ook niet als expat overigens) in ZA nu wel aanvaard worden. Ik zie daar erg veel hypocrisie in eigenlijk.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over vrouwen in die samenleving. ZA boycotten ten tijde van het apartheidsregime was een juiste keuze, SA eveneens boycotten wegens de apartheid die er heerst tussen vrouwen en mannen en niet-moslims en moslims is eigenlijk ook aan de orde.

Maar voor geld danst de beer :) Dat jij er geen hypocrisie in ziet verbaast me though
voor zo niet hetzelfde valt te zeggen over het huidige Zuid Afrika, of Indonesie daar hoor je Nederland ook niet echt over

ik vind het moreel verwerpelijk maar hypocriet is het niet in mijn ogen

eind van de dag vind ik dat ook niet heel interessant zolang ik/wij/Nederland er voordeel aan heeft, dat kun je op zich wel hypocriet noemen, noem het pragmatisch maar geld stinkt nu eenmaal niet :P
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_182822035
Als de tijd komt dat er geen olie meer nodig is, dan halen we alle onschuldige burgers weg uit Saoedi-Arabie, laten we er n paar straaljagers overvliegen en dan bombarderen we dat hele land met de grond gelijk, opgeruimd staat netjes.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Moderator maandag 29 oktober 2018 @ 20:07:01 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182822071
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 20:05 schreef TLC het volgende:
Als de tijd komt dat er geen olie meer nodig is, dan halen we alle onschuldige burgers weg uit Saoedi-Arabie, laten we er n paar straaljagers overvliegen en dan bombarderen we dat hele land met de grond gelijk, opgeruimd staat netjes.
ja dat denk ik toch niet hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 29 oktober 2018 @ 20:09:46 #46
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_182822129
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 20:05 schreef TLC het volgende:
Als de tijd komt dat er geen olie meer nodig is, dan halen we alle onschuldige burgers weg uit Saoedi-Arabie, laten we er n paar straaljagers overvliegen en dan bombarderen we dat hele land met de grond gelijk, opgeruimd staat netjes.
Waar vliegen die straaljagers dan op?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_182822223
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 19:21 schreef SuperNeger het volgende:
Sowieso moslimlanden :') Allemaal landen waar continue mensenrechten geschonden worden. Maar is cultuur en geloof en zo, moet je respect voor hebben. :')
Nou, niets voor mij zulks schendende mensenrechten als het aankomt op bijvoorbeeld zelfbeschikking, lichamelijke integriteit, vrijheid van meningsuiting enz.

Maar we leven hier niet in een moslimland, dus gelukkig allemaal ver-van-mn-bed show, dit soort ziekmakende en schandelijke praktijken.

Oh wacht...
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  maandag 29 oktober 2018 @ 20:18:16 #48
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_182822317
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 20:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

voor zo niet hetzelfde valt te zeggen over het huidige Zuid Afrika, of Indonesie daar hoor je Nederland ook niet echt over

ik vind het moreel verwerpelijk maar hypocriet is het niet in mijn ogen

eind van de dag vind ik dat ook niet heel interessant zolang ik/wij/Nederland er voordeel aan heeft, dat kun je op zich wel hypocriet noemen, noem het pragmatisch maar geld stinkt nu eenmaal niet :P
Waarom werd er dan wel een boycot ingevoerd voor ZA ten tijde van de apartheid? De economische impact was uiteraard slechts beperkt maar zeker niet onbestaande of nihil.

En geld stinkt inderdaad niet. Heb gewoon een schijthekel aan dat gedoe over mensenrechten en gezeur over dat er hier zogenaamd vanalles mis loopt terwijl er met geen woord gerept wordt over apenlanden zoals Saudi-Arabië. Ook van bij de usual suspects hoor je daar heel weinig over (die er geen geldelijk belang bij hebben).

Ik heb er persoonlijk wel wat ingeleverde welvaart voor over om die achterlijke ideologie die gevoed wordt door SA (het wahabisme) dat zich ook als gif verspreidt in Europa voor eens en altijd te elimineren
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  Moderator maandag 29 oktober 2018 @ 20:18:52 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182822339
quote:
15s.gif Op maandag 29 oktober 2018 20:09 schreef Perrin het volgende:

[..]

Waar vliegen die straaljagers dan op?

quote:
Nieuws / 02/07/2018

Luchtmacht laat F-16 straaljager vliegen op duurzame brandstof
https://www.agro-chemie.n(...)-duurzame-brandstof/
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 29 oktober 2018 @ 20:24:26 #50
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_182822445
quote:
Als ik het goed begrijp is dat nog steeds 95% kerosine..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator maandag 29 oktober 2018 @ 20:24:27 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182822446
quote:
14s.gif Op maandag 29 oktober 2018 20:18 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Waarom werd er dan wel een boycot ingevoerd voor ZA ten tijde van de apartheid? De economische impact was uiteraard slechts beperkt maar zeker niet onbestaande of nihil.

En geld stinkt inderdaad niet. Heb gewoon een schijthekel aan dat gedoe over mensenrechten en gezeur over dat er hier zogenaamd vanalles mis loopt terwijl er met geen woord gerept wordt over apenlanden zoals Saudi-Arabië. Ook van bij de usual suspects hoor je daar heel weinig over (die er geen geldelijk belang bij hebben).

Ik heb er persoonlijk wel wat ingeleverde welvaart voor over om die achterlijke ideologie die gevoed wordt door SA (het wahabisme) dat zich ook als gif verspreidt in Europa voor eens en altijd te elimineren
die discussie heb ik helemaal geen zin in joh

Nederland handelsland wil geld, opdrachten, geld, geld
het koningshuis moet dat mede zien te regelen tijdens die zakenreisjes van ze en als ze dan af en toe bij wat minder fleurige figuren aan tafel moeten dan slikken ze dat maar gewoon ... we betalen ze er genoeg voor

veel meer mening heb ik daar verder niet over
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 29 oktober 2018 @ 20:24:46 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182822451
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 20:24 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp is dat nog steeds 95% kerosine..
er is als ik het goed begrijp ook nog steeds olie in Saoudi Arabie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 29 oktober 2018 @ 20:25:50 #53
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_182822476
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 20:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

er is als ik het goed begrijp ook nog steeds olie in Saoudi Arabie
Ja, maar als die op is moeten we ze te paard aanvallen ipv met straaljagers :X

Of waarschijnlijker, elektrische drones
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator maandag 29 oktober 2018 @ 20:27:32 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182822521
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 20:25 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ja, maar als die op is moeten we ze te paard aanvallen ipv met straaljagers :X

Of waarschijnlijker, elektrische drones
tegen die tijd is het al zeker 7 of 8 procent

en drones winnen geen oorlogen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 29 oktober 2018 @ 20:29:11 #55
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_182822552
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 18:50 schreef Maharski het volgende:
Saoudi-Arabië, daar zou de hele wereld zich eens eensgezind tegen moeten verenigen. Vies land.
Gaat niet gebeuren zolang ze nog triljoenen euro's aan geld hebben waar iedereen een graantje van probeert mee te pikken.

En in de jaren 70 knepen de olielanden de aanvoer af, westerse landen kwamen in de problemen en sindsdien buigen ze als knipmessen voor de moslimlanden.

Recenter voorbeeld is die tweet van Canada waarna SA hun ging boycotten en alle andere westerse landen zwegen uit angst hetzelfde lot te ondergaan.
pi_182824996
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 19:13 schreef Haushofer het volgende:

Tolerant en sympathiek van je :Y
Ik laat het toch gewoon toe?
Zoiets gaat gewoon veel te ver, maar ja mensen die niet gelovig zijn moeten gewoon even wat scholing krijgen. Normaal lijkt mij.

quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 19:15 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Heb je inmiddels al bewijzen voor je god gevonden? Dus iets meer dan alleen "het RNA/DNA proces" waar je ooit mee kwam?
Bewijs is er meer dan genoeg. RNA en DNA is een deel van dat bewijs.
Je moet het alleen willen zien.
  Moderator maandag 29 oktober 2018 @ 22:17:38 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182825145
je hoeft het gelukkig niet te zien in Nederland :)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_182829366
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 22:11 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik laat het toch gewoon toe?
Zoiets gaat gewoon veel te ver, maar ja mensen die niet gelovig zijn moeten gewoon even wat scholing krijgen. Normaal lijkt mij.
Ja joh, doodnormaal :')

Reli-fanatisme O+
-
pi_182829774
Maar wel een zetel in de mensenrechtenorganisatie. :')

Ik zie het malieveld al vol staan, net als toen met Trump.... :')

Oh nee wacht!
Ô mon citoyens vous serez unis.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')