abonnement Unibet Coolblue
pi_182818495
Hoi,

Ik ben zelf apple fanboy, dus heb 0 verstand van de android telefoons die er allemaal zijn behalve de bekende Galaxy S / Note series.

Er zijn zo mega veel verschillende telefoons dat het voor een leek niet bij te houden is wat goed is en wat niet.

Mijn vriendin heeft nu een Nokia 5, die heb ik vorig jaar kerst voor haar gekocht omdat haar telefoon toen (Oude Galaxy J serie) op was.

Maar, die 5 heeft maar 16GB opslag en is niet bijzonder snel. Camera is ook niet heel geweldig maar de telefoon was 150 euro dus wat verwacht je :-)

Nu zijn er al weer een aantal nieuwere Nokia's op de markt, 6.1 of de 7 plus of de 8. Voor respectievelijk 190, 274 of 207 euro.

Die 7 plus hoeft ze toch niet, dus de 6.1 en de 8 zijn een optie.

Galaxy A6 zit nog iets onder die prijs, 160 euro
Huawei P20 Lite zit op 250 euro

Afijn, zo zijn er nog honderd.

Welke telefoon is nou echt het beste in dit budget? 250 euro vind ik prima, als het echt moet 300 maar dan moet ik wel overtuigd worden dat het veel verschil maakt met het model van 200-250, en dat betwijfel ik nu al.

Mijn vriendin gebruikt de telefoon niet veel, beetje candy crush, appen, youtube en natuurlijk bellen. Het belangrijkste is dan ook de opslag, 64gb is wel prima, 32 zou eventueel ook nog kunnen (ze heeft nu 16) en de camera moet degelijk zijn.
Als we samen zijn ergens dan worden foto's toch met mijn iPhone gemaakt of met een echte camera.

Wie o wie heeft er een beetje kennis op het gebied van Android telefoon in deze range qua budget.

Alvast vriendelijk bedankt.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_182818805
Pocophone F1, heb je een high end toestel voor 300 euro met 64GB (en uitbreidbaar, 64GB MicroSD kost 20 euro).

Of een Moto G5S (Plus)/G6 (Plus) iets goedkoper, maar voldoet nog steeds.

Bij Belsimpel krijg je trouwens flinke korting op je toestel als je daar een abonnement afsluit of verlengt. Scheelde op mijn toestel 80 euro (op een prijs van 280).
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_182818862
https://www.coolblue.nl/p(...)o-g6-plus-blauw.html
G6 Plus nu met cashback voor minder dan 200 euro
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  maandag 29 oktober 2018 @ 17:54:01 #4
194233 Friday12
Originele kloon
pi_182819058
Huawei p9/10 zijn wel goed.
pi_182819392
Dus eigenlijk volstaat de goedkoopste telefoon met een geheuheugenkaartje ook? Wat vraag je nou?
pi_182819467
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 18:08 schreef Stompzinnig het volgende:
Dus eigenlijk volstaat de goedkoopste telefoon met een geheuheugenkaartje ook? Wat vraag je nou?
Geheugen intern. En ja, dat zou voor haar waarschijnlijk nog wel volstaan, zolang het niet trager is dan haar huidige nokia 5.

Maar zoals ik zei heb ik een budget van 250 met evt. uitschieter naar 300. Dus ik wil de beste telefoon voor dat bedrag.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_182819552
quote:
2s.gif Op maandag 29 oktober 2018 17:42 schreef yosander het volgende:
Pocophone F1, heb je een high end toestel voor 300 euro met 64GB (en uitbreidbaar, 64GB MicroSD kost 20 euro).

Of een Moto G5S (Plus)/G6 (Plus) iets goedkoper, maar voldoet nog steeds.

Bij Belsimpel krijg je trouwens flinke korting op je toestel als je daar een abonnement afsluit of verlengt. Scheelde op mijn toestel 80 euro (op een prijs van 280).
Die Pocophone zegt me dus helemaal niks. Dat is weer zo'n Chinees rip-off toestel die misschien wel heel goed is, maar ik heb geen idee.

Het gaat mij dus om de verschillen.

Waarom zou ik een pocophone f1 nemen boven een G6 plus

quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 17:54 schreef Friday12 het volgende:
Huawei p9/10 zijn wel goed.
Of boven de Huawei P10 lite
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_182819842
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 18:16 schreef bambino het volgende:

[..]

Die Pocophone zegt me dus helemaal niks. Dat is weer zo'n Chinees rip-off toestel die misschien wel heel goed is, maar ik heb geen idee.

Het gaat mij dus om de verschillen.

Waarom zou ik een pocophone f1 nemen boven een G6 plus

[..]

Of boven de Huawei P10 lite
Pocophone is van Xiaomi dus geen rip off.

Het beste in zijn prijsklasse en het meest toekomstbestendig.

Maar je kunt jezelf ook 100+ euro besparen als je niks geeft om extra features, meer ram, snellere processor en een betere camera, want verder doen ze hetzelfde.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_182820753
Moto. Ook geen overbodige troep op je telefoon. Alleen de camera is wat minder, maar ach, als je de belangrijkste foto's met andere toestellen schiet, dan maakt dat ook niet meer zoveel uit.
Somebody that I used to know
pi_182820895
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 18:16 schreef bambino het volgende:

[..]

Die Pocophone zegt me dus helemaal niks. Dat is weer zo'n Chinees rip-off toestel die misschien wel heel goed is, maar ik heb geen idee.

:')

Doe eens onderzoek voordat jij zo gaat blaten.
  Moderator maandag 29 oktober 2018 @ 19:51:06 #11
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_182821679
Heb een moto voor mijn werk. Ben ik niet zo'n fan van :s)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_182821809
Xiaomi is momenteel de nummer vier smartphonemaker ter wereld (na Samsung, Apple en Huawei)

Pocofone is de telefoon van Poco, een van Xiaomi's dochterondernemingen.

Het grootste voordeel van Xiaomi (naast dat ze de concurrentie aangaan met Samsung en Apple, maar dan een stuk goedkoper), is het besturingsysteem MIUI. Dit is een schil over Android, en mengt veel van de positieve dingen van iOS met de Android-omgeving.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182822051
Elke telefoon die android one ondersteunt .

Persoonlijk zal ik een Nokia serie nemen.
De ondersteuning er van is uitstekend
Zelfs de update zijn sneller dan Google eigen telefoon serie.

Samsung wegblijven .
Dingen worden per update slomer door de extra Samsung troep die ze bij installeren .

Mijn Samsung a5 2017 wil na android 8 update kapot gooien tegen een muur aan.
Wat ook gaat gebeuren na dat ik me telefoon abbo gaat verlengen.

Me moeders Samsung s7 zelfde verhaal word ook steeds slomer per update .

Me broertje zijn note 8 .
Wel laat ik het zo zeggen dit word zijn laatste note .
Hij gaat overstappen naar Apple.
pi_182822874
Mijn kennis van Android rijkt zover, dat ik blij ben ervan verlost te zijn.

Ik heb nu een 6s en 7 en beide functioneren prima, beter dan toen ik ze net had, door de updates. Terwijl een droid altijd langzamer werd na een jaar. Die 6s was zelfs een refurbished, dus stiekem al 2-3 jaar oud.

Als ze geen groot scherm nodig heeft, is een SE ook een goed en snel toestel.
.
pi_182822914
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 20:42 schreef Fer het volgende:
Mijn kennis van Android rijkt zover, dat ik blij ben ervan verlost te zijn.

Ik heb nu een 6s en 7 en beide functioneren prima, beter dan toen ik ze net had, door de updates. Terwijl een droid altijd langzamer werd na een jaar. Die 6s was zelfs een refurbished, dus stiekem al 2-3 jaar oud.

Als ze geen groot scherm nodig heeft, is een SE ook een goed en snel toestel.
Apple bevestigt: Oudere iPhone bewust langzamer voor langere accuduur
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182825084
quote:
14s.gif Op maandag 29 oktober 2018 19:19 schreef Juup© het volgende:

[..]

:')

Doe eens onderzoek voordat jij zo gaat blaten.
Waarom?
Het is een Chinese telefoon die voor een dubbeltje goed spul probeert te maken. Dat noem ik een ripoff telefoon.

Ik zei er ook bij dat hij best heel goed kan zijn, maar ik heb nog nooit van dat hele merk gehoord. Ik zou er persoonlijk nooit mee willen lopen.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_182825102
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 19:57 schreef Jordy-B het volgende:
Xiaomi is momenteel de nummer vier smartphonemaker ter wereld (na Samsung, Apple en Huawei)

Pocofone is de telefoon van Poco, een van Xiaomi's dochterondernemingen.

Het grootste voordeel van Xiaomi (naast dat ze de concurrentie aangaan met Samsung en Apple, maar dan een stuk goedkoper), is het besturingsysteem MIUI. Dit is een schil over Android, en mengt veel van de positieve dingen van iOS met de Android-omgeving.
Hoe moet ik dat zien?
Iemand die iOS niet kent, kan die met miui overweg?
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_182825137
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 20:06 schreef suijkerbuijk het volgende:
Elke telefoon die android one ondersteunt .

Persoonlijk zal ik een Nokia serie nemen.
De ondersteuning er van is uitstekend
Zelfs de update zijn sneller dan Google eigen telefoon serie.

Samsung wegblijven .
Dingen worden per update slomer door de extra Samsung troep die ze bij installeren .

Mijn Samsung a5 2017 wil na android 8 update kapot gooien tegen een muur aan.
Wat ook gaat gebeuren na dat ik me telefoon abbo gaat verlengen.

Me moeders Samsung s7 zelfde verhaal word ook steeds slomer per update .

Me broertje zijn note 8 .
Wel laat ik het zo zeggen dit word zijn laatste note .
Hij gaat overstappen naar Apple.
Android one zegt me dus al niks. Maar ik neem aan dat dat simpelweg de naam is van de nieuwste versie?

Die Nokia 6.1 ziet er wel goed uit. Maar vraag me af of ik voor 100+ euro een echt zoveel betere telefoon kan kopen dat dat het waard is
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_182825209
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 20:42 schreef Fer het volgende:
Mijn kennis van Android rijkt zover, dat ik blij ben ervan verlost te zijn.

Ik heb nu een 6s en 7 en beide functioneren prima, beter dan toen ik ze net had, door de updates. Terwijl een droid altijd langzamer werd na een jaar. Die 6s was zelfs een refurbished, dus stiekem al 2-3 jaar oud.

Als ze geen groot scherm nodig heeft, is een SE ook een goed en snel toestel.
Ik heb dezelfde mening. Maar zij wil geen iPhone.
Ik vind het ook bizar dat mensen iPhone niet prettig vinden. Maar ieder zijn ding.

Ik zou nooit een Android willen. Ook nooit zelf een gehad. Al sinds de 3G een iPhone.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_182825344
quote:
Dat alleen als je een slechte accu hebt. Het had Apple wel gesierd, als ze vanaf begin hierover open waren geweest.
.
  roze maandag 29 oktober 2018 @ 22:29:15 #21
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_182825371
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 22:16 schreef bambino het volgende:

[..]

Hoe moet ik dat zien?
Iemand die iOS niet kent, kan die met miui overweg?
Ja :) Het is heel simpel. Ik vind Xiaomi een goed merk, heb er zelf ook een telefoon van.
Your beauty never ever scared me.
pi_182825489
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 22:17 schreef bambino het volgende:

[..]

Android one zegt me dus al niks. Maar ik neem aan dat dat simpelweg de naam is van de nieuwste versie?

Die Nokia 6.1 ziet er wel goed uit. Maar vraag me af of ik voor 100+ euro een echt zoveel betere telefoon kan kopen dat dat het waard is
Android one wel verdiep er maar in.
Zoeken is een optie.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Android_One
pi_182825542
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 22:16 schreef bambino het volgende:

[..]

Hoe moet ik dat zien?
Iemand die iOS niet kent, kan die met miui overweg?
Ja hoor.

Ik vind MIUI intuïtiever in gebruik dan kale android. Vorig jaar heb ik een poosje een niet-Xiaomi telefoon gehad en dat vond ik helemaal niks. Sinds dit jaar weer lekker terug bij Xiaomi en het is geweldig.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182831221
De vraag is dus of de meerprijs het ook waard is.

Even op een rij:
Nokia 6.1 64GB voor 190 euro
Nokia 8 64GB voor 200 euro
Huawei P20 Lite 64GB voor 250 euro
Nokia 7 Plus 64GB voor 275 euro
Xiaomi Pocophone F1 64 GB voor 300 euro (of 128GB voor 320 euro)

Qua Nokia vind ik het sowieso een rare setup, met nummers erachter is er geen logica meer welke nou nieuwe is.
Ik neem aan dat de 7 en de 8 uit dezelfde serie zijn waarbij 8 luxere versie is alleen de 7 is in dit geval een Plus model, dus groter.
De 6.1 is het nieuwste, die is van dit jaar, maar minder luxe dus goedkoper.

Waarschijnlijk is die 6.1 al voldoende voor mijn vriendin, dat is het probleem dus niet.
De vraag is, is het het waard om een tientje meer uit te geven voor de Nokia 8, een oudere telefoon maar wellicht wel een betere?
De 7 plus valt al af.

Dan de vraag, zou je 50 of 100 euro meer uitgeven voor de P20 of de Poco F1, is het de meerprijs waard?

Ik heb de telefoons nu in Tweakers vergelijk gezet, en daar valt de P20 eigenlijk redelijk snel af.

De Nokia 8 heeft veruit het mooiste scherm en het lijkt ook dat deze een betere camera heeft.
De Pocophone heeft een betere processor, meer ram en een groter oppervlakte van de voorkant wat echt scherm is.

Camera van de Nokia 8 lijkt wat beter en de Nokia heeft NFC wat volgens tweakers de Pocophone niet heeft.

Batterij van de Pocophone is wel 33% groter, maar de telefoon zelf is ook groter.

Al met al lijkt me die 100 euro meerprijs niet gerechtvaardigd voor wat je meer en minder krijgt in de Pocophone.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_182833054
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 10:24 schreef bambino het volgende:
Al met al lijkt me die 100 euro meerprijs niet gerechtvaardigd voor wat je meer en minder krijgt in de Pocophone.
Ik weet niet helemaal waar jij kan vinden dat je voor ¤200 al een Nokia 8 hebt. Bij Tweakers' pricewatch beginnen ze bij 315 voor de 4GB versie, 450 voor de 6/128 GB.

De Nokia 8 heeft hogere resolutie, maar dat is niet zaligmakend op zo'n klein oppervlak. Beide schermen zijn IPS LCD. De pocophone geeft je dus voor minder geld meer werkgeheugen, een snellere processor en een echte vette accu.

Het ontbreken van NFC is alleen een punt als je het ook gebruikt. Xiaomi had het in 2013 al op hun telefoons zitten, merkte dat geen hond er gebruik van maakte en haalde het weer weg (althans, van de budget-toestellen). Wel voegt Xiaomi het toe aan bijvoorbeeld hun fitness-tracker de Mi Band 3 (heb jij niks aan, maar dat verklaart de denkwijze)

De camera is niet geweldig, maar dat is die van de Nokia 8 ook niet. Hij werkt vlot en de kwaliteit is toereikend.

Verreweg het grootste nadeel van de F1 is dat de ondersteuning ontbreekt voor Widevine L1. Daardoor kan je bijvoorbeeld niet de Netflix-app in hoge resolutie gebruiken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')