abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182814394
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 13:49 schreef Postbus100 het volgende:
Waarom zo haten op Merkel? Ze was toch een prima, stabiele bondskanselier?
Ze stort haar land voor jaren de afgrond in met haar 'Wir schaffen das'-beleid. Criminaliteit en kosten zijn explosief gestegen, de leefbaarheid holt achteruit.

Prima, stabiele "na mij de zondvloed"-technocraat zul je bedoelen.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_182814555
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 13:49 schreef Postbus100 het volgende:
Waarom zo haten op Merkel? Ze was toch een prima, stabiele bondskanselier?
Was, tot "Wir schaffen das".
pi_182814696
9 november is in aantocht.

Zeer speciaal dagje in Duitsland.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182814791
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 13:29 schreef rosalinde93 het volgende:
Zonde. Altijd een stabiele factor binnen Europa geweest.
Haar binnenlandse beleid met betrekking tot immigratie heeft juist tot een splijting in de samenleving geleidt. Geen stabiliteit.
Haar buitenlandbeleid met betrekking tot de 'saamhorigheid in de EU' heeft alleen maar tot meer populisme geleidt omdat de realisme mbt de immigratie totaal ontbreekt. Een van de punten waar de Brexit keihard mee aankwam, zo bleek in de ochtend na het referendum.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 29 oktober 2018 @ 14:22:12 #30
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_182814819
Wederom laat een Duits leider Europa in puin achter.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_182814917
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 14:14 schreef Red_85 het volgende:
9 november is in aantocht.

Zeer speciaal dagje in Duitsland.
Wat is er op 9 november? Intocht in Duitsland? :P
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 29 oktober 2018 @ 14:29:59 #32
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182814974
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 14:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat is er op 9 november? Intocht in Duitsland? :P
9 november 1848 – met de standrechtelijke executie van het republikeins parlementslid Robert Blum komt een einde aan de Weense Oktoberopstand en wordt het begin van het einde van de Maartrevolutie, die in datzelfde jaar begonnen was, in de landen van de Duitse Bond ingeluid:
9 november 1918 – Novemberrevolutie in Berlijn: De sociaaldemocraat Philipp Scheidemann verkondigt vanuit een raam van het Rijksdaggebouw, dat de republiek in het kort voor de nederlaag van de Eerste Wereldoorlog staande Duitsland is uitgeroepen.
9 november 1923 – Hitler-Ludendorff-Putsch in München
9 november 1938 – Met de Kristallnacht beginnen de Novemberpogroms waarbij joodse huizen en bezitting geruïneerd worden en honderden Joden in enkele dagen om het leven komen.
9 november 1967 – „Unter den Talaren – Muff von 1000 Jahren“, strijdkreet van een studentenprotest in de Bondsrepubliek Duitsland, die tot een van de hoogtepunten van de studentenopstanden en de buitenpolitieke oppositie van 1967/68 behoort.
9 november 1989 – Val van de Berlijnse Muur, waarmee na veertig jaar een einde komt aan de communistische DDR.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_182815038
quote:
2s.gif Op maandag 29 oktober 2018 14:29 schreef Copycat het volgende:

[..]

9 november 1848 – met de standrechtelijke executie van het republikeins parlementslid Robert Blum komt een einde aan de Weense Oktoberopstand en wordt het begin van het einde van de Maartrevolutie, die in datzelfde jaar begonnen was, in de landen van de Duitse Bond ingeluid:
9 november 1918 – Novemberrevolutie in Berlijn: De sociaaldemocraat Philipp Scheidemann verkondigt vanuit een raam van het Rijksdaggebouw, dat de republiek in het kort voor de nederlaag van de Eerste Wereldoorlog staande Duitsland is uitgeroepen.
9 november 1923 – Hitler-Ludendorff-Putsch in München
9 november 1938 – Met de Kristallnacht beginnen de Novemberpogroms waarbij joodse huizen en bezitting geruïneerd worden en honderden Joden in enkele dagen om het leven komen.
9 november 1967 – „Unter den Talaren – Muff von 1000 Jahren“, strijdkreet van een studentenprotest in de Bondsrepubliek Duitsland, die tot een van de hoogtepunten van de studentenopstanden en de buitenpolitieke oppositie van 1967/68 behoort.
9 november 1989 – Val van de Berlijnse Muur, waarmee na veertig jaar een einde komt aan de communistische DDR.
Ah, ik denk dat Merkel wel andere zaken aan haar hoofd heeft dan symboliek.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_182815061
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 14:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ah, ik denk dat Merkel wel andere zaken aan haar hoofd heeft dan symboliek.
9 november is in Duitsland een dag van de praktijk, zoals je ziet, weinig symboliek op die dag.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182815137
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 14:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]

9 november is in Duitsland een dag van de praktijk, zoals je ziet, weinig symboliek op die dag.
Ik verwacht dat die dag ongemerkt voorbij zal gaan. Ik denk ook dat het einde van Merkel als Duitse politieke leider aanstaande is. Misschien dat er voor haar een Europese toekomst is, maar in Duitsland is ze een risicofactor geworden voor haar partij.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_182815191
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 14:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik verwacht dat die dag ongemerkt voorbij zal gaan. Ik denk ook dat het einde van Merkel als Duitse politieke leider aanstaande is. Misschien dat er voor haar een Europese toekomst is, maar in Duitsland is ze een risicofactor geworden voor haar partij.
Die dag gaat dit jaar zeker niet ongemerkt voorbij kan ik je zeggen.

100 jaar nadat Duitsland van keizerrijk veranderde in een republiek
100 jaar na het afzetten van de laatste keizer
100 jaar na het einde van WO1

Laat zien dat de gemiddelde NL'er echt geen flikker van de Europese geschiedenis kent, behalve de WO2 wat een direct gevolg was van WO1.

Geen idee wat er dit jaar gaat gebeuren, maar alles lijkt er weer op dat het wel in die buurt gaat zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182815211
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 14:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Die dag gaat dit jaar zeker niet ongemerkt voorbij kan ik je zeggen.

100 jaar nadat Duitsland van keizerrijk veranderde in een republiek
100 jaar na het afzetten van de laatste keizer
100 jaar na het einde van WO1

Laat zien dat de gemiddelde NL'er echt geen flikker van de Europese geschiedenis kent, behalve de WO2 wat een direct gevolg was van WO1.

Geen idee wat er dit jaar gaat gebeuren, maar alles lijkt er weer op dat het wel in die buurt gaat zijn.
Ik wil best ongelijk gaan krijgen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_182815241
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 14:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik wil best ongelijk gaan krijgen.
Zou wel grappig zijn als zij op 9 november haar aftreden inluidt ;)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182815259
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 14:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zou wel grappig zijn als zij op 9 november haar aftreden inluidt ;)
Precies!
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_182815356
Mogelijke opvolgers:

Annegret Kramp-Karrenbauer, nog Merkeliaanser dan Merkel. Best conservatief op ethisch gebied (tegen homohuwelijk en euthanasie) maar linksig als het op de economie of het immigratiebeleid aankomt. Momenteel secretaris-generaal van het CDU en minister-president van Saarland.
Jens Spahn, eigenlijk in veel opzichten de anti-Merkel. Jong, homoseksueel (toch wel bijzonder binnen het CDU, ze blijven een flink stuk conservatiever dan het CDA) en heel erg rechts. Uitgesproken tegenstander van Merkel's immigratiebeleid en in het verleden heeft hij vijanden gemaakt onder ouderen door te stemmen tegen pensioenverhogingen. Het is natuurlijk moeilijk om vergelijkingen te trekken, maar je zou hem kunnen zien als het Duitse antwoord op Kurz (en binnenkort Dijkhoff hier :D). Hij is momenteel minister van gezondheidszorg.
Friedrich Merz. Volgens mij zit hij ook wel op de rechtervleugel, maar hij is al 10 jaar uit de politiek en ik zie niet in waarom hij denkt nu opeens een kans te maken. Maar hij heeft veel functies binnen het bedrijfsleven bekleed en hij is misschien populair bij de donoren en de mensen achter de schermen. Als de leden Spahn té rechts vinden (of niet kunnen accepteren dat hij homo is?) kan hij misschien een alternatief voor de rechtsere CDU'ers zijn.
Armin Laschet. Lijkt best veel op Merkel, ook een kandidaat van de ''linkervleugel'' van het CDU. Is momenteel minister-president van een grote deelstaat.

Wolfgang Schauble (oud-minister van financiën) wordt ook genoemd als mogelijke tussenpaus mocht Merkel toch eerder opstappen als bondskanselier. Hij zou ook een compromiskandidaat kunnen zijn als het een harde campagne wordt.
pi_182815907
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 13:29 schreef rosalinde93 het volgende:
Zonde. Altijd een stabiele factor binnen Europa geweest.
Als jij beslissingen maakt want heel nadelig voor iedereen uitpakt en je lost dat verder niet op...dan ga je een keer af.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  maandag 29 oktober 2018 @ 15:21:04 #42
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_182815934
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 13:49 schreef Postbus100 het volgende:
Waarom zo haten op Merkel? Ze was toch een prima, stabiele bondskanselier?
Hoeveel karakter moorden heeft die niet democratische teef al op haar naam staan.
Begin maar met H.Kohl.
  Beste debater 2022 maandag 29 oktober 2018 @ 21:01:54 #43
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182823388
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:48 schreef Peligrosso het volgende:
Ik vond het altijd wel geruststellend dat er een redelijk iemand tussen al die gure apen op het wereldpodium zat. Los van dat Merkel ook haar fouten heeft gemaakt.
Dit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_182823494
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:48 schreef Peligrosso het volgende:
Ik vond het altijd wel geruststellend dat er een redelijk iemand tussen al die gure apen op het wereldpodium zat. Los van dat Merkel ook haar fouten heeft gemaakt.
Ja, an sich eens, alleen ja, ik denk toch dat ze de boeken ingaat als een historisch figuur waarbij zich een cesuur plaatsvond.
I´m back.
  maandag 29 oktober 2018 @ 21:10:12 #45
286575 Roces18
Chef de party
pi_182823602
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 13:49 schreef Postbus100 het volgende:
Waarom zo haten op Merkel? Ze was toch een prima, stabiele bondskanselier?
Mijn postbode gooit altijd mijn post in de sloot. Elke dag weer.
Prima stabiel!
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_182824134
DeSpeld twitterde op maandag 29-10-2018 om 17:24:01 Afzwaaiende Merkel kijkt tevreden naar staat van de wereld: ‘het gaat de goede kant op’ https://t.co/vf4pMlGPDF https://t.co/gujaGAt9QT reageer retweet
I´m back.
pi_182824349
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:48 schreef Peligrosso het volgende:
Ik vond het altijd wel geruststellend dat er een redelijk iemand tussen al die gure apen op het wereldpodium zat. Los van dat Merkel ook haar fouten heeft gemaakt.
Hier sluit ik me bij aan.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_182824910
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 21:10 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Mijn postbode gooit altijd mijn post in de sloot. Elke dag weer.
Prima stabiel!
Heb ik die van mij ook opgedragen en dan met name de post in de blauwe enveloppes!
pi_182827139
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:33 schreef TheJanitor het volgende:
Problemen zijn veroorzaakt, nu mag iemand anders het opruimen.
Dat eerst een TERINGZOOI ervan maken en dan het zinkende schip verlaten WAT LAF !!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')