abonnement Unibet Coolblue
  maandag 29 oktober 2018 @ 11:14:16 #1
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_182812030
quote:
De Nederlandsche Bank (DNB) is bezorgd over het snel dalende gebruik van contant geld. Minder dan 4 op de 10 betalingen verloopt nog contant, blijkt vandaag uit nieuwe cijfers.

De opmars van betalen met pin is afgelopen jaren versneld, mede dankzij de komst van contactloze bankpassen. Sinds mei betalen Nederlanders nog maar in 39 procent van de gevallen contant, aldus nieuwe cijfers van DNB en Betaalvereniging Nederland.

Daarmee is het in 2014 door de banken en aanbieders van betaaldiensten gestelde doel gehaald om 60 procent van de Nederlanders elektronisch te laten betalen. Destijds betaalden Nederlanders in 6 op de 10 gevallen met cash.

Coen Voormeulen, directeur Cash van De Nederlandsche Bank is bezorgd. ,,Veel mensen hebben moeite met pinnen: een deel van de ouderen, visueel gehandicapten. Ook zijn er 2,5 miljoen laaggeletterden.” Hij wijst op storingen en hackers. ,,Cashloos maakt je als samenleving kwetsbaar.”
https://www.ad.nl/economi(...)is-bezorgd~a7a3fb34/

Op zich snap ik de argumenten over kwetsbaarheid en dergelijke wel, maar is dit niet gewoon kant die we sowieso al op gaan? Ik heb echt zelden tot nooit nog cash geld op zak en elke keer als er bv een collecte aan de deur staat moet ik weer moeilijk doen om nog ergens een munt vandaan te halen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 29 oktober 2018 @ 11:16:24 #2
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_182812062
Vier op tien of 4 op 10.
And so is the past
  maandag 29 oktober 2018 @ 11:16:53 #3
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_182812074
quote:
14s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:16 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Vier op tien of 4 op 10.
My bad
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_182812089
In de kroeg is het voor mij altijd liever cash.. misschien als die apparaten in overvloed in de kroeg aanwezig zijn / vastgeplakt aan de bar juffrouw dat ik overstap op contactloos.

Te vaak is het daar nog te langzaam dus.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 29 oktober 2018 @ 11:20:04 #5
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182812124
Cash gewoon afschaffen. Alleen criminelen gebruiken dat nog.
Man of Steal.
pi_182812153
Ik snap niet dat mensen niet cash betalen, je pint 1 x in de week geld en daar moet je het mee doen, zou hou je overzicht over je geldzaken.
pi_182812263
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:20 schreef SuperNeger het volgende:
Cash gewoon afschaffen. Alleen criminelen gebruiken dat nog.
Lol succes met het afschaffen van de EURO munt. Volgens mij mag je het afschaffen van het contante geld niet eens doen wegens regelgeving dat elke EU burger moet kunnen betalen in andere EU landen.
pi_182812264
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:22 schreef Sorella het volgende:
Ik snap niet dat mensen niet cash betalen, je pint 1 x in de week geld en daar moet je het mee doen, zou hou je overzicht over je geldzaken.
cash geld kan je verliezen. Digitaal niet.
pi_182812268
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:22 schreef Sorella het volgende:
Ik snap niet dat mensen niet cash betalen, je pint 1 x in de week geld en daar moet je het mee doen, zou hou je overzicht over je geldzaken.
Nou, dat heb ik net andersom. Bij cash heb ik geen enkele controle op waar ik het heb uitgegeven. nu kan ik zien dat ik getankt heb, veel of weinig in het karretje van de supermarkt heb gedaan en of mn feestlunch nog een beetje betaalbaar was.

Juist door te pinnen heb je overzicht van je uitgaven. Door zo nu en dan je app te openen zie je ook direct hoeveel je nog te besteden hebt. Het verschil is feitelijk een duidelijk getal in een app beoordelen of eerst een stapel briefjes en munten in een portemonnee moeten tellen.
pi_182812285
quote:
Sinds mei betalen Nederlanders nog maar in 39 procent van de gevallen contant, aldus nieuwe cijfers van DNB en Betaalvereniging Nederland.
Ik vind dit nog steeds belachelijk veel klinken moet ik zeggen... zullen al die bejaarden in de supermarkt wel zijn denk ik. Als ik al in een supermarkt kom is dat op tijden dat bejaarden er niet zijn, dus dan zie ik het ook niet. Maar verder Picnic ftw.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182812307
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:22 schreef Sorella het volgende:
Ik snap niet dat mensen niet cash betalen, je pint 1 x in de week geld en daar moet je het mee doen, zou hou je overzicht over je geldzaken.
Jij geeft jezelf dus zakgeld?
Ik zou zo niet kunnen leven.
pi_182812316
Het contactloos betalen met de pas is meer een gimmick in de transitie op dit moment. Bijna 1 op de 2 keren heeft het apparaat een probleem en weigert het de pas waarna je alsnog de pas erin moet doen en met je code moet betalen.
pi_182812328
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:22 schreef Sorella het volgende:
Ik snap niet dat mensen niet cash betalen, je pint 1 x in de week geld en daar moet je het mee doen, zou hou je overzicht over je geldzaken.
Ik heb de luxe om me niet druk te hoeven maken over m'n geldzaken (al doe ik dat wel regelmatig met de app van m'n bank).

Cash geld is vies, neemt veel ruimte in, raakt kwijt, duurt lang, gaat mee in de wasmachine, werkt vertragend bij het afrekenen, heb je vaak weer net niet genoeg etc...

De enige reden waarom ik soms nog cash geld pin is zodat ik de kinderen op zaterdag hun zakgeldmuntjes kan geven.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182812348
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:35 schreef Beathoven het volgende:
Het contactloos betalen met de pas is meer een gimmick in de transitie op dit moment. Bijna 1 op de 2 keren heeft het apparaat een probleem en weigert het de pas waarna je alsnog de pas erin moet doen en met je code moet betalen.
Het apparaat heeft geen enkel probleem, de betaling wordt geweigerd omdat het te betalen bedrag te groot is of omdat de klant al door z'n daglimiet heen is. Wat trouwens wel heel fijn is, zijn die apparaten waarbij je contactloos kan betalen en als het bedrag dan te groot is, je direct je pincode kan intoetsen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182812384
Ik snap het niet. Eerst moet iedereen aan de pinbetalingen, en nu ineens zijn ze bezorgd omdat iedereen pint. :?
Somebody that I used to know
pi_182812386
quote:
6s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:38 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het apparaat heeft geen enkel probleem, de betaling wordt geweigerd omdat het te betalen bedrag te groot is of omdat de klant al door z'n daglimiet heen is.
ik heb het vaak met kleine bedragen onder de 10 euro waarbij de uitgaves van dezelfde dag dan nog op 0 staan, dus dat lijkt me daar niet mee te maken te hebben

quote:
Wat trouwens wel heel fijn is, zijn die apparaten waarbij je contactloos kan betalen en als het bedrag dan te groot is, je direct je pincode kan intoetsen.
dat klopt, dat doen ze zo'n beetje allemaal bij mijn weten.
pi_182812405
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:41 schreef Beathoven het volgende:

[..]

ik heb het vaak met kleine bedragen onder de 10 euro waarbij de uitgaves van dezelfde dag dan nog op 0 staan, dus dat lijkt me daar niet mee te maken te hebben
dan weet ik het ook niet man, wel raar...

quote:
dat klopt, dat doen ze zo'n beetje allemaal bij mijn weten.
er zijn er ook waar je de hele transactie moet afbreken en dan alsnog je pas in de gleuf moet stoppen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 29 oktober 2018 @ 11:44:35 #18
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_182812447
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:22 schreef Sorella het volgende:
Ik snap niet dat mensen niet cash betalen, je pint 1 x in de week geld en daar moet je het mee doen, zou hou je overzicht over je geldzaken.
Ik heb een app op mijn telefoon en kan dus real time zien wat er op mijn rekeningen gebeurd. Cash geld is voor mij juist erg onhandig.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  User die overal opduikt 2022 maandag 29 oktober 2018 @ 11:44:41 #19
186611 Haags
pi_182812451
Als alles werkt, met al die pinstoringen tegenwoordig is dat best ideaal betalen moet ik zeggen. Vond en vind het maar niks om met cash op zak te lopen.
Zonder wrijving geen glans
pi_182812459
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:31 schreef nanuk het volgende:

[..]

Nou, dat heb ik net andersom. Bij cash heb ik geen enkele controle op waar ik het heb uitgegeven. nu kan ik zien dat ik getankt heb, veel of weinig in het karretje van de supermarkt heb gedaan en of mn feestlunch nog een beetje betaalbaar was.

Juist door te pinnen heb je overzicht van je uitgaven. Door zo nu en dan je app te openen zie je ook direct hoeveel je nog te besteden hebt. Het verschil is feitelijk een duidelijk getal in een app beoordelen of eerst een stapel briefjes en munten in een portemonnee moeten tellen.
En dit. Ik vind het wel fijn om gemiddeld ¤20 euro op zak te hebben voor de hapsnap-uitgaven (even een kop koffie ergens, of een kleine boodschap). Zolang als ik niet wekelijks mijn contante geld weer moet aanvullen naar ¤20 is dat ook nog best overzichtelijk. Maar boodschappen pin ik consequent (behalve dus als ik toch nog een potje crème fraiche vergeten ben oid. Daar wil ik dus niet mijn bankoverzicht mee vervuilen).
Somebody that I used to know
pi_182812462
Ondanks dat ik ongeveer alles pin heb ik ergens in huis wel een paar honderd euro liggen in kleinere briefjes. Als er een keer een wat langdurige storing is dan is contant geld echt nog wel nodig en bij een echte storing doet de flappentap het ook niet natuurlijk. Dan zou je zomaar een paar dagen zonder eten zitten.
pi_182812495
quote:
6s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:42 schreef Nielsch het volgende:

[..]

dan weet ik het ook niet man, wel raar...

Kan aan m'n pas liggen maar ook aan de automaat. Volgens de verkooppunten zijn in ieder geval weleens wat kuren.

quote:
er zijn er ook waar je de hele transactie moet afbreken en dan alsnog je pas in de gleuf moet stoppen.
Beide voorbeelden zijn nog wat de kinderziektes van het systeem.
pi_182812501
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:40 schreef Postbus100 het volgende:
Ik snap het niet. Eerst moet iedereen aan de pinbetalingen, en nu ineens zijn ze bezorgd omdat iedereen pint. :?
Het is dan ook de directeur Cash die dit zegt. De directeur Pin zal het ongetwijfeld anders zien.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182812511
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:45 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

En dit. Ik vind het wel fijn om gemiddeld ¤20 euro op zak te hebben voor de hapsnap-uitgaven (even een kop koffie ergens, of een kleine boodschap). Zolang als ik niet wekelijks mijn contante geld weer moet aanvullen naar ¤20 is dat ook nog best overzichtelijk. Maar boodschappen pin ik consequent (behalve dus als ik toch nog een potje crème fraiche vergeten ben oid. Daar wil ik dus niet mijn bankoverzicht mee vervuilen).
Je kunt een aparte creme-fraiche rekening aanmaken.
  maandag 29 oktober 2018 @ 11:48:51 #25
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_182812521
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:45 schreef nanuk het volgende:
Ondanks dat ik ongeveer alles pin heb ik ergens in huis wel een paar honderd euro liggen in kleinere briefjes. Als er een keer een wat langdurige storing is dan is contant geld echt nog wel nodig en bij een echte storing doet de flappentap het ook niet natuurlijk. Dan zou je zomaar een paar dagen zonder eten zitten.
Wanneer is er voor het laatst een grote storing geweest die dagenlang duurde?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_182812577
quote:
6s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:48 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Je kunt een aparte creme-fraiche rekening aanmaken.
Totdat het niet de crème fraiche was, maar de slagroom die ik vergeten ben. Zit ik daar weer mee... :{
Somebody that I used to know
pi_182812601
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:48 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Wanneer is er voor het laatst een grote storing geweest die dagenlang duurde?
Het is allemaal tijdelijk maar het is wel zo dat als je iets echt nodig hebt je met contant geld op zak wel gered bent bij zo'n storing. Ik zit alleen met een portemonnee die geen ruimte voor muntgeld heeft en muntgeld is sowieso dom gewicht dus ik weet niet zo goed wat ik daarmee moet.
pi_182812736
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:20 schreef SuperNeger het volgende:
Cash gewoon afschaffen. Alleen criminelen gebruiken dat nog.
:')
  maandag 29 oktober 2018 @ 12:02:19 #29
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182812760
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:45 schreef Postbus100 het volgende:
Daar wil ik dus niet mijn bankoverzicht mee vervuilen).
Vervuilen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 29 oktober 2018 @ 12:02:45 #30
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_182812764
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:52 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het is allemaal tijdelijk maar het is wel zo dat als je iets echt nodig hebt je met contant geld op zak wel gered bent bij zo'n storing. Ik zit alleen met een portemonnee die geen ruimte voor muntgeld heeft en muntgeld is sowieso dom gewicht dus ik weet niet zo goed wat ik daarmee moet.
Als er echt een hele grote storing is dan zal er ongetwijfeld iets op gevonden worden, maar ik zie geen noodzaak om met contant geld in huis te gaan zitten omdat er misschien ooit iets gaat gebeuren.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_182812891
In reguliere winkels pin ik eigenlijk altijd, in sommige kringloopwinkeltjes en op rommelmarkten kun je niet pinnen, dus ik heb altijd ruim contant geld bij me. Ik doe de meeste boodschappen bij de Aldi en het valt me op dat meer dan de helft van de klanten (jong en oud) daar contant betaalt.
Afgelopen week in Duitsland weer gemerkt dat daar heel veel cash betaald wordt, de bakker/lunchroom heeft bijvoorbeeld geen pin, kleine musea ook niet en bij het hotel was het pinapparaat ook al lange tijd ‘buiten gebruik’.
pi_182813016
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 12:02 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Als er echt een hele grote storing is dan zal er ongetwijfeld iets op gevonden worden, maar ik zie geen noodzaak om met contant geld in huis te gaan zitten omdat er misschien ooit iets gaat gebeuren.
Dat iets op gevonden worden en vooral de implementatie kost ook tijd. Een paar honderd in een oude sok eet ook geen brood, rente krijg je toch al niet meer.

Ik ben nu eenmaal van de zekerheden. Een autogordel heb ik ook nog nooit nodig gehad en toch draag ik die. Ook heb ik vrijwel altijd voor minimaal een week eten achter de hand en een twintig liter water in flessen.

Een flinke brand op de verkeerde plek en het hele betalingssysteem ligt stil.
  maandag 29 oktober 2018 @ 12:50:25 #33
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_182813442
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 12:23 schreef nanuk het volgende:

[..]

Dat iets op gevonden worden en vooral de implementatie kost ook tijd. Een paar honderd in een oude sok eet ook geen brood, rente krijg je toch al niet meer.

Ik ben nu eenmaal van de zekerheden. Een autogordel heb ik ook nog nooit nodig gehad en toch draag ik die. Ook heb ik vrijwel altijd voor minimaal een week eten achter de hand en een twintig liter water in flessen.

Een flinke brand op de verkeerde plek en het hele betalingssysteem ligt stil.
Hmm ja ik heb er iets meer vertrouwen in, maar als jij je daar beter door voelt vooral doen
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_182814711
Voor mij verschilt het waarmee ik betaal.
Ik doe vaak na het werk boodschappen en is het druk, gebruik dan de zelfscan en dus pin.

Vaak betaal ik mijn etentjes en andere onnodige uitgaves contant (lang leven het bijverdienen)
Sommige restaurants vinden het raar als je 150 euro contant wilt betalen tegenwoordig. Staan ze al met dat pin ding bij je tafel.

Verder heb ik altijd contant bij. Stond laatst bij de toko was er een pinstoring en niemand voor mij had even wat contant om zijn broodjes te betalen.. Sta je mooi voor lul.
pi_182814761
quote:
11s.gif Op maandag 29 oktober 2018 12:02 schreef Copycat het volgende:

[..]

Vervuilen?
Ja, best irritant als je door je betalingen heen scrollt en allemaal nutteloze bedragen ziet van minder dan een euro, die wel een hele regel van je bankoverzicht in beslag nemen.
Somebody that I used to know
  maandag 29 oktober 2018 @ 14:19:52 #36
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182814782
quote:
2s.gif Op maandag 29 oktober 2018 14:18 schreef Postbus100 het volgende:

Ja, best irritant als je door je betalingen heen scrollt en allemaal nutteloze bedragen ziet van minder dan een euro, die wel een hele regel van je bankoverzicht in beslag nemen.
Daar kan ik me nu echt geen seconde druk om maken.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_182814807
quote:
11s.gif Op maandag 29 oktober 2018 14:19 schreef Copycat het volgende:

[..]

Daar kan ik me nu echt geen seconde druk om maken.
Niet doen dan ^O^
Somebody that I used to know
  maandag 29 oktober 2018 @ 14:41:53 #38
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182815227
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:14 schreef karr-1 het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/economi(...)is-bezorgd~a7a3fb34/

Op zich snap ik de argumenten over kwetsbaarheid en dergelijke wel, maar is dit niet gewoon kant die we sowieso al op gaan? Ik heb echt zelden tot nooit nog cash geld op zak en elke keer als er bv een collecte aan de deur staat moet ik weer moeilijk doen om nog ergens een munt vandaan te halen.
idem dito hier
geen cent te makken, muntjes is lastig in je portemonnee
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 29 oktober 2018 @ 14:43:29 #39
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182815255
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:17 schreef ludovico het volgende:
In de kroeg is het voor mij altijd liever cash.. misschien als die apparaten in overvloed in de kroeg aanwezig zijn / vastgeplakt aan de bar juffrouw dat ik overstap op contactloos.

Te vaak is het daar nog te langzaam dus.
nee de bar heeft liever cash , die laten het expres heel langzaaam
zodat je daar nooit meer om vraagt ^O^ *O* *O* :Y
hoeveel tapjes haal jij uit een vat ??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 29 oktober 2018 @ 15:23:25 #40
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_182815980
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:22 schreef Sorella het volgende:
Ik snap niet dat mensen niet cash betalen, je pint 1 x in de week geld en daar moet je het mee doen, zou hou je overzicht over je geldzaken.
Deze logica begrijp ik nooit. Juist contant geld is ineens op zonder dat je eigenlijk weet waar het heen is gegaan, of houd je consequent de bonnetjes bij je en noteer je dit in een schrift?

Daar zou toch eigenlijk een app voor moeten zijn, ow, wacht, dat heb je dus als je alles pint... Alles staat overzichtelijk in een app en van elke uitgave weet je precies hoeveel ergens naartoe is gegaan.

Ik heb eigenlijk altijd wel een paar tientjes bij me, maar die zitten zomaar wekenlang onaangeroerd in mijn portemonnee.
Don't let my username fool you...
  Official ESF Kreviewer maandag 29 oktober 2018 @ 15:30:03 #41
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_182816081
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:14 schreef karr-1 het volgende:

hij wijst op hackers
Mja. Dat contactloos betalen is op zich wel gevoelig. Ik heb er wel een speciale pashouder voor besteld die niet te skimmen is.
Voelt toch wel wat veiliger.

  maandag 29 oktober 2018 @ 15:33:18 #42
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_182816132
quote:
14s.gif Op maandag 29 oktober 2018 15:30 schreef Kreator het volgende:

[..]

Mja. Dat contactloos betalen is op zich wel gevoelig. Ik heb er wel een speciale pashouder voor besteld die niet te skimmen is.
Voelt toch wel wat veiliger.
Gewoon wat aluminium folie in de zijkanten van je portemonnee proppen. Hoe je ook niet zo'n lelijke passenhouder te hebben. Werkt perfect.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_182816846
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:20 schreef SuperNeger het volgende:
Cash gewoon afschaffen. Alleen criminelen gebruiken dat nog.
Fijn om te weten dat ik crimineel ben.

Gisteren nog heel crimineel een tientje gegeven aan de collecte. Morgen in voorarrest denk ik.
pi_182816931
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:30 schreef redboyke het volgende:

[..]

cash geld kan je verliezen. Digitaal niet.
Inderdaad nog nooit is een bank account bevroren of heel de bank failliet gegaan.
pi_182817065
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:40 schreef Postbus100 het volgende:
Ik snap het niet. Eerst moet iedereen aan de pinbetalingen, en nu ineens zijn ze bezorgd omdat iedereen pint. :?
Zodra het dan verkeerd gaat hebben ze in ieder geval hun "zorgen" geuit.
  maandag 29 oktober 2018 @ 16:29:30 #46
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_182817323
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 12:12 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik doe de meeste boodschappen bij de Aldi en het valt me op dat meer dan de helft van de klanten (jong en oud) daar contant betaalt.
Allicht, wat je zwart bijverdient naast je uitkering kun je niet op je rekening laten storten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 29 oktober 2018 @ 16:47:21 #47
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182817676
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:31 schreef nanuk het volgende:

[..]

Nou, dat heb ik net andersom. Bij cash heb ik geen enkele controle op waar ik het heb uitgegeven. nu kan ik zien dat ik getankt heb, veel of weinig in het karretje van de supermarkt heb gedaan en of mn feestlunch nog een beetje betaalbaar was.

Juist door te pinnen heb je overzicht van je uitgaven. Door zo nu en dan je app te openen zie je ook direct hoeveel je nog te besteden hebt. Het verschil is feitelijk een duidelijk getal in een app beoordelen of eerst een stapel briefjes en munten in een portemonnee moeten tellen.
Dat heb ik zelf ook. Een stukje doe ik nog wel contant , wat vnl (en bij mij per definitie bijna altijd) fun uitgaven zijn. Eén keer in de maand tot 3 maanden download ik alle transacties in MT940 formaat, coverteer & jaag die privérekening door een Excel-Sheet waarmee ik keurig per winkel zie wat/waaraan is gespendeerd. Erg verhelderend en doe ik o.a. ook bij mensen die ik help met hun administratie.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 29 oktober 2018 @ 16:51:13 #48
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182817760
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 16:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Allicht, wat je zwart bijverdient naast je uitkering kun je niet op je rekening laten storten.
Yep en ik ken wat shoppende mensen die om die specifieke "controle" reden, de extra's, dan ook contant (willen, blijven) betalen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_182817811
Ik heb altijd nog genoeg cash om een weekje boodschappen te betalen. Ook toen ik een tijdje platzak was was cash toch wel handig om de uitgaven in de gaten te houden.
pi_182818384
Even om het te snappen: de banken (waar DNB als overkoepelend orgaan boven hangt) stellen zichzelf een doel. Dat doel wordt in 4 jaar tijd behaald. En vervolgens is de DNB ineens bezorgd. :?
  maandag 29 oktober 2018 @ 18:15:29 #51
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_182819515
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 17:20 schreef Elfletterig het volgende:
Even om het te snappen: de banken (waar DNB als overkoepelend orgaan boven hangt) stellen zichzelf een doel. Dat doel wordt in 4 jaar tijd behaald. En vervolgens is de DNB ineens bezorgd. :?
Welk doel?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_182819548
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 18:15 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Welk doel?
Uit het nieuwsbericht in de OP:
quote:
Daarmee is het in 2014 door de banken en aanbieders van betaaldiensten gestelde doel gehaald om 60 procent van de Nederlanders elektronisch te laten betalen.
  Official ESF Kreviewer maandag 29 oktober 2018 @ 18:19:27 #53
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_182819596
quote:
14s.gif Op maandag 29 oktober 2018 15:33 schreef jogy het volgende:

[..]

Gewoon wat aluminium folie in de zijkanten van je portemonnee proppen. Hoe je ook niet zo'n lelijke passenhouder te hebben. Werkt perfect.
  maandag 29 oktober 2018 @ 18:27:18 #54
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_182819773
Maar als je dus gewoon winkels nog verplicht altijd contant aan te nemen, dan is er toch geen probleem? Prima als 90% dan met pin betaalt en een paar fossielen die dan nog contant willen betalen doen dat maar lekker.
Don't let my username fool you...
  maandag 29 oktober 2018 @ 18:29:48 #55
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_182819818
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 18:27 schreef Metalfreak het volgende:
Maar als je dus gewoon winkels nog verplicht altijd contant aan te nemen, dan is er toch geen probleem? Prima als 90% dan met pin betaalt en een paar fossielen die dan nog contant willen betalen doen dat maar lekker.
Waarom zou je dat willen verplichten? Dat lijkt me toch echt de vrijheid van de ondernemer.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 29 oktober 2018 @ 18:31:32 #56
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_182819852
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 18:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Waarom zou je dat willen verplichten? Dat lijkt me toch echt de vrijheid van de ondernemer.
Omdat het een wettelijk betaalmiddel is dat overal geaccepteerd zou moeten worden in Nederland. En als die ondernemer die mensen als klant wil hebben, dan doet die dat maar al te graag.
Don't let my username fool you...
  maandag 29 oktober 2018 @ 18:33:44 #57
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_182819905
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 18:31 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Omdat het een wettelijk betaalmiddel is dat overal geaccepteerd zou moeten worden in Nederland. En als die ondernemer die mensen als klant wil hebben, dan doet die dat maar al te graag.
Nee, er is geen acceptatieplicht voor wettige betaalmiddelen.

En nee, er zijn nu ook al winkels waar je alleen kan pinnen en hoe minder mensen contant betalen, hoe duurder het relatief wordt om contant geld erin te houden. De meeste grote winkels zullen (voorlopig) het contante geld er echt wel inhouden, maar voor de kleinere, wat specifiekere winkels zonder grote bejaarde klantenkring kan het eerder interessant zijn om contant geld af te schaffen
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_182820155
Pinnen prima, maar om contant geld geheel af te schaffen ben ik wel op tegen.
pi_182820367
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 18:31 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Omdat het een wettelijk betaalmiddel is dat overal geaccepteerd zou moeten worden in Nederland. En als die ondernemer die mensen als klant wil hebben, dan doet die dat maar al te graag.
Ken genoeg zaken die pin only zijn en die lopen echt prima.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182820378
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 18:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, er is geen acceptatieplicht voor wettige betaalmiddelen.

En nee, er zijn nu ook al winkels waar je alleen kan pinnen en hoe minder mensen contant betalen, hoe duurder het relatief wordt om contant geld erin te houden. De meeste grote winkels zullen (voorlopig) het contante geld er echt wel inhouden, maar voor de kleinere, wat specifiekere winkels zonder grote bejaarde klantenkring kan het eerder interessant zijn om contant geld af te schaffen
Inderdaad, het scheelt heel veel tijd (geen kassa’s meer aftellen), voorkomt kasverschillen en je bent minder vatbaar voor gewapende overvallen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182820412
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:48 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Wanneer is er voor het laatst een grote storing geweest die dagenlang duurde?
Is al lang niet gebeurd. Dus waarschijnlijk zijn we binnenkort wel weer aan de beurt!
pi_182820452
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 17:20 schreef Elfletterig het volgende:
Even om het te snappen: de banken (waar DNB als overkoepelend orgaan boven hangt) stellen zichzelf een doel. Dat doel wordt in 4 jaar tijd behaald. En vervolgens is de DNB ineens bezorgd. :?
Om de mensen die zogenaamd niet kunnen omgaan met digitaal geld, maar ik geloof eigenlijk niet dat die mensen dan wel normaal kunnen omgaan met fysiek geld. :D
pi_182820520
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 19:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Om de mensen die zogenaamd niet kunnen omgaan met digitaal geld, maar ik geloof eigenlijk niet dat die mensen dan wel normaal kunnen omgaan met fysiek geld. :D
Is dat zo? Daar heb ik geen last van. Ik pin wekelijks een bedrag voor de week en dat werkt prima. En zolang ik contant kan betalen blijf ik contant betalen.
pi_182820636
En fooi? Pinnen zeker?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  maandag 29 oktober 2018 @ 19:43:34 #65
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_182821499
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 19:09 schreef halfway het volgende:
En fooi? Pinnen zeker?
Gewoon niet, scheelt weer geld.

Bezorgers krijgen hier al lang geen fooi meer.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 29 oktober 2018 @ 20:00:58 #66
862 Arcee
Look closer
pi_182821909
Zo gauw het contant geld is afgeschaft gaat de spaarrente naar -5%.
pi_182822128
Ik heb lange tijd nog vrij veel in contant geld betaald, maar de laatste paar jaar is het wel 95% pinnen geworden. Zeker bij handige plekken zoals de Ah zelfscan bijvoorbeeld.

Alleen horeca doe ik nog regelmatig contant.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 29 oktober 2018 @ 22:19:58 #68
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_182825200
Bij mijn weekend vrijwilligerswerk stimuleren we juist dat mensen gaan pinnen, vanwege de veiligheid, maar ook de snelheid en geen gedoe met wisselgeld enzo.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 00:41:46 #69
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_182827214
Ik ben van de contanten. Op mijn bankafschrift zie je alleen de vaste lasten en de bedragen die ik contant opgenomen heb. Contactloos betalen heb ik om veiligheidsredenen uitgeschakeld. En in de kroeg geef ik bijna altijd fooi, omdat het kan :7
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_182827504
Ik heb de eerste collectanten ook al gezien met een mobiele pin automaat of hoe zo'n ding mag heten. Dus ik denk dat dit heel snel gaat veranderen. Ook heb ik ergens gelezen dat banken of bepaalde bedrijven al bezig zijn met een applicatie op je smartphone dat je telefoon verandert in een mobiele pinautomaat. Het zal me niks verbazen als onze banken hier straks mee komen aanzetten.

Als dat gebeurt dan gaat het volgens mij heel hard met het verdwijnen van contant geld. Alleen is en blijft elektronisch betalen nog steeds wel heel gevoelig voor stroomstoringen en foutmeldingen. Dat zul je nooit zo snel hebben met contant geld. Verder vind ik contant geld nog steeds wel heel handig om standaard in mijn beurs te hebben voor noodgevallen.
pi_182827520
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:48 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Wanneer is er voor het laatst een grote storing geweest die dagenlang duurde?
Nou ik maak het wel eens mee dat mijn pinpas het niet doet, of dat er een storing zit in de apparaat van de Appie Heijn. Erg lullig als je dan voor de kassa staat met al je wekelijkse boodschappen op de band en ongeduldige mensen die zitten aan te dringen dat ze haast hebben.
pi_182827998
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:22 schreef Sorella het volgende:
Ik snap niet dat mensen niet cash betalen, je pint 1 x in de week geld en daar moet je het mee doen, zou hou je overzicht over je geldzaken.
Mwah je kan het met je ING app zo inrichten qua potjes en automatisch geld wegzetten naar elk potje dat je echt veel beter uitkomt. Ook met toekomstige betalingen die inzichtelijk zijn.

Voor ons als ondernemer is pinnen veel veiliger. Alleen heb je ook kleinere ondernemers die juist geen pin willen. In de zaak bij ons pint zeker de helft en neemt het stapsgewijs toe ja.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_182828668
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:22 schreef Sorella het volgende:
Ik snap niet dat mensen niet cash betalen, je pint 1 x in de week geld en daar moet je het mee doen, zou hou je overzicht over je geldzaken.
Als dat de enige manier is waardoor je overzicht houdt over je geldzaken dan kun je écht slecht met geld omgaan.
pi_182830274
Het moet gewoon allebei beschikbaar blijven, 60% pin is een mooi percentage al krijg ik het idee van de media dat het streefpercentage 60/60 is...

Zelf betaal ik zoveel mogelijk contant voornamelijk omdat ik een cashloze maatschappij een nachtmerrie vindt en omdat ik me erger aan pagina's vol met kleine uitgaven op mijn rekeningoverzicht. Een paar jaar geleden kwam het bedrijf dat alle pintransacties verwerkt nog in opspraak omdat ze al die data wilden doorverkopen aan derden. Het gaat niemand wat aan hoeveel groente ik in mijn boodschappenmandje stop of hoe vaak ik een patatje haal. Bovendien is contant geld het enige middel waarmee wij druk kunnen uitoefenen op banken die er nou niet bepaald om bekend staan zich te bekommeren om de consument. Zonder de mogelijkheid contant geld op te nemen was de spaarrente allang ver onder de 0. Pinnen is best handig, maar als contant wordt afgeschaft zijn we allemaal zwaar de lul.
pi_182830651
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 06:31 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Als dat de enige manier is waardoor je overzicht houdt over je geldzaken dan kun je écht slecht met geld omgaan.
en stel nou dat dat zo is en dit de manier is waarop het voor haar werkt, dan is dat toch prima? Dan kan ze zelfstandig haar geldzaken doen, mooi toch?
pi_182830961
Ik heb de ing app op mijn telefoon staan
Ik heb die mobiel bankieren app op mijn telefoon gehad maar 9 van de tien keer deed die het niet bij de appie en ik weiger om 0.50 cent per maand te betalen voor aan app die niet doet wat die behoort te doen. Zelfscan op mijn pas heb ik uitgezet
De zelfscan bij de appie vond ik ook een drama, veels te klein afzetgebied, dus onbekend met deze manier van betalen/werken ben ik niet.
Sinds de app is het overzicht wel makkelijker geworden, je ziet in 1 oogopslag wat er nog op je rekening staat zonder eerst de comp. aan te moeten slingeren daar geef ik jullie gelijk in.
Daarbij gebruik ik ook de pin net als zoveel mensen maar voor het huishouden heb ik gewoon contant geld, ik ga niet voor elke kleine boodschap pinnen.
pi_182831318
quote:
7s.gif Op maandag 29 oktober 2018 20:00 schreef Arcee het volgende:
Zo gauw het contant geld is afgeschaft gaat de spaarrente naar -5%.
Haha, dit. Er was al sprake van dat er werd gedacht over rente laten betalen over het geld dat je op de rekening hebt staat. Brilliant. Eerst zorgen dat cash verdwijnt en alleen digitaal mogelijk is. Vervolgens een berg geld vragen voor digitaal.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:48:05 #78
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_182841944
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 01:23 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Nou ik maak het wel eens mee dat mijn pinpas het niet doet, of dat er een storing zit in de apparaat van de Appie Heijn. Erg lullig als je dan voor de kassa staat met al je wekelijkse boodschappen op de band en ongeduldige mensen die zitten aan te dringen dat ze haast hebben.
Ik weet dat ze daar bij de Appie formulieren voor hebben om ze eenmalig te machtigen om het geld van je rekening te boeken. Bron: mijn partner die bij de Appie heeft gewerkt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:48:48 #79
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_182841954
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 10:29 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Haha, dit. Er was al sprake van dat er werd gedacht over rente laten betalen over het geld dat je op de rekening hebt staat. Brilliant. Eerst zorgen dat cash verdwijnt en alleen digitaal mogelijk is. Vervolgens een berg geld vragen voor digitaal.
En dan trekt iedereen zijn rekening leeg of boekt alles over naar een buitenlandse rekening. Probleem opgelost.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_182845344
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:22 schreef Sorella het volgende:
Ik snap niet dat mensen niet cash betalen, je pint 1 x in de week geld en daar moet je het mee doen, zou hou je overzicht over je geldzaken.
Ik snap niet dat mensen die van overzicht houden, nog met cash betalen. Als je alles pint, staat het vervolgens netjes automatisch in categorieën in je internetbankieren, kan je trends bekijken, groeperen en weet ik veel wat je maar wilt. Het grootste deel van je betalingen gaat sowieso al digitaal, denk aan huur/hypotheek, verzekeringen, etc. Cash vind ik het onoverzichtelijkst van allemaal.
pi_182845740
Het lijkt me niet wenselijk als al het betalingsverkeer via banken gaat lopen. Dat is gewoon vragen om machtsmisbruik door instellingen die al decenia lang niet in staat blijken te zijn om de regels te respecteren. Lijkt me ook een ideale kans voor de overheid om op termijn een vorm van BTW o.i.d. op tweehands in te voeren.
pi_182846744
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:22 schreef Sorella het volgende:
Ik snap niet dat mensen niet cash betalen, je pint 1 x in de week geld en daar moet je het mee doen, zou hou je overzicht over je geldzaken.
Toen ik nog cash had raakte ik regelmatig geld kwijt. Geen kleine bedragen ook. Tussen 2013 en 2015 90 euro tijdens de boodschappen die nog geen minuut later niemand had gevonden 🙄 tijdens het stappen een keer 70, 40 en wel vaker hier en daar briefjes. In de Maccie is eens een briefje van 50 uit mijn zak gegleden maar daarna niemand is opgevallen, dus die lag er nog toen ik terug kwam.

Niet zo handig om het los in mijn zakken te doen, maar met een portemonnee ben je ook gelijk je pasjes kwijt.

Sinds ik alleen maar pin ben ik 0 euro verloren _O_

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2018 22:06:14 ]
pi_182846998
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 18:48 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik weet dat ze daar bij de Appie formulieren voor hebben om ze eenmalig te machtigen om het geld van je rekening te boeken. Bron: mijn partner die bij de Appie heeft gewerkt.
Jep. Heb ik pas nog gehad dat de pinautomaat niet werkte schreef toen eenmalige machtiging uit.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:31:20 #84
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_182847278
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 21:20 schreef Havermout2 het volgende:
Het lijkt me niet wenselijk als al het betalingsverkeer via banken gaat lopen. Dat is gewoon vragen om machtsmisbruik door instellingen die al decenia lang niet in staat blijken te zijn om de regels te respecteren. Lijkt me ook een ideale kans voor de overheid om op termijn een vorm van BTW o.i.d. op tweehands in te voeren.
Ik denk dat je alu hoedje wat te strak zit......
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:31:41 #85
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_182847286
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 22:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Jep. Heb ik pas nog gehad dat de pinautomaat niet werkte schreef toen eenmalige machtiging uit.
Ah kijk aan, goed om te weten dat het systeem nog steeds bestaat
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_182848614
Ik heb altijd wel iets van cash bij mij, maar dat ziet er dan ook al jaren in bij wijze van.

Ik snap echt niet dat er nog zoveel mensen cash betalen.
Gewoon bloep contactloos en klaar. Niet dat gedoe met cash.

En het argument overzicht over uitgaven hebben is echt grote onzin. Met internetbankieren (of gwn nadenken) heb je het echt wel door wat je doet.
pi_182849445
Zonder cash, stort de economie in,
Of denken jullie dat al die luxe merk kleding eerlijk wordt verdiend
  woensdag 31 oktober 2018 @ 05:33:50 #88
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_182850227
quote:
14s.gif Op maandag 29 oktober 2018 18:19 schreef Kreator het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
ik heb een zwarte! Prima ding. Buigen en breken mijn pasjes ook niet.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_182851026
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 02:21 schreef becoolIshallbe het volgende:
Zonder cash, stort de economie in,
Of denken jullie dat al die luxe merk kleding eerlijk wordt verdiend
Ik denk dat het beter is voor de economie als iedereen wel belasting betaald. Dan hoeven we ook minder uit te geven aan uitkeringen voor mensen die geen werk kunnen vinden omdat een ander in de weekenden zwart bij klust.
pi_182851032
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:22 schreef Sorella het volgende:
Ik snap niet dat mensen niet cash betalen, je pint 1 x in de week geld en daar moet je het mee doen, zou hou je overzicht over je geldzaken.
ik hoef echt geen cash te hebben, er komt hier maandelijks zoveel binnen dat ik me geen reet druk maak of de boodschappen nou twee keer zo duur zijn

Dit is een methode voor sloebers
pi_182877646
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 18:48 schreef karr-1 het volgende:

[..]

En dan trekt iedereen zijn rekening leeg of boekt alles over naar een buitenlandse rekening. Probleem opgelost.
Als je nergens meer met cash kunt betalen, dan heeft je rekening leeg halen geen zin meer. En als je je rekening leeg haalt, waar laat je dat geld dan? Oude sok onder het bed?
Een (extra) buitenlandse rekening heb ik intussen al, en er is veel dat niet kan. Alles waar je een automatische afboeking voor nodig hebt, daar kun je geen niet-Nederlandse rekening voor gebruiken. Automatische maandelijkse afschrijving van bijv. telefoonabonnement of huur/hypotheek gaat niet lukken. Ook niet als het rekening uit een EU-land is. Verder zijn er veel online NL shops die alleen Ideal accepteren. En dat gaat ook niet met een buitenlandse rekening.

Verder vind ik het vreemd dat mensen zo tegen keuze zijn. Waarom moet cash weg? Wat is er mis met keuze? Overal heb je keuze te over, maar met betaalmiddelen hoeft dat ineens niet?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')