abonnement Unibet Coolblue
pi_183400529
Mijn zoektocht naar een snowboard heb ik wat verder uitgebreid.
Wat vinden jullie een beter profiel voor wanneer je hoofdzakelijk op de piste snowboard. En en toe een jumpje op de piste of kleine jump in het park. Off piste is voornamelijk een beetje in het stuk langs de piste dus geen heel uitgebreid werk.

Hybrid Rocker of Hybrid Camber.

https://www.blue-tomato.c(...)snowboard/snowboard/
  dinsdag 27 november 2018 @ 14:47:28 #27
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_183401228
Ik zou zeggen Hybrid Rocker zoals ze het daar uitleggen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_183402541
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 14:47 schreef Komakie het volgende:
Ik zou zeggen Hybrid Rocker zoals ze het daar uitleggen.
Tnx. En een Hybrid Camber is dan meer sprongen als ik dit goed lees?
  dinsdag 27 november 2018 @ 16:19:00 #29
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_183402960
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 15:57 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Tnx. En een Hybrid Camber is dan meer sprongen als ik dit goed lees?
Uit camber kun je iets meer pop halen, maar op zich kan dat uit een Hybrid Rocker ook wel. Het is een beetje wat je zelf fijn vindt. Zelf hou ik het meest van camber met een beetje Rocker in het midden. Voordelen van camber en toch een beetje dat extra, maar dat is puur persoonlijk.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 2 december 2018 @ 19:03:16 #30
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_183500020
*O* *O* *O*
Vandaag geslaagd voor opleiding NSI (national snowboard instructor)
Volgend jaar deel 2, verkorte anwarter
:@
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  maandag 3 december 2018 @ 11:03:59 #31
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_183510343
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 19:03 schreef PrisTheShiz het volgende:
*O* *O* *O*
Vandaag geslaagd voor opleiding NSI (national snowboard instructor)
Volgend jaar deel 2, verkorte anwarter
:@
Is dat de nederlandse opleiding?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 3 december 2018 @ 11:05:02 #32
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_183510357
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 11:03 schreef Komakie het volgende:

[..]

Is dat de nederlandse opleiding?
Ja klopt, die geeft toegang tot de verkorte anwarter omdat je dus een deel van de anwarter al gedaan hebt in Nederland.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  maandag 3 december 2018 @ 11:52:31 #33
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_183511157
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 11:05 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Ja klopt, die geeft toegang tot de verkorte anwarter omdat je dus een deel van de anwarter al gedaan hebt in Nederland.
Hoe lang duurt die nederlandse opleiding?
Vroeger was die heel lang.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 3 december 2018 @ 14:42:13 #34
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_183514499
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 11:52 schreef Komakie het volgende:

[..]

Hoe lang duurt die nederlandse opleiding?
Vroeger was die heel lang.
1x 5dgn 9.00u-21.00u
techniek (carven, driftswung, freestyle)
Theorie

1x 2dgn 11.00u-17.00u lesgeven

En dan kan je naar verkorte anwarter
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  dinsdag 4 december 2018 @ 08:59:08 #35
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_183527858
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 14:42 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

1x 5dgn 9.00u-21.00u
techniek (carven, driftswung, freestyle)
Theorie

1x 2dgn 11.00u-17.00u lesgeven

En dan kan je naar verkorte anwarter
Oh dat is niet zo lang.
Ik meen mij te herinneren dat jaren geleden die opleiding echt een seizoen lang duurde ofzo. Dan niet fulltime natuurlijk, maar je moest veel ervaring ook opdoen.
Leraren met een NSL vonden zich dan ook heel goed t.o.v. de antwarterleraren die gewoon 10 dagen volgas opleiding kregen :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 5 december 2018 @ 16:25:30 #36
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_183551629
Zit net te bedenken. Vandaag nog 2 weekjes en dan mogen we los :D
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_183748329
Even een vraagje. Stel je wilt 400 euro uitgeven voor een snowboard en bindingen.

Welke van deze 2 keuzes zouden jullie voorkeur hebben

1 een snowboard van 320 euro wat voldoet aan je eisen en bindingen van 80 euro wat je koopt om binnen je budget van 400 te blijven.

2 een snowboard wat 250 euro kost en redelijk aan je eisen voldoet maar niet overhoudt. En dan goede bindingen van 150 euro die zijn wat je zoeken.

Met andere woorden waar leg je meer de focus op?

En wat is jullie advies met bindingen. Flow of straps. Flow lijkt mij wel makkelijker. En ga met alleen maar skiërs dus dat heeft wel een voordeel dan. Of zitten daar ook echt nadelen aan?
  zaterdag 15 december 2018 @ 19:15:46 #38
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_183749133
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 18:23 schreef Stansfield het volgende:
Even een vraagje. Stel je wilt 400 euro uitgeven voor een snowboard en bindingen.

Welke van deze 2 keuzes zouden jullie voorkeur hebben

1 een snowboard van 320 euro wat voldoet aan je eisen en bindingen van 80 euro wat je koopt om binnen je budget van 400 te blijven.

2 een snowboard wat 250 euro kost en redelijk aan je eisen voldoet maar niet overhoudt. En dan goede bindingen van 150 euro die zijn wat je zoeken.

Met andere woorden waar leg je meer de focus op?

En wat is jullie advies met bindingen. Flow of straps. Flow lijkt mij wel makkelijker. En ga met alleen maar skiërs dus dat heeft wel een voordeel dan. Of zitten daar ook echt nadelen aan?
Straps. Flow is misschien snel maar straps geven meer controle over je board. Middenweg is een sp instapbinding.
Ik zou voor een goed board gaan, en dan later je bindingen erbij kopen.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  maandag 17 december 2018 @ 11:45:49 #39
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_183781720
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 18:23 schreef Stansfield het volgende:
Even een vraagje. Stel je wilt 400 euro uitgeven voor een snowboard en bindingen.

Welke van deze 2 keuzes zouden jullie voorkeur hebben

1 een snowboard van 320 euro wat voldoet aan je eisen en bindingen van 80 euro wat je koopt om binnen je budget van 400 te blijven.

2 een snowboard wat 250 euro kost en redelijk aan je eisen voldoet maar niet overhoudt. En dan goede bindingen van 150 euro die zijn wat je zoeken.

Met andere woorden waar leg je meer de focus op?

En wat is jullie advies met bindingen. Flow of straps. Flow lijkt mij wel makkelijker. En ga met alleen maar skiërs dus dat heeft wel een voordeel dan. Of zitten daar ook echt nadelen aan?
`
100% straps.
Flow is sowieso over het algemeen duurder voor dezelfde kwaliteit. Daarnaast is het niet zo goed afstelbaar als straps en het werkt bij ideale contidies absoluut best handig, maar zo gauw als er een beetje sneeuw ligt komt er altijd sneeuw in de binding doordat je er een beetje in moet schoppen.

Wat betreft Board vs binding.
Altijd een beetje een moeilijk verhaal. Het ligt er helemaal aan hoeveel het board en de binding af zitten van wat je echt wilt. Wil je voornamelijk hard gaan moet je niet besparen als je dan een super slap plankje er voor terug krijgt. Daar ga je namelijk echt niet gelukkig van worden.

Geldt een beetje hetzelfde voor de bindingen.
Echter is het heel belangrijk dat de schoenen bij de binding passen. Niet elke schoen zit lekker in elke binding. Sterker nog, het kan de schoen verknallen. Ik had bijvoorbeeld Burton schoenen in een Union binding. Heeft de hele zool van mijn schoen gesloopt. Met mijn huidige Adidas schoenen gaat dat beter.

Je moet eigenlijk je set zo veel mogelijk van boven naar onder opbouwen. Eerst schoenen, dan bindingen die er bij passen en daarna je board pas. Iedereen kijkt altijd gelijk naar een board als ze iets willen kopen, maar pijn in je voeten is klote met snowboarden en de binding moet een beetje bij de schoen passen. Elke binding (over het algemeen) past op elk snowboard en op elk snowboard kun je uiteindelijk snowboarden.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 18 januari 2019 @ 20:49:12 #40
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_184480671
Ik heb persoonlijk drie paar schoenen versleten in twee jaar doordat ik steeds pijn had. Nu heb ik voor het eerst een paar schoenen waar ik lekker op board. Geen pijn oid.
Board en bindingen heb ik als set gekocht op mijn wensen en niet gekeken naar print. Puur naar type board en mijn wensen. En daar passende bindingen bij gekocht icm met mijn schoenen.

Verder heb ik ook nog steunzolen voor mijn platvoeten. Nu board ik alsof ik nooit zere voeten heb gehad!


Verder zit ik nu in de lappenmand. Afg maandag ooroperatie gehad dus 6 weken niet boarden vrees ik.
:')
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  maandag 21 januari 2019 @ 14:54:14 #41
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_184532469
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 20:49 schreef PrisTheShiz het volgende:
Ik heb persoonlijk drie paar schoenen versleten in twee jaar doordat ik steeds pijn had. Nu heb ik voor het eerst een paar schoenen waar ik lekker op board. Geen pijn oid.
Board en bindingen heb ik als set gekocht op mijn wensen en niet gekeken naar print. Puur naar type board en mijn wensen. En daar passende bindingen bij gekocht icm met mijn schoenen.

Verder heb ik ook nog steunzolen voor mijn platvoeten. Nu board ik alsof ik nooit zere voeten heb gehad!

Verder zit ik nu in de lappenmand. Afg maandag ooroperatie gehad dus 6 weken niet boarden vrees ik.
:')
Je moet nooit een board kopen op de print...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_189105699
Tijd voor een kickje. Dit jaar naar Sölden. En tijd voor een nieuwe outfit. Maar zie nog niet heel veel snowboard broeken en jassen. En wat is eigenlijk het verschil tussen een ski en snowboard broeken jas? Zeker als je alleen pistes afgaat met je board?
  dinsdag 24 september 2019 @ 22:50:43 #43
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_189107064
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 21:51 schreef Stansfield het volgende:
Tijd voor een kickje. Dit jaar naar Sölden. En tijd voor een nieuwe outfit. Maar zie nog niet heel veel snowboard broeken en jassen. En wat is eigenlijk het verschil tussen een ski en snowboard broeken jas? Zeker als je alleen pistes afgaat met je board?
Skibroekenn Zijn net leggings.
Verstevigde knieën soms...

Ik zou voor een tuinbroek gaan. Zoveel beter dan een gewone broek _O_
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  donderdag 26 september 2019 @ 22:50:42 #44
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_189137428
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 21:51 schreef Stansfield het volgende:
Tijd voor een kickje. Dit jaar naar Sölden. En tijd voor een nieuwe outfit. Maar zie nog niet heel veel snowboard broeken en jassen. En wat is eigenlijk het verschil tussen een ski en snowboard broeken jas? Zeker als je alleen pistes afgaat met je board?
Jassen zijn vaak iets langer of zitten iets anders in elkaar waardoor je bijvoorbeeld geen koude rug krijgt als je op je kont zit. Zitten ook iets ruimer voor betere bewegingsruimte die je meer nodig hebt t.o.v. skiën.

Broeken zijn iets anders vorm gegeven waardoor je betere bewegingsvrijheid hebt en op punten die veel last van slijtage hebben zijn ze vaak verstevigd met dikkere naden en dergelijke.

Er zit zeker verschil tussen een skibroek/jas en een snowboardbroek/jas. Veel mensen zeggen dan "snowboardkleren zitten gewoon ruimer", maar ze hebben op bepaalde punten echt gewoon een andere opbouw.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_189184783
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 22:50 schreef Komakie het volgende:

[..]

Jassen zijn vaak iets langer of zitten iets anders in elkaar waardoor je bijvoorbeeld geen koude rug krijgt als je op je kont zit. Zitten ook iets ruimer voor betere bewegingsruimte die je meer nodig hebt t.o.v. skiën.

Broeken zijn iets anders vorm gegeven waardoor je betere bewegingsvrijheid hebt en op punten die veel last van slijtage hebben zijn ze vaak verstevigd met dikkere naden en dergelijke.

Er zit zeker verschil tussen een skibroek/jas en een snowboardbroek/jas. Veel mensen zeggen dan "snowboardkleren zitten gewoon ruimer", maar ze hebben op bepaalde punten echt gewoon een andere opbouw.
Even wat aangepast in een winkel en inderdaad Jas valt nog iets mee. Maar broek is echt wel heel anders.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 15:18:26 #46
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_189347279
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 22:24 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Even wat aangepast in een winkel en inderdaad Jas valt nog iets mee. Maar broek is echt wel heel anders.
Het zit ook allemaal gewoon veel lekkerder :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 30 december 2019 @ 20:22:26 #47
164283 Luco
Buongiorno!
pi_190779649
Zojuist mijn eerste eigen board gehaald! Na een paar keer te hebben gehuurd merkte ik dat ik de schoenen altijd kut vond zitten en er nooit cap straps op de bindingen zaten. Flow vond ik al helemaal een gruwel... Dit, met het voornemen jaarlijks op wintersport maakte de keus simpel. Ik ben wel voor een tweedehands gegaan, een Bataleon Undisputed uit 2010/2011. Schoenen heb ik ook al (kerstcadeau), dus nu rest alleen nog de Bindingen :D. Ik ga pas in maart, dus ik heb nog even om die te charteren.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  dinsdag 7 januari 2020 @ 14:45:43 #48
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_190919602
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 20:22 schreef Luco het volgende:
Zojuist mijn eerste eigen board gehaald! Na een paar keer te hebben gehuurd merkte ik dat ik de schoenen altijd kut vond zitten en er nooit cap straps op de bindingen zaten. Flow vond ik al helemaal een gruwel... Dit, met het voornemen jaarlijks op wintersport maakte de keus simpel. Ik ben wel voor een tweedehands gegaan, een Bataleon Undisputed uit 2010/2011. Schoenen heb ik ook al (kerstcadeau), dus nu rest alleen nog de Bindingen :D. Ik ga pas in maart, dus ik heb nog even om die te charteren.
Gefeliciteerd met je aankopen :)
Kijk bij bindingen altijd even of ze goed bij je schoenen passen. Als je een merk schoenen hebt wat ook bindingen verkoopt, ga daar dan altijd voor.
Burton bindingen passen bijvoorbeeld altijd het beste bij Burton schoenen.

Blijkt bijvoorbeeld dat mijn Union bindingen altijd goed werkten bij Burton schoenen. Tot een bepaald jaar de schoenen aangepast werden en ze niet lekker pasten. Gevolg een zool die compleet los kwam van de schoen. Tegenwoordig Adidas schoenen (Onverwacht erg fijn moet ik zeggen) en het werkt weer perfect :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')