twitter:PieterOmtzigt twitterde op maandag 29-10-2018 om 07:54:01 Als je vijf jaar een Tesla (Model S P90D) lease auto hebt, krijg je dus 70.000 euro subsidie, antwoordt de regering op mijn vraag.Milieuwinst is zeer klein (1)https://t.co/P5zoSRXTXr reageer retweet
quote:Dure Tesla slurpt subsidie
Den Haag - De belastingvoordelen voor prijzige, elektrische auto’s kunnen enorm oplopen. Wie vanaf dit jaar een Tesla Model S (versie P90D) leaset, krijgt de komende vijf jaar circa zeventigduizend euro subsidie. Regeringspartij CDA zegt dit ’echt over de top’ te vinden.
Om elektrisch rijden te stimuleren, zijn er allerhande belastingvoordelen. Het CDA vroeg het ministerie van Financiën op een rij te zetten hoe groot dat voordeel is voor een automobilist die de Tesla Model S P90D (cataloguswaarde 129.200 euro) de komende vijf jaar leaset. Staatssecretaris Snel (Financiën) antwoordt daar nu op: „De totale subsidie over vijf jaar komt in vergelijking met een auto op benzine, respectievelijk diesel, uit op ¤67.140, respectievelijk ¤73.120.”
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2735628/dure-tesla-slurpt-subsidie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus eigenlijk stroomt subsidie/belastingvoordeel rechtstreeks naar Tesla.quote:Op maandag 29 oktober 2018 08:19 schreef stavromulabeta het volgende:
Overigens is er geen sprake van regelrechte subsidie maar alleen van verhoudingsgewijs minder belasting. Waarbij dit lagere percentage - juist door de hoge prijs van een Tesla - in absolute zin nog steeds een fors bedrag aan belasting oplevert.
Die het vervolgens weer doorschuift naar SpaceX. En die bouwen er dan weer raketten van met als doel Elon Musk naar Mars te brengen.quote:Op maandag 29 oktober 2018 08:23 schreef Zalmslaatje het volgende:
[..]
Dus eigenlijk stroomt subsidie/belastingvoordeel rechtstreeks naar Tesla.
Dit wilde ik ook nog tikken maar was iets te luiquote:Op maandag 29 oktober 2018 08:28 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Die het vervolgens weer doorschuift naar SpaceX. En die bouwen er dan weer raketten van met als doel Elon Musk naar Mars te brengen.
Uiteindelijk is er maar weinig groens aan die hele subsidie.
Minder belasting betalen voor autorijden noemen we tegenwoordig dus al "rijden op kosten van de staat"quote:Op maandag 29 oktober 2018 08:18 schreef Nikonlover het volgende:
Mooi toch, rijden op kosten van de staat!
ElonGod
Als de overheid de BPM afschaft en andere belastingen op autorijden verlaagt, komen ze die miljarden wel op een andere manier halen. Aan het einde van de rit, moeten de kosten van Nederlandse samenleving toch gewoon opgehoest worden.quote:Op maandag 29 oktober 2018 08:45 schreef MrBadGuy het volgende:
We zijn wel heel ver afgezakt dat we de extreem hoge BPM en andere belastingen op autorijden nu al als vanzelfsprekend zien en de kosten als 'neutraal' ervaren.
Natuurlijk, maar als ze de vrijstellingen en andere voordeeltjes van bepaalde auto's afschaffen, dan kan op alle auto's de BPM iets omlaag.quote:Op maandag 29 oktober 2018 10:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als de overheid de BPM afschaft en andere belastingen op autorijden verlaagt, komen ze die miljarden wel op een andere manier halen. Aan het einde van de rit, moeten de kosten van Nederlandse samenleving toch gewoon opgehoest worden.
Ps. Tesla = proletenbak.
Wil je zeggen dat niet elke auto boven de ¤50k = proletenbak?quote:Op maandag 29 oktober 2018 10:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als de overheid de BPM afschaft en andere belastingen op autorijden verlaagt, komen ze die miljarden wel op een andere manier halen. Aan het einde van de rit, moeten de kosten van Nederlandse samenleving toch gewoon opgehoest worden.
Ps. Tesla = proletenbak.
Eigenlijk wel. Het is best heel erg merk afhankelijk.quote:Op maandag 29 oktober 2018 12:35 schreef tfors het volgende:
Wil je zeggen dat niet elke auto boven de ¤50k = proletenbak?
Met 50 cent, of zo....yey!quote:Op maandag 29 oktober 2018 12:32 schreef MrBadGuy het volgende:
Natuurlijk, maar als ze de vrijstellingen en andere voordeeltjes van bepaalde auto's afschaffen, dan kan op alle auto's de BPM iets omlaag.
Ja, maar dat geldt voor de HRA, dan noemen we ook niet de bankensubsidie die het is. Nu gaat het om het milieu dus is het wel subsidie. We moeten natuurlijk wel rechts blijven framen.quote:Op maandag 29 oktober 2018 08:19 schreef stavromulabeta het volgende:
Overigens is er geen sprake van regelrechte subsidie maar alleen van verhoudingsgewijs minder belasting. Waarbij dit lagere percentage - juist door de hoge prijs van een Tesla - in absolute zin nog steeds een fors bedrag aan belasting oplevert.
quote:
Eens. Er zijn twee doelgroepen voor nieuwe auto's: vermogende bejaarden en de lease-markt. Ik ken werkelijk niemand onder 65-plus die een nieuwe auto koopt.quote:Op maandag 29 oktober 2018 12:37 schreef Confetti het volgende:
De fiscale voordelen die ondernemers krijgen is ook totaal bizar. Van vrijwel gratis laptops, telefoons tot dure auto's. Alles kan zakelijk afgeschreven worden en in veel gevallen ook gratis privé gebruikt worden.
Het is geen toeval dat de zakelijke rijder altijd in nieuwe auto's rijdt en de gewone werknemer in een koekblik van 10 jaar oud.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |