abonnement Unibet Coolblue
pi_182809193
PieterOmtzigt twitterde op maandag 29-10-2018 om 07:54:01 Als je vijf jaar een Tesla (Model S P90D) lease auto hebt, krijg je dus 70.000 euro subsidie, antwoordt de regering op mijn vraag.Milieuwinst is zeer klein (1)https://t.co/P5zoSRXTXr reageer retweet
quote:
Dure Tesla slurpt subsidie

Den Haag - De belastingvoordelen voor prijzige, elektrische auto’s kunnen enorm oplopen. Wie vanaf dit jaar een Tesla Model S (versie P90D) leaset, krijgt de komende vijf jaar circa zeventigduizend euro subsidie. Regeringspartij CDA zegt dit ’echt over de top’ te vinden.

Om elektrisch rijden te stimuleren, zijn er allerhande belastingvoordelen. Het CDA vroeg het ministerie van Financiën op een rij te zetten hoe groot dat voordeel is voor een automobilist die de Tesla Model S P90D (cataloguswaarde 129.200 euro) de komende vijf jaar leaset. Staatssecretaris Snel (Financiën) antwoordt daar nu op: „De totale subsidie over vijf jaar komt in vergelijking met een auto op benzine, respectievelijk diesel, uit op ¤67.140, respectievelijk ¤73.120.”


https://www.telegraaf.nl/nieuws/2735628/dure-tesla-slurpt-subsidie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 29 oktober 2018 @ 08:18:22 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_182809339
Mooi toch, rijden op kosten van de staat!

ElonGod _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_182809351
Overigens is er geen sprake van regelrechte subsidie maar alleen van verhoudingsgewijs minder belasting. Waarbij dit lagere percentage - juist door de hoge prijs van een Tesla - in absolute zin nog steeds een fors bedrag aan belasting oplevert.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_182809388
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 08:19 schreef stavromulabeta het volgende:
Overigens is er geen sprake van regelrechte subsidie maar alleen van verhoudingsgewijs minder belasting. Waarbij dit lagere percentage - juist door de hoge prijs van een Tesla - in absolute zin nog steeds een fors bedrag aan belasting oplevert.
Dus eigenlijk stroomt subsidie/belastingvoordeel rechtstreeks naar Tesla.
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_182809408
Voordelen voor burgers moet ook niet kunnen natuurlijk.
  maandag 29 oktober 2018 @ 08:28:06 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_182809437
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 08:23 schreef Zalmslaatje het volgende:

[..]

Dus eigenlijk stroomt subsidie/belastingvoordeel rechtstreeks naar Tesla.
Die het vervolgens weer doorschuift naar SpaceX. En die bouwen er dan weer raketten van met als doel Elon Musk naar Mars te brengen.

Uiteindelijk is er maar weinig groens aan die hele subsidie.
So we just called him Fred
pi_182809458
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 08:28 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Die het vervolgens weer doorschuift naar SpaceX. En die bouwen er dan weer raketten van met als doel Elon Musk naar Mars te brengen.

Uiteindelijk is er maar weinig groens aan die hele subsidie.
Dit wilde ik ook nog tikken maar was iets te lui :P
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_182809577
quote:
6s.gif Op maandag 29 oktober 2018 08:18 schreef Nikonlover het volgende:
Mooi toch, rijden op kosten van de staat!

ElonGod _O_
Minder belasting betalen voor autorijden noemen we tegenwoordig dus al "rijden op kosten van de staat" :D

We zijn wel heel ver afgezakt dat we de extreem hoge BPM en andere belastingen op autorijden nu al als vanzelfsprekend zien en de kosten als 'neutraal' ervaren.

Wat het voorbeeld in de OP: prima dat dit aan de kaart wordt gesteld, zorg er gewoon voor dat alle auto's wat minder belast worden ipv dit sturende gedrag van de overheid.
  maandag 29 oktober 2018 @ 10:18:03 #9
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182811159
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 08:45 schreef MrBadGuy het volgende:

We zijn wel heel ver afgezakt dat we de extreem hoge BPM en andere belastingen op autorijden nu al als vanzelfsprekend zien en de kosten als 'neutraal' ervaren.
Als de overheid de BPM afschaft en andere belastingen op autorijden verlaagt, komen ze die miljarden wel op een andere manier halen. Aan het einde van de rit, moeten de kosten van Nederlandse samenleving toch gewoon opgehoest worden.

Ps. Tesla = proletenbak.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 29 oktober 2018 @ 10:27:53 #10
74056 crew  ToT
pi_182811320
Wel een erg goed idee om van dat geld huizen van het armere deel van de bevolking te isoleren, maar dat wordt dan waarschijnlijk als een gift gezien waar weer belastingen over betaald moeten worden of zo.
Ik denk dat de rijke klasse zo sponsoren wettelijk gezien een stuk makkelijker is. Komt uit een ander potje enzo.
pi_182811346
Vergeet naast de extreem lage bijtelling ook de Milieu-investeringsaftrek niet, waarbij je dus een groot percentage van de aankoopprijs als investeringsaftrek in je bedrijf kunt nemen. Deze bedraagt voor een Tesla ¤ 50.000. Toch leuk als je een belastingtarief van 51,95 % hebt. Je krijgt dan dus ¤ 25.975 op de aankoopprijs cadeau.
pi_182813189
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als de overheid de BPM afschaft en andere belastingen op autorijden verlaagt, komen ze die miljarden wel op een andere manier halen. Aan het einde van de rit, moeten de kosten van Nederlandse samenleving toch gewoon opgehoest worden.

Ps. Tesla = proletenbak.
Natuurlijk, maar als ze de vrijstellingen en andere voordeeltjes van bepaalde auto's afschaffen, dan kan op alle auto's de BPM iets omlaag.
  maandag 29 oktober 2018 @ 12:35:31 #13
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_182813237
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als de overheid de BPM afschaft en andere belastingen op autorijden verlaagt, komen ze die miljarden wel op een andere manier halen. Aan het einde van de rit, moeten de kosten van Nederlandse samenleving toch gewoon opgehoest worden.

Ps. Tesla = proletenbak.
Wil je zeggen dat niet elke auto boven de ¤50k = proletenbak?
pi_182813270
De fiscale voordelen die ondernemers krijgen is ook totaal bizar. Van vrijwel gratis laptops, telefoons tot dure auto's. Alles kan zakelijk afgeschreven worden en in veel gevallen ook gratis privé gebruikt worden.

Het is geen toeval dat de zakelijke rijder altijd in nieuwe auto's rijdt en de gewone werknemer in een koekblik van 10 jaar oud.
  maandag 29 oktober 2018 @ 12:41:39 #15
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182813330
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 12:35 schreef tfors het volgende:

Wil je zeggen dat niet elke auto boven de ¤50k = proletenbak?
Eigenlijk wel. Het is best heel erg merk afhankelijk.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 29 oktober 2018 @ 12:42:14 #16
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182813340
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 12:32 schreef MrBadGuy het volgende:

Natuurlijk, maar als ze de vrijstellingen en andere voordeeltjes van bepaalde auto's afschaffen, dan kan op alle auto's de BPM iets omlaag.
Met 50 cent, of zo....yey! *O*
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182813447
Ondernemers die vanaf 2013 zo'n ding rijden lachen zich helemaal de ballen uit de broek. Geen bijtelling, geen wegenbelasting, investeringssubsidie, gratis tanken. :9~
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 29 oktober 2018 @ 13:15:56 #18
78918 SeLang
Black swans matter
pi_182813811
Huidige locatie:



_O_
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_182813860
Beetje een open deur intrappen dit hè.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_182813937
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 08:19 schreef stavromulabeta het volgende:
Overigens is er geen sprake van regelrechte subsidie maar alleen van verhoudingsgewijs minder belasting. Waarbij dit lagere percentage - juist door de hoge prijs van een Tesla - in absolute zin nog steeds een fors bedrag aan belasting oplevert.
Ja, maar dat geldt voor de HRA, dan noemen we ook niet de bankensubsidie die het is. Nu gaat het om het milieu dus is het wel subsidie. We moeten natuurlijk wel rechts blijven framen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_182813940
quote:
10s.gif Op maandag 29 oktober 2018 13:15 schreef SeLang het volgende:
Huidige locatie:

[ afbeelding ]

_O_
_O_
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_182816090
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 12:37 schreef Confetti het volgende:
De fiscale voordelen die ondernemers krijgen is ook totaal bizar. Van vrijwel gratis laptops, telefoons tot dure auto's. Alles kan zakelijk afgeschreven worden en in veel gevallen ook gratis privé gebruikt worden.

Het is geen toeval dat de zakelijke rijder altijd in nieuwe auto's rijdt en de gewone werknemer in een koekblik van 10 jaar oud.
Eens. Er zijn twee doelgroepen voor nieuwe auto's: vermogende bejaarden en de lease-markt. Ik ken werkelijk niemand onder 65-plus die een nieuwe auto koopt.
pi_182816399
De particuliere markt voor nieuwe auto's beslaat een derde van de verkopen. Een derde! En van die particulieren is de gemiddelde leeftijd 61 jaar.

Nederlandse belastingstelsel zorgt ervoor dat gezinnen geen nieuwe auto's meer kopen. Hoogstens afdankertjes uit de lease.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')