abonnement Unibet Coolblue
pi_182796830
Ik heb 2 smartphones met:

- Android 5.1 (moto g, first gen)
- Android 7.0 (wileyfox spark +)

Kan iemand mij uitleg geven hierover, alsjeblieft?
  zondag 28 oktober 2018 @ 17:58:37 #2
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182796892
Met een infra rood (ir) lamp.. (dat licht ziet het menselijk oog niet, maar de camera wel)
pi_182797095
Ok, is deze op de smartphone aanwezig of moet deze er op gemonteerd worden?
  zondag 28 oktober 2018 @ 18:20:19 #4
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182797397
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 18:06 schreef Kantoorwerk het volgende:
Ok, is deze op de smartphone aanwezig of moet deze er op gemonteerd worden?
Nee.. en geen idee of je hem erop kan monteren.. Ligt er een beetje aan hoe veel licht je wilt hebben en hoe ver het licht moet komen..
Formaatje bouwlamp is al gauw nodig denk ik.. maar dat ligt mede aan de kwaliteit van de camera..
Dus dan is het eerder dat je de telefoon aan de lamp monteert..
pi_182797502
Ligt eraan wat je onderwerp is, maar inderdaad, met een infraroodlamp kom je een heel eind (heb je alleen wel last van het beeldscherm van je telefoon)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 28 oktober 2018 @ 18:28:46 #6
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182797549
Ik zag deze ook voorbij komen.. geen idee of het wat is..


pi_182797744
Maar als ik het dus goed begrijp, kunnen de meeste mensen met een smartphone geen filmpjes maken in de avonduren / nacht, zonder over het bovenstaande te beschikken?

Foto's maken kan wel in het donker?

Ik ben bezorger en wil mijn collega's helpen met het vinden van adressen nu het steeds sneller donker wordt, maar als ik in het donker geen beelden kan vastleggen, krijg ik het doel niet behaald.
pi_182798226
Een zaklamp een optie?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zondag 28 oktober 2018 @ 19:13:39 #9
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182798394
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 18:38 schreef Kantoorwerk het volgende:
Maar als ik het dus goed begrijp, kunnen de meeste mensen met een smartphone geen filmpjes maken in de avonduren / nacht, zonder over het bovenstaande te beschikken?

Foto's maken kan wel in het donker?

Ik ben bezorger en wil mijn collega's helpen met het vinden van adressen nu het steeds sneller donker wordt, maar als ik in het donker geen beelden kan vastleggen, krijg ik het doel niet behaald.
Met een echt goede camera lukt dat wel.. (een oude Logitech quickcam 4000 die hier rondslingert heeft genoeg aan miniem licht bijv)
De ene camera is de andere niet wat dat betreft.. Maar met een telefoon gaat dat niet werken zonder hulpverlichting ben ik bang..

Dus je kan dan het beste een zaklamp nemen (al dan niet IR.. dat hangt er vanaf of het licht storend is)
Of ergens een andere camera vandaan halen met een goede sensor
pi_182806629
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 18:38 schreef Kantoorwerk het volgende:
Ik ben bezorger en wil mijn collega's helpen met het vinden van adressen nu het steeds sneller donker wordt, maar als ik in het donker geen beelden kan vastleggen, krijg ik het doel niet behaald.
Waarom moeten er beelden worden vastgelegd?
Als jij en je collega's alleen maar adressen moeten vinden dan volstaat een gewone zaklamp toch ook?
Daar hoeft dan geen telefoon of camera tussen.

Mocht je vinden dat een witte zaklamp je nachtzicht verpest dan koop je een rode zaklamp.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_182808189
Top iedereen!!! Bedankt voor de tip! Dan ga ik voor de zaklamp. (ik ga filmpjes opnemen van lastig bereikbare adressen, zodat ze sneller weten hoe ze er moeten komen).
  maandag 29 oktober 2018 @ 08:11:54 #12
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_182809290
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 03:35 schreef Kantoorwerk het volgende:
Top iedereen!!! Bedankt voor de tip! Dan ga ik voor de zaklamp. (ik ga filmpjes opnemen van lastig bereikbare adressen, zodat ze sneller weten hoe ze er moeten komen).
In het donker?
Kan je dat dan niet beter overdag doen?

Is het trouwens niet praktischer om de te volgen route in een navigatiesysteem te zetten?

Dan heeft de persoon die de locatie zoekt er onderweg ook nog wat aan.
So we just called him Fred
pi_182809325
Test eerst eens of Google maps ze niet vindt, want instructiefilmpjes kijken, klinkt niet echt tijdsbesparend.

Hoe ga je het publiceren? Mogen collega's je whatsappen, of zet je het op YouTube (succes met de afhandeling met de bewoners die het niet tof vinden dat de route naar hun huis op YouTube staat)?

[ Bericht 28% gewijzigd door Jordy-B op 29-10-2018 08:31:24 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 29 oktober 2018 @ 09:11:15 #14
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182809917
Lijkt me inderdaad niet helemaal legaal wat je doet..

En daarbij.. als je mn huis expliciet staat te filmen, dan doe ik een burgerarrest, en wachten we saampjes op de politie.. waar je even aan uit mag leggen dat je geen voorbereidingen maakt voor een op stapel staande inbraak (strafbaar)

Dat even ongevraagd doen wekt bij mij namelijk bepaalde gedachten op die niet alleen ik verdacht vind..
(daargelaten dat ik aan eigen weg woon)
pi_182815847
Het kan in het donker inderdaad misschien vreemd overkomen, ook voor de bezorgers. Het idee was juist dat in het donker adressen moeilijker te vinden zijn, maar ik snap mijn eigen gedachtegang, beweegreden, op dit punt ook niet meer. Maps is in sommige gevallen helaas niet voldoende. Wel voer ik ook veelvuldig bewerkingen in als Local Guide. Ik kan mijn idee ook realiseren met een simpel tekstdocument, zonder videomateriaal. Maar video brengt de boodschap toch wel tig-sneller over. Op zich kom ik er op dit punt wel uit hoor, het plan ligt nog in de kindershoes, in het donker filmen is dus niet zo raadzaam.
pi_183147158
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 08:16 schreef Jordy-B het volgende:
Test eerst eens of Google maps ze niet vindt
Ja, de beste oplossing was het gebruikmaken van Google streetview. Bijna alles / alles is immers al door hen vastgelegd. Eventueel kan ik zelf overdag foto's maken en deze uploaden naar Google maps. En dan vanuit een de groep, doorlinken naar die specifieke foto, mocht dat in die situatie toegevoegde waarde hebben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')