abonnement Unibet Coolblue
pi_182788816
170625_50937_3e3f6b5e88a28398cb0c01eb931fc3ad.jpg



SPOILER: OP, the looooong version.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door marc0871 op 28-10-2018 11:57:05 ]
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_182788860
Mijn punt was meer dat de oldtimers hier geen zin hadden om in Jip en Janneke taal uit te leggen wat ik als beginner nodig zou hebben aan apparatuur.
Ik heb meermaals gelezen ''dat is al zo lang geleden, dat weet ik niet eens meer.''

Als ik toentertijd wat begeleiding had gekregen had ik al veel eerder kunnen stoppen met roken, ik werd toen niet wijzer van alle termen die voorbij kwamen. Zelfs na het lezen van meerdere topics kwam ik er niet uit.

Nu ik eenmaal een vape héb is men wél behulpzaam, en dat stel ik wel op prijs, maar had graag die hulp van te voren willen hebben :Y
  zondag 28 oktober 2018 @ 10:57:10 #3
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_182789051
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 10:43 schreef Poes. het volgende:
Mijn punt was meer dat de oldtimers hier geen zin hadden om in Jip en Janneke taal uit te leggen wat ik als beginner nodig zou hebben aan apparatuur.
Ik heb meermaals gelezen ''dat is al zo lang geleden, dat weet ik niet eens meer.''
Heb je waarschijnlijk net de verkeerde mensen getroffen. Of ze wisten het echt niet meer, dat kan.

Beste tip voor mensen die er over denken om te beginnen en niemand persoonlijk kennen die het doet is naar een stenen winkel gaan. Die mensen daar willen met liefde alles uitleggen en je alles laten testen en zo hun markt vergroten.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_182789062
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 10:43 schreef Poes. het volgende:
Mijn punt was meer dat de oldtimers hier geen zin hadden om in Jip en Janneke taal uit te leggen wat ik als beginner nodig zou hebben aan apparatuur.
Ik heb meermaals gelezen ''dat is al zo lang geleden, dat weet ik niet eens meer.''

Als ik toentertijd wat begeleiding had gekregen had ik al veel eerder kunnen stoppen met roken, ik werd toen niet wijzer van alle termen die voorbij kwamen. Zelfs na het lezen van meerdere topics kwam ik er niet uit.

Nu ik eenmaal een vape héb is men wél behulpzaam, en dat stel ik wel op prijs, maar had graag die hulp van te voren willen hebben :Y
Snap ik.
Maar de gaten worden te groot en de veranderingen gaan te snel.
Er is een 'harde kern' en de rest vliegt aan en gaat weer weg.
De oudgedienden staan ondertussen zo ver van het begin af, dat ze amper nog weten hoe dat was.
Het jargon is mettertijd een eigen taal geworden.
De newbies komen met apparaten, waar de oudgedienden van moeten gaan opzoeken wat het is.
Als er dan wat uitgelegd wordt, word er gezegd dat ze net zo goed chinees kunnen praten.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_182789074
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 10:57 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Heb je waarschijnlijk net de verkeerde mensen getroffen. Of ze wisten het echt niet meer, dat kan.

Beste tip voor mensen die er over denken om te beginnen en niemand persoonlijk kennen die het doet is naar een stenen winkel gaan. Die mensen daar willen met liefde alles uitleggen en je alles laten testen en zo hun markt vergroten.
Ik wist tot vorige week niet eens dat er winkels bestonden die dit spul verkopen :N

Was bij de Primera, die vrouw had geen idee waar ik het over had. Verkocht ook alleen liquids met max 8% nicotine. Wat op internet trouwens niet eens bestaat?

De Cigo (soort Primera) meneer had er wél verstand van. Maar toen had ik alles al in huis.
  Official ESF Kreviewer zondag 28 oktober 2018 @ 10:58:50 #6
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_182789079
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 10:43 schreef Poes. het volgende:
Mijn punt was meer dat de oldtimers hier geen zin hadden om in Jip en Janneke taal uit te leggen wat ik als beginner nodig zou hebben aan apparatuur.
Ik heb meermaals gelezen ''dat is al zo lang geleden, dat weet ik niet eens meer.''

Als ik toentertijd wat begeleiding had gekregen had ik al veel eerder kunnen stoppen met roken, ik werd toen niet wijzer van alle termen die voorbij kwamen. Zelfs na het lezen van meerdere topics kwam ik er niet uit.

Nu ik eenmaal een vape héb is men wél behulpzaam, en dat stel ik wel op prijs, maar had graag die hulp van te voren willen hebben :Y
Ik heb al zo vaak gezegd dat je een beginner niet na twee posts moet aanraden om zelf coils te bouwen.
Door de enorme keus en hoeveelheid informatie is het lastig om 1 advies te geven dat altijd werkt. De markt verandert ook continu. Elke week een nieuw beginnerssetje.

Maar af en toe even een normaal advies geven ipv meteen over 250mw 12 batterijen verslindende 0,03ohm cloudcreator te beginnen zou wel goed zijn.

Maak anders zelf iets voor de OP. Ik heb er geen zin in. :7.
pi_182789082
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 10:57 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Snap ik.
Maar de gaten worden te groot en de veranderingen gaan te snel.
Er is een 'harde kern' en de rest vliegt aan en gaat weer weg.
De oudgedienden staan ondertussen zo ver van het begin af, dat ze amper nog weten hoe dat was.
Het jargon is mettertijd een eigen taal geworden.
De newbies komen met apparaten, waar de oudgedienden van moeten gaan opzoeken wat het is.
Als er dan wat uitgelegd wordt, word er gezegd dat ze net zo goed chinees kunnen praten.
Dit. Precies dit. :Y
En dat is zonde, want mensen haken af. Deed ik een paar jaar terug ook.
pi_182789095
quote:
14s.gif Op zondag 28 oktober 2018 10:58 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik heb al zo vaak gezegd dat je een beginner niet na twee posts moet aanraden om zelf coils te bouwen.
Door de enorme keus en hoeveelheid informatie is het lastig om 1 advies te geven dat altijd werkt. De markt verandert ook continu. Elke week een nieuw beginnerssetje.

Maar af en toe even een normaal advies geven ipv meteen over 250mw 12 batterijen verslindende 0,03ohm cloudcreator te beginnen zou wel goed zijn.

Maak anders zelf iets voor de OP. Ik heb er geen zin in. :7.
Ik ben echt een new newbie, ik kan toch geen OP maken :D

Maar wat jij zegt, ik ga na ruim een week écht niet zelf coils en mods en liquids inelkaar zetten hoor :D
  Official ESF Kreviewer zondag 28 oktober 2018 @ 11:10:12 #9
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_182789237
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 10:57 schreef marc0871 het volgende:

Er is een 'harde kern' en de rest vliegt aan en gaat weer weg.
De oudgedienden staan ondertussen zo ver van het begin af, dat ze amper nog weten hoe dat was.
Het jargon is mettertijd een eigen taal geworden.

Precies de reden dat ik hier meestal wegblijf.

Ik vind het echt tenenkrommend om die posts over zelf coils bouwen met een complete toolkit te lezen, als aanrader voor iemand die geen idee heeft wat een coil is. Zelfde geldt voor die haat voor liquid kopen hier.
Ja het is duurder, maar de kwaliteit is meestal beter en het is simpeler. Dat hier vijf mensen zijn die perse willen experimenteren met dat soort dingen, wil niet zeggen dat dat een goed advies is voor een starter.
Een starter moet eerst ontdekken welke smaakjes werken, welke verhouding en welke sterkte.

Ik laat meestal behoorlijk dure liquid uit de VS komen (allergie voor PG) en dat bevalt prima. Net als coils van fasttech.
pi_182789940
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 10:58 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ik wist tot vorige week niet eens dat er winkels bestonden die dit spul verkopen :N

Was bij de Primera, die vrouw had geen idee waar ik het over had. Verkocht ook alleen liquids met max 8% nicotine. Wat op internet trouwens niet eens bestaat?

De Cigo (soort Primera) meneer had er wél verstand van. Maar toen had ik alles al in huis.
Mja, Primera.
Daar heb ik ruim 4 jaar geleden als newbie al eens aan de balie gestaan dat ik ze al met de oren liet klapperen.
Zo te lezen is dat dus nog niet beter.
Hebben ze daar nog steeds vooral zo'n apparaatje?

In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_182790023
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 11:54 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Mja, Primera.
Daar heb ik ruim 4 jaar geleden als newbie al eens aan de balie gestaan dat ik ze al met de oren liet klapperen.
Zo te lezen is dat dus nog niet beter.
Hebben ze daar nog steeds vooral zo'n apparaatje?

[ afbeelding ]
Geen idee, ik kwam voor een nieuw smaakje. Vitrine kast vol, maar ze had geen idee wat ik wou hebben :D
Morgen weer langs de Cigo, even kijken voor wat meer fruitachtige smaken.
pi_182790060
Dan ga ik het toch nog een keertje proberen :+
In het vorige deel al een door aantal van jullie op weg geholpen naar een passende keuze.

Mijn doel: Ik wil stoppen met roken en het liefst afbouwen door te gaan dampen.
Mijn oog is inmiddels gevallen op een mod van Vaporesso, de Swag. Waarom? Een box ipv pen? De grote accu en het snelladen lijkt mij prettig. Daarnaast koop ik liever iets geavanceerder dan twee keer iets dat het net niet is. Deze leek mij qua functionaliteiten en prijs/kwaliteit binnen mijn wensen te vallen.

Nu het probleem. Ik heb geen idee welke clearomizer ik moet kiezen. Ik ben al zover dat ik niet sub-ohm wil gaan. Ik hoef namelijk geen sishabar voor het kantoor :') . Nu heb ik op Fasttech de Innokin Prism T20 gevonden a 1,5 ohm, maar geen idee of dit een goed product is. In topic #11 +4 jaar geleden, tijdens mijn eerste poging een damper te vinden, werd er nog gezegd dat bijv joyetech achter de zaken aanliep, maar dit merk blijkt vandaag de dag nog alom aanwezig te zijn.

Dus hoe kies je de juiste clearomizer uit, waar let je op als je doel x wilt bereiken?
pi_182790164
Kom op jongens, jullie kunnen dit! ^O^
pi_182790406
Jaja, ik ben al aan het kijken wat het is.
Ziet er nog niet gek uit.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zondag 28 oktober 2018 @ 12:23:29 #15
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_182790421
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 12:02 schreef mamaisboos. het volgende:
Dan ga ik het toch nog een keertje proberen :+
In het vorige deel al een door aantal van jullie op weg geholpen naar een passende keuze.

Mijn doel: Ik wil stoppen met roken en het liefst afbouwen door te gaan dampen.
Mijn oog is inmiddels gevallen op een mod van Vaporesso, de Swag. Waarom? Een box ipv pen? De grote accu en het snelladen lijkt mij prettig. Daarnaast koop ik liever iets geavanceerder dan twee keer iets dat het net niet is. Deze leek mij qua functionaliteiten en prijs/kwaliteit binnen mijn wensen te vallen.

Nu het probleem. Ik heb geen idee welke clearomizer ik moet kiezen. Ik ben al zover dat ik niet sub-ohm wil gaan. Ik hoef namelijk geen sishabar voor het kantoor :') . Nu heb ik op Fasttech de Innokin Prism T20 gevonden a 1,5 ohm, maar geen idee of dit een goed product is. In topic #11 +4 jaar geleden, tijdens mijn eerste poging een damper te vinden, werd er nog gezegd dat bijv joyetech achter de zaken aanliep, maar dit merk blijkt vandaag de dag nog alom aanwezig te zijn.

Dus hoe kies je de juiste clearomizer uit, waar let je op als je doel x wilt bereiken?
Het probleem is een beetje dat we hier maar met weinig mensen zijn en je net geluk moet hebben dat iemand de tank heeft waar jij over twijfelt om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Wat wellicht een goede tip is, in ieder geval hetgeen ik doe wanneer ik over een nieuwe tank of mod nadenk is hem op YouTube naar reviews zoeken. Een flink deel van de dampwereld speelt zich daar af en er zijn een heleboel gerenommeerde reviewers die eerlijk vertellen wat zij als expert van een apparaat vinden. Bekende namen: pbusardo, grimmgreen, jayhaze, mikevapes, suckmymod, twisted420. Wat deze mensen je vertellen is meestal betrouwbaar.

Van de Innokin Prism T20 zie ik echter nagenoeg geen reviews. Je kunt daar in ieder geval uit opmaken dat die tank dus zeker niet populair is.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_182790474
Ik zit nu te kijken naar Vaping With Vic over de T20 s. De opvolger.
Goede tip, Youtube.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zondag 28 oktober 2018 @ 12:27:45 #17
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_182790502
Vervolg op mijn bovenstaande post: het lijkt zo te zijn dat 'Prism' niet de naam van de tank is maar van de coils die er in zitten en dat de tank de 'Endura' heet. Klopt dat? Indien ja, dat zijn er ruim voldoende reviews te vinden.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_182790862
Beetje verwarrend.
Lijkt erop dat de tank wel T20 prism heet, maar uit de Endura lijn van Innokin komt.

Ik denk trouwens wel dat ik hem kan aanraden.
MTL (als een sigaret),
1.5 en 0.8 Ohm coils (koop er een pakje 1.5 extra bij)
Samen met de Swag is dat een best setje.
Koop daar trouwens ook een paar 18650 batterijen bij. De Sony VTC5 of Samsung 25R zijn aangeraden.
En een externe lader. Dat is veiliger dan ze intern opladen.
Kijk daarvoor op Nkon.nl. De batterijen zijn daar veel goedkoper.

Liquids van 12mg/ml voor de 1.5 Ohm coils.
Voor de 0.8 zou ik zakken naar 6.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_182791251
Ik heb net drie nieuwe Millers gehaald; appel, red passion en fruitmix.
pi_182791460
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 12:23 schreef Byzantynixschii het volgende:

Wat wellicht een goede tip is, in ieder geval hetgeen ik doe wanneer ik over een nieuwe tank of mod nadenk is hem op YouTube naar reviews zoeken. Een flink deel van de dampwereld speelt zich daar af en er zijn een heleboel gerenommeerde reviewers die eerlijk vertellen wat zij als expert van een apparaat vinden. Bekende namen: pbusardo, grimmgreen, jayhaze, mikevapes, suckmymod, twisted420. Wat deze mensen je vertellen is meestal betrouwbaar.

Van de Innokin Prism T20 zie ik echter nagenoeg geen reviews. Je kunt daar in ieder geval uit opmaken dat die tank dus zeker niet populair is.
Het probleem met YouTube is dat ik tot nu toe nog geen slechte review ben tegengekomen. En ik krijg toch het idee dat deze kanalen zich richten op de ervaren dampers.
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 12:52 schreef marc0871 het volgende:
Beetje verwarrend.
Lijkt erop dat de tank wel T20 prism heet, maar uit de Endura lijn van Innokin komt.

Ik denk trouwens wel dat ik hem kan aanraden.
MTL (als een sigaret),
1.5 en 0.8 Ohm coils (koop er een pakje 1.5 extra bij)
Samen met de Swag is dat een best setje.
Koop daar trouwens ook een paar 18650 batterijen bij. De Sony VTC5 of Samsung 25R zijn aangeraden.
En een externe lader. Dat is veiliger dan ze intern opladen.
Kijk daarvoor op Nkon.nl. De batterijen zijn daar veel goedkoper.

Liquids van 12mg/ml voor de 1.5 Ohm coils.
Voor de 0.8 zou ik zakken naar 6.
Awesome. Ik ben nu nog aan het twijfelen tussen de Innokin Prism T20-S die ik puur op specificaties heb gevonden (1,5/0.8 ohm), en de Aspire Nautilus X (1,5ohm) die al wat ouder is maar veel goede reviews heeft. Mijn keuze nijgt het sterkst naar de laatste.
  zondag 28 oktober 2018 @ 14:04:46 #21
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_182791933
Ik zou persoonlijk terughoudend zijn over die Prism tank. Er is bijna geen ervaring over te vinden.

De Nautilus X staat bekend als goede en populaire tank.

Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_182792119
Vic is ook zeer enthousiast, ondanks zijn afkeer van Aspire op dat moment.


Maar hij was ook te spreken over de Prism

In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_182792745
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 13:33 schreef mamaisboos. het volgende:

[..]

Het probleem met YouTube is dat ik tot nu toe nog geen slechte review ben tegengekomen. En ik krijg toch het idee dat deze kanalen zich richten op de ervaren dampers.

[..]

Awesome. Ik ben nu nog aan het twijfelen tussen de Innokin Prism T20-S die ik puur op specificaties heb gevonden (1,5/0.8 ohm), en de Aspire Nautilus X (1,5ohm) die al wat ouder is maar veel goede reviews heeft. Mijn keuze nijgt het sterkst naar de laatste.
Over de Prism kan ik niks zeggen, maar ik ben ca 2 jaar geleden begonnen met een nautilus mini, icm 1,6 ohm coils. Deze tank bevalt mij erg goed! Perfect MTL tank, goede smaak en lekt niet. Tevens heb ik de nodige mensen in mijn omgeving overtuigd om ook te gaan dampen, en iedereen heeft de nautilus mini aangeschaft, naar volle tevredenheid.
Ik vermoed dat de X vergelijkbaar is met de mini; een erg goede keuze wmb! ;)
pi_182794190
quote:
14s.gif Op zondag 28 oktober 2018 10:58 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik heb al zo vaak gezegd dat je een beginner niet na twee posts moet aanraden om zelf coils te bouwen.
Door de enorme keus en hoeveelheid informatie is het lastig om 1 advies te geven dat altijd werkt. De markt verandert ook continu. Elke week een nieuw beginnerssetje.

Maar af en toe even een normaal advies geven ipv meteen over 250mw 12 batterijen verslindende 0,03ohm cloudcreator te beginnen zou wel goed zijn.

Maak anders zelf iets voor de OP. Ik heb er geen zin in. :7.
Is het anders een idee om de LIF-modjes te vragen of deze reeks opgesplitst kan worden in een reeks voor beginners en een reeks voor gevorderden/experts?
Dan weet je meteen met welke doelgroep je te maken hebt, als je in een van de twee reeksen post.
pi_182794799
quote:
3s.gif Op zondag 28 oktober 2018 16:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

en wat voor smaken en merken gebruik je dan voornamelijk? De liquids die je bij de sigarenboer haalt zijn namelijk ook voor 95% meh. De wat meer premium liquids hebben echt heel veel betere smaakjes, en vaak kun je die vrij simpel zelf maken omdat er 9ok concentraat van te koop is. Het mooie daarvan is dat je de smaken ook kunt veranderen door er domweg een andere bij te mikken die je ook lekker vindt..

Ik heb, net als wat Krea zegt, al heel lang dezelfde basissmaak, en soms vind ik iets nieuws interesants wat ik dan probeer, en als ik het net niks vind, gooi ik hem 1 op 3 bij mijn basissmaakje en komt 'ie alsnog wel op.

Ik maak binnen 10 minuten een halve liter basissmaak, dat kost me net geen 2 euro per 10ml en dan heb ik premium stuff. Met ongeveer 40 - 50ml verbruik in de week kost me dat een tientje ofzo, dat kost analoog paffen per dag. Ik was nogal verbaaasd dat je aangaf dat jouw e-smoken gelijk op gaat qua kosten; rookte je zo weinig?
Zit je nou in een dicht topic te posten :+

Kun je me wat meer uitleggen over het zelf maken?
Ik zie bij Mr Joy bijvoorbeeld wel flesjes aroma/base etc, maar die zijn best aan de prijs. Als er dan ook nog nicotine bij moet zit je al gauw op hetzelfde bedrag als wat ik nu voor 5 kant en klare flesjes betaal. Maar misschien reken ik verkeerd?

Ik rookte shag, zakje van 60 gram had ik binnen 3/4 dagen op. Kostte een tientje, flesje Miller 2,95. Maar heb de aanschafkosten van de vape en coils er ook even bij berekend.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')