abonnement Unibet Coolblue
pi_182894863
quote:
Nederland wil grotere rol voor Europees noodfonds ESM

Nederland en negen andere EU-lidstaten willen dat de bevoegdheden van het Europese noodfonds ESM worden uitgebreid. Op deze manier kan er volgens de groep EU-landen sneller en effectiever worden gereageerd op een financieel-economische crisis.

"Landen hebben de verantwoordelijkheid om zich te houden aan de Europese afspraken over begrotingstekorten en staatsschulden. Maar als het toch fout gaat, is het belangrijk om de crisis zo goed mogelijk op te vangen. Snel en adequaat handelen zal de impact beperken", zegt minister Wopke Hoekstra van Financiën.

Om dat te realiseren, moet het ESM (European Stability Mechanism) een grotere rol krijgen bij gewenste bezuinigingen en hervormingen van eurolanden die het fonds om geld vragen.

De groep wil ook dat wanneer een land in de problemen komt door een enorme overheidsschuld, eerst de betrokken investeerders en beleggers hun verlies nemen. Pas daarna, en onder strikte voorwaarden, kan worden overgegaan tot steun vanuit het noodfonds.

"Met dit plan kijken we naar problemen en oplossingen. Ik ben blij dat we hierbij samen op kunnen trekken met een groot aantal EU-partners", sluit Hoekstra af. Naast Nederland pleiten Denemarken, Estland, Finland, Ierland, Letland, Litouwen, Zweden, Slowakije en Tsjechië voor een versterking van de Europese crisisstructuur.

Het ESM heeft aan vijf landen financiële steun verleend
Momenteel zorgt het ESM alleen voor financiering van de steunprogramma’s voor landen in financiële problemen, zoals in het verleden Griekenland. Onder meer de Europese Commissie en de Europese Centrale Bank (ECB) gaan over de noodzakelijke hervormingen en bezuinigingen in ruil voor financiële steun. De tien EU-landen willen dat nu veranderen.

Het Europese noodfonds heeft in de crisistijd aan vijf landen financiële steun verleend. Ierland, Cyprus, Portugal, Spanje en Griekenland hebben steun van het ESM-fonds ontvangen. Portugal, Ierland en Griekenland kregen in eerste instantie steun vanuit het EFSF (European Financial Stability Facility). Dit fonds werd later opgeslokt door het ESM.
Landen die mogelijk gebruik moeten gaan maken van het ESM zullen deze strictere spelregels waarschijnlijk afwijzen. Ik weet niet of voor het wijzigen van de ESM-regels alle lidstaten moeten instemmen maar vermoedelijk niet want dan zou dit een actie zijn die bij voorbaat op niets uitloopt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  vrijdag 2 november 2018 @ 15:40:10 #27
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_182900096
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 20:07 schreef Bart2002 het volgende:

[De EU maakt de fout dat ze verwachten dat de rating agencies en hedge funds het slecht vinden dat Italie de economische groei wil aanjagen. Het tegendeel is waar.

Als met een basisinkomen het hele land opeens weer iets te besteden heeft dan knalt de economische groei omhoog. De EU wil dat natuurlijk niet (en de Duitsers helemaal niet) want dan dan verliezen ze hun concurrentiepositie. Duitsland draait op de spotgoedkope arbeid en sparpolitik. Het volk is helemaal uitgeknepen en politiiek apathisch gemaakt. Hetzelfde lot wacht de rest van de lidstaten en daar gooit Italie nu een stokje voor.
]

Deze nog even quoten. Vond het wel een mooie supereigenwijze post. :)
Dit is leven op de pof, korte termijn pret voor kater op de lange termijn. De enige oplossing voor een duurzaam succesvolle economie zijn zaken als een goed vestigingsklimaat, sterke rechtsorde, onderwijs, etc., niet helikoptergeld.
pi_182900711
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 22:41 schreef Drugshond het volgende:
Italië deugt niet al meer dan 100 jaar niet. Een handtekening onder een contract zegt daar namelijk
helemaal niks. Hadden de luchtfietsers bij het ontwerpen van de EU/Euro beter rekening mee moeten houden.
De euro is niet gebaseerd op gewone feiten, maar op naiviteit en prestige. Daar kun je natuurlijk nooit een monetair beleid op voeren. Daar gaan we nu op de harde manier achterkomen, want uiteindelijk worden de kosten toch op ons afgewenteld terwijl grote bedrijven jarenlang de vruchten van de euro geplukt hebben. hebben we daar iets van terug gezien? als aandeelhouder misschien, maar niet als medewerker.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_182900725
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 23:00 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waarom kon dat niet in Griekenland dan?
Wat gebeurt er als iedereen tegelijk zijn zaken wil verkopen?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 2 november 2018 @ 16:48:12 #30
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_182901463
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:28 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Landen die mogelijk gebruik moeten gaan maken van het ESM zullen deze strictere spelregels waarschijnlijk afwijzen. Ik weet niet of voor het wijzigen van de ESM-regels alle lidstaten moeten instemmen maar vermoedelijk niet want dan zou dit een actie zijn die bij voorbaat op niets uitloopt.
Italië zal lijdzaam moeten toezien dat ze meer op Roemenië lijken dan op Frankrijk, Dat noemen ze een pas op de plaats.
pi_182901842
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:08 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wat gebeurt er als iedereen tegelijk zijn zaken wil verkopen?
Dan kunnen we lachen denk ik.
pi_182901885
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:28 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Landen die mogelijk gebruik moeten gaan maken van het ESM zullen deze strictere spelregels waarschijnlijk afwijzen. Ik weet niet of voor het wijzigen van de ESM-regels alle lidstaten moeten instemmen maar vermoedelijk niet want dan zou dit een actie zijn die bij voorbaat op niets uitloopt.
Hadden ze beter jaren eerder gewild!
  Moderator vrijdag 2 november 2018 @ 17:27:56 #33
236264 crew  capricia
pi_182902209
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:08 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wat gebeurt er als iedereen tegelijk zijn zaken wil verkopen?
Maar in dit topic begrijp ik dat het er al jaren aan zit te komen dat Italie failliet gaat. Het is alleen nog een kwestie van een paar maanden, hooguit een jaar voordat alles in elkaar dondert.

Lijkt me dat geen enkel EU land, laat staan een NLs bedrijf, nog tegoeden in Italie uit heeft staan.
Definitely not CIA
pi_182905536
Aardige analyse van Peterson.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_182907993
quote:
8s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:27 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar in dit topic begrijp ik dat het er al jaren aan zit te komen dat Italie failliet gaat. Het is alleen nog een kwestie van een paar maanden, hooguit een jaar voordat alles in elkaar dondert.

Lijkt me dat geen enkel EU land, laat staan een NLs bedrijf, nog tegoeden in Italie uit heeft staan.
We betalen toch ook al jaren voor de zuid europese landen door de rente kunstmatig laag te houden, alleen zijn het onze pensioenpottem die betalen. Als de rente straks gaat stijgen zijn ze allemaal failliet
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 2 november 2018 @ 22:15:40 #36
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_182908617
quote:
8s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:27 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar in dit topic begrijp ik dat het er al jaren aan zit te komen dat Italie failliet gaat. Het is alleen nog een kwestie van een paar maanden, hooguit een jaar voordat alles in elkaar dondert.

Lijkt me dat geen enkel EU land, laat staan een NLs bedrijf, nog tegoeden in Italie uit heeft staan.
Behalve Gutmensch en luchtfietser Remmie.
  vrijdag 2 november 2018 @ 22:19:07 #37
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_182908702
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 20:18 schreef nostra het volgende:
Aardige analyse van Peterson.
It is possible that Italy will suffer a debt run before it even gets a chance to implement its expansionary budget.

Target 2 was al een voorbode.
pi_182909287
quote:
8s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:27 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar in dit topic begrijp ik dat het er al jaren aan zit te komen dat Italie failliet gaat. Het is alleen nog een kwestie van een paar maanden, hooguit een jaar voordat alles in elkaar dondert.

Lijkt me dat geen enkel EU land, laat staan een NLs bedrijf, nog tegoeden in Italie uit heeft staan.
Met verlies of hopen dat de ECB weer toeschiet of bijleggen doet?
pi_182909414
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 15:40 schreef tfors het volgende:
[..]

Dit is leven op de pof, korte termijn pret voor kater op de lange termijn. De enige oplossing voor een duurzaam succesvolle economie zijn zaken als een goed vestigingsklimaat, sterke rechtsorde, onderwijs, etc., niet helikoptergeld.
Ik heb al enige onjuistheden aangekaart in de post. Dat Duitsland draait op spotgoedkope arbeid klopt niet. Evenmin dat het italiaanse volk uitgeknepen is.



Politiek explosief rapport: Italianen twee keer zo rijk als Duitsers
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  vrijdag 2 november 2018 @ 22:56:26 #40
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_182909491
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 22:47 schreef john2406 het volgende:

[..]

Met verlies of hopen dat de ECB weer toeschiet of bijleggen doet?
ECB kan niet, dankzij hufter M Draghi bezit de ECB al 18-19 % van de Italiaanse tschuld (== maxed out) Er zal een nieuw mandaat moeten komen die er niet is,

ECB heeft de fout gemaakt om politiek te bedrijven in plaats van economics.
pi_182909534
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 22:56 schreef Drugshond het volgende:

[..]

ECB kan niet, dankzij hufter M Draghi bezit de ECB al 18-19 % van de totale EU schuld (== maxed out) Er zal een nieuw mandaat moeten komen die er niet is,

italie al 18-19%
Ik dacht het al te weten voor invoering van het gebeuren, ik zei het ook open en bloot, liever zou ik ongelijk hebben of krijgen, maar het is zoals het is.

Zijn er nog mensen die geld kunnen zien liggen zonder er een hand heen uit te steken?
pi_182909596
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 22:56 schreef Drugshond het volgende:

[..]

ECB heeft de fout gemaakt om politiek te bedrijven in plaats van economics.
En sommige politieke partijen denken een land economisch te kunnen leiden?
  vrijdag 2 november 2018 @ 23:02:48 #43
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_182909656
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 22:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik dacht het al te weten voor invoering van het gebeuren, ik zei het ook open en bloot, liever zou ik ongelijk hebben of krijgen, maar het is zoals het is.

Zijn er nog mensen die geld kunnen zien liggen zonder er een hand heen uit te steken?
Het is een rampkoers, Niks meer of minder. Zonder convergentie tussen Zuid en Noord Europa zal het nooit iets worden. Alles onder Brussel/Parijs is kut.
  vrijdag 2 november 2018 @ 23:03:54 #44
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_182909698
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 23:02 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Het is een rampkoers, Niks meer of minder. Zonder convergentie tussen Zuid en Noord Europa zal het nooit iets worden. Alles onder Brussel/Parijs is kut.
Wat is het nu Brussel of Parijs, ik vind de hele EU ..., doe mij maar de Benelux terug met GB erbij weer zoals het was, dat hele theater kan wat mij betreft opgeruimd worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2018 23:05:06 ]
pi_182909762
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 23:03 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Stemvee denkt aan hun eigen portemonnee,
Beliegen die/dat niet uiteindelijk zelf?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2018 23:25:51 ]
pi_182910108
Noord Europa blijft simpelweg Zuid Europa financieren. De Italianen weten dat en gaan vervolgens rustig achterover leunen.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_182910234
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 23:22 schreef cempexo het volgende:
Noord Europa blijft simpelweg Zuid Europa financieren. De Italianen weten dat en gaan vervolgens rustig achterover leunen.
En dan wou ik nog ooit naar Noorwegen emigreren dan zou Italie dus eigenlijk beter zijn dan, voor een paar euro een ander huisje en gaan met die banaan.

Als het toch straks tegen woekerprijzen van hand verwisselen doet, slechter kan dan toch niet meer, alleen maar beter toch, en als slechter dan zou het overal slecht wezen toch, dan heeft Zuid Noord opgegeten al toch dan?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2018 23:30:16 ]
pi_182910330
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 23:27 schreef john2406 het volgende:

[..]

En dan wou ik nog ooit naar Noorwegen emigreren dan zou Italie dus eigenlijk beter zijn dan, voor een paar euro een ander huisje en gaan met die banaan.

Als het toch straks tegen woekerprijzen van hand verwisselen doet, slechter kan dan toch niet meer, alleen maar beter toch, en als slechter dan zou het overal slecht wezen toch, dan heeft Zuid Noord opgegeten al toch dan?
Totdat Noord Europa uit de EU stapt. In Noorwegen en Denemarken loopt die discussie weer opnieuw.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_182910377
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 23:32 schreef cempexo het volgende:

[..]

Totdat Noord Europa uit de EU stapt. In Noorwegen en Denemarken loopt die discussie weer opnieuw.
Hebben de Denen nog hun eigen munt zoals Noorwegen?

Noorwegen begrijp ik sowieso niet dat die ooit in dat bootje zijn gestapt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')