abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:04:45 #1
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182777634
Ik heb een tijdje terug een tv voor in de slaapkamer gekregen via via (anders zouden ze hem wegdoen). Alleen heb ik dit ding nooit echt gebruikt want ja tv kijken doe ik in de woonkamer en slapen in de slaapkamer. Het leek me toch eens leuk om dit ding aan te gaan sluiten ondanks dat het aan en uit knopje van de afstandsbediening ontbreekt.

Ik heb dat ding aangesloten, de taal op Nederlands gezet, zender zoek lijst dinges op Nederland gezet en ben gaan zoeken. En hij heeft dus 18 analoge zenders gevonden en 0 digitale.

Ik snap alleen niet echt hoe dit werkt. In de meterkast ging eerst alleen een coax naar de woonkamer, nu heb ik er dus een splitter tussen gezet en gaat er ook een coax naar de slaapkamer. Alleen het beeld in de slaapkamer is echt slecht. Tv is wel HD dus het beeld moet wel beter zijn lijkt mij? Het gekke is de tv in de woonkamer is wel gewoon HD.

Dus ja, wat is omhoog met deze?
Man of Steal.
  Moderator zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:27:11 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182778237
Dus je kijkt analoog op de slaapkamer? Dan maakt het niet uit dat de TV zelf HD is, daar wordt het beeld niet beter van. Ik zou eens beginnen met een decoder/CI+ module bij die TV te gaan gebruiken, dan zenders opnieuw zoeken en dan digitale zenders zoeken.

Dan zou het beeld al een heel stuk beter moeten zijn.
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:27:19 #3
469637 VleesLollie
Vogeltjesdans:I am your father
pi_182778243
HD heb je niets aan bij coax, want dat is analoog. Kabel van de meterkast naar je slaapkamer zal wel rot zijn of kortsluiting maken

Wil je HD/digitaal kijken? Dan heb Je een 2de recieven of bv een chromecast nodig
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Respect to the man in the ice cream van!
pi_182778271
is het binnenkomende signaal niet gewoon beroerd en had er bv een versterker tussen gemoeten?

heb je de kabel zelf gemaakt?
pi_182778373
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 20:27 schreef VleesLollie het volgende:
HD heb je niets aan bij coax, want dat is analoog.
Wat?

Digitaal signaal gaat ook gewoon over de coaxkabel hoor. :')
  Moderator zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:31:53 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182778424
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 20:30 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Wat?

Digitaal signaal gaat ook gewoon over de coaxkabel hoor. :')
Dat is niet wat hij bedoelt, dat weet je stiekem ook wel toch? ;)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_182778481
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 20:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is niet wat hij bedoelt, dat weet je stiekem ook wel toch? ;)
Eh nee? Wat bedoelt hij dan?
  Moderator zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:35:15 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182778535
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 20:33 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Eh nee? Wat bedoelt hij dan?
Hij schrijft het krom op, maar wat hij bedoelt is hetzelfde als wat ik zeg denk ik. Leuk dat TS een HD tv heeft, maar hij kijkt analoog. Ja, dat signaal gaat ook over diezelfde coaxkabel, maar wat hij volgens mij gewoon bedoelt is dat TS analoog kijkt en dat het feit dat het een HD TV is niet gaat helpen.

@TS, uit interesse; wat voor TV is het? :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_182783136
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 20:04 schreef SuperNeger het volgende:
Ik heb een tijdje terug een tv voor in de slaapkamer gekregen via via (anders zouden ze hem wegdoen). Alleen heb ik dit ding nooit echt gebruikt want ja tv kijken doe ik in de woonkamer en slapen in de slaapkamer. Het leek me toch eens leuk om dit ding aan te gaan sluiten ondanks dat het aan en uit knopje van de afstandsbediening ontbreekt.
In de TT heb je het over een nieuwe TV. Misleidende TT dus. Het is geen nieuw toestel, maar voor jou is het wel nieuw.
quote:
Ik heb dat ding aangesloten, de taal op Nederlands gezet, zender zoek lijst dinges op Nederland gezet en ben gaan zoeken. En hij heeft dus 18 analoge zenders gevonden en 0 digitale.
Je moet eerst eens uitzoeken wat je netwerk ID en je netwerk frequentie zijn. Die gegevens moet je invullen. Je moet ook kiezen voor DVB-C (kabel) en niet voor DVB-T (terrestrisch). Pas dan heeft het zin om de TV naar digitale zenders te laten zoeken.
quote:
Ik snap alleen niet echt hoe dit werkt. In de meterkast ging eerst alleen een coax naar de woonkamer, nu heb ik er dus een splitter tussen gezet en gaat er ook een coax naar de slaapkamer. Alleen het beeld in de slaapkamer is echt slecht.
Als je analoge TV-ontvangst in de slaapkamer niet in orde is, dan zou ik eerst maar eens zorgen dat dat in orde komt, anders ga je je straks bij digitale ontvangst ergeren aan blokjespatronen of je krijgt op sommige kanalen helemaal geen ontvangst.
quote:
TV is wel HD dus het beeld moet wel beter zijn lijkt mij?
Nee, dat is een denkfout. Analoge TV is sowieso niet HD.
quote:
Het gekke is de TV in de woonkamer is wel gewoon HD.
Niets geks aan, de TV in de woonkamer is kennelijk wel juist geconfigureerd óf je gebruikt een separate settopbox of PVR bij die TV. Ga eerst maar eens nakijken wat je exact hebt in de woonkamer en wat de instellingen zijn voor digitale TV. Bedenk ook dat je bijvoorbeeld via Ziggo op een TV met een digitale tuner maar zonder CI+ module en bijbehorende - geactiveerde - smartcard - de meeste zenders uit het basispakket niet in HD ontvangt. Alleen NPO1, NPO2, NPO3 en Ziggo Sport zijn ongecodeerd beschikbaar in HD, de rest alleen in SD.
  zondag 28 oktober 2018 @ 07:47:52 #10
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182786684
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 20:27 schreef CoolGuy het volgende:
Dus je kijkt analoog op de slaapkamer? Dan maakt het niet uit dat de TV zelf HD is, daar wordt het beeld niet beter van. Ik zou eens beginnen met een decoder/CI+ module bij die TV te gaan gebruiken, dan zenders opnieuw zoeken en dan digitale zenders zoeken.

Dan zou het beeld al een heel stuk beter moeten zijn.
Tering ik ben dom _O- er zit natuurlijk niet zo'n kaart in. Dat zal het wel verklaren. Heb zo'n extra kaart nodig. Wat kosten die ongeveer?
Man of Steal.
  zondag 28 oktober 2018 @ 07:50:01 #11
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182786688
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 20:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hij schrijft het krom op, maar wat hij bedoelt is hetzelfde als wat ik zeg denk ik. Leuk dat TS een HD tv heeft, maar hij kijkt analoog. Ja, dat signaal gaat ook over diezelfde coaxkabel, maar wat hij volgens mij gewoon bedoelt is dat TS analoog kijkt en dat het feit dat het een HD TV is niet gaat helpen.

@TS, uit interesse; wat voor TV is het? :)
Een philips, weet niet precies het typenummer maar gewoon hd hoor. Maar er zit dus niet zo'n kaart in dus vandaar dat ik analoog krijg en geen digitaal hd.

Was ff vergeten dat je die kaarten erin moest duwen :') TV in de huiskamer krijgt ook gewoon via de coax z'n signaal maar daar zit wel zo'n kaart in dus daar heb ik wel gewoon HD.

Wat kost zo'n ding ongeveer als je er eentje bij koopt? Of moet je daar je abonnement voor wijzigen of zo?
Man of Steal.
  Moderator zondag 28 oktober 2018 @ 07:57:04 #12
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182786728
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 07:50 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Een philips, weet niet precies het typenummer maar gewoon hd hoor. Maar er zit dus niet zo'n kaart in dus vandaar dat ik analoog krijg en geen digitaal hd.

Was ff vergeten dat je die kaarten erin moest duwen :') TV in de huiskamer krijgt ook gewoon via de coax z'n signaal maar daar zit wel zo'n kaart in dus daar heb ik wel gewoon HD.

Wat kost zo'n ding ongeveer als je er eentje bij koopt? Of moet je daar je abonnement voor wijzigen of zo?
Je hebt 2 dingen nodig. Zo'n creditcardformaat kaart van Ziggo, en een CI+ module waar die kaart dan weer in moer. Die modules kosten ongeveer 80 euro dacht ik, zo rond die koers. Die ziggo kaart weet ik niet. Dan moet je Ziggo even bellen.
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 28 oktober 2018 @ 07:58:10 #13
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182786736
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 07:57 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Je hebt 2 dingen nodig. Zo'n creditcardformaat kaart van Ziggo, en een CI+ module waar die kaart dan weer in moer. Die modules kosten ongeveer 80 euro dacht ik, zo rond die koers. Die ziggo kaart weet ik niet. Dan moet je Ziggo even bellen.
wtf dat is ook veel geld voor iets wat ik waarschijnlijk niet eens ga gebruiken :(

vroeger kon je nog gewoon zoveel tv's als je wilde hebben. Nu moet je per tv betalen als je goed beeld wil.
Man of Steal.
  Moderator zondag 28 oktober 2018 @ 08:01:01 #14
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182786751
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 07:58 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

wtf dat is ook veel geld voor iets wat ik waarschijnlijk niet eens ga gebruiken :(

vroeger kon je nog gewoon zoveel tv's als je wilde hebben. Nu moet je per tv betalen als je goed beeld wil.
Ik heb geen idee? Ik betaal de normale abo prijs dacht ik, en wij hebben 3 TV's momenteel. Hmja maar die 3 kaarten van ziggo had ik al ja, ik heb voor de nieuwe tv alleen een nieuwe ci+ module moeten kopen, dus ik weet niet echt hoe of wat met die ziggo kaartjes.
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 28 oktober 2018 @ 08:02:18 #15
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182786764
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 08:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik heb geen idee? Ik betaal de normale abo prijs dacht ik, en wij hebben 3 TV's momenteel. Hmja maar die 3 kaarten van ziggo had ik al ja, ik heb voor de nieuwe tv alleen een nieuwe ci+ module moeten kopen, dus ik weet niet echt hoe of wat met die ziggo kaartjes.
Die hd tv die ik heb in de huiskamer had ik al 10 jaar of zo dus ben gewoon ff vergeten dat je voor hd tv zo'n kaart nodig had, vandaar dat ik niet begreep waarom een 2e tv dus slecht beeld gaf terwijl de 1e het wel goed deed.

Maar die tv in de slaapkamer is meer voor erbij, ga ik waarschijnlijk maar eens in de 3 maanden gebruiken of zo. Dus ja, beetje zonde eigenlijk om daar dan zo'n kaart voor aan te schaffen of om m'n abonnement voor te wijzigen.
Man of Steal.
pi_182786795
Én Zuiggo stopt binnenkort met de doorgifte van analoge kanalen.

Gewoon bij Zuiggo aangeven dat je een kassie nodig hebt, ies gratizz. (eerste kassie)

(geen idee of TS Zuiggo heeft)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zondag 28 oktober 2018 @ 08:09:44 #17
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182786804
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 08:08 schreef Het_Bokje het volgende:
Én Zuiggo stopt binnenkort met de doorgifte van analoge kanalen.

Gewoon bij Zuiggo aangeven dat je een kassie nodig hebt, ies gratizz. (eerste kassie)

(geen idee of TS Zuiggo heeft)
heb geen ziggo
Man of Steal.
  zondag 28 oktober 2018 @ 09:06:11 #18
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_182787452
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 08:09 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

heb geen ziggo
Wat heb je dan wel?

Het standaardpakket is trouwens bij elke kabelaar zonder CI+ module te ontvangen, mits je tv een DVB-C tuner heeft (en in uitzonderlijke gevallen DVB-T)
So we just called him Fred
  zondag 28 oktober 2018 @ 09:07:06 #19
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182787470
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 09:06 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Wat heb je dan wel?

Het standaardpakket is trouwens bij elke kabelaar zonder CI+ module te ontvangen, mits je tv een DVB-C tuner heeft (en in uitzonderlijke gevallen DVB-T)
Ik woon in zo'n klein dorp waar je geen ziggo of kpn kan nemen dus ja het is hier een beetje crisis.

Ik zal maandag wel even mijn leverancier bellen om te vragen.
Man of Steal.
pi_182792404
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 09:07 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Ik woon in zo'n klein dorp waar je geen Ziggo of kpn kan nemen dus ja het is hier een beetje crisis.
Dat zie je verkeerd. Wees blij dat je in een dorp woont met een onafhankelijke kabelaar. Dat zijn vaak organisaties zonder winstoogmerk en daar is veel meer mogelijk dan tegenwoordig bij Ziggo, die bijvoorbeeld al geruime tijd geen nieuwe smartcards meer activeert.

Verder moet je mijn antwoord aan jou hierboven nog eens goed lezen en niet steeds ongefundeerde aannames doen. Je zei dat de TV 0 digitale zenders had gevonden, en nu schijn je te denken dat dat komt doordat er geen CI(+) module en of smartcard in die TV zit, maar die aanname klopt niet. Je TV vindt geen digitale zenders omdat je niet de juiste informatie hebt ingevoerd (kiezen voor kabel, niet terrestrisch, en dan de juiste netwerkfrequentie en het juiste netwerk ID invullen). Dus ga dat nu eerst eens uitzoeken, want dat zul je toch moeten doen.
quote:
Ik zal maandag wel even mijn leverancier bellen om te vragen.
Dat kan, maar die zal als het goed is hetzelfde zeggen als wat ik hier zeg. Eerst digitale zenders laten zoeken.
  zondag 28 oktober 2018 @ 14:32:32 #21
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182792422
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 14:31 schreef Riparius het volgende:

[..]

Dat zie je verkeerd. Wees blij dat je in een dorp woont met een onafhankelijke kabelaar. Dat zijn vaak organisaties zonder winstoogmerk en daar is veel meer mogelijk dan tegenwoordig bij Ziggo, die bijvoorbeeld al geruime tijd geen nieuwe smartcards meer activeert.

Verder moet je mijn antwoord aan jou hierboven nog eens goed lezen en niet steeds ongefundeerde aannames doen. Je zei dat de TV 0 digitale zenders had gevonden, en nu schijn je te denken dat dat komt doordat er geen CI(+) module en of smartcard in die TV zit, maar die aanname klopt niet. Je TV vindt geen digitale zenders omdat je niet de juiste informatie hebt ingevoerd (kiezen voor kabel, niet terrestrisch, en dan de juiste netwerkfrequentie en het juiste netwerk ID invullen). Dus ga dat nu eerst eens uitzoeken, want dat zul je toch moeten doen.

[..]

Dat kan, maar die zal als het goed is hetzelfde zeggen als wat ik hier zeg. Eerst digitale zenders laten zoeken.
oh ok sorry
Man of Steal.
  zondag 28 oktober 2018 @ 14:41:21 #22
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182792718
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 14:31 schreef Riparius het volgende:

[..]

Dat zie je verkeerd. Wees blij dat je in een dorp woont met een onafhankelijke kabelaar. Dat zijn vaak organisaties zonder winstoogmerk en daar is veel meer mogelijk dan tegenwoordig bij Ziggo, die bijvoorbeeld al geruime tijd geen nieuwe smartcards meer activeert.

Verder moet je mijn antwoord aan jou hierboven nog eens goed lezen en niet steeds ongefundeerde aannames doen. Je zei dat de TV 0 digitale zenders had gevonden, en nu schijn je te denken dat dat komt doordat er geen CI(+) module en of smartcard in die TV zit, maar die aanname klopt niet. Je TV vindt geen digitale zenders omdat je niet de juiste informatie hebt ingevoerd (kiezen voor kabel, niet terrestrisch, en dan de juiste netwerkfrequentie en het juiste netwerk ID invullen). Dus ga dat nu eerst eens uitzoeken, want dat zul je toch moeten doen.

[..]

Dat kan, maar die zal als het goed is hetzelfde zeggen als wat ik hier zeg. Eerst digitale zenders laten zoeken.
Bij de tv in de huiskamer kon ik toen met die kaart instellen welke frequentie ik wilde en zo maar die tv in de slaapkamer heeft alleen als functie "Zenders automatisch zoeken" en dan krijg ik er dus 18.

Ik kan nergens frequentie of netwerk id vinden maar ik kan me dit wel herinneren bij m'n andere tv dus.
Man of Steal.
pi_182792967
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 14:41 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Bij de tv in de huiskamer kon ik toen met die kaart instellen welke frequentie ik wilde en zo maar die tv in de slaapkamer heeft alleen als functie "Zenders automatisch zoeken" en dan krijg ik er dus 18.

Ik kan nergens frequentie of netwerk id vinden maar ik kan me dit wel herinneren bij m'n andere tv dus.
Geef even het merk en tevens het exacte typenummer van de TV in de slaapkamer, dan kan ik voor je nagaan wat je moet doen. Het typenummer staat meestal op een plaatje op de achterzijde van de TV.

[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 28-10-2018 19:28:03 ]
  zondag 28 oktober 2018 @ 14:53:37 #24
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182793045
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 14:50 schreef Riparius het volgende:

[..]

Geeft even het merk en tevens het exacte typenummer van de TV in de slaapkamer, dan kan ik voor je nagaan wat je moet doen. Het typenummer staat meestal op een plaatje op de achterzijde van de TV.
32PFL3605H/12
Man of Steal.
pi_182793341
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 14:53 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

32PFL3605H/12
OK. Ik heb de handleiding even doorgenomen, en het blijkt dat deze TV naast een analoge tuner alleen een DVB-T tuner aan boord heeft, en geen DVB-C tuner. Helaas kun je deze TV dus niet zonder externe decoder gebruiken voor digitale kabeltelevisie, want die gebruikt DVB-C. Dit verklaart ook waarom je geen netwerk ID in kunt voeren en waarom de TV geen digitale zenders vindt op de kabel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')