abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_183047589
registreer om deze reclame te verbergen
Eind van de dag en nog steeds geen duidelijkheid over hah
pi_183050411
Mijn teamcoach heeft mij vandaag gebeld na 2 dagen opleiding. En hij heeft alleen maar positieve verhalen gehoord van degene die mij hebben opgeleid! Vanaf morgen nog 1 dag meelopen en dan ga ik het zelf doen!
  vrijdag 9 november 2018 @ 22:54:58 #78
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_183052642
Hah van volgende week staat er altijd pas op maandag/dinsdag op.

Ik heb vanavond na 3 dagen eindelijk al mijn retail pakketjes bij iedereen kwijt gekund. Hopelijk hebben we volgende week een oplossing.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_183056460
registreer om deze reclame te verbergen
Rijstwafel77, is het de wijk die je graag wilde? Super blij voor je trouwens!!

V_L_N, gaat leuk worden tijdens de KNJ periode als er niet gauw een oplossing komt. Ik had er gisteren een pakket bij zitten. Iemand had een Footlocker schoenendoos gebruikt. Uiteraard was de ontvanger niet thuis en de buren ook niet. Gelukkig is de retailer niet ver van het depot. Ze doen moeilijk met aannemen en laten je lang wachten, maar tot nu toe nemen ze nog wel aan.
pi_183056668
Ik snap wel dat retailers het ook een keer zat zijn, als ze voor een paar centen steeds de klanten moeten laten wachten en dan nog geklungel met die codes ook. En 'vroeger' was het misschien een handjevol pakketbezorgers, nu komt van elke straathoek een postbezorger aanwaaien met een speeltje dat net niet door de bus past.

@Rijstwafel: superfijn dat het deze keer beter wordt aangepakt en dat het goed gaat. Goed dat je hebt doorgezet!
pi_183056691
@Zerebus, de hah voor volgende week staat er bij ons nu op. Bij jou nu misschien dan ook!

@DieSnelle, ik heb weleens flinke stapels gezien van die kleine klere dingen bij een retailer. Die arme mensen daar baalden er enorm van.

Kan het best begrijpen. Daarom probeer ik altijd maar zoveel mogelijk dan maar bij buren af te leveren. Meestal lukt dat ook wel.
pi_183056798
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 08:29 schreef Globetrottertje het volgende:

Daarom probeer ik altijd maar zoveel mogelijk dan maar bij buren af te leveren. Meestal lukt dat ook wel.
Tot de buren van veelbestellers er ook van balen. Blij dat ik daar (China) niet werk:
https://www.gelderlander.(...)d-of-de-vs~a4ca694d/
pi_183056948
Ik zie ook steeds meer van die Homerr afhaalpunten in de wijken verschijnen.
Wat het precies moet opleveren is me niet duidelijk.
Een oplossing voor het probleem van pakketjes bij de buren is het ook niet:
quote:
2.3 Wat kan ik doen als ik niet thuis ben, wanneer een pakket wordt afgeleverd?

Het kan voorkomen dat je de bezorgpoging hebt gemist en een brief ontvangt van de logistieke dienstverlener:

Je krijgt een brief van de logistieke dienstverlener dat het pakket is 'Bezorgd bij de buren'. Je haalt zo snel mogelijk het pakket op bij de buren en scant het pakket in.
Je krijgt een brief van de logistieke dienstverlener ‘morgen nieuwe poging voor bezorging’. Je wacht totdat de volgende dag het pakket wordt bezorgd. Als deze is bezorgd scan je het geleverde pakket in.
Dan nemen de buren de pakketjes aan terwijl jij er geld voor vangt. Beetje vreemd.
pi_183057340
Mwah, deze retailer heeft echt nog niet zo veel te klagen. Er komen maar 2 postbezorgers en 1 pakketbezorger pakjes brengen. Meestal koppelen mijn collega en ik het ook nog. Dan breng ik ze aan het begin van mijn wijk weg, als ze toch ook post krijgt.
Ze heeft daarvoor 1 plank van een meter nodig en een klein stukje vloer voor grote pakketten.

Het probleem is dat die oranje stikkers van ons er bij hun niet gescanned kunnen. Dus kan ze ze niet aanmelden. Dus neemt ze ze niet aan. En dan zitten wij er mee. Kom ik met een bol doos is er niks aan de hand.
Zit hier in een wijk waar overdag gewoon bijna niemand is. De meeste mensen werken in de stad. Dus afgeven bij de buren is 90% van de tijd geen optie.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_183064790
Hallo allemaal,
ik ben postbezorger, lees al een tijdje hier mee en heb nu een vraag.

Weet iemand hoe het zit met de afhaalberichten voor een chinapakje (die kaartjes met een foto van de adressering erop).
Wie bepaalt waar die pakjes afgehaald moeten worden?
Is dat de verzender, of PostNL?

Sinds 2 weken moeten de ontvangers in mijn wijk naar een ander afhaalpunt (veel verder weg, ergens op een industrieterrein), terwijl de pakjes die wij als postbezorger niet kwijt kunnen gewoon nog naar de dichtsbijzijnde retailer gaan.
pi_183065289
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 17:46 schreef Schrijverke het volgende:
Hallo allemaal,
ik ben postbezorger, lees al een tijdje hier mee en heb nu een vraag.

Weet iemand hoe het zit met de afhaalberichten voor een chinapakje (die kaartjes met een foto van de adressering erop).
Wie bepaalt waar die pakjes afgehaald moeten worden?
Is dat de verzender, of PostNL?

Sinds 2 weken moeten de ontvangers in mijn wijk naar een ander afhaalpunt (veel verder weg, ergens op een industrieterrein), terwijl de pakjes die wij als postbezorger niet kwijt kunnen gewoon nog naar de dichtsbijzijnde retailer gaan.
retailer er niet gewoon meee gestopt dan omdat het meer ellende oplevert dan financieel gewin?
pi_183065566
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 17:46 schreef Schrijverke het volgende:
Hallo allemaal,
ik ben postbezorger, lees al een tijdje hier mee en heb nu een vraag.

Weet iemand hoe het zit met de afhaalberichten voor een chinapakje (die kaartjes met een foto van de adressering erop).
Wie bepaalt waar die pakjes afgehaald moeten worden?
Is dat de verzender, of PostNL?

Sinds 2 weken moeten de ontvangers in mijn wijk naar een ander afhaalpunt (veel verder weg, ergens op een industrieterrein), terwijl de pakjes die wij als postbezorger niet kwijt kunnen gewoon nog naar de dichtsbijzijnde retailer gaan.
Dat bepaalt PostNL. Die spreiden het een beetje over de diverse retailers in het gebied, en dat gaat obv postcode. Dat kan er toe leiden dat mensen hun pakje (meestal gaat het dan om bijv. een aangetekend stuk of een rembourszending) bij een retailer moeten afhalen die niet de dichtstbijzijnde is. Sterker nog: als ze ook nog een pakje zonder aanvullende dienst moeten afhalen, ligt dat vaak weer bij een andere retailer.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_183069829
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat bepaalt PostNL. Die spreiden het een beetje over de diverse retailers in het gebied, en dat gaat obv postcode. Dat kan er toe leiden dat mensen hun pakje (meestal gaat het dan om bijv. een aangetekend stuk of een rembourszending) bij een retailer moeten afhalen die niet de dichtstbijzijnde is. Sterker nog: als ze ook nog een pakje zonder aanvullende dienst moeten afhalen, ligt dat vaak weer bij een andere retailer.
Ok bedankt! Duidelijke uitleg dan kan ik dat doorgeven als de mensen met vragen komen. Van de week vroeg iemand in mijn wijk er ook al naar.
pi_183075290
Als je je op een zaterdag ziek meldt. Deed ik gisteren omdat ik flauw was gevallen. Zetten ze die zaterdag dan altijd als "extra verlof" in het rooster ipv "ziek?"

Ik zei dat ik denk dat ik dinsdag wel weer zal proberen te beginnen.

Is dat gemakkelijker en goedkoper voor hen? Waarom zouden ze dit doen?

En krijg je die uren dan wel uitbetaald? Of kost je dit uren?

Ik liep al een week ziek door ivm die chocolade. Wilde niet dat collega's de dupe zouden worden, maar gisteren was de koek op.

Ivm een longontsteking ben ik 2 1/2 jaar geleden een paar weken ziek geweest, maar toen werd er meteen "ziekte" in het rooster gezet en ook tijdens de opbouwperiode toen ik eerst alleen op daldagen liep totdat ik weer na een week of zes redelijk normaal kon lopen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Globetrottertje op 11-11-2018 10:55:53 ]
pi_183075358
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 10:49 schreef Globetrottertje het volgende:
Als je je op een zaterdag ziek meldt. Deed ik gisteren omdat ik flauw was gevallen. Zetten ze die zaterdag dan altijd als "extra verlof" in het rooster ipv "ziek?"

Ik zei dat ik denk dat ik dinsdag wel weer zal proberen te beginnen.

Is dat gemakkelijker en goedkoper voor hen? Waarom zouden ze dit doen?

En krijg je die uren dan wel uitbetaald? Of kost je dit uren?

Ik liep al een week ziek door ivm die chocolade. Wilde niet dat collega's de dupe zouden worden, maar gisteren was de koek op.
dat mogen ze niet doen. Ziek is ziek. Ken je rechten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_183075904
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 10:49 schreef Globetrottertje het volgende:
Als je je op een zaterdag ziek meldt. Deed ik gisteren omdat ik flauw was gevallen. Zetten ze die zaterdag dan altijd als "extra verlof" in het rooster ipv "ziek?"

Ik zei dat ik denk dat ik dinsdag wel weer zal proberen te beginnen.

Is dat gemakkelijker en goedkoper voor hen? Waarom zouden ze dit doen?

En krijg je die uren dan wel uitbetaald? Of kost je dit uren?

Bij een dagje ziek deed mijn TC het (in overleg) ook wel eens, op extra verlof. Niet zoals het hoort, maar het kost jou geen uren en je krijgt de tijd gewoon uitbetaald. Het is het soort verlof dat je krijgt bij calamiteiten, begrafenissen e.d. Het scheelt de TC een hoop rompslomp en het drukt 'zijn' verzuimscore. Doe je even rustig aan, Globetrottertje? Ben ook wel eens doorgegaan tot ik erbij neerviel, om collega's niet extra te belasten... vervolgens was TC er een uur mee kwijt om mij naar de eerste hulp te brengen, wat ik niet wilde. (Belde 112 - mevrouw mag niet vervoerd worden - o maar we staan al voor de deur :) )
pi_183078632
Kon gister idd het hah zien, normaal zie ik dat vaak op de vrijdag. Zie het bedrijf er wel voor aan om het pas later bekend te maken als het veel is en mensen anders niet akkoord gaan, dus in die zin verbaasde het me wel dat het alleen de AH is.

Zag net ook een interview bij business class waarbij het ook over Postnl ging, Met name dat diegene vond dat Verhagen op moet stappen en dat hij dacht dat de overname van Sandd mogelijk eerder plaats gaat vinden. Zie wel problemen met het overnemen van bezorgers omdat ze bij Sandd niet op zaterdag hoeven te werken, dan moeten zij hun uren doordeweeks maken en moeten wji straks meer op zaterdag doen. Daarnaast verwacht ik ook echt niet dat ze na die overname het valvest en de combiblunder in gaan trekken. Daarbij zou het valvest niet verplicht zijn, al vraag ik me af of we nog wel schoudertassen kunnen krijgen als ze met dat vest beginnen.
pi_183086924
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 06:10 schreef Globetrottertje het volgende:
Rijstwafel77, is het de wijk die je graag wilde? Super blij voor je trouwens!!

V_L_N, gaat leuk worden tijdens de KNJ periode als er niet gauw een oplossing komt. Ik had er gisteren een pakket bij zitten. Iemand had een Footlocker schoenendoos gebruikt. Uiteraard was de ontvanger niet thuis en de buren ook niet. Gelukkig is de retailer niet ver van het depot. Ze doen moeilijk met aannemen en laten je lang wachten, maar tot nu toe nemen ze nog wel aan.
Ik heb de wijk die ik graag wilde! Fijne en rustige wijk. Ik heb mijn laatste opleidingsdag erop zitten, volgende week ga ik zelf aan de slag!
pi_183098857
Zaterdag best druk met al die nieuwe polissen. Liep achter een bloedsjagerijnige Sandd bezorger aan (op zaterdag?), en heb hem wat geholpen door zijn post voor die kleddernat was door te duwen. Kwam ik thuis lagen er drie belastingbrieven van hele andere adressen. Die ook nog maar bezorgd. Was trouwens helemaal niet goed te zien dat die van Sandd waren..
pi_183100010
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 12:47 schreef Bezorgertje het volgende:
Zaterdag best druk met al die nieuwe polissen. Liep achter een bloedsjagerijnige Sandd bezorger aan (op zaterdag?), en heb hem wat geholpen door zijn post voor die kleddernat was door te duwen. Kwam ik thuis lagen er drie belastingbrieven van hele andere adressen. Die ook nog maar bezorgd. Was trouwens helemaal niet goed te zien dat die van Sandd waren..
Belastingbrieven worden veel door Sandd bezorgd, en het is een puinhoop daar, enorm veel wijken open
pi_183100747
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 12:47 schreef Bezorgertje het volgende:
Zaterdag best druk met al die nieuwe polissen. Liep achter een bloedsjagerijnige Sandd bezorger aan (op zaterdag?), en heb hem wat geholpen door zijn post voor die kleddernat was door te duwen. Kwam ik thuis lagen er drie belastingbrieven van hele andere adressen. Die ook nog maar bezorgd. Was trouwens helemaal niet goed te zien dat die van Sandd waren..
Oh, ik schrijf altijd verkeerd bezorgd retour afzender er op.
pi_183100894
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 14:11 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Oh, ik schrijf altijd verkeerd bezorgd retour afzender er op.
Ik normaal ook wel, maar de brievenbus is anderhalve kilometer en de twee adressen waren samen een minuut wandelen ;) En zat nog in de "doe-modus".

Bottendaal: hoe vond je de V? Was in het begin een van mijn "angstgegners" en duurde zeker vijf keer voor ik wist waar ik liep.
pi_183104970
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 14:11 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Oh, ik schrijf altijd verkeerd bezorgd retour afzender er op.
Ik flikker het altijd zo in de prullenbak. Kutsandd.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')