Alles wat jij noemt gebeurt hier al meer dan een jaar. Ik kan me ook de laatste keer niet herinneren dat ik een roze kaart op een bundel heb gezien.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 14:38 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ik snap wel dat die pilots altijd een succes zijn bij PostNL. Volgende week gaan ze hier testen met alle pakjes in een aparte tas. En dan dus ook veel van die kleine rotzooi die altijd gewoon in de bundel zit.
Althans normaal zaten ze altijd in de bundel. Nu hebben ze voor de pilot eerst meegekeken om te kijken hoe het in de huidige situatie gaat. Maar sinds die gasten meelopen zitten opeens alle pakjes bovenop de bundel. Dan krijg je natuurlijk nogal een raar beeld van de oude situatie. Het gaat natuurlijk nergens over om die Chinese "pakjes" van een paar millimeter niet gewoon tussen de post te zetten
Dit is hier ook al een tijdje aan de gang.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 21:55 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Alles wat jij noemt gebeurt hier al meer dan een jaar. Ik kan me ook de laatste keer niet herinneren dat ik een roze kaart op een bundel heb gezien.
Hier zit alles altijd per straat (of blok) gebundeld in een aparte tas. Ze mochten een tijd lang geen elastieken om de pakjes doen maar daar zijn ze uiteindelijk weer op teruggekomen toen de pakjes niet meer op volgorde gezet mochten worden. Ze hebben binnen expliciet de instructie gekregen om pakjes niet op volgorde van huisnummer te bundelen.
Het enige verschil is dat de pakjes (voor zover ik weet) niet door een aparte ploeg worden verwerkt.
De nieuwe codering bij de post is zodanig dat het foutgevoeliger is. In de huidige situatie kun je 2 routes op 1 sorteerkast hebben. Die heten beide bijvoorbeeld xxxxD2. De ene wijk gebruikt vakje 1-10 en de andere 11-20. Als de sorteerder niet oplet komt het pakje in de verkeerde tas terecht. De bezorger kijkt naar de code rechtsonder en denkt dat het goed is. Dan gaat het mis, want de bezorger moet op adres letten.quote:Op maandag 29 oktober 2018 18:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Hey hoe kan een pakket van mij van bol.com zomaar een paar dorpen verderop bij iemand terechtkomen? En wat gebeurt er als de mensen die dit pakket per abuis gekregen hebben niet retourneren?
Zelf gewoon netjes compensatie gekregen van bol.com plus pakketje komt morgen, maar was wel benieuwd eigenlijk.
Naam en postcode lijken niet eens op waar het bezorgd is.
matang Kalabot Flip.
Ah oké helder. Ik dacht al als ze die postcode of naam of zo zien dan weten ze toch gelijk dit hoort hier niet maar daar hoef je niet naar te kijken.quote:Op maandag 29 oktober 2018 18:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De nieuwe codering bij de post is zodanig dat het foutgevoeliger is. In de huidige situatie kun je 2 routes op 1 sorteerkast hebben. Die heten beide bijvoorbeeld xxxxD2. De ene wijk gebruikt vakje 1-10 en de andere 11-20. Als de sorteerder niet oplet komt het pakje in de verkeerde tas terecht. De bezorger kijkt naar de code rechtsonder en denkt dat het goed is. Dan gaat het mis, want de bezorger moet op adres letten.
Ingewikkeld antwoord voor: het systeem is niet logisch meer en bevat meer kans op fouten
De bezorger moet er wel naar kijken, maar die schakels in het proces daarvoor letten alleen maar op een code die als het goed is correspondeert met jouw adresquote:Op maandag 29 oktober 2018 18:18 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ah oké helder. Ik dacht al als ze die postcode of naam of zo zien dan weten ze toch gelijk dit hoort hier niet maar daar hoef je niet naar te kijken.
Ah oké, apart wel dan want ik bestel al jaren met dezelfde account bij bol.com.quote:Op maandag 29 oktober 2018 18:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De bezorger moet er wel naar kijken, maar die schakels in het proces daarvoor letten alleen maar op een code die als het goed is correspondeert met jouw adres
Het gaat ook prima, maar het kan een keer voor komen dat het niet goed gaat. Dit was dus helaas zo'n gevalquote:Op maandag 29 oktober 2018 18:39 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ah oké, apart wel dan want ik bestel al jaren met dezelfde account bij bol.com.
Gaisuwan alheri Flip.
Ja nou ja kan gebeuren.quote:Op maandag 29 oktober 2018 18:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het gaat ook prima, maar het kan een keer voor komen dat het niet goed gaat. Dit was dus helaas zo'n geval
Volgens mij kijkt de bezorger gewoon naar het adres, en niet naar de codeerregel. Legio bezorgers weten niet eens hoe je de codeerregel moet lezen.quote:Op maandag 29 oktober 2018 18:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De bezorger kijkt naar de code rechtsonder en denkt dat het goed is. Dan gaat het mis, want de bezorger moet op adres letten.
weet niet of dat ook bij pakjes het geval is, maar krijg de laatste weken regelmatig "correctiestickertjes" op mijn postronde die gebaseerd zijn op postcode. Dus als bv een bejaarde dame de postcode fout schrijft, maar het adres goed komt het heel ergens anders terecht. Ik probeer dat dan na te vragen en dat stickertje blijkt bijna altijd fout. Dus uitgaan van het adres is toch wel handiger. Codeerregel lezen? Weet niet eens wat dat is..quote:Op maandag 29 oktober 2018 21:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens mij kijkt de bezorger gewoon naar het adres, en niet naar de codeerregel. Legio bezorgers weten niet eens hoe je de codeerregel moet lezen.
`quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 08:22 schreef Bezorgertje het volgende:
[..]
weet niet of dat ook bij pakjes het geval is, maar krijg de laatste weken regelmatig "correctiestickertjes" op mijn postronde die gebaseerd zijn op postcode. Dus als bv een bejaarde dame de postcode fout schrijft, maar het adres goed komt het heel ergens anders terecht. Ik probeer dat dan na te vragen en dat stickertje blijkt bijna altijd fout. Dus uitgaan van het adres is toch wel handiger. Codeerregel lezen? Weet niet eens wat dat is..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |