abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:09:03 #1
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182774676
Wat heeft jullie geholpen.. praten doe ik al met vrienden. Hoewel ik nu minder de neiging heb om erover te praten omdat het al best lang geleden is.

Maar ik denk er soms over om naar zo’n medium te gaan, zouden jullie dit mij aanraden? Ik weet dat het ook nep kan zijn, maar ik ben best wel agnostisch en iemand die niks uitsluit..

Ik wil er ook niet meer over praten omdat ik toch vaak in herhaling val. Dus hebben jullie tips om om te gaan met rouwverwerking? En hoe lang duurde het bij jullie als ik vragen mag voordat jullie er echt overheen waren? Het “gewoon” accepteren wat ik vaak hoor is ook niet echt makkelijk.
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:11:33 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_182774712
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 17:09 schreef -Phineas- het volgende:
Maar ik denk er soms over om naar zo’n medium te gaan, zouden jullie dit mij aanraden?
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:12:54 #3
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182774724
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 17:11 schreef hugecooll het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Is dit zo’n gekke gedachte?
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:12:54 #4
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182774725
Ik zou dan eerder lotgenoten opzoeken.. Die begrijpen je tenminste
pi_182774727
Als je er aan denkt om met een medium te praten, zou ik je zeker willen aanraden om dat te doen. Ik heb geen enkele ervaring met een medium.

Wat kan er misgaan? Word je opgelicht, word je opgelicht en het enige wat je ermee verliest zijn een paar tientjes. Nu loop je al langer met het gevoel om het eens te ervaren en wil je hiermee door blijven lopen?

Je bent kritisch en misschien haal je wel iets uit die ervaring.
  Spellchecker zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:13:17 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_182774728
Inderdaad met iedereen erover praten. Het van je afschrijven, hier of elders helpt ook.
Maar zo'n medium ... ach, als jij denkt dat het je helpt moet je het doen.
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:15:32 #7
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_182774743
Geen idee wat je kan doen als het al een erg lange tijd geleden is, vaak haalt tijd een deel van de scherpe randen er wel af. Sowieso blijven praten, desnoods met een professional.

Een medium heb ik persoonlijk geen tolerantie voor, vind het oplichters. Maar als iemand er oprecht beter van gaat voelen dan hou ik ze niet tegen.
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:17:19 #8
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182774758
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 17:13 schreef opgebaarde het volgende:
Als je er aan denkt om met een medium te praten, zou ik je zeker willen aanraden om dat te doen. Ik heb geen enkele ervaring met een medium.

Wat kan er misgaan? Word je opgelicht, word je opgelicht en het enige wat je ermee verliest zijn een paar tientjes. Nu loop je al langer met het gevoel om het eens te ervaren en wil je hiermee door blijven lopen?

Je bent kritisch en misschien haal je wel iets uit die ervaring.
Hm oké, daar heb je wel gelijk in. Je reactie is wel overtuigend.. Anders loop ik idd altijd met dat gevoel of ik het wel of niet een keer moet proberen. Je hebt gelijk en diegene zou ook zeggen dat als ik daar behoefte aan heb dat ik het moet doen.
pi_182774793
Is een psycholoog (via huisarts) een optie?
Vaak komt er bij rouw meer vrij aan emotie en dingen die in het verleden toch niet goed zijn verwerkt.
En anders is er vaak ook in het wijkcentrum een soort van rouwgroep die om de zoveel tijd in groepsverband praat.

In ieder geval sterkte gewenst.
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:23:44 #10
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182774856
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 17:19 schreef Monopoly het volgende:
Is een psycholoog (via huisarts) een optie?
Vaak komt er bij rouw meer vrij aan emotie en dingen die in het verleden toch niet goed zijn verwerkt.
En anders is er vaak ook in het wijkcentrum een soort van rouwgroep die om de zoveel tijd in groepsverband praat.

In ieder geval sterkte gewenst.
Mijn hulpverlening met andere issues is een beetje een rommeltje. Maar van die wijkcentrum is wel een goede tip ja. Hoewel je verhaal over diegene met veel mensen/ lotgenoten delen het wel lastig lijkt. Maar misschien kan dat mij heel goed helpen en kan ik ook hun ervaringen met mediums vragen. Dank je.
pi_182775091
TS, hoe oud ben je?
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:37:33 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_182775104
Wat verwacht je van een medium?

Ik zou daar nog eens goed over nadenken. Als iemand je belazert, kan diegene je toch een (compleet verzonnen) verhaal vertellen waar je waarde aan zou kunnen hechten.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:48:35 #13
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182775294
Het is bijna samhain, je hebt geen medium nodig nu.

Ik kan je niet beloven dat je degene die je verloren bent echt zal horen, maar eigenlijk iedereen die ik ken die er met samhain aandacht aan besteed voelt meer vrede in zichzelf ermee.

Schrijf in de aankomende dagen alles wat je voelt. Wat je nog wilde zeggen en al het andere waar je behoefte aan hebt op. Blader door fotoboeken, haal herinneren op. Huil en lach, laat het voelen maar eens lekker toe, het is de tijd van het jaar ervoor.

Op 31 oktober als het nog licht is minstens een uur voor jezelf in stilte nemen, met je verloren dierbare(n) in je hoofd.
Als het zonsondergang is ontsteek dan een vuur en verbrand daarin wat je geschreven hebt en wat je voelt (dat laatste symbolisch natuurlijk).
Zorg voor een lekker maal en zet een extra bord voor dat persoon op tafel.

Nogmaals, ik kan je niet beloven dat je een voor jou duidelijk teken krijgt, maar behalve dat er even zo bewust bij stil staan goed is voor het verwerkingsproces is het ook zo dat de sluier nu dun is en wat je zegt en denkt, wat je daarin wil sturen, door zal komen. Iig, dat is het idee achter samhain.

Voor mij persoonlijk geld dat elk jaar hierin een beetje (afhankelijk van hoe ik me erover voel meer of minder) doen me heel erg heeft geholpen. Niet alleen om het verlies een plaats te geven, maar ook om mijn verloren dierbaren in mijn hart te houden, daar bewust wat mee te doen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:57:28 #14
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182775447
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 17:36 schreef Antaris het volgende:
TS, hoe oud ben je?
Ik ben 19. Over twee weken 20.
pi_182775451
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 17:48 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Het is bijna samhain, je hebt geen medium nodig nu.

Ik kan je niet beloven dat je degene die je verloren bent echt zal horen, maar eigenlijk iedereen die ik ken die er met samhain aandacht aan besteed voelt meer vrede in zichzelf ermee.

Schrijf in de aankomende dagen alles wat je voelt. Wat je nog wilde zeggen en al het andere waar je behoefte aan hebt op. Blader door fotoboeken, haal herinneren op. Huil en lach, laat het voelen maar eens lekker toe, het is de tijd van het jaar ervoor.

Op 31 oktober als het nog licht is minstens een uur voor jezelf in stilte nemen, met je verloren dierbare(n) in je hoofd.
Als het zonsondergang is ontsteek dan een vuur en verbrand daarin wat je geschreven hebt en wat je voelt (dat laatste symbolisch natuurlijk).
Zorg voor een lekker maal en zet een extra bord voor dat persoon op tafel.

Nogmaals, ik kan je niet beloven dat je een voor jou duidelijk teken krijgt, maar behalve dat er even zo bewust bij stil staan goed is voor het verwerkingsproces is het ook zo dat de sluier nu dun is en wat je zegt en denkt, wat je daarin wil sturen, door zal komen. Iig, dat is het idee achter samhain.

Voor mij persoonlijk geld dat elk jaar hierin een beetje (afhankelijk van hoe ik me erover voel meer of minder) doen me heel erg heeft geholpen. Niet alleen om het verlies een plaats te geven, maar ook om mijn verloren dierbaren in mijn hart te houden, daar bewust wat mee te doen.
Ah kijk, daar is al een medium.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:58:06 #16
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182775460
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 17:48 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Het is bijna samhain, je hebt geen medium nodig nu.

Ik kan je niet beloven dat je degene die je verloren bent echt zal horen, maar eigenlijk iedereen die ik ken die er met samhain aandacht aan besteed voelt meer vrede in zichzelf ermee.

Schrijf in de aankomende dagen alles wat je voelt. Wat je nog wilde zeggen en al het andere waar je behoefte aan hebt op. Blader door fotoboeken, haal herinneren op. Huil en lach, laat het voelen maar eens lekker toe, het is de tijd van het jaar ervoor.

Op 31 oktober als het nog licht is minstens een uur voor jezelf in stilte nemen, met je verloren dierbare(n) in je hoofd.
Als het zonsondergang is ontsteek dan een vuur en verbrand daarin wat je geschreven hebt en wat je voelt (dat laatste symbolisch natuurlijk).
Zorg voor een lekker maal en zet een extra bord voor dat persoon op tafel.

Nogmaals, ik kan je niet beloven dat je een voor jou duidelijk teken krijgt, maar behalve dat er even zo bewust bij stil staan goed is voor het verwerkingsproces is het ook zo dat de sluier nu dun is en wat je zegt en denkt, wat je daarin wil sturen, door zal komen. Iig, dat is het idee achter samhain.

Voor mij persoonlijk geld dat elk jaar hierin een beetje (afhankelijk van hoe ik me erover voel meer of minder) doen me heel erg heeft geholpen. Niet alleen om het verlies een plaats te geven, maar ook om mijn verloren dierbaren in mijn hart te houden, daar bewust wat mee te doen.
Waarom op 31 oktober eigenlijk?
pi_182775499
Zo'n medium zegt alleen wat jij graag wilt horen.
pi_182775524
Mijn moeder is 17 jaar geleden overleden....toen ik haar al vijf jaar moest missen ben ik een aantal weken naar een groepstherapie geweest.....dat heeft mij destijds wel echt geholpen! Nu drie maanden geleden is ook mijn vader overleden.....maar kan m'n verdriet nu delen met familie en m'n kinderen.....Het gaat op een gegeven moment een plekje krijgen al zullen er altijd moeilijke momenten zijn......Dikke knuffel voor jou!
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:02:46 #19
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182775549
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 17:57 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Ah kijk, daar is al een medium.
Nee. Nogal niet.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_182775552
quote:
99s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 18:00 schreef Mr.Ping het volgende:
Zo'n medium zegt alleen wat jij graag wilt horen.
Ja ervaring mee?
pi_182775568
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 18:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja ervaring mee?
Ja best wel veel, jij niet dan?
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:06:55 #22
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182775649
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 17:58 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Waarom op 31 oktober eigenlijk?
Omdat het dan samhain is. Het oud west/noord europeese oud en nieuw. Het 'dodenfeest', waar we van oudsher onze voorvaderen en verloren dierbaren eren/herdenken.

Het kan zijn dat je daar minder mee hebt en het liever allerheiligen noemt, of het helemaal niets noemt. Dat moet je voor jezelf uitmaken.
Je kan ook een andere datum nemen die voor jou persoonlijk meer betekend, maar 31 oktober/1 november zijn speciale data die een geschiedenis van vele eeuwen (in verschillende vormen) kent op dit gebied.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:07:38 #23
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182775658
quote:
99s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 18:03 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ja best wel veel, jij niet dan?
Ben je sarcastisch? Als dat niet zo is,

Ervaarde je bij allemaal hetzelfde antwoord dan? En hoe zit het met mediums die zoveel weten en aanvoelen over iemand zonder dat diegene iets zegt? Mijn oma is naar medium gegaan en die wist allemaal gedetailleerde dingen.. dat was dan wel weer niet in Nederland.
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:13:04 #24
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182775749
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 18:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Omdat het dan samhain is. Het oud west/noord europeese oud en nieuw. Het 'dodenfeest', waar we van oudsher onze voorvaderen en verloren dierbaren eren/herdenken.

Het kan zijn dat je daar minder mee hebt en het liever allerheiligen noemt, of het helemaal niets noemt. Dat moet je voor jezelf uitmaken.
Je kan ook een andere datum nemen die voor jou persoonlijk meer betekend, maar 31 oktober/1 november zijn speciale data die een geschiedenis van vele eeuwen (in verschillende vormen) kent op dit gebied.
Als je het niet probeert weet je het niet.. ik zal het proberen hoewel het wel heel raar klinkt. Maar ik zal het proberen.. en er is binnenkort ook lichtjesfeest.
pi_182775755
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 18:02 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nee. Nogal niet.
Je post is anders wazig genoeg ^O^
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_182775759
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 18:07 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Ben je sarcastisch? Als dat niet zo is,

Ervaarde je bij allemaal hetzelfde antwoord dan? En hoe zit het met mediums die zoveel weten en aanvoelen over iemand zonder dat diegene iets zegt? Mijn oma is naar medium gegaan en die wist allemaal gedetailleerde dingen.. dat was dan wel weer niet in Nederland.
Ik ben een keer naar zo'n man in India gegaan. Hij vroeg om informatie om een mooi verhaaltje te maken, maar ik had hem al snel door.
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:14:50 #27
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182775785
quote:
99s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 18:13 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ik ben een keer naar zo'n man in India gegaan. Hij vroeg om informatie om een mooi verhaaltje te maken, maar ik had hem al snel door.
Oh wauw.
pi_182775797
quote:
99s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 18:03 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ja best wel veel, jij niet dan?
Nee. Alleen onzin die ik op tv heb gezien.

Je hebt zeker niet of steeds geen zin om die 'best wel veel' nader toe te lichten want TS is er wel naar op zoek.
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:16:35 #29
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182775814
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 18:13 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Als je het niet probeert weet je het niet.. ik zal het proberen hoewel het wel heel raar klinkt. Maar ik zal het proberen.. en er is binnenkort ook lichtjesfeest.
Zie het als een traditionele dag voor herdenking. Een dag waarbij je stilstaat bij wat iemand voor je betekend heeft en hoe je je voelt over het verlies. Om daarna de dag vreugdevol en met goede hoop voor de toekomst te eindigen. Waarin je het goede wat iemand voor je betekend heeft mee neemt en het verdriet (een beetje) achterlaat.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_182775854
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 18:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Nee. Alleen onzin die ik op tv heb gezien.

Je hebt zeker niet of steeds geen zin om die 'best wel veel' nader toe te lichten want TS is er wel naar op zoek.
Op reis laat ik mezelf weleens mee lokken met zo'n Tita Tovenaar. Er wordt in Azië veel meer waarde aangehecht. Ik kan je vertellen dat ze alleen maar goed nieuws hebben, met een kleine waarschuwing om geloofwaardig over te komen.
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:22:54 #31
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182775911
quote:
99s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 18:13 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ik ben een keer naar zo'n man in India gegaan. Hij vroeg om informatie om een mooi verhaaltje te maken, maar ik had hem al snel door.
Dat 1 man onzin vertelde betekent toch niet dat iedereen zo is.

Maar het is inderdaad wel dat ik gewoon graag dingen wil horen van diegene zodat ik het een plek kan geven.. ik wil dolgraag dat dat soort dingen ook echt bestaan. Ik heb het idee soms dat ik het nooit kan loslaten met alleen maar praten..Vooral omdat ik nu al zóveel heb gepraat en nog steeds.. niet verwerkt.
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:24:06 #32
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182775928
quote:
99s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 18:18 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Op reis laat ik mezelf weleens mee lokken met zo'n Tita Tovenaar. Er wordt in Azië veel meer waarde aangehecht. Ik kan je vertellen dat ze alleen maar goed nieuws hebben, met een kleine waarschuwing om geloofwaardig over te komen.
Neef van mij had anders minder goed nieuws _O- Hij is niet meer gegaan sindsdien. Maar het klopte wel.
pi_182775945
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 18:22 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Dat 1 man onzin vertelde betekent toch niet dat iedereen zo is.

Maar het is inderdaad wel dat ik gewoon graag dingen wil horen van diegene zodat ik het een plek kan geven.. ik wil dolgraag dat dat soort dingen ook echt bestaan. Ik heb het idee soms dat ik het nooit kan loslaten met alleen maar praten..Vooral omdat ik nu al zóveel heb gepraat en nog steeds.. niet verwerkt.
Als je jezelf daardoor beter voelt moet je het zeker doen, maar neem het altijd met een korreltje zout. Zeker als ze niet goedkoop zijn.
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:26:48 #34
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182775963
quote:
99s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 18:25 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Als je jezelf daardoor beter voelt moet je het zeker doen, maar neem het altijd met een korreltje zout. Zeker als ze niet goedkoop zijn.
Laat maar zitten dan idd. Ik ga dat ritueel iets doen wat iemand hier in dit topic beschreef.
pi_182780336
Ik heb na het overlijden van een naaste vrijwel alles geprobeerd. Huilen, schreeuwen, afsluiten, mij volledig op een hobby storten, drinken, feesten, uit de band springen, andere omgeving opzoeken, een medium bezocht en therapie gehad.

Het enige wat bij mij goed heeft geholpen was: tijd & vrienden. Geef het de tijd; het kan lang duren, het kan kort duren; maar op een dag wordt je wakker en is de persoon die overleden is niet als eerste in je opgekomen. Je merkt dat je niet meer de hele dag aan die persoon denkt. Het geeft trouwens ook niet als je dat wel doet; het doet pijn als iemand waar je om geeft er ineens niet meer is. Daarbij waren vrienden voor mij erg hard nodig voor de afleiding, het herpakken, het oppakken en het doorgaan en je leven delen. Dat maakte het leven voor mij weer betekenisvol.

Rouwen is voor iedereen anders; waarbij ik het een tijdje nodig had om elke strohalm van die persoon bij me te houden en alles te laten zoals het was en het liefst een altaar had gemaakt ofzo om kaarsjes aan te steken, was er iemand in mijn directe nabijheid dat binnen een maand elk spoor van de overledene had uitgewist omdat die persoon er niet meer tegen kon. Dus mocht het zo zijn; heb het erover met mensen in je directe nabijheid en laat weten wat jij nodig hebt de komende tijd; wat het voor jou misschien iets meer dragelijker maakt.
Op woensdag 16 december 2009 02:31 schreef Pingwingei het volgende:
heus waar de mensheid zal gebukt gaan onder Kimsywimsy's tirannie waar enkel ik boven sta, naast Kimsywimsy _O_
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 21:45:51 #36
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182780632
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 18:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Omdat het dan samhain is. Het oud west/noord europeese oud en nieuw. Het 'dodenfeest', waar we van oudsher onze voorvaderen en verloren dierbaren eren/herdenken.

Het kan zijn dat je daar minder mee hebt en het liever allerheiligen noemt, of het helemaal niets noemt. Dat moet je voor jezelf uitmaken.
Je kan ook een andere datum nemen die voor jou persoonlijk meer betekend, maar 31 oktober/1 november zijn speciale data die een geschiedenis van vele eeuwen (in verschillende vormen) kent op dit gebied.
En kon jij echt contact maken met diegene?
  Moderator zaterdag 27 oktober 2018 @ 22:00:39 #37
441859 crew  Lenny77
pi_182781061
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 17:48 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Het is bijna samhain, je hebt geen medium nodig nu.

Ik kan je niet beloven dat je degene die je verloren bent echt zal horen, maar eigenlijk iedereen die ik ken die er met samhain aandacht aan besteed voelt meer vrede in zichzelf ermee.

Schrijf in de aankomende dagen alles wat je voelt. Wat je nog wilde zeggen en al het andere waar je behoefte aan hebt op. Blader door fotoboeken, haal herinneren op. Huil en lach, laat het voelen maar eens lekker toe, het is de tijd van het jaar ervoor.

Op 31 oktober als het nog licht is minstens een uur voor jezelf in stilte nemen, met je verloren dierbare(n) in je hoofd.
Als het zonsondergang is ontsteek dan een vuur en verbrand daarin wat je geschreven hebt en wat je voelt (dat laatste symbolisch natuurlijk).
Zorg voor een lekker maal en zet een extra bord voor dat persoon op tafel.

Nogmaals, ik kan je niet beloven dat je een voor jou duidelijk teken krijgt, maar behalve dat er even zo bewust bij stil staan goed is voor het verwerkingsproces is het ook zo dat de sluier nu dun is en wat je zegt en denkt, wat je daarin wil sturen, door zal komen. Iig, dat is het idee achter samhain.

Voor mij persoonlijk geld dat elk jaar hierin een beetje (afhankelijk van hoe ik me erover voel meer of minder) doen me heel erg heeft geholpen. Niet alleen om het verlies een plaats te geven, maar ook om mijn verloren dierbaren in mijn hart te houden, daar bewust wat mee te doen.
Ik vind dit een hele mooie O+.
Ts, heb je Coco gezien? Die animatie-film? Stom om te zeggen, maar die heeft mij wel wat geholpen. Mocht het voor jou niets zijn, dan heb je alleszins een mooie film gezien (zakdoekjes bij de hand houden). :*
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 22:28:37 #38
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182781699
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 22:00 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Ik vind dit een hele mooie O+.
Ts, heb je Coco gezien? Die animatie-film? Stom om te zeggen, maar die heeft mij wel wat geholpen. Mocht het voor jou niets zijn, dan heb je alleszins een mooie film gezien (zakdoekjes bij de hand houden). :*
Ik heb Coco gezien ja..2 x al. Maar helaas heeft het mij niet geholpen. Ik vond het wel weer een fantastische film.
pi_182782462
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 17:58 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Waarom op 31 oktober eigenlijk?
Dan kunnen er kinderen aanbellen die verkleed als spook om snoep komen bedelen.
pi_182782822
Als je het programma mindfuck wel eens hebt gezien, dan zie je dat er best wel veel psychologische trucs zijn om mensen voor de gek te houden (als de reacties in dat programma ten minste echt zijn en het niet gewoon helemaal gespeeld is). Maar tegelijkertijd heb ik ook vaak programma's van mediums gezien waarbij het medium inderdaad echt met gedetailleerde informatie kwam. Je zou anders een keer naar zo'n new age beurs kunnen gaan, dan kun je in contact komen met verschillende mediums of misschien eens een korte sessie hebben voor niet te veel geld om er kennis mee te maken. Als dat iets is wat je graag wilt dan moet je het zeker doen. Het zorgt er in ieder geval voor dat je een antwoord hebt op je vraag hoe een ervaring met een medium is. Het zou misschien op een nare ervaring kunnen uitlopen als het oplichting is. Maar daarom is het juist belangrijk om van tevoren in een ongedwongen setting kennis te kunnen maken voordat je ervoor kiest om er geld aan uit te geven.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_182782941
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 17:12 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Is dit zo’n gekke gedachte?
Neuh, maar zoek binnen je kringen? Ik ben best nuchter maar ik ken wel mensen (oprecht en te dichtbij om enige vorm van oplichting of whatever uberhaupt te zouden willen) die toch best spot on zijn in veel dingen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2018 23:40:58 ]
  zondag 28 oktober 2018 @ 01:14:50 #42
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182784919
Nou, schakel 's nachts even naar de commerciele zenders en je bent genezen van je drang om met een 'medium' te bezoeken. Tenzij je echt labiel bent..

"Ik zie dit, klopt dat?". "Bladiebla, klopt dat?' Zo'n medium, zo'n zogenaamde helderziende hoeft die vraag 'klopt dat?' toch helemaal niet te stellen? En bovendien vertellen ze algemene dingen, die zo'n beetje op iedereen van toepassing kunnen zijn. Of breien ze voort op dingen die zo'n labiel mensje dan als antwoord geeft op die vraag 'klopt dat'.

Nee, zo'n medium daar heb ik geen hoge pet van op. Dat kun je beter die euro's aan kaarsjes besteden en gewoon ter nagedachtenis af en toe gewoon een kaarsje branden voor je innerlijke rust.

Rouwen is sterk afhankelijk van de persoon. Hier bij mij gaat het ongeveer zo: Er is iemand overleden. Bij de begrafenis/crematie en de kist wordt het werkelijk en komt het besef echt naar boven dat het nu echt afgelopen is. Soms komen de emoties dan naar boven, soms niet. En daarna is het afgelopen. Janken heeft geen zin, het leven gaat door. Wat je ook zult doen, terug komt de persoon niet meer. Je erbij neerleggen is dan de enige optie, meer kun je niet doen. Behalve iemand in je hart sluiten, aan iemand denken, iemand herinneren zoals ie was. Als ik dan zie hoe makkelijk ik ermee omga, ben ik blij dat ik kennelijk zo'n nuchter persoon ben.

Morgen zou mn moeder jarig zijn; het is de derde verjaardag van haar zonder haar. Ik doe er niets mee verder, zal hooguit even langs mn vader gaan. Maar denk naturlijk wel aan dr, zoals ik wel vaker doe als ik dr foto zie. Die kan ik nu weer zien, zonder meteen te denken 'Godverdomme mams, waarom?'. Dat heeft enkele weken geduurd, voor die woede weg was en echt elke keer dacht ik dat.

Het leven gaat door.. en doe wat goed voor jou voelt. Ieder verwerkt het op zn eigen manier. De een met een flinkje jankbui, de ander niet. Dr zijn geen regels voor. Verwerken is omgaan met je gevoel, denk ik.
  zondag 28 oktober 2018 @ 08:18:34 #43
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182786907
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 17:12 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Is dit zo’n gekke gedachte?
Zolang je maar bij een huge gaat zoals Joke of zo.
Man of Steal.
  zondag 28 oktober 2018 @ 12:27:01 #44
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182790485
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 08:18 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Zolang je maar bij een huge gaat zoals Joke of zo.
Zou die nog normaal over straat kunnen met dr gelieg en bedrieg?
  maandag 29 oktober 2018 @ 09:34:27 #45
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182810312
quote:
Moet ik ook foto’s verbranden?

En dat bord met eten, wat moet ik ermee doen later.. weggooien of zelf opeten?

[ Bericht 9% gewijzigd door -Phineas- op 29-10-2018 09:51:21 ]
  maandag 29 oktober 2018 @ 09:35:24 #46
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182810333
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 01:14 schreef Kamelenteen het volgende:
Nou, schakel 's nachts even naar de commerciele zenders en je bent genezen van je drang om met een 'medium' te bezoeken. Tenzij je echt labiel bent..

"Ik zie dit, klopt dat?". "Bladiebla, klopt dat?' Zo'n medium, zo'n zogenaamde helderziende hoeft die vraag 'klopt dat?' toch helemaal niet te stellen? En bovendien vertellen ze algemene dingen, die zo'n beetje op iedereen van toepassing kunnen zijn. Of breien ze voort op dingen die zo'n labiel mensje dan als antwoord geeft op die vraag 'klopt dat'.

Nee, zo'n medium daar heb ik geen hoge pet van op. Dat kun je beter die euro's aan kaarsjes besteden en gewoon ter nagedachtenis af en toe gewoon een kaarsje branden voor je innerlijke rust.

Rouwen is sterk afhankelijk van de persoon. Hier bij mij gaat het ongeveer zo: Er is iemand overleden. Bij de begrafenis/crematie en de kist wordt het werkelijk en komt het besef echt naar boven dat het nu echt afgelopen is. Soms komen de emoties dan naar boven, soms niet. En daarna is het afgelopen. Janken heeft geen zin, het leven gaat door. Wat je ook zult doen, terug komt de persoon niet meer. Je erbij neerleggen is dan de enige optie, meer kun je niet doen. Behalve iemand in je hart sluiten, aan iemand denken, iemand herinneren zoals ie was. Als ik dan zie hoe makkelijk ik ermee omga, ben ik blij dat ik kennelijk zo'n nuchter persoon ben.

Morgen zou mn moeder jarig zijn; het is de derde verjaardag van haar zonder haar. Ik doe er niets mee verder, zal hooguit even langs mn vader gaan. Maar denk naturlijk wel aan dr, zoals ik wel vaker doe als ik dr foto zie. Die kan ik nu weer zien, zonder meteen te denken 'Godverdomme mams, waarom?'. Dat heeft enkele weken geduurd, voor die woede weg was en echt elke keer dacht ik dat.

Het leven gaat door.. en doe wat goed voor jou voelt. Ieder verwerkt het op zn eigen manier. De een met een flinkje jankbui, de ander niet. Dr zijn geen regels voor. Verwerken is omgaan met je gevoel, denk ik.
Klopt wel, maar ik heb hoop dat er goede mediums bestaan. Zoiets.
pi_182811333
Voor mij werkt muziek luisteren erg goed.

Het is uiteraard ook een zeer ingrijpend moment in het leven en het heeft gewoon tijd nodig.
Vooral wanneer je jong bent kan het zwaarder vallen (denk ik).
Soms moet je gewoon even depri zijn om vervolgens te merken dat er vele mooie dingen in het leven zijn.
Probeer goede/mooie herinneren vast te houden en niet het negatieve want dat maakt je alleen maar bozer.
Je bent uiteraard niet de enige die zoiets meemaakt en probeer dat ook vast te houden.

En sterkte uiteraard.
pi_182811481
Praten, janken, herinneringen ophalen.... ik heb er zelfs nog nooit aan gedacht naar een medium te gaan, wat zou ik daar mee opschieten :')
pi_182811535
Sylvia Millecam was ook overtuigd dat haar medium Jomanda gelijk had.

quote:
Millecams overlijden leidde vijf jaar geleden tot opschudding, omdat zij haar lot volledig in handen had gelegd van helderzienden en alternatieve genezers, onder wie Jomanda. Enkelen van hen maakten zich volgens de Inspectie voor de Gezondheidszorg schuldig aan misleiding, foute behandeling en onkunde. Het Openbaar Ministerie deed gerechtelijk onderzoek naar de zaak; de officier van justitie moet nog besluiten of hij tot vervolging zal overgaan.

Volgens haar visagiste Karin Melissant werden Millecams twijfels over Jomanda bevestigd en ‘knakte er iets in haar’, na een telefoontje van het medium uit Japan.

Jomanda had daar tijdens een healing ‘de boodschap’ gekregen dat ze de actrice moest bellen. In het telefoongesprek liet ze merken precies op de hoogte te zijn van de verslechterde gezondheidstoestand van Millecam. Maar die informatie bleek ze een dag eerder per e-mail te hebben gekregen van haar assistente, die kort daarvoor Millecams visagiste had gesproken.
https://www.volkskrant.nl(...)an-jomanda~bb0d7bbd/

Mensen die in nonsens van mediums en homeopathie geloven :')

Geld klopperij is het.
  maandag 29 oktober 2018 @ 11:43:55 #50
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182812436
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 09:34 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Moet ik ook foto’s verbranden?

En dat bord met eten, wat moet ik ermee doen later.. weggooien of zelf opeten?
Als je wil kan je foto's verbranden, maar dat hoeft helemaal niet. Zou zeer zeker niets verbranden wat je dierbaar is, neem wat dierbaar is lekker mee de toekomst in.

Wat het extra bord betreft, leg enkel iets symbolisch erop. Verspillen is niet nodig. Het gaat om het idee iemand in gedachte een plaats aan tafel (je hart) te geven.

Vul het in op een manier die bij jou past, die voor jou eer doet aan het herdenken van dat persoon. Was dat persoon bv gek op stroopwafels en hadden jullie een ding daarmee, dat je regelmatig stroopwafels meenam? (Ik noem maar wat simpels, maar dierbaars) leg er dan een stroopwafel op.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_182814700
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 17:12 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Is dit zo’n gekke gedachte?
Een mens kan veel redenen bedenken om een medium te bezoeken, maar geen is daadwerkelijk redelijk. :N
1 + 1 = blauw
  maandag 29 oktober 2018 @ 14:59:29 #52
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182815513
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 14:14 schreef Kamina het volgende:

[..]

Een mens kan veel redenen bedenken om een medium te bezoeken, maar geen is daadwerkelijk redelijk. :N
Vind jij..

Soms zijn mensen gewoon zo wanhopig dat alles wat ze proberen niet lukt om eroverheen te komen. En dan overwegen ze de gekkere opties ja.
pi_182815530
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 14:59 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Vind jij..

Soms zijn mensen gewoon zo wanhopig dat alles wat ze proberen niet lukt om eroverheen te komen. En dan overwegen ze de gekkere opties ja.
Maar dat is toch juist contraproductief? Je probeert te wennen aan een leven zonder iemand, dan is het toch beter als je niet weer contact gaat proberen te zoeken. Lijkt me.
pi_182815540
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 14:59 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Vind jij..

Soms zijn mensen gewoon zo wanhopig dat alles wat ze proberen niet lukt om eroverheen te komen. En dan overwegen ze de gekkere opties ja.
Wanhoop en gekkere opties vind ik geen verstandige keuzes, als snap ik best hoe het ene tot het andere kan leiden. :)
1 + 1 = blauw
  maandag 29 oktober 2018 @ 15:01:06 #55
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182815546
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:43 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Als je wil kan je foto's verbranden, maar dat hoeft helemaal niet. Zou zeer zeker niets verbranden wat je dierbaar is, neem wat dierbaar is lekker mee de toekomst in.

Wat het extra bord betreft, leg enkel iets symbolisch erop. Verspillen is niet nodig. Het gaat om het idee iemand in gedachte een plaats aan tafel (je hart) te geven.

Vul het in op een manier die bij jou past, die voor jou eer doet aan het herdenken van dat persoon. Was dat persoon bv gek op stroopwafels en hadden jullie een ding daarmee, dat je regelmatig stroopwafels meenam? (Ik noem maar wat simpels, maar dierbaars) leg er dan een stroopwafel op.
ik dacht inderdaad zoiets om te doen.. maar wat moet ik dan met de stroopwafel doen (als voorbeeld).. weggooien of opeten?
  maandag 29 oktober 2018 @ 15:01:18 #56
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_182815549
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 14:59 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Vind jij..

Soms zijn mensen gewoon zo wanhopig dat alles wat ze proberen niet lukt om eroverheen te komen. En dan overwegen ze de gekkere opties ja.
Wat denk je dan dat een medium je zou kunnen vertellen?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 29 oktober 2018 @ 15:05:11 #57
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182815618
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 15:00 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Maar dat is toch juist contraproductief? Je probeert te wennen aan een leven zonder iemand, dan is het toch beter als je niet weer contact gaat proberen te zoeken. Lijkt me.
Ja misschien heb je wel gelijk.. maar ik zoek juist contact met diegene om eroverheen te komen want dan krijg ik hopelijk wat meer duidelijkheid.. en kan ik verdergaan. (ik weet dat dit heel erg koekkoek klinkt).
pi_182815625
Waarom ben je zo wanhopig in je rouwverwerking?? Verdriet hoort er bij in het leven.....zolang je dan maar een schouder hebt die jou even kan troosten.....je krijgt er die dierbare niet mee terug via rituelen of een medium....
  maandag 29 oktober 2018 @ 15:06:35 #59
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182815646
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 15:00 schreef Kamina het volgende:

[..]

Wanhoop en gekkere opties vind ik geen verstandige keuzes, als snap ik best hoe het ene tot het andere kan leiden. :)
Maar wat vind jij dan bijvoorbeeld van dat symbolische van samhain? Dat is wel gratis om te doen in principe..en ik ben wel van plan om dat te doen.

Medium denk ik nog over na omdat de meesten toch nee zeggen hier.
  maandag 29 oktober 2018 @ 15:07:34 #60
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182815658
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 15:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat denk je dan dat een medium je zou kunnen vertellen?
Of diegene boos op mij is of teleurgesteld in mij is.
pi_182815687
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 15:07 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Of diegene boos op mij is of teleurgesteld in mij is.
Wat zou die wetenschap veranderen?
  maandag 29 oktober 2018 @ 15:09:24 #62
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182815692
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 15:05 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Waarom ben je zo wanhopig in je rouwverwerking?? Verdriet hoort er bij in het leven.....zolang je dan maar een schouder hebt die jou even kan troosten.....je krijgt er die dierbare niet mee terug via rituelen of een medium....
Ik weet niet waarom ik wanhopig ben. Ik bedoel ermee dat ik al ontzettend veel met vrienden erover heb gepraat en dat het nog steeds niet werkt. Ik heb er ook geen zin in om het steeds maar weer over te hebben met hun. Want het valt toch in herhaling en voor hen is dat ook niet leuk.

En aangezien dat velen praten en huilen niet werkt zoek ik andere dingen die mij kunnen helpen.
pi_182815707
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 15:07 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Of diegene boos op mij is of teleurgesteld in mij is.
Ik ben daar echt te nuchter voor om daar in te geloven met alle respect voor jouw keuze hiervoor....
  maandag 29 oktober 2018 @ 15:10:53 #64
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182815718
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 15:09 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Wat zou die wetenschap veranderen?
Als dat idd zo is, dan weet ik het.. heb ik duidelijkheid en kan ik waarschijnlijk wel verder. Ondanks dat het antwoord misschien niet leuk is.
  maandag 29 oktober 2018 @ 15:11:20 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_182815726
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 15:07 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Of diegene boos op mij is of teleurgesteld in mij is.
Aaaaah.

Daar heb ik geen pasklaar antwoord op, maar ik denk dat je daar wel iets mee kunt zonder dat een medium je boodschappen zou doorgeven vanuit gene zijde.

Accepteer dat je een mens bent en dat fouten die je maakt je niet minder maken.

Zijn anderen in je omgeving boos of teleurgesteld? Hoe ga je daar mee om?
The love you take is equal to the love you make.
pi_182815728
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 15:05 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Ja misschien heb je wel gelijk.. maar ik zoek juist contact met diegene om eroverheen te komen want dan krijg ik hopelijk wat meer duidelijkheid.. en kan ik verdergaan. (ik weet dat dit heel erg koekkoek klinkt).
Het klinkt dermate koekkoek dat het serieus het overwegen waard is om met een professional te gaan praten.

Je kan geen contact meer zoeken met diegene. Diegene is overleden. Dat is heel verdrietig, maar daar is het leven geëindigd. Er is niet zoiets als een hemel waar je even heen kunt bellen als dat je uitkomt.

Mensen die je wijs maken dat dat wel zo is zijn enkel uit op je geld. Ze spelen in op je gevoel en scheppen een omgeving waarin jij ze dermate veel informatie geeft dat ze dit kunnen gebruiken. Naast het gebruikelijke gebruik van heel algemene termen en informatie die op praktisch iedereen toepasbaar zijn.

Lees je bijvoorbeeld een beetje in bij Skepsis (https://skepsis.nl/). Dat zijn Skeptici die openstaan voor elk (wetenschappelijk) bewijs van buitengewone beweringen. Daar zitten vaak hele grote en leuke geld bedragen aan vast. Tot op heden heeft nog nooit iemand een cent betaald gekregen omdat ze geen fatsoenlijk bewijs hadden of bij een proef door de mand vielen.
  maandag 29 oktober 2018 @ 15:12:46 #67
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182815756
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 15:10 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ik ben daar echt te nuchter voor om daar in te geloven met alle respect voor jouw keuze hiervoor....
Haal dan de zin “met alle respect voor jou keuze hiervoor” dan net zo goed weg.
pi_182815771
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 15:10 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Als dat idd zo is, dan weet ik het.. heb ik duidelijkheid en kan ik waarschijnlijk wel verder. Ondanks dat het antwoord misschien niet leuk is.
Dus puur de wetenschap zelf en niet zozeer dat je iets anders in je leven zou gaan doen ofzo?
pi_182815788
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 15:10 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Als dat idd zo is, dan weet ik het.. heb ik duidelijkheid en kan ik waarschijnlijk wel verder. Ondanks dat het antwoord misschien niet leuk is.
Laat het eerst even los dat deze persoon trots op je IS. Die persoon IS er niet meer, die persoon WAS er. En die persoon WAS dus wel of niet trots op je. Verleden tijd.

Er zijn 2 opties:
1. De persoon was WEL trots op je: mooi. Je kan verder met je leven, je hebt je best gedaan.
2. De persoon was NIET trots op je: heel vervelend. Je kan er echter niets meer aan veranderen. Je hebt je best gedaan. Je kan verder met je leven.

Accepteer dat het er niet meer toe doet. Het is verleden tijd. De tijd samen is, jammer genoeg, op. Tijd om door te gaan met het heden en de toekomst.
pi_182815789
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 15:05 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Ja misschien heb je wel gelijk.. maar ik zoek juist contact met diegene om eroverheen te komen want dan krijg ik hopelijk wat meer duidelijkheid.. en kan ik verdergaan. (ik weet dat dit heel erg koekkoek klinkt).
Hmm hmm.
pi_182815808
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 15:06 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Maar wat vind jij dan bijvoorbeeld van dat symbolische van samhain? Dat is wel gratis om te doen in principe..en ik ben wel van plan om dat te doen.

Medium denk ik nog over na omdat de meesten toch nee zeggen hier.
Komt in mijn ogen over als een voorganger van Halloween en ik zie niet zo goed hoe dat helpt bij rouwverwerking.

Maar hey, als het helpt, dan helpt het. Hierbij heb je alleen (minder dan) nul garantie op gewenste resultaten.
1 + 1 = blauw
pi_182815825
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 15:10 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Als dat idd zo is, dan weet ik het.. heb ik duidelijkheid en kan ik waarschijnlijk wel verder. Ondanks dat het antwoord misschien niet leuk is.
En nog aanvullend, welk medium dan ook kan je alles wijsmaken. Het is niet meer te controleren en doet dus ook niet ter zake. Welk antwoord je ook krijgt, je zal nooit weten of het het juiste antwoord was.
pi_182815860
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 15:06 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Maar wat vind jij dan bijvoorbeeld van dat symbolische van samhain? Dat is wel gratis om te doen in principe..en ik ben wel van plan om dat te doen.

Medium denk ik nog over na omdat de meesten toch nee zeggen hier.
Persoonlijk vind ik het zonde van mijn tijd. Net als gaan zitten huilen bij een steen op een begraafplaats.

Maar he, als je het fijn vind om een momentje te hebben om rustig aan iemand te denken dan is daar niets mis mee. Samhain, bezoek aan de begraafplaats, kaarsje branden thuis , op de trampoline springen of rustig een fotoboek doorbladeren. Het is allemaal hetzelfde, bedoeld om even stil te staan bij een dierbare die overleden is. Even denken aan de leuke (en misschien minder leuke) dingen.

Heb je de film Coco gezien?
  maandag 29 oktober 2018 @ 15:17:59 #74
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182815866
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 15:16 schreef GereDathan het volgende:

[..]

En nog aanvullend, welk medium dan ook kan je alles wijsmaken. Het is niet meer te controleren en doet dus ook niet ter zake. Welk antwoord je ook krijgt, je zal nooit weten of het het juiste antwoord was.
Ja dat is waar.
  maandag 29 oktober 2018 @ 15:19:41 #75
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_182815900
Ik zou het stiekem toch bij je jezelf proberen voor je naar een medium stapt. Beetje wat Cause_mayhem zegt zeg maar. Wat mediums betreft is het hoofdzakelijk cold/hot reading wat ze doen en lullen er gewoon een verhaaltje aan vast, als ze dit overtuigend brengen kan het je natuurlijk ook rust geven, daar niet van. Waarmee ik niet wil zeggen dat enige manier van communiceren met de overledenen onmogelijk is of dat alle mediums dikke onzin verkondigen, alleen dat er meer onzin verkocht wordt dan dat er daadwerkelijk gecommuniceerd wordt met overledenen. Hoe dan ook sterkte nog natuurlijk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_182815932
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 15:12 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Haal dan de zin “met alle respect voor jou keuze hiervoor” dan net zo goed weg.
Het was juist goed bedoeld! Respect voor jou dat je dat zo wil proberen op te lossen....het zou alleen niks voor mij zijn....
  maandag 29 oktober 2018 @ 15:22:37 #77
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_182815962
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 15:17 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Ja dat is waar.
Heb je het wel eens gevraagd aan mensen die de overledene ook kenden? Wie weet kunnen die wat licht in de duisternis brengen.

Toen iemand overleed met wie ik al een tijdje geen contact meer had door dingen die waren gebeurd, deed het me goed toen iemand me zei: ‘Hij droeg je een warm hart toe.’
The love you take is equal to the love you make.
pi_182816052
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 18:22 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Dat 1 man onzin vertelde betekent toch niet dat iedereen zo is.

Maar het is inderdaad wel dat ik gewoon graag dingen wil horen van diegene zodat ik het een plek kan geven.. ik wil dolgraag dat dat soort dingen ook echt bestaan. Ik heb het idee soms dat ik het nooit kan loslaten met alleen maar praten..Vooral omdat ik nu al zóveel heb gepraat en nog steeds.. niet verwerkt.
Waarom dan de hoop vestigen op dat je ander tegen je praat wat je denkt te moeten horen voor je verder zou kunnen gaan?

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 23:33 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Als je het programma mindfuck wel eens hebt gezien, dan zie je dat er best wel veel psychologische trucs zijn om mensen voor de gek te houden (als de reacties in dat programma ten minste echt zijn en het niet gewoon helemaal gespeeld is). Maar tegelijkertijd heb ik ook vaak programma's van mediums gezien waarbij het medium inderdaad echt met gedetailleerde informatie kwam. Je zou anders een keer naar zo'n new age beurs kunnen gaan, dan kun je in contact komen met verschillende mediums of misschien eens een korte sessie hebben voor niet te veel geld om er kennis mee te maken. Als dat iets is wat je graag wilt dan moet je het zeker doen. Het zorgt er in ieder geval voor dat je een antwoord hebt op je vraag hoe een ervaring met een medium is. Het zou misschien op een nare ervaring kunnen uitlopen als het oplichting is. Maar daarom is het juist belangrijk om van tevoren in een ongedwongen setting kennis te kunnen maken voordat je ervoor kiest om er geld aan uit te geven.
Ik zou beurzen juist willen af willen raden. Als je gelooft in fijn gevoelige energieën, moet je niet in zo een drukte helderheid willen vinden denk ik.

Als ts graag iets wil verbranden is een zelf geschreven brief misschien een optie? Eentje die je richt tot de overledene. Tijdens het verbranden kun je ook visualiseren dat je een en ander los laat. Als vuur je niet aantrekt zou je ook voor de zee kunnen gaan, maar wellicht kies je dan liever een ouderwetsere inkt die je kan zien oplossen ipv zo een balpen zeg maar.
  maandag 29 oktober 2018 @ 15:30:18 #79
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_182816084
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 15:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heb je het wel eens gevraagd aan mensen die de overledene ook kenden? Wie weet kunnen die wat licht in de duisternis brengen.

Toen iemand overleed met wie ik al een tijdje geen contact meer had door dingen die waren gebeurd, deed het me goed toen iemand me zei: ‘Hij droeg je een warm hart toe.’
Misschien nog wel het beste advies.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 29 oktober 2018 @ 15:35:39 #80
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182816162
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 15:01 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

ik dacht inderdaad zoiets om te doen.. maar wat moet ik dan met de stroopwafel doen (als voorbeeld).. weggooien of opeten?
Wat jij gepast vindt.

Ik zou voor mezelf zeggen dat een beetje lief zijn voor de aarde altijd een goed idee is en niet willen verspillen.
Maar het is jouw herdenking, dus jij moet dat voor jezelf bepalen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_182816524
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 15:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heb je het wel eens gevraagd aan mensen die de overledene ook kenden? Wie weet kunnen die wat licht in de duisternis brengen.

Toen iemand overleed met wie ik al een tijdje geen contact meer had door dingen die waren gebeurd, deed het me goed toen iemand me zei: ‘Hij droeg je een warm hart toe.’
^O^

Helemaal mee eens.
  maandag 29 oktober 2018 @ 18:05:46 #82
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182819318
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 15:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heb je het wel eens gevraagd aan mensen die de overledene ook kenden? Wie weet kunnen die wat licht in de duisternis brengen.

Toen iemand overleed met wie ik al een tijdje geen contact meer had door dingen die waren gebeurd, deed het me goed toen iemand me zei: ‘Hij droeg je een warm hart toe.’
Ik heb zulke dingen al wel te horen gekregen ja.. van mensen die haar wel (goed) kenden. En ook van diegene eigen ouders. Maar het heeft mij niet geholpen nee. Wel een beetje.. maar niet zoveel.
  maandag 29 oktober 2018 @ 18:06:24 #83
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182819333
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 15:35 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Wat jij gepast vindt.

Ik zou voor mezelf zeggen dat een beetje lief zijn voor de aarde altijd een goed idee is en niet willen verspillen.
Maar het is jouw herdenking, dus jij moet dat voor jezelf bepalen.
Ik denk dat ik het dan ga voeren aan de duiven/ diertjes.. of ga begraven.
  maandag 29 oktober 2018 @ 18:16:21 #84
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182819540
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 15:27 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Waarom dan de hoop vestigen op dat je ander tegen je praat wat je denkt te moeten horen voor je verder zou kunnen gaan?

[..]

Ik zou beurzen juist willen af willen raden. Als je gelooft in fijn gevoelige energieën, moet je niet in zo een drukte helderheid willen vinden denk ik.

Als ts graag iets wil verbranden is een zelf geschreven brief misschien een optie? Eentje die je richt tot de overledene. Tijdens het verbranden kun je ook visualiseren dat je een en ander los laat. Als vuur je niet aantrekt zou je ook voor de zee kunnen gaan, maar wellicht kies je dan liever een ouderwetsere inkt die je kan zien oplossen ipv zo een balpen zeg maar.
Ik ga dat idd doen.. ik ben al bezig met een brief schrijven naar diegene. En dat ga ik dan op 31e verbranden.

En die beurs idd lijkt mij ook vreselijk commercieel en mede daarom ook vol met oplichters. Ik denk idd dat ik voorlopig/ voor nu geen mediums ga opzoeken maar het vooral symbolisch ga doen. Misschien helpt dat al veel :)
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:34:31 #85
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_182831402
Blijf weg van "tientjeslezers" en "kralentikkers", zo noem ik ze altijd, dat zijn de oplichters. De lui op beurzen en van advertenties.

Een medium zal eigenlijk nooit zeggen of iemand teleurgesteld was in jou. Als je er vanuit gaat dat iemand die overleden is terug gaat naar de bron en dat je daar contact mee kunt maken, en dat doe je als je een medium raadpleegt, dan zou je ook kunnen aannemen dat je als je overleden bent het grote geheel ziet en dat er geen dingen bestaan als "teleurgesteld" of "boos".

Als jij denkt dat je ergens schuld hebt of niet goed genoeg bent, dan is dat een les voor jou, daar heeft die overledene uiteindelijk weinig mee van doen. Die laat het jou alleen zien.

Verder heb ik wat moeite met allerlei rituelen die hier geadviseerd worden. TS is 19. Blijkbaar heeft het overlijden van iemand een gevoel opgeroepen bij TS waar ze iets mee moet.
Een medium gaat dat echt nooit oplossen. En een ritueel ook niet.

Overigens, als je een teken wil van een overledene, dan hoef je daar geen rare dingen voor te doen. Vraag er gewoon om. Daar hoef je geen kruidenvrouwtje voor te zijn of dansjes te doen.

[ Bericht 67% gewijzigd door jajablahblah op 30-10-2018 10:44:52 ]
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  woensdag 31 oktober 2018 @ 20:15:15 #86
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182863902
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 17:48 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Het is bijna samhain, je hebt geen medium nodig nu.

Ik kan je niet beloven dat je degene die je verloren bent echt zal horen, maar eigenlijk iedereen die ik ken die er met samhain aandacht aan besteed voelt meer vrede in zichzelf ermee.

Schrijf in de aankomende dagen alles wat je voelt. Wat je nog wilde zeggen en al het andere waar je behoefte aan hebt op. Blader door fotoboeken, haal herinneren op. Huil en lach, laat het voelen maar eens lekker toe, het is de tijd van het jaar ervoor.

Op 31 oktober als het nog licht is minstens een uur voor jezelf in stilte nemen, met je verloren dierbare(n) in je hoofd.
Als het zonsondergang is ontsteek dan een vuur en verbrand daarin wat je geschreven hebt en wat je voelt (dat laatste symbolisch natuurlijk).
Zorg voor een lekker maal en zet een extra bord voor dat persoon op tafel.

Nogmaals, ik kan je niet beloven dat je een voor jou duidelijk teken krijgt, maar behalve dat er even zo bewust bij stil staan goed is voor het verwerkingsproces is het ook zo dat de sluier nu dun is en wat je zegt en denkt, wat je daarin wil sturen, door zal komen. Iig, dat is het idee achter samhain.

Voor mij persoonlijk geld dat elk jaar hierin een beetje (afhankelijk van hoe ik me erover voel meer of minder) doen me heel erg heeft geholpen. Niet alleen om het verlies een plaats te geven, maar ook om mijn verloren dierbaren in mijn hart te houden, daar bewust wat mee te doen.
Ik heb gedaan wat je zei, maar dat uurtje stil zijn, dat is niet gelukt. Ik had namelijk al afgesproken met een vriend van mij vandaag en afspreken kwam steeds niet van en wilde niet weer verschuiven. Is dat heel erg dat ik niet een heel uur stil ben geweest met muziek uit etc? De rest allemaal gedaan en even een stuk naanbrood gelegd.

Ik had dus naanbrood gekocht want diegene vond dat heel lekker.. maar mijn plan was om het aan de vogels te voeren. Maar de duiven/ vogels waren al weg in het donker. Dus ik ga het morgen geven aan de duiven haar stuk? Is dat ook niet zo erg?

Morgen is ook mexicaans dodenfeest had ik begrepen.

Helaas niet echt duidelijk een teken van haar gekregen, wel wat blaadjes die mijn kant opwezen met de punt naar mij toe en ik zag een lichtje in de verte waarvan ik niet wist waar die vandaan kwam. Maar er waren veel lichtjes sowieso maar daarvan wist ik wel waar het vandaag kwam.


Edit: ik ben wel een heel uur stil geweest, dat was tijdens het schrijven. Ik heb 3/4 uur gedaan over de brief schrijven. Het zijn 8 a4 tjes geworden :’) Maar ik heb in ieder geval echt alle belangrijke dingen geschreven wat ik graag wilde zeggen aan diegene.

[ Bericht 2% gewijzigd door -Phineas- op 31-10-2018 20:29:20 ]
  woensdag 31 oktober 2018 @ 20:20:43 #87
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182864027
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 10:34 schreef jajablahblah het volgende:
Overigens, als je een teken wil van een overledene, dan hoef je daar geen rare dingen voor te doen. Vraag er gewoon om. Daar hoef je geen kruidenvrouwtje voor te zijn of dansjes te doen.
Goh ik heb het zo vaak gevraagd en ik heb ze niet echt duidelijk gekregen. :’)
pi_182864054
Je hoeft niet helderziend te zijn om te zien dat mediums oplichters zijn.
-nee-
  donderdag 1 november 2018 @ 07:11:20 #89
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_182869745
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 20:20 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Goh ik heb het zo vaak gevraagd en ik heb ze niet echt duidelijk gekregen. :’)
Wat verwacht je dan?
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_182871292
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 20:20 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Goh ik heb het zo vaak gevraagd en ik heb ze niet echt duidelijk gekregen. :’)
Dan zijn ze misschien niet in staat je een teken te geven omdat ze overleden zijn. Zomaar een idee.
  donderdag 1 november 2018 @ 12:37:43 #91
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_182874966
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 07:11 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Wat verwacht je dan?
Wat voor tekens bedoel jij dan?

Ik neem aan dat je een oprecht advies gaf en niet bedoelde ‘vraag er gewoon om (maar verwacht niet dat je een teken krijgt)’.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 1 november 2018 @ 12:46:35 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_182875171
TS, heb je al eens overwogen om naar een rouwtherapeut te gaan? Die zal je niet in contact kunnen brengen met je dierbare, maar die heeft wel heel goed inzicht in de diverse mechanismen die er op kunnen treden bij een rouwproces dat niet goed verloopt. Zij kunnen je dan handvatten geven hoe je beter met je verdriet om kan gaan, hoe je het een goede plek kan geven in je leven zodat je verder kunt met dat verdriet dat ergens een plekje heeft, zonder dat het je nog blokkeert en belemmert.
***
pi_182878957
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 17:13 schreef opgebaarde het volgende:
Als je er aan denkt om met een medium te praten, zou ik je zeker willen aanraden om dat te doen. Ik heb geen enkele ervaring met een medium.

Wat kan er misgaan? Word je opgelicht, word je opgelicht en het enige wat je ermee verliest zijn een paar tientjes.
Ja 'wat kan er mis gaan' als je je onverwerkte emoties in handen geeft van een oplichter die doet alsof ze TS' dode moeder is... :')

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 18:22 schreef -Phineas- het volgende:
Dat 1 man onzin vertelde betekent toch niet dat iedereen zo is.
Nee maar zelfs als zulke bovennatuurlijke dingen echt bestaan (ik denk van niet) dan is de kans nog altijd veel groter dat jij bij een oplichter belandt dan bij een echte: van de oplichters is namelijk eindeloos bewijs. Grote en bekende namen zijn ontmaskerd, je hebt van die slechte tv-mediums en 06-lijnen, er zijn boeken geschreven over alle truukjes die ze gebruiken en mensen die eerlijk zeggen dat ze niet helderziend zijn kunnen mensen met die truukjes toch het gevoel geven dat ze paranormaal begaafd zijn. Terwijl wetenschappelijk bewijs van een echte ziener nog nooit is gevonden.

Dus ja, zelfs als je in die dingen gelooft nodig je jezelf nog steeds alleen maar uit om opgelicht te worden door de 99% van de zieners die wel oplichter is. Plus dat je uiteindelijk niet eens weet of je bij een echte zat of niet, aangezien al lang is aangetoond dat zelfs sommige van de meest briljante mensen in mediums of andere bovennatuurlijke dingen hebben geloofd.
pi_182879248
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 20:15 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Ik heb gedaan wat je zei, maar dat uurtje stil zijn, dat is niet gelukt. Ik had namelijk al afgesproken met een vriend van mij vandaag en afspreken kwam steeds niet van en wilde niet weer verschuiven. Is dat heel erg dat ik niet een heel uur stil ben geweest met muziek uit etc? De rest allemaal gedaan en even een stuk naanbrood gelegd.

Ik had dus naanbrood gekocht want diegene vond dat heel lekker.. maar mijn plan was om het aan de vogels te voeren. Maar de duiven/ vogels waren al weg in het donker. Dus ik ga het morgen geven aan de duiven haar stuk? Is dat ook niet zo erg?

Morgen is ook mexicaans dodenfeest had ik begrepen.

Helaas niet echt duidelijk een teken van haar gekregen, wel wat blaadjes die mijn kant opwezen met de punt naar mij toe en ik zag een lichtje in de verte waarvan ik niet wist waar die vandaan kwam. Maar er waren veel lichtjes sowieso maar daarvan wist ik wel waar het vandaag kwam.

Edit: ik ben wel een heel uur stil geweest, dat was tijdens het schrijven. Ik heb 3/4 uur gedaan over de brief schrijven. Het zijn 8 a4 tjes geworden :’) Maar ik heb in ieder geval echt alle belangrijke dingen geschreven wat ik graag wilde zeggen aan diegene.
Dat is wel een beetje 'erg' omdat die oefening niet bedoeld is om bovennatuurlijke krachten aan te wakkeren, maar om te zorgen dat je zelf bewust bent van je rouwproces en bewust afscheid neemt en stil staat bij je verdriet. Maar gelukkig heb je dat denk ik al heel erg gedaan door de tijd die je bezig bent geweest om de brief te schrijven dus ik denk dat je wel goed zit :)
  donderdag 1 november 2018 @ 16:09:53 #95
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_182879938
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 12:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat voor tekens bedoel jij dan?

Ik neem aan dat je een oprecht advies gaf en niet bedoelde ‘vraag er gewoon om (maar verwacht niet dat je een teken krijgt)’.
Ik bedoelde dat oprecht ja. Ik denk dat heel veel mensen tekens krijgen van overledenen. Veertjes, vlinders, vogeltjes, voorwerpen die ineens opduiken. Dingen die hen aan diegene doet denken.
Dat weten ze dan zeker, en zo is het ook. Over het algemeen zitten mensen zo ontzettend in hun hoofd en proberen ze zo alles te verklaren dat ze niks meer zien. Dat is net zoiets als mensen die met "the secret" een Ferrari op de oprit willen. Nou, die komt er niet.
Vraag er om, komt er iets waarvan je denkt "hey", vertrouw daar dan op.

Eerlijk gezegd is mijn advies een stuk meer down to earth dan rituelen met naanbrood.

Verder is mij nog steeds niet duidelijk wat TS nou zoekt. Rouwverwerking of haar eigen gevoel waar ze wat mee moet. Bij beiden gaat een medium niet echt uitkomst bieden. Een goed medium is overigens meestal buiten de publiciteit. Er is nou eenmaal een verschil tussen een medium en een theatermaker.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_182880130
Als je naar een "medium" gaat, zorg dan wel dat je je veilig en relaxt voelt daar. Meeste "mediums" zijn gewoon mensen die heel goed kunnen cold-readen. Ze zien aan je houding, gedragingen op wat ze zeggen, wat je nodig hebt op dat moment. En dat kan zeker helpen.
Hou er alleen wel rekening mee, dat er een psychologie achter zit, en vertrouw niet 100% erop.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  donderdag 1 november 2018 @ 16:53:45 #97
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182880961
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:32 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Ja 'wat kan er mis gaan' als je je onverwerkte emoties in handen geeft van een oplichter die doet alsof ze TS' dode moeder is... :')

[..]

Nee maar zelfs als zulke bovennatuurlijke dingen echt bestaan (ik denk van niet) dan is de kans nog altijd veel groter dat jij bij een oplichter belandt dan bij een echte: van de oplichters is namelijk eindeloos bewijs. Grote en bekende namen zijn ontmaskerd, je hebt van die slechte tv-mediums en 06-lijnen, er zijn boeken geschreven over alle truukjes die ze gebruiken en mensen die eerlijk zeggen dat ze niet helderziend zijn kunnen mensen met die truukjes toch het gevoel geven dat ze paranormaal begaafd zijn. Terwijl wetenschappelijk bewijs van een echte ziener nog nooit is gevonden.

Dus ja, zelfs als je in die dingen gelooft nodig je jezelf nog steeds alleen maar uit om opgelicht te worden door de 99% van de zieners die wel oplichter is. Plus dat je uiteindelijk niet eens weet of je bij een echte zat of niet, aangezien al lang is aangetoond dat zelfs sommige van de meest briljante mensen in mediums of andere bovennatuurlijke dingen hebben geloofd.
Ik heb besloten dat ik dan toch niet naar een medium ga. Misschien kom ik ooit een echte tegen die het voor niks voor mij wilt doen.

Ik vind het lastig om te accepteren dat diegene overleden is. Maar nu ik die brief heb verbrand voelt het wel beter.
  donderdag 1 november 2018 @ 16:54:32 #98
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182880981
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:42 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje 'erg' omdat die oefening niet bedoeld is om bovennatuurlijke krachten aan te wakkeren, maar om te zorgen dat je zelf bewust bent van je rouwproces en bewust afscheid neemt en stil staat bij je verdriet. Maar gelukkig heb je dat denk ik al heel erg gedaan door de tijd die je bezig bent geweest om de brief te schrijven dus ik denk dat je wel goed zit :)
Oké :)
  donderdag 1 november 2018 @ 16:55:46 #99
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182881011
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 07:11 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Wat verwacht je dan?
Dat er ineens een meeuw of iets bij mij kwam.
  Spellchecker donderdag 1 november 2018 @ 17:02:35 #100
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_182881155
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:53 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Ik heb besloten dat ik dan toch niet naar een medium ga. Misschien kom ik ooit een echte tegen die het voor niks voor mij wilt doen.

Ik vind het lastig om te accepteren dat diegene overleden is. Maar nu ik die brief heb verbrand voelt het wel beter.
Mooizo. Misschien binnenkort nog een brief schrijven?
  donderdag 1 november 2018 @ 17:04:12 #101
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182881174
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:55 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Dat er ineens een meeuw of iets bij mij kwam.
Gewoon in de zomer eens naar de kust gaan met een paar stukjes brood of daar een patatje halen..

Ik denk dat je de optie die BrigtEyes gaf eens moet overwegen.
  donderdag 1 november 2018 @ 17:04:22 #102
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182881177
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 12:46 schreef Brighteyes het volgende:
TS, heb je al eens overwogen om naar een rouwtherapeut te gaan? Die zal je niet in contact kunnen brengen met je dierbare, maar die heeft wel heel goed inzicht in de diverse mechanismen die er op kunnen treden bij een rouwproces dat niet goed verloopt. Zij kunnen je dan handvatten geven hoe je beter met je verdriet om kan gaan, hoe je het een goede plek kan geven in je leven zodat je verder kunt met dat verdriet dat ergens een plekje heeft, zonder dat het je nog blokkeert en belemmert.
Dat klinkt wel interessant ja. Dank je voor die tip. Weet je ook of zo’n rouwtherapeut wordt vergoed door de verzekering?
  donderdag 1 november 2018 @ 17:06:30 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_182881211
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 17:04 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Dat klinkt wel interessant ja. Dank je voor die tip. Weet je ook of zo’n rouwtherapeut wordt vergoed door de verzekering?
Ik weet het niet, dat zal van je verzekering afhangen, maar vaak, als de therapeut BIG geregistreerd is valt het er wel onder, iig deels dacht ik.
***
  Moderator vrijdag 2 november 2018 @ 10:29:27 #104
388664 crew  Dotteke
pi_182893876
Ik heb ook een medium gehad en wat je te horen krijgt is, ze is altijd bij je, ze waakt over je en is trots op je.
Nou daar kan je het mee doen.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_182893907
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 17:09 schreef -Phineas- het volgende:
.

Maar ik denk er soms over om naar zo’n medium te gaan, zouden jullie dit mij aanraden? Ik weet dat het ook nep kan zijn, maar ik ben best wel agnostisch en iemand die niks uitsluit..
quote:
Ik wordt graag bestolen door dieven, terwijl ik ze mijn intieme dingen vertel
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:33:01 #106
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182894975
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 10:31 schreef Deckard het volgende:

[..]


[..]

Ja daarom zeg ik dat ik toch niet naar een medium wil toch :’) Ik wil er niet meer naartoe omdat ik juist niet opgelicht wil worden.

Beter lezen, minder kortzichtigeid en wat meer empathie zou je niet misstaan :)
  vrijdag 2 november 2018 @ 12:14:14 #107
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182895778
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 10:29 schreef Dotteke het volgende:

Ik heb ook een medium gehad en wat je te horen krijgt is, ze is altijd bij je, ze waakt over je en is trots op je.
Nou daar kan je het mee doen.
En dat is precies wat je wilde horen ;)

Voor zo'n charlatan betalen is dan ook de grootste onzin.
  Moderator vrijdag 2 november 2018 @ 12:15:31 #108
388664 crew  Dotteke
pi_182895801
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:14 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

En dat is precies wat je wilde horen ;)

Voor zo'n charlatan betalen is dan ook de grootste onzin.
Ik was niet op consult bij zo iemand, ik liep er toevallig tegen aan en toen ze hoorde dat ik iemand verloren was kreeg ik dit te horen

Ik heb ook gezegd, hoef je geen medium voor te zijn, iedereen kan dit zeggen.
Heeft me geen cent gekost :D
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  maandag 5 november 2018 @ 15:22:44 #109
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182958581
Ik heb een duidelijk signaal gekregen lieve mensen. Ik ben toch dankbaar dat ik het ritueel heb gedaan en ik heb nu (veel) meer rust. Dankjewel voor alle reacties. :)
  Spellchecker maandag 5 november 2018 @ 15:49:51 #110
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_182959289
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 15:22 schreef -Phineas- het volgende:
Ik heb een duidelijk signaal gekregen lieve mensen. Ik ben toch dankbaar dat ik het ritueel heb gedaan en ik heb nu (veel) meer rust. Dankjewel voor alle reacties. :)
Wat fijn voor je ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')