abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182759138
Geloven jullie dat? Na het vinden van je soulmate opnieuw verliefd kunnen worden op een ander?

Ik quote een zin uit een serie:

“It's silly, but it's like the first lottery ticket I ever bought was, kaboom, jackpot! And I'm pretty sure I'm not going to win again. Not like that anyway.”

Ik heb hetzelfde gevoel. Ik ben erg gek op iemand geweest waar ik jaren mee ging en ik merk aan mezelf dat het me niet lukt om dat los te laten. Ik ben soms bang dat ik nooit meer zo’n persoon vind waarvan ik denk “haha dit moet hij ook zien!” als ik iets mee maak. Iemand waar ik eind van de dag bij wil thuiskomen, iemand waarmee ik kan sparren over dingen in het leven. Waar ik op een extreem vertrouwde manier intiem mee kan zijn en waar niks meer gek of raar is.

Ik ben soms bang dat ik nooit meer zo’n persoon ga vinden. Het voelt echt als die quote. Alsof ik de jackpot al gewonnen heb en dat me niet meer gaat gebeuren.

Herkenbaar, thoughts?
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:47:06 #2
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_182759250
Waarom laat het je niet los?
soooo, da's mooi!
pi_182759803
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 18:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Waarom laat het je niet los?
Ik probeer het wel los te laten in de zin van, ik ga verder, ik treur er niet om maar zie het als een fijne/leuke periode die is afgesloten. Blijf om me heen kijken e.d.. Maar vind het confronterend dat ik het gevoel heb dat dat gat niet wordt opgevuld ofzo.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:40:18 #4
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_182760218
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 19:21 schreef chaoticinternetnerd het volgende:

[..]

Ik probeer het wel los te laten in de zin van, ik ga verder, ik treur er niet om maar zie het als een fijne/leuke periode die is afgesloten. Blijf om me heen kijken e.d.. Maar vind het confronterend dat ik het gevoel heb dat dat gat niet wordt opgevuld ofzo.
Dat gat kan ook niet worden opgevuld door een andere liefde. Je zal het in je hoofd toch moeten afsluiten. Dat betekend natuurlijk niet dat je er nooit meer aan terug zult denken, maar je zal uiteindelijk toch verder moeten gaan met je leven. Er komt vast nog wel iemand waar je het nog leuker mee zult hebben. Niet hetzelfde natuurlijk, maar dat snap je wel. :)
soooo, da's mooi!
pi_182760653
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 19:21 schreef chaoticinternetnerd het volgende:

[..]

Ik probeer het wel los te laten in de zin van, ik ga verder, ik treur er niet om maar zie het als een fijne/leuke periode die is afgesloten. Blijf om me heen kijken e.d.. Maar vind het confronterend dat ik het gevoel heb dat dat gat niet wordt opgevuld ofzo.
Jup, zeer herkenbaar voor mij. Het is al een paar maanden uit bij mij, maar het steekt nog wel vaak. Ik ga ook verder, kijk om me heen etc..

Door meerdere relaties gehad te hebben had ik ook enigzins vergelijkingsmateriaal, en bij de laatste relatie was het idd een 'soulmate' precies wat je beschrijft. Maar de (harde) realiteit is dat je nooit precies iemand gaat vinden die zo is, iedereen is anders uiteraard.

Maar ik ken het gevoel dat je denkt dat dat gat niet meer opgevuld zal worden..

Dus het zal nog verder moeten slijten en er zal echt nog best wat tijd over heen moeten gaan denk ik.
pi_182762256
Mijn eerste relatie: ik was ZO verliefd, wilde niet meer zonder hem. Nu boeit hij mij geen ruk meer.
Mijn tweede relatie: Ik was ZO verliefd, nog meer dan de eerste keer.

Het kan dus en je gevoel is normaal. het komt wel.
pi_182762265
Oh en het was niet je soulmate, anders zou het niet uitgegaan zijn.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:22:49 #8
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182762374
Ligt er ook wel een beetje aan hoe het is uitgegaan. Als de andere partij is overleden dan hoor ik wel vaker dat veel mensen onbewust toch blijven hangen. Helemaal verwerken gaat vrijwel nooit lukken. Je kan opnieuw liefde vinden en zelfs super gelukkig worden, maar beide partijen weten dat je enkel bij elkaar bent omdat de ''eerste keuze'' dood is gegaan. En omdat je gelukkig bent natuurlijk, maar een vervanging zal het nooit worden.

Al zijn er uitzonderingen natuurlijk die gewoon twee succesvolle relaties hebben gehad. Je kan meerdere soulmates tegenkomen in het leven.

Maar als je gewoon uit elkaar bent gegaan omdat een van de twee niet meer wou...tja, dan is het best mogelijk iemand te vinden waar je net zo gelukkig mee wordt. Meer zelfs waarschijnlijk, omdat die relatie nog steeds gaande is.

Het ene scenario is makkelijker te verwerken dan het andere.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_182773679
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 21:16 schreef Cronometer het volgende:
Oh en het was niet je soulmate, anders zou het niet uitgegaan zijn.
Soms werken dingen gewoon niet. Afstand, toekomst, angst om het aan te gaan waardoor een van de twee (ikzelf) gewoon niet meer kan/wil omdat het slopend is.
pi_182773691
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 21:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

Het ene scenario is makkelijker te verwerken dan het andere.
Dat denk ik ook idd. Ik ben soms gewoon bang niet meer te vinden wat ik had.
pi_182774006
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 16:01 schreef chaoticinternetnerd het volgende:

[..]

Dat denk ik ook idd. Ik ben soms gewoon bang niet meer te vinden wat ik had.
Misschien is er wel veel beters te krijgen :P
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_182774242
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 18:40 schreef chaoticinternetnerd het volgende:
Geloven jullie dat? Na het vinden van je soulmate opnieuw verliefd kunnen worden op een ander?

Ik quote een zin uit een serie:

“It's silly, but it's like the first lottery ticket I ever bought was, kaboom, jackpot! And I'm pretty sure I'm not going to win again. Not like that anyway.”

Ik heb hetzelfde gevoel. Ik ben erg gek op iemand geweest waar ik jaren mee ging en ik merk aan mezelf dat het me niet lukt om dat los te laten. Ik ben soms bang dat ik nooit meer zo’n persoon vind waarvan ik denk “haha dit moet hij ook zien!” als ik iets mee maak. Iemand waar ik eind van de dag bij wil thuiskomen, iemand waarmee ik kan sparren over dingen in het leven. Waar ik op een extreem vertrouwde manier intiem mee kan zijn en waar niks meer gek of raar is.

Ik ben soms bang dat ik nooit meer zo’n persoon ga vinden. Het voelt echt als die quote. Alsof ik de jackpot al gewonnen heb en dat me niet meer gaat gebeuren.

Herkenbaar, thoughts?
Natuurlijk is het zeldzaam dat het zo klikt. Maar dat komt vanzelf weer.

Wel is het goed om los te laten. Om te beginnen: er is een reden dat die relatie er niet meer is. Dus die was niet perfect. En je bent waarschijnlijk geneigd om die herinnering in je hoofd mooier te maken dan die is.

Vervolgens is het ook goed om je te beseffen dat als je toekomstige dates hiermee gaat vergelijken, dat je dan vraagt om problemen.

Gewoon lekker daten, relaties aangaan. En je komt vanzelf weer met iemand op dat niveau. Dat kan soms ook pas naar verloop van tijd ontstaan.

Have patience, said the Lord. ;)
pi_182774284
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 21:16 schreef Cronometer het volgende:
Oh en het was niet je soulmate, anders zou het niet uitgegaan zijn.
Dat is nu juist niet waar.
pi_182774341
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 15:59 schreef chaoticinternetnerd het volgende:

[..]

Soms werken dingen gewoon niet. Afstand, toekomst, angst om het aan te gaan waardoor een van de twee (ikzelf) gewoon niet meer kan/wil omdat het slopend is.
Dus niet je soulmate.
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 16:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat is nu juist niet waar.
In mijn belevenis wel.
pi_182774390
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 16:46 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Dus niet je soulmate.

[..]

In mijn belevenis wel.
Tsja, je gelooft in zielsverwantschap of niet. Als je er in wil geloven, dan lijkt mij wel dat je dan ook gewoon de basis accepteert. ;)
pi_182774434
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 16:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Tsja, je gelooft in zielsverwantschap of niet. Als je er in wil geloven, dan lijkt mij wel dat je dan ook gewoon de basis accepteert. ;)
Je soulmate is iemand met wie je ziel klikt. Alsof je die laat gaan dan omdat je angst heb om je te binden.
pi_182774592
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 16:53 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Je soulmate is iemand met wie je ziel klikt. Alsof je die laat gaan dan omdat je angst heb om je te binden.
Zielsverwantschap gaat uit van dat je zielen verwant zijn en er dus al historie is. Die historie maakt dat bij de ander juist ook negatieve emoties uit het verleden boven kunnen komen en het dus helemaal niet vanzelfsprekend is dat het meteen soepel loopt.

Dat kun je onzin vinden, maar dan valt het hele concept wel weg. ;)
pi_182774658
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 17:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Zielsverwantschap gaat uit van dat je zielen verwant zijn en er dus al historie is. Die historie maakt dat bij de ander juist ook negatieve emoties uit het verleden boven kunnen komen en het dus helemaal niet vanzelfsprekend is dat het meteen soepel loopt.

Dat kun je onzin vinden, maar dan valt het hele concept wel weg. ;)
Prima als jij dit vindt.
pi_182774695
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 17:07 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Prima als jij dit vindt.
Dit is niet wat ik vind, maar de theorie erachter. Dat dringt niet helemaal tot jou door geloof ik.
pi_182776563
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 21:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ligt er ook wel een beetje aan hoe het is uitgegaan. Als de andere partij is overleden dan hoor ik wel vaker dat veel mensen onbewust toch blijven hangen. Helemaal verwerken gaat vrijwel nooit lukken. Je kan opnieuw liefde vinden en zelfs super gelukkig worden, maar beide partijen weten dat je enkel bij elkaar bent omdat de ''eerste keuze'' dood is gegaan. En omdat je gelukkig bent natuurlijk, maar een vervanging zal het nooit worden.

Al zijn er uitzonderingen natuurlijk die gewoon twee succesvolle relaties hebben gehad. Je kan meerdere soulmates tegenkomen in het leven.

Maar als je gewoon uit elkaar bent gegaan omdat een van de twee niet meer wou...tja, dan is het best mogelijk iemand te vinden waar je net zo gelukkig mee wordt. Meer zelfs waarschijnlijk, omdat die relatie nog steeds gaande is.

Het ene scenario is makkelijker te verwerken dan het andere.
Nou dit is wel heel negatief.
pi_182776669
Er zijn mensen die maar één keer kunnen liefhebben.
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:13:14 #22
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182777831
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 19:04 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Nou dit is wel heel negatief.
Wel vrij realistisch imo.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_182777954
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 20:13 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wel vrij realistisch imo.
Tja dan kan ik ook zeggen, mijn vriend is bij mij omdat zijn ex wat anders zocht op het internet. Het loopt zoals het loopt, op het moment dat je partner overlijd is het alsof je nooit weer van iemand kan houden, maar op den duur vinden veel ook weer gewoon een partner
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 28 oktober 2018 @ 18:33:05 #24
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_182797636
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 20:17 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Tja dan kan ik ook zeggen, mijn vriend is bij mij omdat zijn ex wat anders zocht op het internet. Het loopt zoals het loopt, op het moment dat je partner overlijd is het alsof je nooit weer van iemand kan houden, maar op den duur vinden veel ook weer gewoon een partner
Mijn ex heeft ook een ander gevonden (en geneukt) via internet(waar ik via datzelfde internet achterkwam). Dat is nu al een tijd terug en eerlijk gezegd heb ik totaal geen behoefte meer aan een relatie of liefde. Ik ben eerlijk als ik zeg dat ik denk dat dat gevoel ook niet meer terug gaat komen.

Soms kun je permanent beschadigd raken door dingen die je overkomen. Life's a bitch.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 28 oktober 2018 @ 18:56:04 #25
545 dop
:copyright: dop
pi_182798052
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 19:10 schreef Hexxenbiest het volgende:
Er zijn mensen die maar één keer kunnen liefhebben.
daar geloof ik niet in.
Volgens mij is het dan tijd voor een goede psycholoog.
Ook al kan ik me best voorstellen dat, als je bijvoorbeeld op latere leeftijd je partner verliest, je daar gewoon geen zin meer in hebt, en er bewust voor kiest om alleen te blijven.
Maar dat is niet willen, en duidelijk wat anders als niet kunnen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')