abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:48:57 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_182757203
Wow! Dit klinkt niet best. Via Wikipedia begrijp ik dat het om een terrein gaat waar nucleair afval ligt opgeslagen en een kerncentrale staat.

Hopelijk valt het allemaal mee.

L2Guay twitterde op vrijdag 26-10-2018 om 16:36:29 This isn't good: PRIORITY LEVEL: FLASH (10:10am October 26, 2018 EDT) BREAKING news: a text alert has been sent out to employees of the Hanford Vit Plant telling them to "take cover". Media dept would not release any other information at this time. https://t.co/JPNmaRuSJw reageer retweet
amazing_mc twitterde op vrijdag 26-10-2018 om 15:37:02 What’s going on in Hanford? Lowkey scared. Like should I go get my gas mask? https://t.co/XYDTMjHuKW reageer retweet


quote:
De reactoren voor de productie van wapenmateriaal werden na de Koude Oorlog buiten bedrijf gesteld. Op het terrein is echter nog 204.000 m³ radioactief afval aanwezig in ondergrondse tanks,[1] (met name transuranen). Dit is twee derde van de totale hoeveelheid hoogradioactief afval in de Verenigde Staten.[2] In totaal gaat het om 177 tanks, waarvan 149 oudere, enkelwandige tanks. Een derde deel van deze enkelwandige tanks heeft in het verleden al radioactief materiaal gelekt, en de Hanford Site is nu het meest vervuilde kernenergie-gerelateerde terrein in de Verenigde Staten[3][4] Mede omdat het terrein zich slechts op enkele kilometers afstand bevindt van de rivier de Columbia, heeft de Amerikaanse overheid besloten dat het terrein uiteindelijk gesaneerd moet worden.

Om het verder lekken van radioactief materiaal te voorkomen, zijn de enkelwandige tanks in de jaren negentig 'gestabiliseerd' door zo veel mogelijk vloeistof over te pompen uit die tanks naar de veiliger geachte dubbelwandige tanks. In de enkelwandige tanks bleef nog wel een aanzienlijke hoeveelheid niet-pompbaar materiaal achter, met een consistentie variërend van die van pindakaas tot een soort modder. In februari 2013 werd echter duidelijk dat ten minste zes tanks naar alle waarschijnlijkheid (opnieuw) materiaal lekken, in totaal zo'n 2000 liter per jaar.[5][6]

Ondertussen is er nog geen echte oplossing voor het duurzaam verwerken en opslaan van het afval. Een verglazingsinstallatie is in aanbouw, maar de bouw heeft jaren vertraging opgelopen. Sinds 1989 hebben vijf hoofdaannemers achtereenvolgens aan het project gewerkt.[7] De huidige hoofdaannemer is Bechtel, en de huidige planning voor de oplevering is 2019.

Hoewel de meeste activiteit op het terrein zich richt op de sanering is er nog een kernenergiecentrale in bedrijf, het Columbia Generating Station. Daarnaast zijn er op en nabij het terrein verschillende centra voor wetenschappelijk onderzoek gevestigd zoals het Pacific Northwest National Laboratory en het LIGO Hanford Observatory. Deze centra ontwikkelden zich mede als gevolg van het grote aanbod van wetenschappelijke medewerkers na de sluiting van de wapenfabrieken met bijbehorende laboratoria.

Wikipedia: https://nl.wikipedia.org/wiki/Hanford_Site
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_182757252
Een incident kan een hoop betekenen, kan een potentiële ramp zijn, maar ook een doorgedraaide ex-werknemer met een mes bijvoorbeeld. Eerst maar eens zien of het echt zo ernstig is.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:54:29 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_182757300
NatashaChenCNN twitterde op vrijdag 26-10-2018 om 16:46:49 NO indication of release of hazardous material at Hanford plant. The “take cover” alert sent to employees of the Hanford Vitrification Plant early Friday morning was in response to steam observed coming from one of the site’s tunnels, according to a statement from the company. reageer retweet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_182757563
Mooi, kan weer slotje op dan. Niet nodig om voor elk wissewasje waarvan je nog helemaal niets over weet een topic te openen. En al helemaal niet vanwege een incidentje in Amerika of all places.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:01:24 #5
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_182758565


niks aan het handje
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_182760111
quote:
kern·cen·tra·le (de; v(m); meervoud: kerncentrales)
1 elektriciteitscentrale voor kernenergie
https://www.vandale.nl/gr(...)tekenis/kerncentrale
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')