abonnement Unibet Coolblue
pi_182756806
... en er maar één keer gebruik van mochten maken, waarbij óf naar het verleden óf naar de toekomst, naar welk jaartal zouden jullie dan reizen? En waarom?

Toekomst

Je mag wel weer terug naar het heden

Verleden

Je mag niet meer terug naar het heden, maar wel dingen veranderen.

Ik zou naar de toekomst reizen. 1000 jaar verder om te zien wat er van de wereld over is. En of we buitenaards leven hebben ontdekt.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2018 16:30:52 ]
pi_182756820
Vraag is echter, als je naar het verleden reist, dan mag je zeker geen dingen veranderen? Alleen kijken?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_182756855
Doe dan maar 100000 jaar vooruit
Ik zwaai naar dieren.
pi_182756856
Dus je mag daar naartoe, maar je kunt niet meer terug?
  Moderator vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:25:16 #5
9859 crew  Karina
Woman
pi_182756857
Ik zou ook ZEKER naar de toekomst gaan en dan niet 1000 maar bijvoorbeeld 10.000 jaar later.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_182756870
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:23 schreef Hojdhopper het volgende:
Vraag is echter, als je naar het verleden reist, dan mag je zeker geen dingen veranderen? Alleen kijken?
Eigenlijk niet nee, maar het wordt interessanter als dat wel zou mogen.

Dus doe allebei maar
pi_182756877
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:25 schreef LurkJeRot het volgende:
Dus je mag daar naartoe, maar je kunt niet meer terug?
Klopt
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:27:18 #8
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_182756888
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:22 schreef -mosrednA het volgende:
Ik zou naar de toekomst reizen. 1000 jaar verder om te zien wat er van de wereld over is.
En dan zie je dat er niets meer van de wereld over is, en dan :?
Doe mij maar 1960 ofzo, net nog een leuke tijd voor de beschaving tot zijn einde komt.
  Moderator vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:27:19 #9
9859 crew  Karina
Woman
pi_182756889
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:26 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Klopt
Oh kut laat dan maar zitten, straks is er over 10.000 jaar niks meer.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_182756898
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:25 schreef Karina het volgende:
Ik zou ook ZEKER naar de toekomst gaan en dan niet 1000 maar bijvoorbeeld 10.000 jaar later.
Ik denk dat je dan zo'n gigantische cultuurschok gaat hebben. Mits dan de aarde nog niet naar de klote is. Super mysterieus en trippy lijkt me dat.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_182756902
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:26 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Eigenlijk niet nee, maar het wordt interessanter als dat wel zou mogen.

Dus doe allebei maar
Bij niet veranderen; dan terug naar de Gouden Eeuw, lekker zeevaren en met kannonen schieten en zo.

Bij wel veranderen; eeeeh, eergisteren, dan zou ik mijn verrekte teen niet hebben gestoten. Doet nog steeds pijn.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_182756905
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:27 schreef Woelwater het volgende:

[..]

En dan zie je dat er niets meer van de wereld over is, en dan :?
Doe mij maar 1960 ofzo, net nog een leuke tijd voor de beschaving tot zijn einde komt.
Ja dat zou wel kut zijn ja

Toch zou ik de gok nemen
  Moderator vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:28:49 #13
9859 crew  Karina
Woman
pi_182756913
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:28 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik denk dat je dan zo'n gigantische cultuurschok gaat hebben. Mits dan de aarde nog niet naar de klote is. Super mysterieus en trippy lijkt me dat.
Daarom! doet me denken aan die tv-serie van vroeger: Buck Rogers, die ging ook jaaaren naar de toekomst.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_182756919
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:28 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Ja dat zou wel kut zijn ja

Toch zou ik de gok nemen
Dan kom je misschien in zo'n Fallout setting. Of zoals in de film Tron. Lijp wel :9
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_182756922
Oke wacht
pi_182756941
Zie nieuwe OP
pi_182756991
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:31 schreef -mosrednA het volgende:
Zie nieuwe OP
Maakt het wat lastiger, maar toch blijf ik erbij. Gouden Eeuw... lijkt me prima wonen dan. Met kennis van nu gewoon nieuwe dingen uitvinden en moneys maken, ziektes voorkomen, etc.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_182757008
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:34 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Maakt het wat lastiger, maar toch blijf ik erbij. Gouden Eeuw... lijkt me prima wonen dan. Met kennis van nu gewoon nieuwe dingen uitvinden en moneys maken, ziektes voorkomen, etc.
Dat is wel waar ja. Ben je wel ineens helemaal de bom.

Maakt je ook gelijk een doelwit denk ik
pi_182757019
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:34 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Maakt het wat lastiger, maar toch blijf ik erbij. Gouden Eeuw... lijkt me prima wonen dan. Met kennis van nu gewoon nieuwe dingen uitvinden en moneys maken, ziektes voorkomen, etc.
Je zou binnen no-time op de brandstapel staan :D
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_182757027
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:36 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Je zou binnen no-time op de brandstapel staan :D
:')
pi_182757057
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:36 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Dat is wel waar ja. Ben je wel ineens helemaal de bom.

Maakt je ook gelijk een doelwit denk ik
Iets "kleins" uitvinden, daarmee wat geld verdienen, fort bouwen met 2018 style turrets op de hoeken tegen nieuwsgierige mensen. Grotere dingen uitvinden - die verkopen - meer geld maken - Robin Hood spelen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_182757244
edit: pardon, ik dacht dat dit topic in onz stond.
pi_182757328
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:51 schreef LurkJeRot het volgende:
edit: pardon, ik dacht dat dit topic in onz stond.
Gepost vanuit het jaar 2118
pi_182757379
Grgr uit het jaar 2443 :W

Gepost vanaf mijn Samsung Galaxy S438
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_182757816
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:58 schreef Hallojo het volgende:
Grgr uit het jaar 2443 :W

Gepost vanaf mijn Samsung Galaxy S438
Hoax

Jij kan niet meer terug

Trouwens

Als jij vanuit de toekomst hier post, ben je dan niet terug gegaan naar het verleden :?
pi_182759212
Ik zou ongeveer 75 jaar naar de toekomst gaan. Kijken of ik de honderd heb gehaald. Hoeveel achterkleinkinderen ik heb.
pi_182763806
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 18:45 schreef Hexxenbiest het volgende:
Ik zou ongeveer 75 jaar naar de toekomst gaan. Kijken of ik de honderd heb gehaald. Hoeveel achterkleinkinderen ik heb.
Als je nu naar de toekomst reist, verdwijn je uit de tijdlijn, totdat je weer opduikt in de toekomst.
Je bent dan niets ouder dan toen je vertrok.
Je hebt de tussenliggende tijd niet beleefd.
Als je nu nog geen kinderen hebt, zal je ook geen (achter(klein))kinderen hebben in de toekomst.

En welke toekomst zou je zien?
Elke beslissing die je neemt, elke actie of inactie, creëert een alternatieve tijdlijn, die zich evenzoveel keer vertakt door beslissingen en acties die je maakt, als gevolg van beslissingen en acties die je in het verleden hebt gemaakt.

Je zou jezelf en eventuele achterkleinkinderen alleen zien, als je ook weer terug zou gaan naar het verleden/heden.
Maar zou je tzt ook weer in die zelfde toekomst komen, als toekomstige beslissingen en acties wellicht beïnvloed zijn door ervaringen in jouw verleden in een mogelijke toekomst?

[ Bericht 0% gewijzigd door marc0871 op 26-10-2018 22:41:28 ]
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_182764522
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 22:36 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Als je nu naar de toekomst reist, verdwijn je uit de tijdlijn, totdat je weer opduikt in de toekomst.
Je bent dan niets ouder dan toen je vertrok.
Je hebt de tussenliggende tijd niet beleefd.
Als je nu nog geen kinderen hebt, zal je ook geen (achter(klein))kinderen hebben in de toekomst.

En welke toekomst zou je zien?
Elke beslissing die je neemt, elke actie of inactie, creëert een alternatieve tijdlijn, die zich evenzoveel keer vertakt door beslissingen en acties die je maakt, als gevolg van beslissingen en acties die je in het verleden hebt gemaakt.

Je zou jezelf en eventuele achterkleinkinderen alleen zien, als je ook weer terug zou gaan naar het verleden/heden.
Maar zou je tzt ook weer in die zelfde toekomst komen, als toekomstige beslissingen en acties wellicht beïnvloed zijn door ervaringen in jouw verleden in een mogelijke toekomst?
Klopt dat wel?

Als ik nu getrouwd ben, en kinderen maak, vervolgens in een ruimteschip stap en met 90% v de lichtsnelheid wegvlieg voor 2 jaar lang. Vervolgens na 2 jaar weer terug kom op aarde, dan is mijn vrouw, evenals mijn eventuele tweelingbroer bejaard of overleden en zullen mijn kinderen ook kinderen en kleinkinderen hebben.
pi_182765199
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 23:11 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Klopt dat wel?

Als ik nu getrouwd ben, en kinderen maak, vervolgens in een ruimteschip stap en met 90% v de lichtsnelheid wegvlieg voor 2 jaar lang. Vervolgens na 2 jaar weer terug kom op aarde, dan is mijn vrouw, evenals mijn eventuele tweelingbroer bejaard of overleden en zullen mijn kinderen ook kinderen en kleinkinderen hebben.
Jij had het over een tijdmachine.
Dan denk ik aan een machine als in The Time Machine naar H.G. Wells. Niet aan een ruimteschip die kort aan de lichtsnelheid reist.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:53:27 #30
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182765278
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 00:01:48 #31
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182765436
Ik zou 30-40 jaar in de toekomst gaan, kijken wat de beurs heeft gedaan, wat belangrijke patenten zijn, terug gaan en deze kennis maximaal gebruiken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182774099
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 00:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zou 30-40 jaar in de toekomst gaan, kijken wat de beurs heeft gedaan, wat belangrijke patenten zijn, terug gaan en deze kennis maximaal gebruiken.
Pietverdriet in het jaar 2058:

  zaterdag 27 oktober 2018 @ 16:45:54 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182774328
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 16:31 schreef up7 het volgende:

[..]

Pietverdriet in het jaar 2058:

Moest orkaan die scène denken idd.

Zou Europa ook wel net na de ijstijden willen zien toen de mens het landschap nog niet had veranderd
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182786478
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 00:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zou 30-40 jaar in de toekomst gaan, kijken wat de beurs heeft gedaan, wat belangrijke patenten zijn, terug gaan en deze kennis maximaal gebruiken.
Dus dan word je multimiljonair, en dan? Wat zou je daarmee doen?
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
pi_182786491
Ik zou denk ik mijn eenmalige tijdmachine bewaren voor als er iets écht verschrikkelijks gebeurt (een kind verongelukt ofzo) en dan kan ik terug en dat ongedaan maken.

En anders 1000 jaar naar de toekomst. 10000 is te veel denk ik, ik betwijfel of ik daar dan nog mee kan connecten. Moet je nagaan dat er iemand van 1000 jaar geleden hier komt. En die ziet al die freaks de hele dag alleen maar met hun neus in een vreemd klein lichtgevend rechthoekig object. En al die drukte en smog en bombardement aan informatie en lawaai, en levensgevaarlijke grote metalen dingen die idioot hard voorbij schieten overal.
Geen pretje.

En ik denk dat het verschil tussen nu en nog duizend jaar, nog veel groter is. Met overal AI die oneindig veel slimmer is dan de mens, en iedereen zit met zijn hersenen en bewustzijn rechtstreeks ingeplugd in een soort interstellair internet. Het grootste deel van het leven zal zich dan wel in een soort virtual reality afspelen.

Dus dat lijkt me al een gigantisch verschil om te behappen. Tienduizend jaar ga ik verstandelijk denk ik niet kunnen overbruggen. Dat zou net zoiets zijn als grotbewoners van honderdduizenden jaren geleden hierheen halen. Die kunnen hier niks mee.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
  zondag 28 oktober 2018 @ 06:56:04 #36
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_182786516
Ik zou terug gaan in de tijd naar het jaar 1480 in de buurt van Vinci in Italië en daar gaan werken als leraar en/of leerling van Leonardo da Vinci.
Ik zou hem van nog veel meer ideeën voorzien.
pi_182807770
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:22 schreef -mosrednA het volgende:
... en er maar één keer gebruik van mochten maken, waarbij óf naar het verleden óf naar de toekomst, naar welk jaartal zouden jullie dan reizen? En waarom?

Toekomst

Je mag wel weer terug naar het heden

Verleden

Je mag niet meer terug naar het heden, maar wel dingen veranderen.

Ik zou naar de toekomst reizen. 1000 jaar verder om te zien wat er van de wereld over is. En of we buitenaards leven hebben ontdekt.
Hoe zit het met de locatie waar je terecht komt als je je tijdreis maakt. Waar kom je terecht als je zomaar naar een onbekende toekomst reist? De zelfde plek op Aarde kan wel eens diep in een grote zee zijn, na een periode van Zeespiegelstijging. Of midden in een constructie omdat er van alles nieuw gebouwd is.
Dezelde plek in het universum als landingsplaats is nog linker, grote kans dat de Aarde daar dan helemaal niet meer is, en dat je in het vacuum van de ruimte terecht komt.
Als je een landingsplaats kan kiezen is het wat safer, maar hoe kan je nou een landingsplaats kiezen als je naar een onbekende toekomst gaat? Het is dan een grote gok en een hoog risico gehalte waar je terecht komt.

Naar het verleden is denk ik wat veiliger, dan kan je met wat studie van hoe het er in dat verleden uitzag wel een geschikte landingsplaats uitzoeken.
Maar zou ik zelf terug willen naar het verleden? Niet naar een tijd met een heel slechte hygiene, of een periode met oorlog, ziekte, honger of andere onveiligheid.

Ik vind het wel een leuke vraag, maar moeilijk om te kiezen.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_182814279
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 06:36 schreef Kornolio het volgende:.

Met overal AI die oneindig veel slimmer is dan de mens, en iedereen zit met zijn hersenen en bewustzijn rechtstreeks ingeplugd in een soort interstellair internet. Het grootste deel van het leven zal zich dan wel in een soort virtual reality afspelen.

en het overige laat je hallucineren zonder dat je er erg in hebt...

en dan het interstellair internet, een gigantische inktvis met een hele grote kop, die diep in de zee ons bestuurrt met zn weet ik hoeveel tentakels en vertakingen…

en wij maar dingen verplaatsen de hele dag en weet ik het wat nog meer, wat ze werken noemen...

en over tijdreizen, ik zou iedereen die me ook maar een klein beetje genaaid had een tandje voor zijn...
pi_182815266
Het veiligste is eigenlijk om niet verder terug te gaan dan 1950. De meeste zaken zijn dan nog herkenbaar, ook genoeg informatie over te vinden. Geen taal problemen. En een goede landingsplaats is ook wel uit te vogelen.

Ik denk niet dat je in WO 1 of 2 terecht wil komen of de jaren 30 tijdens de crisis.
Hoe verder in het verleden, hoe onzekerder zaken worden, met de tijd gaat er veel informatie verloren. En tot welk punt is de taal nog te begrijpen? Ook gewoontes zijn door de eeuwen heen veranderd. En in sommige periodes is dat zelfs ronduit gevaarlijk.

De optie voor een retour naar het verleden zou dan wel handig zijn. Zou best echte Dinosauriërs willen zien. Europa na de ijstijd zo een 10000 jaar geleden. Rome op zijn hoogte punt. Een echt ridder toernooi in de Middeleeuwen. De gotische kathedralen na voltooiing. Amsterdam in de Gouden eeuw. Parijs onder Napoleon. London in de Victoriaanse tijd.

Allemaal Europese geschiedenis, maar buiten Europa val je gewoon meer op, dus weer gevaarlijker. De toekomst is onbekend, dus ook het gevaarlijks om naar toe te reizen. Als je in een utopische samenleving terecht komt is het wel mooi, maar het is net zo aannemelijk dat de samenleving een dystopie is. Of dat de mens niet meer bestaat.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_182816776
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 06:36 schreef Kornolio het volgende:
Met overal AI die oneindig veel slimmer is dan de mens, en iedereen zit met zijn hersenen en bewustzijn rechtstreeks ingeplugd in een soort interstellair internet. Het grootste deel van het leven zal zich dan wel in een soort virtual reality afspelen.

quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 13:45 schreef darmparasiet het volgende:

[..]

en het overige laat je hallucineren zonder dat je er erg in hebt...

en dan het interstellair internet, een gigantische inktvis met een hele grote kop, die diep in de zee ons bestuurrt met zn weet ik hoeveel tentakels en vertakingen…

en wij maar dingen verplaatsen de hele dag en weet ik het wat nog meer, wat ze werken noemen...

en over tijdreizen, ik zou iedereen die me ook maar een klein beetje genaaid had een tandje voor zijn...
en niet uit te sluiten is ook dat we uiteindelijk door een gigantische interstellaire paddenstoel via het elektromagnetische veld bestuurd worden,

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Blob

en tijdreizen nogmaals eerst iedereen die me maar een klein beetje genaaid had een stapje voor zijn... en daarna...



[ Bericht 13% gewijzigd door darmparasiet op 29-10-2018 17:05:09 ]
pi_182846678
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 00:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zou 30-40 jaar in de toekomst gaan, kijken wat de beurs heeft gedaan, wat belangrijke patenten zijn, terug gaan en deze kennis maximaal gebruiken.
Of je onthoudt de nummercombinatie van de jackpot en gaat een maand terug in de tijd. Ben je in een korte periode gelijk rijk, terwijl er verder weinig veranderd is.

Zelf zou ik ook wel even de toekomst willen zien. Maar niet te ver, want ik zou dan waarschijnlijk gelijk dood gaan door de ontwetendheid.
ROBODEMONS..................|:(
  woensdag 31 oktober 2018 @ 10:04:02 #42
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182852026
Mag je spullen meenemen? Of mag je alleen zelf gaan?

Als je aardig wat spullen mee mag nemen kan het verleden weleens erg interessant zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_182853733
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 10:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Mag je spullen meenemen? Of mag je alleen zelf gaan?

Als je aardig wat spullen mee mag nemen kan het verleden weleens erg interessant zijn.
Haha stel je voor, met een JSF en alle uitrustingstoebehoren terug naar WOII.

Overigens, kwam afgelopen weekend een quote van Stephen Hawking tegen; "Als tijdreizen zou bestaan, waar zijn dan de toeristen uit de toekomst?"
Zette me wel een beetje aan het denken.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_182873325
überhaupt naar de toekomst gaan lijkt me moeilijk.
Omdat je dan naar iets toe wilt wat eigenlijk nog niet gebeurd is.
Vanaf nu zijn er namelijk vele mogelijkheden van hoe een leven kan lopen.

Omdat je nu niet kunt vweten of je volgende week of over 2 jar bijvoorbeeld ernstig ziek wordt of onder een auto komt of weet ik veel wat.
Dus hoe kun je reizen naar een onbekende toekomst?

Verder zou ik naar het verleden reizen denk ik en dan rond het jaar 25 N.C. of zo.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_182874004
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:24 schreef sjoemie1985 het volgende:
überhaupt naar de toekomst gaan lijkt me moeilijk.
Omdat je dan naar iets toe wilt wat eigenlijk nog niet gebeurd is.
Vanaf nu zijn er namelijk vele mogelijkheden van hoe een leven kan lopen.

Omdat je nu niet kunt vweten of je volgende week of over 2 jar bijvoorbeeld ernstig ziek wordt of onder een auto komt of weet ik veel wat.
Dus hoe kun je reizen naar een onbekende toekomst?

Verder zou ik naar het verleden reizen denk ik en dan rond het jaar 25 N.C. of zo.
Daar kan ik je wel een beetje een antwoord op geven. "Tijdreizen" naar de toekomst is in theorie namelijk prima mogelijk. Heeft (volgens mij) te maken met het fenomeen time dilation.

Stel; jij hebt een tweelingbroer die even oud is als jij. Je besluit op een gegeven moment in een ruimteschip te stappen die met 80-90% van de lichtsnelheid door de ruimte kan reizen. De tweelingbroer blijft op aarde. Jullie zijn op dat moment beiden 25 jaar.

Jij stapt in een ruimteschip welke een jaar lang met 80-90% van de lichtsnelheid van de aarde afreisd. Na een jaar draai je om en vlieg je weer terug. Hier komt time dilation om de hoek kijken. Tijd is relatief en in de regel loopt jouw tijd langzamer wanneer je snel beweegt, t.o.v. een ander (object) die langzamer beweegt.

Concreet houdt dit in dat je na 2 jaar weer terug komt op aarde, en dus 27 bent, terwijl je tweelingbroer niet 27 is maar hoogbejaard, of inmiddels overleden. Je bent dus in de (verre) toekomst belandt, zonder zelf substantieel ouder te worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2018 11:56:33 ]
  donderdag 1 november 2018 @ 12:17:46 #46
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_182874452
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:56 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Daar kan ik je wel een beetje een antwoord op geven. "Tijdreizen" naar de toekomst is in theorie namelijk prima mogelijk. Heeft (volgens mij) te maken met het fenomeen time dilation.

Stel; jij hebt een tweelingbroer die even oud is als jij. Je besluit op een gegeven moment in een ruimteschip te stappen die met 80-90% van de lichtsnelheid door de ruimte kan reizen. De tweelingbroer blijft op aarde. Jullie zijn op dat moment beiden 25 jaar.

Jij stapt in een ruimteschip welke een jaar lang met 80-90% van de lichtsnelheid van de aarde afreisd. Na een jaar draai je om en vlieg je weer terug. Hier komt time dilation om de hoek kijken. Tijd is relatief en in de regel loopt jouw tijd langzamer wanneer je snel beweegt, t.o.v. een ander (object) die langzamer beweegt.

Concreet houdt dit in dat je na 2 jaar weer terug komt op aarde, en dus 27 bent, terwijl je tweelingbroer niet 27 is maar hoogbejaard, of inmiddels overleden. Je bent dus in de (verre) toekomst belandt, zonder zelf substantieel ouder te worden.
Dat is meer een verdichting van de tijd, het is niet echt tijdreizen. Want om naar een heel verre toekomst te kunnen gaan zou je langer in je snelle ruimteschip moeten zitten dan je levensverwachting is.
pi_182874491
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 12:17 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dat is meer een verdichting van de tijd, het is niet echt tijdreizen. Want om naar een heel verre toekomst te kunnen gaan zou je langer in je snelle ruimteschip moeten zitten dan je levensverwachting is.
Dat hangt ervanaf in hoeverre je de lichtsnelheid kunt benaderen. Stel jij reist met de lichtsnelheid minus 1m/s, dan sta je voor de observeerder nagenoeg stil in de tijd en kun je dus theoretisch gezien miljarden jaren naar de toekomst reizen zonder zelf substantieel te verouderen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2018 13:26:20 ]
pi_182881283
Ik weet niet hoe de mens zich gaat ontwikkelen met betrekking tot technologie. Als we het over grote veranderingen in de toekomst hebben, hebben we het voornamelijk over technologische veranderingen.

De auto, bijvoorbeeld, is enorm verbeterd sinds het verleden maar de basis is hetzelfde. Dat geldt nog meer voor motorfietsen.

Het internet was een revolutie maar is in de basis niet veranderd. Er zijn meer sites en opties op internet dan vroeger maar het principe is gelijk.

Mijn eerste smartphone 8 jaar geleden was van mindere kwaliteit dan de huidige smartphones, maar de essentie is gelijk gebleven.

Ik zie AI geen bewustzijn krijgen, dus dat robots slimmer gaan worden dan mensen zie ik niet gebeuren. Robots krijgen waarschijnlijk meer capaciteiten en toepassingen maar het blijven gebruiksvoorwerpen zonder een eigen wil, denk ik.

De grootste veranderingen zou ik zien met betrekking tot biologische technologie. De mogelijkheid om met genen te kloten, klonen, pilletjes die je mentale toestand drastisch kunnen veranderen, dat soort dingen. En natuurlijk is de grootste verandering van allemaal het effect van de mensheid op de aarde en de biosfeer. Ik ben eerlijk gezegd pessimistisch, ik denk dat we de aarde zullen verkloten en dat het er over 100 jaar niet beter gaat uitzien dan nu, laat staan duizend jaar.

Maar ik kan het helemaal verkeerd hebben :) De mensen in 1518 hadden zich 2018 ook echt niet voor kunnen stellen.
pi_182900208
Ik zou een grote sprong naar de toekomst nemen. 10.000 of 50.000 jaar.

Ik zou vervolgens een betere tijdmachine nemen die me wel vaker laat tijdreizen. Want ik zou naar een hoop tijdsperiodes willen op verschillende continenten.

Wat me sws wel tof zou lijken is om al één van de eerste blanke mensen Japan te bezoeken en vervolgens andere Aziatische landen, zoals dat gebeurde in de 15e en 16e eeuw.

Of ik zou wel één van de eerste settlers in de VS willen zijn.

Zoveel dingen die ik zou willen meemaken.
pi_182901047
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:25 schreef Karina het volgende:
Ik zou ook ZEKER naar de toekomst gaan en dan niet 1000 maar bijvoorbeeld 10.000 jaar later.
Dat lijkt me wel wat om die cultuurschok te mogen ervaren.

Besef wat er in de afgelopen 200 jaar is veranderd en dat dan keer 50!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')