abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182756065
Nog een topic van mij.

Ik had vorige week een date in Utrecht en had afgesproken bij het station. We parkeerden allebei los van elkaar en liepen naar het station toen het licht was. We hebben samen wat drink gelegenheden bezocht en aan het eind van de avond liep de date ten einde. We liepen samen weer naar het station en zochten beide onze auto weer op.

Ergens voelde dit niet echt zoals het hoort. Je laat dat je 'date' alleen in het donker door de stad lopen 's avonds laat.

Maar door omstandigheden stonden beide auto's behoorlijk ruim uit elkaar. Ik had kunnen zeggen van, loop ff met mij mee zoeken we daarna je auto op, of mee lopen naar haar auto en dan naar mijn auto lopen. Maar dan loop ik 30 minuten ofzo.

Ik heb ook zoiets van, ze heeft 29 jaar zonder mij geleefd, ik wil ook niet ineens de bezorgde vader uithangen. Dingen als 'stuur je een berichtje als je veilig thuis bent' (wat je soms leest) doe ik ook niet, om dezelfde reden.

Iemand thuis ophalen op date 1 is ook niet wat vrouwen willen, logisch. Ik kan ook afspreken bij een parkeerplek, maar die zijn soms ook bommetje vol.

Ik zoek nog naar een oplossing hiervoor. Hoe zorg ik voor een relaxte terug rit voor mevrouw, die zelf met de auto is gekomen, zonder de bezorgde vader te spelen.
pi_182756094
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:35 schreef Jardis het volgende:
Nog een topic van mij.

Ik had vorige week een date in Utrecht en had afgesproken bij het station. We parkeerden allebei los van elkaar en liepen naar het station toen het licht was. We hebben samen wat drink gelegenheden bezocht en aan het eind van de avond liep de date ten einde. We liepen samen weer naar het station en zochten beide onze auto weer op.

Ergens voelde dit niet echt zoals het hoort. Je laat dat je 'date' alleen in het donker door de stad lopen 's avonds laat.

Maar door omstandigheden stonden beide auto's behoorlijk ruim uit elkaar. Ik had kunnen zeggen van, loop ff met mij mee zoeken we daarna je auto op, of mee lopen naar haar auto en dan naar mijn auto lopen. Maar dan loop ik 30 minuten ofzo.

Ik heb ook zoiets van, ze heeft 29 jaar zonder mij geleefd, ik wil ook niet ineens de bezorgde vader uithangen. Dingen als 'stuur je een berichtje als je veilig thuis bent' (wat je soms leest) doe ik ook niet, om dezelfde reden.

Iemand thuis ophalen op date 1 is ook niet wat vrouwen willen, logisch. Ik kan ook afspreken bij een parkeerplek, maar die zijn soms ook bommetje vol.

Ik zoek nog naar een oplossing hiervoor. Hoe zorg ik voor een relaxte terug rit voor mevrouw, die zelf met de auto is gekomen, zonder de bezorgde vader te spelen.
Simpel. Het gevoel dat je de bezorgde vader bent loslaten. Vrouwen kunnen het alleen maar waarderen als een man interesse toont en een gentleman is.
pi_182756173
Geen probleem maken van een kwartiertje extra lopen. Biedt het in ieder geval aan. Zegt ze dan nee, dan doe je het niet en heb je geluk dat je sneller bij je auto bent.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_182756342
Ik was wel meegelopen man, tenzij ze aangeeft dat ze dat echt niet nodig vindt
pi_182756351
Zoveel bezig zijn met daten en dan niet eens een kwartiertje willen lopen of een taxi nemen.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:56:07 #6
374096 Liftdeur
Gaat open en dicht.
pi_182756371
Altijd aanbieden om mee te lopen.
Ajacied.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:57:01 #7
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182756392
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:35 schreef Jardis het volgende:
Nog een topic van mij.

Ik had vorige week een date in Utrecht en had afgesproken bij het station. We parkeerden allebei los van elkaar en liepen naar het station toen het licht was. We hebben samen wat drink gelegenheden bezocht en aan het eind van de avond liep de date ten einde. We liepen samen weer naar het station en zochten beide onze auto weer op.

Ergens voelde dit niet echt zoals het hoort. Je laat dat je 'date' alleen in het donker door de stad lopen 's avonds laat.

Maar door omstandigheden stonden beide auto's behoorlijk ruim uit elkaar. Ik had kunnen zeggen van, loop ff met mij mee zoeken we daarna je auto op, of mee lopen naar haar auto en dan naar mijn auto lopen. Maar dan loop ik 30 minuten ofzo.

Ik heb ook zoiets van, ze heeft 29 jaar zonder mij geleefd, ik wil ook niet ineens de bezorgde vader uithangen. Dingen als 'stuur je een berichtje als je veilig thuis bent' (wat je soms leest) doe ik ook niet, om dezelfde reden.

Iemand thuis ophalen op date 1 is ook niet wat vrouwen willen, logisch. Ik kan ook afspreken bij een parkeerplek, maar die zijn soms ook bommetje vol.

Ik zoek nog naar een oplossing hiervoor. Hoe zorg ik voor een relaxte terug rit voor mevrouw, die zelf met de auto is gekomen, zonder de bezorgde vader te spelen.
Gewoon aanbieden om met haar mee te lopen naar haar auto als ze dat fijn vindt. Als ze het wel best vindt, dan geeft ze zelf wel aan dat ze zich wel redt. Ik moet zeggen, dit soort dingen blijven mij altijd bij aan dates. Ik zeg altijd 'ik red me wel' maar als het niet aangeboden wordt, dan stoort het me wel.

En je bent gewoon een hork met je 'het is wel een kwartier lopen' :') . Dan kun je wel kutsmoezen verzinnen dat je niet overbezorgd over wil komen maar niet aanbieden is gewoon een dikke vette horken-actie. ;)
Resistance is futile.
pi_182756397
Ik zou even zijn meegelopen. Als ze écht heel aardig is brengt ze je even met haar auto naar jouw auto, anders loop je dat toch maar even terug.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:57:34 #9
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_182756404
Mee naar de auto lopen heeft niets met bezorgde vader te maken maar met gezond verstand. Tenzij de dame het expliciet niet wil natuurlijk.
And so is the past
pi_182756420
Dit is typisch iets waar ik helemaal niet aan zou denken om het aan te bieden :')
Maargoed, ik ben dan ook een hork.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:59:39 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182756436
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:58 schreef LurkJeRot het volgende:
Dit is typisch iets waar ik helemaal niet aan zou denken om het aan te bieden :')
Maargoed, ik ben dan ook een hork.
Er is oprecht vergeten en oprecht te beroerd zijn om een kwartiertje te lopen. Alleen dat verschil kunnen de meiden vaak niet goed inschatten.
Resistance is futile.
pi_182756495
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:59 schreef Seven. het volgende:

[..]

Er is oprecht vergeten en oprecht te beroerd zijn om een kwartiertje te lopen. Alleen dat verschil kunnen de meiden vaak niet goed inschatten.
Als het me gevraagd zou worden zou ik het uiteraard wel doen, zo ben ik dan ook wel weer.
pi_182756544
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:35 schreef Jardis het volgende:
Nog een topic van mij.

Ik had vorige week een date in Utrecht en had afgesproken bij het station. We parkeerden allebei los van elkaar en liepen naar het station toen het licht was. We hebben samen wat drink gelegenheden bezocht en aan het eind van de avond liep de date ten einde. We liepen samen weer naar het station en zochten beide onze auto weer op.

Ergens voelde dit niet echt zoals het hoort. Je laat dat je 'date' alleen in het donker door de stad lopen 's avonds laat.

Maar door omstandigheden stonden beide auto's behoorlijk ruim uit elkaar. Ik had kunnen zeggen van, loop ff met mij mee zoeken we daarna je auto op, of mee lopen naar haar auto en dan naar mijn auto lopen. Maar dan loop ik 30 minuten ofzo.

Ik heb ook zoiets van, ze heeft 29 jaar zonder mij geleefd, ik wil ook niet ineens de bezorgde vader uithangen. Dingen als 'stuur je een berichtje als je veilig thuis bent' (wat je soms leest) doe ik ook niet, om dezelfde reden.

Iemand thuis ophalen op date 1 is ook niet wat vrouwen willen, logisch. Ik kan ook afspreken bij een parkeerplek, maar die zijn soms ook bommetje vol.

Ik zoek nog naar een oplossing hiervoor. Hoe zorg ik voor een relaxte terug rit voor mevrouw, die zelf met de auto is gekomen, zonder de bezorgde vader te spelen.
Het zou wel zo netjes zijn om haar op zijn minst veililg bij haar auto te brengen, of dat nou gaat doordat jij haar eerst brengt naar haar auto, of met jouw auto naar de hare brengt. Persoonlijk zou ik voor het eerste gaan.

Mocht ze nou heel erg hieroptegen zijn, dan is het zo. Maar ik verwacht van mijn dates dat ze verstandiger zijn. We leven helaas nog steeds niet in een maatschappij waarbij vrouwen geen doelwit kunnen zijn van aanranders en verkrachters. Om nog maar niet te spreken van overvallers etc.

Overigens, mocht ze erop staan dat ze alleen gaat, vraag dan op zijn minst naar een berichtje wanneer ze haar auto heeft bereikt of thuis is. Dat laat iig zien dat je om haar welzijn geeft en moet geen kwaad kunnen. Zo heeft zij haar onafhankelijkheid en jij je gevoel van veiligheid voor haar. ;)
1 + 1 = blauw
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:06:34 #14
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_182756549
Een man is er niet om een vrouw te beschermen.

Dat zou net zo seksistisch zijn als van een vrouw verwachten dat ze voor je kookt en schoonmaakt.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:10:09 #15
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182756612
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:35 schreef Jardis het volgende:
Maar dan loop ik 30 minuten ofzo.
Hoffelijke ridder..
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:13:53 #16
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182756668
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:06 schreef Kamina het volgende:

Mocht ze nou heel erg hieroptegen zijn, dan is het zo. Maar ik verwacht van mijn dates dat ze verstandiger zijn. We leven helaas nog steeds niet in een maatschappij waarbij vrouwen geen doelwit kunnen zijn van aanranders en verkrachters. Om nog maar niet te spreken van overvallers etc.

Mannen zijn vaker het slachtoffer van geweld. :7
Resistance is futile.
pi_182756693
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:13 schreef Seven. het volgende:

[..]

Mannen zijn vaker het slachtoffer van geweld. :7
Is dat zo?
1 + 1 = blauw
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:17:28 #18
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182756727
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:06 schreef Ixnay het volgende:
Een man is er niet om een vrouw te beschermen.

Dat zou net zo seksistisch zijn als van een vrouw verwachten dat ze voor je kookt en schoonmaakt.
Dat klopt als een bus, maar sommige vrouwen zijn wel bang alleen in het donker etc.
Het gaat er in mijn optiek dan ook meer om dat het aangeboden wordt. Ik persoonlijk zeg altijd nee omdat ik niet zo geloof in dit soort sprookjes, maar het geeft me ook wel het gevoel dat mijn veiligheid hem geen flikker interesseert, en dus heeft hij geen interesse in mij als persoon.
Resistance is futile.
pi_182756770
quote:
of mee lopen naar haar auto en dan naar mijn auto lopen. Maar dan loop ik 30 minuten ofzo.
Dit is het juiste antwoord.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:21:55 #20
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182756799
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:15 schreef Kamina het volgende:

[..]

Is dat zo?
Geweldsdelicten, jazeker.
Zakkenrollen zijn wel vaker vrouwelijke slachtoffers.
Huiselijk geweld zijn vrouwen vaker slachtoffer (maar alsnog 4 op de 10 slachtoffers is man)

http://statline.cbs.nl/St(...)&DM=SLNL&PA=81931NED
Resistance is futile.
pi_182756824
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:21 schreef Seven. het volgende:

[..]

Geweldsdelicten, jazeker.
Zakkenrollen zijn wel vaker vrouwelijke slachtoffers.
Huiselijk geweld zijn vrouwen vaker slachtoffer (maar alsnog 4 op de 10 slachtoffers is man)

http://statline.cbs.nl/St(...)&DM=SLNL&PA=81931NED
En toch zou ik liever als man dan als vrouw alleen naar mijn auto lopen 's nachts. #whitemaleprivilege.
1 + 1 = blauw
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:25:21 #22
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182756859
quote:
12s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:23 schreef Kamina het volgende:

[..]

En toch zou ik liever als man dan als vrouw alleen naar mijn auto lopen 's nachts. #whitemaleprivilege.
Slechte bron eigenlijk want 2012, maar volgens mij zijn er geen significante veranderingen opgetreden (zegt mijn gevoel). Eigenlijk kun je aan de hand hiervan wel zeggen dat mannen in zijn algemeenheid vaker slachtoffer zijn van criminaliteit.

Wat een #privilege ;) .
Resistance is futile.
pi_182756897
Bij mij had je punten gescoord als je was meegelopen. Was je het vergeten, ook geen probleem, ik red me wel. Maar het geeft wel iets aan van zorgzaamheid en zorgen voor de ander.

Mannen (niet zozeer dates, maar bijvoorbeeld ook mijn broer) vragen het soms wel eens aan mij: zal ik nog even met je meefietsen naar huis? En soms maak ik wel van dat aanbod gebruik ja, omdat ik me dan toch iets prettiger/veiliger voel. Liever het zekere voor het onzekere, en het is een kleine moeite voor de man. Hangt ook van de omgeving af, natuurlijk. Een achterstandswijk is wat anders dan een burgerlijk dorp.
Somebody that I used to know
pi_182756917
Had wel netjes geweest even mee te wandelen ja. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_182756963
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:25 schreef Seven. het volgende:

[..]

Slechte bron eigenlijk want 2012, maar volgens mij zijn er geen significante veranderingen opgetreden (zegt mijn gevoel). Eigenlijk kun je aan de hand hiervan wel zeggen dat mannen in zijn algemeenheid vaker slachtoffer zijn van criminaliteit.
Dat kan best zijn, maar bij hetzelfde gevaar zou ik toch eerder man willen zijn, puur om de fysieke kracht en het vermogen tot imponeren van de tegenstander.

Daarmee wil ik overigens niet suggereren dat vrouwen het zwakkere gelsacht zijn, want ze zijn in mijn ogen vele malen sterker in vele opzichten. ;)

quote:
Wat een #privilege ;) .
Ja, we boffen maar. O-)
1 + 1 = blauw
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')